Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Caan

Διχαλωτό υποστύλωμα Ο/Σ

Recommended Posts

Έχει κανείς εμπειρία (σε επίπεδο ανάλυσης/σχεδιασμού) στις διχαλωτές κολώνες, δηλαδή σχήματος "V" ? Είναι κάτι που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής (υπάρχει π.χ κανείς εμπειρικός κανόνας για την βέλτιστη κλίση των λοξών μερών του?). Το (βραχύ σε μήκος) δοκάρι που συνδέει τα λοξά του μέρη πρέπει να να αντιμετωπιστεί ως δοκός σύζευξης? Στην προσομοίωση αυτής της συνδ. δοκού γίνεται κάτι ιδιαίτερο? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Προσοχή στο μεγάλο +/-Ν λόγω σεισμού

Προσοχή στο ακόμη μεγαλύτερο +/-Ν λόγω υπεραντοχής άλλων στοιχείων (και των τοιχωμάτων!!!)

Προσοχή, η κατασκευή δεν είναι ποτέ αμφιαρθρωτή, εμφανίζεται τέμνουσα λόγω κατακορύφων φορτίων

Προσοχή στον εφελκυσμό στην δοκό, μπορεί το διάφραγμα να μην επαρκεί

Προσοχή στις μεγάλες ροπές λόγω σεισμού που εμφανίζονται στην δοκό (και κατά συνέπεια στις κεφαλές)

Προσοχή στην διαμόρφωση των οπλισμών στις θέσεις αλλαγής κατεύθυνσης

Προσοχή, ο φορέας είναι μη κανονικός καθ' ύψος

Προσοχή στο q

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Καταρχήν να διευκρινίσω ότι λέγοντας “διχαλωτά υποστυλώματα” εννοούσα ότι κάποια υποστυλώματα του κτηρίου (και όχι το ίδιο το κτήριο) είναι μορφής “V” με την απόσταση μεταξύ της κεφαλής των δύο λοξών σκελών του να είναι ~1-2μ. (το ύψος ορόφου ~4.00μ.). Επίσης το κτήριο στο οποίο αναφερόμουν είναι μονώροφο (δηλ. ισόγειο) και όχι π.χ για πολυώροφο στο οποίο αυτά τα υποστυλώματα να ήταν ενδεχομένως μόνο στο ισόγειο. 

 

  Με αυτά τα δεδομένα, Alexispap μπορείς να επεξηγήσεις μερικά σημεία σου? (εάν αναφερόσουν στην ίδια περίπτωση, με τα δεδομένα που περιέγραψα πριν) Π.χ Για το q, πια τιμή προτείνεις και γιατί? (εκτός αν εννοείς ότι πρέπει να γίνει πρώτα μια Σ.Υ.Α -pushover ώστε να βρεθεί πρώτα το αu1 και στην συνέχεια το τελικό q). Επίσης, στην επισήμανση για τον εφελκυσμό της δοκού και το ενδεχόμενο μη επάρκειας του διαφράγματος, τι εννοείς ακριβώς?

 

  Σκέφτομαι να προσομοιάσω με αρθρώσεις τα άκρα της δοκού που θα συνδέει τις κεφαλές των δύο λοξών σκελών θεωρώντας το έτσι ως δευτερεύον στοιχείο (ελέγχοντας βέβαια αν πληρούνται οι προϋποθέσεις για να μπορεί να γίνει αποδεκτή η θεώρηση αυτή) είτε να ορίσω στα άκρα μερική πάκτωση με έναν (αποδεκτό) βαθμό δυσκαμψίας της σύνδεσης αποδεχόμενος έτσι εμμέσως την (μερική) ανάπτυξη πλαστ. άρθρωσης. Αυτό επιτρέπει, υπό προϋποθέσεις και ο ΕΚ-2 στην §5.5 όπου μιλάει για «περιορισμένη ανακατανομή των ροπών». Διαφορετικά, μάλλον θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως δοκός σύζευξης που δεν είναι και μια πολύ εύκολη υπόθεση (στην υλοποίησή της, κατασκευαστικά).

Edited by Caan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν είναι δοκός σύζευξης και δεν αναπτύσσει ένταση δοκού σύζευξης, ούτε οπλίζεται σαν δοκός σύζευξης. Και δεν υπάρχουν αρθρώσεις, οι συνδέσεις είναι μονολιθικές, και η σωστή προσομοίωσή τους είναι καθοριστική για την σωστή διαστασιολόγηση των υποστυλωμάτων.

 

Κανονικά, q=1,5.

 

Αλλά, αν είναι ισόγειο, ο,τι και να κάνεις, δεν θα έχουν πρόβλημα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι συμφωνώ, η δοκός σύζευξης ορίζεται ουσιαστικά στις περιπτώσεις που συνδέονται κοντινά μεταξύ τους τοιχώματα όπου η ένταση είναι μεγάλη, απλά το έλεγα από πλευράς διαμόρφωσης οπλισμού (μεγάλη τέμνουσα αναπτύσσεται έτσι κι αλλιώς εκεί) βλ. δισδιαγώνιο οπλισμό κ.τ.λ 

 

Αρθρώσεις δεν είναι μόνο αυτές που υλοποιούνται εκ φύσεως ως τέτοιες, δηλαδή διαμορφώνοντας την γεωμετρία ή/και τον οπλισμό της σύνδεσης ώστε εκ των πραγμάτων να μην μπορεί να αναπτυχθεί ροπή, αλλά και αυτές που αναπτύσσονται εν δυνάμει. Με αυτή την λογική υπάρχουν οι πλαστικές αρθρώσεις ή οι μερικώς πλαστικές αρθρώσεις που μπορεί να αναπτυχθούν λόγω της υφιστάμενης διαμόρφωσης οπλισμών (όταν βέβαια υπάρχει η αντίστοιχη στροφική ικανότητα, διαφορετικά θα έχουμε διατμητική αστοχία πριν προλάβει να αναπτυχθεί αυτή η "μερική πλαστ. άρθρωση") και με αυτήν την λογική μιλάει η παράγραφος του ΕΚ-2 στην οποία αναφέρθηκα, αλλά και ο ορισμός των δευτερευόντων στοιχείων του ΕΚ-8...

 

q=1.5 θα χρησιμοποιήσω κι εγώ έτσι κι αλλιώς, αλλά όχι απαραίτητα με Χ.Α.ΑΠ, απλά ρωτούσα να επεξηγήσεις τι ακριβώς εννοούσες στην πρώτη σου απάντηση (αλλά ίσως αναφερόσουν σε πολυώροφα).

 

Για το: "αν είναι ισόγειο, ό,τι και να κάνεις δεν θα υπάρχει πρόβλημα", μην το λες γιατί τα κατακόρυφα μόνιμα φορτία οροφής είναι (πάρα) πολύ μεγάλα στην περίπτωσή μου και μάλιστα σε περιοχή υψηλής (της μέγιστης) σεισμικής επικινδυνότητας (αλλιώς δεν θα αγχωνόμουν και ιδιαίτερα... :smile: ).  

Edited by Caan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αντίστοιχης μορφής σχεδιασμός υποστυλωμάτων από Ω/Σ θυμάμαι στο ισόγειο μια πολυώροφης πολυκατοικίας στην αρχή της Κηφισίας (κοντά στην Αλεξάνδρας), την περίοδο που σπούδαζα και την είχα παρατηρήσει από τα πρώτα έτη και μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση!!....

 

Επίσης, αντίστοιχης μορφής είναι και τα υποστυλώματα των τριών (?) εν συνεχεία γεφυρών που συναντούμε στην Πατρών-Κορίνθου. Παλιές γέφυρες που κάνουν και αυτές ιδιαίτερη εντύπωση.

 

Θυμάμαι τον καθηγητή μας που μας έλεγε ότι αυτού του είδους τα υποστυλώματα σε αυτές τις γέφυρες αποδείχτηκαν από το σχεδιασμό τους ότι είχαν πολύ μικρή πλαστιμότητα...Πρακτικά, αν καλοσκεφτείς το τεράστιο θλιπτικό φορτίο και τη μικρή διατομή τους.....

 

Δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τον συγκεκριμένο σχεδιασμό υποστυλώματων, αυτό που μπορώ να πω όμως εκ προοιμίου, είναι ότι προσωπικά, και πόσο μάλλον σε ήδη υφιστάμενη οικοδομή, με πολύ μεγάλα μόνιμα φορτία οροφής, στα συγκεκριμένα υποστυλώματα θα τους έκανα περίσφιγξη με μεταλλικό χιτώνα γύρω-γύρω....Πλαστιμότητα και πάλι πλαστιμότητα....σίγουρα πάσχουν....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θυμάμαι τον καθηγητή μας που μας έλεγε ότι αυτού του είδους τα υποστυλώματα σε αυτές τις γέφυρες αποδείχτηκαν από το σχεδιασμό τους ότι είχαν πολύ μικρή πλαστιμότητα...Πρακτικά, αν καλοσκεφτείς το τεράστιο θλιπτικό φορτίο και τη μικρή διατομή τους.....

 

Συμφωνώ. Δείτε και μία πολυώροφη στη Θεσσαλονίκη (Όλγας με Μπότσαρη περίπου). Κάθε φορά που περνώ αναρωτιέμαι ποιος θεούλης τη σχεδίασε πριν καμιά 40αριά χρόνια στο χεράκι + τον τρόπο που τοποθέτησαν τον οπλισμό! H ιδέα αυτή για την Ελλάδα, δεν μου αρέσει καθόλου αν και η συγκεκριμένη τον σεισμό του 78 τον πέρασε επιτυχώς (δεν φαίνεται για κατασκευή μετά το 80). Σε χώρες όμως χωρίς σεισμούς πχ Βρετανία, τέτοιας μορφής υποστυλώματα συναντιόνται συχνά, + προσδίδουν και μία καλαίσθητη εικόνα σε μοντέρνες κατασκευές. 

 

Δεν βρήκα κάποιο σχεδιαστικό παράδειγμα δυστυχώς. :)

Παραθέτω όμως τα ακόλουθα: 

 

V Shaped Columns 

Frame bridges on V-Shaped supports

post-4539-0-17645500-1410886860_thumb.png

post-4539-0-17645500-1410886860_thumb.png

Edited by Earl
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσωπικά "μ' αρέσουν τα δύσκολα"..., οπότε δεν θα απέρριπτα μια τέτοια διάταξη ακόμα και σε πολυώροφο (αν και θα με προβλημάτιζε πιο πολύ βέβαια σε αυτή την περίπτωση). Εφαρμόζεται αυτή η διάταξη πάντως και σε σεισμικές περιοχές ανά τον κόσμο και όχι μόνο στην Μ. Βρετανία.

 

Ωραία και τα αρχεία που παρέθεσες Earl (αν και γενικού ενδιαφέροντος). 

Edited by Caan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η παραπάνω φωτογραφία απ΄ ότι θυμάμαι είναι από Θεσσαλονίκη έτσι δεν είναι Earl;

Κάπου εκεί Β. Όλγας (και Συνδίκα; ) αν δεν κάνω λάθος;

 

edit-----------------------

Πρώτα είδα τη φωτογραφία και μετά το διάβασα το μήνυμα Earl.....(το αναφέρεις ok).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα!

Ναι στη Θεσσαλονίκη. Όλγας με Συνδίκα. Σήμερα περνούσαμε με ένα συνάδελφο και είπα να τραβήξω και μερικές φωτογραφίες, τις οποίες και παραθέτω προς αναθέρμανση της συζήτησης!! :)

post-4539-0-52007700-1411998062_thumb.png

Edited by Earl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.