Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    670 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
    2. webTV

      GTnews

      Τέλη Νοεμβρίου θα παραδοθούν στην κυκλοφορία και τα τελευταία 10 χλμ. στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργος. Στις εργασίες απασχολούνται περισσότεροι από 410 εργαζόμενοι και όλα προχωρούν με πολύ υψηλό ρυθμό. Ο αυτοκινητόδρομος θα συνδέει την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο. Η προσωρινή εκτροπή της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό έχει προκαλέσει εύλογη όχληση στους κατοίκους και τους οδηγούς, όμως ζητείται η κατανόησή τους, καθώς είναι προσωρινή παρέμβαση. Σε περίπου ενάμιση μήνα από τώρα, με την ολοκλήρωση των 10 χιλιομέτρων Μιντιλόγλι- Αλισσός, θα βελτιωθεί εντυπωσιακά η οδική ασφάλεια και η καθημερινότητα όλων.
      Στο βίντεο παρουσιάζεται το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος που έχει ήδη παραδοθεί. 
       
    3. webTV

      Engineer

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού διοργανώνουν Ημερίδα με θέμα: «Ιστορικές Γέφυρες στην Ελλάδα» η οποία θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης «Δημήτρης Παντερμαλής».
      Παρακολουθείστε ζωντανά την ημερίδα από εδώ:
      Η ημερίδα αποσκοπεί στην ανάδειξη της πολιτιστικής, αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας των γεφυριών της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν εμβληματικά τεχνικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα του παρελθόντος.
      Τη συζήτηση συντονίζει η Δρ. Ανδρουλιδάκη Αμαλία, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων ΥΠΠΟ.
      ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 15.10.25.pdf
    4. webTV

      Engineer

      Στην τελική ευθεία η σύμβαση για το Θριάσιο ΙΙ, καθώς – σύμφωνα με πληροφορίες από τη σιδηροδρομική αγορά – οδηγείται στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
      Του Φώτη Φωτεινού
      Εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο δώσει το «πράσινο φως», τότε θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ΟΣΕ και της κοινοπραξίας Hellenic Train – Damco (Όμιλος Κοπελούζου), η οποία εκτιμάται έως τα τέλη του έτους.
      Έως ότου ολοκληρωθεί η ανωτέρω διαδικασία, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με νεότερη απόφασή του, ενέκρινε την παράταση ισχύος της προσφοράς της κοινοπραξίας για το Θριάσιο ΙΙ έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
      Η κοινοπραξία Hellenic Train – Damco, η οποία ανακηρύχθηκε οριστικός παραχωρησιούχος τον Μάιο του 2023, έλαβε έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στα τέλη Οκτωβρίου 2024 για τη σύσταση της κοινής επιχείρησης που θα υπογράψει την σύμβαση παραχώρησης «για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου Πεδίου».
      Για το Θριάσιο ΙΙ, η ΗΤ και η Damco διατηρούν «ισχυρές βλέψεις», καθώς η HT θέλει να αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» της για τις εμπορευματικές μεταφορές, με στόχο τη διεξαγωγή πιο τακτικών δρομολογίων μεταξύ Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης και περισσότερων συχνοτήτων σε Σόφια και Σκόπια.
      Την υπόθεση παρακολουθεί και ο ΟΣΕ, ο οποίος δεν θέλει ένα περιουσιακό στοιχείο του (Θριάσιο ΙΙ) να «απαξιώνεται», αλλά να δοθεί προς χρήση, με οφέλη, όπως ενοίκια / έσοδα, κ.ά.
      Σημειώνεται ότι το Θριάσιο ΙΙ ή αλλιώς, ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και Σταθμός Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) αφορά ακίνητο έκτασης 1.450 στρεμμάτων περίπου, κυριότητας ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
      Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και την παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
       
    5. webTV

      Engineer

      Στο επεισόδιο φιλοξενείται ο Λευτέρης Φωτόπουλος, Μηχανολόγος Μηχανικός και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελληνικών Επιχειρήσεων Θέρμανσης & Ενέργειας, για μια εκτενή συζήτηση γύρω από θέρμανση, κλιματισμό, αερισμό και εξοικονόμηση ενέργειας.
      Αναλύονται σύγχρονες τεχνολογίες όπως αντλίες θερμότητας (αερόψυκτες, υδρόψυκτες, γεωθερμικές), λέβητες φυσικού αερίου και πετρελαίου τεχνολογίας συμπύκνωσης, ενδοδαπέδια θέρμανση, fan coils και συστήματα αερισμού με ανάκτηση θερμότητας. Με βάση μελέτη του ΕΜΠ, συζητούνται τα πιο αποδοτικά σενάρια, η υπεροχή των αντλιών θερμότητας σε ορισμένες περιπτώσεις, η χρησιμότητα των λεβήτων φυσικού αερίου, καθώς και μικρές παρεμβάσεις που προσφέρουν έως 20% εξοικονόμηση ενέργειας.
      Παρουσιάζονται:
      - Προγράμματα Εξοικονόμησης: Απαίτηση αναβάθμισης κατά ≥3 ενεργειακές κλάσεις, επιπλέον κίνητρα, στόχος η μείωση κατανάλωσης και εκπομπών CO₂.
      - Αγορά & Στατιστικά: 40% της ενέργειας και 36% των εκπομπών στην Ε.Ε. προέρχονται από τα κτίρια.
      - Ευρωπαϊκές Κατευθύνσεις: RepowerEU, Fit for 55, κτίρια μηδενικής κατανάλωσης (ZEB) από το 2028–2030, κατάργηση συστημάτων με ορυκτά καύσιμα από το 2040.
      - Τεχνικές Προκλήσεις: Κανονισμός F-Gas, αντικατάσταση ψυκτικών υψηλού GWP με R290, ανάγκη νέων κανονισμών ασφάλειας.
      - Προκλήσεις Κλάδου: Έλλειψη τεχνικού προσωπικού, κίνδυνος καθυστερήσεων, ανάγκη συμμόρφωσης με πρότυπα ESG για βιωσιμότητα και πρόσβαση σε χρηματοδότηση.
    6. webTV

      Engineer

      Η Καρχηδόνα, μία από τις λαμπρότερες πόλεις του αρχαίου κόσμου, καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Ρωμαίους το 146 π.Χ.
      Σήμερα τα ερείπιά της, ενταγμένα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, απειλούνται από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής: την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, την αυξημένη αλατότητα και την επιταχυνόμενη διάβρωση των ανέμων, σύμφωνα με την Τhe Art Newspaper.
      Η φθορά από τους αλμυρούς ανέμους είναι εμφανής στα Λουτρά του Αντωνίνου, ένα από τα μεγαλύτερα ρωμαϊκά λουτρικά συγκροτήματα στον κόσμο και το μοναδικό στην αφρικανική ήπειρο. Πολλοί κίονες έχουν ήδη περιφραχθεί για προστασία. Στον κοντινό Φοινικικό Λιμένα, που εξυπηρετούσε Καρχηδονίους και Ρωμαίους, τμήματα του νησιού υποχωρούν σταδιακά στη θάλασσα.
      Ιστορικός χάρτης της περιοχής της Τύνιδας (1903), που δείχνει τον Άγιο Λουδοβίκο της Καρχηδόνας ανάμεσα στο Σιντί Μπου Σαΐντ και το Λε Κραμ, Πηγή: Wikipedia
      «Τα μνημεία αυτά δοκιμάζονται τόσο από τον χρόνο όσο και από το κλίμα, και η προστασία τους απαιτεί στενή παρακολούθηση και έγκαιρες παρεμβάσεις», σημειώνει ο Λορέντσο Νίγκρο, διευθυντής της Αρχαιολογικής Αποστολής του Πανεπιστημίου Σαπιέντσα της Ρώμης. «Η κλιματική αλλαγή αποτελεί σήμερα μία από τις σοβαρότερες και πιο απτές απειλές για την αρχαιολογική κληρονομιά, ιδιαίτερα στις παράκτιες ζώνες της Μεσογείου».
      Το ζήτημα απασχόλησε έντονα και την UNESCO. Στην 47η Σύνοδο της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς, τον Ιούλιο, η γενική διευθύντρια του Οργανισμού, Οντρε Αζουλέ, προειδοποίησε ότι η κλιματική αλλαγή συγκαταλέγεται στους πιο κρίσιμους κινδύνους για τα μνημεία του κόσμου. Αναφέρθηκε μάλιστα σε πρόσφατη μελέτη της UNESCO και του World Resources Institute, η οποία έδειξε ότι σχεδόν το 73% των χώρων Παγκόσμιας Κληρονομιάς είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε υδατικούς κινδύνους, όπως η ξηρασία, η λειψυδρία και οι παράκτιες πλημμύρες.
      Χάρτης της Μεσογείου το 218 π.Χ., Πηγή: Wikipedia
      Την ανησυχία αυτή ενισχύει και μεγάλη έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2022 στο περιοδικό Nature Climate Change. Στη μελέτη χαρτογραφήθηκαν 284 πολιτιστικά και φυσικά μνημεία κατά μήκος των 300.000 χλμ. της αφρικανικής ακτογραμμής. Από αυτά, ήδη τα 56 (20%) υφίστανται σοβαρές επιπτώσεις από πλημμύρες και διάβρωση· μέχρι το 2050 ο αριθμός τους αναμένεται να ξεπεράσει τα 190, εάν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου συνεχιστούν με τους ίδιους ρυθμούς. Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας οφείλεται τόσο στην τήξη των πάγων όσο και στη θερμική διαστολή των υδάτων λόγω της υπερθέρμανσης.
      Στήλη με φοινικική αναθηματική επιγραφή, μοτίβο φοινικόδεντρου και σύμβολο της Τανίτ, από το τοφέτ της Καρχηδόνας, που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Λυών., Πηγή: Wikipedia
      Ανάμεσα στα μνημεία που κινδυνεύουν είναι το νησί Κούντα Κίντε στη Γκάμπια, που πέρασε στην κατοχή των Πορτογάλων το 1456 και αποτέλεσε κομβικό σημείο του δουλεμπορίου, αντιπροσωπεύοντας μια «σημαντική, αν και επώδυνη, περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας», όπως τονίζει η UNESCO. Στη λίστα περιλαμβάνεται επίσης η Σαβράθα, το εμπορικό λιμάνι του 2ου αιώνα στη Λιβύη, με το περίφημο αμφιθέατρό της, που είχε εξεταστεί ως πιθανός χώρος για την τελευταία συναυλία των Beatles, πριν εκείνοι καταλήξουν στην ταράτσα της δισκογραφικής τους στο Λονδίνο.
      Ερείπια της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia
      Στρατιωτική ισχύς
      Η Καρχηδόνα, που ιδρύθηκε από Φοίνικες στη σημερινή Τυνησία, εξελίχθηκε σε μία από τις ισχυρότερες δυνάμεις της Μεσογείου. Ο πλούτος της, η υπεροχή στη ναυσιπλοΐα και η στρατιωτική της ισχύς της επέτρεψαν να επεκταθεί στην Ιταλία. Κορυφαία μορφή της ήταν ο Αννίβας, ο οποίος διέσχισε τις Άλπεις με στρατό και πολεμικούς ελέφαντες.
      Παρά την παραμονή του στη Νότια Ιταλία για 15 χρόνια, δεν κατόρθωσε να καταλάβει τη Ρώμη. Οι τρεις Καρχηδονιακοί Πόλεμοι, που διήρκεσαν συνολικά 118 χρόνια με 43 χρόνια ενεργών συγκρούσεων, κατέληξαν στην τριετή πολιορκία και ολοκληρωτική καταστροφή της Καρχηδόνας από τους Ρωμαίους. Πάνω από 100.000 κάτοικοι σφαγιάστηκαν ή υποδουλώθηκαν. Αργότερα η πόλη ξαναχτίστηκε ως κέντρο της ρωμαϊκής Αφρικής, μέχρι να ισοπεδωθεί εκ νέου από τους Άραβες τον 7ο αιώνα.
      Πτώση της Καρχηδονιακής Αυτοκρατορίας: Η Καρχηδόνα ηττήθηκε από τη Ρώμη στον Α΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (264–241 π.Χ.), αν και αρχικά κατόρθωσε να ανακάμψει, τελικά γνώρισε την ήττα στον Β΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (218–201 π.Χ.) και κατακτήθηκε οριστικά από τους Ρωμαίους στον Γ΄ Καρχηδονιακό Πόλεμο (149–146 π.Χ.), Πηγή: Wikipedia
      Σήμερα, τα ερείπια που άντεξαν πάνω από δύο χιλιετίες βρίσκονται αντιμέτωπα με έναν νέο εχθρό: την κλιματική αλλαγή. «Στην Καρχηδόνα απαιτούνται άμεσα μέτρα προστασίας», τονίζει ο Νίγκρο. «Ειδικά στα Φοινικικά Λιμάνια και στα Λουτρά του Αντωνίνου χρειάζεται συνδυασμός λύσεων: μερική επανεπίχωση ευαίσθητων τμημάτων, ενίσχυση της ρωμαϊκής λιθοδομής και κατασκευή στεγάστρων για την προστασία από τα πιο επιθετικά καιρικά φαινόμενα».
      Η μελέτη στο Nature Climate Change υπογραμμίζει ότι ο περιορισμός των εκπομπών μπορεί να μειώσει αισθητά τις απώλειες. «Ο τρόπος που θα αντιδράσουμε στην κλιματική αλλαγή θα καθορίσει και το μέλλον της κληρονομιάς μας», τονίζει ο Νίκολας Σίμπσον από το Πανεπιστήμιο του Κέιπ Τάουν.
      Αρχαιολογικός Χώρος της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia
      Αρχαιολογικός Χώρος της Καρχηδόνας, Πηγή: Wikipedia
      Για τον Νίγκρο, η λύση βρίσκεται στον συνδυασμό μείωσης εκπομπών με στοχευμένες παρεμβάσεις επιτόπου. «Η διεθνής κοινότητα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η πολιτιστική κληρονομιά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κλιματικής κρίσης. Δεν αρκεί μόνο η μείωση των εκπομπών· απαιτείται σοβαρή επένδυση στην έρευνα, την παρακολούθηση, την εκπαίδευση και την πρόληψη».
      Και καταλήγει: «Η προστασία της Καρχηδόνας και παρόμοιων μνημείων δεν είναι μόνο θέμα ιστορικής μνήμης. Η αρχαιολογική κληρονομιά αποτελεί θεμέλιο για την ταυτότητα, την εκπαίδευση και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η διαφύλαξή της απέναντι στην κλιματική αλλαγή είναι παγκόσμια ευθύνη».
      *Κεντρική Φωτογραφία: Σύγχρονη αναπαράσταση της Καρχηδόνας. Το κυκλικό λιμάνι στο προσκήνιο είναι το Κόθων, το στρατιωτικό λιμάνι της Καρχηδόνας, όπου αγκυροβολούσαν όλα τα πολεμικά πλοία της (διήρεις), Πηγή: Wikipedia
    7. webTV

      Engineer

      Από μπαρόκ κτίσματα του 18ου αιώνα μέχρι φουτουριστικά κτίρια με μινιμαλιστική αισθητική, οι βιβλιοθήκες της Ευρώπης δεν είναι απλώς χώροι μελέτης. Είναι αρχιτεκτονικά κοσμήματα που φιλοξενούν βιβλία αλλά και αιώνες ιστορίας, τέχνης και φιλοσοφίας. Οι βιβλιοθήκες που ξεχωρίζουν για το design και την ιδιαίτερη ατμόσφαιρά τους είναι πολλές –από τις μεσογειακές και βαλκανικές χώρες μέχρι την παγωμένη Σκανδιναβία και το Ηνωμένο Βασίλειο–, ωστόσο συγκεντρώσαμε δέκα από αυτές, που αξίζει να επισκεφτείς ακόμη κι αν δεν έχεις ανοίξει ποτέ βιβλίο.
      Rijksmuseum Research Library - Άμστερνταμ, Ολλανδία
      Η βιβλιοθήκη του Rijksmuseum είναι η μεγαλύτερη δημόσια βιβλιοθήκη Ιστορίας της Τέχνης στην Ολλανδία και ένα πραγματικό αρχιτεκτονικό στολίδι. Σχεδιασμένη το 1885 από τον Pierre Cuypers, βρίσκεται στο εσωτερικό του ομώνυμου μουσείου και ξεχωρίζει για την ψηλή της σάλα με τα σιδερένια κιγκλιδώματα και τα ράφια που φτάνουν ως το ταβάνι. Ο συνδυασμός γοτθικής αισθητικής και υποβλητικής ατμόσφαιρας την καθιστά έναν μαγευτικό χώρο, ιδανικό για όσους θέλουν να χαθούν μέσα στη σιωπή και την ιστορία.
      Rijksmuseum © Matt Pictures / Unsplash
      Bibliothèque nationale de France - Παρίσι, Γαλλία
      Περνώντας τις πόρτες της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Γαλλίας, γνωστή και ως BnF, ο επισκέπτης αφήνει πίσω του τον θόρυβο της πόλης και βυθίζεται σε ένα περιβάλλον ηρεμίας και απόλυτης συγκέντρωσης, με τα χαρακτηριστικά πράσινα φωτιστικά.
      Πρόσφατα ανακαινισμένη (το 2022), περιλαμβάνει τη θρυλική Salle Labrouste, μια αίθουσα ανάγνωσης με θολωτή οροφή και εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του 19ου αιώνα. Η αίθουσα ανάγνωσης χαίρει τέλειας γεωμετρικής οργάνωση και φωτίζεται με φυσικό τρόπο.
      Η συλλογή της περιλαμβάνει εκατομμύρια τεκμήρια –από σπάνια χειρόγραφα, παπύρους, έντυπα, χάρτες, φωτογραφίες, ηχογραφήσεις, μέχρι ψηφιακό αρχείο– καθιστώντας τη μία από τις μεγαλύτερες εθνικές βιβλιοθήκες στον κόσμο. 

      Bibliothèque nationale de France / © Μiguel Joya
      Admont Abbey Library - Άντμοντ, Αυστρία
      Η βιβλιοθήκη του Αββαείου Admont μοιάζει περισσότερο με παλάτι ή μουσείο τέχνης παρά με χώρο μελέτης. Θεωρείται η μεγαλύτερη μοναστηριακή βιβλιοθήκη στον κόσμο και το εσωτερικό της είναι απλώς μαγευτικό: μια μπαρόκ αίθουσα 70 μέτρων, πλημμυρισμένη από φυσικό φως που αντανακλάται στους λευκούς τοίχους, τα επίχρυσα γλυπτά και τις οροφές ζωγραφισμένες με αλληγορικές νωπογραφίες. Οι καμπύλες του χώρου, τα περίτεχνα ράφια και τα επιβλητικά αγάλματα δημιουργούν την αίσθηση πως βρίσκεσαι μέσα σε έναν «οπτικό ύμνο» στην ανθρώπινη γνώση. H βιβλιοθήκη του Admont δεν είναι απλώς ένας χώρος αποθήκευσης βιβλίων αλλά ένα μνημείο πολιτισμού, όπου η θεολογία, η επιστήμη και η τέχνη συναντιούνται κάτω από μια ζωγραφισμένη οροφή. 

      The monastery library of Admont Abbey / © Carrie Borden
      Βιβλιοθήκη Στράχοβ (Strahov Library) - Πράγα, Τσεχία
      Η Βιβλιοθήκη Στράχοβ είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές και ιστορικές μοναστηριακές βιβλιοθήκες της Ευρώπης, που στεγάζεται στην ομώνυμη Μονή Στράχοβ, η οποία βρίσκεται στην πόλη των αλχημιστών και του Κάφκα, τη γραφική Πράγα. Ιδρύθηκε τον 12ο αιώνα και σήμερα εντυπωσιάζει τόσο για τη συλλογή της όσο και για την εξαιρετική αρχιτεκτονική της.
      Το εσωτερικό της βιβλιοθήκης διαθέτει δύο κύριες αίθουσες ανάγνωσης με πλούσια διακοσμητικά στοιχεία μπαρόκ: τη Φιλοσοφική Αίθουσα και τη Θεολογική Αίθουσα. Οι αίθουσες είναι γεμάτες από ξύλινα ράφια που φτάνουν μέχρι την οροφή, περίτεχνα ταβάνια με ζωγραφισμένες νωπογραφίες και εντυπωσιακά ξυλόγλυπτα. Η συλλογή της βιβλιοθήκης περιλαμβάνει σπάνια βιβλία, χειρόγραφα, παλιά χάρτες και επιστημονικά έργα, καθιστώντας τη θησαυρό της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς.

      © Cedric Letsch / Unsplash
      Trinity College Library - Δουβλίνο, Ιρλανδία
      Η βιβλιοθήκη του Trinity College του Δουβλίνου είναι η μεγαλύτερη στην Ιρλανδία και μία από τις πιο εντυπωσιακές της Ευρώπης. Η διάσημη αίθουσα Long Room, με τα ξύλινα ράφια που φτάνουν μέχρι την οροφή, φιλοξενεί εκατοντάδες χιλιάδες παλιά βιβλία δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα πνευματικής μεγαλοπρέπειας. Στο εσωτερικό της φυλάσσεται επίσης το διάσημο Βιβλίο του Κελς, ένα από τα σημαντικότερα χειρόγραφα της μεσαιωνικής τέχνης, το οποίο προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο.

      Trinity College of Dublin © Sean Kuriyan / Unsplash
      Stuttgart City Library - Στουτγκάρδη, Γερμανία
      Η Δημοτική Βιβλιοθήκη της Στουτγκάρδης είναι μια από τις πιο φουτουριστικές βιβλιοθήκες της Ευρώπης, την οποία μάλιστα έχουν περιγράψει ακόμα και ως «μια βιβλιοθήκη από το μέλλον». Στεγάζεται μέσα σε ένα κτίριο-κύβο, από λευκό μπετόν και γυαλί, ενώ εντυπωσιάζει κυρίως με τον εσωτερικό αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της. Πρόκειται για μια φωτεινή, συμμετρική κατασκευή με πέντε επίπεδα που ανοίγονται γύρω από έναν κεντρικό, κενό χώρο. Οι καθαρές λευκές επιφάνειες, η αυστηρή γεωμετρία με τις συμμετρικές σκάλες και τα αόρατα όρια μεταξύ των ορόφων, και η απόλυτη σιωπή που επικρατεί στον χώρο, δημιουργούν μια εμπειρία που θυμίζει έναν μοντέρνο ναό αφιερωμένο στη γνώση.
      Εκτός από χώρο ανάγνωσης, η βιβλιοθήκη λειτουργεί και ως πολιτιστικός κόμβος, με αίθουσες εκδηλώσεων, εκθέσεις και χώρους για παιδιά και εφήβους.

      Stadtbibliothek Stuttgart © Robert Wiesenhutter / Unsplash
      Duke Humfrey’s Library - Οξφόρδη, Ηνωμένο Βασίλειο
      Η Duke Humfrey’s Library είναι η παλαιότερη αίθουσα της Βοδλεϊανής Βιβλιοθήκης και ένα από τα πιο ιστορικά αναγνωστήρια της Ευρώπης. Στεγάζεται στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και πήρε το όνομά της από τον Δούκα Χάμφρεϊ του Γκλόστερ, ο οποίος, τον 15ο αιώνα, δώρισε εκατοντάδες τόμους. Ο χώρος είναι βγαλμένος από άλλη εποχή: με ξύλινες οροφές, δρύινα ράφια, σκουρόχρωμα δάπεδα και στενά παράθυρα που φιλτράρουν το φως κάνοντας την ατμόσφαιρα είναι σχεδόν μυσταγωγική. Η βιβλιοθήκη χρησιμοποιείται ακόμα για μελέτη, ενώ στον χώρο της έχουν πραγματοποιηθεί και γυρίσματα για τις ταινίες του Χάρι Πότερ, καθώς αποπνέει την απόλυτη αίσθηση μεσαιωνικής σοφίας και ακαδημαϊκού κύρους.

      Duke Humfrey's Library © Tim Wildsmith / Unsplash
      National Library of Latvia - Ρίγα, Λετονία
      H Εθνική Βιβλιοθήκη της Λετονίας είναι ένα από τα πιο μοντέρνα και συμβολικά αρχιτεκτονήματα στην Ευρώπη. Σχεδιασμένη από τον καταξιωμένο Λετονό αρχιτέκτονα Gunnar Birkerts, το επιβλητικό γυάλινο κτίριο που δεσπόζει στη Ρίγα μοιάζει να αναδύεται από το έδαφος σαν παγόβουνο ή σαν «βουνό γνώσης» όπως το παρομοιάζουν. Το εσωτερικό του, με άπλετο φυσικό φως, εντυπωσιάζει με τη μνημειακή του κλίμακα και τη λειτουργικότητά του. Εκτός από την τεράστια συλλογή του, το κτίριο λειτουργεί ως πολιτιστικό και εκπαιδευτικό κέντρο, φιλοξενώντας εκθέσεις, εκδηλώσεις και δημόσιες συζητήσεις.

      Εθνική Βιβλιοθήκη Λετονίας © Νatalia Μarcelewicz / Unsplash

      Εθνική Βιβλιοθήκη Λετονίας © Krisjanis Kazaks / Unsplash
      Metropolitan Ervin Szabó Library - Βουδαπέστη, Ουγγαρία
      Φωλιασμένη στο εμβληματικό νεομπαρόκ παλάτι Wenckheim, η Δημοτική Βιβλιοθήκη Ervin Szabó είναι ένα αρχιτεκτονικό διαμάντι στην καρδιά της Βουδαπέστης. Παρότι λειτουργεί ως δημόσια βιβλιοθήκη, το εσωτερικό της θυμίζει αριστοκρατικό σαλόνι του 19ου αιώνα: ξύλινα πατώματα, βελούδινες κουρτίνες, περίτεχνα γύψινα ταβάνια, χρυσοποίκιλτες λεπτομέρειες και πολυέλαιοι που κρέμονται πάνω από μαρμάρινες σκάλες. Η βιβλιοθήκη συνδυάζει τη λαμπρότητα ενός ιστορικού παλατιού με τη λειτουργικότητα ενός σύγχρονου αναγνωστηρίου.
      Metropolitan Ervin Szabó Library / © Αdrian Βotica
      © Adrian Botica / Unsplash
      The Black Diamond - Κοπεγχάγη, Δανία
      Το «Μαύρο Διαμάντι» είναι η φουτουριστική πτέρυγα της Βασιλικής Βιβλιοθήκης της Δανίας. Πρόκειται για ένα επιβλητικό αρχιτεκτονικό έργο στις όχθες του λιμανιού της Κοπεγχάγης, το οποίο ονομάστηκε έτσι λόγω της εντυπωσιακής του πρόσοψης από μαύρο γρανίτη και γυαλί, που αντανακλά το νερό και τον ουρανό με δραματικό τρόπο. Το εσωτερικό, με μεγάλους ανοιχτούς χώρους, «αιωρούμενες» γέφυρες και γλυπτή σκάλα, προσφέρει μια εμπειρία που συνδυάζει τη λειτουργικότητα της γνώσης με την αίσθηση της τέχνης και του θεάματος. Κατά κάποιο τρόπο, η σκανδιναβική αισθητική του μινιμαλισμού συναντά τον σχεδιαστικό πειραματισμό. Συχνά φιλοξενεί συναυλίες, εκθέσεις, διαλέξεις και διεθνείς εκδηλώσεις. 

      The Black Diamond © Nik-nikolla / Unsplash
    8. webTV

      GTnews

      Στην επαρχία Γκουϊτζόου της Κίνας, όπου τα βουνά καλύπτουν το 92% του εδάφους, ένα εντυπωσιακό έργο υποδομής αλλάζει δραστικά το τοπίο. Ο νέος αυτοκινητόδρομος Guizhou Luan Expressway διαπερνά κυριολεκτικά τις οροσειρές, οδηγώντας σε μια επιβλητική γέφυρα – ακατάλληλη για όσους φοβούνται τα ύψη.
      Αντί για τούνελ, απότομες στροφές και αργές αναβάσεις, η Κίνα επέλεξε μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση: να «κόψει» το βουνό στη μέση. Εργάτες αφαίρεσαν κορυφές, ισοπέδωσαν εμπόδια και χάραξαν μια εντυπωσιακή, σχεδόν ευθεία διαδρομή, μετατρέποντας μια δύσβατη ανάβαση 70 λεπτών σε μια εντυπωσιακή διαδρομή ενός λεπτού στον ουρανό.
      Ο αυτοκινητόδρομος Guizhou Luan Expressway διασχίζει το αφιλόξενο τοπίο και καταλήγει σε ένα αρχιτεκτονικό θαύμα της σύγχρονης κινεζικής μηχανικής: τη γέφυρα του φαραγγιού Χουατζιάνγκ. Η Huajiang Canyon Bridge: Γίγαντας των αιθέρων
      Η Huajiang Canyon Bridge είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να ανοίξει στο τέλος του 2025. Όταν ολοκληρωθεί, θα είναι η ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο: 625 μέτρα πάνω από το φαράγγι -τόσο ψηλά, που ακόμη και ο Πύργος του Άιφελ θα «κρυβόταν» από κάτω της.

      Η κρεμαστή γέφυρα θα έχει μήκος 2.889 μέτρα και πλάτος 1.420 μέτρα, με πύργους τόσο ψηλούς, που προκαλούν ίλιγγο ακόμη και στους πιο τολμηρούς. Περισσότεροι από 49.000 τόνοι χάλυβα έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι τώρα, με GPS-καθοδηγούμενους γερανούς και αισθητήρες ανέμου.
      Επικοινωνία με απομακρυσμένα χωριά
      Η γέφυρα θα συνδέει απομονωμένα χωριά με τα μεγάλα αστικά κέντρα, μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης και διευκολύνοντας την πρόσβαση. Παράλληλα, το σημείο αναμένεται να γίνει τουριστικό αξιοθέατο. Μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν γυάλινους διαδρόμους, extreme sports και πολλές άλλες δραστηριότητες. Ήδη στο Διαδίκτυο, το έργο έχει προκαλέσει ενθουσιασμό αλλά και… τρόμο. «Νέα τοποθεσία εφιάλτης», σχολίασε χρήστης στο Reddit. Άλλοι αναρωτιούνται πώς θα νιώθει κανείς οδηγώντας πάνω από το κενό.
    9. webTV

      Engineer

      Στο νέο βίντεο του Up Stories, πετάμε με θερμικό drone πάνω από τα δύο μεγαλύτερα εργοτάξια της πόλης – Βοτανικός και Ελληνικό – και καταγράφουμε εικόνες που δύσκολα ξεχνιούνται.
      - Στον Βοτανικό, μετρήσαμε έως 130°C στα μηχανήματα και 80°C στο έδαφος.
      - Στο Ελληνικό, ακόμα και στην κορυφή του Riviera Tower, τα σίδερα έφτασαν τους 75°C, ενώ τα τσιμέντα στις παραθαλάσσιες κατοικίες άγγιξαν τους 80°C.
      Και όλα αυτά, σε μια μέρα που δεν είχε χαρακτηριστικά ακραίου καύσωνα, και χωρίς να έχουν ενεργοποιηθεί μέτρα για την προστασία των εργαζομένων από την Πολιτεία.
      Το βίντεο δεν είναι απλώς καταγραφή.
      Είναι τεκμηρίωση μιας σκληρής καθημερινότητας.
      Είναι οπτικό ντοκουμέντο για το τι σημαίνει να εργάζεσαι σε συνθήκες έντονης θερμικής καταπόνησης μέσα στην καρδιά της πόλης.
       
    10. webTV

      GTnews

      Η φωτιά αποτελεί ένα φυσικό φαινόμενο που εδώ και χιλιάδες χρόνια διαμορφώνει τα οικοσυστήματα του πλανήτη μας. Όμως, σήμερα, η φωτιά έχει αλλάξει — αντιμετωπίζουμε συχνότερες, μεγαλύτερες και πιο δύσκολες να αντιμετωπιστούν πυρκαγιές.
      Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι έχει αλλάξει το περιβάλλον μέσα στο οποίο εκδηλώνεται η φωτιά.
      Στην πυρομετεωρολογική ομάδα FLAME της Μονάδας ΜΕΤΕΟ, πιστεύουμε ότι η κατανόηση της φωτιάς είναι το πρώτο βήμα για να μάθουμε να ζούμε μαζί της. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε, σε συνεργασία με το κανάλι The Skeptic Theory, ένα νέο σύντομο βίντεο που εξηγεί με απλά λόγια:
      Τι είναι μια δασική πυρκαγιά;
        Πώς ξεκινά και πώς εξαπλώνεται;
        Ποιος είναι ο ρόλος του καιρού;
        Γιατί κάποιες φορές η φωτιά μπορεί να είναι καλή;
        Τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση πυρκαγιάς;
        Πώς αλλάζουν οι πυρκαγιές σε ένα διαρκώς θερμότερο κλίμα; Το βίντεο απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους και φιλοδοξεί να μεταδώσει γνώση, χωρίς φόβο και υπερβολές.
       
    11. webTV

      Engineer

      Το έργο +POOL, που φιλοδοξεί να μετατρέψει το νερό του East River σε καθαρή εμπειρία κολύμβησης για το κοινό της Νέας Υόρκης, εισέρχεται επιτέλους σε φάση υλοποίησης.
      Ύστερα από περισσότερο από μια δεκαετία ερευνών, μελετών και θεσμικών διαδικασιών, η πλωτή πλατφόρμα βρίσκεται πλέον υπό κατασκευή στο Staten Island, με στόχο να εγκατασταθεί έξω από την προβλήτα Pier 35 στο Μανχάταν τον Μάιο του 2026.
      Η δομή θα υποβληθεί σε τελική αξιολόγηση από το Υπουργείο Υγείας της Νέας Υόρκης. Εφόσον λάβει έγκριση, η μικρότερη εκδοχή της +POOL — η οποία λειτουργεί ως πιλοτική εγκατάσταση — αναμένεται να ανοίξει για χρήση από το κοινό το 2027.
      Το +POOL σχεδιάστηκε ως πλωτή δεξαμενή που γεμίζει με ποταμίσιο νερό, το οποίο φιλτράρεται φυσικά από το ίδιο το υλικό της κατασκευής, απομακρύνοντας ιζήματα, βακτήρια και ρυπογόνες ουσίες. Σε πλήρη λειτουργία, η δομή μπορεί να φιλτράρει περισσότερα από 1 εκατομμύριο γαλόνια νερού την ημέρα, καθιστώντας την όχι απλώς χώρο αναψυχής, αλλά μέσο περιβαλλοντικής αποκατάστασης.

      Η δεξαμενή έχει σχήμα σταυρού (ή «+»), με διαφορετικές ζώνες για τρέξιμο, χαλάρωση, παιδικές δραστηριότητες και αθλήματα, εστιάζοντας στη διαφορετικότητα μιας εμπειρίας που ξεπερνά μια πισίνα ή μια παραλία και αλλάζει των τρόπο με τον οποίο το κοινό έρχεται σε επαφή με το υδάτινο στοιχείο.

      Η πλωτή πισίνα αποτελεί πρωτοβουλία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Friends of +POOL, με την υποστήριξη του Τμήματος Πάρκων της Νέας Υόρκης. Παράλληλα, έχει ενταχθεί στο δημοτικό πρόγραμμα PLaY που χρηματοδοτεί καινοτόμες δημόσιες υποδομές σε υδάτινα περιβάλλοντα. Μελλοντικά, εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασης του μοντέλου σε άλλα σημεία του ποταμού, ενώ έχει ήδη προταθεί δεύτερη εγκατάσταση από το Metropolitan Museum of Art, στο πλαίσιο του έργου “Waters”.
      Το +POOL αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση στον σχεδιασμό δημόσιων χώρων με οικολογικό και κοινωνικό αποτύπωμα, συνδέοντας την αναψυχή με τη βιωσιμότητα και την επαφή με το φυσικό στοιχείο εντός του αστικού ιστού.
      Πηγή: Dezeen
       
    12. webTV

      GTnews

      Πρόκειται για Forum που διοργανώνει τα τελευταία χρόνια ο ΣΠΑΥ και έχει καθιερωθεί ως θεσμός διαλόγου και δράσης για το περιβάλλον και την βιώσιμη ανάπτυξη. Φέτος το Forum διοργανώθηκε στις 4 και 5 Ιουνίου, ημερομηνίες με ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς η δεύτερη ημέρα των εργασιών συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
      Περισσότερες λεπτομέρειες για το σύνδεσμο ΣΠΑΥ https://spay.gr/
      Δείτε όσα συζητήθηκαν στο φόρουμ
       
    13. webTV

      Engineer

      Παρουσίαση του βιβλίου «Σχεδιασμός και εφαρμογή των υδραυλικών ενεμάτων για την ενίσχυση της τοιχοποιίας» των Ανδρονίκης Μιλτιάδου & Θεοδόσιου Π. Τάσιου που έγινε την Τετάρτη 11 Ιουνίου στο Αμφιθέατρο «Δημήτριος Παντερμαλής» του Μουσείου της Ακρόπολης.
      των:
      Θεοδόση Τάσιου, Ομότιμου Καθηγητής Ε.Μ.Π. και,
      Ανδρονίκης Μιλτιάδου-Fezans, Διευθύντριας επί τιμή του ΥΠ.ΠΟ. και τ. Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Ε.Μ.Π.
      Αναλυτικά η συζήτηση για την εκδήλωση εδώ:
       
    14. webTV

      GTnews

      Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν σεισμολογικά δεδομένα και υπήρξε ενημέρωση για πορεία του επικαιροποιημένου προγράμματος πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου κτιρίων. Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν συμπεράσματα από τεχνικές εκθέσεις μετασεισμικών ελέγχων του ΕΤΑΜ στην Τουρκία (2023) και Ελλάδα.
       
    15. webTV

      Engineer

      Μια παρουσίαση της ιστορίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης διασχίζοντας τα αρχαία ερείπια της πόλης:
      Το πλήρες άρθρο εδώ: https://www.theb1m.com/video/greece-is-building-a-metro-through-ancient-ruins
    16. webTV

      GTnews

      «Στις περισσότερες εκδηλώσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου ξεκινούμε με τη διατύπωση ότι ‘το ΤΕΕ/ΤΚΜ ανοίγει τον διάλογο’. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση το ΤΕΕ/ΤΚΜ κλείνει τον διάλογο. Ας ξεκινήσει, επιτέλους, το έργο».
      Με τα λόγια αυτά ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Ηλίας Περτζινίδης άνοιξε τις εργασίες της ημερίδας με θέμα «Ανάπλαση ΔΕΘ: Από το 1ο Αρχιτεκτονικό Βραβείο στο Σήμερα», που διοργανώθηκε χτες το απόγευμα στο αμφιθέατρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στελέχη της ΔΕΘ αλλά και οι μελετητές που κέρδισαν το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό, ο οποίος διενεργήθηκε με την υποστήριξη της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA), παρουσίασαν το σχέδιο ανάπλασης του Διεθνούς Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης (Thessaloniki ConfEx Park) και την πορεία μέχρι την επικαιροποίησή του.
      Στην εισαγωγική τοποθέτησή του, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ υπογράμμισε ότι η ανάπλαση της ΔΕΘ θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και θα προσδώσει μια άλλη δυναμική στην πόλη. «Η ΔΕΘ ήταν, είναι και θα παραμείνει στην καρδιά της πόλης, γιατί ανήκει στην καρδιά της πόλης, γιατί ανήκει στη Θεσσαλονίκη. Και η ανάπλασή της είναι ένα σημαντικό έργο, το οποίο το θέλαμε και το θέλουμε», τόνισε ο κ. Περτζινίδης.
      «Είναι γεγονός ότι υπάρχει μια σημαντική ομοφωνία για το συγκεκριμένο έργο. Μια μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας θέλει επιτέλους την ανάπλαση της ΔΕΘ, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει έναν εκθεσιακό φορέα αντάξιο του ονόματός της. Παράλληλα, όμως, και για να δημιουργηθεί ένα μεγάλο πάρκο στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, ένα πάρκο που το έχει ανάγκη η πόλη μας και τη συντήρηση του οποίου θα φροντίσει η ΔΕΘ», ανέφερε από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας.
      Ο ίδιος επανέλαβε τη στήριξη της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο πρότζεκτ ανάπλασης της ΔΕΘ αλλά και τη δέσμευση ότι η περιφέρεια θα αναλάβει το κόστος χρηματοδότησης των έργων ανάπλασης του περιβάλλοντα χώρου. «Η δέσμευση αυτή είναι ισχυρή. Περιμένουμε, λοιπόν, να μας παρουσιαστούν το σχέδιο, οι μελέτες και ο προϋπολογισμός και μέσα από το ΕΣΠΑ θα χρηματοδοτήσουμε την ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου», σημείωσε ο κ. Μπίλλιας.
      Τις στρατηγικές κατευθύνσεις αναφορικά με το πρότζεκτ ανάπλασης του Διεθνούς Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Α.Ε. Τάσος Τζήκας. Όπως σημείωσε ο ίδιος, το πρότζεκτ αντιμετωπίστηκε με επιστημονική επάρκεια, ενώ σε απόλυτη προτεραιότητα, πέραν του αρχιτεκτονικού και του οικονομικού σκέλους, τέθηκε ο περιβαλλοντικός παράγοντας με τη δημιουργία ενός πάρκου, που έπειτα και από τις προϋποθέσεις τις οποίες έθεσε ο δήμος Θεσσαλονίκης θα αυξηθεί σε πάνω από 110 στρέμματα (μαζί με το πάρκο της Αγίας Φωτεινής). «Δημιουργούμε ένα νέο εκθεσιακό κέντρο, που το χρειάζεται η πόλη, για να είναι ανταγωνιστική η Έκθεση. Και ανταγωνιστική Έκθεση σημαίνει ανταγωνιστική οικονομία. Δεν πρέπει να διαρραγεί αυτή η ιστορική σχέση του κέντρου της πόλης με την Έκθεση», τόνισε ο κ. Τζήκας. Όπως πρόσθεσε, με τη σχεδιαζόμενη ανάπλαση «βελτιώνεται απίστευτα η ελκυστικότητα της πόλης και όσον αφορά την καθημερινή της ζωή και όσον αφορά την οικονομία της και την απασχόληση».
      Στις επιμέρους περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιδράσεις του έργου αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo Α.Ε. Κυριάκος Ποζρικίδης. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τον περιβαλλοντικό τομέα ο κ. Ποζρικίδης υπογράμμισε ότι μεταξύ άλλων επιτυγχάνονται εξοικονόμηση ενέργειας κατά 70% και μείωση στην κατανάλωση νερού κατά 40 – 50%. Στο πεδίο της οικονομίας, ο κ. Ποζρικίδης μίλησε για ετήσια οικονομική δραστηριότητα 70 – 80 εκατ. ευρώ κατά τη φάση κατασκευής του έργου και 350 – 400 εκατ. ευρώ κατά τη φάση λειτουργίας του. Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, κατά τη φάση κατασκευής του έργου θα προκύψουν 1.000 θέσεις εργασίας ετησίως, ενώ κατά τη φάση λειτουργίας του περισσότερες από 1.500. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo Α.Ε. στο υπόγειο πάρκινγκ που θα διαμορφωθεί, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό.
      Την πρόταση που κέρδισε το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό αλλά και το αναθεωρημένο σχέδιο ανάπλασης, όπως διαμορφώθηκε έπειτα από την ενσωμάτωση των παρατηρήσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασαν οι μελετητές του έργου Juan Lucas Young, Neil Porter και Andrew Kiel. Στο αναθεωρημένο σχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπονται: -Μείωση της κάλυψης των κτιρίων κατά έξι στρέμματα, -Δημιουργία ενιαίου πάρκου 90-100 στρεμμάτων στον υφιστάμενο χώρο της ΔΕΘ και επέκτασή του σε συνολικά 110 στρέμματα συμπεριλαμβανομένης της περιοχής της Αγίας Φωτεινής, -Φύτευση έως 4.000 δέντρων στο πάρκο από τα μόλις 188 δέντρα που υπάρχουν σήμερα στον χώρο της ΔΕΘ, -Απουσία περίφραξης, ώστε να εξασφαλίζεται ελεύθερη πρόσβαση για τους πολίτες, -Δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ 1.500 – 2.000 θέσεων κ.ά.
       
    17. webTV

      Engineer

      Μετά από δεκαετίες καθυστερήσεων, αναταραχών και παγκόσμιων κρίσεων, το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο (Grand Egyptian Museum), υποδέχεται πλέον επισκέπτες και προκαλεί δέος.
      Στην άκρη της ερήμου, κοντά στο Κάιρο, ένα γιγαντιαίο συγκρότημα πολιτισμού δεσπόζει μπροστά στις Πυραμίδες της Γκίζας. Χτισμένο με πέτρες κομμένες με ακρίβεια από ντόπια λατομεία και αμύθυτο κόστος, το μουσείο αποτελεί φόρο τιμής στην αιγυπτιακή κληρονομιά και ένα πολιτιστικό μνημείο που ξεχειλίζει από ιστορία.
      Ίσως να μην υπάρχει άλλος πολιτιστικός φορέας στον κόσμο του οποίου τα εγκαίνια να ήταν τόσο έντονα αναμενόμενα — ή να έχουν καθυστερήσει τόσο εξωφρενικά, όπως αναφέρει χαρακατηριστικά σχετικό δημοσίευμα των New York Times. Από το 2002 που μπήκε ο θεμέλιος λίθος, η πορεία του έργου έχει περάσει μέσα από οικονομικές κρίσεις, επαναστάσεις, πολέμους και πανδημίες.

      Για τουρίστες από όλο τον κόσμο, το άνοιγμα του μουσείου είχε γίνει κάτι σαν ανέκδοτο: «Θα είμαστε όλοι νεκροί πριν ανοίξει, περισσότερο κι από τον Τουταγχαμών», έγραφε σκωπτικά ένας χρήστης στο Instagram ενώ άλλοι συγκρίνουν το χρόνο που παίρνει να ολοκληρωθεί με αυτόν για τις πυραμίδες, αφού η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, ηλικίας 4.600 ετών, χτισμένη από περίπου 2,3 εκατομμύρια πέτρινα μπλοκ και χωρίς τη χρήση τροχών, τροχαλιών ή σιδερένιων εργαλείων, χρειάστηκε περίπου 25 χρόνια για να ολοκληρωθεί ενώ μέχρι στιγμής, το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο έχει ξεπεράσει ήδη τα 20 χρόνια.

      Κι όμως, η μεγάλη στιγμή έφτασε. Το μεγαλύτερο μέρος του μουσείου είναι πλέον προσβάσιμο στο κοινό: 11 από τις 12 κύριες αίθουσες λειτουργούν, μαζί με το επιβλητικό αίθριο και την περίφημη «Μεγάλη Σκάλα» που κοσμείται από δεκάδες αρχαία αγάλματα και σαρκοφάγους. Όμως, το αποκορύφωμα, οι γκαλερί του Τουταγχαμών με πάνω από 5.000 αντικείμενα από τον τάφο του, παραμένουν κλειστές, με την επίσημη τελετή εγκαινίων να έχει προγραμματιστεί για τις 3 Ιουλίου.
      Η εμπειρία ωστόσο είναι ήδη μοναδική. Μπαίνοντας στο μουσείο, ο επισκέπτης αντικρίζει ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα του αιγυπτιακού πολιτισμού: το άγαλμα του Ραμσή Β’, ηλικίας 3.200 ετών, ύψους 10 μέτρων και βάρους 80 τόνων. Λαξευμένο από κόκκινο γρανίτη και γεμάτο επιβλητικότητα, το άγαλμα βρέθηκε το 1820 από Ιταλό αιγυπτιολόγο, πεσμένο στο πλάι και σπασμένο σε έξι κομμάτια. Για μισό αιώνα δέσποζε σε κυκλικό κόμβο στο κέντρο του Καΐρου, μέχρι τη δύσκολη, πολύχρονη και μελετημένη μεταφορά του στο νέο μουσείο το 2006.

      Από εκεί, ανεβαίνοντας τη Μεγάλη Σκάλα, ο επισκέπτης διασχίζει έναν εντυπωσιακό διάδρομο γεμάτο κολοσσιαία αγάλματα, σαρκοφάγους και στήλες, προτού βρεθεί μπροστά σε ένα θέαμα που κόβει την ανάσα: η θέα στις Πυραμίδες της Γκίζας, πλαισιωμένη τέλεια μέσα από τεράστια πανοραμικά παράθυρα που εκτείνονται από το δάπεδο έως την οροφή, προσφέροντας μια ανεπανάληπτη σύνδεση του αρχαίου με το σύγχρονο.
      Οι εκθεσιακοί χώροι οργανώνονται θεματικά και χρονολογικά — από την προϊστορία έως τη ρωμαϊκή περίοδο — και καλύπτουν κάθε πτυχή του αιγυπτιακού πολιτισμού. Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχωρίζουν ένας τεράστιος μουμιοποιημένος κροκόδειλος, μια περούκα 3.100 ετών φτιαγμένη από ανθρώπινες πλεξούδες και εκατοντάδες μπλε ushabti, τα μικροσκοπικά αγαλματίδια-υπηρέτες που συνόδευαν τους νεκρούς στη μεταθανάτια ζωή. Κάθε αντικείμενο κουβαλά τη δική του σιωπηλή ιστορία και συνθέτει ένα ταξίδι που γεφυρώνει χιλιετίες.

      Το νέο μουσείο έρχεται να συμπληρώσει το τρίπτυχο των σημαντικότερων πολιτιστικών ιδρυμάτων της αιγυπτιακής πρωτεύουσας: το παλιό Αιγυπτιακό Μουσείο στην Πλατεία Ταχρίρ, με την παραδοσιακή του αίγλη και τη συλλογή αιωνόβιων εκθεμάτων, και το Εθνικό Μουσείο Πολιτισμού, που άνοιξε πλήρως το 2021 και συγκλονίζει με τη συλλογή βασιλικών μουμιών. Ωστόσο, το Grand Egyptian Museum ξεπερνά τα όρια ενός τυπικού μουσείου. Πρόκειται για ένα έργο-σύμβολο, μια αρχιτεκτονική και πολιτιστική δήλωση αφιερωμένη στην αρχαιότερη και πιο εμβληματική αυτοκρατορία του κόσμου. Είναι το μεγαλύτερο αρχαιολογικό μουσείο παγκοσμίως και το μεγαλύτερο αφιερωμένο σε έναν και μόνο πολιτισμό.
      Όσο για τις καθυστερήσεις; Οι New York Times γράφουν χαρακτηριστικά:

      «Αν η δική μου εμπειρία λέει κάτι, τότε το μόνο που χρειάζεται για να ξεχάσεις την αναμονή, είναι ένας χαλαρός περίπατος ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου — και μια ματιά από την κορυφή της σκάλας προς τις πυραμίδες».

    18. webTV

      Engineer

      Η Τουρκία ανακοίνωσε την έναρξη της πιο εκτεταμένης και ολοκληρωμένης διαδικασίας αποκατάστασης του τρούλου της Αγίας Σοφίας, ενός έργου που εξελίσσεται παράλληλα με τις υπόλοιπες εργασίες συντήρησης του εμβληματικού μνημείου, οι οποίες συνεχίζονται εδώ και μια δεκαετία.
      Ο υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού της Τουρκίας, Μεχμέτ Νουρί Ερσόι, ανέφερε ότι πρόκειται για την «μεγαλύτερη διαδικασία αποκατάστασης στην ιστορία του τρούλου», με στόχο την ενίσχυση της αντοχής του σε σεισμούς και τη διατήρηση της αρχικής κατάστασης του οικοδομήματος με σχολαστικότητα.
      Δείτε το βίντεο που δημοσίευσε ο Τούρκος υπουργός:
      Αντισεισμική προστασία και διατήρηση των ψηφιδωτών
      Οι εργασίες, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, θα πραγματοποιηθούν από την εξωτερική επιφάνεια του τρούλου, ώστε να μην επηρεαστούν τα ιστορικά ψηφιδωτά στο εσωτερικό. Οι επικαλύψεις μολύβδου θα αφαιρεθούν, θα επισκευαστούν ή θα αντικατασταθούν, ενώ παράλληλα ο τρούλος θα καλυφθεί με προσωρινή χαλύβδινη κατασκευή και ειδικό μουσαμά για προστασία από τις καιρικές συνθήκες.
      Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα τοποθετηθεί χαλύβδινη πλατφόρμα ύψους 43,5 μέτρων σε τέσσερις βασικές κολόνες, επιτρέποντας την παράλληλη διεξαγωγή θρησκευτικών και αναστηλωτικών εργασιών. «Η προσευχή θα συνεχισθεί, η ιστορία θα διατηρηθεί», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ερσόι.
      Το έργο περιλαμβάνει επίσης επιστημονική ανάλυση προηγούμενων ζημιών από σεισμούς και πυρκαγιές, καθώς και προσομοιώσεις μεγάλου σεισμού για τον εντοπισμό και ενίσχυση των δομικά αδύναμων σημείων του μνημείου.
      Ανοιχτή στο κοινό κατά τη διάρκεια των έργων
      Η Αγία Σοφία θα παραμείνει προσβάσιμη στους πιστούς και στους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης. Το γεγονός αυτό καθιστά τη διαδικασία τεχνικά πιο σύνθετη, όπως επισημαίνουν επιστήμονες. Δεν έχει δοθεί επίσημο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων, καθώς αναμένονται πιθανές καθυστερήσεις λόγω απρόβλεπτων συνθηκών.
      Image Ιστορική διαδρομή του μνημείου
      Η Αγία Σοφία ιδρύθηκε ως χριστιανικός ναός το 537 μ.Χ., επί Ιουστινιανού, και λειτούργησε έτσι έως την Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Μετατράπηκε σε οθωμανικό τέμενος και το 1935, επί Κεμάλ Ατατούρκ, έγινε μουσείο. Το 2020, κατόπιν απόφασης του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, επανήλθε σε χρήση ως τζαμί, απόφαση που προκάλεσε αντιδράσεις σε διεθνές επίπεδο και έθεσε ζητήματα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς.
      Η νέα φάση αποκατάστασης εντάσσεται σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο της τουρκικής κυβέρνησης για την ανάδειξη και συντήρηση της Αγίας Σοφίας, την ώρα που το μνημείο συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο τόσο της πολιτικής όσο και της πολιτιστικής συζήτησης, εντός και εκτός Τουρκίας.
    19. webTV

      Engineer

      Η λίμνη Θάλωσσι (Θάλωσι, Θαλάσι ή Βουλισμένη) ήταν λίμνη στη περιοχή της Νέας Πεντέλης, στη θέση της οποίας σήμερα βρίσκεται το γήπεδο της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας "Νεοπεντελικός Αθλητικός Όμιλος" 
      Ο χωμάτινος, ελεύθερος χώρος που υφίσταται αυτή τη στιγμή στους πρόποδες του λόφου του Προφήτη Ηλία στη Νέα Πεντέλη, προέκυψε από το διαδοχικό μπάζωμα της υπέροχης λίμνης «Θάλωσσι» κατά τις δεκαετίες 1960 – ’70. Αρχές του ’80 ολοκληρώθηκε η αυθαίρετη αυτή υποβάθμιση του περιβάλλοντος της Νέας Πεντέλης και ολόκληρης της Αττικής, με τα εγκαίνια του χωμάτινου γηπέδου ποδοσφαίρου.
      Περισσότερα για την μοναδική αυτή πρώην λίμνη και την ιστορία της μπορείτε να δείτε στο blog: limnithalossi.blogspot.com.
      Επίσης: https://www.mixanitouxronou.gr/ti-apegine-i-limni-tis-pentelis-opou-zousan-oi-neraides-tou-thrylou-kai-pnigontan-mystiriodos-oi-louomenoi-ekei-ekane-varkada-i-doukissa-tis-plakentias-kai-eipan-oti-dimiourgithike-apo-meteoriti
       
    20. webTV

      GTnews

      Κοντά στην ολοκλήρωση βρίσκονται δύο οδικοί άξονες που θα συρρικνώσουν τις αποστάσεις και θα καταστήσουν ευκολότερες τις μετακινήσεις σε πολλές περιοχές της χώρας.
      Με συνολικά 96 ασφαλή χιλιόμετρα θα διερευνηθεί εντός του τρέχοντος έτους το οδικό δίκτυο της χώρας μας, μέσω της ολοκλήρωσης δύο ιδιαίτερα σημαντικών έργων. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Πάτρα -Πύργος και τη διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας.
      Πάτρα-Πύργος
      Η πρόοδος υλοποίησης πλέον έχει υπερβεί το 70%, με τις εργασίες κατασκευής στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, για τα 65 χλμ., προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις 31 Ιουλίου 2025. Αφορούν στο οδικό τμήμα Πύργος – Αλισσός, το οποίο θα αποδοθεί άμεσα σε χρήση και λειτουργία. Το υπολειπόμενο οδικό τμήμα: Αλισσός – Μιντιλόγλι, μήκους 10 χλμ., προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2025 και τότε θα αποδοθεί σε χρήση και λειτουργία το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου.
       
      Το έργο έχει χωριστεί σε τρία τμήματα, καθένα εκ των οποίων το έχει αναλάβει μια κατασκευαστική εταιρεία. Ο οδικός άξονας θα έχει μήκος 74,8 χλμ. και θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, που είναι πιο γνωστός ως Ολυμπία Οδός. Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων, 2 γέφυρες, 19 άνω και κάτω διαβάσεις, 3 ανισόπεδους κόμβους. 42 τοίχους αντιστήριξης.
      Με την ολοκλήρωσή του η διάρκεια ταξιδιού για το Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, και θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό η ασφάλεια των ταξιδιωτών. Επιπλέον, ο νέος οδικός άξονας θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
      Στο Πάτρα-Πύργος θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού, επιτρέποντας στους οδηγούς να χρεώνονται ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν.
      Διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας
      Το άλλο έργο αφορά στη διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας που σύμφωνα με εξαγγελίες θα είναι έτοιμη πριν το Πάσχα του 2025. Το έργο έχει διαιρεθεί στα τμήματα Άκτιο-Άγιος Νικόλαος και Βόνιτσα-Λευκάδα. Το πρώτο τμήμα, μήκους 5 χλμ. έχει ολοκληρωθεί και πλέον απομένει το δεύτερο, μήκους 16 χλμ.
      Στη νέα, αναβαθμισμένη μορφή τους οι οδικοί άξονες θα έχουν 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, διευκολύνοντας σε σημαντικό βαθμό τις μετακινήσεις προς και από τη Λευκάδα.
      Το 2024 παραδόθηκε το κομμάτι Λευκάδα – Άγιος Αντώνιος, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται στο πιο δύσκολο τμήμα, το κομμάτι Άγιος Αντώνιος – Άγιος Νικόλαος, μαζί με το υπόλοιπο τμήμα ως τη Βόνιτσα.
      Μόλις παραδοθεί το έργο, οι δρόμοι που θα οδηγούν από την Αθήνα στη Λευκάδα θα είναι σύγχρονοι και ασφαλείς και θα έχουν σημαντικά οφέλη σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης και εμπορευματικών μεταφορών.
    21. webTV

      GTnews

      Ακόμα ένα μεγάλο κατασκευαστικό γεγονός έλαβε χώρα στην Αθήνα καθώς, ολοκληρώθηκε η θεμελίωση του IRC στο Ελληνικό, δηλαδή του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος με καζίνο στο Ελληνικό.
      Πραγματοποιήθηκε η Β` φάση της θεμελίωσης η οποία υλοποιήθηκε με την μέθοδο του raft foundation. Συνολικά έπεσαν 11.500 κυβικά μέτρα σκυροδέματος σπάζοντας το ρεκόρ που κατείχε μέχρι προχθές το Riviera Tower με 7.400 κυβικά μέτρα.
      Η θεμελίωση του IRC πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις: η πρώτη φάση των 5.500 κυβικών μέτρων ήταν πριν 4 μήνες και τις περασμένες ημέρες η δεύτερη φάση των υπόλοιπων 6.000 κυβικών μέτρων. Το έργο εκτελεί η  ΤΕΡΝΑ.
      Η εντυπωσιακή εργασία πλαισιώθηκε από αρκετές αντλίες σκυροδέτησης και μάλιστα η χύτεση των 11.000 κυβικών μέτρων σκυροδέματος, υποστηρίζεται από πάνω από 2.500 τόνους χαλύβδινου οπλισμού, σημειώνοντας ένα μοναδικό νέο ρεκόρ στις κατασκευές κτιρίων στην Ελλάδα. H σκυροδέτηση υλοποιήθηκε από τις μονάδες έτοιμου σκυροδέματος που έχει εγκατεστημένες στο χώρο του Ελληνικού, η Lafarge Beton του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ.
      Η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται σε περίπου τρία χρόνια και αποτελεί με την μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση σε κτιριακό έργο στη χώρα, με κόστος περίπου 1,5 δισ. ευρώ από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-HARD ROCK INTERNATIONAL για το νέο μεγαλύτερο κτιριακό συγκρότημα στην Ελλάδα.
      Ποιο είναι το IRC Ελληνικού Το IRC Ελληνικού θα είναι ένα κτίριο όπου θα έχει πυρήνες από σκυρόδεμα ενώ το υπόλοιπο κτίριο θα είναι μεταλλικό. Θα υψώνεται σε ύψος 195,2 μέτρα στον Αττικό ορίζοντα και με την ολοκλήρωση του θα γίνει το δεύτερο υψηλότερο κτίριο της χώρας με 44 ορόφους, πίσω από το Riviera Tower, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 500 μέτρων στην ίδια περιοχή του Ελληνικού.
      Το κτιριακό συγκρότημα τουρισμού-αναψυχής συνδυάζει :
      -ξενοδοχείο 5 αστέρων με 900 δωμάτια και 200 σουίτες,
      -καζίνο,
      -Εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο,
      -χώρο ψυχαγωγίας-άθλησης-συνάθροισης κοινού,
      -χώρους εστίασης (εστιατόρια-cafe, bar) και αναψυχής
      -εμπορικά καταστήματα
      Τι είναι η Raft θεμελίωση
      Η Raft θεμελίωση (ή mat), είναι ένας τύπος θεμελίωσης που απλώνεται εξ ολοκλήρου στην περιοχή του κτιρίου που υποστηρίζει βαριά φορτία από κολώνες ή τοίχους, παρόμοια με μια πλάκα στο έδαφος. Χρησιμοποιείται συχνότερα με την κατασκευή υπογείου όπου ολόκληρη η πλάκα του υπογείου λειτουργεί ως θεμέλιο.
      Το ματ θεμέλιο επιλέγεται όταν το κτίριο υποστηρίζεται από αδύναμο έδαφος. Έτσι τα κτιριακά φορτία κατανέμονται σε μια εξαιρετικά μεγάλη έκταση. Αυτό αποτρέπει τη διαφορική διευθέτηση που θα επικρατούσε με μεμονωμένες βάσεις.
      Αυτός είναι ο πιο κατάλληλος και οικονομικός για χρήση τύπος όταν το αποτύπωμα του κτιρίου είναι σχετικά μικρό ή εάν οι κολώνες είναι κοντά μεταξύ τους. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το IRC πέρα του ότι είναι από τους υψηλότερος πύργους στην Ελλάδα, είναι και αυτός που βρίσκεται σχεδόν σε άμεση επαφή, είναι τόσο κοντά στη θάλασσα. Είναι ένας παράκτιος πύργος όπως ο Riviera Tower όπου έγινε παρόμοια θεμελίωση.
      Δείτε την εξέλιξη του έργου: 
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.