Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      13.811


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/07/2023 in Ειδήσεις

  1. Ο υψηλότερος μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU-27) το 2022 ήταν ο ρυθμός αύξησης του δείκτη παραγωγής στις κατασκευές στην Ελλάδα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (European Construction Industry Federation- FIEC) «Construction Activity in Europe» για το 2023. Ο Δείκτης Παραγωγής Κατασκευών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 23% το 2022 έναντι αύξησης 6% το 2021. Η Ελλάδα, μάλιστα, είναι μία από τις 6 χώρες της ΕΕ-27 στις οποίες παρατηρήθηκε ο υψηλότερος σωρευτικά αυξανόμενος δείκτης μεταξύ 2019 και 2022. Οι υπόλοιπες χώρες είναι η Ρουμανία, η Ιταλία, η Κροατία, η Μάλτα και η Σλοβενία. Οι κατασκευές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023. Αυτό αντιστοιχεί σε ανάπτυξη 4,8% και δείχνει την μεγάλη ανάκαμψη ενός βασικού κλάδου για τη χώρα που άντεξε μετά από μια οκταετή οικονομική κρίση και κρίση λιτότητας και στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Η δυναμική ανάπτυξης αναμένεται να συνεχιστεί, καταγράφοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4% έως το 2027, όταν ο κλάδος αναμένεται να φτάσει τα 16,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι κατασκευαστικές επενδύσεις αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς από το 2020 και μετά, ενώ πέρυσι είχαν τη μεγαλύτερη συμβολή (8,6 μονάδες) στην αύξηση των συνολικών επενδύσεων (11,7%). Μεταξύ των επιμέρους δεικτών που συνθέτουν τον δείκτη παραγωγής για τις κατασκευές, ο δείκτης παραγωγής για κτιριακές κατασκευές, που αντιστοιχεί κυρίως σε ιδιωτικές κατασκευές, σημείωσε αύξηση 17% το 2022, ενώ ο δείκτης παραγωγής για έργα πολιτικού μηχανικού, που αντιστοιχεί στις δημόσιες κατασκευές, αυξήθηκε κατά 28%. Το 2021, οι δύο δείκτες είχαν αυξηθεί κατά 13% και 2% αντίστοιχα. Οι προοπτικές του κλάδου για τα επόμενα χρόνια ενισχύονται σημαντικά, από τις επενδύσεις που αναμένεται να γίνουν στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων όπως το «Next Generation EU» και η απορρόφηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (2021-2026), την Εταιρική Σύμβαση Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) 2021-2027 και σχετίζονται με την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού δυναμικού της χώρας, τις στρατηγικές αστικής ανάπλασης κ.λπ. Το έργο «Ελληνικό» και έργα υποδομής όπως το μετρό Θεσσαλονίκης και η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ο ΒΟΑΚ, τα νέα λιμάνια και τα αεροδρόμια καθώς και μικρότερα ιδιωτικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε logistics, data centers και green buildings. Οι προοπτικές για το 2023 είναι πιο απαισιόδοξες με τις επενδύσεις στις κατασκευές στην Ευρώπη Το 2022, το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 3,5% τόσο στην ευρωζώνη όσο και στην ΕΕ συνολικά, μετά από αύξηση 5,3% και 5,4% αντίστοιχα το προηγούμενο έτος. Ο πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας έχει επηρεάσει σημαντικά τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ενίσχυσε τις παγκόσμιες πληθωριστικές πιέσεις. Η γεωγραφική εγγύτητα της ΕΕ στον πόλεμο και η εξάρτησή της από τους ρωσικούς ενεργειακούς πόρους την αφήνει ιδιαίτερα εκτεθειμένη στις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Ως εκ τούτου, οι πρώτες προβλέψεις για το 2023 ήταν απαισιόδοξες. Οι αυξανόμενες τιμές και οι ελλείψεις εφοδιασμού ενέργειας και ορισμένων δομικών υλικών έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αρκετούς εργολάβους στην Ευρώπη, με πολλούς να κινδυνεύουν να μην εκπληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις ή να απέχουν από τη συμμετοχή σε δημόσιους διαγωνισμούς. Το διαρκές υψηλό κόστος ενέργειας και πρώτων υλών έχει αρνητικό αντίκτυπο στα επίπεδα παραγωγής, επιβραδύνοντας ενδεχομένως τις κατασκευαστικές εργασίες. Ωστόσο, η συνολική επένδυση στις κατασκευές αυξήθηκε κατά 2,0% το 2022, όχι πολύ μακριά από ό,τι είχε αρχικά προβλέψει η FIEC (+2,2%). Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Ιταλία (+12,1%) κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στις επενδύσεις ενώ η Βουλγαρία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (-23,1%). Οι προοπτικές για το 2023 είναι πιο απαισιόδοξες με τις επενδύσεις στις κατασκευές στην Ευρώπη να αναμένεται να μειωθούν κατά 2,5%, με όλους τους τομείς να αναμένεται να συρρικνωθούν για τα έργα πολιτικού μηχανικού. Η Σουηδία αναμένεται να είναι η χώρα που έχει πληγεί περισσότερο, με τις επενδύσεις στις κατασκευές να αναμένεται να μειωθούν κατά 13,7%, ενώ η Πορτογαλία θα πρέπει να είναι η καλύτερη απόδοση με αναμενόμενη ανάπτυξη 3,4%. Όσον αφορά την απασχόληση, ο κλάδος απασχολούσε 11,1 εκατομμύρια εργαζόμενους το 2022, σημειώνοντας μείωση 4,0% σε σύγκριση με το 2021. Μειώνεται ο ρυθμός αύξησης του κόστους των υλικών Ο ρυθμός αύξησης του κόστους των πρώτων υλών για νέες κατασκευές, που είχε αυξηθεί κατακόρυφα τα δύο προηγούμενα χρόνια, μειώνεται σταδιακά. Το κόστος των πρώτων υλών για τα νέα κτίρια αντανακλάται στον δείκτη τιμών των νέων δομικών υλικών, ο οποίος αθξήθηκε κατά 11% το 2022, σε σύγκριση με αύξηση 3,8% το 2021 και ελαφρά μείωση (-0,2%) το 2020. Οι δύο κύριες κατηγορίες υλικών που επηρεάζουν σημαντικά την εξέλιξη του δείκτη -καθώς το συνολικό τους βάρος ξεπερνά το 40%- είναι το κονίαμα και το έτοιμο σκυρόδεμα και τα μέταλλα βασικής επεξεργασίας, των οποίων οι τιμές κατέγραψαν αύξηση 8,7% και 13, 9% αντίστοιχα το 2022. Τα ενεργειακά προϊόντα, που έχουν χαμηλό βάρος στο συνολικό δείκτη τιμών των δομικών υλικών (1,9%), αυξήθηκαν κατά 34% το 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο δίμηνο του 2023, ο ρυθμός αύξησης του δείκτη τιμών των οικοδομικών υλικών, και των δύο βασικών κατηγοριών (κονιάματα σκυρόδεμα, και μέταλλα) έχει επιβραδυνθεί, ενώ οι τιμές των καυσίμων μηχανημάτων (ντίζελ) και της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν μειωθεί κατά 7,3% σε ετήσια βάση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.