Jump to content
Καλλικτίνος

Εσωτερική ακτίνα στροφής & Ακτίνα Καμπυλότητας

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

 

Προσπαθώ να βγάλω άκρη με το σχεδιασμό διαγράμματος κίνησης (και θέσεων στάθμευσης) σε έναν υπόγειο χώρο. Σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 2 της Απόφασης 98728/7722/93 (ΦΕΚ-167/Δ/2-3-93) εμφανίζεται ο όρος "εσωτερική ακτίνα στροφής". Οι απορίες μου σε σχέση με τον όρο αυτόν (και άρα με τον τρόπο εφαρμογής του εν λόγω άρθρου) έχουν ως εξής:

 

1. Τι σχέση έχει η "εσωτερική ακτίνα στροφής" με την "ακτίνα καμπυλότητας" που υπάρχει σαν όρος στην οδοποιία;

2. Ποιο είναι το κέντρο της "εσωτερικής ακτίνας στροφής";

 

Ευχαριστώ.

Edited by Pavlos33

Share this post


Link to post
Share on other sites

αν δεν απατωμαι, η ακτινα καμπυλοτητας αναφερεται στο στο κεντρο του δρομου ενω το αλλο στην ασωτερικη μερια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η εσωτερική ακτίνα στροφής σύμφωνα με το άρθρο αυτό είναι η ακτίνα της εσωτερικής πλευράς του διαδρόμου όταν έχει καμπύλο τμήμα .Η εξωτερική πλευρά του καμπύλου τμήματος καθορίζεται με τον πίνακα του ίδιου άρθρου .Στην πρώτη τιμή του πίνακα έχουμε εσωτερική ακτίνα 3 μ και πλάτος διαδρόμου 3,50μ Αν φέρεις λοιπόν ένα τμήμα κύκλου με ακτίνα 3 μ και μετά φέρεις παράλληλη 3,50 έχεις σχεδιάσει ένα διάδρομο κυκλικού τμήματος με πλάτος 3,50 μ.Κανε μια σχεδιαστική δοκιμή και θα το καταλάβεις.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Εξακολουθώ όμως να έχω αμφιβολίες σχετικά με τη θέση του "κέντρου" αυτού του τμήματος κύκλου που αναφέρει ο Manolis gon ότι θα πρέπει να φέρω.

Το κέντρο θα είναι επάνω στη διαγώνιο των δύο κάθετα τεμνώμενων δρόμων/διαδρομών για τους οποίους θέλω να σχεδιάσω τη στροφή (δηλαδή 45 μοίρες) , ή θα είναι "περασιά", δηλαδή στην επέκταση μιας νοητής κάθετης ευθείας στον άξονα του ενός από τους δύο δρόμους και συγκεκριμένα στο σημείο από όπου θα "ξεκινά" το αυτοκίνητο να στρίβει (δηλαδή 0 μοίρες);

 

Όπως καταλαβαίνετε, μπορώ να τα σχεδιάσω και τα δύο, αλλά φαντάζομαι ότι το αυτοκίνητο θα χωράει να στρίψει σε έναν από τους δύο αυτούς κύκλους...

 

Βασικά αυτό προσπαθώ να θυμηθώ και με την ακτίνα καμπυλότητας (Πώς βρίσκουμε το κέντρο) και δυστυχώς έχω χάσει τις σημειώσεις μου.

 

Αν δεν καταλάβατε τι ρωτάω, πείτε μου το για να σας κάνω ένα σκαρίφημα (μιας και μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις).

 

Ευχαριστώ και πάλι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1ος τρόπος : Η εντολή Fillet του Autocad με Radius=3.50μ θα σου δώσει τον κύκλο που θέλεις.

 

2ος τρόπος : Φέρε παράλληλες στις δύο κάθετες διευθύνσεις σε απόσταση 3,50 μ και η τομή τους θα σου δώσει το κέντρο του κύκλου. Ο απέναντι κύκλος (τόξο ουσιστικά) θα εχει το ιδιο κέντρο και ακτίνα 3,50+3,00=6,50μ.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δηλαδή για να το καταλάβω,πρεπει να κανω 2 κυκλους με ιδιο κεντρο και διαμετρο του πρωτου κυκλου 3μ και του δευτερου κυκλου 6.50μ? Αυτο ειναι?η ακτινα καμπυλου διαδρομου στην ουσια ειναι η εξωτερικη ακτινα στροφης?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καταγραφή.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

δεν φαίνεται καλά . το κέντρο των κύκλων είναι μέσα στην οικοδομή ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 ώρα πριν, sultanos said:

Δηλαδή για να το καταλάβω,πρεπει να κανω 2 κυκλους με ιδιο κεντρο και διαμετρο του πρωτου κυκλου 3μ και του δευτερου κυκλου 6.50μ? ΝΑΙ

 

48 λεπτά πριν, sultanos said:

δεν φαίνεται καλά . το κέντρο των κύκλων είναι μέσα στην οικοδομή ?  ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΗΜΑ, ΝΑΙ

 

Edited by Largy

Share this post


Link to post
Share on other sites

το κέντρο των κύκλων που θα είναι ? σε μία από τις π.χ. κολώνες εισόδου ή μπορεί να είναι και σε μια πλευρά του τοίχου της υπόλοιπης οικοδομής ?? βάλτε κανα σχήμα εάν έχετε εύκολο …. απλό σχήμα ! α,β...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By Business Developer
      Κύριοι, καλησπέρα!
       
      Προκαταβολικά, δηλώνω σχετικά "άσχετος" με μηχανικά/τεχνικά θέματα (σε σύγκριση με εσάς, εννοώ) καθότι δεν είμαι μηχανικός αλλά σύμβουλος επιχειρήσεων... Σαν τέτοιος λοιπόν, συμμετέχω ενεργά σε ένα νέο εγχείρημα που αφορά αυτοματοποιημένους-οργανωμένους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και στα πλαίσια της έρευνας αγοράς, χρειάζομαι κάποιες πληροφορίες. 
      Υπάρχει μήπως, κάποιος που έχει ασχοληθεί με το θέμα πιο ειδικά; Κάποιος που να διαθέτει διάθεση και γνώσεις να με καθοδηγήσει; Τι είδους κατασκευές/λύσεις υπάρχουν; Επίγειο, υπόγειο, αυτόματο, κάτι σαν της Χ.Α.ΝΘ.; Τι ακριβώς χρειάζεται/προβλέπεται βάσει νομοθεσίας η εγκατάσταση/ίδρυση ενός τέτοιου χώρου; Ποια είναι η διαδικασία και με ποια σειρά απευθυνόμαστε και που: Το εγχείρημα αφορά δύο (2) διαφορετικά οικόπεδα, σε δύο (2) διαφορετικά μέρη. Το πρώτο είναι οικόπεδο 2 όψεων με εμβαδόν 1.500 τ.μ. στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σε αστικό ιστό, και το δεύτερο αφορά στεγασμένο χώρο 850 τ.μ. αλλά με ύψος 5,5 μ, στα όρια της πόλης... Ευχαριστω προκαταβολικά και συγνώμη αν είμαι λίγο "άστοχος" ...
    • By Alfani
      Καλησπέρα,
       
      κάποιος γνωστός μου ενδιαφέρεται για αγορά διαμερίσματος με 2 ευρύχωρες θέσεις στάθμευσης στο υπόγειο της οικοδομής. Οι θέσεις στάθμευσης βρίσκονται σε μία γωνία του υπογείου. Επιτρέπεται να χτίσει με τοίχο τις 2 θέσεις για να λειτουργούν και σαν αποθήκη? Ποια είναι η διαδικασία?
    • By koslyr
      Θέλω να δεσμεύσω μια θέση parking στο ακίνητό μου και έκανα την απαιτούμενη συμβολαιογραφική πράξη.
      Κατόπιν η συμβολαιογραφος με ενημέρωσε ότι πρέπει να μεταβώ στο Κτηματολόγιο για να πληρώσω κάποιο παραβολο και μετά στο Υποθηκοφυλακείο για την ολοκήρωση της μεταγραφής για την δέσμευση του parking. Στο Κτηματολόγιο με ενημέρωσε ένας υπάλληλος ότι πρεπει( να πληρώσω 35€ ανα δικαίωμα, για όσα δικαιωματα υπάρχουν στο ακίνητο (συνολικά υπάρχουν 7 δικαιωματα με ψιλη κυριοτητα & επικαρπία με οριζόντιες ιδιοκτησίες) δηλ. ένα συνολικό κόστος περίπου 250€!!!
      Γνωρίζει κανείς που έχει κάνει παρόμοια διαδικασία εάν αυτό είναι σωστό ή απαιτείται να πληρώσω μόνο ένα παράβολο ανεξαρτήτου υφιστάμενων διακιωμάτων;
    • By Engineer
      Τα πάνω - κάτω φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων» στις χωροταξικές απαιτήσεις για τους υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, καθώς επιτρέπει στους διαχειριστές υπαίθριων parking να καταλαμβάνουν και να παρκάρουν αυτοκίνητα σε παρόδιες στοές, αλλά και σε πεζοδρόμια!
       
      Ως παρόδια στοά ορίζεται ο προσπελάσιμος από το κοινό και στεγασμένος ελεύθερος χώρος που κατασκευάζεται στην κύρια όψη του κτιρίου στη στάθμη του πεζοδρομίου και επιβάλλεται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής ή από τους όρους δόμησης της περιοχής.
       
      Σημειώνεται πως πολεοδομικά ο σκοπός των παρόδιων στοών είναι διπλός: αφενός η διαπλάτυνση των στενών δρόμων και των ανεπαρκών πεζοδρομιών τους, ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια οι πεζοί, αφετέρου δε η δυνατότητα να κινούνται ελεύθερα τα οχήματα.
      Ωστόσο, ειδικά στο Ιστορικό Κέντρο ο σκοπός των παρόδιων στοών έχει διαστρεβλωθεί, αφού σε πολλές από αυτές σταθμεύουν παράνομα αυτοκίνητα και σε άλλες τοποθετούνται εμπορεύματα ή τραπεζοκαθίσματα.
       
      Ωστόσο, εγκυμονεί ο κίνδυνος επιδείνωσης της κατάστασης, καθώς το άρθρο 19 του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών το οποίο εισάγεται την Τρίτη για συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, προβλέπει την προσάρτηση της επιφάνειας των παρόδιων στοών στην ωφέλιμη επιφάνεια των υπαίθριων σταθμών.
       
      Το σχετικό άρθρο αναφέρει τα εξής: «Ωφέλιμη επιφάνεια υπαίθριου σταθμού καλείται η επιφάνεια η οποία περικλείεται από τα όρια διατιθέμενου ιδιόκτητου ή μισθωμένου ελεύθερου ακάλυπτου χώρου, και η οποία μπορεί να επεκτείνεται μέχρι τη ρυμοτομική γραμμή.
       
      Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατόν η ωφέλιμη επιφάνεια να εκτείνεται πέραν της ρυμοτομικής, επί ρυμοτομούμενων ακινήτων, εφόσον έχει παρέλθει δεκαετία από την κήρυξη και εφόσον δεν έχει συντελεστεί με οποιοδήποτε τρόπο η απαλλοτρίωση.
       
      » Δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης στο ρυμοτομούμενο τμήμα της ωφέλιμης επιφάνειας του σταθμού, το οποίο χρησιμοποιείται ως χώρος ελιγμών. Είναι δυνατόν , κατά τα ως άνω, να συμπεριλαμβάνεται στην ωφέλιμη επιφάνεια του υπαίθριου σταθμού και η προβλεπόμενη παρόδια στοά του άρθρου 22 του Ν. 4067/2012 (Α’79). Από την παρούσα διάταξη δεν επηρεάζεται το κύρος και η διαδικασία της απαλλοτρίωσης του ρυμοτομημένου τμήματος, το οποίο όταν αυτή συντελεστεί παύει να προσμετράται στην ωφέλιμη επιφάνεια των υπαίθριων σταθμών.»
       
      Πρέπει να σημειωθεί πως η ανωτέρω διάταξη εκτός από την προφανή δυσαρμονία της με το δημόσιο αίσθημα, προσκρούει και στις διατάξεις του νέου οικοδομικού κανονισμού του 2012 (Ν. 4067), αλλά και του N. 4030/2011 για τον τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών. Οι δύο αυτοί νόμοι προβλέπουν ότι:
       
      Σε κτίρια στα οποία δεν έχει διανοιχτεί παρόδια στοά προβλεπόμενη από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, απαγορεύεται, πριν πραγματοποιηθεί η διάνοιξή της, η χορήγηση οικοδομικής άδειας για οποιαδήποτε προσθήκη, είτε καθ' ύψος, είτε κατ' επέκταση στο κτίριο και για οποιαδήποτε επισκευή ή διαρρύθμιση στον όροφο, στον οποίο προβλέπεται η παρόδια στοά.
       
      Το έργο της διαμόρφωσης του αδόμητου οικοπέδου σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης με κατασκευή ή τοποθέτηση γραφείου κίνησης αποτελεί διαμόρφωση αδόμητου χώρου και ειδικό κτήριο σε χρήση, ως εκ τούτου πρέπει να ελεγχθεί προ της κατάθεσης στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης η μελέτη των εργασιών από το αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
       
      Πρέπει να υπογραμμισθεί πως αρμόδιο για τα ανωτέρω ζητήματα είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος, στελέχη του οποίου όταν ερωτήθηκαν από το in.gr, δήλωσαν άγνοια για τις συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου.
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Τα πάνω - κάτω φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων» στις χωροταξικές απαιτήσεις για τους υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, καθώς επιτρέπει στους διαχειριστές υπαίθριων parking να καταλαμβάνουν και να παρκάρουν αυτοκίνητα σε παρόδιες στοές, αλλά και σε πεζοδρόμια!
       
      Ως παρόδια στοά ορίζεται ο προσπελάσιμος από το κοινό και στεγασμένος ελεύθερος χώρος που κατασκευάζεται στην κύρια όψη του κτιρίου στη στάθμη του πεζοδρομίου και επιβάλλεται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής ή από τους όρους δόμησης της περιοχής.
       
      Σημειώνεται πως πολεοδομικά ο σκοπός των παρόδιων στοών είναι διπλός: αφενός η διαπλάτυνση των στενών δρόμων και των ανεπαρκών πεζοδρομιών τους, ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια οι πεζοί, αφετέρου δε η δυνατότητα να κινούνται ελεύθερα τα οχήματα.
      Ωστόσο, ειδικά στο Ιστορικό Κέντρο ο σκοπός των παρόδιων στοών έχει διαστρεβλωθεί, αφού σε πολλές από αυτές σταθμεύουν παράνομα αυτοκίνητα και σε άλλες τοποθετούνται εμπορεύματα ή τραπεζοκαθίσματα.
       
      Ωστόσο, εγκυμονεί ο κίνδυνος επιδείνωσης της κατάστασης, καθώς το άρθρο 19 του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών το οποίο εισάγεται την Τρίτη για συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, προβλέπει την προσάρτηση της επιφάνειας των παρόδιων στοών στην ωφέλιμη επιφάνεια των υπαίθριων σταθμών.
       
      Το σχετικό άρθρο αναφέρει τα εξής: «Ωφέλιμη επιφάνεια υπαίθριου σταθμού καλείται η επιφάνεια η οποία περικλείεται από τα όρια διατιθέμενου ιδιόκτητου ή μισθωμένου ελεύθερου ακάλυπτου χώρου, και η οποία μπορεί να επεκτείνεται μέχρι τη ρυμοτομική γραμμή.
       
      Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατόν η ωφέλιμη επιφάνεια να εκτείνεται πέραν της ρυμοτομικής, επί ρυμοτομούμενων ακινήτων, εφόσον έχει παρέλθει δεκαετία από την κήρυξη και εφόσον δεν έχει συντελεστεί με οποιοδήποτε τρόπο η απαλλοτρίωση.
       
      » Δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης στο ρυμοτομούμενο τμήμα της ωφέλιμης επιφάνειας του σταθμού, το οποίο χρησιμοποιείται ως χώρος ελιγμών. Είναι δυνατόν , κατά τα ως άνω, να συμπεριλαμβάνεται στην ωφέλιμη επιφάνεια του υπαίθριου σταθμού και η προβλεπόμενη παρόδια στοά του άρθρου 22 του Ν. 4067/2012 (Α’79). Από την παρούσα διάταξη δεν επηρεάζεται το κύρος και η διαδικασία της απαλλοτρίωσης του ρυμοτομημένου τμήματος, το οποίο όταν αυτή συντελεστεί παύει να προσμετράται στην ωφέλιμη επιφάνεια των υπαίθριων σταθμών.»
       
      Πρέπει να σημειωθεί πως η ανωτέρω διάταξη εκτός από την προφανή δυσαρμονία της με το δημόσιο αίσθημα, προσκρούει και στις διατάξεις του νέου οικοδομικού κανονισμού του 2012 (Ν. 4067), αλλά και του N. 4030/2011 για τον τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών. Οι δύο αυτοί νόμοι προβλέπουν ότι:
       
      Σε κτίρια στα οποία δεν έχει διανοιχτεί παρόδια στοά προβλεπόμενη από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, απαγορεύεται, πριν πραγματοποιηθεί η διάνοιξή της, η χορήγηση οικοδομικής άδειας για οποιαδήποτε προσθήκη, είτε καθ' ύψος, είτε κατ' επέκταση στο κτίριο και για οποιαδήποτε επισκευή ή διαρρύθμιση στον όροφο, στον οποίο προβλέπεται η παρόδια στοά.
       
      Το έργο της διαμόρφωσης του αδόμητου οικοπέδου σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης με κατασκευή ή τοποθέτηση γραφείου κίνησης αποτελεί διαμόρφωση αδόμητου χώρου και ειδικό κτήριο σε χρήση, ως εκ τούτου πρέπει να ελεγχθεί προ της κατάθεσης στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης η μελέτη των εργασιών από το αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
       
      Πρέπει να υπογραμμισθεί πως αρμόδιο για τα ανωτέρω ζητήματα είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος, στελέχη του οποίου όταν ερωτήθηκαν από το in.gr, δήλωσαν άγνοια για τις συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.