newmech Posted December 8, 2010 at 10:04 AM Posted December 8, 2010 at 10:04 AM Καλημέρα, Πήρα το θάρρος να γράψω, καθώς το michanikos.gr με τις αναρτήσεις του με έχει βοηθήσει πάρα πολύ. Μου ζητήθηκε να κάνω μια γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου για μια μικρή επιχείρηση (<5 εργαζόμενους). Έχω μελετήσει αρκετά αυτές τις μέρες υλικό που βρήκα από ελινυαε, κεπεκ κλπ και έχω κατά το ήμισυ περίπου ολοκληρώσει τη μελέτη. Θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτήσεις: 1. Έχω χωρίσει νοητά την επιχείρηση σε δύο τμήματα εκ των οποίων ένα είναι η αποθήκη και το άλλο είναι τα Γραφεία. Η επιχείρηση μεταξύ άλλων έχει μηχανοκίνητα οχήματα (δίκυκλα, αυτοκίνητα κλπ) για την οδική μεταφορά εμπορεύματος από και προς την αποθήκη. Αυτά τα οχήματα πρέπει να συμπεριληφθούν στη μελέτη στο τμήμα της Αποθήκης (πχ εξοπλισμός εργασίας) ή πρέπει να δηλώσω και ένα νέο "νοητό" τμήμα (πχ τμήμα Μεταφορών) στο οποίο να τα περιλάβω? Να σημειωθεί ότι τα οχήματα πραγματοποιούν οδικές μεταφορές και σε καμία περίπτωση δεν κινούνται ή σταθμεύουν εντός της αποθήκης. Απλά με αυτή σχετίζονται περισσότερο. 2. Πέραν της τήρησης του Κ.Ο.Κ. και της νομοθεσίας που αφορά τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, υπάρχουν άλλοι περιορισμοί για τα οχήματα οδικών μεταφορών και κυρίως τους οδηγούς τους? (πχ εξοπλισμός οδηγών δικύκλων πέρα από το κράνος, όπως γάντια, ισοθερμικά, αδιάβροχο, κινητό τηλέφωνο κλπ). Ή μήπως αρκεί για τους οδηγούς η "τήρηση του Κ.Ο.Κ"? 3. Μετά την ολοκλήρωση της γραπτής εκτίμησης επαγ. κινδύνου, αρκεί η υπογραφή της από το μηχανικό και τον εργοδότη-μηχ. ασφαλείας της επιχείρησης (και επομένως η εκτίμηση απλά μένει στην επιχείρηση) ή πρέπει να δοθεί έγκριση της εκτίμησης από την επιθεώρηση? 4. Ποια πρέπει να είναι η πληρωμή του εξωτερικού μηχανικού για μια γραπτή εκτίμηση επαγγ. κινδύνου σε μικρή επιχείρηση? (ο μηχανικός ασφαλείας είναι άλλος) Ελπίζω να μη σας κούρασα! Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθειά σας.
vagelis_lam Posted December 8, 2010 at 10:49 AM Posted December 8, 2010 at 10:49 AM 1. εφόσον συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία τα αυτοκίνητα τότε υποχρεωτικά θα μπουν σε νέο τμήμα π.χ γραφείο κίνησης. 2. Δελτίο Συντήρησης, γραπτό δελτίο ελέγχου παραλαβής - στάθμευσης, όλα αυτά που αναφέρεις και ιατρικές εξετάσεις οδηγών σύμφωνα με εντολές που θα πάρεις απο γιατρό εργασίας 3. Να δοθεί στην επιθεώρηση και να κοινοποιείς κάθε αλλαγή. 4. Διαπραγματεύσου την αναλόγως της δουλειάς που θα κάνεις 1
CostasV Posted December 8, 2010 at 03:50 PM Posted December 8, 2010 at 03:50 PM 1. Οχι, δεν χρειάζεται να "δημιουργήσεις" κάποιο τμήμα για να του "χρεώσεις" τον εξοπλισμό. Πρέπει να βρεις (σε συνεργασία με το προσωπικό του πελάτη) ποιός, πότε, πώς, πού, για πόσο χρόνο και υπό ποιές συνθήκες μπορεί να χρησιμοποιεί τον εκάστοτε εξοπλισμό (όπως π.χ. τα οχήματα), και όχι μόνο υπό φυσιολογικές συνθήκες. Μετά πρέπει να διακρίνεις τους πιθανούς κινδύνους που στην συγκεκριμένη περίπτωση των οχημάτων είναι σχετικά εύκολο: τα οδικά ατυχήματα. Μπορεί όμως να υπάρχουν και άλλοι, κρυμμένοι κίνδυνοι που αφορούν ειδικά τον πελάτη σου, π.χ. μπορεί να υπάρχει ένα σταυροδρόμι όπου συνήθως (λέω) πολλοί κάνουν μία παρανομία. Ή κάτι άλλο που θεωρείται "δεδομένο" ότι γίνεται με τον Α τρόπο και ο Α τρόπος είναι επικίνδυνος, π.χ. τρόπος φόρτωσης (λέω εγώ! ) Θα πρέπει να μπεις στην καθημερινή ρουτίνα του πελάτη. Τα περισσότερα επικίνδυνα σημεία, όλως περιέργως διαφεύγουν, ακόμη και από μάτια εξασκημένων τεχνικών ασφαλείας. 2. Ο απλός τρόπος που σε καλύπτει πλήρως έναντι του νόμου είναι το να γράψεις "τηρείτε τον ΚΟΚ". Εάν αυτό αρκεί στον πελάτη, καλώς. Εάν όχι, ή μάλλον μόνο εάν αυτό δεν αρκεί στον πελάτη, εφάρμοσε το όσα γράφω στο (1) 3. Εξαρτάται από το λόγο που παρήγγειλε την εκτίμηση ο πελάτης. Συνήθως την ζητά για να την καταθέσει στην Επιθεώρηση. 4. Κανονικά έπρεπε να έχεις συμφωνήσει την τιμή πριν κλείσεις την συμφωνία. Εάν έχεις αρχίσει την δουλειά και δεν έχετε συμφωνήσει σε μία τιμή... ξεκινάς από μειονεκτική θέση. Αφησέ στον πελάτη να σου κάνει εκείνος πρώτος μία πρόταση και μετά διαπραγματεύσου το. ΥΓ. Ρίξε μία ματιά στο κάτω-κάτω μέρος της σελίδας αυτής. Θα δείς ότι υπάρχουν 5 παρόμοια θέματα, τα τρία εκ των οποίων περιέχουν καποιες απαντήσει. Ισως σου φανούν χρήσιμα. 1
newmech Posted December 10, 2010 at 07:30 AM Author Posted December 10, 2010 at 07:30 AM Σας ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σας! Συνεχίζω προς ολοκλήρωση της μελέτης... Αν συναντήσω κάτι νέο θα επανέλθω.
Vassilis.K. Posted December 30, 2010 at 04:58 PM Posted December 30, 2010 at 04:58 PM Διαφωνώ: 3. Η γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου είναι υποχρεωτική από την νομοθεσία (ΠΔ 17/96), φυλάσσεται στην επιχείρηση και είναι φυσικά στη διάθεση της Επιθεώρησης αν ζητηθεί, δεν υποβάλλεται για έγκριση.
newmech Posted January 4, 2011 at 03:07 PM Author Posted January 4, 2011 at 03:07 PM Διαφωνώ:3. Η γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου είναι υποχρεωτική από την νομοθεσία (ΠΔ 17/96), φυλάσσεται στην επιχείρηση και είναι φυσικά στη διάθεση της Επιθεώρησης αν ζητηθεί, δεν υποβάλλεται για έγκριση. Έτσι είναι, μίλησα και με επιθεώρηση. Η εκτίμηση φυλάσσεται στην επιχείρηση και όταν γίνει έλεγχος από την επιθεώρηση, αυτή είναι στη διάθεσή της. Επιπλέον όπως μου είπαν σε έλεγχο είναι δυνατό η επιθεώρηση να ζητήσει προσθήκες στην εκτίμηση, εφόσον βέβαια κριθεί πως αυτή είναι ελλιπής...
SwiftGti Posted January 13, 2011 at 07:38 PM Posted January 13, 2011 at 07:38 PM Να απαντήσω και εγω μια και ειμαι και Τεχνικος Επιθεωρητης. Η ΓΕΕΚ συντασεται απο τον Τ.Α ( Τεχνικο Ασφαλειας) και υπογραφεται και απο τον ΤΑ και απο τον ιδιοκτητη. ΜΕΝΕΙ στην επιχειρηση και αν ερθουν οι επιθεωρητες την ζητανε να την δουνε. Συνηθως ειναι copy paste απο αλλες αλλα καθενας ειναι υπευθυνος για το τι υπογραφει. Ουσιαστικα η υπογραφη του ΤΑ ειναι να ενημερωνει τον ιδιοκτητη για τους κινδυνους και ο ιδιοκτητης υπογραφοντας τους "κατανοει". Η ΓΕΕΚ σε περιπτωση σοβαρου ατυχηματος ειναι και ενα επιπλεον εγγραφο υπερ του ΤΑ αν υπαρξει δικαστηριο και ειναι κατηγορουμενος ( Μου εχει τυχει). Η ΓΕΕΚ ενημερωνεται οταν α) η επιχειρηση παρει καινουρια μηχανηματα β) κανει επεκταση χωρων Η υπαρξη της ΓΕΕΚ ειναι υποχρεωτικη.Αν η επιχειρηση ειναι παλαια ΔΕΝ δικαιολογηται η μη υπαρξη της
CostasV Posted January 14, 2011 at 06:31 AM Posted January 14, 2011 at 06:31 AM ( Μου εχει τυχει). Θα μπορούσες σε αυτό, ή καλύτερα σε άλλο νέο θέμα, να μας περιγράψεις τα ντεσού της υπόθεσης;
Vassilis.K. Posted January 14, 2011 at 08:12 AM Posted January 14, 2011 at 08:12 AM SwiftGti, η παρουσία σου προσδίδει κύρος και αξιοπιστία εκ της θέσεώς σου ως Επιθεωρητής και προσωπικά σε ευχαριστώ για τη συμβολή σου και τη διάθεσή σου να βοηθήσεις. Όταν γράφεις "...η υπογραφη του ΤΑ ειναι να ενημερωνει τον ιδιοκτητη για τους κινδυνους και ο ιδιοκτητης υπογραφοντας τους "κατανοει" ", αναφέρεσαι στο Βιβλίο Υποδείξεων ? Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και προφανώς δεν είναι σωστό το copy paste οπότε στη πράξη μια "κακή" εκτίμηση κινδύνου με σοβαρές ελλείψεις που δεν επισημαίνει κινδύνους που έστω ότι προκάλεσαν ατύχημα ή δυστύχημα, μπορεί να κατηγορηθεί ο ΤΑ επειδή την αποδέχθηκε (για την περίπτωση που δεν την εκπόνησε ο ίδιος) ? Πολλές επιχειρήσεις δεν προβαίνουν στη σύνταξη της εκτίμησης, παρά των γραπτών και προφορικών υποδείξεων του ΤΑ, από εκεί και μετά τι γίνεται, τι ευθύνες έχει ο ΤΑ, μόνη διέξοδος -μη εφαρμόσιμη φυσικά- είναι η καταγγελία στο ΚΕΠΕΚ ?
x_user Posted January 17, 2011 at 10:46 PM Posted January 17, 2011 at 10:46 PM 2) κάποια αναφορά πρέπει να γίνει και για τα άτομα (συνήθως είναι οι οδηγοί) που θα φορτώσουν/ξεφορτώσουν το όχημα, δηλ εάν θα σηκώσουν τα εμπορεύματα με το χέρι, με παλετοφόρο κλπ, τα μέτρα προφύλαξης που θα πρέπει να πάρουν κλπ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now