Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    898 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα ζεύγος ρομποτικών υποβρυχίων (ROV) κατευθύνεται ήδη προς το ναυάγιο του Τιτανικού, προκειμένου να προχωρήσει στην τρισδιάστατη σάρωση της περιοχής και να καταγράψει υψηλής ανάλυσης εικόνες από τα απομεινάρια του υπερωκεάνιου. Την αποστολή έχει οργανώσει η RMS Titanic Inc., και είναι η πρώτη φορά μετά το 2010 που η εταιρία επισκέπτεται το πλοίο.
      Ήδη, η επταμελής αποστολή έχει φτάσει στις συντεταγμένες του Τιτανικού, σύμφωνα με τον επίσημο λογαριασμό της εταιρίας στο Instagram και οι διαδικασίες σάρωσης έχουν ξεκινήσει. 
      https://www.instagram.com/p/C9iUWeuAV1m/
      Πρόκειται για την πρώτη απόπειρα προσέγγισης του σκάφους, αφότου το βαθυσκάφος Titan της OceanGate καταστράφηκε ενώ επιχειρούσε να καταδυθεί στο ναυάγιο πέρυσι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι πέντε επιβαίνοντες. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη αποστολή εστιάζει στη διαφύλαξη και τη μελέτη του ναυαγίου, όχι στο να διευκολύνει άτομα με μεγάλη οικονομική επιφάνεια να δουν από κοντά τον Τιτανικό.
      Η RMS Titanic σκοπεύει να συγκρίνει τις νέες σαρώσεις με εκείνες που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια της αποστολής του 2010 ώστε να καταγράψει το βαθμό φθοράς του ναυαγίου και να καθορίσει "την επίδραση που έχει ο ωκεανός και οι άλλες αποστολές στο χώρο του ναυαγίου", όπως αναφέρει σε ανάρτησή της η ίδια η εταιρία. Παράλληλα, η εταιρία ελπίζει να εντοπίσει νέες μορφές ζωής ή και περιοχές με διάσπαρτα υπολείμματα του ναυαγίου, αλλά και σημεία όπου η φθορά που έχει επέλθει στο ναυάγιο να επιτρέπει την είσοδο στο εσωτερικό του πλοίου.
      Για το σκοπό αυτό, τα ρομποτικά υποβρύχια είναι εφοδιασμένα με ειδικά σχεδιασμένη σειρά καμερών υψηλής ανάλυσης και προβολέων, ικανών να καταγράψουν εικόνες σε ανάλυση 65Κ, όπως ανακοίνωσε τον Απρίλιο η εταιρία. Οι κάμερες αυτές διαθέτουν την υψηλότερη ανάλυση που έχει αξιοποιηθεί στο χώρο του ναυαγίου, όπως δήλωσε ο Έβαν Κόβακς, ιδρυτής της Marine Imaging Technologies, στο Oceanographic.
      H εταιρία συγκεντρώνει επίσης αντικείμενα από το ναυάγιο. Μάλιστα, είναι δεδηλωμένη η άποψή της πως η θέση της συλλογής της δεν είναι σε κάποιο μουσείο. Αντίθετα, τα παρουσιάζει, στο πλαίσιο των διαρκών εκθέσεών της, στο Λας Βέγκας και το Ορλάντο, αλλά και μέσα από περιοδείες σε εκθεσιακούς χώρους σε ολόκληρο τον κόσμο. Σύμφωνα με την εταιρική ιστοσελίδα, η RMS Titanic "πιστεύει πως είναι προς το συμφέρον του κοινού να εκτίθενται τα αντικείμενα σε ολόκληρο τον κόσμο".
       
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Εντός χρονοδιαγράμματος βρίσκεται ο διαγωνισμός για την απόδοση φάσματος 5G στα τέλη του έτους, ο οποίος όπως έγινε γνωστό θα έχει άμεση σχέση με το fund «Φαιστός».
      Σε δημοσίευμά της η Ναυτεμπορική αναφέρει ότι τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα προχωρήσει στην ίδρυση ενός επενδυτικού κεφαλαίου με την ονομασία «Φαιστός». Το fund αυτό θα αναλάβει τη δημιουργία και χρηματοδότηση ενός οικοσυστήματος εταιρειών με αποκλειστικό αντικείμενο υπηρεσίες και εφαρμογές που θα βασίζονται στα 5G δίκτυα που θα δούμε από τον επόμενο χρόνο στη χώρα μας. Τα κεφάλαια του fund θα προέλθουν από το 25% των εσόδων της δημοπρασίας που θα διεξαχθεί πιθανότατα στις αρχές Δεκεμβρίου για 4 συχνότητες (700Hz, 3,5GHz, 26GHz, 2GHz), με το υπουργείο να διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει οποιαδήποτε καθυστέρηση παρά την πανδημία.
      Με την κίνηση αυτή, το υπουργείο επιθυμεί να καλύψει πολύ πιο γρήγορα το κενό που δημιουργεί η απουσία βαριάς βιομηχανίας στην Ελλάδα, παρέχοντας τη δυνατότητα ακόμα και σε startups να παρουσιάσουν υπηρεσίες που θα ενδιαφέρουν άμεσα το ελληνικό κοινό, ικανές να παράγουν προστιθέμενη αξία. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, άλλος στόχος του 5G fund θα είναι η μόχλευση κεφαλαίων με συμμετοχή ιδιωτών σε ένα ποσοστό περίπου 30%. Η ίδρυση του «Φαιστός» θα πραγματοποιηθεί από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕ-ΣΥΠ) προκειμένου να «διαθέτει τη θεσμική ασφάλεια που απαιτείται για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών.
      Τα σχέδια του υπουργείου έχουν γνωστοποιηθεί από την περασμένη εβδομάδα στην αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπο Ανταγωνισμού, Magrathe Vestager από τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη και τον γενικό γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Αντώνη Τζωρτζακάκη ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες «έχουν τύχει θερμής αποδοχής.»
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Μετά από πολλές αλλαγές στην πρόταση, συζητήσεις, διαφωνίες και διαβουλεύσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σε συμφωνία με όλα τα κράτη μέλη και το πρότυπο USB-C αποφασίστηκε να είναι το κοινό πρότυπο για όλους τους φορτιστές, τα κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές που θα πωλούνται στις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.
      Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη συγκεκριμένη συμφωνία είναι η δραστική μείωση των ηλεκτρονικών αποβλήτων και ο τερματισμός της ταλαιπωρίας των πολιτών με τους φορτιστές που δεν είναι συμβατοί με τις συσκευές τους (π.χ. ο παλαιότερος φορτιστής να διαθέτει διαφορετικό βύσμα ή καλώδιο σε σχέση με τη νέα συσκευή του). «Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι καταναλωτές δεν θα χρειάζονται πλέον διαφορετικό φορτιστή και καλώδιο κάθε φορά που αγοράζουν μία νέα φορητή συσκευή και θα μπορούν να χρησιμοποιούν έναν μόνο φορτιστή για όλες τις μικρού και μεσαίου μεγέθους φορητές ηλεκτρονικές συσκευές τους» ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
      Οι αγοραστές θα μπορούν επίσης να επιλέξουν αν θέλουν να αγοράσουν τον νέο τους ηλεκτρονικό εξοπλισμό με ή χωρίς φορτιστή. «Αυτές οι νέες υποχρεώσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα να επαναχρησιμοποιούνται περισσότερο οι φορτιστές και θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν έως και €250 εκατομμύρια συνολικά ετησίως από τις περιττές αγορές φορτιστών» διαβάζουμε στην ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
      Οι νέοι κανόνες θα έχουν ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην χρειάζονται πλέον διαφορετικό φορτιστή και καλώδιο κάθε φορά που αγοράζουν μια νέα συσκευή, αλλά θα μπορούν να χρησιμοποιούν έναν φορτιστή για όλες τις μικρές και μεσαίες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές τους. Τα κινητά τηλέφωνα, τα tablets, οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά, οι φορητές κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών και τα ηχεία, τα οποία επαναφορτίζονται μέσω καλωδίου θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με θύρα τύπου USB-C, ανεξάρτητα από τον κατασκευαστή τους. Εξαιρέσεις θα ισχύουν μόνο για συσκευές που είναι πολύ μικρές για να διαθέτουν τέτοια θύρα, όπως είναι τα έξυπνα ρολόγια, οι συσκευές παρακολούθησης της υγείας και ορισμένες συσκευές αθλητικού εξοπλισμού.
      Οι κατασκευαστές έχουν προθεσμία μέχρι το φθινόπωρο του 2024 για να εφαρμόσουν τον νέο κανονισμό, ο οποίος καλύπτει «κινητά τηλέφωνα, tablets, e-readers, ακουστικά, ακουστικά in-ear και over-ear, ψηφιακές κάμερες, φορητές κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών και φορητά ηχεία». Οι κατασκευαστές θα έχουν λίγο περισσότερο χρόνο για να προχωρήσουν σε συμμόρφωση με τον κανονισμό όσον αφορά τους φορητούς υπολογιστές (στη διάθεση τους έχουν έως και 40 μήνες μετά την έναρξη της ισχύος του νέου κανονισμού).
      Η Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι είχε κάνει γνωστό ότι εργάστηκε με τη βιομηχανία για να μειώσει τον αριθμό των φορτιστών κινητών τηλεφώνων από 30 σε 3 την τελευταία δεκαετία. Αν και η θύρα Lightning της Apple χρησιμοποιείται πάντως από το περίπου 20% των συσκευών που πωλούνται στην Ευρώπη, μέχρι σήμερα, η Αμερικάνικη εταιρεία δεν έχει ακόμη ανταποκριθεί στον νέο κανονισμό. Το 2020 πάντως, η εταιρεία είχε δηλώσει μέσω του CEO της, Tim Cook, ότι η πρωτοβουλία για έναν καθολικό φορτιστή τηλεφώνου θα «καταπνίξει την καινοτομία» ενώ νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι το iPhone θα αφήσει για πάντα πίσω του τη θύρα Lightning το Φθινόπωρο του 2023.
      Ένα άλλο ζήτημα που δεν είναι ακόμη απολύτως σαφές είναι πως η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει τους κατασκευαστές να διαχειρίζονται διαφορετικά πρότυπα όπως το DisplayPort για βίντεο. Όσον αφορά την παροχή ισχύος (PD, Power Delivery), η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε γνωστό ότι «θα παρέχονται στους καταναλωτές σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά φόρτισης των νέων συσκευών, καθιστώντας απλούστερο το να δουν αν οι φορτιστές που έχουν στην κατοχή τους είναι συμβατοί». Η έκδοση 2.1 του προτύπου USB-C υποστηρίζει παροχή ισχύος έως και 240W, από 100W, ωστόσο δεν υπάρχει σαφής τρόπος για να προσδιοριστεί πόσα watts μπορεί να υποστηρίξει ένα καλώδιο.
      Η Ευρωπαϊκή Ένωση απορρίπτει 12.000 τόνους φορτιστών κάθε χρόνο, πολλοί μάλιστα είναι αχρησιμοποίητοι, σύμφωνα με το Bloomberg. Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές ξοδεύουν περίπου €2,4 δισεκατομμύρια σε ξεχωριστούς φορτιστές (οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στις συσκευασίες των συσκευών). Οι νέοι κανόνες απαιτούν επίσημη έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, κάτι που αναμένεται να γίνει μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. Οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Μεγαλύτερη προστασία σε συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας και Internet θέλει να προσφέρει ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ ο οποίος θέτει νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους. 
      Παράλληλος στόχος του νέου Κανονισμού είναι η διαμόρφωση ενός πιο λειτουργικού πλαισίου παροχής των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες θεσμικές και τεχνολογικές απαιτήσεις. Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, ο νέος Κανονισμός φέρνει 9 σημαντικές αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές, επιβάλλοντας στους παρόχους τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
      Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών. Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν. Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του. Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης). Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο). Απλοποίηση της διαδικασίας υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του. Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα. Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία  της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης. Οι παραπάνω διατάξεις θα εφαρμοστούν σταδιακά, ενώ θα πρέπει να είναι σε πλήρη ισχύ 9 μήνες μετά τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Η mobile εφαρμογή του gov.gr είναι πλέον διαθέσιμη και για smartphones ως αυτόνομη εφαρμογή, αρχικά στην πλατφόρμα του Android.
      Όπως και στη web έκδοση, η εφαρμογή παρέχει όλες τις υπηρεσίες της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου που υπολογίζονται μέχρι σήμερα σε περίπου 700, κάνοντας περιττή την επίσκεψη του πολίτη σε κάποια δημόσια υπηρεσία ειδικά εν μέσω πανδημίας. Πλέον και από την ευκολία του smartphone, ο χρήστης μπορεί να εκδόσει υπεύθυνες δηλώσεις και εξουδιοδοτήσεις, δηματολογικά και ληξιαρχικά πιστοποιητικά, να ενεργοποιήσει την άυηλη συνταγογράφηση κ.α.
      Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, στόχος είναι ο αριθμός των διαθέσιμων υπηρεσιών να φτάσει τις 1000 το αμέσως επόμενο διάστημα,. Πολύ σημαντική θεωρείται η ενεργοποίηση του μηχανισμού ραντεβού για την πραγματοποίηση του εμβολίου Covid-19 από τον επόμενο μήνα. 

      Με μια πρώτη ματιά, το gov.gr app είναι στην ουσία η responsive web έκδοση σε μορφή εφαρμογής, χωρίς να γίνεται κάποια χρήση χαρακτηριστικών της πλατφόρμας όπως αυθεντικοποίηση με βιομετρικά χαρακτηριστικά ή παραλαβή εγγενών ειδοποιήσεων.  Για την πρώτη περίπτωση, η πρόσβαση στο λογαριασμό γίνεται με τα στοιχεία σύνδεσης που διαθέτει ο χρήστης στο TaxisNet ή από το e-banking κάποιας από τις 4 συστημικές τράπεζες (Εθνική, Πειραιώς, Alpha, Eurobank) ενώ η ενημέρωση του χρήστη γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο των SMS. Ακόμα οι πολίτες μπορούν να ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά έγγραφα μέσω των θυρίδων τους, καθώς επίσης και να ελέγχουν τη γνησιότητά τους μέσω των κωδικών QR που φέρουν.
      Μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται η κυκλοφορία της εφαρμογής και για iPhone.
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα φορτηγό πλοίο, εξοπλισμένο με γιγαντιαία, βρετανικής σχεδίασης ανεμοκίνητα ιστία ξεκίνησε για το παρθενικό του ταξίδι.
      Η ναυτιλιακή εταιρεία Cargill, η οποία έχει ναυλώσει το πλοίο, ελπίζει ότι αυτή η τεχνολογία θα βοηθήσει τη βιομηχανία να κινηθεί προς ένα πιο πράσινο μέλλον, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
      Το πρώτο ταξίδι του Pyxis Ocean θα πραγματοποιηθεί από την Κίνα στη Βραζιλία, παρέχοντας την πρώτη δοκιμή της τεχνολογίας των ανεμοπτερύγων σε πραγματικές συνθήκες. Τα άκαμπτα αυτά ιστία έχουν ύψος 37,5 μέτρα και είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό με τις ανεμογεννήτριες, ώστε να είναι ανθεκτικά. Επιτρέποντας σε ένα πλοίο να παρασύρεται από τον άνεμο αντί να βασίζεται αποκλειστικά στη μηχανή του, εκτιμάται ότι αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε τελικά να μειώσει τις εκπομπές ενός φορτηγού πλοίου κατά 30% κατά τη διάρκεια της ζωής του.
      Ο Jan Dieleman, πρόεδρος της Cargill Ocean transportation, δήλωσε ότι ο κλάδος βρίσκεται σε ένα "ταξίδι για την απαλλαγή από τον άνθρακα" και ότι η τεχνολογία αυτή δείχνει πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγματα. Παραδέχτηκε πάντως ότι δεν υπάρχει "καμία μαγική λύση” για το συγκεκριμένο πρόβλημα, αλλά δήλωσε ότι ως ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στο χώρο, η Cargill δοκιμάζει νέα πράγματα για να προχωρήσει ο κλάδος προς τα εμπρός, αναλαμβάνοντας το αντίστοιχο ρίσκο.

      Η τεχνολογία των ανεμοπτερύγων αναπτύχθηκε από τη βρετανική εταιρεία BAR Technologies, η οποία προέκυψε από την ομάδα του Sir Ben Ainslie για το Κύπελλο Αμερικής του 2017. Ο John Cooper, επικεφαλής της BAR Technologies και πρώην υπάλληλος της ομάδας Formula 1 της McLaren, πιστεύει ότι αυτό το ταξίδι θα αποτελέσει σημείο καμπής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Προβλέπει ότι μέχρι το 2025 τα μισά από τα νεότευκτα πλοία θα παραγγέλνονται με αιολική πρόωση.
      Οι ειδικοί λένε ότι η αιολική ενέργεια είναι ένας πολλά υποσχόμενος τομέας προς διερεύνηση, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο δρ Simon Bullock, ερευνητής ναυτιλίας στο Κέντρο Tyndall του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, δήλωσε ότι ενώ τα νέα καθαρότερα καύσιμα θα χρειαστούν χρόνο για να εμφανιστούν, λειτουργικά μέτρα όπως ο εκ των υστέρων εξοπλισμός των πλοίων με ιστία και ρότορες μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στο μεταξύ.
      Πρόκειται για μια συναρπαστική εξέλιξη στις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και να κινηθεί προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αποδώσει αυτή η τεχνολογία στο παρθενικό της ταξίδι και πώς θα υιοθετηθεί από άλλους φορείς του κλάδου.
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Havelar, μια νεοπαγής πορτογαλική εταιρία, με έδρα το Πόρτο, η οποία ιδρύθηκε από ανθρώπους με εμπειρία στις κατασκευές, αρχιτέκτονες αλλά και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, μόλις ολοκλήρωσε το πρώτο σπίτι που δημιουργήθηκε μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης στην Πορτογαλία. Το σπίτι, που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Πόρτο, έχει εμβαδόν 80 τετραγωνικών μέτρων, διαθέτει δύο υπνοδωμάτια και ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 18 ώρες. Ο χρόνος εκτέλεσης της τρισδιάστατης εκτύπωσης έρχεται να υπογραμμίσει την αποδοτικότητα και τις ταχύτητες που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία των τρισδιάστατων εκτυπώσεων στην οικοδομική βιομηχανία.
      Ο Πάτρικ Έιχινερ, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Havelar, δήλωσε: "Δεν περιοριζόμαστε στο να συστηθούμε ως μια εκτυπωτική ή οικοδομική εταιρία, προωθούμε την Οικοδομή 2.0, που μας επιτρέπει να παραδίδουμε νέα, ολοκληρωμένα σπίτια μέσα σε λιγότερο από 2 μήνες, με κόστος πολύ μικρότερο των τρεχουσών τιμών της αγοράς. Μπορούμε να παραδώσουμε σπίτια σχεδιασμένα για τη μέση αγορά με κόστος μόλις 1.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο".

      H τιμή που προσφέρει η Havelar είναι εντυπωσιακά χαμηλότερη από το μέσο κόστος στο Πόρτο, που κυμαίνεται στα 3.104 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, όπως προκύπτει από την πρόσφατη έκθεση του Εθνικού Ινστιτούτου Στατιστικών της Πορτογαλίας. Η οικονομία αυτή αποδίδεται κυρίως στη βελτιστοποιημένη αποδοτικότητα και την ταχεία εκτέλεση του έργου, που καθίσταται εφικτή χάρη στην καινοτόμο τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης.
      Ο Ροδρίγο Βίλας Μπόας, συνιδρυτής της Havelar, στάθηκε ιδιαίτερα στο μεταμορφωτικό χαρακτήρα της επιχειρηματικής τους προσέγγισης: "Θέλουμε να συνεργαστούμε με εταίρους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην οικοδόμηση βιώσιμων και προσβάσιμων κοινοτήτων. Με 150.000 ευρώ, είναι εφικτό ένα νέο ζευγάρι να αποκτήσει το σπίτι που πάντοτε ονειρευόταν, σε μια περιοχή που προσφέρει καλή πρόσβαση και υπηρεσίες".
      Οι φιλοδοξίες της Havelar δεν περιορίζονται μόνο στην παράδοση κατοικιών με σύγχρονο σχεδιασμό, γρήγορα και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Χάρη στην τεχνολογικά των οικοδομικών τρισδιάστατων εκτυπώσεων ήδη η σπατάλη περιορίζεται σημαντικά, όμως μέχρι το 2030 η Havelar ευελπιστεί να έχει επιτύχει ουδέτερο ενεργειακό αποτύπωμα στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, μέσω της χρήσης εναλλακτικών οικοδομικών υλικών, όπως χώμα, λάσπη, σκωρία, άχυρο και άλλα βιολογικά υλικά.
      Ο Χένρικ Λουντ Νίλσεν, ιδρυτής και γενικός διευθυντής της COBOD, αναφερόμενος στα φιλόδοξα σχέδια της Havelar δήλωσε τα εξής: "Όταν θέτεις ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους, υπάρχει πάντοτε ένας κίνδυνος αυτοί οι στόχοι να μην πραγματωθούν, όμως αν δεν στοχεύεις ψηλά δεν πρόκειται να πας πουθενά. Με υπερηφάνεια στηρίζουμε τη Havelar στα φιλόδοξα εγχειρήματά της, οι εκτυπωτές μας είναι ιδιαίτερα ευέλικτοι ως προς τα υλικά που μπορούν να αξιοποιήσουν και μπορούν να εκτυπώσουν πολλούς διαφορετικούς τύπους".

    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Κίνα βρίσκεται κοντά στο να ολοκληρώσει το δικό της παγκόσμιο σύστημα πλοήγησης BeiDou 3 (Navigation Satellite System), τον άμεσο αντίπαλο δηλαδή του συστήματος GPS (Global Positioning System) των ΗΠΑ.
      Ο Ran Chengqi, εκπρόσωπος του κινέζικου συστήματος, έκανε γνωστές τις προθέσεις της Κίνας για το σύστημα πλοήγησης, την περασμένη Παρασκευή, σε ένα σπάνιο για τα δεδομένα event, σύμφωνα με την ειδησεογραφική Associated Press της Νέας Υόρκης. Ο Ran είπε στους δημοσιογράφους πως αυτό το μήνα η Κίνα εκτόξευσε δορυφόρους που αποτελούσαν τον πυρήνα του συστήματος πλοήγησης, επιτρέποντας στο δίκτυο να παρέχει παγκόσμιες υπηρεσίες.
      Με τους νέους δορυφόρους, το σύστημα αποτελείται πλέον από 24 στο σύνολο, πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο προς την ολοκλήρωση του δικτύου. Αυτή θα ολοκληρωθεί πριν τον Ιούνιο του 2020, με ακόμη δύο δορυφόρους που θα βρίσκονται σε γεωστατική τροχιά.
      Το BeiDou 3, όπως φανερώνει και το όνομά του είναι η τρίτη έκδοση του συστήματος. Το BeiDou 1 αποτελείται από τρεις δορυφόρους και άρχισε να παρέχει περιορισμένες υπηρεσίες πλοήγησης το 2000 ενώ παροπλίστηκε το 2012. Την ίδια χρονιά, ξεκίνησε η λειτουργία του BeiDou 2 το οποίο αποτελείται από δέκα δορυφόρους, παρέχοντας υπηρεσίες πλοήγησης εντός και γύρω από την Ασία.
      Την τρίτη έκδοση του BeiDou η Κίνα την σκέφτεται από το 2015 όπου και ήθελε να προσφέρει παγκόσμια κάλυψη πλοήγησης. Το BeiDou πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά παγκόσμιο σύστημα πλοήγησης. Το GPS λειτουργεί πλήρως από το 1993, το GLONASS της Ρωσίας από το 2011 ενώ το Galileo της Ευρωπαϊκής Ένωσης λειτουργεί από το 2016.
      Ο Ran δήλωσε στα ΜΜΕ ότι με το λανσάρισμα των τελευταίων δορυφόρων του BeiDou, το δίκτυο θα έχει ακρίβεια πέντε μέτρων στην Ασία και τον Ειρηνικό και ακρίβεια δέκα μέτρων οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.
      Gizmodo
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της πανδημίας, οι τάσεις και ο τρόπος λειτουργίας του πληθυσμού κάθε χώρας έχει αλλάξει έντονα. Έτσι και στην Ελλάδα, παρατηρήθηκε μεγάλη ανάπτυξη του κοινού που πλέον στράφηκε στις online πληρωμές του μέσω τραπεζών. Συγκεκριμένα, πριν την έναρξη της πανδημίας μόλις το 28% χρησιμοποιούσε τις διαθέσιμες online υπηρεσίες τραπεζών, ενώ τώρα το ποσοστό ανέβηκε στο 66%.
      Παρόμοια αύξηση της τάξης των 17% παρατηρήθηκε και στις online συναλλαγές που γίνονται με υπηρεσίες Δημοσίου, με το σχετικό ποσοστό σύμφωνα με τα στατιστικά Νοεμβρίου να ανέρχεται στο 42%. Άλλες υπηρεσίες που βλέπουν αύξηση είναι οι ψηφιακές δραστηριότητες, καθώς η παρακολούθηση WebTV ανέβηκε κατά 20%, που αντιστοιχεί στο 47% των Ελλήνων που έχουν αλλάξει τη καθημερινότητά τους.
      Δεν προκαλεί εντύπωση που και τα online games αυξήθηκαν κατά 30%, με το 44% των online χρηστών να παίζει παιχνίδια, ενώ μεγάλη αύξηση (32%) παρατηρήθηκε στον αριθμό πολιτών που παρακολουθούν webinars, συνολικά απασχολώντας το 23% των Ελλήνων χρηστών internet.

      Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί που και μεγαλύτερες ηλικίες Ελλήνων στράφηκαν στη διέξοδο του internet, με τους χρήστες ηλικίας 55-64 ετών να έχει φτάσει στο 88%, γνωρίζοντας ανάπτυξη κατά 8% την περίοδο της πανδημίας. Ακόμα και μεγαλύτερες ηλικίες (65-74 ετών) καταγράφουν άνοδο, καθώς πλέον το 66% της προαναφερθέντας ομάδας ατόμων έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
      Άλλα στοιχεία του FocusBari αναφέρουν πως 9 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν πλέον το internet, με το ποσοστό να σημειώνει αύξηση κατά 2% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους, φτάνοντας το 92% ηλικιών μεταξύ 16 και 74 ετών. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι Έλληνες είναι χρήστες του internet, κάτι στο οποίο συνέβαλε σημαντικά η πανδημία.

      Οι τάσεις όλων και περισσότερων Ελλήνων να έχουν πρόσβαση στο internet είχε επακόλουθο να αυξηθούν οι χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ο συνολικός χρόνος που ξοδεύει κανείς στις κοινωνικές πλατφόρμες, με το 75% των Ελλήνων να έχουν πλέον τουλάχιστον έναν λογαριασμό στο facebook.
      Ακολουθούν τα YouTube και Instagram, στο 62% και 55% αντίστοιχα. Βέβαια οι αυξημένος χρόνος έκθεσης στα δίκτυα αυτά δεν είναι πάντα θετικός, καθώς σε πρόσφατη έρευνα δύο στους τρεις Έλληνες έχουν αδυναμία στα social media διότι τους κρατούν σε επαφή με φίλους και την κοινωνία γενικότερα και τους κάνουν να νιώθουν πιο συνδεδεμένοι με τον "'έξω κόσμο". Επίσης, δύο στους πέντε Έλληνες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για προώθηση επαγγελματικών υπηρεσιών.
      Ενδιαφέρον έχει και η αυτογνωσία μερικών χρηστών, καθώς τρεις στους πέντε χρήστες παραδέχονται πως ξοδεύουν περισσότερο χρόνο απ' ότι θα ήθελαν, αμελώντας άλλες δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν (διάβασμα, άθληση κλπ). Δύο στους πέντε μάλιστα προσπαθούν να μειώσουν την ώρα που περνούν στα social media, χωρίς όμως να το καταφέρνουν. Τέλος, ένας στους τρεις ομολογεί πως κοινοποιήσεις φίλων στα κοινωνικά δίκτυα τους κάνουν να νιώθουν μοναξιά ή και κατάθλιψη.


    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι δρόμοι που μπορούν να φορτίσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή λεωφορεία εν κινήσει δεν είναι κάτι νέο, αλλά μέχρι στιγμής η τεχνολογία ήταν σχετικά ακριβή και αναποτελεσματική. Ωστόσο, το Υπουργείο Μεταφορών της Ιντιάνα (INDOT) ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει έναν νέο τύπο τσιμέντου με ενσωματωμένα μαγνητισμένα σωματίδια που θα μπορούσαν να παρέχουν αποτελεσματική, υψηλής ταχύτητας φόρτιση με το κόστος να παραμένει στα ίδια τυπικά επίπεδα κατασκευής ενός κανονικού δρόμου, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Autoblog.
      Με χρηματοδότηση από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών (NSF), το Υπουργείο της Ιντιάνα συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο Purdue και τη γερμανική εταιρεία Magment. Θα πραγματοποιήσουν την έρευνα σε τρεις φάσεις, αρχικά δοκιμάζοντας εάν το μαγνητισμένο τσιμέντο θα λειτουργήσει εργαστηριακά και στη συνέχεια θα δοκιμαστεί σε ένα τμήμα δρόμου απόστασης περίπου 400 μέτρων.
      Σε φυλλάδιο, η Magment αναφέρει ότι το προϊόν της προσφέρει πρωτοποριακή απόδοση ασύρματης φόρτισης που φτάνει το 95%, προσθέτοντας ότι μπορεί να κατασκευαστεί με το τυπικό κόστος κατασκευής ενός δρόμου ενώ είναι ανθεκτικό και παρέχει προστασία από βανδαλισμούς. Η εταιρεία σημειώνει επίσης ότι οι πλάκες με τα ενσωματωμένα σωματίδια φερρίτη θα μπορούσαν να κατασκευαστούν τοπικά, πιθανώς έπειτα λαμβάνοντας την αντίστοιχη άδεια.
      Η τελική φάση ακούγεται φιλόδοξη, με το Υπουργείο της Ιντιάνα να αναφέρει ότι θα δοκιμάσει την ικανότητα του καινοτόμου σκυροδέματος να φορτίζει βαρέα φορτηγά σε υψηλή ισχύ, 200 kilowatts κι άνω. Εάν το τελευταίο κομμάτι της δοκιμής στα 400 μέτρα δρόμου είναι επιτυχές, το Υπουργείο θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να ηλεκτροδοτήσει ένα υποβαθμισμένο τμήμα δημόσιου δρόμου στην Ιντιάνα.
      Η φόρτιση βαρέων φορτηγών απευθείας από το δρόμο χωρίς ρύπανση σε προσιτή τιμή θα ήταν ένα μεγάλο περιβαλλοντικό βήμα μπροστά, αλλά πρέπει να γίνουν πολλές προσπάθειες για να αποδειχθεί ότι λειτουργεί. Πολλές άλλες παρόμοιες προσπάθειες βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο έχει δεσμεύσει περίπου $780 εκατομμύρια για την έρευνα φόρτισης κάτω από το δρόμο. Η Σουηδία έχει επίσης δοκιμάσει τεχνολογία κατά την οποία ο δρόμος διαθέτει μία ηλεκτρισμένη ράγα που θα φορτίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τελευταία προσπάθεια της Magment παρ’ όλα αυτά ακούγεται λιγότερο περίπλοκη, αρκεί να ανταποκρίνεται στους ισχυρισμούς της εταιρείας.
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει από το γερμανικό εργοστάσιο 500.000 ηλεκτρικά οχήματα το χρόνο.
      Η Tesla παρέδωσε τα πρώτα 30 αυτοκίνητα Model Y που κατασκευάστηκαν στο γερμανικό Gigafactory της πόλης Gruenheide, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του και κόστισε στην αμερικανική εταιρεία $5,5 δισεκατομμύρια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δημοσίευσε στο Twitter πως είναι ενθουσιασμένος με την παράδοση των πρώτων EV.
      Στην εκδήλωση των εγκαινίων, η οποία καθυστερούσε από πέρυσι λόγω περιβαλλοντικών κι άλλων καταγγελιών, παρευρίσκονταν και ο γερμανός καγκελάριος Olaf Scholtz. Ο περιφερειακός υπουργός Οικονομικών Joerg Steinbach ανέφερε πως αν και κάποιοι δεν εμπιστεύονταν τη Γερμανία ότι θα μπορούσε να το κάνει αυτό, έδειξε στον κόσμο τελικά ότι μπορεί.
      Η Tesla κόντεψε να χάσει τα συμβόλαια παροχής νερού μετά από καταγγελία τοπικών περιβαλλοντικών οργανώσεων. Η εταιρεία υποσχέθηκε να ελαχιστοποιήσει τη χρήση του νερού και ανέφερε επίσης ότι θα φυτέψει περισσότερα δέντρα από όσα αφαιρέθηκαν κατά την κατασκευή του Gigafactory.
      Η Tesla έλαβε την τελική έγκριση να ξεκινήσει την παραγωγή στις 4 Μαρτίου. Ο Steinbach δήλωσε ότι υπάρχει επί του παρόντος αρκετό νερό για το εργοστάσιο, αλλά πρόσθεσε ότι η Tesla θα πρέπει να αξιοποιήσει επιπλέον πηγές που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση για οποιαδήποτε επέκταση.
      Η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να παράγει από 5.000 έως 10.000 οχήματα την εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2022 και το εργοστάσιο θα έχει τελικά δυνατότητα παραγωγής έως 500.000 οχημάτων ετησίως αλλά και μπαταρίες που θα αγγίζουν τις 50 γιγαβατώρες (GWh), περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο γερμανικό εργοστάσιο. Η Volkswagen παρήγαγε περίπου 450.000 EV παγκοσμίως πέρυσι και σχεδιάζει ένα νέο EV εργοστάσιο αξίας €2 δισεκατομμυρίων στο Wolfsburg το οποίο θα ανοίξει το 2026.
      Τα πρώτα Model Y Performance της Tesla που παράχθηκαν από το γερμανικό Gigafactory κοστίζουν 63.990€ και έχουν αυτονομία 515 χιλιομέτρων.
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Μετά την απόφαση να ανοίξει τις παραγγελίες του Model 3 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθεί η επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να καλύψει όλη την Ευρώπη με ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών που θα κάνουν την κίνηση των πελατών της απρόσκοπτη. 
      Όπως γίνεται συνήθως, το πλάνο της εταιρίας αποκαλύφθηκε μέσω tweet του Elon Musk, ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένα ότι η κάλυψη της γηραιάς ηπείρου θα φτάσει το 100%, ενώ όσες μονάδες φόρτισης υπάρχουν ήδη θα αναβαθμιστούν σε “Superchargers”.
      Η Ευρωπαϊκή έκδοση του Model 3 θα είναι εξοπλισμένη με θύρες CCS (Combined Charging System), οπότε το πρότζεκτ των αναβαθμίσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2019, όταν θα καταφτάσουν και οι πρώτες παραγγελίες του Model 3. 

      Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο Elon Must απαντώντας σε σχετικό ερώτημα άλλου χρήστη: “Η κάλυψη του δικτύου superchargers θα φτάσει το 100% στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Από την Ιρλανδία μέχρι το Κίεβο, και από την Νορβηγία μέχρι την Τουρκία.” Σε πρόσθετη ερώτηση από άλλο χρήστη για την κάλυψη της Ελλάδας, επιβεβαίωσε ότι η χώρα μας βρίσκεται κανονικά στο πλάνο της Tesla.
      Αυτό ήταν κάτι που ήδη γνωρίζαμε, αφού η Tesla απέκτησε επίσημη παρουσία στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο, ενώ το σάιτ της εταιρίας αναφέρει πέντε σταθμούς φόρτισης (ως coming soon/προς εγκατάσταση), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, Λαμία, και Ιωάννινα. 

      Λόγω της συμβατότητας που έχουν οι φορτιστές CCS με αρκετά ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη, αρκετοί αναρωτιούνται αν οι σταθμοί της θα είναι ανοιχτοί και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί. Προφανώς, η Tesla θα πρέπει πρώτα να αξιολογήσει θετικά την επάρκεια των σταθμών για τους δικούς της πελάτες και στην συνέχεια θα αποφασίσει τα περιθώρια εκμετάλλευσής τους και από άλλους. 
      https://www.engadget.com/2018/12/27/teslas-supercharger-europe-expansion/
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι, βρίσκονται οι πρώτοι ταχυφορτιστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla.
      Συνολικά έξι ταχυφορτιστές της εταιρείας έχουν εγκατασταθεί στην είσοδο Κύμης του γνωστού εμπορικού κέντρου, σε αντίστοιχα έξι οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης. Όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες μας, για την ώρα η λειτουργία και των 6 ταχυφορτιστών της Tesla είναι απενεργοποιημένη κάτι που αναμένεται να αλλάξει πολύ σύντομα από τη στιγμή που η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla έχει ήδη ξεκινήσει στη χώρα μας. 


      Το σχέδιο εγκατάστασης δικτύου ταχυφορτιστών της Tesla στην Ελλάδα δεν είναι καινούριο αφού γι'αυτό μάθαμε πρώτη φορά πριν 3 χρόνια μέσα από σχετική ανάρτηση της εταιρείας στην επίσημη ιστοσελίδα της. Σ' αυτή εκτός από την Αθήνα αναφέρονται αυτή τη στιγμή άλλες τρεις πόλεις στις οποίες θα επεκταθεί το δίκτυο ταχυφορτιστών και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, τη Λαμία και την Πάτρα. Στην ίδια ιστοσελίδα βλέπουμε ακόμη ότι ένας από τους Superchargers θα βρίσκεται στην Πλατεία Ομονοίας και πρόκειται να ενεργοποιηθεί «μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους».
      Μέχρι σήμερα, η Tesla έχει εγκαταστήσει περισσότερους από 20.000 Superchargers σε περισσότερες από 2106 τοποθεσίες, με τις 589 από αυτές να βρίσκονται στην Ευρώπη. H τρίτη γενιά των φορτιστών υποστηρίζουν μέγιστη ισχύ στα 250 kW, με δυνατότητα φόρτισης ενός Model 3 από το 5% στο 90% σε 37 λεπτά.
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην εκδήλωση AI Day, ο Elon Musk μίλησε για πολλές νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που αναπτύσσει αυτή τη περίοδο η Tesla με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ.
      To ρομπότ έχει ύψος περίπου 1,73 μ. και βάρος σχεδόν 57 κιλών και είναι κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά ενώ διαθέτει εξελιγμένα χέρια στο ανθρώπινο επίπεδο. Υπάρχουν συνολικά 40 ηλεκτρομηχανικοί actuators (12 στα χέρια, 12 στους βραχίονες των χεριών, 2 στον λαιμό, 2 στον κορμό και 12 στα πόδια) που καθιστούν το ρομπότ της Tesla ένα από τα πιο προηγμένα ανθρωπόμορφα ρομπότ στον κόσμο. 
      Στο εσωτερικό του Tesla Bot υπάρχει νέας γενιάς AI μέσω του υπολογιστή FSD (Full-Self Driving) της εταιρείας καθώς και μία σειρά από κάμερες σαν αυτές που χρησιμοποιεί το σύστημα Autopilot, καθιστώντας το Tesla Bot ένα από τα πιο προηγμένα στον κόσμο. Μάλιστα, για να μπορεί να κινηθεί στον κόσμο ή να πραγματοποιεί απλές εργασίες δεν θα είναι απαραίτητη η συνεχής τροφοδότηση του-λόγω του AI και των νευρωνικών δικτύων- με οδηγίες βήμα-προς-βήμα.

      Το ρομπότ θεωρητικά θα μπορεί να πραγματοποιεί επικίνδυνες ή επαναλαμβανόμενες κινήσεις για τους ανθρώπους και θα μπορεί να ακολουθεί οδηγίες βεβαίως. Ο Elon Musk δήλωσε ότι στην Tesla ήθελαν να κατασκευάσουν ένα ρομπότ που θα μπορούσε να κινείται σε έναν κόσμο φτιαγμένο από ανθρώπους αλλά που θα ήταν αρκετά μικρό και αδύναμο ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να το ξεπεράσουν σε δύναμη ή ταχύτητα. Το ρομπότ θα μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως και 8,05 χλμ./ώρα πάντως και το πρωτότυπο του αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2022. Επίσης θα μπορεί να σηκώσει βάρος έως 20 κιλών περίπου.
      Ο CEO της Tesla είπε για το ρομπότ: “… μπορεί ένα ρομπότ να βγει στον κόσμο… να του μιλήσεις, και να του πεις να σηκώσει ένα μπουλόνι και να το τοποθετήσει στο αυτοκίνητο… με αυτό το γαλλικό κλειδί… και θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Θα μπορούσε να του ζητηθεί επίσης να πάει σε ένα κατάστημα για να πάρει αυτά τα ψώνια. Οπότε… ναι, νομίζω ότι θα μπορεί να το κάνει αυτό».
      Το ερώτημα παραμένει πάντως το κατά πόσο έστω και σε πρωτότυπη μορφή, το Tesla Bot θα διαθέτει όλες αυτές τις δυνατότητες που ανακοινώθηκαν, ή θα παραμείνει μία ακόμη υπόσχεση χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, όπως άλλες ανακοινώσεις του Musk που δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα (βλ. Πλήρως αυτόνομη οδήγηση).
       
       
       
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Αφού έχασε την πρωτοκαθεδρία από την Ευρώπη το 2020, η Κίνα βρίσκεται και πάλι στην κορυφή πρωτοστατόντας στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV).
      Σύμφωνα με το κινεζικό μέσο ενημέρωσης EV CnEVPost, η Κίνα πούλησε 3,31 εκατομμύρια NEV (ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, plug-in υβριδικά οχήματα και οχήματα κυψελών καυσίμου) από ένα σύνολο 6,23 εκατομμυρίων παγκοσμίως το 2021. Με βάση τα στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA) , αυτό σημαίνει ότι η Κίνα κατέλαβε μερίδιο 53% της παγκόσμιας αγοράς, ξεπερνώντας το 33% της Ευρώπης και το 11% των ΗΠΑ.
      Αν και η επαλήθευση των δεδομένων αυτών είναι δύσκολη, τα στοιχεία αυτά εναρμονίζονται με τα ευρήματα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), που δημοσιεύθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου. Σύμφωνα με τον IEA, οι παγκόσμιες πωλήσεις NEV ήταν ελαφρώς υψηλότερες, στα 6,6 εκατομμύρια οχήματα. Η Κίνα σημείωσε ολόκληρο το 2021, 3,4 εκατομμύρια πωλήσεις NEV, οι οποίες θα αντιστοιχούσαν σε μερίδιο 51,5% της παγκόσμιας αγοράς, ένα ποσοστό 1,5% μικρότερο από τα στοιχεία που έδωσε το CPCA. 
      Η ανάλυση του CPCA δείχνει ακόμα ότι το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Κίνα, γεγονός που επέτρεψε στην Ευρώπη να πάρει το προβάδισμα στην παγκόσμια αγορά για πρώτη φορά, φτάνοντας το 44% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν. Αντίθετα, το μερίδιο αγοράς της Κίνας μειώθηκε στο 41%, παρόλο που κατείχε δεσπόζουσα θέση μεταξύ το 2016 και το 2019.
      Το CPCA αποδίδει την ύφεση αυτή σε δύο βασικούς λόγους: τις ανανεωμένες περιβαλλοντικές πολιτικές και φυσικά την πανδημία COVID. Συγκεκριμένα, το 2020 η Κίνα μείωσε τον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που ήταν επιλέξιμα για επιδοτήσεις, χωρίς να παρέχει οποιαδήποτε για οχήματα κυψελών καυσίμου (fuel cell). Στην άλλη άκρη του κόσμου, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες προχώρησαν σε σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις και κίνητρα αγορών για να προσελκύσουν τους καταναλωτές στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      ο 2020 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά ακόμη πιο πολύ στην Ευρώπη. Παρόλο που οι δηλώσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν κατά 29% στους πρώτους 9 μήνες του έτους, η Ευρώπη φαίνεται να ετοιμάζεται για μια "ηλεκτρική επανάσταση", κάτι που ενισχύουν οι δηλώσεις οχημάτων του Σεπτέμβρη 2020.
      Όπως μάθαμε από τα στοιχεία της JATO Dynamics που παρακολουθεί όλες τις αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε 27 χώρες της Ευρώπης ο συνολικός αριθμός αδειών που αφορούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (που περιλαμβάνει καθαρά ηλεκτρικά, plug-in υβρίδια, πλήρη υβρίδια και ήπια υβρίδια) ήταν υψηλότερος από αυτός των πετρελαιοκίνητων. Είναι μόλις η πρώτη φορά στην ιστορία του χώρου, όπου οχήματα εναλλακτικής ενέργειας ξεπερνούν σε πωλήσεις οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

      Παρόλο που συνολικά η αγορά σημείωση μικρή αύξηση μόλις 1,2% τον Σεπτέμβριο, αυτό αντιστοιχεί σε 1.3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με την προτίμηση είδος καυσίμου να σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στους ρυθμούς ανάπτυξης. Πλέον η ζήτηση για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρουσιάζει διψήφια πτώση σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ ο αριθμός ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε κατά 139%, που αντιστοιχεί σε περίπου 328.000 οχήματα. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρασαν σε μηνιαίες πωλήσεις τα 300.000 οχήματα.
      Ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς πετρελαιοκίνητων σημείωσε χαμηλό ρεκόρ με μόλις 24,8% του Σεπτεμβρίου. Πριν μια δεκαετία, τα πετρελαιοκίνητα αποτελούσαν το 50% νέων δηλώσεων αυτοκινήτων. Αυτή η αλλαγή στον χώρο ευνοεί ορισμένες εταιρείες περισσότερο από άλλες, πχ βλέπουμε την Volkswagen να έχει πλέον ξεπεράσει το diesel-gate σκάνδαλο του 2015 και πλέον να είναι αρκετά μεγάλος πρωταγωνιστής στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τον περασμένο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε 40.300 νέες δηλώσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη, μόλις μια θέση μετά την Toyota.
      Τον περασμένο μήνα, τα υβρίδια και ήπια υβριδικά αντιπροσώπευαν το 53% των συνολικών νέων εγγραφών, με τον όγκο τους να αυξάνεται κατά 124%. Η Toyota με την Lexus διεκδίκησαν τα πρωτεία, με μερίδιο αγοράς 32%, με έντονη ανάπτυξη να παρατηρείται στις Ford, Suzuki, Fiat και BMW. Εκτός από τα δυνατά αποτελέσματα της Toyota, το Ford Puma φαίνεται επίσης δημοφιλές στις πωλήσεις, καθώς το 69% των συνολικών πωλήσεων αφορά τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις του. Κάτι παρόμοιο είδαμε και στα Fiat 500 και Fiat Panda, με τις υβριδικές εκδόσεις να ανέρχονται στο 59% και 41% αντίστοιχα.
      Παρόλο που η ζήτηση καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε χάρη στην Tesla, με την πάροδο του χρόνου οι πωλήσεις βλέπουν μείωση κατά 5%, με τους ανταγωνιστές όπως Volkswagen και Renault να βλέπουν τρομακτικές αυξήσεις της τάξεως 352% και 211% αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ο όμιλος Volkswagen παίρνει πρώτη θέση στην Ευρώπη, ξεπερνώντας και την Tesla. Από την άλλη, τον Σεπτέμβριο η Mercedes-Benz ήταν πρώτη σε πωλήσεις plug-in υβριδικών, έχοντας μερίδιο αγοράς 22%, με τις Volvo και BMW να ακολουθούν.
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Car Connectivity Consortium (CCC), ο οργανισμός πίσω από το MirrorLink, δημοσίευσε τις πρώτες προδιαγραφές του Ψηφιακού Κλειδιού (Digital Key).
      Το πρότυπο, θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες και οδηγούς, να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο τους –εφόσον υποστηρίζει το πρότυπο- χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο τους μέσω της τεχνολογίας NFC, αλλά και να εκκινούν τον κινητήρα.
      Οι εργασίες πίσω από την έκδοση 2.0 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με την Apple, Samsung και LG, καθώς και τους σχεδιαστές ημιαγωγών Qualcomm και NXP και αρκετούς κατασκευαστές αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων είναι οι Audi, VW, BMW, GM και Hyundai να υποστηρίζουν το εγχείρημα. Οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρότυπου επόμενης γενιάς αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τους πρώτους τρεις μήνες του επόμενου έτους.
      Το Digital Key, το smartphone ή το smartwatch θα μπορούσαν να κάνουν τα σημερινά συστήματα ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου να μοιάζουν… απαρχαιωμένα, ειδικά αν λάβετε υπόψη σας ότι το Ψηφιακό Κλειδί ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να…κατέβει στον υπολογιστή ή στο κινητό on-demand ή διαμοιραστεί remotely ή peer-to-peer. Φανταστείτε τις δυνατότητες. Θα είστε σε θέση να δανείσετε σε κάποιον το αυτοκίνητό σας, ακόμη και αν βρίσκεστε στο εξωτερικό για διακοπές. Μια εταιρεία μπορεί να αρχίσει να προσφέρει υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων με τίποτα περισσότερο από μια εφαρμογή στο κινητό, καθώς και να περπατήστε μέχρι το αυτοκίνητο για να το "ξεκλειδώσετε" με το κινητό σας.

      GSMArena
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για ιπτάμενα ταξί, ωστόσο η Boeing έκανε ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός ολοκληρώνοντας με επιτυχία την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αυτόνομου ηλεκτρικού αεροσκάφους της PAV (Passenger Air Vehicle), επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά ότι μπορεί να απογειωθεί, να αιωρηθεί και να προσγειωθεί κάθετα με ασφάλεια.
      Παρόλα αυτά, το εγχείρημα θέλει ακόμη αρκετή δουλειά, αφού το PAV δεν μπορεί να πετάξει προς τα εμπρός ακόμη ή να πραγματοποιήσει ορισμένες βασικές μανούβρες. Παρόλα αυτά με την πρώτη δοκιμαστική πτήση, έστω και με περιορισμούς, η Boeing δείχνει να βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό λαμβάνοντας υπόψη ότι το αεροσκάφος πριν από ένα χρόνο βρισκόταν ακόμη σε φάση… κόνσεπτ.
      Όταν ολοκληρωθεί, το όχημα θα μπορεί να εξυπηρετεί ως μία λύση «αστικής εναέριας κινητικότητας» που θα μεταφέρει επιβάτες σε περιοχές εντός και εκτός πόλης καλύπτοντας αποστάσεις έως και 80 χιλιομέτρων. Η εταιρεία ετοιμάζει και μία έκδοση για την μεταφορά εμπορευμάτων επίσης, που ονομάζει CAV (Cargo Air Vehicle). Η συγκεκριμένη έκδοση  θα είναι ικανή να μεταφέρει εμπορεύματα βάρους έως και 227 κιλών. Οι δοκιμαστικές πτήσεις για την έκδοση CAV θα ξεκινήσουν εντός του 2019.
      Το αεροσκάφους τύπου eVTOL (electric Vertical Takeoff and Landing) που έχει μήκος εννέα μέτρων διαθέτει εννέα ηλεκτροκινητήρες και ανέπτυξε η θυγατρική της Boeing, Aurora Flight Sciences (την οποία και εξαγόρασε πέρυσι). 
       
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Την επιτάχυνση στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών ανακοίνωσε σήμερα ο Όμιλος ΟΤΕ, προχωρόντας σε δωρεάν διπλασιασμό της ταχύτητας του Internet που διαθέτει κάθε συνδρομητής σταθερής της Cosmote.
      Έτσι ο Όμιλος ΟΤΕ, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αναβαθμίσει εντελώς δωρεάν τις ταχύτητες του σταθερού ευρυζωνικού internet που απολαμβάνουν σήμερα οι συνδρομητές της Cosmote όπου αυτό είναι τεχνολογικά εφικτό. Αυτό σημαίνει ότι οι συνδρομητές ευρυζωνικής σύνδεσης ADSL θα μετακινηθούν σε σύνδεση VDSL 50, ενώ όλοι όσοι διαθέτουν σύνδεση 50 και 100Mbps (FTTH ή μη), θα μετακινηθούν στα προγράμματα 100 και 200Mbps αντίστοιχα, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. 
      Με την κίνηση αυτή, ο ΟΤΕ επιθυμεί την ενίσχυση της διείσδυσης των υψηλών ταχυτήτων internet και την αξιοποίηση των σημερινών δυνατοτήτων των δικτύων σταθερής από μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, με το όλο πρόγραμμα να αναμένεται να ξεκινήσει το Α' τρίμηνο του 2022 και να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά. Απαραίτητη προυπόθεση είναι η έγκριση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κάτι που μόλις ολοκληρωθεί, η Cosmote θα προχωρήσει σε νέα εμπορικά νέα προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας για δυνητικούς και νέους συνδρομητές.
      Η ανακοίνωση αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Ομίλου για επιτάχυνση στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών (FTTH), με στόχο αυτό να φτάσει σε 3 εκατ. σπίτια και επιχειρήσεις, αυξάνοντας σημαντικά το επενδυτικό πλάνο του ΟΤΕ σε πάνω από 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2027. Αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, ένα έργο που αναμένεται να αλλάξει καθοριστικά τις ψηφιακές υποδομές της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες και θα την οδηγήσει «στην Κοινωνία των Gigabit». Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, το σύνολο των γραμμών στη χώρα σήμερα είναι περίπου 4,8 εκατ. (νοικοκυριά και επιχειρήσεις), με τον ΟΤΕ να έχει στόχο να καλύψει τα 3 εκατ., δηλαδή περίπου τα 2/3 της χώρας. Σε συνδυασμό με τις ανακοινωμένες επενδύσεις των άλλων παρόχων σε αστικές περιοχές και στο UFBB, εκτιμάται ότι η χώρα θα καλυφθεί με FTTH σχεδόν στο σύνολό της.
      Μέχρι σήμερα, το δίκτυο FTTH του Ομίλου ΟΤΕ έχει παρουσία σε 560.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, προσφέροντας ταχύτητες έως 200Mbps.
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Χωρίς εκπλήξεις και παρουσία κάποιου «4ου παίκτη», έληξε σήμερα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τη δημοπρασία που αφορά το 5G, με το πρώτο σημαντικό βήμα να ολοκληρώνεται με επιτυχία.
      Όπως ανακοίνωσε η ΕΕΤΤ, οι εταιρίες COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Ανώνυμη Ελληνική Εταιρία Τηλεπικοινωνιών και WIND Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Α.Ε.Β.Ε. κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής για όλες τις φασματικές περιοχές (ήτοι 700 MHz, 2 GHz, 3400-3800 MHz και 26 GHz) στη διαγωνιστική διαδικασία που θα διεξαχθεί με σκοπό τη χορήγηση φάσματος για την ανάπτυξη δικτύων κινητών επικοινωνιών 5ης γενιάς (5G).
      Στο επόμενο βήμα η ΕΕΤΤ θα ελέγξει τους φακέλους συμμετοχής, θα ανακοινώσει τους προεπιλεγέντες συμμετέχοντες μέχρι της 11 Νοεμβρίου και στη συνέχεια, θα εξετάσει τη δέσμευση τμημάτων ραδιοσυχνοτήτων για τους προεπιλεγέντες. Τέλος, θα ακολουθήσει διαγωνιστική διαδικασία μέσω δημοπρασίας πολλαπλών γύρων με αυξανόμενο τίμημα και χρήση ειδικού λογισμικού που έχει αναπτυχθεί για αυτό το σκοπό από την ΕΕΤΤ. 
      Το 25% των εσόδων της δημοπρασίας όπως γνωρίζουμε θα διατεθούν για την ίδρυση του επενδυτικού κεφαλαίου "Φαιστός". Σκοπός του "Φαιστός" είναι η δημιουργία και χρηματοδότηση ενός οικοσυστήματος εταιρειών με αποκλειστικό αντικείμενο υπηρεσίες και εφαρμογές που θα βασίζονται στα 5G δίκτυα. Με βάση εκτιμήσεις, τα πρώτα εμπορικά δίκτυα 5G θα κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Νέες μειωμένες τιμές μισθωμένων γραμμών χονδρικής ενέκρινε η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο του 3ου κύκλου ανάλυσης των συγκεκριμένων αγορών για τον ορισμό, την ανάλυση του επιπέδου ανταγωνισμού και τις προτεινόμενες κανονιστικές υποχρεώσεις.
      Οι τιμές μισθωμένων γραμμών χονδρικής μειώνονται στην περίπτωση των αστικών κυκλωμάτων έως και 39% και των υπεραστικών έως και 30%. Για πρώτη φορά ορίζονται τιμές για ασύρματα κυκλώματα μισθωμένων γραμμών χονδρικής και ενσύρματα κυκλώματα μεγάλης χωρητικότητας. Επίσης, οι προσφορές λιανικής του ΟΤΕ -ο οποίος διατηρεί θέση Σημαντικής Ισχύος στις συγκεκριμένες αγορές- υπόκεινται πλέον σε έλεγχο, προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν φαινόμενα συμπίεσης περιθωρίου κέρδους. Οι νέες τιμές θα ισχύουν μέχρι τη δημιουργία ενδεδειγμένου τεχνοοικονομικού μοντέλου Bottom-up από την ΕΕΤΤ.
      Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτήθηκαν 3 δημόσιες διαβουλεύσεις με τους φορείς της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επίσης, ακολούθησε στενή συνεργασία της ΕΕΤΤ με τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG for Communications Networks, Content and Technology και DG for Competition, προκειμένου να αντιμετωπιστούν, με ρυθμιστικά εργαλεία, προβλήματα στη λειτουργία του ανταγωνισμού που είχαν εντοπισθεί στην ελληνική αγορά μισθωμένων γραμμών. Οι τιμές καθορίστηκαν στο πλαίσιο λήψης προσωρινών μέτρων από την ΕΕΤΤ και επόμενο στάδιο αποτελεί η οριστικοποίησή τους, μετά τη διεξαγωγή εθνικής δημόσιας διαβούλευσης και σχετική κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Το πλαίσιο εφαρμογής των παραπάνω τιμών αναμένεται να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό και ευνοώντας τις επενδύσεις, προς όφελος των χρηστών.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.