Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/09/2021 in Ειδήσεις
-
Η ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA θα είναι υποχρεωτική από αύριο για χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Από την 1η Νοεμβρίου η υποχρεωτικότητα θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και επαγγελματιών. Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για την επόμενη μέρα. Υποχρεωτική είναι από αύριο, Παρασκευή, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων για χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας MyDATA. Από την 1η Νοεμβρίου η υποχρεωτικότητα θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και επαγγελματιών. Μέχρι σήμερα περισσότερες από 235.000 επιχειρήσεις συμμετέχουν στην ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA στον ένα χρόνο πιλοτικής λειτουργίας. Πλέον, από αύριο 1η Οκτωβρίου, καθίσταται υποχρεωτική η διαβίβαση παραστατικών εσόδων για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ καθώς και για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ. Ένα μήνα αργότερα από την 1η Νοεμβρίου η υποχρέωση αυτή επεκτείνεται και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Πάντως σε κοινή γραμμή υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ δεν προβλέπουν κυρώσεις εντός του 2021. Mέσα στον ένα χρόνο της πιλοτικής λειτουργίας της ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA: Έχουν εγγραφεί 235.000 επιχειρήσεις από όλο το φάσμα του επιχειρείν. Έχουν διαβιβαστεί περίπου 100.000.000 παραστατικά, συνολικής αξίας σχεδόν 53 δισ. ευρώ, ενώ κάθε ημέρα, αποστέλλονται πάνω από 1.000.000 παραστατικά. Στην εφαρμογή timologio, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA, έχουν εγγραφεί 12.600 επιχειρήσεις Υπάρχουν ήδη 8 πιστοποιημένοι πάροχοι ψηφιακής τιμολόγησης, οι οποίοι έχουν μέχρι στιγμής διαβιβάσει σχεδόν 14.000.000 παραστατικά στην πλατφόρμα myDATA. Από τον Οκτώβριο του 2020 λειτουργεί ειδική γραμμή υποστήριξης του myDATA στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί σχεδόν 15.000 ερωτήματα μέσω τηλεφώνου και mail, τα οποία έχουν απαντηθεί σε ποσοστό 85%, ενώ το υπόλοιπο 15% βρίσκεται σε διαδικασία επεξεργασίας απάντησης. Μετά από διαδοχικές αναγκαίες παρατάσεις λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με την Α. 1156/2021 καθορίστηκαν οι ημερομηνίες έναρξης διαβίβασης παραστατικών από τις επιχειρήσεις, ως εξής: Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά: Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 Euro Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 Euro Εκτιμάται ότι το σύνολο των παραπάνω επιχειρήσεων είναι περίπου 195.000. Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022. Στόχος της ΑΑΔΕ και του Υπουργείου Οικονομικών είναι, με το πέρας της πιλοτικής λειτουργίας η διαδικασία να περάσει σε συνθήκες καθημερινής λειτουργίας για το σύνολο των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, κοινή γραμμή του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ είναι να μην προβλεφθούν κυρώσεις εντός του 2021. Ζητούμενο στη φάση αυτή είναι, μέσα από την καθολικότητα της συμμετοχής των επιχειρήσεων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον τήρησης των βιβλίων και έκδοσης παραστατικών για τις επιχειρήσεις, να αντιμετωπιστούν όλα τα μικρότερα ζητήματα που τυχόν δεν έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα και η πλατφόρμα να λειτουργήσει ομαλά για όλες τις επιχειρήσεις. Ενόψει της έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής timologio, εστάλησαν περίπου 1,5 εκατομμύριο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας τις ημερομηνίες έναρξης της υποχρέωσης διαβίβασης παραστατικών στο myDATA. Τέλος, από τον Απρίλιο του 2018, που η ΑΑΔΕ ξεκίνησε το εγχείρημα της θέσπισης των ψηφιακών βιβλίων και της ψηφιακής τιμολόγησης, έχει δημοσιευθεί πλήθος άρθρων στον έντυπο και ψηφιακό τύπο σχετικά με τη λειτουργία του myDATA. Α. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ myDATA 1. Ενημέρωση και εκπαίδευση κοινωνικών εταίρων για την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Η ΑΑΔΕ από τον Οκτώβριο του 2018 έως και σήμερα έχει συνδιοργανώσει πάνω από 40 ενημερωτικές ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια σχετικά με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA στα μέλη φορέων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, και λογιστών - οικονομολόγων, επιχειρήσεων πληροφορικής και Επιμελητηρίων, εκ των οποίων οι 20 πραγματοποιήθηκαν εντός των τελευταίων δώδεκα μηνών. Ενδεικτικά αναφέρονται φορείς όπως Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (δύο εκδηλώσεις), ΣΕΒ, ΣΕΠΕ, ΕΕΤ, ΤτΕ, ΕΣΕΕ, ΣΒΕΣΘΕ, ΣΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, Motor Oil, ΟΒΕ, ΠΟΠΕΚ, ΕΒΕΑ, ΕΒΕΠ, Εμποροβιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, Τεχνικό Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, Συμβολαιογραφικός Σύλλογος, ΠΟΦΕΕ, ΕΦΕΕΑ, Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών, ΠΑΕΛΟ, Εταιρείες Ορκωτών, Σύνδεσμος Α.Ε. και Ε.Π.Ε., Εμπορικά Επιμελητήρια Πειραιά, Ηρακλείου Κρήτης, Πρέβεζας, 'Αρτας, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Ξάνθης, Πατρών, Ενώσεις Ασφαλιστικών, Αεροπορικών, και Ακτοπλοϊκών Εταιρειών, Γραφεία Γενικού Τουρισμού, Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Ξενοδοχεία), Ομοσπονδία Εκτελωνιστών Ελλάδας, Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας κ.α. Περαιτέρω, με τους περισσοτέρους από τους παραπάνω φορείς έχουν συσταθεί και λειτουργούν 44 επιμέρους «Ομάδες myDATA», μέσω των οποίων διεξάγονται τηλεδιασκέψεις με σκοπό την επίλυση θεμάτων. Επιπλέον δίνεται η σχετική ενημέρωση, διενεργείται η αντίστοιχη τεκμηρίωση και αναρτώνται στο site myDATA της ΑΑΔΕ, ερωτήσεις - απαντήσεις, θεματικές ενότητες είτε ανά κλάδο, είτε συνολικά για την ενημέρωση του οικοσυστήματος της ελληνικής οικονομίας. Ταυτόχρονα, ενόψει της θέσης σε λειτουργία της εφαρμογής timologio, εστάλησαν περίπου 1,5 εκατομμύριο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας τις ημερομηνίες έναρξης της υποχρέωσης διαβίβασης παραστατικών στο myDATA. Τέλος, από τον Απρίλιο του 2018, που η ΑΑΔΕ ξεκίνησε το εγχείρημα της θέσπισης των ψηφιακών βιβλίων και της ψηφιακής τιμολόγησης, έχει δημοσιευθεί πλήθος άρθρων στον έντυπο και ψηφιακό τύπο σχετικά με τη λειτουργία του myDATA. 2. Για τις χειρόγραφες επιχειρήσεις Η ΑΑΔΕ, από την 01/10/2020, έχει δώσει την πρόσβαση στις επιχειρήσεις μέσω των κωδικών taxis να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους μέσω της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης που αποτελεί ένα από τα πέντε κανάλια διαβίβασης. Οι επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης στην περίπτωση είτε που είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, είτε είχαν ακαθάριστα έσοδα έως πενήντα χιλιάδες ευρώ κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος. Οι επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης μόνο στην περίπτωση είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος. Τέλος, πριν από σχεδόν ένα μήνα, η ΑΑΔΕ έθεσε σε παραγωγική λειτουργία τη δωρεάν εφαρμογή timologio, για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών της επιχείρησης και την ταυτόχρονη διαβίβασή τους στo myDATA. Απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις οι οποίες είτε δεν διαθέτουν κάποιο μηχανογραφικό σύστημα είτε αυτό που χρησιμοποιούν δεν καλύπτει πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες. Μέσα από ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο περιβάλλον μια επιχείρηση μπορεί να διαμορφώσει το προφίλ της, να συνθέσει το πελατολόγιο της, να οργανώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και να εκδώσει τα παραστατικά της αποστέλλοντας ταυτόχρονα και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στην πλατφόρμα του myDATA. 3. Τι ισχύει για τις περιοχές με χαμηλή ταχύτητα internet ή μηδενική εμβέλεια Αν και δεν είναι στις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ, σε κάθε περίπτωση η Ανεξάρτητη Αρχή είναι σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με την ΕΕΚΤ (Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας) για το εντοπισμό θεμάτων που αφορούν την απώλεια επικοινωνίας που εμποδίζουν την αδιάληπτη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Οι επιχειρήσεις αυτών των περιοχών που τεκμηριωμένα αδυνατούν να διαβιβάσουν δεδομένα δεν θα υπόκεινται σε κυρώσεις μη διαβίβασης και θα έχουν τη δυνατότητα να διαβιβάσουν δεδομένα με συγκεκριμένο τρόπο που θα ορίσει η ΑΑΔΕ. Σε κάθε περίπτωση, οι εν λόγω περιπτώσεις δεν αποτελούν την πλειοψηφία των υπόχρεων επιχειρήσεων. Η ΑΑΔΕ συνεχίζει να παρακολουθεί συστηματικά τις περιπτώσεις απώλειας επικοινωνίας και να συμβάλλει στην αποκατάσταση αυτού του είδους των προβλημάτων. 4. Παρακρατήσεις Δικηγόρων από τα Γραμμάτια Προκαταβολής των Δικηγορικών Συλλόγων Με τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών έχει συσταθεί Ομάδα myDATA, μέσω της οποίας έχει δημιουργηθεί θεματική ενότητα για τις συναλλαγές εσόδων των Δικηγορών με διακριτά σενάρια συναλλαγών. Από το σχετικό υλικό έχει ήδη αναρτηθεί ο Ειδικός Οδηγός των Δικηγόρων για την δωρεάν εφαρμογή έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών timologio, που περιέχει τα σενάρια συναλλαγών, στα οποία περιλαμβάνεται και ο τρόπος διαβίβασης των παρακρατήσεων. 5. Τι ισχύει για παραστατικά ΕΛΤΑ Σύμφωνα με το άρθρο 2 της Απόφασης Α. 1138/2020, τα ΕΛΤΑ ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου δεν έχει την υποχρέωση διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, με την προϋπόθεση ότι οι πράξεις αυτές δεν υπόκεινται σε Φ.Π.Α., σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την Οδηγία 2006/112/ ΕΚ (παρ. 9, άρθρο 8 του ν. 4308/2014). Το Δεκέμβριο του 2020 μετά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΛΤΑ η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.) κατέχει το 100% των μετοχών. Ως εκ τούτου οι λήπτριες επιχειρήσεις που λαμβάνουν έξοδα από τα ΕΛΤΑ έχουν υποχρέωση να διαβιβάσουν σύνοψη και χαρακτηρισμό εξόδων είτε με Τύπο Παραστατικού 13.1 ΑΛΠ, είτε με Τύπο Παραστατικού 13.2 ΑΠΥ. 6. Ανανεώσεις και αναβαθμίσεις του συστήματος και της έκδοσης αποφάσεων. Yπενθυμίζεται ότι υλικό ενημέρωσης της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA είναι αναρτημένο πριν από την 01/10/2021 έως σήμερα με συνεχείς επικαιροποιήσεις. Παρακάτω δίνεται για δική σας ενημέρωση το σχετικό link για την άμεση πρόσβασή σας στο ενημερωτικό υλικό: https://www.aade.gr/mydata 7. Κωδικός για πλαστικές σακούλες από τις ταμειακές μηχανές Σήμερα, για σκοπούς επιβολής του σχετικού τέλους πλαστικής σακούλας, η παρακολούθηση των ποσών που τιμολογούνται από πλαστικές σακούλες στα βιβλία των επιχειρήσεων γίνεται με ειδική λογιστική εγγραφή. Το ίδιο ισχύει μέχρι στιγμής και για το myDATA, στις περιπτώσεις όπου οι πλαστικές σακούλες τιμολογούνται μέσω Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ). Η ΑΑΔΕ έχει επεξεργαστεί τρόπους, ώστε και στις περιπτώσεις αυτές να καταστεί εφικτός ο άμεσος διαχωρισμός των σχετικών ποσών από τα υπόλοιπα έσοδα που τιμολογούνται μέσω ΦΗΜ, όπως έχει ήδη δοθεί λύση για τις αντίστοιχες τιμολογήσεις που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ μέσω ειδικών προγραμμάτων λογισμικού (ERP). Θα δοθούν σχετικές οδηγίες τεχνικού και λογιστικού χειρισμού προσεχώς. Β. MyDATA για επιχειρήσεις με συγκεκριμένη δραστηριότητα. 1. Τουριστικά Γραφεία Σχετικά με τα Τουριστικά Γραφεία έχει αναρτηθεί από 02/07/2021 σχετικό ενημερωτικό υλικό, Το σχετικό link είναι το παρακάτω: https://www.aade.gr/epiheiriseis/mydata-ilektronika-biblia-aade/tekmiriosi-gia-epiheiriseis/atypes-omades-mydata (τίτλος Γραφεία Γενικού Τουρισμού) Οι εν λόγω θεματικές ενότητες έχουν τεκμηριωθεί και συμφωνηθεί με την Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA) 2. Εταιρείες του άρθρου 45 του Ν.2859/2000 ΦΠΑ Σύμφωνα με τις επιχειρησιακές και τεχνικές προδιαγραφές που έχουν αναρτηθεί εδώ κι ένα χρόνο, υπάρχει τεχνική δυνατότητα διαβίβασης των δεδομένων από τις εν λόγω εταιρείες. Για την περαιτέρω διευκόλυνση τους, θα δοθούν επιπλέον διευκρινίσεις με ανάρτηση ενημερωτικού υλικού μέχρι τις 30.9.2021. 3. Ασφαλιστικές Εταιρείες Εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί «Ομάδα myDATA» - Ασφαλιστικών Εταιρειών και έχει ήδη δοθεί η αντιστοίχιση εσόδων των ασφαλιστικών εταιρειών με τους σχετικούς Τύπους Παραστατικών του παραρτήματος της Α.1138/2020. Υπάρχει διαρκής συνεργασία με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, και τυχόν επικαιροποιήσεις στις οδηγίες αναρτώνται μετά από την κοινή μας τεκμηρίωση και αποδοχή. Ειδικά για το θέμα των εξωχώριων ασφαλιστικών εταιρειών, ισχύει ό,τι προβλέπεται για όλα τα παραστατικά δαπανών που λαμβάνουν ημεδαπές επιχειρήσεις από αλλοδαπές εταιρείες. Δεδομένου ότι οι αλλοδαπές εταιρείες δεν νοείται να υπαχθούν σε υποχρέωση διαβίβασης παραστατικών στο myDATA, οι ημεδαπές επιχειρήσεις που λαμβάνουν τα παραστατικά αυτά, τα διαβιβάζουν ως έξοδά τους, σύμφωνα με τη σχετική διαδικασία που έχει ήδη εξειδικευθεί.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-