Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σοβάντισμα οριζόντιας επιφάνειας από καλάμια


giannis_ie

Recommended Posts

Δηλαδή, υπονοείς ότι τα διδάσκεται ο σοβατζής; :lol:

Δεν μιλάω όμως για το πως κρατάς το μυστρί ή το πως σπας τον καρπό, πως αλφαδιάζεις, γενικώς δεν μιλώ για την τέχνη που θα έπρεπε να την διδάσκεται ο τεχνίτης (που γι' αυτό λέγεται έτσι).

Μιλάω για την ορθή τεχνική, για τα κονιάματα, για ο,τι έχει να κάνει με την τεχνική περιγραφή εργασιών, τις ΠΕΤΕΠ κλπ. Αυτά πρέπει να τα ξέρει ο μηχανικός, μελετητής και επιβλέπων...

Link to comment
Share on other sites

1. Δεν το υπονοώ, το λέω ξεκάθαρα. Προφανώς ο καλός σοφατζής πρέπει να ξέρει πως να κατασκευάσει το κονίαμα, πόση τρίχα να βάλει, πως να κάνει το τριφτό, το πεταχτό κτλ. Πρέπει να το έχει διδαχτεί. Και αυτό γίνεται μέσα από την εμπειρία (τα παράπονα του ιδιοκτήτη γιατί κάπου έγινε ρωγμή, τις "συστάσεις" των έμπειρων σοφατζίδων προς τους νεότερους, η επισκευή τμημάτων που δεν βγήκαν καλά δωρεάν κτλ).

 

2. Οι ΠΕΤΕΠ, βγήκαν ακριβώς μέσα από αυτήν την εμπειρία...μάλιστα αυτό που προσπαθεί να κάνει μια ΠΕΤΕΠ είναι να συμπυκνώσει αυτή την εμπειρία και να τη δώσει έτοιμη, όσο αυτό είναι δυνατο.

 

3. Εννοείται ότι ο επιβλέπων πρέπει να έχει γνώση του αντικειμένου...μπορεί να ξεκινήσει με μια ΠΕΤΕΠ, με ένα βιβλίο, ρωτώντας κτλ και στη συνέχεια να προχωρήσει στην πράξη. Διαφωνώ όμως με το να μαθαίνεις τέτοια πράγματα στη σχολή...

 

4. Ψιλό off-topic: Επισημαίνω πάντως ότι μηχανικοί ήταν αυτοί που ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν πρόσθετα που αντικαθιστούν τον ασβέστη, με αποτέλεσμα την οικονομία.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ. Εδω δεν διδασκόμαστε αλλα και αλλα, ο σοβάς με την τρίχα μας μάρανε? Εγω προσωπικά, οτι πιο κοντινο σε παραδοσιακή κατασκευη εχω διδαχτεί ειναι στην Φερουσες Τοιχοποιίες Ι και ΙΙ απο την Φιλιτσα (Παν.Πατρ.) και αυτο σε μαθημα επιλογής.

Υπαρχουν τόσο πολλα θέματα που μπορούν να διδαχτουν (κατασκευες απο ξύλο, πετρα, κλπ κλπ) που θα χανόταν η μπάλα.

Πιστευω οτι καλύτερα που δεν διδάσκονται αυτά, παρα ειναι στην ευχέρεια του καθε μηχανικου μεσα απο σεμινάρια, την εμπειρια, κλπ, να τα μαθαινει μόνος του. Γι'άυτο υπάρχουν οι βιβλιογραφίες και οι βιβλιοθήκες.

 

Τι νοημα θα είχε σε εναν μηχανικό που ο πατέρας του ασχολειται με χωματουργικα να μαθει για κονιάματα?

Link to comment
Share on other sites

...μιλάω για πρακτική εφαρμογή. Ήταν ένα μικρό βιβλιαράκι μεταφρασμένο στα Αγγλικά από τα Ρώσικα...

 

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ήταν πρωτογραμμένο στα Ρωσικά.

 

Επί σοβιετικού καθεστώντος ήταν υποχρεωτική η παρουσία των φοιτητών πολιτικών μηχ. σε τεχνικά έργα (νομίζω κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών τους). Και μάλιστα δεν χαζεύανε απλώς τους τεχνίτες αλλά ήταν οι βοηθοί τους.

 

Τώρα οι περισσότεροι μηχανικοί έρχονται φυτευτοί στις οικοδομές χωρίς να έχουν μαθητεύσει στα χαμηλότερα πόστα. Αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει κοινό πνεύμα συνενόησης με τους τεχνίτες και - το πιο σύνηθες - να μην μπορούν να επιβληθούν σε αυτούς (αφού υπάρχουν περιπτώσεις που ο τεχνίτης γνωρίζει περισσότερα από τον επιβλέποντα).

 

Το θέμα όμως είναι πως ο κάθε μάστορας είναι περαστικός από την οικοδομή, ο μηχανικός όμως είναι ο πρώτος ο οποίος θα δυσφημιστεί για την όποια κακοτεχνία (και ίσως αναγκαστεί και να την αποκαταστήσει)

Link to comment
Share on other sites

Στατιστικά αν το δεις, οι μηχανικοί που παρεμβαίνουν ουσιαστικά στο έργο είναι ελαχιστότατοι. Και ένας λόγος είναι η άγνοια των πραγματικών συνθηκών. Διότι οι μηχανικοί που γνωρίζουν πόσα kg τσιμέντου μπαίνουν ας πούμε στο κονίαμα του επιχρίσματος (σε ποιο από τα τρία; ) είναι λίγοι. Και ακόμα λιγότεροι είναι εκείνοι που ξέρουν πως μοιάζει το κονίαμα αυτό. Τι όψη έχει, πόσο μαλακό είναι, ποια η υφή του, η αίσθηση στο μυστρί. Στην μπετονιέρα του μισού σάκου πόση άμμο βάζεις για να βγει αυτό κονίαμα...

Φυσικά όλα αυτά κανονικά δεν είναι δουλειά του μηχανικού. Θα έπρεπε να τα ξέρει ο τεχνίτης. Η επικοινωνία θα έπρεπε να γίνεται στο επίπεδό "ασβεστοκονίαμα 1:2,5 των 150kg" και ο μάστορας να κάνει την μετάφραση: "στην μπετονιέρα των 3/4 τρεις φτυαριές τσιμέντο, πέντε γεμάτες ασβέστη και άμμο μέχρι να καλυφθεί ο άξονας". Επίσης ο τεχνίτης θα έπρεπε να ξέρει τον αναγκαίο χρόνο ανάμειξης, ότι η πήξη αρχίζει σε μισή ώρα από την ανάμειξη και δεν μπορεί να δουλεύει από το πρωί την ίδια λάσπη, ότι τα πρόσμικτα δεν είναι "φάρμακο" αλλά έχουν συγκεκριμένο σκοπό και δοσολόγηση κλπ... Αλλά τεχνίτης μπορεί να γίνει ο κάθε άσχετος που έπιασε μυστρί, διότι δεν υπάρχουν τεχνικές σχολές, δεν υπάρχει έλεγχος, δεν υπάρχει πιστοποίηση.

Κι αν τα πράγματα με τους σοβάδες είναι για γέλια, τα πράγματα στα μπετά είναι για κλάματα...

Link to comment
Share on other sites

νομίζω πως το πρόβλημα δεν είναι οι πρακτικές γνώσεις του μηχανικού .... αλλά οι πρακτικές γνώσεις του "μάστορα"

 

να διευκρινίσω πως μιλώ για τον κάθε άσχετο που το παίζει πως είναι μάστορας

Link to comment
Share on other sites

...δηλαδή για όλους :lol:

 

Ναι είμαι λίγο υπερβολικός αλλά η κατάσταση είναι δράμα. Τουλάχιστον, τώρα με την κρίση, τα μεγάλα "μπάζα" φύγαν...

Link to comment
Share on other sites

ναι μόνο που ενώ βασίζεσαι στο συγκεκριμένο άτομο

 

ξαφνικά ανακαλύπτεις πως είναι άσχετος και λέει και ψέμματα

και μετά προσπαθείς να τον καθοδηγήσεις και από πάνω

μαντεύοντας πως θα έπρεπε να το κάνει

 

άσε ε'ιναι να μη σου τύχει και να βιάζεσαι :(

Link to comment
Share on other sites

εξαρτάται για τι μιλάμε

 

διότι εμείς μιλάμε για πιστοποίηση του τεχνίτη

και το ΤΕΕ ξεκινά για πιστοποίηση του μηχανικού (και αποκλεισμούς)

 

πχ ενεργειακός επιθεωρητής κλπ

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.