Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια


vasilis1993

Recommended Posts

19 hours ago, TEE said:

Οι ίδιοι που έτρεχαν κάποτε στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, επειδή δεν τους ικανοποιούσε η δημόσια εκπαίδευση, τώρα ξαφνικά βγάζουν πύρινους λόγους κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης...

Στην εποχή μου τουλάχιστον (δέσμες), είτε από ιδιωτικό σχολείο ήσουν είτε από δημόσιο, φροντιστήριο έκανες πάλι (αναφέρομαι στην συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων).

Το επισημαίνω γιατί αναφέρθηκε εις διπλούν :

 

19 hours ago, TEE said:

Σήμερα, οι μαθητές των λυκείων κοιμούνται κατά την ώρα των μαθημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης για να είναι ξεκούραστοι στο ιδιαίτερο μάθημα που ακολουθεί!

Edited by JohnnyHoliday
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 101
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Θα γίνει διάλογος, εφόσον το επιθυμείς.

Απλά δεν κατάλαβα την παρατήρηση του συντονιστή και κάπου έχασα το μπούσουλα.

 

Στα του θέματος έγραψες:

Παράθεση

Στην εποχή μου τουλάχιστον (δέσμες), είτε από ιδιωτικό σχολείο ήσουν είτε από δημόσιο, φροντιστήριο έκανες πάλι (αναφέρομαι στην συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων).

Αυτό δεν αλλάζει τίποτα από όσα έγραψα παραπάνω και δεν καταλαβαίνω το σχόλιο.

Όσοι της εποχής σου ή και οποιασδήποτε άλλης εποχής ήταν από ιδιωτικά σχολεία, προφανώς είχαν ήδη ιδιωτική εκπαίδευση.

Το σχόλιό μου αφορούσε την τεράστια πλειοψηφία της σύγχρονης εκπαίδευσης που είναι δημόσια ονομαστικά, αλλά ιδιωτική πρακτικά.

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, TEE said:

Όσοι της εποχής σου ή και οποιασδήποτε άλλης εποχής ήταν από ιδιωτικά σχολεία, προφανώς είχαν ήδη ιδιωτική εκπαίδευση.

Μου φαίνεται ότι δεν κατανοείς αρκετά απ' όσα γράφω : έγραψα ότι είτε προερχονταν από ιδιωτικό είτε από δημόσιο σχολείο, έκαναν φροντιστήριο ούτως ή άλλως. Οπότε, ούτε εγώ κατανοώ προς τι η διευκρίνιση σου (ότι δηλαδή, είχαν ιδιωτική εκπαίδευση όσοι προέρχονταν από ιδιωτικά σχολεία / υπήρχε δηλαδή περίπτωση, να μην συμβαίνει αυτό και να λαμβάνουν κάτι άλλο οι από ιδιωτικό σχολείο; )

Επίσης, το τι αφορούσε το σχόλιό σου θα πρέπει να διευκρινίζεται εγκαίρως, γιατί δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις (βλέπε και πρώτο σχόλιό μου).

Τέλος, στα του συντονιστή δεν μπορώ να επέμβω. Εφόσον δεν κατάλαβες τι ακριβώς σου επισήμανε, καλό θα ήταν να μιλήσεις απευθείας μαζί του.

Link to comment
Share on other sites

Ας ξαναδοκιμάσω...

 

Το σχόλιό μου αφορά την πλειοψηφία των απόφοιτων δημόσιας εκπαίδευσης, δηλαδή τη συντριπτική πλειοψηφία των εισακτέων στα ΑΕΙ.

Και καυτηριάζει την ασυνέπεια μεταξύ της χρήσης εξωσχολικών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ως εργαλείο για την επίτευξη των στόχων, και της ρητορικής κατά των ιδιωτικών σχολών.

Έγραφα, λοιπόν, ότι είναι τραγικό να διαβάζεις από ανθρώπους που επέλεξαν την ιδιωτική εκπαίδευση για να εισαχθούν στα ΑΕΙ να σου επιχειρηματολογούν κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Φυσικά, κι αυτονόητα, για όσους ήταν από ιδιωτικά σχολεία ισχύει εξίσου, αν όχι στο πολλαπλάσιο.

 

Συνεχίζοντας στο ίδιο σκεπτικό, λέω ότι η κυβέρνηση δεν ήρθε να νομοθετήσει στην ουσία κάτι το νέο, αλλά να νομιμοποιήσει αυτό που η ίδια η κοινωνία έκανε χρηστό μέσα από τις χρόνιες επιλογές της.

Κι επαναλαμβάνω ότι δεν είμαι υπέρμαχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως πολιτική επιλογή. Απλά κατανοώ ότι η πολιτική επιλογή ενυπάρχει ως κοινωνική επιταγή εδώ και δεκαετίες. 

 

Τέλος θα προσθέσω ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί καταλύτες για να κάνει τη δουλειά της ταχύτερα κι αποδοτικότερα, μεταξύ των οποίων η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ με διάφορα προσχήματα (ΕΒΕ κλπ), η απαξίωση μεγάλης μερίδας των μηχανικών αρνούμενη να τους ρυθμίσει το επάγγελμα, η απαξίωση της υποδομής και λειτουργίας των (δημόσιων) ΑΕΙ κλπ.

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

9 ώρες πριν, TEE said:

...την τεράστια πλειοψηφία της σύγχρονης εκπαίδευσης που είναι δημόσια ονομαστικά, αλλά ιδιωτική πρακτικά.

Όχι όλη

Μόνον η Μέση (κι αυτή κυρίως στο Λύκειο), η οποία λειτουργεί ως προθάλαμος για την Ανώτερη/Ανώτατη, η οποία λειτουργεί ως απαραίτητη προϋπόθεση για επαγγελματική αποκατάσταση μετά "χαρτίου" τινός...

Κι όπως γίνεται συνήθως, οι εκάστοτε κυβερνώντες, αντί να φροντίσουν για τη σωστή αναδιάρθρωση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης ώστε να καταστεί Παιδεία ικανή να διαπλάσει Πολίτες και όχι υπηκόους, μας ρίχνουν στάχτη στα μάτια με τις κοκορομαχίες τους.

Προφανώς, όλοι τους, προτιμούν τον εύκολα χειραγωγήσιμο ψηφοφόρο από τον "επικίνδυνα" ενεργό πολίτη

επίσης (@TEE) "...η πολιτική επιλογή ενυπάρχει ως κοινωνική επιταγή εδώ και δεκαετίες."

Δεν είναι επιταγή, αλλά επιλογή

Κι αν θέλεις, να στο κάνω και λιανά

 

 

Edited by tetris
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου Τέτρις,

δες το στην πιο απλή μορφή του.

Αν ο πολίτης θεωρεί ότι για να εισαχθεί στα ΑΕΙ πρέπει να λάβει ιδιωτική εκπαίδευση διότι η δημόσια δεν επαρκεί, πως μπορεί να επιχειρηματολογήσει ότι τα ΑΕΙ δεν πρέπει να είναι εξίσου ιδιωτικά, δεδομένου ότι εισάγεται σε εκείνα από ιδιωτικούς φορείς που εκείνος θεωρεί επαρκείς σε σχέση με τα ανεπαρκή δημόσια ιδρύματα;

 

Αυτό που υποστηρίζω, λοιπόν, είναι ότι η Πόλις εάλω εκ των έσω. Ανοίξαμε ομαδικώς την κερκόπορτα.

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 λεπτά πριν, TEE said:

... διότι η δημόσια δεν επαρκεί..

Γιατί να μην επαρκεί η Παιδεία και όχι ο πολίτης? Γιατί να χρειάζονται σήμερα φροντιστήριο φοιτητές (πράγμα αδιανόητο στην εποχή μου) προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις? Γιατί οι σύγχρονοι γονείς μαθαίνουν στα παιδιά τους να είναι τεμπέλικα και να αναζητούν ένα (οποιοδήποτε) χαρτί ΑΕΙ προκειμένου να "τρουπώσουν" σε κάποια θεσούλα (κατά προτίμηση Δημόσια)? Γιατί πρέπει να αποκτήσουν τίτλο ΑΕΙ ακόμη και τα "τούβλα"? Γιατί να έχουμε πήξει στους πτυχιούχους και διπλωματούχους, ενώ ψάχνουμε με το κιάλι τεχνίτες?

και πολλά άλλα (μάλλον ρητορικά) γιατί

Αν καταφέρουμε, ως κοινωνία, να κοιταχτούμε στον καθρέφτη με ειλικρίνεια, ίσως μπορέσουμε να λύσουμε το πρόβλημα. Κι αφού κατανοήσουμε ότι δεν είναι στραβός ο γιαλός, ίσως μπορέσουμε να αποτρέψουμε τη συντριβή (αν αυτό δεν έχει ήδη συμβεί) του σκάφους στα βράχια. Αν και το βλέπω δύσκολο, μιας και οι καπεταναίοι είναι  αλλήθωροι

Link to comment
Share on other sites

Απλά να υποσημειώσω ότι η δική μου προσέγγιση δεν ήταν ότι "η δημόσια παιδεία δεν επαρκεί", αλλά ότι "ο πολίτης θεωρεί ότι η δημόσια παιδεία δεν επαρκεί μέσα από τις ίδιες τις πρακτικές κι επιλογές του".

Κι αυτό ακριβώς καυτηριάζω μέσα στα κείμενά μου.

Σε σχέση με το 

Παράθεση

Γιατί πρέπει να αποκτήσουν τίτλο ΑΕΙ ακόμη και τα "τούβλα"?

έχω τελείως διαφορετική προσωπική άποψη.

Για εμένα κάθε πολίτης πρέπει -αν είναι δυνατό- να περνά μέσα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, κι ας αποφασίσει να ανοίξει αργότερα καντίνα ή να εργαστεί ως οικοδόμος.

Η επαγγελματική σταδιοδρομία δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τον κλάδο που επιλέγει καθένας να μορφωθεί.

Χρειαζόμαστε ως κοινωνία όσο το δυνατό πιο μορφωμένους πολίτες, που έχουν διδαχθεί τη διαδικασία της επιστημονικής αμφισβήτησης και του ορθού λόγου. Θεσπίσαμε την υποχρεωτικότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να μην έχουμε αγράμματους πολίτες. Νομίζω ότι είναι καιρός να θεσπίσουμε και την υποχρεωτικότητα της τριτοβάθμιας για να μην έχουμε αδαείς πολίτες.

Προς το παρόν πηγαίνουμε ολοταχώς προς την αντίθετη...

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

H τριτοβάθμια εκπαίδευση ΔΕΝ είναι ΠΑΙΔΕΙΑ, αλλά ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ σε ένα επάγγελμα.

Για μένα η υποχρεωτική ΓΕΝΙΚΗ εκπαίδευση, έπρεπε να είχε μείνει στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ, όπως παλιά, όπου μπορούσε το παιδί να έχει μία καλύτερη γενική μόρφωση. 

Το Γυμνάσιο θα έπρεπε εξ ορισμού να είναι πολυκλαδικό και μάλιστα προοδευτικά. Δηλαδή η Α΄ γυμνασίου, να είναι 80 % Γενική και 20 % κλαδική και η Γ΄ γυμνασίου 20 % Γενική και 80 % κλαδική.

Δεν χρειάζεται να κάνουμε 3 φορές την ίδια ιστορία στα 12 σχολικά χρόνια, ούτε τόσα θρησκευτικά κλπ. 

Τα παιδιά στο γυμνάσιο θα έπρεπε να έχουν γνώση των δεξιοτήτων τους και να έχουν ανακαλύψει σε ένα βαθμό τα ταλέντα τους και τις επιθυμίες τους, σε ένα περιβάλλον που τα ξεβλαχέματα και το ΚΛΙΚ δεν θα έχουν δυνατότητα ύπαρξης.

Σε ένα περιβάλλον που κάθε επάγγελμα θα θεωρείται κοινωνικά αξιοπρεπές και όσοι το ασκούν κοινωνικά άξιοι.

Εννοείται ότι το σημερινό χάλι που στα 15 τους έχουν όλοι τελειώσει μία γενική σούπα χωρίς καμία εξέταση και χωρίς αξιολόγηση, θα πρέπει να σταματήσει.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, έχουμε μεγάλες αλλαγές, που ο καταμερισμός εργασίας και οι ειδικεύσεις θα επεκτείνονται και οι γενικότητες θα είναι άχρηστες. 

Το Λύκειο επίσης θα πρέπει να είναι κλαδικό και να υπάρχουν και ειδικά λύκεια, όπως τα μουσικά, να υπάρχουν κλασσικά, θετικών επιστημών κλπ, έτσι ώστε το παιδί αφού έχει πάρει μια μυρωδιά στο τι θέλει να κάνει στο γυμνάσιο, στο λύκειο, θα μπορεί να το προχωρήσει, αλλά και να το αλλάξει, αν τελικά δει ότι άλλα επιθυμεί η καρδιά του. 

Για την τριτοβάθμια ο στόχος λένε τώρα διεθνώς είναι να έχει πτυχίο το 30 %. Αυτό σημαίνει ότι οι εισακτέοι δεν θα μπορεί να είναι πάνω από το 40 %.

Αλλά θα πρέπει οι εναλλακτικές να είναι σοβαρές. 

Παλιότερα μπορεί ένας πτυχιούχος τριτοβάθμιας να έβγαζε τα πρώτα του λεφτά στα 23-25 του χρόνια, ένας τεχνίτης όμως είχε ήδη ένα κομπόδεμα 6-7-8 χρόνων. 

Μας τα χάλασε όμως το ξεβλάχεμα και το φαίνεσθαι και η μούρη που νομίζουμε ότι πρέπει να πουλάμε στους άλλους, για να είμαστε ιν στα κοινωνικά δίκτυα. 

Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πριν, BAS said:

H τριτοβάθμια εκπαίδευση ΔΕΝ είναι ΠΑΙΔΕΙΑ, αλλά ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ σε ένα επάγγελμα.

ΙΕΚ κι έτσ' ;;; 😀

Ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας;

 

Παραθέτω το σκοπό των ΑΕΙ

Παράθεση

Τα ΑΕΙ έχουν ως αποστολή:

α) να παράγουν και να μεταδίδουν τη γνώση με την έρευνα και τη διδασκαλία, να προετοιμάζουν τους φοιτητές για την εφαρμογή της στο επαγγελματικό πεδίο και να καλλιεργούν τις τέχνες και τον πολιτισμό,

β) να συμβάλλουν στη δια βίου μάθηση με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, περιλαμβανομένης και της διδασκαλίας από απόσταση, με βάση την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα στο ανώτερο επίπεδο ποιότητας σύμφωνα με τα διεθνώς αναγνωρισμένα κριτήρια,

γ) να αναπτύξουν την κριτική ικανότητα και τις δεξιότητες των φοιτητών, να διαμορφώνουν τις απαραίτητες συνθήκες για την ανάδειξη νέων ερευνητών και να παρέχουν τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια στους αποφοίτους τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

δ) να ανταποκρίνονται στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, να προωθούν τη διάχυση της γνώσης και την ανάπτυξη των τεχνών, την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας, καθώς και την καινοτομία, με προσήλωση στις αρχές της επιστημονικής δεοντολογίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής, καθώς και να συμβάλουν στο εθνικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας στην κατεύθυνση της αειφορίας,

ε) να προωθούν τη συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικούς φορείς στην ημεδαπή και την αλλοδαπή, την αποτελεσματική κινητικότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, των φοιτητών και των αποφοίτων τους, συμβάλλοντας στην ευρωπαϊκή και διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα,

στ) να συμβάλουν στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών, ικανών να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις όλων των πεδίων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων με επιστημονική, επαγγελματική και πολιτιστική επάρκεια και υπευθυνότητα και με σεβασμό στις αξίες της δικαιοσύνης, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης. της ειρήνης και της ισότητας,

ζ) να αναπτύσσουν κοινούς, ανοικτούς πόρους στην εκπαίδευση, την έρευνα, την τεχνολογία και τον πολιτισμό.

Σου τόνισα κάτι που φαίνεται να σου διαφεύγει τελείως.

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.