Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
maggiora

Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού

Recommended Posts

ειμαι ηλεκτρολογος μηχανικος απο πολυτεχνειο και θελω να μαθω ολη την διαδικασια για να προσβληθει καποιος ως δοκιμος.Εννοω που θα πρεπει να απευθυνθω πρωτα, τι δικαιολογητικα χρειαζονται,απο που μπορω αν γινεται να ενημερωθω στο ιντερνετ καλυτερα για το τι χρειαζομαι να εχω.Θελω δηλαδη καποιος να με καλυψει πληρως για ολη την διαδικασια που θα πρεπει να ακολουθησω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά τα πράγματα με τους διπλωματούχους μηχανολόγους...αλλά με τους διπλωματούχους ΜΠΔ τι γίνεται?(και αυτοί παίρνουν άδεια μηχανολόγου,ηλεκτρολόγου).Μήπως μας παρακολουθεί κάποιος συνάδελφος που έχει ακολουθήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oσοι θελετε να πατε στην θαλασσα σκεφτειτε το 2 φορες..μην σας θολωνει το χρημα..

 

απο τις πιο ασχημες δουλειες και κυριως η δουλεια της μηχανης..αθλιες συνθηκες..αληθεια εχετε μπει ποτε σε μηχανη μεγαλου πλοιου?

 

τελειωσατε πολυτεχνειο για να καταληξετε στα καραβια και να βλεπετε τα παιδια σας 2 φορες τον χρονο?ο κινδυνος?ο πατερας μου ηταν μηχανικος και φορεσε 5 φορες σωσιβιο..θα μου πεις 1000 ευρω θα παιρνω εαν βρω δουλεια..το θεωρω προτιμοτερο ομως αυτο και να στρωσετε τον πωπο σας να γινεται καλος στο επαγγελμα σας γιατι ο καλος παντα μενει στην επιφανεια..μα παντα..

 

βρειτε αλλιως την ακρη..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχω τελειώσει μηχανολόγος στο ΤΕΙ Καβάλας θελω πάρα πολυ να παω για μηχανικός πλοιων το μονο που με προβληματίζει είναι το φύλο μου γιατι υπαρχει καποιος ρατσισμός απεναντι στις γυναικες μηχανολόγους (δουλεψα και σε συνεργείο και το αντιμετώπισα) και δεν ξερω ποια θα ειναι η αντιμετώπιση απο τους συναδέλφους μεσα σε ενα πλοιο. Υπαρχουν γυναίκες σε τετοιες θέσεις?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kαλησπερα σε ολους τους μηχανικους πριν απο ολα θελω να ρωτησω ολους οσυς ενδιαφερονται να ταξιδεψουν σε ποντοπορα πλοια απο ΤΕΙ η ΕΜΠ εχετε αναρωτηθειτε αν μπορειτε να δουλευτε καταρχας χωρις ωραριο ή για ενα εξαμηνο συμβασης μπορειτε να πατησετε στερια μονο 10 ωρες???ειμαι εδω για οποιαδηποτε βοηθεια

 

Για το πρώτο επίτρεψε μου να πω ότι όπως έχουν γίνει τα πράγματα όλοι χωρίς ωράριο δουλεύουμε. Από την άλλη σίγουρα δεν είναι το ίδιο με το να είσαι σε καράβι άνευ ωραρίου.

 

Ρε παιδιά θα ήθελα να ρωτήσω το εξής.

 

Αξίζει η όλη φάση?

 

Δεν λέω για τα λεφτά (με κάλυψαν οι απαντήσεις πιο πάνω), εννοώ αν αξίζει η ζωή στην θάλασσα από θέμα εμπειριών. Με τα καλά και με τα κακά φυσικά.

 

Αν κάποιος ακολουθήσει αυτό τον κλάδο έστω και για κάποια χρόνια, πχ μπορεί να μην θέλει να φτάσει Ά μηχανικός, θα δει και θα κάνει πράγματα ενδιαφέροντα? Ή θα είναι σαν την ζωή στο στρατό, μονοτονία.

 

Οι καταστάσεις εντός του πλοίου με το υπόλοιπο προσωπικό πως είναι τις περισσότερες φορές? Σίγουρα δεν μπορείς να τα βρίσκεις με όλους και σίγουρα θα κάνεις παρέα με άτομα που δεν θα "έχεις να πεις κάτι" αλλά τουλάχιστον οι "περίεργοι" αποτελούν μειοψηφία?

 

Η συνεννόηση με τους αλλοδαπούς είναι καλή ή γίνεται με νοηματική?

 

Το φαγητό πως είναι τρώγεται ή είναι σαν το στρατό? Δηλαδή αν έχει κέφια ο μάγειρας οκ αλλιώς ...

 

Internet κλπ ούτε μέσω δορυφόρου δεν παίζει? (Συγγνώμη αν αυτή ερώτηση φανεί εντελώς ηλίθια)

 

Ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει κάποιος πάνω στο καράβι εν πλω? Τεχνικής φύσης αλλά και μη.

 

Πολλές οι ερωτήσεις θα μου έρθουν και άλλες. Απλά με ενδιαφέρει το όλο θέμα και θέλω να το ψάξω πριν κάνω την όποια κίνηση. Έχω κάποιους γνωστούς για να πάρω μια "μυρωδιά" από το επάγγελμα αλλά είπα να ρωτήσω και δω για μια δεύτερη γνώμη.

 

απο τις πιο ασχημες δουλειες και κυριως η δουλεια της μηχανης..αθλιες συνθηκες..αληθεια εχετε μπει ποτε σε μηχανη μεγαλου πλοιου?

 

Όχι. Πως είναι η κατάσταση εκεί?

 

τελειωσατε πολυτεχνειο για να καταληξετε στα καραβια και να βλεπετε τα παιδια σας 2 φορες τον χρονο?ο κινδυνος?ο πατερας μου ηταν μηχανικος και φορεσε 5 φορες σωσιβιο..θα μου πεις 1000 ευρω θα παιρνω εαν βρω δουλεια..το θεωρω προτιμοτερο ομως αυτο και να στρωσετε τον πωπο σας να γινεται καλος στο επαγγελμα σας γιατι ο καλος παντα μενει στην επιφανεια..μα παντα..

 

βρειτε αλλιως την ακρη..

 

Δεν έχεις καθόλου άδικο σε αυτά που λες αλλά οι καιροί είναι ακόμα πιο δύσκολοι ακόμα και για τον κλάδο των μηχανικών.

 

Όταν όμως πας για δουλειά και ο "εργοδότης"(ονόματα δεν λέμε οικογένειες δεν θίγουμε) θέλει να σου δίνει 1000 ευρώ καθαρά (τάχα μου είσαι νέος μηχανικός και δεν έχεις εμπειρία...ναι λες και στο Πολυτεχνείο βάραγα μύγες και το πτυχίο το πήρα περιμένοντας κάτω από μια συκιά νύχτα) για 12 ώρες την ημέρα 6 ημέρες την εβδομάδα ενώ ταυτόχρονα την ημέρα θα πρέπει να διανύεις 180 χιλιόμετρα συνολικά ημερησίως και στην πορεία συνειδητοποιείς ότι ο τύπος είναι και κακοπληρωτής (ασχέτως εάν αυτόν τον πληρώνει μεγάλη κατασκευαστική για να πληρώνει εσένα μέσω συμβολαίου) ε τότε το να πάρεις και τα καράβια για κάποια χρόνια φαντάζει πολύ καλύτερη λύση.

 

Οι καιροί αλλάζουν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απόλυτο δίκιο έχει ο συνάδελφος Κrazilec...μα κανείς δεν ξέρει αν οι ΜΠΔ (που εργάζονται ως ΜΜ) μπορούν να πάνε ως ΜΕΝ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλως σας βρηκα παιδια... Ειμαι νεος στο φορουμ και αφορμη να γινω μελος εγινε απο αυτο εδω το τοπικ! Μηχανικος εμπορικου ναυτικου...

 

Αν κάποιος ακολουθήσει αυτό τον κλάδο έστω και για κάποια χρόνια, πχ μπορεί να μην θέλει να φτάσει Ά μηχανικός, θα δει και θα κάνει πράγματα ενδιαφέροντα? Ή θα είναι σαν την ζωή στο στρατό, μονοτονία.

 

Σιγουρα θα δεις πραγματα. Κυριως στη δουλεια. Πολλα θα δεις και εκει που θα πας αλλα οχι τοσα οσο στο παρελθον. Πλεον τα πλοια μενουν πολυ λιγο στα λιμανια μιας και φορτωνουν και ξεφορτωνουν πολυ γρηγορα σε συγκριση με παλαιοτερα. Στη δουλεια θα αντιμετωπισεις καταστασεις που στη στεργια δεν υπαρχουν πουθενα. Μια βλαβη στη μηχανη δεν ειναι μια οπως μια βλαβη σε καποια γραμμη παραγωγης. Στη θαλασσα η μηχανη ειναι η καρδια του πλοιου, μεσα στο πλοιο εσυ, αρα και δικη σου καρδια και δυναμη. Αν εχει "καιρο" χρειαζεσαι τη μηχανη σου να λειτουργει αψογα ασχετα απο τα φορτια (ζορια) που θα τραβαει... Ακομη, στα καραβια που υπαρχουν ελληνες μηχανικοι, θα δεις και κατι αλλο. Αυτο για το οποιο φημιζονται και οι ελληνες ναυτικοι... Το φιλοτιμο που λενε. Πολλοι (οχι ολοι) θα εδιναν την ψυχη τους για το πλοιο. δε θα σκεφτουν ωραρια και τυπικα ζητηματα. Τελος, σε επιπεδο δουλειας επανερχομαι, θα μαθεις πατεντες που απλα δεν υπαρχουν!! Διοτι μπορει οπως φανταζεστε να μην υπαρχουν τα απαραιτητα ανταλλακτικα, οποτε τορνος, κολλησεις κλπ σε πρωτη γραμμη. Βεβαια τετοια μαστορια αρχιζουν και γινονται δυσευρετα πλεον. Εμπειριες με ολη τη σημασια τους.

 

Τωρα για τη ζωη που λες.. Οπως ειπα πιο πανω, στα λιμανια δε καθεσε και παρα πολυ στις μερες μας αλλα μπορει να τυχουν και περιπτωσεις που θα "αραξει" το πλοιο. Παραδειγμα αναμεσα σε ναυλωσεις. Στις μεγαλες εταιριες αυτο συμβαινει πιο σπανια φυσικα. Βεβαια οταν σταματαει η μηχανη εκει ξεκιναει και το πιο απαιτητικο κομματι της δουλειας. Περα απο το operation των μηχανηματων υπαρχει και η συντηρηση. Εμβολα με διαμετρο 1.5 μετρο και 84.400 kW συνολικης δυναμης. Ολα σε μεγενθυση!! Ο κινδυνος στην εργασια ειναι πολλαπλασιος οπως ειναι λογικο. Πολλες φορες για μεγαλες ή ειδικες εργασιες στο πλοιο ερχεται καποιο εξωτερικο συνεργειο ομως η συμμετοχη ειναι απαραιτητη.Μετα αν δε πρεπει να φορτωσει το πλοιο τοτε ισως καταφερεις να δεις λιγο και το λιμανι που πηγες. Ειναι πολλοι οι παραγοντες για το αν θα καταφερεις να κερδισεις εμπειριες "εξω" γι αυτο και ποτε δε μπορεις να εισαι σιγουρος. Αν εισαι σε σοβαρη εταιρια τοτε σε γενικες γραμμες θα υπαρχει αρκετη ρουτινα και πειθαρχιας, αλλα σε καμια περιπτωση τυπου στρατιωτικης πειθαρχιας. Υπαρχει εντονη ιεραρχια αλλα εχει να κανει με την εμπειρια και την ασφαλεια του πληρωματος. Ο ανθρωπινος παραγωντας ειναι πολυ σημαντικος σε αυτο το σημειο, αφου μπορεις να συναντησεις "καθε καρυδιας καρυδι". Που ειτε θα εκμεταλευεται καποια θεση με περιεργο τροπο, ειτε ανθρώπους που θα σε κανουν να μη θες να πας στη στερια. 8-) Τωρα οσο για το

να μην θέλει να φτάσει Ά μηχανικός
.. πιστεψε με εκει αρχιζει και γινεται πολυ καλη η ζωη στο πλοιο. Βεβαια πολλοι λενε οτι στα κρουαζιεροπλοια κανεις επισης καλη ζωη. Αρκει σιγουρα να εχεις αντοχη με λιγη ξεκουραση, βλεπεται το εξαντλητικο 12ωρο εργασιας σε τετοιου ειδους πλοια, δεν αφηνει και πολλα περιθωρια περαιτερω διασκεδασης.

 

Οι καταστάσεις εντός του πλοίου με το υπόλοιπο προσωπικό πως είναι τις περισσότερες φορές? Σίγουρα δεν μπορείς να τα βρίσκεις με όλους και σίγουρα θα κάνεις παρέα με άτομα που δεν θα "έχεις να πεις κάτι" αλλά τουλάχιστον οι "περίεργοι" αποτελούν μειοψηφία?

 

Καθε πλοιο ειναι και μια μικρη κοινωνια, αλλα με 1500 ατομα πληρωμα και αλλα με 40-20-10, οπως και στις κοινωνιες βρισκεις καθε ειδους ανθρωπο που ειτε μπορεις να συνεργαστεις, ειτε δε μπορεις ουτε να πεις κατι. Στα πλοια με πολυ πληρωμα συνηθως εχεις με ολους να πεις κατι για τα κλασσικα θεματα κουβεντας εκει μεσα, "τα του πλοιου". :rolleyes: Γενικα καθε εθνικοτητα και καθε τυπος ανθρωπου υπαρχουν μεσα στα πλοια. Εξαρταται κυριως λοιπον προσωπικα απο τον καθενα για το πως θα διαμορφωθει μια κατασταση οσων αναφαρα με τις σχεσεις συμβιωσης και τις επαγγελματικες σχεσεις.

 

Η συνεννόηση με τους αλλοδαπούς είναι καλή ή γίνεται με νοηματική

 

Τσιπ, κόπι τάιμ = Chief (engineer), coffe time. Λενε συνηθως οι φιλιππινεζοι που αποτελουν τα κατωτερα πληρωματα (συνηθως). Αλλα οκ, την βγαζεις την ακρη... με λιγη νοηματικη καμια φορα! :)

 

Το φαγητό πως είναι τρώγεται ή είναι σαν το στρατό? Δηλαδή αν έχει κέφια ο μάγειρας οκ αλλιώς ...

 

Αν εισαι σε επιβατικο τρως gourmet...! Χεχεχεχε! τωρα στα εμπορικα εξαρταται στο μαγειρα, στις προμηθειες και σε πολλους αλλους παραγωντες! Συνηθως ομως το φαι ειναι σωστο και αρκετο.. Απο τις λιγες πραγματικες απολαυσεις σε τετοιες συνθηκες!

 

Internet κλπ ούτε μέσω δορυφόρου δεν παίζει? (Συγγνώμη αν αυτή ερώτηση φανεί εντελώς ηλίθια)

 

Πλεον σε συγχρονες μεγαλες εταιρες υπαρχει μια κατα καποιο τροπο συνδεση μεσω sat στο internet. Στα επιβατικα υπαρχει στα περισσοτερα... Οπως και φουλ σημα στο κινητο. Κεραιες εσωτερικα του πλοιου, στους διαδρομους και στα σαλονια, και συνδεση με sat. Για το ιντερνετ μη φανταστεις οτι εχει μπορεις να δεις youtube για μουσικουλα και τετοια... Αμα δεις κανα δυο τη μερα εισαι καλα! :P

 

 

Ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει κάποιος πάνω στο καράβι εν πλω? Τεχνικής φύσης αλλά και μη.

Δε θα αναφερθω συγκεκριμενα.. Σιγουρα η μηχανη προωσης ειναι το πιο σημαντικο εξαρτημα για να εισαι αφαλης, αλλα καθε ενα μηχανημα εκει μεσα ειναι ζωτικης σημασιας... Παραδειγμα ο evaporator.. Θαλασσινο -> γλυκο νερο. Τα ψυγεια, τροφιμα κλπ.. Εννοειται πως οταν καποια ζημια εχει να κανει με την αφαλεια του φορτιου και του πληρωματος μπορει να χρειαστει να δουλευεις 48+ ωρες ασταματητα. Για να δωσω μια ιδεα των χρονων, το να κανεις μια γενικη διαδικασια συντηρησης μπορει να διαρκεσει μια εβδομαδα...!

Φυσικα τον τελευταιο λογο τον εχει η θαλασσα. Καποιες φορε τα kW δεν ειναι αρκετα. :(

 

 

8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

psynoa νομίζω πως μας κάλυψες όλους ;)

 

εγώ με τη σειρά μου θα σας παραθέσω ένα μπλογκ με ιστορίες για να πάρουν όσοι ενδιαφέρονται για το επάγγελμα μια γεύση ...

 

http://istoriesgiaagrious.blogspot.com

 

περιμένω τα σχόλια σας και τις πιθανές διαφωνίες σας :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα συνάδελφοι

 

Έχω τελειώσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΤΕΙ , έχω βγάλει ναυτικό φυλλάδιο και έχω κάνει και τα σωστικά-πυροσβεστικά απο την ΑΕΝ. Θέλω να ρωτήσω με ποιόν τρόπο έχω την δυνατότητα να εργάστώ ως βοήθός μηχανικού στην αρχή σε κάποια ναυτιλιακή εταρεία με προοπτική να πάρω την άδεια του Γ΄ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ?

Ξέρω ότι μοπώ να πάω για βοηθός ηλεκτρολόγου με προοπτική να γίνω προιστάμενος ηλεκτρολόγος αλλά με ενδιαφερει να εργαστώ σαν βοήθός μηχανικού με προοπτική για Γ΄ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ. Υπάρχει κάποιος τρόπος να το πετύχω αυτό?

Αν ναι μετά από πόσο χρονικό διαστημα θαλλάσιας υπυρεσίας έχω την δυνατότητα να δώσω εξετάσεις ώστε να αποκτήσω την άδεια του Γ΄ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ? Τι διαδικασία ακριβώς πρέπει να ακολουθήσω ώστε να δώσω τις εξετάσεις στην ΑΕΝ?

Την απαιτούμενη θαλλάσια υπηρεσία μπόρω να την συγκεντρώσω ακόμα και σε κάποιο βαπόρι που είναι εντός του λιμανιού πειραιά-πέραμα-ελευσίνας π.χ.? Είναι το ίδιο με το να εργάστώ σε κάποιο βαπόρι εντός των ελληνικών υδάτων ή όχι ?Αν υπάρχουν ποιές είναι οι διαφορές?

 

Θα το εκτιμούσα πάρα πολύ αν με ενημερώνατε για τα παραπάνω

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

είμουν στην σχολή αεν μέχρι το 7 εξάμηνο,μέχρι που με έδιοξιαν λόγο 6 ετίας στην σχολή.η ερώτηση μου είναι αν μπορώμε αυτην την βεβαίοση να πάρω κάποιο χαρτι έστω 3 μηχανικού η κάτι αλο,μαζι με την υπηρεσια που εχω?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.