Jump to content

Νέο θεσμικό πλαίσιο για κυλιόμενες σκάλες


Recommended Posts

Νέο θεσμικό πλαίσιο και πρόστιμα, για κυλιόμενες κλίμακες και πεζόδρομους

 

Με νέα εγκύκλιο ορίζονται οι απαιτήσεις για την ασφαλή εγκατάσταση και λειτουργία, τον περιοδικό έλεγχο και τη συντήρηση των κυλιόμενων κλιμάκων και κυλιόμενων πεζοδρόμων.

 

Σκοπός της εγκυκλίου είναι η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τις εγκαταστάσεις των κυλιόμενων κλιμάκων και πεζόδρομων, οι οποίες αποτελούν ανυψωτικές μηχανοκίνητες εγκαταστάσεις, μαζικής μεταφοράς προσώπων που χρησιμοποιούνται ευρέως στο μετρό, στα αεροδρόμια, στα εμπορικά κέντρα και μεγάλα πολυκαταστήματα, κ.ά , και οι οποίες θα οφείλουν και πρέπει να χαρακτηρίζονται από υψηλό δείκτη ασφαλείας.

 

kyliomenes%20skales_550x.jpg

 

Η ισχύς της εγκυκλίου αρχίζει έξι μήνες μετά τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Με τον συγκεκριμένο Τεχνικό Κανονισμό καθίστανται υποχρεωτικές:

 

1. Η διενέργεια Αρχικού Ελέγχου τύπου A σε νέες κυλιόμενες κλίμακες ή πεζόδρομους που τίθενται για πρώτη φορά σε λειτουργία μετά από την έναρξη ισχύος της απόφασης με ευθύνη του ιδιόκτητη/δκιχειριστή της εγκατάστασης από Αναγνωρισμένο Φορέα Ελέγχου, ώστε να επαληθευτεί η ορθή εγκατάσταση και να διαπιστωθεί η ασφαλής λειτουργία τους.

 

2. Η διενέργεια Αρχικού Ελεγχου τύπου A1 σε υφιστάμενες κυλιόμενες κλίμακες ή πεζόδρομους, εντός έξ) (6) μηνών από την έναρξη ισχύος της υπουργικής απόφασης με ευθύνη του ιδιόκτητη/διαχειριστή της γκατάστασης, από Αναγνωρισμένο Φορέα Ελέγχου, ώστε να διαπιστωθεί η ασφαλής λειτουργία τους.

 

3. Η διενέργεια ετήσιου Περιοδικού Ελέγχου σε όλες τις κυλιόμενες κλίμακες ή πεζόδρομους με ευθύνη του ιδιόκτητη/διαχειριστή της εγκατάστασης, από Αναγνωρισμένο Φορέα Ελέγχου, προκειμένου να διαπιστώνεται η ασφαλής λειτουργία τους.

 

4. Η υποχρεωτική τακτική συντήρηση των κυλιόμενων κλιμάκων και πεζόδρομων, με συχνότητα, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από μια φορά το μήνα, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και βάσει του συμβολαίου συντήρησης, το οποίο συνάπτεται υποχρεωτικά μεταξύ του ιδιοκτήτη / διαχειριστή της εγκατάστασης και του υπεύθυνου συντηρητή.

 

Τέλος, προβλέπεται η δημιουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου κυλιομένων κλιμάκων και κυλιομένων πεζόδρομων, στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων.

 

Οσον αφορά στις κυρώσεις στους ιδιοκτήτες ή τους διαχειριστές των εγκαταστάσεων κυλιομένων κλιμάκων ή πεζόδρομων που δεν πληρούν τα προβλεπόμενα, υπάρχει για κάθε παράβαση πρόστιμο από 1.000 έως 20.000 ευρω, ενώ στον εγκαταστάτη ή συντηρητή που δεν τηρεί της υποχρεώσεις που προκύπτουν επιβάλλεται πρόστιμο από 500 έως 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής το επιβληθέν πρόστιμο διπλασιάζεται.

 

Εδώ μπορείτε να δείτε όλη την εγκύκλιο.

 

Πηγή: www.buildnet.gr

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, εγώ μόνο νομίζω ότι αυτά είναι χαζομάρες, σε σχέση με ότι πρέπει να λυθεί σήμερα;

 

Τέλος, προβλέπεται η δημιουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου κυλιομένων κλιμάκων και κυλιομένων πεζόδρομων, στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων.

 

ΕΛΕΟΣ!!!

Ακόμη ψαχνόμαστε με τα αυθαίρετα, το ΝΟΚ, τη ταυτότητα κτιρίου, τα χίλια μύρια ζητήματα κτηματολογίου, ένταξης περιοχών, δασικούς χάρτες κλπ... Αλλά εμείς θα έχουμε Μητρώο Κυλιόμενων Κλιμάκων και Πεζόδρομων!!!!

  • Upvote 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

όχι, γι'αυτό και σου δίνω πόντο. Αν δούμε το πράγμα από γενικότερη σκοπιά είναι τραγικό που το κράτος "απαντάει" στην κρίση με ακόμη περισσότερους γραφειοκρατικούς ελέγχους, καταναγκασμούς, υποχρεώσεις κτλ. κάνοντας τα πράγματα ακόμη χειρότερα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Σε λίγο έρχεται το Μητρώο Καθήμενων και το Μητρώο Ορθίων

 

Όσοι είναι καθήμενοι θα εντάσσονται στο μητρώο καθήμενων ενώ όταν θα σηκώνονται θα εντάσσονται στο μητρώο ορθίων αφού συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση και υποβάλλουν τα αντίστοιχα δικαιολογητικά.

 

Φυσικά όλα ηλεκτρονικά για να μην υπάρχει σχετική ταλαιπωρία των Καθήμενων και των Όρθίων

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

και φυσικά για τη λειτουργία του μητρώου χρειάζονται οι αντίστοιχοι υπάλληλοι.......

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αφήνουμε την εποχή της χάρτινης γραφειοκρατίας και πάμε στην ...ηλεκτρονική. Τα πραγματικά χρήσιμα και απαραίτητα έργα βλέπεις θέλουν χρήμα οπότε ας παραμυθιαστεί η πλέμπα με τέτοια ανέξοδα "τρυκ" ότι "γίνεται έργο"...

Link to comment
Share on other sites

Αναγνωρισμένο Φορέα Ελέγχου, προκειμένου να διαπιστώνεται η ασφαλής λειτουργία τους.

 

 

μπορει καποιος να μου πει τι σημαινει αυτο? εγω ειμαι πιστοποιημενος πχ? λολ

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να είναι αναγνωρισμένος από το Ε.ΣΥ.Δ. και μάλλον είναι ήδη μοιρασμένη η πίτα, όπως και για τους ανελκυστήρες, τα κλάρκ κλπ.

Άστα αυτά και μολόγα αν γλίτωσε κανένα κοπάδι :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό το πανηγύρι με τις πιστοποιήσεις είναι σαχλαμάρα και πρέπει να βρούμε τρόπο να επιβάλλουμε την κατάργηση ή τον εξορθολογισμό του. Όποιος έχει δυνατότητα εκπόνησης μελέτης μίας κατασκευής ξέρει και να την ελέγξει αν έχει γίνει σωστά. Αλλιώς τι νόημα έχουν τα πτυχία μας; Το να μην κάνει το ίδιο πρόσωπο έλεγχο και μελέτη το κατανοώ, αλλά να μην μπορεί κάποιος με ικανότητα να κάνει μελέτες, να κάνει και ελέγχους το θεωρώ γελοίο, εκτός αν αυτός που θα κάνει τον έλεγχο πρέπει να είναι εκπρόσωπος του κράτους (δημόσιος λειτουργός- υπάλληλος).

Όλα τα άλλα είναι για να γίνονται ρουσφέτια.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.