Jump to content

Recommended Posts

Posted

Οι συμβολαιογράφοι δεν αντιμετωπίζουν κανένα τεχνικό πρόβλημα στις συναλλαγές τους με το Κτηματολόγιο, ενώ οι συναλλαγές είναι απολύτως ασφαλείς. Παρ’ όλα αυτά η ηλεκτρονική υποβολή εγγράφων είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Αυτό απαντάει το Ελληνικό Κτηματολόγιο στην 20ήμερη αποχή που κήρυξαν για τον Ιούνιο οι συμβολαιογράφοι, διαμαρτυρόμενοι για την έναρξη της υποχρεωτικής υποβολής των εγγράφων τους με ηλεκτρονικό τρόπο. Η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης περνάει μέσα από την αυτοματοποίηση με ηλεκτρονικές υπηρεσίες, υποστηρίζει το Κτηματολόγιο.

Η ηλεκτρονική υποβολή εγγράφων (λ.χ. συμβολαίων) από τους συμβολαιογράφους στο Κτηματολόγιο ξεκίνησε πιλοτικά το 2020, ουσιαστικά από το 2021. Να σημειωθεί ότι αφορά μόνο τα οριστικά κτηματολογικά γραφεία, δηλαδή εκείνα στα οποία το υποθηκοφυλακείο έχει καταργηθεί. «Οι συμβολαιογράφοι μπορούσαν από πέρυσι να διαλέξουν φυσικό ή ηλεκτρονικό τρόπο υποβολής πράξεων. Ομως μόνο το 5% υπεβλήθη ηλεκτρονικά», εξηγεί ο πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Δημήτρης Σταθάκης. «Το 2022 έχουν κατατεθεί 67.806 πράξεις, εκ των οποίων μόνον οι 3.856 ηλεκτρονικά, και το 2021 κατατέθηκαν 100.598 πράξεις, εκ των οποίων μόνον οι 4.541 ηλεκτρονικά».

Ως απάντηση, το Ελληνικό Κτηματολόγιο αποφάσισε η υποβολή εγγράφων από τους συμβολαιογράφους να γίνεται εις το εξής μόνο ψηφιακά και όχι από τα γραφεία κτηματογράφησης. Η κίνηση αυτή προκάλεσε την αντίδραση του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Αθηνών – Πειραιώς και Νήσων, που προανήγγειλε αποχή το διάστημα 1-20 Ιουνίου. Οπως υποστηρίζουν, πέραν των τεχνικών προβλημάτων που δεν έχουν επιλυθεί, υπάρχουν και θέματα ασφάλειας των συναλλαγών (βλ. «Κ», 11.5.2022).

Το Ελληνικό Κτηματολόγιο υποστηρίζει ότι η διαδικασία είναι απλή και ασφαλής.

«Κανένα τεχνικό πρόβλημα δεν υπάρχει στην εφαρμογή που έχει αναπτύξει το Κτηματολόγιο», υποστηρίζει ο κ. Σταθάκης. «Εκπαίδευση προς τους συμβολαιογράφους παρέχεται εδώ και ένα χρόνο (συνεχίζεται ακόμα), ενώ λειτουργεί Help Desk ειδικά για τους συμβολαιογράφους. Ούτε ζήτημα ασφάλειας των συναλλαγών. Οι ψηφιακές υπηρεσίες δεν θίγουν στο παραμικρό τη χρονική προτεραιότητα κατάθεσης των πράξεων στο Κτηματολόγιο».

Αν ισχύει αυτό, γιατί οι συμβολαιογράφοι αντιτίθενται στην υποχρεωτική ψηφιακή υποβολή; «Δεν μπορώ να μιλήσω εξ ονόματός τους, προφανώς», λέει ο κ. Σταθάκης. «Νομίζω ότι είναι πρακτικό το ζήτημα. Προτιμούν να έρχονται στο γραφείο, ακόμα κι αν περιμένουν σε μεγάλες ουρές, γιατί κατά την υποβολή του συμβολαίου θα συζητήσουν με τον υπάλληλο, θα εξασφαλίσουν ότι δεν υπάρχει κάποιο λάθος. Αυτό όμως είναι επιβαρυντικό για το δικό μας σύστημα. Η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που όλοι θέλουμε, περνάει μέσα από την αυτοματοποίηση με ηλεκτρονικές υπηρεσίες».

Πάντως, οι ρυθμοί καταχώρισης των πράξεων στο Κτηματολόγιο χρήζουν βελτίωσης. «Αυτή τη στιγμή, κατά μέσον όρο το 50% των πράξεων καταχωρίζεται μέσα σε δύο μήνες, το 75% μέσα σε τρεις μήνες, με διαφορές από γραφείο σε γραφείο. Το υπόλοιπο 25% είναι συνήθως ειδικές υποθέσεις, με εκκρεμότητες από το παρελθόν».

Σήμερα έχουν ιδρυθεί τα 10 από τα 17 κτηματολογικά γραφεία και τα 45 από τα 75 υποκαταστήματα του Κτηματολογίου, με στόχο του Ελληνικού Κτηματολογίου να φθάσει το 90% έως το τέλος του έτους.


View full είδηση

Posted

Πλεον είναι σαφές ότι σκοπός του κράτους είναι οι ιδιώτες να αναλάβουν τη δουλειά του αφου οι καρεκλοκένταυροι και αργόσχολοι υπάλληλοι του είτε παίρνουν σύνταξη είτε αδυνατούν να ανταπεξέλθουν. Με το όχημα της ψηφιοποίησης ο ιδιώτης (βλ. συμ/φος, μηχανικός, λογιστής) αναλαμβάνει μια τεράστια ευθύνη και μετακυλεί το κόστος της στον πελάτη. Ο ελεύθερος επαγγελματίας έχει γίνει η γραμματειακή υποστήριξη του κράτους  και το κτηματολόγιο αναρωτιέται τι πάει στραβά. Δεν θα ασχοληθώ με το ίδιο μπάχαλο που κυριαρχει στην ΗΤΚ όπου και εκεί το υπουργείο θεωρεί ότι όλα πάνε τέλεια και κερδίζει ο πολίτης απο ταλαιπωρία. 

ΚΑΛΟΝ ΥΠΝΟ

Posted

Καλησπέρα, θα συμφωνήσω σε όλα, τουλάχιστον οι συμβ/φοι έχουν και ένα αξιοπρεπή σύλλογο, όπως γράφει και το άρθρο ήδη ετοιμάζονται για αποχή. Εμείς τι να πούμε λόγω το ΤΕΕ τα τρώμε όλα στη μάπα, σύμφωνα βέβαια και με το ΤΕΕ όλα λειτουργούν υποδειγματικά.

Posted

είναι δυνατόν το ΤΕΕ να απαρνηθεί τα 20€ που πλέον εισπράττει από ΚΑΘΕ μεταβίβαση; Είναι πολλά τα λεφτά 

Εμείς ας χωθούμε στην καταχώριση άσχετων στοιχείων (μέχρι και μετρητές ΔΕΚΟ έβαλαν οι αθεόφοβοι) , ίσως σε 10-20 χρόνια που θα έχουν ενοποιηθεί όλες οι πλατφόρμες που αφορούν το ακίνητο με τις πλάτες μας να έχει φτιαχτεί μια σοβαρή ηλεκτρονική database.

 

Posted

και από ότι λένε στις ημερίδες του ΤΕΕ σιγά σιγά θα βάζουν και άλλα πράγματα μέσα στην ταυτότητα ίσως και κάθε πότε ο ιδιοκτήτης πατάει το καζανάκι...ποιος ξέρει

Posted
On 15/5/2022 at 12:23 ΜΜ, killertomato said:

Πλεον είναι σαφές ότι σκοπός του κράτους είναι οι ιδιώτες να αναλάβουν τη δουλειά του αφου οι καρεκλοκένταυροι και αργόσχολοι υπάλληλοι του είτε παίρνουν σύνταξη είτε αδυνατούν να ανταπεξέλθουν. Με το όχημα της ψηφιοποίησης ο ιδιώτης (βλ. συμ/φος, μηχανικός, λογιστής) αναλαμβάνει μια τεράστια ευθύνη και μετακυλεί το κόστος της στον πελάτη. Ο ελεύθερος επαγγελματίας έχει γίνει η γραμματειακή υποστήριξη του κράτους  και το κτηματολόγιο αναρωτιέται τι πάει στραβά. Δεν θα ασχοληθώ με το ίδιο μπάχαλο που κυριαρχει στην ΗΤΚ όπου και εκεί το υπουργείο θεωρεί ότι όλα πάνε τέλεια και κερδίζει ο πολίτης απο ταλαιπωρία. 

ΚΑΛΟΝ ΥΠΝΟ

Εύγε συνάδελφε, αλλά αντί για "γραμματειακή υποστήριξη" θα έλεγα κάτι πιο καυτό, αλλά θα φαώ κανένα μπαν, οπότε απλά "αρέσκω". Εχω που έχω -8 στο σκορ που μου χαλάει τη μόστρα....

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.