Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σχετικά με τον υπολογισμό πρόστιμου αυθαιρέτου (διευκρινησεις - αποριες)


Recommended Posts

Καλησπέρα συνάδελφοι.

Μου έτυχε το εξής σενάριο στο νόμο και θα θελα να ρωτήσω τι γίνεται πάνω κάτω.Ο νόμος εμπεριέχει αλλαγή χρήσης.Το σενάριο λοιπόν έχει ως εξής.

Υπόγεια αποθήκη για να γίνει κατάστημα.Πολεοδομικά όλα εντάξει.Καμία υπέρβαση δόμησης(τετραγωνικά,ύψος κλπ).Η αλλαγή χρήσης υπάγεται στην υπέρβαση δόμησης??

Σας ευχαριστώ εκ των προταίρων.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 275
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Η αλλαγή χρήσης ανήκει σ' αυτόν τον νόμο με την προϋπόθεση ότι δεν μπορεί να βγει κανονική άδεια.

Για παράδειγμα σε εκτός σχεδίου γήπεδο επιτρέπεται 600Μ2 αποθήκη. Βγάζεις λοιπόν την άδεια και αργότερα αλλάζεις χρήση σε κατοικία. Όμως όπως ξέρεις, κατοικία επιτρέπεται μόνο μέχρι 200Μ2.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα συνάδελφοι.

Μου έτυχε το εξής σενάριο στο νόμο και θα θελα να ρωτήσω τι γίνεται πάνω κάτω.Ο νόμος εμπεριέχει αλλαγή χρήσης.Το σενάριο λοιπόν έχει ως εξής.

Υπόγεια αποθήκη για να γίνει κατάστημα.Πολεοδομικά όλα εντάξει.Καμία υπέρβαση δόμησης(τετραγωνικά,ύψος κλπ).Η αλλαγή χρήσης υπάγεται στην υπέρβαση δόμησης??

Σας ευχαριστώ εκ των προταίρων.

 

Αφού ΔΕΝ υπάρχουν άλλες υπερβάσεις και έχει γίνει ΜΟΝΟ αλλαγή χρήσης η περίπτωση είναι για τον 3843 και όχι για τον 4014. Σίγουρα και το πρόστιμο συμφέρει με τον 3843.

 

Πέρα απ' αυτό , αν ντε και καλά θέλεις να το πας με τον 4014 τότε.... ΝΑΙ είναι ΚΑΙ υπέρβαση δόμησης γιατί αφού παύει να έχει χρήση βοηθητικού χώρου και έχει μετατραπεί σε χώρο κύριας χρήσης, θα έπρεπε να έχει προσμετρηθεί στη δόμηση.

 

Η αλλαγή χρήσης ανήκει σ' αυτόν τον νόμο με την προϋπόθεση ότι δεν μπορεί να βγει κανονική άδεια.

Για παράδειγμα σε εκτός σχεδίου γήπεδο επιτρέπεται 600Μ2 αποθήκη. Βγάζεις λοιπόν την άδεια και αργότερα αλλάζεις χρήση σε κατοικία. Όμως όπως ξέρεις, κατοικία επιτρέπεται μόνο μέχρι 200Μ2.

 

 

Ο 4014 είναι ΚΑΙ για περιπτώσεις που μπορεί να βγει άδεια νομιμοποίησης εκ των υστέρων . Σου δίνει μάλιστα χρονικό περιθώριο 3 έτη για την έκδοση της νομιμοποίησης (αν και εφόσον βέβαια υπάρχουν οι προϋποθέσεις για νομιμοποίηση), στην οποία το πρόστιμο του 4014 θα αντικαθιστά το πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης του αυθαιρέτου (που θα οφείλονταν στη χρονική στιγμή της νομιμοποίησης).

Link to comment
Share on other sites

Ο 4014 είναι ΚΑΙ για περιπτώσεις που μπορεί να βγει άδεια νομιμοποίησης εκ των υστέρων . .....

 

Συμφωνώ μαζί σου, αναφέρεσαι στο άρθρο 26 παρ. 2., όπου πληρώνεις τώρα μόνο το παράβολο και διάστημα 3 ετών προχωράς σε έκδοση άδειας.

 

Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω είναι τελευταία φράση της ανωτέρω παραγράφου: "δεν οφείλουν άλλο πρόστιμο και επέρχονται οι συνέπειες των παραπάνω διατάξεων.".

 

Τι εννοεί, ότι ξεχνάμε τα ως τώρα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και εφαρμόζουμε τα πρόστιμα του Ν4014; Συν βέβαια το κόστος έκδοσης Ο.Α.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ μαζί σου, αναφέρεσαι στο άρθρο 26 παρ. 2., όπου πληρώνεις τώρα μόνο το παράβολο και διάστημα 3 ετών προχωράς σε έκδοση άδειας.

 

Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω είναι τελευταία φράση της ανωτέρω παραγράφου: "δεν οφείλουν άλλο πρόστιμο και επέρχονται οι συνέπειες των παραπάνω διατάξεων.".

 

Τι εννοεί, ότι ξεχνάμε τα ως τώρα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και εφαρμόζουμε τα πρόστιμα του Ν4014; Συν βέβαια το κόστος έκδοσης Ο.Α.

 

Έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ.... και μάλλον έτσι πρέπει να είναι μια και αποτελεί κίνητρο να μπεις ΤΩΡΑ στη διαδικασία που είναι πιο φθηνό το πρόστιμο απ' ό,τι αν πας κατευθείαν για νομιμοποίηση ΑΡΓΟΤΕΡΑ....

 

Κοινώς αυτοί τα εισπράττουν ΤΩΡΑ και εσύ έχεις το σχετικό όφελος της διαφοράς....

 

Όλα αυτά κατά τις ερμηνείες μας βέβαια....

 

Θα δείξει.... αλλά πότε άραγε????????:confused:

Link to comment
Share on other sites

σεδ ερώτηση σε υπάλληλο πολεοδομίας σε περίπτωση δηλωμένου αιθαιρέτου (μη τελειωμένης υπόθεσης) ανέφερε ότι θα γίνει συμψηφισμός προστίμου ανέγερσης και τακτοποίησης.

Link to comment
Share on other sites

Σε περιπτώσεις που έχουμε αυθαιρετες κατασκευές σε κατάστημα.

Π.χ προστέγασμα στο προκήπιο χωρίς άδεια και το οποίο είναι> του 1/10 του δρόμου. προστέγασμα= 12.5* 1.50= 18.75

 

1.βγάζω άδεια για τα 0.50 που ειναι το επιτρεπομενο και το υπολοιπο το πάω με τα τετραγωνικά

2.το πάω όλο με τα τετραγωνικά?και αφου τα προστεγάσματα δεν μετράνε στην κάλυψη και στην δόμηση τότε τι υπερβαση κάλυψης και δόμησης έχω.

3. το πάω κατα αποκοπή για < 20μ2

4.το πάω κατα αποκοπή ως πολεοδομική παράβαση άρα 500 ευρώ

Link to comment
Share on other sites

Kapa & gmavro, εγώ κατάλαβα πως πληρώνεις μόνο το παράβολο μέχρι 31/12/2011 και εκδίδεις εντός 3ετίας την Ο.Α.

 

Και τι σημαίνει πως μπορεί να εκδοθεί Ο.Α.;

Αν το αυθαίρετο πληρεί το όρους δόμησης προφανώς.

Άρα αν δεν τους πληρεί και για να τους πληρεί θα πρέπει να τροποποιηθεί το κτίσμα, θα υπαχθεί κατευθείαν στον Ν4014/11. Σωστά;

 

υ.γ. Δεν λέει όμως τι συμβαίνει αν δεν εκδοθεί Ο.Α. εντός 3ετίας.

Link to comment
Share on other sites

Kapa & gmavro, εγώ κατάλαβα πως πληρώνεις μόνο το παράβολο μέχρι 31/12/2011 και εκδίδεις εντός 3ετίας την Ο.Α.

 

Και τι σημαίνει πως μπορεί να εκδοθεί Ο.Α.;

Αν το αυθαίρετο πληρεί το όρους δόμησης προφανώς.

Άρα αν δεν τους πληρεί και για να τους πληρεί θα πρέπει να τροποποιηθεί το κτίσμα, θα υπαχθεί κατευθείαν στον Ν4014/11. Σωστά;

 

υ.γ. Δεν λέει όμως τι συμβαίνει αν δεν εκδοθεί Ο.Α. εντός 3ετίας.

 

Στην ουσία σε "προστατεύει" από το να χρεωθείς τα κανονικά πρόστιμα που αναφέρονται και στο άρθρο 27 :

 

Άρθρο 27

Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μη δηλούμενων

κατασκευών/ χρήσεων.

 

Αν δεν υποβληθεί δήλωση ή αν δεν περατωθεί ε-

μπρόθεσμα η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού

προστίμου, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου

24, εφαρμόζονται οι ισχύουσες, περί αυθαιρέτων, διατά-

ξεις για την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή

την επαναφορά της χρήσης που προβλέπεται από την οι-

κοδομική άδεια, τα δε πρόστιμα που επιβάλλονται υπο-

λογίζονται ως εξής:

α. Πρόστιμο ανέγερσης σε ποσοστό 30% επί της αξίας

του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την ε-

πιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει

στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα α-

ντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά

το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης.

β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας

του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την ε-

πιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει

στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα α-

ντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά

το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλ-

λεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου από την ανέ-

γερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κα-

τεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρή-

σης ή την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.

 

κ.λ.π. κ.λ.π.

 

Εφόσον υπάρχει το παραπάνω, δε μπορεί να εννοεί ΜΟΝΟ το αρχικό παράβολο.

 

Αν ΔΕΝ έχει πληρωθεί ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΑ ΟΛΟ το πρόστιμο του 4014, σε γυρίζει στις γενικές διατάξεις και στα "μεγάλα" πρόστιμα θεωρώντας ως μη περατωθείσα τη διαδικασία του 4014..... και χάνεις και το παράβολο....

 

Πιθανόν να πρόκειται για μη σωστή διατύπωση, γιατί αν εννοούσε ΜΟΝΟ το παράβολο και "καθάρισες" θα έκανε πολύ κόσμο ευτυχισμένο.....

 

 

 

Όσο για το αν ΔΕΝ βγει άδεια εντός τριετίας, προφανώς τρως πάλι το "μεγάλο" πρόστιμο προκειμένου να το νομιμοποιήσεις (πάλι με την προϋπόθεση ότι τηρεί τις προϋποθέσεις νομιμοποίησης).

 

Έτσι μου βγαίνει λογικό.

 

Αλλιώς αν ένα κτίσμα (ή τμήμα του) που τηρεί τις προϋποθέσεις νομιμοποίησης για ποιό ΑΛΛΟ λόγο να μπει στον 4014 αφού θα μπορούσε οποιαδήποτε στιγμή να νομιμοποιηθεί με τα γνωστά (ισχύοντα) πρόστιμα αν ΟΧΙ γιατί το πρόστιμο του 4014 θα προκύπτει μικρότερο??????

Link to comment
Share on other sites

Λέει ο νόμος

2. Στην περίπτωση κατασκευών ή χρήσεων για τις οποίες μπορεί να εκδοθεί οικοδομική άδεια βάσει των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 1577/1985 εφόσον καταβληθεί το παράβολο της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 24 έως 31.12. 2011 και εκδοθεί οικοδομική άδεια εντός τριών ετών από την καταβολή του δεν οφείλουν άλλο πρόστιμο και επέρχονται οι συνέπειες των παραπάνω διατάξεων.

Το άρθρο 27 λέει για την γενική περίπτωση που δεν καταβληθεί το πρόστιμο.

Συμπέρασμα: άλλη μια γκρίζα ζώνη που χρήζει εγκυκλίου :) :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.