Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πανελλήνιες εξετάσεις και επιδείνωση της θέσης των Μηχανικών


Recommended Posts

Δεν είπα ότι δεν πρέπει να υπάρχει βάση, είπα ότι δεν θεωρώ σωστό να ενσωματώνεται η βάση στους πανελλήνιους διαγωνισμούς. Εξήγησα ποιος είναι ο ρόλος των διαγωνισμών και χαρακτήρισα επιπόλαιο το μέτρο της βάσης του 10.

 

Το 10 ως βαση εισαγωγης αντιπροσωπευει τις ελαχιστες γνωσεις που πρεπει καποιος να εχει για να γινει μερος της ανωτατης και ανωτερης εκπαιδευσης και επισης τις γνωσεις για να ανταποκριθει αργοτερα στις ακαδημαικες του υποχρεωσεις.

 

Άλλο το 10 με βάση τη δυσκολία των φετινών θεμάτων, άλλο το 10 με τη δυσκολία των περσινών (από εκεί ξεκίνησε και αυτό το topic) κλπ κλπ. Επίσης, το ίδιο επίπεδο γνώσεων απαιτούν όλες οι σχολές; Όλες απαιτούν ένα 10;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 54
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αλλά ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Γιατί θέλουμε εμείς τη βάση του 10; Τι μας χαλούσε στην κατάσταση που υπήρχε μέχρι πριν λίγα χρόνια;

 

Θέλουμε λοιπόν το 10:

 

α)Για να πάνε μπροστά τα ιδρύματα, να μην εμποδίζονται από τους ανίκανους να ακολουθήσουν φοιτητές, για να μη μένει αναξιοποίητο κάποιο ανθρώπινο δυναμικό που χάνει κάποια χρόνια σε κάποιο ίδρυμα χωρίς να πετύχει τίποτα ή

 

β) Για να μειώσουμε όσο γίνεται τον ανταγωνισμό;

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω και εγώ με την άποψη που διατυπώθηκε ότι δηλαδή οι σχολές πρέπει να διεξάγουν τις εξετάσεις και να θέτουν μια βάση π.χ. 10 για να μπορεί κάποιος να μπει σε αυτές.

 

Τώρα το θέμα της βάσης του 10 στις πανελλαδικές αν και είναι ίσως λίγο επιπόλαιο εντούτοις με το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα θεωρώ ότι ήταν επιβεβλημένο και καλώς θεσπίστηκε.

 

Για το θέμα της υπερπληθώρας μηχανικών. Πράγματι αυτό είναι γεγονός ότι υπάρχει υπερπληθώρα επιστημόνων γενικότερα. Οι λόγοι είναι πολιτοί και άπτονται στο γεγονός ότι όποιος δεν έχει ένα πτυχίο στο χέρι του δεν έχει και στον ήλιο μοίρα. Έτσι όλοι προσπαθούν να βελτιώσουν τα τυπικά τους προσόντα κάνοντας σεμινάρια, μεταπτυχιακά κλπ κλπ και φυσικά οι γονείς θέλουν να στείλουν όλοι τα παιδιά τους να σπουδάσουν. Σε μια τέτοια κοινωνία, είτε τα υπήρχαν ΤΕΙ είτε όχι το πρόβλημα θα ήταν το ίδιο. Απλά, ειδικά με την Ενωμένη Ευρώπη, χιλιάδες θα φεύγανε στο εξωτερικό. Αρα τα ΤΕΙ δεν ειναι το πρόβλημα όπως πολύ κακώς θεωρεί το ΤΕΕ και οι διπλωματούχοι. Ειναι θέμα πολιτικής. Σημειώνω επίσης εδώ, ότι ένας από τους βασικούς λόγους που κατηγορώ συνεχώς το ΤΕΕ είναι και αυτός. Διότι αυτές τις κουλτούρες τις απαξίωσης των "απο κάτω" και της υπεροψίας τις προωθεί μια χαρά η συγκεκριμένη συντεχνία.

 

Δυστυχώς, η πολιτεία και τα θεσπισμένα όργανά της (συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΕ) προωθούν την φιλοσόφία της "ελεύθερης αγοράς - ζουγκλας", τη φιλοσοφία των ανώτερων, κατώτερων και κατώτατων και όχι τη φιλοσοφία της συνεργασίας όλων των βαθμίδων και την αξιοκρατία. Κανένας σχεδιασμός, νόμοι παράξενοι, αλλά για όλα θα φροντίσει το ΄"αόρατο χέρι" της αγοράς κατά τη θεωρία του Adams Smith.

 

Σε ότι αφορά τα ΤΕΙ, η μετεξέλιξή τους σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια είναι μονόδρομος σε αυτό το τοπίο. Το επιχείρημα περί ΅χαμηλού επιπέδου" και χαμηλών βάσεων σε κάποια τμήματα είναι πλασματικό. Οταν ονομαστούν Τεχνολογικά πανεπιστήμια οι υποφψήφιοι θα τα δηλώνουν πρώτα στις προτιμήσεις τους και το πολύ σε 1-2 χρόνια θα έχουν ισάξιο ή και ανώτερο επίπεδο από πολλά πανεπιστήμια, ήδη μερικά τμήματα το έχουν και στη σημερινή τους μορφή. Οι ίδιοι λόγοι οδηγούν και τα πολυτεχνεία να θέλουν να αναγνωριστεί το δίπλωμα τους ως μεταπτυχιακό. Οπότε ας μην έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά κύριοι.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε Γιωργο το θεμα που τιθεται εδω ειναι το εξης: Αν θα πρεπει να υπαρχει φραγμος (με ακαδημαικα μεσα) στην εισαγωγη φοιτητων και σπουδαστων η αν ο σκοπος του κρατους ειναι να μπουν οσο το δυνατον περισσοτεροι η ακομα και ολοι στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ.

 

Η βαση του 10 για μενα ηταν απολυτως απαραιτητη για να συμμαζεψει το χαλι του να μπαινουν μαθητες με 3 και 2 στα ιδρυματα.

Ομως πλεον ειναι φανερο πως το υπουργειο παιδειας, ασκοντας απολυτο ελεγχο στην υπηρεσια εξετασεων, μπορει να ρυθμισει την δυσκολια των θεματων,ως μια κανουλα νερου που μπορεις να την ανοιγεις και να την κλεινεις οσο θες .Αρα φετος οδηγουμαστε σε μια κατασταση οπου το υπουργειο παιδειας, φοβουμενο τις αντιδρασεις των τοπικων κοινωνιων και γενικα του ολου συστηματος εκμεταλλευσης των φοιτητων-σπουδαστων, αυξανει απλοχερα τους εισακτεους, αδιαφοροντας για τις επιπτωσεις σε λιγα χρονια στην αγορα εργασιας και αδιαφοροντας για την παροχη χιλιαδων πτυχιων,που με απολυτη σιγουρια οδηγουν στην ανεργια και την υποαπασχοληση.

Link to comment
Share on other sites

Μιλτο διαφωνω μαζι σου.

 

Το 10 ως βαση εισαγωγης αντιπροσωπευει τις ελαχιστες γνωσεις που πρεπει καποιος να εχει για να γινει μερος της ανωτατης και ανωτερης εκπαιδευσης και επισης ....

 

Δεν υπάρχει ανώτερη εκπαίδευση στη χώρα. Τα ΤΕΙ ανήκουν στην Ανώτατη εκπαίδευση νομοθετικά και θεσμικά κατοχυρωμένα.

 

...Ολα τα σουβλατζιδικα του Μεσολογγιου,της Πρεβεζας,της Ηγουμενιτσας και καθε αλλου μερους οπου φιλοξενουσε τις διακοπες των παραπανω φοιτητων, συνασπιστηκαν με τις καφετεριες και τους ενοικιαστες δυαριων, οι οποιοι εφτασαν στο σημειο να κανουν πορειες (!!!!!!!!!!!!!!) για να διεκδικησουν τους ιδιους η και περισσοτερους σπουδαστες. Οι παραπανω κυριοι,οπαδοι της Νεοελληνικης αποψης "Θελω να βγαλω λεφτα γρηγορα και χωρις κοπο" αρχισαν να πιεζουν τους τοπικους παραγοντες να υλοποιηθουν τα αιτηματα τους....

 

Γιατί έχω την εντύπωση ότι αυτή ακριβώς η νοοτροπία των σουβλατζίδων είναι και η νοοτροπία των διπλωματούχων που στα περισσότερα γραφεία και Υπηρεσίες κάνουν όλη μέρα δημόσιες σχέσεις και οι "από κάτω" βγάζουν όλη τη δουλειά και τις μελέτες ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ας μένουμε στο θέμα όμως. Διαβάζοντας το αρχικό post και συγκεκριμένα τον επίλογο:

 

Ανησυχω πολυ παιδια,αφου βλεπω πως οσο περναει ο καιρος ειναι ολο και πιο πιθανον να οδηγηθουμε οι μηχανικοι σε μειωση μισθων και σε υποαπασχοληση,αφου πλεον τα ποταμια ΤΕΙτζηδων που θα κατακλεισουν την αγορα θα υποβαθμισουν την ποιοτητα του επαγγελματος μας.

 

πιστεύω πως η απάντηση στο ερώτημα που έθεσα στο προηγούμενο post είναι το β. Το α ούτε που το ακουμπάει... Φαίνεται πως το 10 το θέλουμε όχι για να εξασφαλίσουμε ότι όσοι εισάγονται σε κάποιο ΤΕΙ έχουν το απαραίτητο υπόβαθρο, αλλά για να περιορίσουμε τον αριθμό των πτυχιούχων. Και ποια είναι αυτά τα ποτάμια των ΤΕΙτζήδων που μας τρομοκρατούν; Δεν είναι αυτά που έμπαιναν και πριν 2-3 χρόνια, πριν θεσπιστεί το 10;

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι ξεχνάμε τί είναι αυτό που καθορίζει την βάση εισαγωγής του κάθε τμήματος και το οποίο είναι ο αριθμός των προτιμήσεων σε σχέση με τις διαθέσιμες θέσεις. Έτσι λοιπόν αν το Πολυτεχνείο Ξάνθης επί παραδείγματι έχει 120 διαθέσιμες θέσεις και δηλώσουν προτίμηση 80 υποψήφιοι ο τελευταίος των οποίων έχει γράψει 8,5 τότε η βάση διαμορφώνεται στο 8,5. Εννοείται ότι το παράδειγμα αναφέρεται στην περίοδο που δεν ίσχυε η βάση του 10.

 

Άποψή μου είναι ότι αυτό που έγινε φέτος είναι πολύ χειρότερο από το να μην υπήρχε καθόλου η βάση δεδομένου ότι υποβαθμίζεται συνολικά το επίπεδο των επιτυχόντων. Είναι διαφορετικό τα θέματα π.χ. των Μαθηματικών να αναφέρονται στην επίλυση παραγώγων, ολοκληρωμάτων και διαφορετικό να αναφέρονται στην επίλυση μιας διωνυμικής εξίσωσης. Όπως και να έχει οι απαιτήσεις γνώσεων ακολουθούν φθίνουσα πορεία για πολλά χρόνια τώρα...

Link to comment
Share on other sites

Εγω λέω τι 10 τι 3 ,συγνώμη κιόλας!..τωρα καλό θα ήταν να μην συνεχιστεί η κουβέντα μεταξύ Τ.Ε.Ι και Α.Ε.Ι σε αυτό το θέμα με πρόσχημα τις πανελλήνιες!

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα πιστεύω πρέπει να είναι τι επαγγελματικές προοπτικές έχουν τα παιδιά που περνάνε

στα ΤΕΙ. Δηλαδή να κοιτάνε εκ των προτέρων τι επαγγελματικά δικαιώματα έχει η σχολή

στην οποία περάσανε (ή επιθυμούν να περάσουν) ώστε να μη ζητάνε εκ των υστέρων δικαιώματα.

Θα πρέπει εξ αρχής να δουν μέχρι που φθάνει το πάπλωμα και αν δεν τους κάνει είτε να

το αλλάξουν ξαναδίνοντας εξετάσεις είτε (αν τους αρκούν) να συμβιβάζονται και να μην έρχονται μετά

και να γκρινιάζουν ότι τους καταδικάζουμε εφ όρου ζωής, ότι μπορεί να είναι λαμπροί

επιστήμονες αλλά ... κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Η απάντηση στο ερώτημα που έθεσε ο xaris8080 είναι απλή και ξεκάθαρη.

 

Σε ότι αφορά τους πτυχιούχους μηχανικούς των ΤΕΙ και δεδομένου ότι ανήκουμε στην Ε.Ε. τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών ΤΕΙ πρέπει να είναι τα ίδια με αυτά που ισχύουν για όλους τους συναδέλφους τους (ισότιμα με τα ΤΕΙ ιδρύματα) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν αυτά είναι τα ίδια με τους διπλωματούχους, ή αν είναι κατώτερα δεν έχει σημασία εφόσον η χώρα μας έχει υπογράψει όλες τις συνθήκες (Μπολώνια, Λισσαβόνα κλπ). Τι άλλο να πούμε. Επαναλαμβάνω επίσης ότι ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που ξαφνικά θέλουν και τα πολυτεχνεία να αναγωριστεί το δίπλωμα τους ως μεταπτυχιακό. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.

 

Και σημειώνω ότι μιλάμε πάντα για τα επαγγελματικά δικαιώματα και όχι για τις ακαδημαϊκές προοπτικές τους που ειναι κάτι διαφορετικο.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.