Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγγελματικά Δικαιώματα Πτυχιούχων ΤΕΙ


Recommended Posts

Ρε συνάδελφε και συνονόματε George78, ψυχραιμία. Δεν υπάρχει λόγος να τρελλαινόμαστε. Ήρεμα.

 

keep-calm-and-carry-on-the-conversation.

Edited by geoste
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 62
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Εχεις δικιο! Χαχαχα, απλά δουλεύω παράλληλα και ειμαι αγχωμένος.... μπαίνουν και πελάτες.... :mrgreen:

"Παρασκευή" σου λεει μετά...

Edited by George78
Link to comment
Share on other sites

Δεν διαφωνώ μαζί σου. Μακάρι να γίνει έτσι. Απλά το 2015 είναι 6 μήνες μακριά και έως τότε φύλαγε τα ρούχα σου να έχεις τα μισά...

 Ναι στο ελλαδιστάν ειμαστε. Μπορεί να καταφέρουν να αποκλείσουν ΜΟΝΟ τους ΤΕΙτζήδες της ΗΜΕΔΑΠΗΣ και όλοι οι υπόλοιποι να λογίζονται διπλωματούχοι. Οι ΤΕΙτζήδες ειναι το θέμα άλλωστε... Αλλά μονο με επιπλέον κίνηση, όχι όπως έχει σήμερα η κατάσταση.

 

 

by the way το ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ:

 

http://gdias.teipir.gr/portal/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=1550&Itemid=58&lang

 

ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Τ.Ε.

Ν.4254/2014 «...ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΓ.12: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΥ 1. Τα άρθρα 1, 2, 3 και 4 του ν. 4663/1930  «Περί εξασκήσεως του επαγγέλματος του Πολιτικού Μηχανικού, Αρχιτέκτονος και Τοπογράφου», αντικαθίσταται ως εξής:...............»)

Edited by George78
Link to comment
Share on other sites

Για την εκπαίδευση των αρχιτεκτόνων, η οδηγία 2005/36/ΕΚ περιλαμβάνει τα εξής σύμφωνα με το άρθρο 46:

 

 

"1. Η εκπαίδευση του αρχιτέκτονα περιλαμβάνει:

α) συνολικά πέντε έτη σπουδών πλήρους παρακολούθησης σε πανεπιστήμιο ή ανάλογο εκπαιδευτικό ίδρυμα που πιστοποιούνται με επιτυχή ολοκλήρωση εξετάσεων πανεπιστημιακού επιπέδου· ή

β) τουλάχιστον τέσσερα έτη σπουδών πλήρους παρακολούθησης σε πανεπιστήμιο ή ανάλογο εκπαιδευτικό ίδρυμα που πιστοποιούνται με την επιτυχία σε εξέταση πανεπιστημιακού επιπέδου η οποία συνοδεύεται από πιστοποιητικό που βεβαιώνει την ολοκλήρωση διετούς επαγγελματικής άσκησης σύμφωνα με την παράγραφο 4. 

 

 

2. Η αρχιτεκτονική πρέπει να είναι η κύρια συνιστώσα των σπουδών που αναφέρονται στην παράγραφο 1. Οι σπουδές διατηρούν την ισορροπία μεταξύ των θεωρητικών και πρακτικών πτυχών της εκπαίδευσης στον τομέα της αρχιτεκτονικής και παρέχουν την εγγύηση τουλάχιστον ότι ο ενδιαφερόμενος έχει αποκτήσει τις ακόλουθες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες:

α) ικανότητα σύλληψης αρχιτεκτονικών δημιουργιών που να ικανοποιούν συγχρόνως αισθητικές και τεχνικές απαιτήσεις·

β) προσήκουσα γνώση της ιστορίας και των θεωριών της αρχιτεκτονικής καθώς και των συναφών τεχνών, τεχνολογιών και επιστημών του ανθρώπου·

γ) γνώση των καλών τεχνών ως παραγόντων που είναι δυνατόν να επηρεάσουν την ποιότητα της αρχιτεκτονικής σύλληψης·

δ) προσήκουσα γνώση της πολεοδομίας, του πολεοδομικού σχεδιασμού και των τεχνικών που εφαρμόζονται στη διαδικασία του πολεοδομικού σχεδιασμού·

ε) ικανότητα κατανόησης των σχέσεων, αφενός, ανάμεσα στους ανθρώπους και τα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα, και αφετέρου, ανάμεσα στα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα και το περιβάλλον τους, καθώς και ικανότητα κατανόησης της ανάγκης αρμονικού συνδυασμού των αρχιτεκτονικών δημιουργημάτων με τους χώρους, ανάλογα με τις ανάγκες του ανθρώπου και την αντίστοιχη κλίμακα·

 

 

 

στ) ικανότητα κατανόησης του επαγγέλματος του αρχιτέκτονα και του ρόλου του στην κοινωνία, ειδικότερα μέσω της επεξεργασίας σχεδίων στα οποία λαμβάνονται υπόψη οικοινωνικοί παράγοντες·

ζ) γνώση των μεθόδων τεκμηρίωσης και προπαρασκευής της οικοδομικής μελέτης·

η) γνώση των προβλημάτων στατικού σχεδιασμού, και έργων οικοδομικής και πολιτικού μηχανικού, τα οποία συνδέονται με το σχεδιασμό των κτιρίων·

θ) προσήκουσα γνώση των προβλημάτων που έχουν σχέση με τις φυσικές ιδιότητες των κτιρίων, των τεχνολογιών, καθώς επίσης και της λειτουργίας των κατασκευών, ώστε να τις εφοδιάζει με όλα τα στοιχεία εσωτερικής άνεσης και προστασίας από τις κλιματικές συνθήκες, στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης·

ι) τεχνική ικανότητα, χάρη στην οποία ο αρχιτέκτονας θα μπορεί να επινοεί κατασκευές που να ικανοποιούν τις απαιτήσεις αυτών που τις χρησιμοποιούν, σεβόμενος τους οικονομικούς περιορισμούς και τους οικοδομικούς κανονισμούς·

ια) προσήκουσα γνώσητων βιομηχανιών, οργανώσεων, κανονισμών και διαδικασιών, που έχουν σχέση με την υλοποίηση των κτιριακών μελετών και την ένταξη των σχεδίων στο γενικό σχεδιασμό.

 

3. Ο αριθμός ετών ακαδημαϊκών σπουδών που αναφέρεται στις παραγράφους 1 και 2 μπορεί επιπροσθέτως να εκφράζεται με τις ισοδύναμες πιστωτικές μονάδες του συστήματος ECTS.

 

 

 

4. Η επαγγελματική πρακτική άσκηση που αναφέρεται στην παράγραφο 1 στοιχείο β) πραγματοποιείται μόνο μετά από την ολοκλήρωση των τριών πρώτων ετών σπουδών. Τουλάχιστον ένα έτος της επαγγελματικής πρακτικής εξάσκησης αξιοποιεί τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια των σπουδών που αναφέρονται στην παράγραφο 2. Για τον σκοπό αυτό, η επαγγελματική πρακτική άσκηση πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη προσώπου ή φορέα ο οποίος έχει εγκριθεί από την αρμόδια αρχή στο κράτος μέλος καταγωγής. Η υπό επίβλεψη πρακτική άσκηση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οιοδήποτε κράτος μέλος. Η επαγγελματική πρακτική άσκηση αξιολογείται από την αρμόδια αρχή στο κράτος μέλος καταγωγής."

 

 

Μπορεί να εφαρμοστεί λοιπόν παρόμοια τακτική για όλους τους μηχανικούς σε εθνικό επίπεδο.

 

 

 

 

 

Edited by geoste
Link to comment
Share on other sites

Δεν ακούγεται άσχημο. Το θέμα είναι ότι οι υφιστάμενοι μηχανικοί προφανώς και δεν χρειάζονται εξάσκηση. Αν όμως οι υφιστάμενοι ΔΕΝ έχουν επαγγελματική εμπειρία (ετεροαπασχόληση, ανεργία κλπ) τι θα γίνει;

 

Επίσης ενα θέμα είναι τα MSc.

Ένα αλλο είναι οι κατηγορίες εργασιών. Ποιος θα αποφασίζει π.χ. αν ο ΠΜ πρέπει να έχει πρόσβαση στις Η/Μ ή τηλεπικοινωνιακές μελέτες? Ακραιο

Κατι πιο λαιτ, είναι (όπως ανέφερα και αλλού) η χρήση περεταίρω πιστοποιήσεων (όχι για άδεια εξάσκησης επαγγέλματος) οι οποίες μπορεί να είναι: για τους Αρχιτέκτονες π.χ. με εμπειρία σε τοπογραφικά + πιστοποίηση θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εξαρτημένα τοπογραφικά διαγράμματα (όχι μελέτες Κατηγορία 16)

Edited by George78
Link to comment
Share on other sites

Τα θέματα των ΕΔ αρχιτεκτόνων δεν τα ξέρω δεν τα μελέτησα ποτέ, οπότε μιλάω με επιφύλαξη.

Θυμάμαι όμως να έχω διαβάσει ότι στο σύστημα μεταφοράς ΕΔ της ΕΕ υπάρχουν δύο μηχανισμοί. Ξεκίνησαν να ρυθμίζουν συγκεκριμένα επαγγέλματα με τον ειδικό τρόπο και είδαν ότι δεν θα τελειώσουν ποτέ. Έτσι αποφάσισαν τον γενικό/αυτόματο τρόπο για 'ολα τα υπόλοιπα επαγγέλματα.

Ο πρώτος ειδικός μηχανισμός αφορά χοντρικά  επαγγέλματα υγείας και αρχιτέκτονες. Ο  γενικός/αυτόματος τρόπος όλα τα υπόλοιπα. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάτσουν οι 28 χώρες να συνεννοηθούν εκ νέου και από την αρχή. Φρούδες ελπίδες (όχι δικές μου).

 

 

Όμως βλέποντας την παρ. 46 δεν πρόσεξες και την παρ. 47

Άρθρο 47
Παρεκκλίσεις από τους όρους
εκπαίδευσης του αρχιτέκτονα
(Άρθρο 47 της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ)

1. Κατά παρέκκλιση από το άρθρο 46, αναγνωρίζεται
επίσης ότι πληροί το άρθρο 21 η τριετής εκπαίδευση
των “Fachhochschulen” στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία
της Γερμανίας …

 Οι Γερμανοί φαίνεται προσπαθούν να καλύψουν τους αποφοίτους τους. Η Ελληνική πολιτεία (λέω εγώ τώρα …) μάλλον θα προσπαθήσει να χαντακώσει κάποιους πολίτες της.

 

Αν πιστέψω αυτά που διαβάζω στο δίκτυο υπάρχει η οδηγία 2013/55/ΕΕ και δεν έχει ενσωματωθεί ακόμα στο ΠΔ 38/2010

 

http://nomoi.info/%CE%A6%CE%95%CE%9A-%CE%91-78-2010-%CF%83%CE%B5%CE%BB-20.html

Link to comment
Share on other sites

Οταν οι γερμανοί εννοούν εν έτει 2005 "3ετή Fachhochschulen" όταν τότε ΗΔΗ τα γερμανικά τει ηταν ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ 4 ΕΤΩΝ. εννοούν οτι απλά σαν οργανωμένο κράτος εξασφαλίζουν τα αντίστοιχα γερμανικα "ΚΑΤΕ". Ουτε τα εξισώνουν εν μία νυκτί (βλ. σχολές αγρονόμων τοπογράφων, ακαδημίες παιδαγωγικές και γυμναστικές), αφού τους δίνουν τη δυνατότητα προσκόμισης εμπειρίας που οι περισσότεροι ΗΔΗ ΘΑ ΕΙΧΑΝ, αλλά ούτε τα αποκλείουν 30 χρόνια από ΕΔ (βλ. ΤΕΙ)

Τα ΤΕΙ είναι ομοταγή των Γερμανικών Unιversities of Applied Sciences.

Edited by George78
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ναι, κάτσε να ξεκαθαρίσει ο ΣΠΜΕ, αν θέλουν το 99,5 ή το 100% των δραστηριοτήτων και μετά να ξεμπλέξουν με τον ΣΑΔΑΣ και τον ΠΣΔΑΤΜ κλπ κλπ.... Επίσης το ΤΕΕ δεν αποφασίζει μόνο του, ΠΡΟΤΑΣΗ κανει.

 

Το ΤΕΕ δεν έχει χρόνο για τέτοιες πολυτέλειες. Εχει υποχρέωση από το Ν. 4254/2014 να καταθέσει γνωμοδότηση στην αρμόδια επιτροπή έως 7/8/2014, η οποία θα υποβάλει εισήγηση στα αρμόδια υπουργεία για την έκδοση των Π.Δ. Αν δεν το πράξει δεν γνωρίζω τις συνέπειες - μάλλον είναι απρόβλεπτες - .

Link to comment
Share on other sites

 

Άρθρο 47

Παρεκκλίσεις από τους όρους

εκπαίδευσης του αρχιτέκτονα

(Άρθρο 47 της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ)

1. Κατά παρέκκλιση από το άρθρο 46, αναγνωρίζεται

επίσης ότι πληροί το άρθρο 21 η τριετής εκπαίδευση

των “Fachhochschulen” στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία

της Γερμανίας …

 Οι Γερμανοί φαίνεται προσπαθούν να καλύψουν τους αποφοίτους τους. Η Ελληνική πολιτεία (λέω εγώ τώρα …) μάλλον θα προσπαθήσει να χαντακώσει κάποιους πολίτες της.

 

Αν πιστέψω αυτά που διαβάζω στο δίκτυο υπάρχει η οδηγία 2013/55/ΕΕ και δεν έχει ενσωματωθεί ακόμα στο ΠΔ 38/2010

 

http://nomoi.info/%CE%A6%CE%95%CE%9A-%CE%91-78-2010-%CF%83%CE%B5%CE%BB-20.html

 

Σωστό είναι αυτό. Το άρθρο 47 της οδηγίας 2005/36/ΕΚ τροποποιήθηκε από την οδηγία 2013/55/ΕΕ:

 

 

Άρθρο 47

Παρεκκλίσεις από τους όρους εκπαίδευσης του Αρχιτέκτονα

 

Κατά παρέκκλιση από το άρθρο 46, αναγνωρίζεται επίσης ότι πληροί το άρθρο 21: η εκπαίδευση στα πλαίσια των προσπαθειών για την κοινωνική αναβάθμιση ή προγραμμάτων πανεπιστημιακών σπουδών με μερική απασχόληση, που ικανοποιεί τις απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 46 παράγραφος 2 και πιστοποιείται από εξέταση στην αρχιτεκτονική, που ολοκληρώνεται επιτυχώς από επαγγελματία που εργάζεται επί επτά και πλέον έτη στον τομέα της αρχιτεκτονικής υπό την εποπτεία ενός αρχιτέκτονα ή ενός γραφείου αρχιτεκτόνων. Η εξέταση αυτή πρέπει να είναι πανεπιστημιακού επιπέδου και να ισοδυναμεί προς την εξέταση στο τέλος των σπουδών η οποία αναφέρεται στο άρθρο 46 παράγραφος 1 στοιχείο β).

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.