Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Ελάχιστες διαστάσεις θέσης στάθμευσης και ανελκυστήρα


TS

Recommended Posts

Λοιπόν ξαναθυμίζω:

 

Γενικός οικοδομικός κανονισμός.

'Αρθρο 260 - Επιβολή κατασκευής ανελκυστήρα.

(άρθρο 29 παρ. 5 ν. 1577/1985)

 

 

 

1. Στα κτίρια του δημόσιου τομέα, των νπδδ, των κοινωφελών οργανισμών και κτίρια γραφείων, με περισσότερους από έναν ορόφους, επιβάλλεται η κατασκευή ανελκυστήρα.

 

Στα παραπάνω κτίρια, καθώς και στα κτίρια με χρήση κατοικίας, στα οποία είναι υποχρεωτική η κατασκευή ανελκυστήρα, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, επιβάλλεται η σύνδεση της στάθμης του πεζοδρομίου με τη στάθμη του ανελκυστήρα με επίπεδο κλίσης μέχρι και 6% και ελάχιστου πλάτους 1,30 μ., ώστε να είναι δυνατή η προσπέλαση σε αυτά ατόμων με ειδικές ανάγκες. Σε όλα αυτά τα κτίρια ένας τουλάχιστον ανελκυστήρας πρέπει να έχει ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις πλάτους, μήκους και ελεύθερου ανοίγματος πόρτας 1,10 μ., 1,40 μ. και 0,80 μ. αντίστοιχα. Ο χώρος μεταξύ της πόρτας του ανελκυστήρα αυτού και του απέναντι τοίχου πρέπει να έχει ελάχιστο πλάτος 1,50 μ.

 

2. Κατά τη διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων, καθώς και των κοινής χρήσης υπαίθριων χώρων των κτιρίων, πρέπει να λαμβάνεται πρόνοια, ώστε οι χώροι αυτοί να είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται και από άτομα με ειδικές ανάγκες.

 

Οι παραπάνω χώροι πρέπει να διαθέτουν διαδρόμους με ομαλό δάπεδο, κατασκευασμένο από συμπαγές μη ολισθηρό υλικό πλάτους τουλάχιστον 1,30 μ. και κλίσης μέχρι 6%.

 

Εγκ-20504/2314/12/12-2-86

Εγκ-12/86

[ΙΣΧΥΕΙ από 12-2-86]

ΑΡΘΡΟΝ-29. ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ. ενημερωτικά, ίδιο link με του thanar (sic)

 

Παρ.5: Επισημαίνεται ότι, για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες, δε όλες τις κατοικίες όπου επιβάλλεται ανελκυστήρας (δηλ. με 4 ή πλέον ορόφους), καθώς και σε κτίρια γραφείων, κοινοφελών οργανισμών, ΝΠΔΔ και Δημοσίου Τομέα, επιβάλλεται η κατασκευή ενός τουλάχιστον ανελκυστήρα με καθορισμένες ελάχιστες διαστάσεις, καθώς και η κατασκευή ράμπας που συνδέει τον ανελκυστήρα με την στάθμη του πεζοδρομίου με κλίση το πολύ 6%.

Ενδεικτικά για να είναι δυνατή η κατασκευή ανελκυστήρα πρέπει να έχει ελάχιστες διαστάσεις πλάτους 1,50 μ. και βάθους 1,70 μ.

Διευκρινίζεται ότι η ΠΙΛΟΤΙΣ θεωρείται όροφος για την εφαρμογή των πιο πάνω διατάξεων.

 

Όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι γενικώς οι εγκύκλιοι έρχονται να καλύψουν κενά ή παρερμηνείες της υφιστάμενης νομοθεσίας. Οπότε δυστυχώς εγώ τις βάζω σε προτεραιότητα - μάλιστα μεταξύ εγκυκλίων επιλέγω την παλαιότερη.

 

Για το ''ενδεικτικά'': αν η πρόταση ήταν αλλιώς γραμμένη ''Για να είναι δυνατή η κατασκευή ανελκυστήρα πρέπει να έχει ενδεικτικά ελάχιστες διαστάσεις πλάτους 1,50 μ. και βάθους 1,70 μ.'' θα μπορούσε κάποιος να ισχυρισθεί ότι οι διαστάσεις είναι μη-περιοριστικές. Αλλά το ''ενδεικτικά'' είναι στην αρχή και όπως το διαβάζω προτιμήσανε από τον ανελκυστήρα και τη ράμπα, που αναφέρθηκαν προηγουμένως στο κείμενο της εγκυκλίου, να αναπτύξουν τα του ανελκυστήρα.

 

Για το ύψος στις κατοικίες οι ''τέσσερις όροφοι'' υπερτερούν νομίζω των 9 μ.

Link to comment
Share on other sites

Εχω την εντύπωση ότι οι ελάχιστες διαστάσεις είναι 1,80*1,40 ή τουλάχιστον αυτή τη διάσταση με ανάγκασε ο πολεοδόμος υπάλληλος να βάλω

 

Για το φρεάτιο του ασανσερ μιλάω και μιλάωγια καθαρές διαστάσεις

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Διαστάσεις Φρεατίων ανελκυστήρων

 

Σύμφωνα με την Υπ. απόφ. Αριθ. Φ.9.2/οικ.32803/1308 για την προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στην Οδηγία 95/16/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης της 29.6.1995 «για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών-μελών σχετικά με τους ανελκυστήρες»(EEL 213/7.9.1995),τα κριτήρια αξιολόγησης (σήμανση πιστότητας-δήλωση πιστότητας CE) για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας ανελκυστήρος Θα είναι πολύ αυστηρά.

 

Γι' αυτό προτείνεται να διατηρούνται οι εσωτερικές διαστάσεις κατασκευής των φρεατίων όπως στα συνημμένα σχέδια (1),(2) ώστε τα δομικά στοιχεία του φρεατίου να έχουν διαστάσεις εσωτερικές ικανές για την κατασκευή θαλαμίσκου με εσωτερικές διαστάσεις 1.10 X 1.40 (οι ελάχιστες απαιτούμενες κατά ΓΟΚ) με αποτέλεσμα να αποφεύγονται μελλοντικά προβλήματα χορήγησης άδειας λειτουργίας αυτών

 

Ελπίζω να βοήθησα.;)

 

Γιώργος Αποστολόπουλος

Ηλεκ. Μηχανικός

post-20642-131887231808_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.