Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αξίζει η μόνωση σωληνώσεων θέρμανσης;


corsakias

Recommended Posts

Φίλε mechapano κάποτε το είχα δοκιμάσει....

Θυμάμαι ότι ήταν μεγάλο πακέτο...Το αρμαφλέξ κόλλαγε πάνω στο σπιράλ και δεν πέρναγε ενώ το αποτέλεσμα ήταν μια χοντροκοπιά.

Edited by aithilenio
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 38
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

aith φαντάζομαι το πακέτο που έφαγες!

terry το ξέρω ότι δεν είναι η σωστή διάταξη απλά επειδή φαντάστηκα ότι μπορεί και να γίνεται, γι αυτό ρώτησα.

Συμφωνούμε πάντως, ότι είναι υπερβολή η απαίτηση μόνωσης αυτών των σωληνώσεων;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τώρα αν κάποιος μηχανολόγος είναι τόσο ψείρας ισως μπορέσει να υπολογίσει την ισχύς που προσδίδεται στο δάπεδο και να την προσθαφαιρέση ανάλογα στα σώματα....Αλλά πρέπει να είναι πολύ ψείρας.... :smile:

 

:smile: Ελπίζω να μην σκεφτόσουν εμένα Γρηγόρη, όταν το έγραφες..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

επειδη στην ανακαινηση του σπιτιου μου την ανοιξη ειχα θεμα με το υψος του δαπεδου (με το ζορι 11 εκατοστα μαζι με το ξυλινο πατωμα) σκεφτομουνα πιθανους τροπους να μονωσω τις παροχες στα σωματα.

Τελικα χρησιμοποιησα κλασσικο πολυαιθυλενιο θερμανσης με φραγμα οξυγονου (16χ2) ανεξαρτητο για καθε σωμα , σε σπιραλ με μεγαλες καμπυλες και διαστασιολογησαμε τα σωματα στους 65 βαθμους προσαγωγη (για χρηση λεβητα συμπυκνωματως) οποτε στην πραξη δυσκολα θα ξεπερασουμε τους 60 στα καλα τα κρυα). Συνεπως δεν μπηκε περεταιρω μονωση.

Σκεφτομουνα ομως οτι αν υπαρχει υψος καλο αντι για τυπου αρμαφλεξ (που δεν περναει με τιποτα στο σπιραλ) θα μπορουσε να γινει προχειρο καλουπακι (πχ απο ρεταλια πολυστερινης - υπαρχουν παντου) για πολυουρεθανη (του πιστολιου πχ που ειναι πολυ πιο σκληρη απο αυτην της φυαλης , σαν αυτην που χρησιμοποιουν στις σκεπες και γινεται σκληρη σαν πετρα).

αν συνεχισεις με γεμισμα γλυτωνεις τα τσερκια (η τουλαχιστον πολλα απο αυτα) που αναγκαστικα θα βιδωνες μεχρι να τσιμενταρει ο επομενος μαστορας. επιπλεον το αποτελεσμα θα απηχε αρκετα απο "κουφιο" . Πρακτικα πως το βλεπετε? σιγουρα ο υδραυλικος θα κλωτσησει μολις του αναφερθει και δυσκολα θα το αναλαβει (αν και στην αναδουλεια πλεον μεχρι και σοβατεπια κολλανε στα μερεμετια) αλλα αν καποιος θελει ντε και καλα να μονωσει σωληνες θερμανσης στο πατωμα σιγουρα με αρμαφλεξ θα εχει θεμα.

 

και μια που αναφερθηκε , σε εναν διαδρομο χρειαστηκε να κανω ενα γεμισμα καθοτι τα σπιραλ με τα νερα τις θερμανσεις και τα καλωδια περναγανε το ενα πανω στο αλλο (βλεπε χαμηλο υψος δαπεδου, χαμηλο υψος χωρου και απαιτηση για ξεχωριστες γραμμες υδρευσης και ρευματος παντα πλασιτκα παντα σε σπιραλ) και ο πατωματζης δεν μπορουσε με τιποτα να καδρωναρει. ενας φιλος μου με μαντρα υλικων μου εδωσε sika viscobond σαν προσθετο και το αποτελεσμα ηταν οτι εκει που επεσε το γεμισμα , ενω περασανε κοσμος και κοσμακης απο πανω με υλικα και χωρις και ενω επισης σε καποια σημεια το παχος μεχρι το σπιραλ ηταν λιγα χιλιοστα , τιποτα δεν εσπασε/τριφτηκε.

δηλαδη με το καταλληλο προσμεικτο στο γεμισμα θεωρω οτι η πολυουρεθανη δε θα δημιουργησει προβλημα μετα.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα. ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΩΝΟΥΜΕ.

 

Η πλαστική σωλήνα σε σπιράλ τύπου hydroflex έχει το βασικό προτέρημα της αντικατάστασης. Και είναι πολύ βασικό.

Καλός ο χαλκός δε λέω.... αλλα πείτε σε ιδιοκτήτη με ακριβό πλακάκι/μάρμαρο/ξύλο καρφωτό, να ξηλώσει το πάτωμα για να αλλάξει το χαλκό. Θα σας βαρέσει.

Ακόμα και στο δικό σας σπίτι, θα το σκεφτόσασταν πιστεύω. Είναι πολύ βασικό να λύνεις τα 2 ρακόρ, να βάζεις τον εξολκέα... και φλουπ, αντίο παλιό λάστιχο.

 

Και επειδή δεν πρέπει να κοιτάμε μόνο τη θεωρία, αλλά και την πρακτικότητα του θέματος, αν θέλουμε πλαστική σε σπιράλ και μόνωση,

τότε αναγκαστικά το "armaflex" πάει από έξω.

 

Πως μπαίνει τώρα? Πάρα πολύ απλά. Το έκανα σε δική μου κατασκευή. Με λίγο AVA για να γλιστράει. Στο 23-άρι σπιράλ χρειάζεται 25-άρα μόνωση

και στο 29-άρι, χρειάζεται 35-άρα. Απλά χρειάζονται 2 άτομα, ο ένας να "ταΐζει" και ο άλλος να τραβάει. Και περάσαμε μαζί με τον υδραυλικό μου 40 μέτρα

με τμήματα των 2 μέτρων. Μετά, διπλή ταινία των ψυκτικών στις ενώσεις και είστε κούκλοι.

Απλά στις άκρες, χρειάζεται κάποιο σφράγισμα ώστε να μην κυκλοφορεί αέρας εντός του σπιράλ. Αν είναι καλά σφραγισμένο, λειτουργεί

σαν μονωτικό ο εγκλωβισμένος αέρας.

 

Σχετικά με τα ύψη στα υποστρώματα. Αν είστε λίγο μερακλήδες, γλιτώνετε τα "καβαλικέματα". Αν τώρα κάνετε τις εργασίες μετά τους οδηγούς

του σουβατζή, και φοβάστε ότι με τα καβαλέτα θα σαν κάνουν διάτρητες της σωληνώσεις, υπάρχει λύση. Πριν το σουβατζή, ο υδραυλικός

τις λασπώνει (άμμο/τσιμέντο μόνο). Μετά, με ένα μικρό σφυρί, ξεκολάει πολύ εύκολα.

 

Όσον αφορά τα ύψη των υποστρωμάτων μη φοβάστε. Σε ποιό σπίτι δε σηκώθηκε το τελικό πάτωμα 15cm?

Μη βαράτε........ 15 είναι σας λέω... (και λίγο είπα) Και εξηγώ:

 

Ακόμα και στην περίπτωση που ο υδραυλικός χώνεψε τα σιφώνια δαπέδου και δε βρήκε σίδερα (επειδή την προηγούμενη κοιμήθηκε

με μελαμψό), είμαι σίγουρος ότι θα έχετε επάλληλα κουφώματα. Για να μην πώ για οριζόντιες οδεύσεις αποχετεύσεων εντός της πλάκας...

Anyway....

Πάμε λοιπόν. 5cm o οδηγός του επάλληλου (μιλάμε για σοβαρά επάλληλα, Europa 10000,

Alumil M300, Elvial 6800, κλπ), και 3 cm το εξωτερικό κατωκάσι, και 1.5 cm πλακάκι της βεράντας (μαζί με την κόλα) και 3 cm η κλίση σε κάποια υδροροή που βρίσκεται στα 4 m μακριά, και 3 cm το πάχος του υποστρώματος στο χαμηλότερο σημείο ==== 5+3+1.5+3+3=15.5 cm χαλαρά.

 

Αυτά, έπειτα από δική μου παίδεψη.

 

Φιλικά, Γιώργος.

 

 

Υ.Γ. Και μετά σου λένε να μη βάλεις ενδοδαπέδια, γιατί θα σηκωθεί ψηλά το πάτωμα. Αφού έτσι και αλλιώς τα 15 cm τα έχεις σίγουρα.....

 

 

 

 

Το έκανα πρόσφατα στις κατακόρυφες στή

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

κι ομως συναδελφε, υπαρχει πιθανοτητα να εισαι με το ζορι 11 εκ - ω ναι - μιλαω απο πλακα μεχρι τελικη σταθμη πατωματος!

τζαμι ετσι?

και με θερμοδιακοπη και με πετσωμα στο πατωμα (δεν το ξανακανω - την επομενη φορα ενδοδαπεδια και κολλημα)

 

βεβαια μιλαμε για περιπτωση που ο καταπληκτικος μηχανικος που εχτισε την οικοδομη το 80, θεωρησε υπεροχη ιδεα οχι μονο να μην "κλεψει" υψος κατεβαζοντας την εισοδο 80-100 ποντους (επικλινες οικοπεδο) οπως οοοοοολοι οι συναδελφοι του στον χολαργο , αλλα να χτισει 5οροφο κιολας.

αποτελεσμα 290 απο οροφο σε οροφο (ανω σταθμη πλακας με ανω σταθμη πλακας) , 262-265 απο πλακα ως ταβανι και 252-255 καθαρο εσωτερικο υψος.

μιαλμε για εμπνευσαρες.

ε σε αυτο λοιπον το δαπεδο επρεπε να περασουν απο την αρχη δικτυο θερμανσης (με αναμονη για εσωτερικο εναλλακτη αντλιας θερμοτητας), υδρευσης αποχευτευσης καθως και υψηλα/χαμηλα ρευματα (πεστο διαστροφη αλλα καθε ρευματολητπης εχει δικη του ασφαλεια , και ολα τα φωτα να αναβουν απο τον πινακα συν καποια αλλα δικα μου)

ηθελα παρα πολυ να βαλω μονωση σε σωληνες θερμανσης (πληρωσα ειδη λιιιιγο φθηνοτερα απο εξωτερικη , την εσωτερικη θερμομονωση γιατι αφενως ειχα συρωμενα χωνευτα κουφωματα παντου αφετερου δεν ειχα περιμετρικα εξωστες να κρυψω την μονωση - δε θα κολλαγα στην μονωση σωληνων και δει θερμανσης) αλλα τεχνικως στα 110χιλ (κατα μεσο ορο) μειον 22 το πατωμα μειον 15 το πετσωμα (ναι το 18αρι εγινε 15αρι και για αυτο το λογο) μενανε σκαρτα 70 - ο πατωματζης θα εδινε παραιτηση.

 

παντως αυτο που λες για το σφραγισμα , σκεφτομαι οτι αν πχ o συλλεκτης ειναι στο wc και ειναι ανοικτα τα σπυραλ τοτε μπορεις να θερμανεις αυτο το χωρο απο τον αερα που θα κυκλοφορει στα σπυραλ. 200-300 watt δε θα σου βγουν ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Συναδελφοι θελω να κανω μια ερωτηση σχετικη με το θεμα.....

Οι σωληνωσεις στο σπιτι μου ειναι χαλκινες...και ερχοντε εξωτερικα απο τον φωταγωγο (σε πληρη επαφη δηλαδη με τον εξωτερικο αερα)...το ιδιο συμβαινει και με την εξοδο απο τον λεβητα αλλα και με την επιστροφη....αντιλαμβάνομαι το οτι εχουμε μεγαλη απωλεια ενεργειας καθως ειναι σαν να εχουμε βαλει ενα καλοριφερ στο μπαλκονι....το ερωτημα μου ειναι αν θα εχω αισθητη διαφορα με τον να βαλω μωνωση γυρω απο τους σωληνες...και αν αρκει να χρησιμοποιησω τυπου αρμαφλεξ η θα πρεπει να κανω κατι ποιο "σωστο";

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Να αναστήσω το θέμα για μια πρακτική εμπειρική ερώτηση : 

σε ανακαίνιση διαμερίσματος στη Θεσσαλονίκη, ξεκινούν από το συλλέκτη αρκετά ζεύγη σωληνών (τουμπόραμα) θέρμανσης. Από πάνω προβλέπεται τσιμεντοκονία 9-10εκ, μείον 3εκ τουμπόραμα = 6-7 εκ, και μετά κολλητό ξύλο. Λύσεις :

1)  μόνωση καουτσούκ τύπου αρμαφλεξ - σε τόσο μεγάλη επιφάνεια πάνω από τα σπιράλ μόνο ενιαίο ρολό μπορώ να βάλω, το να βάλω τώρα σε μία-μία σωλήνες σκουλήκι θα ήταν αυτοκτονία.

Το εργοστάσιο παρασκευής ωστόσο μου λέει ότι δε μπορεί να εγγυηθεί πώς θα συμπεριφερθεί το καουτσούκ μετά από 10 χρόνια και αν  θα δημιουργηθούν κουφιάσματα κλπ. Άρα δύσκολο να τζογάρω έτσι.

 

2) Η άλλη λύση είναι δύο φύλλα εξηλασμένης το ένα δίπλα στο άλλο πάνω από τις σωλήνες, που όμως φοβάμαι τί συναρμογή θα κάνει με την τσιμεντοκονία και κυρίως τι πιθανές ρωγμές θα δημιουργηθούν αργότερα (χώρια τη διαφορετική αίσθηση στο πάτημα).

3) Και τέλος η άλλη λύση είναι η μη μόνωση λόγω "επαρκούς" τσιμεντοκονίας (η μόνιμη πρακτική εδώ είναι ότι οι θερμάνσεις με σπιράλ δε μονώνονται ακόμη και για κολλητό ξύλο όταν μεσολαβεί τσιμεντοκονία).

Η δική μου έρευνα δεν καταλήγει σε κάποιο  πιο κατάλληλο υλικό.

Οπότε είπα να πάρω εάν υπάρχουν άλλες απόψεις δοκιμασμένες κατασκευαστικά για το θέμα. Το θέμα δεν τίθεται από πλευράς απωλειών αλλά από πλευράς συμπεριφοράς του κολλητού ξύλου.

post-13671-0-08796200-1521461652_thumb.jpg

Edited by sarcs
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.