Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/07/2018 in Ειδήσεις
-
Το «ιπτάμενο ταξί» βρίσκεται καθ΄οδόν: ο βρετανικός όμιλος Rolls-Royce αποκάλυψε το σχέδιο κατασκευής ενός υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος κάθετης απογείωσης, που είναι πιθανόν να βρίσκεται στον ουρανό σε πέντε χρόνια. Ο όμιλος, με έδρα το Ντέρμπι της κεντρικής Αγγλίας, παρουσίασε για πρώτη φορά το σχέδιο στο σαλόνι του Φάρνμπορου την στιγμή που και άλλες βιομηχανίες δραστηριοποιούνται στον τομέα. Ο γίγας της αεροναυπηγικής ελπίζει ότι θα έχει κατασκευάσει ένα πρωτότυπο του «ιπτάμενου ταξί» του τους επόμενους δεκαοκτώ μήνες: θεωρητικά, θα μπορεί να τεθεί σε κυκλοφορία στις αρχές της δεκαετίας του ΄20. Το ηλεκτρικό αεροπλάνο θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερις έως πέντε επιβάτες, με μέγιστη ταχύτητα 322 χιλιομέτρων την ώρα και θα μπορεί να καλύπτει απόσταση 805 χιλιομέτρων. «Θα δούμε ένα παρόμοιο προϊόν να πετάει σε τρία ή πέντε χρόνια και θα κάνουμε μία επίδειξη του συστήματος αυτού σε δύο χρόνια», δήλωσε ο υπεύθυνος του προγράμματος Ρομπ Γουότσον. Το υβριδικό όχημα, η ανάπτυξη του οποίου έχει ήδη κοστίσει αρκετά εκατομμύρια λίρες, θα χρησιμοποιεί παραδοσιακό κινητήρα αερίου και θα διαθέτει συμπληρωματικό ηλεκτρικό σύστημα. Η Rolls-Royce μελετά παράλληλα την ανάπτυξη ενός εξ ολοκλήρου ηλεκτρικού οχήματος, το οποίο δεν βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης όσο το υβριδικό ιπτάμενο ταξί. «Υπάρχει μία αναδυόμενη αγορά εξ ολοκλήρου ηλεκτρικών αεροσκαφών, αλλά για εμάς, ένα τέτοιο σύστημα δεν μπορεί πραγματικά να ανταποκριθεί σήμερα στο επίπεδο των απαιτήσεών μας», εξήγησε ο Ρομπ Γουότσον. Υβριδική προώθηση Το εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό όχημα είναι ένα μέσο για την πόλη, αλλά για να πάει κανείς από το Λονδίνο στο Παρίσι, θα χρειάζεται έναν κινητήρα που θα επιτρέπει αυτό το ταξίδι. Και θα είναι τα υβριδικά συστήματα που θα καταλάβουν την αγορά αυτήν», πρόσθεσε. Η Rolls-Royce δεν είναι η μόνη στην αγορά των «ιπτάμενων ταξί». Kαι άλλοι οι όμιλοι, όπως η Uber, το σχέδιο Kitty Hawk που υποστηρίζεται από την Google, η γερμανική Lilium, η γαλλική Safran και η αμερικανική Honeywell πραγματοποιούν αντίστοιχες έρευνες. Η στροφή του τομέα της αεροναυπηγικής προς την ηλεκτρική προώθηση θυμίζει την ηλεκτρική κίνηση στο αυτοκίνητο: τα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έδαφος σε δημοτικότητα και επιδόσεις. «Κοιτάξτε την αυτοκινητοβιομηχανία. Ιστορικά, όλος ο κόσμος είχε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Mε το πέρασμα του χρόνου, προσετίθετο όλο και περισσότερη ηλεκτρική ικανότητα μέχρι που είδαμε να εμφανίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σύμφωνα με τον Ρομπ Γουότσον. «Με τον ίδιο τρόπο, εισάγουμε ένα σύστημα υβριδικής κίνησης στην αγορά αυτήν διότι κομίζει εμβέλεια και επιδόσεις». Ο Ντέιβιντ Στιούαρτ, ειδικός αεροπλοΐας στην εταιρεία στρατηγικών συμβούλων Oliver Wyman αποκαλύπτει ότι ο αεροδιαστημικός τομέας δέχεται πιέσεις για να γίνει πιο φιλικός προς το περιβάλλον. «Η ηλεκτρική κίνηση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο τροφοδοτούνται αυτές οι μηχανές. Ο ηλεκτρισμός δεν μπορεί αυτήν την στιγμή να αντικαταστήσει την κηροζίνη, αλλά δεν πρέπει ποτέ να λέμε ποτέ». Κατά την γνώμη του, το σχέδιο του «ιπτάμενου ταξί» της Rolls-Royce στην πραγματικότητα αποτελεί μία πλατφόρμα δοκιμής της νέας τεχνολογίας. Σύμφωνα με τον Στιούαρτ, το προϊόν που θα τεθεί σε εμπορική χρήση θα είναι πιθανότατα μία βελτιωμένη εκδοχή του «ιπτάμενου ταξί», που θα περιλαμβάνει 10 έως 15 θέσεις και μεγαλύτερες πιθανότητες χρήσης. «Με τον καιρό, έχουμε περισσότερη ικανότητα ηλεκτρικής κίνησης για όλο και μεγαλύτερα αεροπλάνα και σε αυτό επικεντρώνουμε σήμερα. Βρισκόμαστε σε μία διαδικασία εκμάθησης της τεχνολογίας που θα έχουμε ανάγκη αύριο», λέει ο Ρομπ Γουότσον.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).
Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).
Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:
τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,
τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,
το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,
τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».
Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
Engineer posted μια είδηση in Εργασιακά,
Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου
Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας
1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
Engineer posted μια είδηση in webTV,
Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).
Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
