Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    618 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ένα time-lapse με την εντυπωσιακή εξέλιξη των υποδομών του Ντουμπάι τα τελευταία 58 χρόνια και των έργων που έπονται ως το 2021.
      Δείτε ολόκληρη την έρευνα: The Hub Report 2018 - https://content.knightfrank.com/research/926/documents/en/dubai-the-hub-report-2018-5309.pdf
    2. webTV

      Engineer

      Το ξενοδοχείο Βερεγγάρια βρίσκεται στο χωριό Προδρομος, στο Τρόοδος σε υψόμετρο 1.400 μέτρων. Το ξενοδοχείο ξεκίνησε να κτίζεται το 1927. Λόγο διακοπής της προμήθειας σιδήρου το 1929 γίνεται διακοπή των εργασιών. Εξαιτίας του βαρύ χειμώνα που επικρατούσε δημιουργήθηκαν ρωγμές στο ξενοδοχείο με αποτέλεσμα την κατεδάφιση του. Το 1930 άρχισαν πάλι οι διαδικασίες κατασκευής οι οποίες και ολοκληρώθηκαν το 1931.
       

      Η ονομασία του ξενοδοχείου φέρει βασιλική αίγλη, αφού προήλθε από την ομώνυμη βασίλισσα της Νεβάρρας, σύζυγο του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου, που η ιστορία τους συνδέεται άμεσα με το νησί, αφού εδώ τελέστηκε και ο γάμος τους. Λέγεται ότι ο ιδιοκτήτης του Βερεγγάρια επέλεξε το όνομα αυτό προς τιμήν της επίσκεψης της Βερεγγάριας και του Ριχάρδου στον Πρόδρομο μετά το γάμο τους. Λέγεται ακόμη ότι ήταν κι ένας τρόπος για να «καλοπιάσει» την τότε αποικιοκρατική αγγλική διοίκηση, που ήταν αντίθετη σε οποιαδήποτε επιχειρηματική πράξη των Κυπρίων.



      Το ξενοδοχείο αποτέλεσε ένα από τα σπουδαιότερα ορεινά καταλύματα του 20ού αιώνα στην Κύπρο. Το Βερεγγάρια χαρακτηρίστηκε ως το «ξενοδοχείο των βασιλιάδων», όπου αρκετοί βασιλιάδες το επισκέπτονταν συχνά για τις διακοπές τους. Μερικοί από τους πιο διάσημους επισκέπτες του ήταν ο Βασιλιάς της Αιγύπτου Φαρούκ, ο Εθνάρχης Μακάριος, ο πρόεδρος του Ισραήλ Εζέρ Βαϊσμάν, ο τότε Άγγλος κυβερνήτης του νησιού και πολλοί άλλοι που αναγράφονται αναλυτικά στο βιβλίο των επισκεπτών. Το Βερεγγάρια απέσπασε κολακευτικά σχόλια από όλες τις σημαντικές προσωπικότητες που έτυχαν της φιλοξενίας του. Εκτός από τη φήμη του για την κυπριακή και γαλλική του κουζίνα, αλλά και την εξαίρετη φιλοξενία, ήταν επίσης διάσημο για τις μουσικοχορευτικές βραδιές που διοργάνωνε.



      Με το πέρασμα των χρόνων δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο ανταγωνιστικό κλίμα που διαμορφώθηκε από τις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των επισκεπτών και άρχισε να χαράζει φθίνουσα πορεία με αποτέλεσμα το 1984 ο ΚΟΤ να αναστείλει την άδεια λειτουργίας του και έκτοτε δεν λειτούργησε ξανά.
      https://www.youtube.com/watch?v=tZTnRqoR4g4
      Πηγή βίντεο: https://www.cnn.gr/reportaz/video/10220/kypros-to-stoixeiomeno-xenodoxeio-ton-vasileon
    3. webTV

      Engineer

      Παρακολουθείστε live την ημερίδα που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας με θέμα: «Φυσικές Καταστροφές: Πρόληψη, Πολιτική Προστασία και Έργα Υποδομής», με κορυφαίους ομιλητές από τους χώρους της επιστήμης, της πολιτικής και του επαγγέλματος του μηχανικού.
      Το αναλυτικό πρόγραμμα της ενδιαφέρουσας εκδήλωσης έχει ως εξής:
      10:00-10:15   Προσέλευση-Εγγραφές
      10:15-10:30  Εναρκτήρια Ομιλία από τον Πρόεδρο του Τ.Ε.Ε. Γιώργο Στασινό
      Η άποψη της Επιστήμης
      10:30-10:45 «Συνέργεια ανθρωπογενών παρεμβάσεων στο περιβάλλον και συνέπειες» Χρήστος Ζερεφός, Ακαδημαϊκός, Επόπτης του Κέντρου Ερεύνης Φυσικής της Ατμοσφαίρας και Κλιματολογίας της Ακαδημίας Αθηνών
      10:45-11:00 «Τα νέα επιστημονικά, τεχνικά & επιχειρησιακά δεδομένα από μεγάλες καταστροφές σε εθνικό & διεθνές επίπεδο» Ευθύμιος Λέκκας, Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του Ε.Κ.Π.Α.- Πρόεδρος Ο.Α.Σ.Π.
      Η άποψη της Πολιτικής
      11:00-12:00  Τοποθετήσεις
      Γιώργος Δημαράς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας
      Νάσος Αναγνωστόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής -Περιφέρεια Αττικής
      Γιώργος Πατούλης, Πρόεδρος Κ.Ε.Δ.Ε.
      Κωστής Χατζηδάκης, Βουλευτής Ν.Δ.
      Γιάννης Μανιάτης, Βουλευτής ΔΗ.ΣΥ.
      Εύη Γεωργιάδου, μέλος της Ομάδας Περιβάλλοντος του Τμήματος Οικονομίας της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε.
      12:00-12:15 Διάλειμμα – (* έχουν προσκληθεί)
      Σεισμοί
      12:15-12:30 «Μελέτη Κατασκευών για πολλαπλούς κινδύνους» Μιχάλης Φαρδής, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
      12:30-12:45 «Διαχείριση του σεισμικού κινδύνου- Ο Ρόλος του Ο.Α.Σ.Π.» Νικήτας Παπαδόπουλος, Γενικός Διευθυντής Ο.Α.Σ.Π.
      12:45-13:00 «Αποτίμηση & Επεμβάσεις σε Κτήρια & Έργα Υποδομής (Πριν & Μετά το Συμβάν)» Βασίλης Μπαρδάκης, Πρόεδρος Σ.Π.Μ.Ε.
      13:00-13:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
      Πλημμύρες
      13:15-13:30 «Κοινωνικοπολιτικές προλήψεις και τεχνολογία στη διαχείριση πλημμυρών» Νίκος Μαμάσης & Δημήτρης  Κουτσογιάννης, Σχολή Πολιτικών Μηχανικών  Ε.Μ.Π.
      13:30-13:45 «Ολοκληρωμένος Σχεδιασμός Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων (Ε.Γ.Υ./Υ.Π.ΕΝ.)» Ιάκωβος Γκανούλης, Ειδικός Γραμματέας Υδάτων Υ.Π.ΕΝ.
      13:45-14:00 «Οι ανθρώπινες παρεμβάσεις που συνέβαλλαν στην σφοδρότητα του πλημμυρικού φαινομένου στην Μάνδρα» Μιχάλης Καλογιαννάκης, Πρόεδρος Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ.
      14.00-14:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
      14:15-14:30 Διάλειμμα
      Δασικές Πυρκαγιές
      14:30-14:45 «Πρόληψη: Το θεμέλιο της καταστολής» Κώστας Δημόπουλος, Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής Υ.Π.ΕΝ.
      14:45-15:00 «Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών» Νίκος Χλύκας, Πρόεδρος Πανελλαδικού  Συνδέσμου Μελετητών Γεωτεχνικών
      15:00-15:15 «Δασικές Πυρκαγιές: Η ανάγκη για ένα αποτελεσματικότερο σύστημα πρόληψης και καταστολής»,  Νικόλαος Μπόκαρης, Δασολόγος, Μέλος του Δ.Σ. ΓΕΩΤΕ.Ε.
      15:15-15:30 Ερωτήσεις- Συζήτηση
    4. webTV

      Engineer

      Ένα σύγχρονο αρχιτεκτονικό θαύμα, το InterContinental Shanghai Wonderland δεν προσφέρει θέα σε πόλη, σε βουνοκορφές, σε παραλίες, αλλά κάτι διαφορετικό: θέα στον «κάτω κόσμο».
      Στην πόλη Σονγκτζιάνγκ, 35 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Σαγκάης, οικοδομήθηκε σε διάστημα μιας δεκαετίας σε ένα εγκαταλελειμμένο λατομείο, βάθους 88 μέτρων. Εγκαίνια έγιναν αυτόν τον μήνα. Διαθέτει 337 δωμάτια, σε 18 ορόφους, οι 16 εκ των οποίων είναι κάτω από την επιφάνεια του εδάφους και οι δύο μέσα στο νερό.
      Όλα τα δωμάτια – εκτός από τα «υποβρύχια» – έχουν από το μπαλκόνι τους θέα των καταρρακτών που βουτάνε κάτω στα τοιχώματα του λατομείου, αλλά και του υάλινου «καταρράκτη» που έχει χτιστεί στο κέντρο του ξενοδοχείου πολυτελείας. Στον υψηλότερο όροφο, ένας πλούσιος rooftop garden. Στους δύο ορόφους μέσα στο νερό, εστιατόριο και ξενώνες με θέα σε ενυδρείο βάθους 10 μέτρων. Το «ισόγειο» φιλοξενεί πισίνα και άλλες διευκολύνσεις για χαλάρωση.
      Στους τρελαμένους με την αδρεναλίνη, το με εμβαδόν 61.000 τετραγωνικών μέτρων κατάλυμα προσφέρει δυνατότητα για bungee jumping και για αναρρίχηση στις πλευρές του λατομείου.
      Σύμφωνα με το βρετανικό γραφείο design Atkins, το κτίσμα είναι ένα εκπληκτικό επίτευγμα αρχιτεκτονικής και μηχανικής, απαιτώντας περισσότερους από 5.000 αρχιτέκτονες, μηχανικούς, σχεδιαστές και εργάτες για να ολοκληρωθεί. Ο επικεφαλής μηχανικός Τσεν Σιασιάνγκ πρόσθεσε ότι το πρότζεκτ ήταν τόσο αντισυμβατικό – το χαρακτήρισε «αγώνα κατά της βαρύτητας» – που η ομάδα του ανέπτυξε καινούργιες μεθόδους οι οποίες κατέληξαν σε 39 πατέντες.
      Ως προς την «πράσινη» διάστασή του, ο σχεδιασμός του έγινε με φιλικές προς το περιβάλλον Αρχές, και θα παράγει ενέργεια, θέρμανση και φωτισμό από γεωθερμικές και ηλιακές πηγές. Η τοποθεσία είναι εύγλωττη: το InterContinental Shanghai Wonderland είναι κοντά στην οροσειρά Σεσάν, στο National Forest Park του Σεσάν και στους Βοτανικούς Κήπους Τσενσάν.
      Η σελίδα του ξενοδοχείου: https://www.ihg.com/intercontinental/hotels/us/en/shanghai/shghe/hoteldetail
       




    5. webTV

      Engineer

      Επίσημα εγκαίνια της μεγαλύτερης γέφυρας στην θάλασσα πραγματοποιήθηκαν από τον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping 9 χρόνια από την έναρξη της κατασκευής της. Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 55 χιλιομέτρων που συνδέει το Χονγκ Κονγκ με το Τζουχάι και το Μακάο (HKZM), ένα γιγαντιαίο έργο, που κατασκευάστηκε πάνω από το νερό στο Δέλτα του ποταμού Περλ στη νότια Κίνα. Συνδέει τρεις περιοχές, την καθεμία με το δικό της κοινωνικό σύστημα, οικονομική δόμη και γλώσσα. 
      Η περιοχή γνωστή ως Περιοχή του Μεγάλου Κόλπου περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και εννέα πόλεις στη Γκουάνγκντονγκ και θεωρείται απο τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές καθώς ζουν περισσότεροι άνθρωποι από τον συνολικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου, βρίσκονται τρία από τα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου ενώ το ΑΕΠ της είναι μεγαλύτερο από αυτό της Αυστραλίας.    Η γέφυρα θα περιορίσει τη διάρκεια της διαδρομής από το Τζουχάι στο Χονγκ Κονγκ από τρεις ώρες σε μόλις 30 λεπτά, αλλά αυτό είναι ένα μόνο κομμάτι του παζλ. Το Χονγκ Κονγκ θα συνδεθεί με τρένο υψηλής ταχύτητας με το δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας ενώ μια σειρά από έργα υποδομών βρίσκονται υπό κατασκευή στο Δέλτα του ποταμού Περλ.   Η ίδια η γέφυρα είναι ένα κολοσσιαίο δημιούργημα. Η ποσότητα του χάλυβα από τον οποίο είναι κατασκευασμένη αρκεί για την ανέγερση 60 πύργων του Άιφελ, ενώ το τσιμέντο που έχει χρησιμοποιηθεί φθάνει για να οικοδομηθούν 22 ουρανοξύστες Chrysler.   Η νέα γέφυρα μπορεί να αντέξει σεισμούς μεγέθους 8 βαθμών και σούπερ τυφώνες ενώ έχει χτιστεί για να αντέξει ένα αιώνα λειτουργίας. Σύμφωνα με τον αρμόδιο φορέα για τη λειτουργία της HKZM, η γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο, η μακρύτερη θαλάσσια γέφυρα στον κόσμο, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε στις 15 Δεκεμβρίου του 2009, θα ανοίξει επισήμως σήμερα (Τετάρτη) στις 9 το πρωί (τοπική ώρα).        
    6. webTV

      Engineer

      Για 1200 περίπου χρόνια, βρισκόταν 10 μέτρα κάτω από την θάλασσα. Τα τελευταία χρόνια υποβρύχιες ανασκαφές υπό τον Γάλλο Franc Goddio έφεραν στο φως ευρήματα εξαιρετικού ενδιαφέροντος.
      Το Ηράκλειον ή Θώνις , κατά τους αρχαίους Αιγύπτιους, ήταν παραθαλάσσια πόλη με λιμάνι πλησίον της κώμης Μένουθις, που ήταν κυριότερος ναυτικός κόμβος της αρχαίας Αιγύπτου με την Ελλάδα.  Άνθισε για δύο αιώνες, από το 550 π.Χ. ως το 331 π.Χ. Την αναφέρουν ο Ηρόδοτος και ο Στράβων.  Από μια στήλη που βρέθηκε στην Ναυκρατίδα το 1899 έγινε γνωστό ότι οι Αιγύπτιοι το ονόμαζαν "λιμάνι στην θάλασσα των Ελλήνων".
      Το σημείο αυτό βρίσκεται σήμερα σε βάθος δέκα μέτρα μέσα στη θάλασσα και έξι χιλιόμετρα στα ανοιχτά της σημερινής ακτής, σε θέση που ανακαλύφθηκε το 2001 από την αρχαιολογική ομάδα του Φρανκ Γκοντιό. Η πόλη ήταν κτισμένη επάνω σε νησιά που συνδέονταν με γέφυρες. Οι αρχαιολογικές έρευνες αποκάλυψαν τα ερείπια πολλών συνοικιών και πάνω από εξήντα ναυάγια που χρονολογούνται από τον 6ο π.Χ. ως τον 2ο
       μ.Χ. αιώνα. Το όνομα της πόλης ανάγεται στον περίφημο ναό που ήταν φημισμένος σε ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο και ήταν αφιερωμένος στον ημίθεο Ηρακλή. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι εκεί κατέφυγε ο Πάρις με την Ελένη για να ξεφύγει από τον οργισμένο Μενέλαο, πριν ξεσπάσει ο Τρωικός πόλεμος. Ο ναός αυτός είχε μαντείο και αρχικά ήταν αφιερωμένος στον Αιγύπτιο θεό της ιατρικής Χονς, τον οποίο οι Έλληνες ταύτισαν με τον Ηρακλή. Αργότερα το ιερό αφιερώθηκε στον Αιγύπτιο θεό Άμωνα, πατέρα του Χονς. Το Ηράκλειον ήταν σημαντικό θρησκευτικό κέντρο με αξιόλογη εμπορική κίνηση. Σε στήλη που  βρέθηκε αναγράφεται ότι το λιμάνι εισέπραττε φόρο 10% σε όλα τα εμπορεύματα των πλοίων που το  χρησιμοποιούσαν.
      Η κοντινή Κάνωπος ήταν διάσημη για τα ιερά της που ήταν αφιερωμένα στον Όσιρι και άλλους θεούς, τα οποία έλκυαν προσκυνητές από μακριά με τις θαυματουργές θεραπείες που υπόσχονταν. Πάντως κατά τον Ρωμαίο φιλόσόφο Σενέκα, ήταν παράδειγμα διεφθαρμένης πόλης.Ο Νίκανδρος, ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ., αναφέρει ότι ο πηδαλιούχος του Μενέλαου, Κάνωπος, έχασε τη ζωή του εκεί, όταν δαγκώθηκε από οχιά κρυμμένη στην άμμο του Ηρακλείου, εξ ου και το όνομα της πόλης.Έχοντας κατά πάσα πιθανότητα ιδρυθεί γύρω στο 700 π.Χ., οι πόλεις Θώνις - Ηράκλειον και Κάνωπος έπαιξαν σημαντικό ρόλο ως εμπορικοί κόμβοι ανάμεσα στην αρχαία Αίγυπτο, την Ελλάδα και την ευρύτερη Μεσόγειο.
      Πολλά φυσικά φαινόμενα προκάλεσαν την βύθιση αυτών των πόλεων σε βάθος έως και 10μέτρα κάτω από την θάλασσα, όπως η φυσική άνοδος της θάλασσας, η καθίζηση και σεισμοί που προκάλεσαν παλιρροϊκά κύματα.
      Καταστράφηκαν πολλές φορές και τελικά εξαφανίστηκαν τον 8 ο μ.Χ.αιώνα. Σήμερα τα ερείπια του Ηρακλείου βρίσκονται σε απόσταση 2,5km από την ακτή. Για αιώνες οι αρχαιολόγοι θεωρούσαν ότι οι πόλεις αυτές δεν ήταν παρά ένας μύθος! 
      Aρχαία πόλη Ηράκλειον-Θώνις στο Δέλτα του Νείλου.pdf
       
       
       
      Πηγή βίντεο: http://archeowiesci.pl/2013/05/01/najwiekszy-port-egiptu-ukryty-na-dnie-morza/
    7. webTV

      Engineer

      Τα Assassin’s Creed είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές παιχνιδιών που υπάρχουν στον χώρο του gaming, εδώ και χρόνια- και σε αρκετούς τίτλους της σειράς είχε έντονο ελληνικό «χρώμα», καθώς κάποιες περιπέτειες διαδραματίζονταν στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στην Αίγυπτο της δυναστείας των Πτολεμαίων- επίσης, ο επερχόμενος τίτλος της σειράς, Assassin’s Creed: Odyssey, θα διαδραματίζεται στην αρχαία Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου.
      Όπως γνωρίζουν οι φίλοι του Altair, του Ezio Auditore και των υπόλοιπων ασσασσίνων της παρέας τους, οι δημιουργοί (Ubisoft Quebec),έχουν δημιουργήσει παράδοση στα Assassin’s Creed ως προς την ψηφιακή αναδημιουργία των πόλεων όπου διαδραματίζονται οι περιπέτειες, έτσι ώστε αυτές να απεικονίζονται όσο το δυνατόν πιο άρτια και ρεαλιστικά γίνονται, δεδομένων των ιστορικών περιόδων όπου τοποθετούνται τα παιχνίδια.
      To Odyssey δεν αποτελεί εξαίρεση- και η αρχαία Αθήνα έχει «χτιστεί» ψηφιακά εξαρχής έτσι ώστε, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, να είναι μια πραγματικά ανθηρή μεγαλούπολη της αρχαιότητας, μια «πόλη φωτός», η οποία τότε απεικόνιζε το μέλλον. Επίσης, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του παιχνιδιού μιλώντας στο IGN, μια από τις πιο επίπονες δουλειές- σε συνεργασία με την ιστορικό Στέφανι Αν Ρουάτα- ήταν η διάκριση των στοιχείων που συνθέτουν το μωσαϊκό μιας πόλης χιλιάδων χρόνων έτσι ώστε να διαπιστωθεί ποια ανήκαν στην συγκεκριμένη περίοδο και ποια όχι- αντλώντας πληροφορίες από όσο περισσότερες πηγές ήταν δυνατόν. Σύμφωνα με τον Μπεν Χολ, world director του Odyssey, ο απόλυτος στόχος ήταν να διασφαλιστεί η δημιουργία της «πιο αυθεντικής, πιστευτής Ελλάδας που μπορούσαμε, κάνοντάς την όμορφη και διασκεδαστική ταυτόχρονα».
      Η Αθήνα του Assassin’s Creed φτιάχτηκε ξεκινώντας από το λιμάνι του Πειραιά, περνώντας από τα εξωτερικά τείχη της πόλης και τα στρατόπεδα των Σπαρτιατών εισβολέων στην Αττική και φτάνοντας στους ναούς, τα εργαστήρια των τεχνιτών, την αγορά, την Πνύκα κ.α.
      «Η Ελλάδα δεν είναι το ασπρόμαυρο που συχνά απεικονίζουν- είναι πολύχρωμη, και ζωντανή, και θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι το απεικονίζαμε αυτό στον κόσμο καθώς κινείστε σε αυτόν» είπε ο Χολ.
       
    8. webTV

      Engineer

      Το Michanikos.gr θα καλύψει ζωντανά την ειδική ενημερωτική εκδήλωση του ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΤΑΚ για τους μηχανικούς της Ανατολικής Κρήτης ενόψει της υποχρεωτικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τις οικοδομικές άδειες.
      Στοιχεία για την Εσπερίδα
      Στα πλαίσια της εφαρμογής του Ν.4495/2017 με τον οποίο προβλέπεται η υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την υποβολή αιτήσεων για οικοδομικές άδειες από τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 και με δεδομένη την ανάγκη έγκαιρης και έγκυρης ενημέρωσης των μηχανικών για τη νέα διαδικασία μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, το ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΤΑΚ διοργανώνουν από κοινού ειδική ενημερωτική εσπερίδα η οποία απευθύνεται αποκλειστικά στους μηχανικούς της Ανατολικής Κρήτης οι οποίοι ασχολούνται με την αδειοδότηση, τη μελέτη και την επίβλεψη οικοδομικών εργασιών σε ιδιωτικά έργα.
      Η ειδική ενημερωτική εσπερίδα θα πραγματοποιηθεί στη μεγάλη αίθουσα «Καστελλάκη» του Επιμελητηρίου Ηρακλείου (Κορωναίου 9, Ηράκλειο), την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018 με ώρα έναρξης στις 18:30'. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί ο τρόπος λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος και η νέα ηλεκτρονική διαδικασία με την οποία θα εκδίδονται πλέον οι οικοδομικές άδειες ανά την επικράτεια, από εξειδικευμένα στελέχη της κεντρικής υπηρεσίας του ΤΕΕ και θα ακολουθήσει αναλυτική συζήτηση για τα ζητήματα εφαρμογής και λειτουργίας του νέου συστήματος.
      Διαβάστε περισσότερα εδώ: http://www.teetak.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1407:2018-10-08-11-14-18&catid=57:anakoinwseis&Itemid=53
    9. webTV

      Engineer

      Το ιστορικό Dubai World Trade Center αποτελεί το «θεμέλιο λίθο» του σύγχρονου Ντουμπάι. Είναι ο πρώτος από τους 900, σήμερα, ουρανοξύστες που χτίστηκε στο εμιράτο. Το ρηξικέλευθο, για την εποχή, αρχιτεκτόνημα, τα θεμέλια του οποίου τέθηκαν το 1979, ήταν έμπνευση του Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ αλ Μάκτουμ, κυβερνήτη του Ντουμπάι και πρωθυπουργού των νεοσύστατων Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
       
    10. webTV

      Engineer

      Στο εμβληματικό Μουσείο Τέχνης του Λος Άντζελες, LACMA, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα ένα ντοκιμαντέρ που μας καλεί σε ένα υπόγειο ταξίδι στο χρόνο κάτω από την Αγία Σοφιά στην Κωνσταντινούπολη.
      Το ντοκιμαντέρ, παραγωγής Kinostanbul, υπογράφει ο Γκοκσέλ Γκιουλενσόϊ (Göksel Gülensoy), ο πρώτος σκηνοθέτης, που είχε την ευκαιρία να κινηματογραφήσει τoν υπόγειο κόσμο κάτω από την Αγία Σοφιά από την ανοικοδόμηση της μέχρι σήμερα.
       
      "Οι θόλοι και οι μιναρέδες της Αγιάς Σοφιάς αποτελούν σύμβολα της Κωνσταντινούπολης που σου κόβουν την ανάσα" σχολίασε ο σκηνοθέτης.
      "Ανακαλύψαμε ένα κόσμο τόσο εντυπωσιακό, όσο και αυτός που βρίσκεται επάνω από τη γη. Για τον λόγο αυτό είμαστε αφάνταστα ενθουσιασμένοι και συγκινημένοι που μπορούμε να το μοιραστούμε μαζί σας" είπε για το διάρκειας 90 λεπτών ντοκιμαντέρ.
      Ο σκηνοθέτης ξεκίνησε το δύσκολο έργο της κινηματογράφησης με τη βοήθεια υποβρύχιων συνεργείων το 1998.
      Η τελευταία κατάδυση του στον άγνωστο, υπόγειο και αθέατο μέχρι σήμερα κόσμο της Αγίας Σοφίας έγινε το 2012.
      Ο Γκιουλενσόϊ θα συνεχίσει το ερευνητικό του πρόγραμμα για να φέρει στο φως μυστικά γύρω από την Αγιά Σοφιά.
      Ο βυζαντινός αυτός ναός ασύγκριτης αρχιτεκτονικής και ιστορικής αξίας λάμπει στην οθόνη μέσα από μια κινηματογραφημένη μελέτη που καταδύεται στα υπόγεια της Αγιάς Σοφιάς.
      Το ντοκιμαντέρ “Στα άδυτα της Αγιάς Σοφιάς» είναι βασισμένο σε πολύχρονες εξερευνήσεις των υπόγειων στοών και υδροφόρων διόδων του εμβληματικού ναού.
      Για την παραγωγή του, της οποίας εκτελεστικός διευθυντής είναι ο Σενά Ντεκτάς (Sena Denktas), δούλεψαν περίπου 45 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων
    11. webTV

      ΚΑΝΑ

      Δείτε  εδώ ένα live σεμινάριο e-'adeies που γίνεται τώρα στην Κομοτηνή
      Για όσους δεν μπορέσουν να παρευρεθούν τους γνωρίζουμε ότι η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω Facebook του TV Ροδόπη Αν. Μακεδονίας-Θράκης και συγκεκριμένα στο σύνδεσμο
      https://www.facebook.com/tvrodopi/
       όπως επίσης και μέσω του συνδέσμου
      https://www.rodopilive.gr/
    12. webTV

      Engineer

      Έτοιμο σε δύο χρόνια το νέο αεροδρόμιο Μακεδονία με τις πρώτες εικόνες και βίντεο να κόβουν την ανάσα. Περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ το κόστος της επένδυσης της Fraport Greece. Οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47% – 50% περισσότερες οι πύλες, ενώ αυξάνεται η όλη δυναμική του αεροδρομίου.
      Μια χρονοκάψουλα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια, τις σημερινές εφημερίδες και ένα νόμισμα που σύμφωνα με τη γερμανική παράδοση φέρνει καλοτυχία, τοποθετήθηκαν μέσα στη γη, ως μέρος της διαδικασίας θεμελίωσης του νέου τερματικού σταθμού στο νέο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.

      Φωτογραφία από: thesstoday.gr Τι αλλάζει στο νέο αεροδρόμιο Μακεδονία – Τα έργα
      Εκτός από την κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού, συνολικής έκτασης που θα ξεπερνά τα 34.033 τ.μ., η «νέα εποχή» για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» περιλαμβάνει την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού 24.000 τ.μ., καθώς επίσης την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού, αλλά και την αναβάθμιση της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού και τη σύνδεσή της με το δίκτυο της πόλης.
      Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα αναβάθμισης όπως: Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών.
      Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.
      Μετά από την ολοκλήρωση του μεγάλου κατασκευαστικού έργου η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης θα αυξηθεί σημαντικά, μετατρέποντας το αεροδρόμιο σε μια σύγχρονη πύλη εισόδου για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας.
      Πιο συγκεκριμένα, οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47%, ενώ τα διπλάσια θα είναι τα σημεία ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών θα είναι κατά 75% περισσότεροι, με τον συνολικό αριθμό των πυλών του αεροδρομίου να αυξάνεται κατά 50%.
    13. webTV

      Engineer

      Τους θησαυρούς της αρχαίας Ελληνικής πρωτοπορίας στη μηχανική θαύμασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμφανή  έκπληξη οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του -πρωτοποριακού  στη σύλληψη -Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας που κοσμεί από χθες το κέντρο της Αθήνας χάρη στο παραγωγικό πάθος του Μηχανολόγου Μηχανικού κ.Κώστα Κοτσανά που αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (http://kotsanas.com/biography.php).
      Το Μουσείο, εγκαινίασαν στο ιστορικό «αρ νουβό» κτήριο της οδού Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, στο Κολωνάκι, ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρόεδρος της ΕΜΑΕΤ κ. Θεοδόσης Τάσιος και ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς ,παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου, των πρέσβεων της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μεξικού και του Καναδά, εκπροσώπων των πολιτιστικών φορέων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

      Το υδραυλικό αυτόματο των φθεγγομένων ορνέων υποδεχόταν στην είσοδο τους προσκεκλημένους, τους οποίους δεξιώνονταν στη συνέχεια οι αυτόματες θεραπαινίδες, ένα εντυπωσιακό ρομπότ του Φίλωνος του Βυζαντίου (3ος αιώνας π.Χ.), οι οποίες περπατούσαν, απευθύνονταν στον καθένα ξεχωριστά, τον ρωτούσαν κελαηδιστά αν επιθυμεί οίνο ή νερό και τον σέρβιραν ανάλογα με την επιθυμία του, όταν αυτός τοποθετούσε το κύπελλο στο χέρι της καθεμιάς τους! Όταν ο κάθε προσκεκλημένος έπαιρνε το κύπελλό του, αυτές συνέχιζαν να περπατούν για να σερβίρουν αυτόματα τον επόμενο καλεσμένο.
      Οι παριστάμενοι θαύμασαν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο φυσικό του μέγεθος και σε μεγάλο διαδραστικό έκθεμα, και μυήθηκαν στη λειτουργία και τη χρησιμότητά του περιστρέφοντας έναν χειρομοχλό που έθετε σε κίνηση την πρόβλεψη σημαντικών αστρονομικών και ημερολογιακών γεγονότων. Επίσης, στην είσοδο του Μουσείου υπήρχε πλήρες ανάπτυγμα του Μηχανισμού σε τεράστιο μέγεθος που λειτουργούσε σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, ο Ήλιος βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση στο ζωδιακό κύκλο, η Σελήνη μάς έδειχνε τη φάση της, μπορούσαμε να δούμε την επόμενη έκλειψη Ηλίου ή Σελήνης κ.ά.

      Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου, ένα θαύμα του αυτοματισμού του 3ου αι. π.Χ., και ο ηχητικός συναγερμός που περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα, ο οποίος ενεργοποιούνταν όταν οι προσκεκλημένοι διάβαιναν τη θύρα που προστατεύει! Ακολούθησε επίδειξη του πολυβόλου καταπέλτη του Διονυσίου του Αλεξανδρέως, με αυτοματοποιημένη συνεχή ρίψη βελών, και του αυτόματου ανοίγματος των θυρών του ναού, όπως συνέβαινε κατά την αρχαιότητα μετά την τέλεση θυσίας στο βωμό του. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι μπορούσαν να ρίξουν ένα νόμισμα και να πάρουν λίγο αγιασμό από τον αυτόματο πωλητή του Ήρωνος, να ανάψουν φωτιές και να στείλουν μηνύματα από την πυρσεία και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία, να ανυψώσουν βαρείς λίθους από μια τρίποδη ανυψωτική μηχανή, να λειτουργήσουν την πυροσβεστική αντλία του Ήρωνος και πολλά άλλα.
      Η αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία
      «Ο σύγχρονος τεχνολογικός πολιτισμός δεν είναι μια αύξουσα καμπύλη εξέλιξης, όπως συνήθως πιστεύεται, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 13ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα. Το Μουσείο στεγάζει και παρουσιάζει στο κοινό αυτή την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, τα οποία η ανθρωπότητα επανέκτησε μετά από 1.500 χρόνια ωρίμανσης», τόνισε ο κ. Κοτσανάς.

      Ο κ. Τάσιος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Θεωρητικώς μόνον (να εξηγούμεθα: θεωρητικώς, μόνον) θα μπορούσα σήμερα να πω “νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα”, αφού το πάθος μου με την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία εύρεν την δικαίωσίν του: Ετούτο το Μουσείο είναι ένα απ’ τα κεντρικά σύμβολα της τεράστιας προόδου που έγινε στη χώρα μας σ’ αυτό το θέμα. Ανατράπηκε πλέον η ανιστόρητη αντίληψη «δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνολογίαν – οι Ρωμαίοι την είχαν, τάχα» και έκλεισε σημειώνοντας: «Τώρα, ακόμη και το σεβαστόν Υπουργείο Παιδείας δεν θ’ αντέξει για πολύ πριν προσθέσει στο σχολικό βιβλίο της Ελληνικής Ιστορίας ένα σπουδαίο κεφάλαιο για τη θεμελιώδη συνιστώσα του Ελληνικού Πολιτισμού που ήταν η Τεχνολογία. Αφού άλλωστε με την «Έντεχνον Σοφίαν» οι αρχαίοι θεοί έσωσαν το ανθρώπινο γένος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας», 322c). Με όλα αυτά, λοιπόν, πώς να μην είμαστε ευγνώμονες στον κ. Κοτσανά, ευχόμενοι στο Μουσείο κάθε προκοπή».
      Ο κ. Μουσάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Η τεχνολογία που βασίζεται στην επιστήμη, και αυτήν έχουμε εδώ, σε αυτό το υπέροχο μουσείο, είναι εκείνη που άλλαξε πράγματι τον κόσμο. Και ο κ. Κοτσανάς με σειρά από μουσεία που έχει φτιάξει και περιοδείες ανά τον κόσμο, έχει παρουσιάσει τη συνιστώσα της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
      Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα
      Επικοινωνία: 211 4110044, 6907 292002
      Ώρες λειτουργίας: 09:00–17.00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα, 09:00–20.00 τους μήνες Ιούνιο - Σεπτέμβριο
      Website: http://kotsanas.com/, Facebook: @KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology, Instagram: @kotsanasmuseum
    14. webTV

      Engineer

      Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
      Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
      Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
      Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/27983-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%85%CF%80%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      και
      http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27986-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82
    15. webTV

      Engineer

      Στη μάχη κατά της πυρκαγιάς Carr στο Ρέντινγκ της Καλιφόρνια συμμετέχει το Global SuperTanker: Πρόκειται για το μεγαλύτερο πυροσβεστικό αεροσκάφος στον κόσμο- ένα τροποποιημένο Boeing 747, το οποίο έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο αποτελεσματικά πυροσβεστικά μέσα στη πολιτείας.
      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του SFGate, το αεροσκάφος τώρα μεταφέρει μέχρι 19.000 γαλόνια νερού ή επιβραδυντικού υγρού, και μπορεί να πετά σε ταχύτητες μέχρι και 960 χλμ / ώρα. Το αεροσκάφος συμμετείχε και στην κατάσβεση των πυρκαγιών του Αυγούστου 2017 στην Καλιφόρνια. Σύμφωνα με το Mercury News, το αεροσκάφος εδρεύει στην αεροπορική βάση ΜακΚλέλαν έξω από το Σακραμέντο, και είναι γνωστό ως «The Spirit of John Muir». Πέρα από το εντυπωσιακό του φορτίο (σχεδόν διπλάσιο του επόμενου μεγαλύτερου πυροσβεστικού αεροσκάφους), ο απαιτούμενος χρόνος ανεφοδιασμού του είναι περίπου 30 λεπτά.

      Σημειώνεται πως οι νεκροί από την πυρκαγιά στη βόρεια Καλιφόρνια έχουν ανέλθει στους πέντε, ενώ η φωτιά έχει καταστρέψει πάνω από 34.000 εκτάρια βλάστησης από την περασμένη Δευτέρα. Πάνω από 4.000 κτίρια απειλούνται από τη φωτιά, σύμφωνα με τις αρχές, ενώ ένας «στρατός» 3.500 πυροσβεστών, με τη στήριξη εναέριων μέσων, καταβάλλει προσπάθειες για την κατάσβεσή της.
       
       
    16. webTV

      Engineer

      Σε μία ιστορική απόφαση, πρωτοφανή στα παγκόσμια χρονικά, η κυβέρνηση του Μεξικό αποφάσισε να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου πάρκου θαλάσσιας ζωής στον κόσμο, καθώς η συνολική του έκταση θα ξεπερνάει αυτήν της Ελλάδας (131.957 τετραγωνικά χιλιόμετρα), αγγίζοντας τα 148.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
      Η μεξικανική κυβέρνηση θα δεσμεύσει την τεράστια έκταση, που περιλαμβάνει το αρχιπέλαγος Revillagigedo, στον Ειρηνικό ωκεανό, απαγορεύοντας οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ θα αποζημιώσει τους επαγγελματίες στους χώρους της αλιείας και του τουρισμού, που θα πληγούν από αυτήν την απόφαση.
      Σύμφωνα με το World Economic Forum, στο πάρκο θα φιλοξενούνται δεκάδες είδη θαλάσσιων πλασμάτων που απειλούνται με εξαφάνιση, όπως σαλάχια, θαλάσσιες χελώνες και διάφορα είδη φαλαινών και δελφινιών.
      Η δημιουργία του αναμένεται να ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως ολόκληρο το αρχιπέλαγος Revillagigedo αποτελείται από ηφαιστειογενή νησιά, καθώς η περιοχή βρίσκεται στο σημείο που ενώνονται οι τεκτονικές πλάκες του Ειρηνικού με αυτή της Νοτίου Αμερικής.

      Το project αναμένεται να κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια, όμως η χρηματοδότηση του «φαραωνικού» θαλάσσιου πάρκου θα γίνει από κοινού με διεθνείς οργανισμούς και περιβαλλοντολογικές οργανώσεις, που συνεχάρησαν τη μεξικανική κυβέρνηση για την ιστορική της απόφαση.
      Τέλος, σημειώνεται πως η απόφαση αυτή του Μεξικό έρχεται λίγους μόνο μήνες μετά την απόφαση των αρχών στα νησιά Cook του Ειρηνικού (τα οποία υπάγονται στη βρετανική κοινοπολιτεία) να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο πάρκο θαλάσσιας ζωής στον κόσμο, έκτασης σχεδόν 2 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων.
       
    17. webTV

      Engineer

      Ταυτότητα μηχανήματος ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων
      Συνολικό Μήκος: 132 μ.
      Αποτελείται από:
      - Ασπίδα με περιστρεφόμενη κεφαλή
      Βάρος: 535 τ.
      Μήκος: 12 μ.
      Διάμετρος: 9,5 μ.
      - Σύστημα Υποστήριξης Μηχανήματος
      Βάρος: 365 τ.
      Μήκος: 120 μ.
       
    18. webTV

      Engineer

      Από την σειρά "Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους" Επ.11 - Τα ξυστά στο Πυργί της Χίου.
      Τα Ξυστά όμως αποτελούν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό θέμα το οποίο δεν συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Όλες οι προσόψεις των πυργούσικων σπιτιών και γενικότερα των οικοδομημάτων είναι διακοσμημένες με ξυστά.
      Τα ξυστά είναι διακοσμητικά σχήματα, γεωμετρικά ως επί το πλείστον, χαραγμένα και ξυσμένα πάνω σε φρέσκο κονίαμα στις προσόψεις κατοικιών και άλλων κτιρίων.
      Η τεχνική αυτή δεν επινοήθηκε, αλλά εισήχθηκε στη Χίο πιθανότατα από τη Γένουα της Ιταλίας την περίοδο που οι Γενουάτες κατείχαν το νησί.
      Στο Πυργί έχουν βρεθεί ξυστά που έχουν χαραγμένα επάνω τους την ημερομηνία 1893, αλλά υπάρχουν και αναφορές ότι αυτή η παράδοση διατηρείται από τον μεσαίωνα.

      Από παλιές φωτογραφίες και βιβλιογραφικά τεκμήρια ή και από υπολείμματα ξυστών που τοποθετούνται χρονολογικά πριν από το 1850, συναντούμε τη συνήθεια αυτή σποραδικά μέσα στον οικισμό. Σε αρχαία αγγεία που βρέθηκαν στον Εμπορείο, επίνειο του Πυργιού, υπήρχαν τα ίδια σχήματα με τα σημερινά ξυστά.
      Δεν ζωγράφιζαν παλιά ολόκληρες τις προσόψεις των σπιτιών στο Πυργί παρά μόνο τοπικά γύρω από τα παράθυρα και τις πόρτες άπλωναν λίγο σοβά και φτιάχνανε μικρά ξυστά. Ακόμα έφτιαχναν και ξυστά με κύκλους, ακτίνες και δαντελωτά σχέδια, στο ταβάνι της σάλας των σπιτιών, που τα έλεγαν «φεγγάρια».

      Η εκπομπή: Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους
      Σκοπός της εκπομπής είναι να προβάλλει τους ανθρώπους που με την αφοσίωσή τους στην τέχνη τους, διατηρούν ζωντανή την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.
      Τεχνίτες απ’ όλη την Ελλάδα, ανοίγουν τα εργαστήρια και την καρδιά τους και μιλούν για τη δουλειά, τη ζωή και τα έργα που δημιουργούν, με κόπο και μεράκι.
      Σήμερα, βέβαια, τα επαγγέλματα αυτά αργοσβήνουν... αφενός διότι η εξέλιξη και ο εκσυγχρονισμός κάλυψαν τις ανάγκες, και αφετέρου διότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση από τους νεότερους να ασχοληθούν. Έτσι λοιπόν οι παραδοσιακές τέχνες χάνονται, δεν παύουν όμως να αποτελούν ένα τεράστιο και αναπόσπαστο κεφάλαιο του λαϊκού μας πολιτισμού.
      Δείτε την εκπομπή για τα ξυστά στο Πυργί της Χίου:
      http://www.dailymotion.com/video/xkhp0r_%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B1-%CE%BA%CE%B9-%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80-11-%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CE%AF%CE%BF%CF%85_people?start=5
      Πηγή: http://www.egeorgalas.gr/news-articles/latest-news/73-pirgi-chios.html
      και
      http://krasodad.blogspot.gr/2011/03/video_06.html
    19. webTV

      Engineer

      O Μάκης Παπαδημητρίου αποφάσισε να δει από πρώτο χέρι τι του πάει καλύτερα… το μετρό ή το αυτοκίνητο; To τηλεοπτικό συνεργείο του Panda ήταν αντικειμενικός κριτής. Το συμπέρασμα, δικό σας!
      Λίγα λόγια για το πρόγραμμα της WWF – Καλύτερη Ζωή
      Η κρίση έφερε αλλαγές στον τρόπο που μετακινούμαστε. Ένα μεγάλο μέρος των πολιτών ανά την Ελλάδα χρησιμοποιεί τα μέσα αστικής συγκοινωνίας για τις καθημερινές μετακινήσεις του. Είναι πιο φθηνά, βοηθάνε στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
      Παρόλα αυτά το αυτοκίνητο παραμένει το βασικό μέσο στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών ανά την Ελλάδα. Το 2011, το 81,6% των επιβατοχιλιόμετρων που διανύθηκαν έγιναν με αυτοκίνητο και μόλις το 17,7% με τη δημόσια συγκοινωνία! Όμως μαζί με το αυτοκίνητο έρχονται οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, το αυξημένο κόστος μετακινήσεων για τα νοικοκυριά, το μποτιλιάρισμα, τα νεύρα, τα ατυχήματα.
      Στη WWF – Καλύτερη Ζωή λέμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τις μεταφορικές μας συνήθειες και να έρθουμε ακόμα πιο κοντά στα μέσα αστικής μετακίνησης. Λέμε Πάντα μέσα, πάντα με Μέσα! Αρωγό και συνεργάτη στη θεματική έχουμε τις Συγκοινωνίες Αθηνών, τον οργανισμό που μεταφέρει καθημερινά πάνω από 1.000.000 επιβάτες σε όλη την Αττική! Από τον Δεκέμβριο του 2014 έως τον Μάρτιο του 2015 συνεργαζόμαστε με τις Συγκοινωνίες Αθηνών και υλοποιούμε μία καμπάνια ευαισθητοποίησης για τα μέσα αστικής συγκοινωνίας. Σκοπός μας να αναδείξουμε τα οφέλη των μετακινήσεων με μέσα αστικής συγκοινωνίας στο περιβάλλον, την υγεία, την τσέπη, τον κοινωνικό ιστό! Σε αυτή προσπάθεια σας θέλουμε δίπλα μας!
      Περισσότερα: http://kalyterizoi.gr/fakeloi/panta-mesa#sthash.AUSLhF1X.dpuf
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.