Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μηχανικοί: Τα «αγκάθια» στο πλαίσιο λειτουργίας


stathis.mp

Recommended Posts

Ο καθηγητής Αυγητίδης επισημαίνει στη μελέτη πως ορισμένες ειδικότητες μηχανικών έχουν «προνομιακή μεταχείριση σε βάρος κάποιων άλλων» χωρίς τα συγκεκριμένα προνόμια να δικαιολογούνται επαρκώς για επιστημονικούς ή άλλους λόγους. Αναφέρεται κυρίως στις ειδικότητες των πολιτικών μηχανικών και των ηλεκτρολόγων - μηχανολόγων μηχανικών, οι οποίες απολαμβάνουν προνόμια τα οποία δεν μοιράζονται με άλλες ειδικότητες, οι οποίες διαθέτουν αντίστοιχη ειδίκευση και γνώση

 

ΥΓ1. Ποια είναι ακριβώς τα προνόμια των μηχανολόγων πχ τα οποία δεν μοιραζόμαστε με άλλες ειδικότητες να μας πει μπας και έχουμε ξεχάσει κάτι και δεν το ξέρουμε.....

 

ΥΓ2. Του εξωτερικού ας το αφήσουμε κάποια στιγμή, γιατί δεν μπορεί η Ελλάδα να είναι μέτρο σύγκρισης μια ζωή με αντίστοιχες σχολές Αγγλίας, Γερμανίας, Γαλλίας κτλ....(που παρεπιπτόντως πολλοί Ελληνες μηχανικοί θα ήθελαν να δουλέψουν εκεί τρέχοντας..)  Μιλάμε για το ΤΕΕ της Ελλάδας και όχι των ΗΠΑ ή κάποιας προηγμένης χώρας έτσι?

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 81
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

@karanus 1000 φορές αυτό. Μπουχτισαμε με τους υπερμηχανικούς του όλα τα σφάζω και όλα τα μαχαιρώνω, με αποτέλεσματα όπως φασόν μελέτες (και ότι αυτό συνεπάγετε), που στην Ελλάδα είναι μεν συνηθισμένα αλλά οπουδήποτε αλλού γελάνε και μόνο στην ιδέα...

Edited by stayros
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@karanus 1000 φορές αυτό. Μπουχτισαμε με τους υπερμηχανικούς του όλα τα σφάζω και όλα τα μαχαιρώνω, με αποτέλεσματα όπως φασόν μελέτες (και ότι αυτό συνεπάγετε), που στην Ελλάδα είναι μεν συνηθισμένα αλλά οπουδήποτε αλλού γελάνε και μόνο στην ιδέα...

Συνεπάγεται ότι έχουμε διαφορετική άποψη.

Link to comment
Share on other sites

Ο έλεγχος λοιπόν θα πρέπει αν γίνετε στον κάθε μηχανικό ξεχωριστά με βάση το έργο του και όχι με βάση τη σχολή τελείωσε. Όπως γίνετε στις πολιτισμένες χώρες δηλαδή...

 

 

Από την στιγμή που έχεις εργασιακή εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο και οι τίτλοι σπουδών σου είναι ελάχιστα συναφείς ή και καθόλου συναφείς με το εν λόγω αντικείμενο θα σου αποδοθούν κάποια δικαιώματα λόγω της εμπειρίας.

Συμφωνώ με τα λεγόμενά σας, αν και δεν έχω σχεδόν καθόλου εμπειρία (όπως τίθεται), λόγω ηλικίας και διαφόρων άλλων παραγόντων.

 

ΟΜΩΣ

 

ΠΩΣ θα ελέγχεται ο μηχανικός για το έργο ΤΟΥ? Μήπως ξεχνάμε τι γινόταν (τώρα με το 26% μάλλον σταμάτησε) με την πώληση της υπογραφής? Είδαμε τι έγινε και με τους εν. επ. και την "αποδεδειγμένη" εμπειρία. Εάν κάποιος πουλούσε την υπογραφή του, έχει στο σύστημα αμοιβών και στο μπλοκάκι του ένα σωρό έργα και ΕΜΠΕΙΡΙΑ, από τα οποία τα περισσότερα ούτε ξέρει που βρίσκονται.

 

Εάν όντως κάπως γίνει να ελέγχεται ο μηχανικός, τότε το βλέπουμε.

 

Βέβαια, ελπίζω να μην γίνουμε όπως οι αγγελίες που διαβάζουμε για το οτιδήποτε: "... απαιτούμενη προΰπηρεσία...".

 

ΑΣ ΜΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΟΥΜΕ (όοοοταν ΘΑ γίνει η "αλλαγή του συστήματος") ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ !!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απολύτως. Είναι ουσιώδες το να γίνετε σωστός έλεγχος και όχι για τα μάτια του κόσμου ή με βάση τυπικά στοιχεία.

Link to comment
Share on other sites

Ολα αυτά μου ακούγονται κουραφέξαλα. Σε ποιο άλλο επαγγελματικό κλάδο γίνονται αυτά? Τι είναι τελικά ο μηχανικός που θα πρέπει να τον περνάμε από κόσκινο, να τον πιστοποιούμε εννίοτε, να τον ελέγχουμε σε κάθε τι, να του αλλάζουμε τα φώτα γενικώς σε γραφειοκρατικά, φορολογικά, επαγγελματικά θέματα? Που αλλού γίνονται όλα αυτα?????

Ολος ο κόσμος έχει την ειδικότητά του, έχει τη δουλίτσα του μια χαρά...Ο μηχανικός είναι ο μ******* της υπόθεσης, που θα τον περάσουμε από σεμινάρια, θα τον εξετάσουμε 15-20 φορές, θα του πούμε δώσε κρατήσεις εδώ, δώσε εκεί...κτλ γελοία πράγματα που με κάνουν να νιώθω μειονεκτικά σε όλο τον περίγυρό μου με το καραγκιοζηλίκι επάγγελμα που σαν ηλίθιος στα 19 μου αποφάσισα και γω δεν ξέρω πως, να κάνω.,.... (βασικά δεν κάνω αλλά λέμε τώρα...)

Edited by ikaros13
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ίκαρε η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα. Ένα επάγγελμα στο οποίο είναι συνεχόμενη η μάθηση είναι και του γιατρού. Βέβαια, δυστυχώς εμείς έχουμε μόνο τα μειονεκτήματα αυτής της συνεχόμενης μάθησης και όχι τα πλεονεκτήματα του επαγγέλματος των γιατρών.

Link to comment
Share on other sites

Όταν πρέπει να τηρείς πρότυπα και κανονισμούς, πρέπει να υπάρχει έλεγχος. Δεν γίνετε αλλιώς. Δεν μπορεί να ξεχωρίσει με άλλο τρόπο το λαμόγιο από τον σωστό. Η έλλειψη έλεγχου ουσιαστικά ευνοεί τα λαμογια εις βάρος των σωστών. Και δεν είπε κανείς ουσιαστικός έλεγχος να γίνετε μόνο στους μηχανικούς αλλά σε όλα τα επαγγέλματα στον βαθμό που τους αντιστοιχεί...

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ. Αυτό θα λύσει το πρόβλημα απο τη ρίζα του, χωρίς να χρειάζονται περίεργες μελέτες.

Να περάσουν λοιπόν πενήντα ΠΜ στα ΑΕΙ , και 10 ΜΜ, αν τόσοι χρειάζονται, που θα είναι και οι καλύτεροι.

 

Βασικά αυτό που χρειάζεται είναι να μην βγει κανένας ΠΜ, ΑΜ, ΜΜ & ΗΜΜΥ τα επόμενα 10 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα,

αρχικά να πω οτι διαφωνώ τελείως με τη λογική οτι πρέπει να ελέγχουμε το πόσοι μηχανικοί "παράγονται". Η γνώση και η εκπαίδευση πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους και είναι δικαίωμα του καθενός να θέλει να σπουδάσει, εν γνώση του φυσικά ότι το κάνει σε μια κορεσμένη αγορά. Επίσης, αν ο "παλιός" δεν έχει να ανταγωνιστεί τον "νέο", τότε τι θα τον ωθεί στην διαρκή βελτίωση και εξέλιξη του?

 

Όσων αφορά το νομικό πλαίσιο, δεν είναι το μόνο πρόβλημά η παλαιότητα του, αλλά επίσης και η πολυνομία του, όπως και σε κάθε άλλο αντικείμενο στην Ελλάδα. Δεν είναι δυνατόν άλλες πολεοδομίες να δέχονται υπογραφή της χ ειδικότητας για τη ταδε μελέτη και άλλες όχι. Αυτά είναι γελοιότητες!

 

Όσο για τη θεωρία ότι και η κυρά Μαρίκα θα υπογράφει, επίσης την βρίσκω γελοία. Δεν νομίζω οτι ειπε κανείς οτι θα ξεκινάμε με μηδενικά δικαιώματα, αλλά οτι με τα χρόνια και την αποδεδειγμένη εμπειρία θα μπορούμε να "χτίζουμε" πάνω στο πτυχίο μας. Ξέρετε εσείς κανέναν καρδιοχειρουργό που να μπήκε μόνος του στο χειρουργείο την πρώτη φορά? Εμείς με το καλημέρα σας, υπογράφουμε από χαμοκέλα μέχρι ουρανοξύστη. Φυσικά και δεν είναι ακριβώς συγκρισημες οι περιπτώσεις, αλλά αυτο αναζητάμε, την εφαρμογή μιας πρακτικής και νομοθεσίας, κομμένης και ραμμένης στις ιδιαιτερότητες του δικού μας κλάδου.

 

Το πρόβλημα δεν ειναι ωμός τόσο το νομικό πλαίσιο, αυτό κάποια στιγμή θα αλλάξει και το νέο θα έχει και αυτό τα καλά και τα στραβά του.

Το πρόβλημα, όπως σωστά επισήμαναν κάποιοι συνάδελφοι, είναι το πως ελέγχονται όλα αυτά. Σε μια Ελλάδα που δεν τιμωρήθηκε ποτέ κανείς για κατασκευαστικά λάθη (σε λογικά πλαίσια) ή ακόμα και θεωρητικά (έχω δει ένα σωρο μελέτες με λανθασμένες επιλογές επι του κτηριοδομικού που υποβιβάζουν περιουσίες). Αν δεν αρχισουν οι πελάτες να καταγκέλουν τέτοια φαινόμενα και η πολιτεία να τιμωρεί, δεν θα ξεχωρίσει πότε η ήρα απο το στάρι!!! Αν δεν υπάρχουν σοβαρες ευθηνες (πρακτικά, όχι στη θεωρία) το πούλημα της υπογραφής δεν θα σταματήσει ποτέ.

 

Και τέλος, πρέπει κάποια στιγμή να αποδεχτούμε και εμείς οτι με την ταχύτητα που εξελίσσετε ο τεχνικός κόσμος, εινει πλέον αδύνατον να αναλαμβάνουμε ακόμα και την μικρότερη οικοδομή μονοί μας. Η συνεργασία δυο και περισσοτέρων ειδικοτήτων επιβάλετε.

 

Αυτές τις αλλαγές αντιλαμβάνομαι οτι πρέπει και ελπίζω οτι θέλουν να προωθήσουν. Δεν θέλω να βλέπω δράκους πίσω απο κάθε λέξη.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.