Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σκάνδαλο VW: Ανάλυση


AlexisPap

Recommended Posts

Αποκλειστικά για τεχνική συζήτηση

 

Τί συνέβη από τεχνικής απόψεως στο σκάνδαλο VW;

 

Το διεθνές συμβούλιο καθαρών μεταφορών (Council on Clean Transportation, ICCT) είχε παρατηρήσει από παλιά ότι τα ευρωπαϊκά επιβατικά οχήματα τείνουν να υπερβαίνουν τα όρια ρύπων υπό πραγματικές συνθήκες, κάτι που -για κάποιον λόγο- δεν παρατηρούταν στα αμερικάνικα μοντέλα.

Έτσι ανέθεσε στο κέντρο εναλλακτικών καυσίμων, κινητήρων και εκπομπών καυσαερίων (Center for Alternative Fuels, Engines, and Emissions, CAFEE) να κάνει μία αναλυτική έρευνα σε ελαφρά ντίζελ οχήματα, υπό πραγματικές συνθήκες, στην Αμερικανική επικράτεια.

Μία από τις ομάδες του CAFEE, από ένα πανεπιστήμιο στην δυτική Βιρτζίνια, έτυχε να ασχοληθεί με αυτοκίνητα VW. Κατά τις μετρήσεις υπό διάφορες συνθήκες που περιγράφονται αναλυτικά στην έκθεση της ομάδας, διαπίστωσαν απίστευτες αποκλίσεις στα αποτελέσματα:

 

ScreenHunter_70 Sep. 24 21.40.jpg

 

Ήταν προφανές πως το αυτοκίνητο καταλάβαινε με κάποιον τρόπο πότε ανέβαινε σε ράμπα δυναμομέτρησης, και άλλαζε το πρόγραμμα ψεκασμού ώστε να μειώνει τις εκπομπές NOX. Η ομάδα κοινοποίησε τα στοιχεία της στην ΕΡΑ, και το πανηγύρι άρχισε... Επί ένα έτος η ΕΡΑ ζητούσε εξηγήσεις από την VW, μέχρι που η τελευταία αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι η διαφορά στις εκπομπές οφείλεται στο λογισμικό.

 

Πως όμως καταλαβαίνει η κεντρική μονάδα ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ράμπα δυναμομέτρησης;

Δεν έχει γίνει ακόμη η σχετική έρευνα, και μάλλον την μέθοδο θα την αποκαλύψει προσεχώς η ίδια η VW.

 

Οι πιθανές τεχνικές είναι πάντως αναρίθμητες, και περιλαμβάνουν την χρήση ενός ή περισσότερων αισθητήρων που τυχαίνει να δίνουν διαφορετικές τιμές στην ράμπα.

  • Αισθητήρας ανοίγματος καπό
  • Αισθητήρας θέσης τιμονιού
  • Αισθητήρας ζώνης οδηγού
  • Στροφές κινητήρα
  • Φορτίο κινητήρα
  • κλπ κλπ κλπ

Η ΕΡΑ, σε έγγραφό της στις 18-09-2015, αναφέρει:

"the position of the steering wheel, vehicle speed, the duration of the engine’s operation, and barometric pressure" -- all very specific indicators of an emissions test -- acted as the activation switch for the "deafeat device".

 

Σημειώνω ότι οι ρύποι που αφορά η υπόθεση είναι τα οξείδια του αζώτου (ΝΟΧ). Τα οχήματα που υπερβαίνουν τα όρια ρύπων στις ΗΠΑ είναι περίπου 500.000, το λογισμικό αυτό όμως τρέχει σε 11.000.000 οχήματα.

 

 

Αναμένουμε νέες πληροφορίες.

Edited by AlexisPap
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ίσως το πιο απλό. Θύρα OBD. Με το που συνδέεις το καλώδιο μπαίνει σε "ασφαλή" λειτουργία ο εγκέφαλος.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μια απο τις πάρα πολλές μπορεί να είναι και οι αισθητήρες στροφών των τροχών, το ABS βολεύει πολύ και είναι μέγα άλλοθι, το clue 'δυναμόμετρο' μπορεί να είναι ότι οι εμπρός και οι πίσω τροχοί δεν περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα.
Αν είναι και οι εμπρός και οι πίσω πάνω σε κύλινδρους τότε το παραπάνω σε συνδιασμό με σύγκριση των στροφών των αριστερών και δεξιών τροχών. Σε κανονική διαδρομή υπάρχουν στροφές, διαφορικό και θέση τιμονιού.
Αν και οι 4 τροχοί είναι σε ανεξάρτητους κυλίνδρους τότε διακοπτάκι με υδράργυρο, σε κανονική διαδρομή λόγω επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων το υγρό θα ανοιγοκλείνει επαφές.

Καλό αυτό με το barometric pressure αλλά μπορεί να είναι δύσκολο(?) να μείνει κρυφό ή να μην κινεί υποψίες, πάντως είναι γάτες οι άνθρωποι. Ο σκοπός (=κέρδος ή/και μερίδιο αγοράς) αγιάζει τα μέσα. Καρφωτή θα ήταν η δουλειά ή κάποιο bug ή κάποια υπεραισιόδοξη ρύθμιση θα τους πρόδωσε.

Θα αλλάξουν (δωρεάν) εγκεφάλους και θα δώσουν καινούργιους τίμιους και με καλά μυαλά. Με πόσα δις $ θα γλυτώσει?
 

edit: τώρα το είδα, είναι κάποιος δικός μας (Geanacopoulos) στην υπόθεση...

Edited by AMHxaNos
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

όμως.....

 

αν καποια απο αυτα, με βαση την "μαιμου " ενδειξη έπαιρναν απαλλαγη   απο τελη κυκλοφοριας...

 

να δουμε  "ποιός θα πληρωσει το μαρμαρο"  στο Κρατος.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

δες  και αυτο  το "σατανικα απλο"

 

"Το σύστημα των Γερμανών εστίαζε στο τιμόνι. Αν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών». Αν κινούταν, όπως στην κανονική χρήση, ο κινητήρας δούλευε κανονικά."

 

απο το παρακατω αρχειο

 

http://www.fimes.gr/2015/09/anna-stefanopoulou/

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

κατι παρομοιο ειχε κανει και το σιμητη και το καραμανλη και εκλεβαν στα στατιστικα για το ελλειμα ... ε και τι εγινε ; σιγα το προβλημα .. 360δις κυκλο εργασιων εχει η WV περισσοτερα απο την ελλαδα ... τα 18 δις ειναι ψυχουλα... ασε που απο την ολη ιστορια θα εχουν ολες οι εταιριες κερδος ... ειδικα η WV θα αγορασει μετοχες σε τιμη ευκαιριας και σε κανα χρονο θα τις πουλησει στην διπλη και τριπλη τιμη οποτε θα βγαλει τα σπασμενα ... και μαλλον τα diesel τελος σε πολυ λιγο γιατι απλα δεν περνανε τα ορια .. αρα παμε σε υβριδικη τεχνολογια οπου ειναι και ποιο ακριβη και με πιθανων μεγαλυτερες ζημιες για τον καταναλωτη με ποιο εξιδικευμενα service οπου θα πρεπει αναγκαστικα να γινονται στην αντιπρωσοπια ... αυτοι θα επιζησουν εμεις δεν το βλεπω...

Edited by george68
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχνάτε οτι στην αναφορά της Center for Alternative Fuels, Engines, and Emissions, CAFEE οι μετρήσεις έγιναν με πετρέλαιο αμερικανικών προδιαγραφών (Ultra Low Sulfur Diesel). Οι προδιαγραφές του πετρελαίου στην Αμερική είναι διαφορετικές απο ότι στην ΕΕ. 

 

Africa: Morocco established limits of 50 ppm in 2009, and Tunisia will require 50 ppm fuel in 2014-2015.

 

Americas and Caribbean: Mexico adopted ULSD (< 15 ppm) in 2009 nationwide, while Chile and Brazil have mandated ULSD in urban areas between 2009 and 2013. Several other nations have established requirements for diesel fuel with 50 ppm sulfur, either nationwide (Columbia 2013, Chile 2010, Uruguay 2010) or in large urban areas (Argentina 2012, Colombia 2010).

 

Caucasus and Central Asia: Armenia and Kazakhstan both introduced requirements for 10 ppm diesel fuel in 2010. Georgia adopted national standards for 50 ppm diesel fuel in 2010.

 

South Asia: China limits diesel sulfur to 50 ppm in Beijing (2008), Hong Kong, and Macao; diesel fuel in Taiwan is limited to 50 ppm sulfur after 2005 and 10 ppm starting in 2011. For selected urban areas, India is requiring the use of 50 ppm sulfur diesel fuel in 2010.

 

 

 

 

 

 

 

post-25466-0-18531400-1443168932_thumb.jpg

post-25466-0-28415800-1443168938_thumb.jpg

post-25466-0-86172400-1443168944_thumb.jpg

post-25466-0-80423100-1443168953_thumb.jpg

post-25466-0-90425900-1443168958_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ενα απο τα προβλήματα που θα πρέπει να καταλάβουμε πολύ καλά είναι οτι με το Internet οι βαθμοί ελευθερίας στην επίλυση κρίσεων είναι ελάχιστοι. Σε δευτερόλεπτα υπάρχει πληροφόρηση και παραπληροφόρηση. Σε δευτερόλεπτα υπάρχει έξαρση πωλήσεων και μηδενισμός πωλήσεων.

 

Το θέμα που έχουμε μπροστά μας σαν παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να λυθεί εντός 6 μηνών χωρίς να γίνει χιονοστιβάδα κόβοντας κάποιες γωνίες και κάνοντας πράγματα γαργάρα αν δεν υπήρχε το internet. ΝΑΙ ακριβώς γαργάρα και ας μην ακούγεται ηθικό. Μερικές φορές είναι καλύτερη η γαργάρα απο το δημιουργήσεις τεράστια προβλήματα στην οικονομία, ο κόσμος να βρεθεί άνεργος και να ανατραπούν ισορροπίες.

 

Σήμερα αυτή η ευελιξία οχι μόνο δεν υπάρχει αλλα η διάδοση του internet και ειδικότερα ορισμένων σελίδων (μερικές και μεγάλων ΜΜΕ) δημιουργεί εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες επίλυσης. Η οικονομία μπορεί εύκολα να ανατραπεί σε ελάχιστο χρόνο. Το πρόβλημα στην κυβερνητική ονομάζεται rate of human perception. 

Link to comment
Share on other sites

Ναι σύμφωνοι σε δευτερόλεπτα αλλά πόσοι απο αυτούς που διαβάζουν τα site τα πιστεύουν κιόλας?

Το 'γαργάρα' κ. καθηγητά είναι και αυτό μέσα στην ελεύθερη οικονομία που την προσκυνάμε και λατρεύουμε μέχρι αηδίας? δεν αλλάζει τους κανόνες, ανταγωνισμούς κλπ?

Περίεργο γατί οι ανταγωνιστές δεν έχουν κάνει ακόμα τίποτα απο lawsuits etc. Λέτε να υπάρχει και άλλος με πανέξυπνους εγκεφάλους?

Συνθηκες επίλυσης υπάρχουν, ΙΜΟ πάντα και χωρίς να μαντεύω τι θα αποφασίσει κάποιο Federal Court ή άλλη αρχη και είναι μερικά ή όλα από:
Δωρεάν αλλαγή εγκεφάλων με καινούργιους τίμιους και με καλά μυαλά, επέκταση εγγυήσεων, δωρεάν ανταλλακτικά PLUS κάποια δις $ πρόστιμα.
Επίσης η ζημιά στο περιβάλλον έχει γίνει, ποιός ξέρει αν επανορθώνεται και πως και με τι κόστος και ποιός (και αν θα) το πληρώνει.

Πως και δεν βγήκαν να πούν ότι ήταν bug ή ότι τους hackεψαν...

 

edit: italics

Edited by AMHxaNos
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.