Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του εξωτερικού


BAS

Recommended Posts

Γιά να δούμε και λίγο παραπέρα και την πραγματικότητα , έξω από τον μικρόκοσμο μας διαβάστε :

 

Με πτυχία που έχουν ενσωματωμένα επαγγελματικά δικαιώματα πανεπιστημιακού επιπέδου, αντίστοιχα με αυτά των πτυχίων ελληνικών ΑΕΙ, εφοδιάζουν εδώ και λίγο καιρό τα περισσότερα βρετανικά πανεπιστήμια όσα ελληνικά κολέγια συνεργάζονται με αυτά!

 

Η «αντεπίθεση» των βρετανικών ΑΕΙ προκαλεί ευθεία σύγκρουση της ευρωπαϊκής πρακτικής με τις προθέσεις που ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Παιδείας, να κατατάξει τα κολέγια στη μεταλυκειακή εκπαίδευση και να αποδίδει στα πτυχία που χορηγούν μέσω αυτών τα ξένα πανεπιστήμια επαγγελματικά δικαιώματα χαμηλότερου επιπέδου από αυτά των ελληνικών ΤΕΙ.

 

Συγκεκριμένα, τα πτυχία που χορηγούνται από αρκετά βρετανικά ιδρύματα μέσω των συνεργαζόμενων ελληνικών κολεγίων ύστερα από σπουδές στην Ελλάδα περιλαμβάνουν πλέον το αποκαλούμενο Συμπλήρωμα Διπλώματος (Diploma Supplement), το οποίο θα κληθούν σύντομα να θεσπίσουν και όσα ελληνικά πανεπιστήμια δεν το έχουν κάνει ήδη, αφού και αυτό αποτελεί συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης την οποία η χώρα μας έχει βέβαια συνυπογράψει.

 

Στο Συμπλήρωμα Διπλώματος καταγράφονται αναλυτικά οι σπουδές που έχει κάνει ο απόφοιτος, αλλά και η αντιστοιχία τους σε επίπεδο επαγγελματικών δικαιωμάτων. Φαίνεται λοιπόν καθαρά ότι οι Βρετανοί αποδίδουν στους αποφοίτους των ελληνικών κολεγίων, που συνεργάζονται επισήμως με δικά τους πανεπιστήμια και έχουν κάνει 3ετείς σπουδές στην Ελλάδα, επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 6 και σε όσους έχουν κάνει μεταπτυχιακές σπουδές επιπέδου 7, δηλαδή ακριβώς ιδίου επιπέδου με αυτό που θα αποδίδουν (μόλις θεσπιστεί και στη χώρα μας το Ενιαίο Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων με 8 επίπεδα) τα ελληνικά πανεπιστήμια κατόπιν 4ετών σπουδών (ή 5ετών για το μάστερ) στους αποφοίτους τους.

 

«Εμείς από την αρχή λέγαμε στο υπουργείο Παιδείας ότι η χώρα μας δεν μπορεί να κάνει του κεφαλιού της και να κατατάξει τα πτυχία που χορηγούν τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια έπειτα από σπουδές σε συνεργαζόμενα κολέγια σε όποιο επίπεδο θέλει εκείνη», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κολεγίων κ. Κων. Καρκανιάς.

 

ΤΑ ΒΡΕΤΑΝΙΚΑ ΑΕΙ

 

χορηγούν μέσω των συνεργαζόμενων ελληνικών κολεγίων το Συμπλήρωμα Διπλώματος, που αποτελεί συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 

 

Στο 2ο έτος σπουδών οι απόφοιτοι ΙΕΚ

 

ΕΙΝΑΙ χαρακτηριστικό ότι τα βρετανικά πανεπιστήμια δέχονται εδώ και καιρό, και μάλιστα κατατάσσουν στο 2ο έτος των σπουδών, τούς αποφοίτους ελληνικών ΙΕΚ (τους οποίους τα ελληνικά ΑΕΙ δεν δέχονται), θεωρώντας ότι ο απόφοιτος του ΙΕΚ έχει επαγγελματικό δικαίωμα επιπέδου 4, δηλαδή ίδιου με αυτό που έχει το πρώτο έτος πανεπιστημιακών σπουδών στη Βρετανία. Στο δεύτερο έτος σπουδών στη Βρετανία αποκτά κανείς επαγγελματικό δικαίωμα επιπέδου 5 (το οποίο εφόσον τελειώσει το έτος διατηρεί ακόμα και αν εγκαταλείψει τις σπουδές και δεν λάβει πτυχίο) και στο τρίτο και τελευταίο έτος λαμβάνει πτυχίο με ενσωματωμένο, μέσω του Συμπληρώματος, επαγγελματικό δικαίωμα επιπέδου 6. Πάντως η Ελλάδα, ακόμα και με την επικείμενη σε λίγες ημέρες ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας για την αναγνώριση των κολεγίων (που πάντως θα μετονομαστούν σε Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών), διατηρεί δικαίωμα να ζητήσει από τους αποφοίτους τους, εφόσον κρίνει ότι οι σπουδές τους υπολείπονται σε σχέση με αυτές στα ελληνικά ΑΕΙ, είτε να περάσουν δοκιμασία επάρκειας (εξετάσεις σε όσα μαθήματα κριθούν αναγκαία, ανάλογα με την ειδικότητα) είτε να υποβληθούν σε πρακτική άσκηση προσαρμογής, μέγιστης διάρκειας 3 ετών.

Link to comment
Share on other sites

Λες και δεν μας φθάνει η εγχώρια βιομηχανία παραγωγής ανέργων και θα δεχτούμε και εισαγόμενη και μάλιστα δεχόμενοι κάποια άτομα που δεν είχαν το γνωστικό υπόβαθρο (κάποια ίσως και να το είχαν) να παρακολουθήσουν τα μαθήματα εδώ, μπορούσαν να διαθέσουν το χρήμα για να πάνε "έξω" και επιστρέφοντας αξιώνουν ισοτιμίες και επαγγελματικά δικαιώματα διεκδικώντας κομμάτι της πίττας. Λεπτές ισορροπίες που θα παραμείνουν στην κόψη του ξυραφιού όσο το τοπίο των δικαιωμάτων και των εξετάσεων πιστοποίησης παραμένει θολό.

Link to comment
Share on other sites

"...διατηρεί δικαίωμα να ζητήσει από τους αποφοίτους τους, εφόσον κρίνει ότι οι σπουδές τους υπολείπονται σε σχέση με αυτές στα ελληνικά ΑΕΙ, είτε να περάσουν δοκιμασία επάρκειας (εξετάσεις σε όσα μαθήματα κριθούν αναγκαία, ανάλογα με την ειδικότητα) είτε να υποβληθούν σε πρακτική άσκηση προσαρμογής, μέγιστης διάρκειας 3 ετών."

 

Για να δουμε τι θα επιλεξει η Ελλαδα. Θα επιλεξει την ευκολη λυση της "εικονικης" στο 95% των περιπτωσεων πρακτικής άσκησης που θα έχει αποτέλεσμα να μη δυσαρεστησει κανέναν, ή θα επιλέξει τις εξετάσεις επάρκειας που θα δυσαρεστήσει το 95% και πλεον των αποφοιτων οι οποιοι δε θα καταφερουν ποτε να τις περασουν;

 

 

Παντως εγω θα θελα να ξερα αν πραγματικα οι Εγγλεζοι αναγνωριζουν ολους αυτους που μας στελνουν εδω ως μηχανικους. Δεν το εχω ψαξει και πολυ, αλλα μου φαινεται περιεργο στην Αγγλια να δουλευουν ως μηχανικοι οι συμφοιτητες αυτων που ερχονται εδω απο Αγγλικα πανεπιστημια και το παιζουν μηχανικοι. Εκτος και οι Εγγλεζοι ειναι 200 χρονια πισω απο μας...

Link to comment
Share on other sites

spy1551

Βρετανική Βιομηχανία Παραγωγής Πτυχίων.

ολλη η αληθεια σε δυο κουβεντες.

Ευρωπαικη Ενωση : γιαυτο ακριβώς εγινε.οχι βεβαια για να μας δίνουν κονδύλια οι χαζοι Ευρωπαιοι.οσο περνα ο καιρός ολο και περισότερο θα φαίνετε ποιος ειναι ο χαζος και ποιος ο εξυπνος

Link to comment
Share on other sites

Παντως εγω θα θελα να ξερα αν πραγματικα οι Εγγλεζοι αναγνωριζουν ολους αυτους που μας στελνουν εδω ως μηχανικους. Δεν το εχω ψαξει και πολυ, αλλα μου φαινεται περιεργο στην Αγγλια να δουλευουν ως μηχανικοι οι συμφοιτητες αυτων που ερχονται εδω απο Αγγλικα πανεπιστημια και το παιζουν μηχανικοι. Εκτος και οι Εγγλεζοι ειναι 200 χρονια πισω απο μας...

 

 

Έχουν πολλές επαγγελματικές οργανώσεις με διαφορετική βαρύτητα η κάθε μία.Επίσης οι ιδιωτικές εταιρείες δεν πληρώνουν το ίδιο ένα μηχανικό από το Imperial και έναν από το Kingston.

Όσο για τους Έλληνες ,Άραβες και Κινέζους δεν τους ενδιαφέρει τι θα κάνουν μετά.Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να έρθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι.

Τα πανεπιστήμια και τα κολλέγια τους αποτελούν μία μορφή βιομηχανίας.

Στην Ευρωπαική Ένωση είμαστε ''ριγμένοι'' στα αγροτικά προιόντα.Αγροτικά προιόντα παράγουν κυρίως οι νότιες χώρες.Όσον αφορά τα αγροτικά προιόντα η Ε.Ε. προτιμάει τα φτηνότερα.Π.χ. βαμβάκι από την Αυστραλία χωρίς να χρεώνεται με επιπλέον δασμούς.

Όσον αφορά τη βαριά βιομηχανία , π.χ. αυτοκίνητα , τα οποία παράγουν οι Βορειοευεωπαίοι , η πολιτική της Ε.Ε. είναι να προτιμηθούν τα Ευρωπαικά προιόντα.Π.χ. στα Κορεάτικα,Γιαπωνέζικα και Αμερικάνικα επιβάλλουν υψηλούς δασμούς.

Οι Άγγλοι πλέον δεν έχουν βαριά βιομηχανία (το Αγγλικό αυτοκίνητο αποτελεί ανέκδοτο).Αυτό που πουλάνε είναι εκπαίδευση.

Σε αυτό είμαστε ριγμένοι από την Ε.Ε. αλλά δεν το καταλαβαίνει κανένας.

Απλά επειδή είμαστε ''μικροί'' και σε μέγεθος και σε πολιτικό ανάστημα δεχόμαστε ότι μας λένε ως επιταγή.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που βλέπουμε δεν είναι πρωτοφανές .

Ηδη από την δεκαετία του 1970 όσοι δεν περνάγαν τις εξετάσεις στην Ελλάδα πήγαιναν στο εξωτερικό .

Αλλωστε πέρναγαν και πολύ λιγότεροι τότε στις σχολές μόλις 15000 στα Πανεπιστήμια , 10000 στα ΚΑΤΕΕ και 3000 στις Ακαδημίες δασκάλων και γυμναστών , συνολικά 28000 παιδιά σε σύνολο 300000 παιδιών που ήταν κάθε ετήσια γενιά και των 100000 που τελείωναν το λύκειο .

 

Είχαμε λοιπόν και τότε φοιτητική μετανάστευση κυρίως στην Ιταλία και Αγγλία .

 

Οι πτυχιούχοι 3ετούς bachelor κατατάσσονταν στο 5ο έτος του Πολυτεχνείου , ενώ και η Ιταλία ακολουθούσε την λογική πάρε πτυχίο και πήγαινε στην χώρα σου .

 

Τέλος πάντων το εκπαιδευτικό σύστημα εδώ και 40 χρόνια , έχει αδυναμίες που δυστυχώς πολλές φορές αναπαράγουν στερεότυπα , που είτε ευνοούν είτε αδικούν κάποιους και γενικεύσεις οι οποίες δημιουργούν εντάσεις .

 

Οι γενικεύσεις θα πρέπει όμως να αποφεύγονται γιατί όλοι μας μπορεί να έχουμε δεί έναν μέτριο η κακό απόφοιτο μιάς καλής και ονομαστής σχολής , αλλά και το αντίστροφο .

 

Μιλάμε γιά ανθρώπους και ξεχωριστές προσωπικότητες , αλλά δυστυχώς μας ισοπεδώνουν οι σφραγίδες και τα ΕΔ .

Link to comment
Share on other sites

Μιλάμε γιά ανθρώπους και ξεχωριστές προσωπικότητες , αλλά δυστυχώς μας ισοπεδώνουν οι σφραγίδες και τα ΕΔ .

Και το γεγονος οτι στην Ελλαδα δεν υπάρχει καμια αξιολογηση σχολών (η "προοδευτικη" αριστερα κυριως αντιδραει σε οτιδηποτε νεοτερισμο). Ετσι ακομα και ο οικοδομος δηλωνει πολιτικος μηχανικος απο το ΙΕΚ Πολυξεροπουλος χωρις να γνωριζει κανενας τι σχολη ειναι αυτη.

Link to comment
Share on other sites

Μα πως θα ξέρει ο καθένας από τι σχολή βγαίνει ο άλλος όταν η λέξη "πιστοποίηση" είναι απαγορευμένη; Πάντως οι απόφοιτοι ΙΕΚ πιστοποιούνται...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.