Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σχέση ίππων-δύναμης-στροφών


Recommended Posts

ειτε 2 ειτε 102 οροφους δεν αλλαζει η ισχυς. Αν λογω αποστασης θελεις να αυξησεις την ταχυτητα εκει μεταβαλλεται η ισχυς.

 

 

Έχεις απόλυτο δίκαιο αλλά με μία μικρή επισήμανση-διευκρίνηση.Άλλο να λειτουργεί ο κινητήρας στο 100% ή στο 90% της μέγιστης ισχύος του για 10 δευτερόλεπτα που θα κάνει να ανεβεί 2 ορόφους και άλλο για 510 δευτερόλεπτα που θα κάνει να ανεβεί τους 102 ορόφους.Στην δεύτερη περίπτωση θα πρέπει ίσως να βάλουμε έναν μεγαλύτερο κινητήρα ή να θέσουμε εξαρχής μεγαλύτερο συντελεστή ασφαλείας;Εντελώς φιλοσοφική η κουβέντα που κάνω τώρα βέβαια....

Edited by project.breeze
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 20
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Άλλο να λειτουργεί ο κινητήρας στο 100% ή στο 90% της μέγιστης ισχύος του για 10 δευτερόλεπτα που θα κάνει να ανεβεί 2 ορόφους και άλλο για 510 δευτερόλεπτα που θα κάνει να ανεβεί τους 102 ορόφους.Στην δεύτερη περίπτωση θα πρέπει ίσως να βάλουμε έναν μεγαλύτερο κινητήρα ή να θέσουμε εξαρχής μεγαλύτερο συντελεστή ασφαλείας;Εντελώς φιλοσοφική η κουβέντα που κάνω τώρα βέβαια....

 

 

Δεν ξέρω αν ισχύει, αλλά θυμάμαι παλιά που είχε ταξιδέψει ο πατέρας μου Νέα Υόρκη και είχε ΄φιλους από εκεί, στα πολύ υψηλά κτίρια-ουρανοξύστες συνηθίζεται να υπάρχουν 2 ή περισσότερα ασανσέρ το ένα π.χ σε κτίριο 100 ορόφων το ένα ασανσέρ πάει μέχρι τους 50 και στον 50ο όροφο υπάρχει δεύτερο ασανσέρ που το μηχανοστάσιό του βρίσκεται εκεί και με αυτό ανεβαίνεις τους άλλους 50. Δεν ξέρω γιατί το έκαναν αυτό, αλλά υποθέτω ίσως για να μην διανύει ο ανελκυστήρας μεγάλες αποστάσεις ύψους και να μην υπάρχουν πολλές τριβές με τα συρματόσχοινα και φθορές σε όλα αυτά τα συστήματα,. Αυτά το 70-80s....

Edited by Giorgos1987
Link to comment
Share on other sites

Έχεις απόλυτο δίκαιο αλλά με μία μικρή επισήμανση-διευκρίνηση.Άλλο να λειτουργεί ο κινητήρας στο 100% ή στο 90% της μέγιστης ισχύος του για 10 δευτερόλεπτα που θα κάνει να ανεβεί 2 ορόφους και άλλο για 510 δευτερόλεπτα που θα κάνει να ανεβεί τους 102 ορόφους.Στην δεύτερη περίπτωση θα πρέπει ίσως να βάλουμε έναν μεγαλύτερο κινητήρα ή να θέσουμε εξαρχής μεγαλύτερο συντελεστή ασφαλείας;Εντελώς φιλοσοφική η κουβέντα που κάνω τώρα βέβαια....

 

Μεγαλυτερης ισσχυος κινητηρα για ποιο λογο? Για να εχουμε μειωμενη αποδοση?

 

Οι κινητηρες δεν παραγουν γαλακτικο οξυ για να κουραζονται. Υπαρχουν κινητηρες που δουλευουν 24ωρες/364ημερες.

Τπ προβλημα των κινητηρων δεν ειναι η διαρκεια αλλα η συχνοτητα εκκινησεων. Γιαυτο αλλωστε υπαρχει περιορισμος.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Για τον λόγο ότι όπως συμβαίνει παντού οι εκάστοτε χρήστες του ανελκυστήρα π.χ  δεν σέβονται απόλυτα τα όρια που θέτει ο κατασκευαστής στο βάρος και τον αριθμό των ατόμων που θα πρέπει να εισέρχονται.Όταν λοιπόν ο κατασκευαστής λέει 4 άτομα και εννοεί προφανώς 4 άτομα των 75 κιλών και αντ'αυτού εισέρχονται 6 άτομα των 90 κιλών,τότε υπάρχει θέμα σε παρατεταμένη χρήση,δεν είναι θέμα κούρασης.Δεν έχεις "κάψει" ποτέ δράπανο επειδή το ζόρισες πολύ και για μεγάλο διάστημα; Το ότι υπάρχουν κινητήρες που λειτουργούν 24 ώρες την μέρα για πολλούς μήνες συνεχόμενα δεν σημαίνει κάτι.Το αυτοκίνητό σου θα το δούλευες στα κόκκινα για 15 λεπτά συνεχόμενα;

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει προστασία υπερφόρτωσης. Αν υπερβεί το ωφέλιμο φορτίο ο χρήστης, δεν εκκινεί ο ανελκυστήρας.

 

Ο Η/Κ πρέπει να έχει επιλεγεί για την εφαρμογή και όχι μεγαλύτερος, γιατί λειτουργεί με χαμηλό β.α..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ακριβως ετσι.

 

Επιπλεον οι αναφορες σου (breeze) ειναι αστοχες σχετικα με την ισχυ.

 

Στον ανελκυστηρα αν βαλεις μεγαλυτερης ανυψωτικης ικανοτητας αντλια (ή κινητηρα) κινδυνευει να καταρευσει η υπολοιπη κατασκευη απο το αυξημενο φορτιο. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ

Το μεγαλυτερης ισχυος δραπανο παλι μπορει να καει οταν ζοριστει πολυ και για μεγαλο διαστημα.

Ο εμβολοφορος κινητηας μεγαλυτερης ισχυος κινδυνευει το ιδιο αν τον δουλευεις επι μακρον στα κοκκινα. Ουτε εδω η επιπλεον ισχυς προσφερει κατι. Αν θελεις μεγαλυτερη ταχυτητα (κινησης) αλαλζεις τη σχεση στο κιβωτιο. Οταν φθασεις στη τελευταια "ταχυτητα" στο κιβωτιο τοτε θα διαπιστωσεις οτι ο κινητηρας δεν μπορει να φθασει στη κοκκινη περιοχη περιστροφης. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν είπα βρε συνάδελφοι να αλλάξει κάποιος αυθαίρετα κινητήρα ξεπερνώντας τα όρια κάποιας κατασκευής,αλίμονο.Το καθένα έχει την χρησιμότητά του.Τόσο ο δίχρονος diesel κινητήρας ενός καραβίου που περιστρέφεται με 100-120 rpm όσο και ο κινητήρας ενός 600αριου supersport που περιστρέφεται με 16.000rpm.Άλλες απαιτήσεις έχω στην διώροφη μονοκατοικία μου και άλλες στο Empire State Building.Άλλο να ανεβοκατεβαίνει 2 φορές την μέρα για 1 όροφο την φορά το ασανσέρ και άλλο 500 φορές την μέρα για 100 ορόφους.Άλλης ποιότητας,άλλης αντοχής και άλλης στιβαρότητας θα είναι και το μοτέρ τους,δεν μιλάω για την ισχύ σαν μέγεθος αποκλειστικά,εκεί έγινε η παρανόηση.Όλοι οι κινητήρες κινδυνεύουν αν τους δουλεύεις επι μακρόν στα κόκκινα.Θα στο πω με ένα παράδειγμα όμως να καταλάβεις τί εννοώ,παράδειγμα από τον κόσμο των μοτοσυκλετών με τον οποίο ασχολούμαι επί μακρόν.Ένας τυπάκος με Kawasaki Ninja 600 παραπονέθηκε εντόνως σε forum επειδή έσκασε ο κινητήρας του ενώ κινούταν στην Εγνατία με συνέπεια να κινδυνεύσει η σωματική του ακεραιότητα.Σε ερώτηση των συμμετεχόντων του forum στο τί χρήση έκανε στην συγκεκριμένη φάση στο Kawasaki ο τυπάκος απάντησε:"Πηγαίναμε απο Καβάλα - Γιάννενα με 270-280 συνέχεια,προσπαθούσα να ακολουθήσω ενα Hayabusa και ένα ZZR 1400".Όλοι φυσικά γελάσανε καθώς στα 280 το Hayabusa και το ZZR ειναι στις 9.000rpm σε αυτές τις ταχύτητες ενώ το 600αρι ήταν στις 15.000,οι 15.000 στο 600αρι είναι αρκετά μέσα στα κόκκινα και στα όρια του κόφτη.Το παράδειγμα αυτό για να δεις οτι ειναι ατυχής η αναφορά σου στο ότι με την τελευταία σχέση του κιβωτίου δεν μπορεί να φθάσει ο κινητήρας στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου,σε πολλές περιπτώσεις φτάνει έως και κόφτη,εκτός και αν είναι overdrive

Edited by project.breeze
Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω ότι οι ηλεκτροκινητήρες, έχουν σχεδόν οριζόντια καμπύλη ροπής (δηλαδή, από σχεδόν 0 στροφές, έχουν όλη την ροπή τους άμεσα διαθέσιμη), και αντίστοιχα, σχεδόν γραμμική καμπύλη ισχύος.

Επίσης, στο φροντιστήριο που έκανε ο φίλος μου ο sdim πρέπει να προσθέσω ότι για να είναι σωστός ο υπολογισμός πρέπει να λάβουμε υπόψη τον βαθμό απόδοσης του μειωτήρα, των εδράνων και της όποιας τροχαλίας (αν και ο sdim το κάλυψε με την μικρή προσαύξηση που ανέφερε)!

Κανονικά για τον μειωτήρα θα πρέπει να δίνεται από τον κατασκευαστή, συνήθως είναι γύρω στο 0.95, για τα έδρανα γύρω στο 0.98...

 

Φίλε μου αυτοδίδακτε όπως βλέπεις, δεν είναι όλα τόσο απλά! Άμα ήταν έτσι, ο Κωστόπουλος δεν θα είχε 300 φοιτητές στο αμφιθέατρό του!!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Και βέβαια, πιστεύω θα συμφωνούν όλοι οι συνάδελφοι το να τα έχει διδαχτεί κάποιος δεν αρκεί.

 

Θα πρέπει να τα έχει καταλάβει, και να τα έχει χρησιμοποιήσει (εμπειρία) γιατί όπως εγώ, που βέβαια τα διδάχτηκα αλλά ποτέ δεν χρησιμοποιήσα δεν τα θυμάμαι καθόλου.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Να συμπληρώσω εδώ, ότι για μειωτήρα ανελκυστήρα συγκεκριμένα, ο βαθμός απόδοσής του, μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει ελαφρά και το 0.85 (προς τα κάτω εννοώ-πρόκειται γενικά για μειωτήρες ατέρμονα-κορώνας).

 

Γενικότερα, δεν είναι δόκιμο να συγκρίνουμε Η/Κ με ΜΕΚ. Η έννοια των "κόκκινων" στους Η/Κ ισχύει μόνο σε ότι αφορά στο φορτίο και όχι τις στροφές.

Edited by nikmmech
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.