Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ημερίδα-Συζήτηση: Έκδοση Οικοδομικών Αδειών & Πολεοδομίε


Recommended Posts

Το Σάββατο 21 Ιουνίου 2008, ώρα 09:30, στην Αίθουσα Αντιπροσωπείας του Τ.Ε.Ε. (Καρ. Σερβίας 4, 5ος όροφος) ο ΣΠΜΕ διοργανώνει ημερίδα-συζήτηση με θέμα «Έκδοση Οικοδομικών Αδειών και Πολεοδομίες».

 

Τρεις Διευθυντές Πολεοδομιών, δυο ελεύθεροι επαγγελματίες και ένας εκπρόσωπος του ΤΕΕ θα δώσουν ερεθίσματα στους παρευρισκόμενους για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση πάνω σε ένα φλέγον θέμα!

 

Περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ!

 

Συνάδελφοι, σας περιμένουμε!

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Πολύ ενδιαφέρον, μακάρι να μπορούσα να παρευρεθώ.

Όποιος μπορεί και θέλει ας μεταφέρει και μερικές απορίες και προτάσεις μου.

 

Ερωτήσεις:

1) Ποιες είναι οι κυρώσεις στους υπαλλήλους των πολεοδομιών που καπνίζουν και δεν τηρούν τη σχετική υγειονομική διάταξη (Αριθ. ΥΙ/Γ.Π./οικ.76017/29.7.2002);

2) Τι μέτρα λαμβάνονται για τη βελτίωση του χώρου αναμονής του κοινού; Είστε σε γνώση ότι σε μερικές πολεοδομίες οι χώροι αυτοί είναι χωρίς φυσικό φωτισμό, αερισμό, χωρίς καθίσματα και ενίοτε πρόκειται για διαδρόμους καθαρού πλάτους 0,70μ λόγω του ότι αριστερά και δεξιά είναι τοποθετημένα ράφια με φακέλους; Αν όχι κάντε μια επίσκεψη στην Κεντρική πολεοδομία Θεσσαλονίκης και περιμένετε για έλεγχο στατικών. Να σημειωθεί ότι δεν τηρείται ούτε ο Κανονισμός Πυροπροστασίας του 1988 περί οδεύσεων διαφυγής.

3) Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για άτομα σε αναπηρικά αμαξίδια. Αν κάποιος έχει την ατυχία να ανήκει στην κατηγορία αυτή είναι διπλά άτυχος αν είναι μηχανικός ελεύθερος επαγγελματίας στην Ελλάδα και πρέπει να επισκέπτεται την πολεοδομία.

4) Γιατί ο έλεγχος μιας στατικής μελέτης δε γίνεται χωρίς τη φυσική παρουσία του μελετητή; Στην πολεοδομία Καλαμαριάς κατ' εξαίρεση γίνεται και μπράβο τους.

5) Γιατί ο φάκελος προς έλεγχο δεν πηγαίνει με ευθύνη της υπηρεσίας στον αρμόδιο ελεγκτή και πρέπει να τον αναζητήσει ο μελετητής μηχανικός και να τον προσκομίσει ο ίδιος;

6) Γιατί οι φάκελοι είναι εκτεθειμένοι στο κοινό και όποιος θέλει μπαίνει και παίρνει όποιον θέλει;

7) Ποιες είναι οι κυρώσεις που επιβάλλονται στους υπεύθυνους του αρχείου όταν χάνεται μια μελέτη ή και ολόκληρος φάκελος;

8 ) Πώς προστατευόμαστε από τον διεφθαρμένο υπάλληλο που μας κάνει τη ζωή δύσκολη μόνο και μόνο γιατί θέλει να πληρωθεί το "γρηγορόσημο" ή να μας πάρει τη δουλειά;

9) Πώς προστατευόμαστε από τον υπάλληλο που κλείνει τα ραντεβού και που τους "δικούς" του μηχανικούς τους μεταχειρίζεται προνομιακά;

 

Προτάσεις:

1) Να μαζέψουν τα τασάκια από τις πολεοδομίες. Να κοινοποιηθούν τα άρθρα της υγειονομικής διάταξης στους υπαλλήλους και να γίνει σαφές ότι όποιος παρανομεί τιμωρείται μ' αυτό και μ' αυτό τον τρόπο. Η απαγόρευση καπνίσματος ισχύει και για τους διευθυντές που πρέπει να δίνουν το καλό παράδειγμα. Σε περίπτωση καταγγελίας από ιδιώτη να είναι σαφές ότι ο διευθυντής θα ξηλωθεί από τη θέση του και θα τιμωρηθεί με πρόστιμο και ό,τι άλλο προβλέπεται.

2) Να δημιουργηθούν αίθουσες αναμονής με φυσικό φωτισμό και αερισμό και να μαζευτούν όλα τα εμπόδια (ράφια, φάκελοι κλπ) από τους διαδρόμους. Σε περίπτωση πυρκαγιάς πάλι θα λέμε ποιος και τι φταίει.

3) Να δημιουργηθούν υποδομές για τα άτομα με αναπηρικά αμαξίδια. Μέχρι να γίνει αυτό να εξυπηρετείται ο μελετητής μηχανικός τηλεφωνικά ή εάν αυτό δεν είναι δυνατόν στο ισόγειο του κτιρίου όπου θα κατεβαίνει ο υπάλληλος της πολεοδομίας.

4) Ο έλεγχος των μελετών να γίνεται χωρίς τη φυσική παρουσία των μελετητών και να ειδοποιούνται τηλεφωνικά, με fax και με e-mail που θα έχουν σημειώσει στην αίτησή του ιδιοκτήτη.

5) Η διακίνηση των φακέλων να γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του αρμόδιου υπαλλήλου και να μην έχει κανείς πρόσβαση στη διακίνηση.

Αιτήσεις και κατάθεση φακέλων να γίνονται και στα ΚΕΠ, τα οποία θα συγκεντρώνουν όλες τις αιτήσεις και τους φακέλους της εβδομάδας και θα τους καταθέτουν κάθε Δευτέρα.

6) Η πρόσβαση στο γραφείο της διακίνησης να απαγορεύεται στο κοινό και ο αρμόδιος υπάλληλος να τιμωρείται με πρόστιμο για κάθε απώλεια εγγράφου μέσα από το φάκελο.

7) Το παραπάνω να ισχύει και για το αρχείο.

8 ) Από τον διεφθαρμένο υπάλληλο προστατευόμαστε αν:

α) δεν ερχόμαστε σε επαφή μαζί του. Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, ηλεκτρονική χρέωση μελετών, έλλειψη φυσικής παρουσίας μελετητή.

β) οι όποιες παρατηρήσεις είναι αναλυτικές, τεκμηριωμένες με αναφορά σε συγκεκριμένα άρθρα της νομοθεσίας. Παρατήρηση του τύπου "να συμμορφωθείς με τις προδιαγραφές" δεν είναι αποδεκτή

γ) υπάρχουν πλήρεις και σαφείς προδιαγραφές για τα πάντα όσο αφορά την παρουσίαση και το περιεχόμενο κάθε μελέτης

δ) σε περίπτωση διαφορετικής ερμηνείας ενός νόμου, διάταξης κλπ να δίνεται απάντηση από ειδικό τμήμα του ΥΠΕΧΩΔΕ άμεσα μέσα σε διάστημα το πολύ τριών εργάσιμων ημερών.

ε) γίνεται αξιολόγηση των υπαλλήλων και από τους μελετητές και λοιπούς πολίτες που συναλλάσσονται με τις πολεοδομίες.

στ) συνδεθεί ο μισθός κάθε υπαλλήλου με την παραγωγικότητά του και το φύλλο αξιολόγησης

ζ) διεφθαρμένοι υπάλληλοι να απολύονται από το Δημόσιο δίχως επιστροφή και να τιμωρούνται με αυστηρά πρόστιμα και αφαίρεση άδειας άσκησης επαγγέλματος από το ΤΕΕ.

η) ουσιαστικό πόθεν έσχες όλων των υπαλλήλων

9) Να γίνει ηλεκτρονικό πρωτόκολλο το οποίο να είναι on-line και να έχει ο καθένας πρόσβαση σ' αυτό (εννοείται μόνο ανάγνωση).

Όλες οι χρεώσεις των φακέλων σε κάθε φάση ελέγχου μιας μελέτης να γίνονται μέσω αντίστοιχου ηλεκτρονικού συστήμαμτος το οποίο να είναι on-line και να φαίνονται τα ραντεβού όλων και στον καθένα. Να μπορεί κάποιος να μεταθέσει το ραντεβού του σε μεταγενέστερη ημερομηνία με ηλεκτρονικά υποβαλλόμενη αίτηση.

10) Το τεύχος των κάθε λογής υπολογισμών στις στατικές και μηχανολογικές μελέτες να κατατίθεται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή σε δύο CDs και τα κείμενα να είναι σε μορφή rtf, doc, excel, pdf, jpg.

Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει με τη μία σειρά των σχεδίων και να είναι σε μορφή dxf.

11) Ο έλεγχος του διαγράμματος κάλυψης (κάλυψη, δόμηση κλπ) να γίνεται χωρίς την παρουσίαση αναλυτικά των υπολογισμών σε χαρτί αλλά μέσω ηλεκτρονικών αρχείων (dxf) που θα υπάρχουν ήδη τα εμβαδά και πολύ εύκολα ο υπάλληλος θα ελέγχει την ορθότητα των αποτελεσμάτων.

12) Να ζητούνται αντίγραφα των τιμολογίων αγοράς του χρησιμοποιούμενου λογισμικού και οι αριθμοί των κλειδιών. Να υπάρχει άμεση ηλεκτρονική επικοινωνία μ' όλες τις εταιρίες λογισμικού για επιβεβαίωση της γνησιότητας του προγράμματος.

13) Σε περίπτωση προσυπογραφής ή συνυπογραφής Πολιτικού Μηχανικού να ελέγχεται η καταβολή του προβλεπόμενου από τον Νόμο ποσοστού της αμοιβής.

Link to comment
Share on other sites

12) Να ζητούνται αντίγραφα των τιμολογίων αγοράς του χρησιμοποιούμενου λογισμικού και οι αριθμοί των κλειδιών. Να υπάρχει άμεση ηλεκτρονική επικοινωνία μ' όλες τις εταιρίες λογισμικού για επιβεβαίωση της γνησιότητας του προγράμματος.

 

Πολύ-πολύ σωστό...

Link to comment
Share on other sites

9) Να γίνει ηλεκτρονικό πρωτόκολλο το οποίο να είναι on-line και να έχει ο καθένας πρόσβαση σ' αυτό (εννοείται μόνο ανάγνωση).

Όλες οι χρεώσεις των φακέλων σε κάθε φάση ελέγχου μιας μελέτης να γίνονται μέσω αντίστοιχου ηλεκτρονικού συστήμαμτος το οποίο να είναι on-line και να φαίνονται τα ραντεβού όλων και στον καθένα. Να μπορεί κάποιος να μεταθέσει το ραντεβού του σε μεταγενέστερη ημερομηνία με ηλεκτρονικά υποβαλλόμενη αίτηση.

 

Έτσι θα βλέπουμε και ποιός έβγαλε οικοδομική άδεια σε 5 μέρες! Θα βλέπουμε επίσης ποιός και πόσο γρήγορα περνάει κάθε έλεγχο... Πολύ σωστό!

 

Καλά, όχι υπάρχει κάτι από τα παραπάνω με το οποίο δεν συμφωνώ...

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον, μακάρι να μπορούσα να παρευρεθώ.

Όποιος μπορεί και θέλει ας μεταφέρει και μερικές απορίες και προτάσεις μου...

και γω μαζί σου είμαι, αλλά όσο υπάρχει η Μονιμότητα (κεφαλαίο Μ) δυστυχώς τα πράγματα θα είναι δύσκολα για τον ελεύθερο επαγγελματία μηχανικό όσες ημερίδες κι αν γίνουν...

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι ξεκίνησε πιλοτικά (Πολ. Αγ. Παρασκευής) η εφαρμογή e- Πολεοδομία.

 

Κάποιος συνάδελφος δημ. υπάλληλος ας μας πει αν γνωρίζει περισσότερα.

 

Εγώ το έμαθα καθώς έχουν βγάλει τώρα ανακοίνωση στη Μεσογείων στην Πολεοδομία που λέει ότι μέχρι 12.00 εξυπηρετούμαστε καθώς μετά έχει e-πολεοδομία.

 

υγ:

 

Χάρη ομολογκάρισε τις προτάσεις σου καθώς τις βλέπω να παίζουν σε ανακοινώσεις ομάδων εργασίας σαν συμπεράσματα χρόνιας αμοιβομένης μελέτης και σπουδής επί του θέματος από τους ικανότατους συναδέλφους συνδικαλιστές.

 

:lol: :lol: :lol: :lol:

 

Σε κάποιους παίρνει 3 ώρες και σε άλλους μισό αιώνα.

 

Keep walking....

:lol:

 

Μην μου απαντήσει κανείς δυναμιτίζοντας το κλίμα γιατί και εγώ συνδικαλιστής ήμουν αλλά αποσύρθηκα, καθώς είχα πρόβλημα στη μέση και δεν μπορούσα να σκύβω. 8-)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.