Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/05/2020 in Ειδήσεις
-
Σημαντική κινητικότητα καταγράφεται στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, με την κυβέρνηση να έχει θέσει ως στόχο τη δημοπράτηση έργων της τάξης των 700 εκατ. ευρώ έως και το 2021. Την περασμένη εβδομάδα, δημοπρατήθηκαν δύο νέες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων σε Κέρκυρα και Τρίκαλα, οι οποίες διαθέτουν συνολικό προϋπολογισμό (χωρίς ΦΠΑ) της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, το υπουργείο Περιβάλλοντος σχεδιάζει τη δημοπράτηση συνολικά 17 μονάδων επεξεργασίας, οι οποίες αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων τεχνικών ομίλων της χώρας, όπως οι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P Άβαξ, Intrakat, ΜΕΤΚΑ και Μεσόγειος. Τα μεγαλύτερα έργα Σύμφωνα με το Capital.gr, εκτός από τις μονάδες Τρικάλων και Καλαμάτας, στα μεγαλύτερα έργα, που δρομολογούνται, ανήκει η μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Σε αυτά ανήκει η μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο διαχείρισης απορριμμάτων στη χώρα, προϋπολογισμού 118 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί στη Δυτική Θεσσαλονίκη και θα εξυπηρετεί πέντε νομούς. Το έργο βρίσκεται στη φάση της ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα προκειμένου να προχωρήσει η δημοπράτησή του. Όπως και η μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων δυναμικότητας 53 χιλ. τόνων ετησίως, που θα διαθέτει μονάδα επεξεργασίας βιοαποβλήτων 8.113 τόνων/έτος, στη Δυτική Αχαΐα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 31 εκατ. ευρώ και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο. Εκτός από τα έργα, που προωθούνται μέσω "πακέτου" των 400 εκατ. ευρώ του υπουργείου Περιβάλλοντος, είναι η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ανατολικού τομέα Θεσσαλονίκης στη Θέρμη, που έχει προϋπολογισμό 63 εκατομμυρίων ευρώ, και θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με ετήσια δυναμικότητα 160.000 τόνων. Τα βλέμματα της αγοράς όμως, είναι στραμμένα στην Αττική, όπου προγραμματίζεται η δημοπράτηση από την Περιφέρεια Αττικής τριών νέων μονάδων σε Γραμματικό με ενδεικτικό προϋπολογισμό 45 εκατ. ευρώ και δύο μονάδων σε Φυλή και Σχιστό, οι οποίες θα υλοποιηθούν με ιδιωτικά κεφάλαια ως έργα ΣΔΙΤ. Οι τελικές προδιαγραφές και κατ' επέκταση ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών αυτών έργων δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί, ενώ ποσό ύψους 250 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα προέλθει από κοινοτική χρηματοδότηση. Μέσα στο 2020 θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του Εργοστασίου Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης Λιοσίων. Ο διαγωνισμός έχει ως αντικείμενο τη συντήρηση, λειτουργία και μετατροπή του εργοστασίου μηχανικής ανακύκλωσης (ΕΜΑ ή ΕΜΑΚ) στα Άνω Λιόσια σε πράσινο εργοστάσιο, με το έργο να έχει αξία 65 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας δικαίωμα προαίρεσης 65 εκατ. ευρώ. Το ΕΜΑΚ Α. Λιοσίων είναι η μοναδική μονάδα επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων που λειτουργεί στην Περιφέρεια Αττικής. Με ημερήσια δυναμικότητά 1.200 τόνων απορριμμάτων και 280.000 τόνων ετησίως, επεξεργάζεται το 1/6 περίπου του συνόλου των απορριμμάτων της Αττικής. Στόχος είναι το ΕΜΑΚ να δέχεται προδιαλεγμένα-κυρίως οργανικά- απόβλητα και να επεξεργάζεται, σε ετήσια βάση, 300.000 τόνους αστικών σύμμεικτων απορριμμάτων και προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων. Σήμερα λειτουργούν τρεις μονάδες – ΣΔΙΤ σε Περιφέρεια Ηπείρου, Σέρρες και Δυτική Μακεδονία, μία σύγχρονη μονάδα μηχανικής ανακύκλωσης κομποστοποίησης στα Χανιά, ενώ σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής βρίσκεται μία ακόμη μονάδα στην Ηλεία. Προτεραιότητα δίνεται και στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στα νησιά. Σε εξέλιξη βρίσκονται προσκλήσεις χρηματοδότησης, μέσω ΕΣΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 28 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, 10,38 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε εγκαταστάσεις ολοκληρωμένης διαχείρισης βιοαποβλήτων και αστικών στερεών αποβλήτων στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, 7,4 εκατ. ευρώ αφορούν σε έργα διαχείρισης αστικών αποβλήτων (που παράγουν τα νοικοκυριά) σε όλα τα νησιά πλην της Κρήτης και του Νοτίου Αιγαίου. Και 5 εκατ. ευρώ σχετίζεται με αντίστοιχες δράσεις σε όλες τις ηπειρωτικές Περιφέρειες της χώρας και την Περιφέρεια Κρήτης.1 point
-
Οι Χάρτες της Google θα δείχνουν επίσης αν το μέρος που θέλει κάποιος να επισκεφθεί, διαθέτει προσβάσιμα καθίσματα ή χώρο στάθμευσης. Η Google προσθέτει μία νέα δυνατότητα στους χάρτες που ονομάζεται Accessible Places με την οποία θα διευκολύνει τους χρήστες ΑμεΑ να βλέπουν αν μία τοποθεσία που θέλουν να επισκεφθούν, ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Όταν ενεργοποιηθεί η λειτουργία, εμφανίζεται ένα εικονίδιο αναπηρικού αμαξιδίου, σε κάθε δημόσιο χώρο ή επιχείρηση που έχει προσιτή είσοδο. Οι χρήστες θα μπορούν να δουν επίσης αν διαθέτει προσβάσιμα καθίσματα, τουαλέτες ή και χώρο στάθμευσης. Επιπλέον, αν ένας χώρος δεν έχει είσοδο ή πρόσβαση που να εξυπηρετεί τις διαφορετικές ανάγκες κινητικότητας, οι Χάρτες θα εμφανίζουν συγκεκριμένα όλες αυτές τις πληροφορίες. Η λειτουργία θα γίνει διαθέσιμη έπειτα την τελευταία ενημέρωση, τόσο σε Android όσο και iOS ενώ η ενεργοποίησή της γίνεται στην ενότητα "Προσβασιμότητα" μέσα στο μενού ρυθμίσεων της εφαρμογής. Η Google σχεδιάζει επίσης να διευκολύνει τους χρήστες iOS της εφαρμογής, να συνεισφέρουν στη συγκέντρωση πληροφοριών προσβασιμότητας, μία ενημέρωση που θα ξεκινήσει να κυκλοφορεί την επόμενη εβδομάδα. Από το 2016, η Google έχει καταφέρει να κάνει τους Χάρτες πιο χρήσιμους σε άτομα ΑμεΑ αλλά και σε άτομα με περιορισμένη κινητικότητα. Το 2018, για παράδειγμα, πρόσθεσε μία δυνατότητα που επιτρέπει στους χρήστες να βρουν τις προσβάσιμες διαδρομές διέλευσης. Με τη βοήθεια όλων των χρηστών της εφαρμογής, η εταιρία αναφέρει ότι οι Χάρτες έχουν πλέον πληροφορίες σχετικά με την προσβασιμότητα σε περισσότερα από 15 εκατομμύρια μέρη παγκοσμίως. Όπως επισημαίνει η Google, η επισήμανση των προσβάσιμων τοποθεσιών είναι χρήσιμη σε αρκετούς ανθρώπους και όχι μόνο αποκλειστικά σε εκείνους που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια. Η Google αναφέρει ότι σκοπεύει να κάνει διαθέσιμη τη λειτουργία σταδιακά ξεκινώντας από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με τις υπόλοιπες χώρες να ακολουθούν σε δεύτερο χρόνο.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-