Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    617 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Αν σας έλεγαν πως ένα από τα μεγαλύτερα «νεκροταφεία» τρένων στον κόσμο βρίσκεται στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα μόλις 10χλμ από την Πλατεία Αριστοτέλους που είναι η καρδιά της Θεσσαλονίκης θα το πιστεύατε;
      Κι όμως. Οι εικόνες που κατέγραψαν τα drone της ομάδας “Up Stories” είναι καθηλωτικές και σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό.
      Χιλιάδες βαγόνια και ντιζελομηχανές βρίσκονται ακινητοποιημένα για πάνω από 30 χρόνια στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Ιωνίας Θεσσαλονίκης σε ακτίνα τεσσάρων και πλέον χιλιομέτρων.
      Κάποιοι τα αποκαλούν τα φαντάσματα της Θεσσαλονίκης καθώς πλέον μέσα σε πολλά από αυτά τα βαγόνια βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες άστεγοι καθώς και διάφοροι άλλοι.
       
    2. webTV

      Engineer

      Ψηφιοποιημένες διαδικασίες παραγωγής απογειώνουν την βιομηχανία της Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC).
      Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο νέο κεντρικό σταθμό του μετρό του Ριάντ King Abdullah Financial District (KAFD) της Σαουδικής Αραβίας ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2024.
      Σχεδιασμένος από τους Zaha Hadid Architects ο σταθμός αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα BIM Modeling ως μέρος της διαδικασίας παραγωγής ενός σύνθετου κατασκευαστικού έργου.
      Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Harry Ibbs, Επικεφαλής BIM και Workflows στην Zaha Hadid Architects σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο World Architecture Community «η βιομηχανία Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC) δεν έχει ακόμη πλήρως ψηφιοποιηθεί και είναι αρκετά πίσω από την αεροδιαστημική βιομηχανία, τη μεταποιητική βιομηχανία, καθώς και τις βιομηχανίες προϊόντων και καταναλωτικών αγαθών όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες -Mercedes ή η McLaren- των οποίων τα εργοστάσια επισκεπτόμαστε συχνά και ακούμε τους υπεύθυνους παραγωγής, ή τους τεχνικούς διευθυντές».

       

       
      Ο σταθμός του μετρό έκτασης 45.000 τετραγωνικών μέτρων, ο οποίος ανατέθηκε από την Αρχή Ανάπτυξης του ArRiyadh το 2012, έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στον αυξανόμενο αριθμό κατοίκων (που αναμένεται να φτάσει τα 8,5 εκατομμύρια κατοίκους σε μια δεκαετία) στην πόλη του Ριάντ.
      Αποτελεί το κεντρικό σταθμό του μετρό στο νέο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας για την πόλη που περιλαμβάνει 6 κύριες γραμμές που καλύπτουν 176 χιλιόμετρα και 85 νέους.

      Το νέο κτίριο του σταθμού μετρό KAFD θα έχει έξι πλατφόρμες σε τέσσερις ορόφους και δύο επίπεδα υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.
      Το κύριο στοιχείο του σταθμού είναι ο τρισδιάστατος δικτυωτός ατσάλινος σκελετός του που ορίζεται από μια ακολουθία αντίθετων ημιτονοειδών δικτυωμάτων που παραλαμβάνουν την βασικές κυκλοφοριακές ροές του κτιρίου.
      Ο εξωτερικός ατσάλινος σκελετός ζυγίζει 4.237 τόνους με άλλους 2.785 τόνους για την εσωτερική χαλύβδινη κατασκευή. 
      Δίνοντας προτεραιότητα στη «συνδεσιμότητα» στο εσωτερικό, όλη η προβλεπόμενη κυκλοφορία συρμών, αυτοκινήτων, και πεζών στην περιοχή έχει χαρτογραφηθεί και δομηθεί για να βελτιστοποιηθεί η εσωτερική κυκλοφορία και να αποφευχθεί η συμφόρηση.
      Αυτά τα ημιτονοειδή κύματα επεκτείνονται στο περίβλημα του σταθμού και συνδέονται αυστηρά με την εσωτερική του διάταξη, μεταφράζοντας την αρχιτεκτονική ιδέα στο εξωτερικό.
      Η πρόσοψη του σταθμού του μετρό διαθέτει ειδικό μοτίβο που μειώνει το ηλιακό φως, ενώ οι γεωμετρικές διατρήσεις εντάσσουν τον σταθμό στο πολιτιστικό του περιβάλλον. 
      Φωτογραφίες © Faisal Bin Zarah
    3. webTV

      Engineer

      Στην πατρίδα του Mate Rimac, στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, ξεκίνησε η κατασκευή του εργοστασίου που θα παράγει τα μελλοντικά hypercars της εταιρείας - και θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης.
      Η μετεωρική εκτόξευση της Rimac μέσα σε λίγα χρόνια εκφράζεται τώρα όσο ποτέ, με την έναρξη κατασκευής του παγκοσμίου της κέντρου έρευνας & εξέλιξης, και εργοστασίου της, στα περίχωρα του Ζάγκρεμπ. Εκεί θα κατασκευάζονται όλα τα μελλοντικά αυτοκίνητα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου και του hypercar Nevera.

      Στο χώρο 200 στρεμμάτων του εργοστασίου θα εγκατασταθούν όλα τα τμήματα σχεδιασμού, μηχανολογίας, παραγωγής και δοκιμών, ενώ ο προαύλιος χώρος θα διαθέτει και εσωτερική πίστα δοκιμών και εκτεταμένες εκτάσεις πράσίνου με μικρά λιβάδια.

      Τα κτίρια, επίσης, θα διαθέτουν στο εσωτερικό τους μουσείο, το κέντρο διοίκησης, αίθουσες Εικονικής Πραγματικότητας (VR) και κρυφές αίθουσες για τα απόρρητα projects, ένα studio υψηλού επιπέδου εξατομίκευσης των αυτοκινήτων της Rimac, μπαρ και κήπο στην ταράτσα του εργοστασίου, καθώς και χώρους παιχνιδιών, γυμναστήριο, εστιατόριο και παιδικό σταθμό με ζωάκια της φάρμας.

      Ο σχεδιασμός του εργοστασίου έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να δεχθεί επεκτάσεις στο μέλλον, αν αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο η Rimac. Θα μπορεί να φιλοξενεί μέχρι και 2.500 εργαζόμενους, δηλαδή διπλάσιους από όσους έχει σήμερα η εταιρεία στην υπηρεσία της.

      Ο Mate Rimac, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, είπε: «Από τότε που ίδρυσα την εταιρεία, ήταν κλειδί για μένα να χτίσουμε το καλύτερο δυνατόν περιβάλλον εργασίας. Είναι πιο φυσικό να δημιουργείς σπουδαία προϊόντα όταν βρίσκεσαι στο σωστό χώρο.
      Με το Campus θέλουμε να πετύχουμε ακριβώς αυτό - να δημιουργήσουμε το καλύτερο περιβάλλον εργασίας και δημιουργικότητας, αλλά όχι μόνο για τους υπαλλήλους μας.

      »Αυτό είναι ένα μέρος που οι πελάτες, οι μαθητές και το γενικό κοινό είναι ευπρόσδεκτοι, και προσκαλούνται να έρθουν σε επαφή με τους εργαζόμενους της εταιρείας μας. Επίσης, δώσαμε μεγάλη σημασία να αφομοιώσουμε την εγκατάσταση στη φύση και να έχουμε μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα», κατέληξε ο Κροάτης.  
    4. webTV

      Engineer

      Οι Ιρλανδές Ιβόν Φάρελ και Σέλεϊ Μακναμάρα (Yvonne Farrell και Shelley McNamara), συνιδρύτριες του γραφείου Grafton Architects του Δουβλίνου -ιδρύθηκε το 1978-, είναι οι κάτοχοι του κορυφαίου βραβείου αρχιτεκτονικής "Pritzker Architecture Prize" για το 2020.
      Το βραβείο, το οποίο καθιερώθηκε το 1979, είναι ένα από τα σημαντικότερα παγκοσμίως που δίνονται σε ζώντα αρχιτέκτονα για το σύνολο του έργου του, και οι κυρίες Φάρελ και Μακναμάρα είναι η τέταρτη και η πέμπτη γυναίκα αρχιτέκτονας που το λαμβάνει. Και είναι και οι πρώτες Ιρλανδές που βραβεύονται με αυτό.
      Η φετινή επιτροπή αναφέρθηκε σε αυτές ως «πρωτοπόρους σε έναν τομέα ο οποίος παραδοσιακά ελέγχεται από άντρες και είναι ακόμη και σήμερα ένα επάγγελμα κυριαρχούμενο από άντρες», αλλά και ως «φάρους για άλλους, καθώς σφυρηλατούν την παραδειγματική επαγγελματική διαδρομή τους».
      Το ζεύγος των αρχιτεκτονισσών έχει ολοκληρώσει κτήρια σε όλο τον κόσμο. Το 2008, κέρδισαν το βραβείο για το World Building of the Year με το Universita Luigi Bocconi στο Μιλάνο και το RIBA International Prize με το University Campus UTEC Lima στο Περού. Το 2018, ήταν οι διευθύντριες της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας.
      Το βραβείο, όπως τόνισε η επιτροπή, δεν δόθηκε στις δύο αρχιτεκτόνισσες για το σύνολο του έργου τους μόνον, αλλά και για το πώς λειτουργούν το αρχιτεκτονικό γραφείο τους και «τη γενναιοδωρία τους προς τους συναδέλφους τους».
      «Μέσα στο ήθος ενός επαγγέλματος σαν το δικό μας, έχουμε τόσες φορές προσπαθήσει σκληρά να βρούμε χώρο για την εφαρμογή αξιών όπως ανθρωπισμός, τέχνη, γενναιοδωρία και πολιτισμική διασύνδεση με κάθε μέρος και περιβάλλον στο οποίο εργαζόμαστε» είπε η Σέλεϊ Μακναμάρα.
      Δείτε επιλεγμένα έργα τους: https://www.pritzkerprize.com/laureates/2020
      Αναλυτικά: https://www.pritzkerprize.com/laureates/2020
      Περισσότερα: https://www.saoarchitects.com/15-most-influential-creative-british-architects
    5. webTV

      Engineer

      Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.  Το έργο βρίσκεται στο 70,3% και κατά μήκος του έχουν αναπτυχθεί 3 εργοτάξια.
      Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου συναντάμε μεταξύ άλλων:
      -1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο,
      -15 Γέφυρες,
      -5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις,
      -1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC),
      -62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας,
      -3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)  & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.),
      -1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι),
      -1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι),
      -1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι),
      -1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι).
      Προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 81,3%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 65,3% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.
      Η συνολική διάρκεια κατασκευής του νοτίου τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021. 
    6. webTV

      Engineer

      "Η πισίνα αυτή έχει 60 μέτρα βάθος, 15 μέτρα δηλαδή πιο βαθιά από κάθε άλλη πισίνα στον κόσμο και δύο φορές μεγαλύτερη", όπως εξηγεί ο Τζάροντ Τζαμπλόνσκι, ο διευθυντής του Deep Dive Dubai, που διαχειρίζεται το project. Όπως προσθέτει ο ίδιος, η πισίνα άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό την Τετάρτη, ενώ διαθέτει και μια υποβρύχια πόλη και σύγχρονα συστήματα φωτισμού και ήχου που δημιουργούν διαφορετική ατμόσφαιρα.
      Περιέχει έναν όγκο νερού όσο με έξι πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων, δηλαδή 14,6 εκατομμύρια λίτρα, σύμφωνα με τον ίδιο. Η ακαδημία των ρεκόρ Γκίνες επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο το νέο αυτό παγκόσμιο ρεκόρ, το οποίο μέχρι σήμερα κατείχε η πισίνα Deepspot στην Πολωνία με βάθος πάνω από 45 μέτρα.




      Σύμφωνα με το CNN, η θερμοκρασία του νερού είναι στους 30 βαθμούς Κελσίου. Οι δύτες μπορούν να την εξερευνήσουν κάνοντας καταδύσεις με μπουκάλες ή ελεύθερη κατάδυση.
       
      Μια επίσκεψη διάρκειας μιας ώρας κοστίζει από 115 ως 345 ευρώ. Επιπλέον, η πισίνα λειτουργεί ως υποβρύχιο κινηματογραφικό στούντιο – το μεγαλύτερο του είδους του στην περιοχή, όπως μεταδίδει το CNN.
       
      Το 2019 πάνω από 16 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν το Ντουμπάι.
      Πηγή εικόνων: https://www.maxim.com/travel/the-worlds-deepest-swimming-pool-has-opened-in-dubai
    7. webTV

      Engineer

      Πώς καταλαβαίνει κανείς πως το ψύχος είναι πραγματικά δριμύ; Όταν οι αρχές αναγκάζονται να βάλουν φωτιά στις σιδηροτροχιές για να συνεχίσουν να κινούνται τα τρένα.
      Αυτό συνέβη και στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Σικάγου που είχε αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα λόγω ψύχους.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μέταλλο συστέλλεται από το ακραίο κρύο, με αποτέλεσμα να αποσυνδέονται οι ενώσεις οι συνδέσεις των γραμμών. 
       
    8. webTV

      Engineer

      Οι μεγάλες πόλεις δεν σταματούν να αναπτύσσονται. Μπορούν όμως να το κάνουν με βιώσιμο τρόπο. Η Στοκχόλμη είναι μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες πρωτεύουσες της Ευρώπης. Παρόλα αυτά σχεδιάζει να έχει θετικό αποτύπωμα σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2040. Η πόλη ανακηρύχτηκε πρόσφατα ως η πιο έξυπνη πόλη στον κόσμο για τις καινοτομίες που εφάρμοσε, σε σχέση με το περιβάλλον, την ψηφιοποίηση και την ευζωία των κατοίκων της. Ας δούμε μερικές από τις λύσεις που εφαρμόζει, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν στις πόλεις του μέλλοντος.
      Η περιοχή Valla Torg είναι χαμηλής ενέργειας. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των δράσεων που γίνονται. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πρότζεκτ GrowSmarter, αυτά τα σπίτια που ανήκουν στο κράτος, έχουν ανακαινιστεί για να μειώσουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα και ένα νέο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων. Εδώ, κάθε σακούλα σκουπιδιών έχει το χρώμα της. Ένας οπτικός αισθητήρας και μια ζυγαριά επιτρέπουν την εξατομικευμένη διαχείριση των σκουπιδιών:
      «Χρειάζεται να έχουν ενημέρωση στα κινητά τους σε πραγματικό χρόνο. Εάν λοιπόν για παράδειγμα η κυρία Σβένσον πετάξει υπολείμματα τροφών, θα ενημερωθεί αμέσως. Θα της λένε, σας ευχαριστούμε που συμβάλατε με 1,2 κιλά με απορρίμματα τροφών, που θα γίνουν βιοαέριο. Και στο μέλλον, θα πληρώνουν, ανάλογα με τα απορρίμματά τους» αναφέρει ο Πάτρικ Χάραλντσον, πρόεδρος της ENVAC για τη Βόρεια Ευρώπη.
      Κάτω από το έδαφος, σε αγωγούς με υψηλή πίεση, τα απορρίμματα μεταφέρονται σε ένα ενιαίο κέντρο συγκέντρωσης. Έτσι, απαιτείται λιγότερος χώρος και λιγότερες κινήσεις από τα απορριμματοφόρα. Η βιώσιμη αστική μετακίνηση είναι επίσης βασική προτεραιότητα της σουηδικής πρωτεύουσας. Πρόσφατα εγκατέστησε αισθητήρες κοντά στο στάδιο της πόλης. Συγκεντρώνουν μια τεράστια ποικιλία δεδομένων, που βοηθούν τις αρχές να εφαρμόσουν μια πιο ακριβή και ικανοποιητική πολιτική μεταφορών στο αστικό δίκτυο:
      «Στο παρελθόν, έπρεπε να περιμένουμε 1-2 χρόνια για να έχουμε αυτά τα δεδομένα. Τώρα τα παίρνουμε σχετικά σύντομα, σε μόλις 15 λεπτά. Εάν έχετε πάρει μια απόφαση και εφαρμόζετε ένα σχέδιο, θα μάθετε αμέσως τα αποτελέσματα. Είναι κάτι εξαιρετικό» εξηγεί ο Στάνλεϊ Έκμπεργκ, Επικεφαλής Πωλήσεων σε ΜΜΕ της IBM στη Σουηδία.
      Η μείωση των εκπομπών σημαίνει επίσης σωστή διαχείριση της ενεργειακής κατανάλωσης. Όπως είναι για παράδειγμα η θερμότητα που υπάρχει σε διάφορα κτίρια, η οποία μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. Η εταιρία αποθήκευσης δεδομένων Glesys επανατροφοδοτεί το σύστημα θέρμανσης της περιοχής, χάρις σε αντλίες που χρηματοδοτήθηκαν μέσω του συγκεκριμένου πρότζεκτ. Ο Γιοακίμ Γιάρστορπ είναι ο διευθυντής της: «Έχουμε πλέον ένα πιο πράσινο κέντρο δεδομένων. Αντί να χάνεται η θερμότητα στο χώρο, κερδίζουμε χρήματα από την εταιρία θέρμανσης της περιοχής μας, καθώς μας την αγοράζει».
      Το 2019, το δίκτυο θέρμανσης της περιοχής μπόρεσε να θερμάνει 30.000 διαμερίσματα, μόνο χάρις τη θερμότητα που πήρε πίσω από το Κέντρο Δεδομένων, σούπερ μάρκετ, ακόμη και από αποτεφρωτήρια. Η εταιρία προσδοκά επέκταση του συγκεκριμένου συστήματος και του δικτύου της που το χρησιμοποιεί. Το ίντερνετ μπορεί να θερμάνει τα περισσότερα από τα 140.000 νέα διαμερίσματα που θα κτιστούν στην Στοκχόλμη μέχρι το 2030, σύμφωνα με τον Μίκα Χακοσάλο, που είναι υπεύθυνος της εφαρμογής έξυπνων λύσεων στην Στοκχόλμη.
      Ο Μάρτιν Μπρόλιν εργάζεται στην εταιρία ενέργειας Exergi: «Θα έχουμε μικρές μονάδες παραγωγής διασκορπισμένες στο δίκτυο θέρμανσης της περιοχής. Και όλη αυτή η παραγωγή θα μπαίνει στο σύστημα, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να το κάνουμε εμείς στα δικά μας εργοστάσια. Έχουμε λοιπόν έναν αυξημένο συνδυασμό παραγωγής».
      Υπάρχουν ήδη 12 τέτοια έξυπνα παραδείγματα στη Στοκχόλμη και άλλα δύο σε Βαρκελώνη και Κολωνία. Το πάρτι για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ Growsmarter πραγματοποιήθηκε στην Στοκχόλμη. Ήταν μια ευκαιρία για την δήμαρχο Άννα Κένιγκ Γιέρλμιρ να παρουσιάσει τους φιλόδοξους στόχους της για το κλίμα: «Αναπτύσσουμε μια νέα τεχνική συγκέντρωσης άνθρακα. Με αυτή τη νέα τεχνική και τα συστήματα θέρμανσης της περιοχής, που είναι απεξαρτημένα από τα ορυκτά καύσιμα, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια πόλη που είναι θετική προς το περιβάλλον. Την πρώτη στον κόσμο μέχρι το 2040».
      Μερικές από αυτές τις λύσεις μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Πόρτο, η Βαλέτα και το Κορκ.
       
    9. webTV

      Engineer

      Τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκε στην Ιθάκη η μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση από την ολλανδική οργάνωση Healthy Seas. Η συγκεκριμένη ΜΚΟ δραστηριοποιείται στον καθαρισμό θαλασσών και με μία ομάδα δεκάδων συνεργατών και εθελοντών βρέθηκε στο νησί του Οδυσσέα. Σκοπός ήταν να μετατρέψουν, όχι μία αλλά τέσσερις παραλίες σε επίγειους παραδείσους και να βγάλουν – συγκεντρώσουν, τόσο από τη θάλασσα όσο και από τις παραλίες, όσα σκουπίδια υπήρχαν!
      Όλα αυτά τα θαλάσσια απορρίμματα προήλθαν από ένα εγκαταλελειμμένο ιχθυοτροφείο το οποίο έβαλε λουκέτο λόγω χρεωκοπίας το 2012. Σα να μην έφτανε αυτό, τον Σεπτέμβριο του 2020, ο κυκλώνας Ίανος, ήταν η αιτία να σκορπιστούν τόνοι βιομηχανικών υλικών από πλαστικούς σωλήνες, δίχτυα αλιείας, σχοινιά από νάιλον, τσιμεντόλιθοι, πλαστικές σημαδούρες, μεγάλα σκουριασμένα μεταλλικά κομμάτια και διάφορα άλλα είδη απορριμμάτων, τα οποία κατέληξαν στην επιφάνεια της θάλασσας, τον πυθμένα και τις ακτές.
      Τη δράση αυτή στήριξε οικονομικά η Hyundai που με τον τρόπο της δείχνει ότι σκοπός της δεν είναι μόνο η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος.
      Το Newsauto ήταν το μοναδικό Μέσο στην Ελλάδα που ταξίδεψε δύο φορές στην Ιθάκη για να διαπιστώσει πόσο σημαντική είναι μία τέτοια δράση αλλά και ο εθελοντισμός. Το αποτέλεσμα πραγματικά εντυπωσιάζει όπως και η καταγραφή των εικόνων που βάζει τα γυαλιά σε όλους μας. Τα αποτελέσματα είναι συγκλονιστικά καθώς από τον καθαρισμό 4 παραλιών της Ιθάκης μαζεύτηκαν 76 τόνοι θαλάσσια απορρίμματα, τα οποία θα ανακυκλωθούν.

      Συνολικά συγκεντρώθηκαν:
      – 5 τόνοι δίχτυα
      – 32 τόνοι μέταλλα
      – 39 τόνοι πλαστικά
      – 150 μεγάλες σακούλες γεμάτες από σφαιρίδια φελιζόλ
      Παρακολουθήστε το σχετικό video και προβληματιστείτε θετικά…
    10. webTV

      Engineer

      Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών από τον καταστροφικό σεισμό της Αθήνας του 1999 το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας συνδιοργάνωσαν το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής και Τεχνικής Σεισμολογίας.
      Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Hellexpo στο Μαρούσι μεταξύ 5-7 Σεπτεμβρίου 2019 και αποτέλεσε μια πλατφόρμα ουσιαστικής ανταλλαγής απόψεων, γνώσεων και εμπειριών για την αποτελεσματική, εκ μέρους της Πολιτείας, διαχείριση του κρίσιμου ζητήματος της Αντισεισμικής Προστασίας.
      Σκοπός του Συνεδρίου ήταν να φέρει κοντά την επιστημονική και επαγγελματική κοινότητα των Ελλήνων μηχανικών και σεισμολόγων και να παρουσιάσει την πρόοδο που έχει επιτελεστεί την τελευταία εικοσαετία στην αποτίμηση και απομείωση του σεισμικού κινδύνου στην χώρα μας.
      Συμμετείχαν ακαδημαϊκοί και επαγγελματίες της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ έλαβαν χώρα ειδικές ημερίδες του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) του ΕΤΑΜ και του ΤΕΕ για τον σεισμό του 1999, τον πρόσφατο σεισμό στην Αθήνα καθώς και τις προκλήσεις ενόψει ενός μεγάλου σεισμού. Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει τις 3 εν λόγω ημερίδες.
      Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ημερίδας "Προκλήσεις και ετοιμότητα ενόψει του επόμενου μεγάλου σεισμού".
      Δείτε το video εδώ: https://www.blod.gr/lectures/syghroni-meletitiki-praktiki-epembaseon-me-hamilo-kostos-tekmiriosis-plus-apotimisis/
    11. webTV

      GTnews

      Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Την διοργάνωση ανέλαβε η ENIGMA MG, ενώ με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση εκπρόσωποι διάφορων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη διαχείριση αποβλήτων, καθώς και εκπρόσωποι ΦΟΔΣΑ.
      Η Κυκλική Οικονομία αποτελεί βιώσιμη λύση για την ανάπτυξη και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Άλλωστε η προώθηση βέλτιστων χρήσεων των πεπερασμένων φυσικών πόρων του πλανήτη για παραγωγή προϊόντων σχεδιασμένων ώστε να μπορούν να παραμένουν εντός της οικονομίας, είναι βασικός στόχος του ΟΗΕ και της ΕΕ. Παράλληλα, ζητούμενο παραμένει για τα προϊόντα κατά τη διαδικασία απόσυρσής τους, η απόθεση του μικρότερου δυνατού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στο φόντο αυτό εγγράφεται η αποτελεσματική και ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων.
      Ο κ. Γραφάκος μιλώντας στο Συνέδριο, αναφέρθηκε στην ιεράρχηση διαχείρισης των αποβλήτων που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος. «Έμφαση δίνεται στη πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων, στην επαναχρησιμοποίηση και στην ανακύκλωση. Εν συνεχεία, τα σύμμεικτα απόβλητα οδηγούνται σε Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων, όπου ανακτώνται τα προς ανάκτηση υλικά και το υπόλειμμα αντί να οδηγείται σε ταφή, μετατρέπεται σε δευτερογενές καύσιμο για την ενεργοβόρο βιομηχανία. Αυτή τη διαδικασία τη στηρίζει το Υπουργείο και με την αρχή της νέας χρονιάς θα γίνει διαβούλευση για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή της ενεργειακής αξιοποίησης στη χώρα», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού και Διαχείρισης Αποβλήτων.
       
    12. webTV

      GTnews

      Το Συνέδριο διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου: «Σχέδιο δράσεων επικοινωνίας του Υ.Π.ΕΝ.» και εντάσσεται στην υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για την περιβαλλοντική και ενεργειακή πολιτική του Υπουργείου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη». 
      Κεντρικός στόχος του Συνεδρίου είναι η συμβολή στην προώθηση των προοπτικών της ενεργειακής ασφάλειας και της πράσινης ανάπτυξης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στις εργασίες του Συνεδρίου, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες και ερευνητές του χώρου και να συμβάλλουν στην ανταλλαγή απόψεων για θέματα που σχετίζονται με την περιβαλλοντική αειφορία και την προστασία του κλίματος. 
      Το πρόγραμμα του Συνεδρίου στηρίζεται στην ανάπτυξη θεματικών οι οποίες συμβάλλουν στον στόχο του αναπτυξιακού σχεδιασμού της χώρας και της αειφορίας. Αναφερόμαστε στην ανάπτυξη που οφείλει να σέβεται τους φυσικούς πόρους, την πλούσια βιοποικιλότητα και τα δασικά οικοσυστήματα της χώρας, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Στην ενεργειακή μετάβαση με δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και την παράλληλη προστασία των καταναλωτών. Στην οργάνωση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων με ορθολογική κατανομή, διάρθρωση και ανάπτυξη των φυσικών πόρων, των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και δημογραφικών δεδομένων. Στην ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων ακολουθώντας πάντα τις επιταγές της κυκλικής οικονομίας. Στην αναβάθμιση του συστήματος ηλεκτρονικής καταχώρησης δεδομένων και πληροφοριών και τη διευκόλυνση της δημόσιας πρόσβασης στην περιβαλλοντική πληροφορία. 
      Στο τριήμερο Συνέδριο πρόκειται να συμμετάσχουν ως ομιλητές/ομιλήτριες επιστήμονες διεθνούς κύρους, εξειδικευμένοι εμπειρογνώμονες και ειδικοί στον τομέα της ενεργειακής ασφάλειας και της πράσινης ανάπτυξης καθώς επίσης ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι του επιχειρηματικού τομέα, της Πολιτείας και άλλων δημόσιων αρχών, καθώς και εκπρόσωποι περιβαλλοντικών και κοινωνικών φορέων.
       
       
    13. webTV

      GTnews

      Ο στόχος για μια «Κλιματικά Ουδέτερη, Ανθεκτική και Έξυπνη Κεντρική Μακεδονία» είναι το θέμα του συνεδρίου που συνδιοργάνωσε το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο Αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ (Μ.Αλε- ξάνδρου 49). Στόχος του συνεδρίου είναι να διαδραματίσει έναν κομβικό ρόλο για την επιτάχυνση των δράσεων που σχεδιάζονται για τη θωράκισή μας έναντι των ορατών πλέον επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής αλλά και για την αξιοποίηση των νέων δεδομένων και τεχνολογιών τόσο για την ασφάλεια όσο και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. 
      Δείτε τις εισηγήσεις εδώ: 
      Εισήγηση κ. Σωτήρη Μυλωνά Σωτήρης Μυλωνάς , μέλος της Ομάδας Εργασίας «Κλιματικά ουδέτερη, ανθεκτική και έξυπνη Κεντρική Μακεδονία» Εισήγηση κ. Ματθαίου Σανταμούρη Ματθαίος Σανταμούρης , Distinguished Professor, Anita Lawrence Chair High Performance Architecture, School Built Environment, Faculty Art Design and Architecture, University New South Wales, Sydney Australia Εισήγηση κ. Κωνσταντίνου Καλλέργη Κωνσταντίνος Καλλέργης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της « Ρoϊκός Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε » Παρακολουθήστε το συνέδριο: 
       
    14. webTV

      Engineer

      Έντονα καιρικά φαινόμενα επικράτησαν τα ξημερώματα της Τρίτης στην Σύρο με δυνατές βροχές και καταιγίδες. Υπήρξαν μεταμεσονύχτιες στιγμές που έγινε η νύχτα μέρα από τις αστραπές και τις λάμψεις στον ουρανό. 
       Από την ένταση των φαινομένων προκλήθηκαν κεραυνοπτώσεις, μία εξ αυτών έπεσε στη θέση Βούλιας η οποία προκάλεσε ζημιές σε ανεμογεννήτρια της περιοχής.
      Συγκεκριμένα, ο κεραυνός έκοψε στη μέση το πτερύγιο μίας ανεμογεννήτριας το οποίο εκσφενδονίσθηκε στον αέρα. 
      Με αφορμή του περιστατικού, μήπως θα έπρεπε να δοθεί μια απάντηση, καθώς η συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια δεν λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια. Μήπως θα έπρεπε να ξεσηκωθούν και οι κάτοικοι της Σύρου όπως όλων φωνάζουν και αγωνίζονται στα υπόλοιπα νησιά; ή θα πρέπει να να περιμένουμε τους επόμενους κεραυνούς…;

    15. webTV

      Engineer

      Στόχος να δημιουργήσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα εκπαιδεύσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών.   Επτά ανεστραμμένες πυραμίδες που δημιουργούν ένα σύμπλεγμα πάνω από την πολυσύχναστη πόλη του Καΐρου σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο marchisciana saverio adrian Οι κατασκευές μοιάζουν με τεράστιες ατσαλένιες αράχνες με πολύ ψηλά και λεπτά πόδια που φαίνεται να πολιορκούν τη μητρόπολη. Αναδυόμενοι σε πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς κόμβους και λειτουργώντας επίσης ως παρατηρητήρια, τα σημεία σχηματίζουν ένα αυτόνομο αστικό σύστημα που αιωρείται από πάνω. Το σύγχρονο Κάιρο είναι μια χαοτική πόλη από άναρχα κατασκευασμένα σπίτια που επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς καταλαμβάνοντας τις παραδοσιακές φυτείες των χουρμαδιών και των λαχανόκηπων. Η εναπομείνασα γεωργική γη της Αιγύπτου εξαντλείται και αντικαθίσταται από μεγάλες γειτονιές γεμάτες με κτίρια, χωρίς πάρκα ή δημόσιους αστικούς χώρους. Αυτό το πρόβλημα των προαστίων που αναπτύσσονται χωρίς να τηρούν κανέναν πολεοδομικό σχεδιασμό είναι ανησυχητικό για πολλές μολυσμένες μητροπόλεις στην Αφρική, την Ασία και τη Νότια Αμερική.
      Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες οι κατασκευές είναι σχεδιασμένες ως ανεστραμμένες πυραμίδες, με τις κορυφές τους να δείχνουν προς τα κάτω, θέλοντας με αυτο τον τρόπο να επικρίνουν την ανεξέλεγκτη αστική ανάπτυξη που καταστρέφει τη φύση και τα εύθραυστα οικολογικά της συστήματα. Το μεγάλο τους μέγεθος δημιουργεί έναν διάλογο με τις αρχαίες πυραμίδες των Φαραώ ενώ αντιπροσωπεύει μια νέα πόλη πολιτισμού. 
      Οι πυραμίδες που θα πάρουν ονόματα από τους αρχαίους αιγυπτιακούς θεούς και θα φιλοξενούν εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα: σχολή αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας, ινστιτούτο αποκατάστασης παπύρων, εθνική βιβλιοθήκη, σχολή παραδοσιακών χειροτεχνιών, σχολή βοτανικής
      Στόχος να αποτελέσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα έχει τη δυνατότητα να εκπαιδεύσει και να προετοιμάσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών του Καΐρου, με βάση τις αρχές του καλύτερου τοπίου και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
      Όλες οι πυραμίδες θα συνδέονται με ένα σύστημα monorail, με έναν σταθμό στη βάση κάθε πυραμίδας. Ανελκυστήρες και πύργοι σκάλας, τοποθετημένοι μέσα στις κολώνες, θα οδηγούν τους επισκέπτες από τη χαοτική- στην πολιτιστική-πόλη. Οι βεράντες στην κορυφή των πυραμίδων θα λειτουργούν ως μεγάλες πανοραμικές πλατείες που ανοίγουν προς το τοπίο, για φοιτητές και τουρίστες.



      Πηγή εικόνων: https://africapearl.com/2021/11/16/the-seven-new-pyramids-for-cairo-form-cultural-network-above-the-bustling-city.html
      Αναλυτικά το άρθρο: https://www.designboom.com/architecture/seven-inverted-pyramids-cultural-network-chaotic-cairo-marchisciana-saverio-adrian-11-16-2021/
    16. webTV

      Engineer

      Η Ισπανία και το Μαρόκο σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα τούνελ που θα ενώνει τις δυο χώρες αλλά και για πρώτη φορά τις ηπείρους της Ευρώπης και της Αφρικής. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται στα 9,8 δις δολλαρίων. 
       
    17. webTV

      Engineer

      Για τα μεγάλα έργα και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στο διαδικτυακό συνέδριο «Prodexpo North 2021” για τα ακίνητα και τις ευρύτερες αναπτυξιακές προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας.
      Σε αυτό έγινε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση στο πάνελ για τα μεγάλα Έργα Υποδομής και το Ταμείο Ανάκαμψης και στην εισήγησή του αναφέρθηκε λεπτομερώς στο πλάνο έργων του Υπουργείου Υποδομών, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου κεντρική θέση έχει η Βόρεια Ελλάδα.
      10+1 έργα για την Θεσσαλονίκη
      Στην πόλη της Θεσσαλονίκης προχωρούν σημαντικά έργα που θα αλλάξουν τη συνολική εικόνα της, όπως το Μετρό και το Flyover, καθώς και με την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και με αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και στη Καλαμαριά, καθώς και με τις Δυτικές Επεκτάσεις του Μετρό. Όλα αυτά τα έργα μαζί με το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο Μακεδονία και την επικείμενη αναβάθμιση του εμπορικού προβλήτα του ΟΛΘ, θα δημιουργήσουν ένα πλαίσιο ικανό να ωθήσει την ανάπτυξη και την πρόοδο.
      Ποια είναι τα έργα
      1.Λιμάνι Θεσσαλονίκης – Επέκταση του 6ου προβλήτα: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και εντός του 2021 προβλέπεται η έναρξη των έργων που θα διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ.
      2.Σύνδεση ΟΛΘ με εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από την Εγνατία Οδός Α.Ε. και φέτος αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση κατασκευής.
      3.Σύνδεση ΟΛΘ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο: Εξίσου σημαντικός είναι και αυτός ο διαγωνισμός ο οποίος βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας. Θα διεξαχθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και με την ολοκλήρωση του θα συνδέσει τον ΟΛΘ με τις σημαντικότερες αγορές σε Ελλάδα και Βαλκάνια.
      4.Αναβάθμιση Αεροδρομίου Μακεδονία: Το έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την Fraport Greece η οποία δημιούργησε ένα νέο εμβληματικό terminal και αναβάθμισε το υφιστάμενο.
      5.Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρούν τα έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ που περιλαμβάνουν την κατασκευή δύο γραμμών (βασική και Καλαμαριάς) 14,5 χιλιομέτρων και 18 νέων υπόγειων σταθμών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2023.
      6.Flyover: Η “ιπτάμενη” νέα ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης υπόσχεται να λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται. Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ είναι σε εξέλιξη και το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η Β`φάση. Το 2022 εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανάδοχος για να ξεκινήσουν τα έργα διάρκειας 4 ετών.
      7.Οδική Σύνδεση Θεσσαλονίκης με Χαλκιδική: Προχωρούν σε ολοκλήρωση (υπό κατασκευή) οι άξονες Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα και Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος. Στο πρώτο έργο επιτέλους ολοκληρώνεται το “ορφανό χιλιόμετρο” ενώ στο δεύτερο προχωρά το τελευταίο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα.
      8.16 Σχολικά Συγκροτήματα-ΣΔΙΤ: Ακόμα ένα μεγάλο ΣΔΙΤ που μπαίνει στη γραμμή εκκίνησης. Περιλαμβάνει σχολικές μονάδες-πρότυπα σε Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας.
      9.Αντιπλημμυρικά έργα: Προχωρούν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Λαχαναγοράς και έργα αποχέτευσης στην Καλαμαριά.
      10.Οδική σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο. Μία σημαντική υποδομή πρόσθετη στη κατασκευή του νέου νοσοκομείου Παίδων που είναι δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
      +1.Ενίσχυση ΟΑΣΘ: Από το 2020 το σύστημα συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχει ενισχυθεί μέσω ΚΤΕΛ και leasing με λεωφορεία. Απόρροια αυτής της δράσης είναι να κυκλοφορούν σήμερα 454 λεωφορεία, αύξηση δηλαδή κατά 93% σε σχέση με το 2019.
      Μεγάλα έργα για τη Μακεδονία
      Ο κ.Καραγιάννης αναφέρθηκε σε σημαντικά οδικά που ξεμπλόκαραν όπως το βόρειο τμήμα του Ε-65 και νέα οδικά έργα όπως το Δράμα-Αμφίπολη ή το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, που θα δώσουν τη δυνατότητα στους βορειοελλαδίτες να μετακινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια.
      Παράλληλα, όπως σημείωσε, εκτός από τα οδικά έργα, με νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,3 δις €, θα αλλάξει συνολικά το τοπίο των μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα και θα δοθεί η δυνατότητα σε πολίτες και εμπορεύματα να μεταφέρονται με ανταγωνιστικό τρόπο.
    18. webTV

      Engineer

      Από την αρχή της σύγχρονης εκβιομηχάνισης, τα εργοστάσια ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των επιχειρήσεων και της παραγωγής σε όλο τον κόσμο, είτε κατασκευάζουν αυτοκίνητα είτε μικροτσίπ.
      Αλλά, όπως σε όλα τα πράγματα, μερικά είναι μεγαλύτερα από άλλα... πολύ μεγαλύτερο.
      Ας ρίξουμε μια ματιά στα κορυφαία 15 μεγαλύτερα εργοστάσια στη Γη.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.