Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    H πρώτη έξυπνη διάβαση της Αττικής στο Καλλιμάρμαρο

    Sign in to follow this  

    Την πρώτη «έξυπνη» και σύγχρονη διάβαση πεζών που δημιουργήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής στο Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο) εγκαινίασαν ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης και ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κυμπουρόπουλος.  

    Η διάβαση έχει ειδικό ακρυλικό φωσφορίζον υλικό με κρυστάλλους, ενώ φωτισμός LED μεταβάλλεται ανάλογα με τις υποδείξεις του φωτεινού σηματοδότη. Ειδικός πομπός μετάδοσης ηχητικών και παλμικών σημάτων ειδοποιεί πολίτες με προβλήματα όρασης.  

    4980493.jpg

    Οι καινοτομίες της διάβασης  

    Τα νέα φανάρια για την ρύθμιση της κυκλοφορίας είναι κατασκευασμένα από την Siemens και περιλαμβάνουν φωτεινές ενδείξεις που μετρούν ανάποδα τον χρόνο μέχρι να ανάψει το φανάρι από πράσινο σε κόκκινο και αντίστροφα.

    Μια ειδική κόκκινη λάμπα που ανάβει για τους πεζούς μαζί με τον «Σταμάτη». Αυτή η λάμπα (από την εταιρία Σβάρκο, θυγατρική της Σβαρόφσκι) φωτίζει την άσφαλτο και έχει σκοπό να προειδοποιεί όσους περπατούν σκυφτοί λόγω προσήλωσης στην οθόνη του κινητού τους. Αυτό σημαίνει πως όσοι είναι προσηλωμένοι στο κινητό θα μπορούν να δουν αν το φανάρι είναι κόκκινο ακόμη και αν δεν σηκώσουν το κεφάλι τους- αν και είναι κάτι που δεν συνιστάται.  

    Συσκευές ηχοπληροφόρησης σε κάθε φανάρι παράγουν ήχο που ειδοποιεί όσους έχουν προβλήματα όρασης για το αν πρέπει να σταματήσουν ή να προχωρήσουν στην διάβαση. Παράλληλα, η ίδια συσκευή έχει από κάτω κουμπί που με το πάτημά του ενημερώνει τον πεζό για το ακριβές σημείο της πόλης που βρίσκεται (π.χ. Κόμβος Καλλιμάρμαρου με κατεύθυνση προς Ηρώδου Αττικού). 

    4980487.jpg

    Φωτεινές λάμπες στην άσφαλτο υπάρχουν ακριβώς εκεί που αρχίζει η διάβαση και εκπέμπουν έντονο κόκκινο φως όταν το φανάρι είναι κόκκινο για τα οχήματα αποτελώντας πρόσθετο στοιχείο προειδοποίησης για τους οδηγούς. Αντίστοιχα τέτοια φώτα έχουν τοποθετηθεί και στην διάβαση πεζών που συνδέει την Πλατεία Συντάγματος με τον πεζόδρομο της Ερμού.

    Η διάβαση είναι βαμμένη λευκή με ειδική μπογιά που περιέχει μέσα κρυστάλλους Σβαρόσφσκι. Ο σκοπός είναι η πρόκληση της μέγιστης αντανάκλασης για να προειδοποιεί τους οδηγούς ότι πρέπει να προσέχουν τους πεζούς.

    Μετεωρολογικό σταθμό και σταθμό μέτρησης μικροσωματιδίων που θα στέλνει απευθείας δεδομένα για τον καιρό και την ποιότητα της ατμόσφαιρας στο νέο Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής που εγκαινίασε νωρίτερα το μεσημέρι ο Περιφερειάρχης Αττικης Γ. Πατούλης με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη.

    4980490.jpg

    Ο κ. Κυμπουρόπουλος ήταν ο πρώτος πολίτης που χρησιμοποίησε τη διάβαση, σε μια κίνηση συμβολικού χαρακτήρα. Ο Γ. Πατούλης νωρίτερα είχε επισημάνει ότι η ασφάλεια των πολιτών της Αττικής αποτελεί αναμφισβήτητα την πρώτη προτεραιότητα της Περιφέρειας, ενώ πρόσθεσε: Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας για μας αποτελεί μείζον εθνικό ζήτημα καθώς έχει κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Μιλάμε με έργα και πράξεις εφαρμόζοντας το στρατηγικό μας σχεδιασμό και παρουσιάζοντας στους πολίτες αλλά και στους επισκέπτες της Αττικής τις νέες πρότυπες έξυπνες διαβάσεις πεζών.

    Σηματοδοτούμε τη νέα εποχή της κινητικότητας και της ασφαλούς μετακίνησης, ενώ παράλληλα τονίζουμε τη σημασία της προσβασιμότητας και του αλληλοσεβασμού μεταξύ των χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς οι νέες διαβάσεις αποτρέπουν την παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη και βοηθούν τους οδηγούς να σταματούν έγκαιρα πριν την κάθετη γραμμή (stopline).

    Στόχος μας είναι η άμεση αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων για τη δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών για την οδική ασφάλεια αλλά και η αποτελεσματική συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών του οδικού δικτύου και προφανώς μαζί με τη θεσμική επιτροπή οδικής ασφάλειας, έχουμε θέσει τις βάσεις για την επίτευξη του, καθώς από σήμερα λειτουργεί το νέο υπερσύγχρονο κέντρο οδικής ασφάλειας της περιφέρειας Αττικής.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Χωρίς καμία διάθεση γκρίνιας:

    1. Μαζεύτηκαν περιφερειάρχης και ένας ευρωβουλευτής για να εγκαινιάσουν μια διάβαση..

    2. Δεν ξέρω πόσο καινοτομία υπάρχει σε αυτή την διάβαση, πάντως έξυπνη δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις με τίποτα.

    3. Η εν λόγω διάβαση πεζών είναι από τις πιο ακίνδυνες της Αθήνας, καθώς είναι φανάρι μόνο για πεζούς και πάντα υπάρχει κίνηση στο σημείο (σημειωτόν). Προφανώς έγινε για μούρη τους τουρίστες.

    4. Τα τουριστικά λεωφορεία που σταθμεύουν μπροστά στο Καλλιμάρμαρο αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τους πεζούς από ότι η διάβαση γιατί κλείνουν εντελώς το οπτικό πεδίο, αλλά πρέπει να βολευόμαστε.. Οπότε αυτά τα περί ασφάλειας, εγκαίνια από ΑΜΕΑ κτλ. είναι μόνο για χαβαλέ.

    (που να ήθελα να γκρινιάξω κιόλας..)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    20 ώρες πριν, piliadis said:

    Χωρίς καμία διάθεση γκρίνιας:

    1. Μαζεύτηκαν περιφερειάρχης και ένας ευρωβουλευτής για να εγκαινιάσουν μια διάβαση..

    2. Δεν ξέρω πόσο καινοτομία υπάρχει σε αυτή την διάβαση, πάντως έξυπνη δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις με τίποτα.

    3. Η εν λόγω διάβαση πεζών είναι από τις πιο ακίνδυνες της Αθήνας, καθώς είναι φανάρι μόνο για πεζούς και πάντα υπάρχει κίνηση στο σημείο (σημειωτόν). Προφανώς έγινε για μούρη τους τουρίστες.

    4. Τα τουριστικά λεωφορεία που σταθμεύουν μπροστά στο Καλλιμάρμαρο αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τους πεζούς από ότι η διάβαση γιατί κλείνουν εντελώς το οπτικό πεδίο, αλλά πρέπει να βολευόμαστε.. Οπότε αυτά τα περί ασφάλειας, εγκαίνια από ΑΜΕΑ κτλ. είναι μόνο για χαβαλέ.

    (που να ήθελα να γκρινιάξω κιόλας..)

    Πολύ σωστά. Θα προτιμούσα να γινόταν η αρχή από μια διάβαση μπροστά από ένα σχολικό συγκρότημα ή στο κέντρο ενός πυκνοδομημένου δήμου (πχ Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη ή Περιστέρι). Σίγουρα η κίνηση εμπεριέχει το στοιχείο εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης και των τουριστών. Ας είναι μια αρχή λοιπόν και να μην μείνει μόνο στα εγκαίνια μιας και μόνο διάβασης πεζών...  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αν είναι να γίνουν όλες οι διαβάσεις έτσι καλύτερα να μείνουν στα εγκαίνια αυτής της μιας διάβασης. 

    Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας αν πιστεύουμε ότι οι οδηγοί δε διακρίνουν καλά τη γραμμή της διάβασης ώστε να χρειάζονται επιπλέον λαμπάκια να την επισημαίνουν. Τα δε ηχητικά μηνύματα προκαλούν ηχορύπανση και εκνευρισμό πρώτα πρώτα στους ίδιους τους πεζούς. 

    Δε λύνεται έτσι το πρόβλημα. Χρειάζονται βαθύτερες παρεμβάσεις που δε θα φέρνουν σε επαφή τον πεζό με τόσο βαριά κυκλοφορία. Πχ μια ενοποίηση των δύο πλευρών της οδού αυτής που στην τελική είναι στρωμένη και πάνω σε ρέμα. Τα αυτοκίνητα ας περνούν από υπόγεια διάβαση ή μέσω μιας παράκαμψης. Η αξία του χώρου δικαιολογεί άνετα ένα μεγάλο τεχνικό έργο.

    Μπορούμε όμως και να εξετάσουμε το πώς θα μειώσουμε τη ροή αυτοκινήτων από το σημείο αυτό. Κατ' εμέ το λάθος είναι ότι η γραμμή του μετρό που έρχεται από τα νότια προάστια κακώς μετά στρίβει ΒΔ προς ομόνοια. Τι σχέση προέλευσης - προορισμού έχει η Γλυφάδα με το Περιστέρι; Η ροή των αυτοκινήτων είναι προς την Κηφισσίας, ώστε να πάνε οι άνθρωποι στις εταιρείες που εργάζονται. Και προς τα κεί δεν πάει κανένα μετρό! Αλλά και η άλλη γραμμή που φεύγει προς ΒΑ θέλει μετεπιβίβαση στο Σύνταγμα. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά, δε μπορεί ένας επαγγελματίας, ένα στέλεχος εταιρείας να εμπιστευθεί τέτοια συγκοινωνία που τον ταλαιπωρεί έτσι. Οπότε αναγκάζεται να βγάλει αυτοκίνητο και να το περάσει από το κέντρο μη έχοντας κάποια παρακαμπτήρια. Αυτά πρέπει να δουν οι αρμόδιοι αν θέλουν να προσφέρουν κάτι στην πόλη. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Ξεκίνησε η τρισδιάστατη διαγράμμιση σε όλα τα σχολεία της Τήνου και όχι μόνο!!!
      Η ιδέα των 3D διαβάσεων πεζών ξεκίνησε από την Ινδία, όπου οι οδηγοί δεν φημίζονται για την προσοχή που δείχνουν και σκοπός τους ήταν να τους «τρομάζουν» ώστε να είναι πιο προσεκτικοί, εφαρμόστηκε και στην Ισλανδία, ενώ η μόδα «έφτασε» και στην Ελλάδα.   Οι διαβάσεις δημιουργήθηκαν με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν το κοινό σε θέματα σωστής οδηγικής συμπεριφοράς και ταυτόχρονα να ενισχύσουν την ασφάλεια στους δρόμους.   Η διάβαση μοιάζει να αιωρείται πάνω από τον δρόμο, δημιουργώντας μια οφθαλμαπάτη που είναι ορατή από τους οδηγούς αυτοκινήτων, με στόχο να μειώνουν ταχύτητα πλησιάζοντας στα σχολεία. Την ιδέα αυτή έχουν υλοποιήσει αρκετοί φορείς οδικής ασφάλειας σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο σημειώνοντας θετικά αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκαν.   Επιπροσθέτως, ξεκίνησαν να υλοποιείται και στο νησί της Τήνου με την υποστήριξη του Γιώργου Κόγκου και του Νίκου Μινάρδου σχεδιάζοντας και υλοποιώντας την πρώτη τρισδιάστατη διάβαση πεζών σε σχολείο της Τήνου, ενώ όπως ενημέρωσε ο αντιδήμαρχος Τήνου κ. Περιάλης Βαγγέλης.   Συγχαρητήρια στο Δήμο Τήνου και το Δήμαρχο κ. Σιώτο γι αυτή την εξαιρετική πρωτοβουλία, άλλωστε η Τήνος είναι το νησί που τα τελευταία χρόνια  κάνει σημαντικά βήματα εμπρός, ενώ αρκετές είναι οι φορές που μας εκπλήξει ευχάριστα.      
      View full είδηση
    • By Engineer
      Ξεκίνησε η τρισδιάστατη διαγράμμιση σε όλα τα σχολεία της Τήνου και όχι μόνο!!!
      Η ιδέα των 3D διαβάσεων πεζών ξεκίνησε από την Ινδία, όπου οι οδηγοί δεν φημίζονται για την προσοχή που δείχνουν και σκοπός τους ήταν να τους «τρομάζουν» ώστε να είναι πιο προσεκτικοί, εφαρμόστηκε και στην Ισλανδία, ενώ η μόδα «έφτασε» και στην Ελλάδα.   Οι διαβάσεις δημιουργήθηκαν με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν το κοινό σε θέματα σωστής οδηγικής συμπεριφοράς και ταυτόχρονα να ενισχύσουν την ασφάλεια στους δρόμους.   Η διάβαση μοιάζει να αιωρείται πάνω από τον δρόμο, δημιουργώντας μια οφθαλμαπάτη που είναι ορατή από τους οδηγούς αυτοκινήτων, με στόχο να μειώνουν ταχύτητα πλησιάζοντας στα σχολεία. Την ιδέα αυτή έχουν υλοποιήσει αρκετοί φορείς οδικής ασφάλειας σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο σημειώνοντας θετικά αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκαν.   Επιπροσθέτως, ξεκίνησαν να υλοποιείται και στο νησί της Τήνου με την υποστήριξη του Γιώργου Κόγκου και του Νίκου Μινάρδου σχεδιάζοντας και υλοποιώντας την πρώτη τρισδιάστατη διάβαση πεζών σε σχολείο της Τήνου, ενώ όπως ενημέρωσε ο αντιδήμαρχος Τήνου κ. Περιάλης Βαγγέλης.   Συγχαρητήρια στο Δήμο Τήνου και το Δήμαρχο κ. Σιώτο γι αυτή την εξαιρετική πρωτοβουλία, άλλωστε η Τήνος είναι το νησί που τα τελευταία χρόνια  κάνει σημαντικά βήματα εμπρός, ενώ αρκετές είναι οι φορές που μας εκπλήξει ευχάριστα.      
    • By Engineer
      Μια καινοτομία που βοηθά στην ασφάλεια των πεζών που διασχίζουν τη νύχτα τις διαβάσεις!
       
      Το σχέδιο που έγινε από την εταιρεία Lighted Zebra Crossing έχει εγκατασταθεί σε διασταυρώσεις σε πόλεις της Ολλανδίας, κοντά σε σχολεία, καταστήματα ή γηροκομεία.
       
      Οι λωρίδες έχουν διαστάσεις 2 μέτρα επί 30 εκατοστά και κάτω από αυτές, σε βάθος 10 εκατοστών, έχουν τοποθετηθεί λαμπτήρες LED, οι οποίοι ανάβουν όταν πατούν επάνω τους οι πεζοί.
       
      Οι λωρίδες που χρησιμοποιούν φωτισμό LED, μπορούν να συνδεθούν και με τα φανάρια στους δρόμους και τα πεζοδρόμια, και ανάβουν μόλις ανάψουν και αυτά, ενώ έχουν δοκιμαστεί για να αντέχουν τη διέλευση, περίπου, 2.500.000 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
       
      (με πληροφορίες και εικόνες από Urdesign και Lighted Zebra Crossing)
       

       

       

       
      Πηγή: https://snoopit24.com/2017/01/16/diavash-pezwn-me-fwtismo/
       

    • By Engineer
      Μια καινοτομία που βοηθά στην ασφάλεια των πεζών που διασχίζουν τη νύχτα τις διαβάσεις!
       
      Το σχέδιο που έγινε από την εταιρεία Lighted Zebra Crossing έχει εγκατασταθεί σε διασταυρώσεις σε πόλεις της Ολλανδίας, κοντά σε σχολεία, καταστήματα ή γηροκομεία.
       
      Οι λωρίδες έχουν διαστάσεις 2 μέτρα επί 30 εκατοστά και κάτω από αυτές, σε βάθος 10 εκατοστών, έχουν τοποθετηθεί λαμπτήρες LED, οι οποίοι ανάβουν όταν πατούν επάνω τους οι πεζοί.
       
      Οι λωρίδες που χρησιμοποιούν φωτισμό LED, μπορούν να συνδεθούν και με τα φανάρια στους δρόμους και τα πεζοδρόμια, και ανάβουν μόλις ανάψουν και αυτά, ενώ έχουν δοκιμαστεί για να αντέχουν τη διέλευση, περίπου, 2.500.000 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
       
      (με πληροφορίες και εικόνες από Urdesign και Lighted Zebra Crossing)
       

       

       

       
      Πηγή: https://snoopit24.co...zwn-me-fwtismo/
       

       
      Click here to view the είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.