Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πόσο “καθαρά” είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;


Engineer

Recommended Posts

Δεν είναι ο φορολογούμενος κάτοικος της χώρας μας έτοιμος ή διαθέσιμος για ν' αγοράσει την τωρινή εποχή ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Τον έχουν απομυζήσει μέχρι το μεδούλι! Προφανώς οι εταιρίες θέλουν να κάνουν πωλήσεις! Ούτε στο ύπνο τους όμως για τα επόμενα πολλά χρόνια! Θα είναι πολύ λίγοι όσοι δώσουν τα 30 ή 40 χιλιάρικα για να το αποκτήσουν...

Προφανώς και για το "περιβάλλον" δεν ενδιαφέρετε ουδείς! Απλώς τη δουλειά μας να κάνουμε.... Όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάσουν στο 1/2 του κόστους των συμβατικών, τότε θα 'χουμε να λέμε... Μέχρι τότε αφήστε τους να γεμίζουν τα parking των super market κ.λπ. με φορτιστές.... Προβλέπω ότι, θα γίνουν σαν τα χριστουγεννιάτικα δέντρα....

Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 31
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Το κάθε καινούριο προϊόν είναι πάντα ακριβό και οι καλύτεροι πελάτες των πολυεθνικών είναι τα κράτη. Δείτε το 2023 πόσα ηλεκτροκίνητα θα αγοράσει το κράτος και τα στελέχη του. Και τα υπόλοιπα κράτη της ε.ε. γιατι το ηλεκτροκίνητο πλέον είναι εθνικό προϊόν! Έτσι κι αλλιώς στην παρούσα φάση δεν θέλουν κάτι περισσότερο γιατί μεγαλύτερη κατανάλωση δεν θα εντέξουν τα δίκτυα.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή είμαστε Μηχανικοί να ξεκαθαρίσουμε κάτι τεχνολογικό. Στην πράξη το μοναδικό πράγμα που είναι ακριβό (και πρακτικά χαμηλής απόδοσης ανά ευρώ) είναι η μπαταρία και για αυτό τα μοναδικά αυτοκίνητα που δεν κάνουν 40 χιλιάδες ευρώ και πάνω πάνε μόνο μέχρι το περίπτερο σε εμβέλεια.

Έχει σημασία να γνωρίζουμε τέτοια πράγματα διότι αν αφαιρεθεί η μπαταρία τότε η ηλεκτροκίνηση είναι ακραία "φτηνή" (π.χ. τρένο) ή προφανώς αν ακούσεις ότι μια νέα φτηνή και ελαφριά μπαταρία μπαίνει στο παιχνίδι τότε τελείωσε η εσωτερική καύση (κάτι λένε για solid state αλλά δεν τις βλέπω).

Link to comment
Share on other sites

Μια βόλτα σε κεντρικό δρόμο ή καλύτερα μια επίσκεψη σε μεγάλο γκαράζ δείχνει ότι το μέσο αυτοκίνητο είναι premium άρα χρήματα και για ηλεκτρικό υπάρχουν.

Είτε αξίζουν είτε όχι, το γεγονός είναι ότι συνεχώς αυξάνονται. 

Στο μεταξύ και τα συμβατικά καινούργια ακριβά πλέον είναι κι αυτά και δυσεύρετα.

Link to comment
Share on other sites

On 12/8/2022 at 10:31 PM, georgios_m said:

και τα συμβατικά καινούργια ακριβά πλέον είναι κι αυτά και δυσεύρετα

τα συμβατικά των 20 χιλιάδων μπορούν να στηρίξουν μια οικογένεια ως μοναδικό αυτοκίνητο.

τα ηλεκτρικά πρέπει να πάνε τουλάχιστον στα 40 διότι δε γίνεται μοναδικό με μικρή εμβέλεια.

σε περιοχές εκτός πόλεων ούτε τα λεφτά σώζουν την έλλειψη φορτιστών γιατί είναι εξοχή.

Link to comment
Share on other sites

On 1/12/2022 at 7:16 ΜΜ, Engineer said:

Το σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι οι οδηγοί αμελούν σε μεγάλο βαθμό να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να κινούνται ως συμβατικά, έχοντας το επιπλέον βάρος των μπαταριών. Σε περίπτωση όμως που υπάρξει φόρτιση, επειδή αυτά τα οχήματα έχουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα, τότε η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης.

Τα επόμενα χρόνια ένα υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία θα μπορεί να τροφοδοτείται παράλληλα και από ένα μείγμα καθαρών καυσίμων (σύμφωνα με τις προβλέψεις της βιομηχανίας καυσίμων), γεγονός που θα μείωνε περαιτέρω τις εκπομπές κατά 5% σε σύγκριση με την κίνηση ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Αν τώρα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση των καυσίμων, τότε το συνολικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μέχρι και 82% λιγότερο από αυτό που αφήνει σήμερα ένα αυτοκίνητο. Όμως ακόμη και όταν αυτό συμβεί, το ηλεκτρικό όχημα θα εξακολουθεί να είναι κατά 27% πιο καθαρό.

Το νόημα:

Η λύση μετάβασης στη εποχή καθαρής ενέργειας είναι το υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο συνολικά τροφοδοτείται από μίγμα ηλεκτρισμού και καθαρών καυσίμων. Παράλληλα θα υπάρχουν και τα ηλεκτρικά που θα είναι 27% (οι εκτιμήσεις είναι του αρθρογράφου) καθαρότερα. 

Καθαρά καύσιμα: LNG, LPG, Βιοκαύσιμα, Κυψέλες Υδρογόνου και Υδρογονοκαύση, με τις κυψέλες υδρογόνου πρώτες και την υδρογονοκαύση δεύτερη σε καθαρότητα και μακράν.

Κοινώς: Μεγάλη αυτονομία, Αθήνα - Ουζμπεκιστάν για πλάκα, και οικονομικό και αθόρυβο στις εντός του "κλεινού άστεως" μετακινήσεις. Απλό, πολύ απλό, κι εγώ συμφωνώ!🚌 

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Konstantinos IB said:

Το νόημα:

Η λύση μετάβασης στη εποχή καθαρής ενέργειας είναι το υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο συνολικά τροφοδοτείται από μίγμα ηλεκτρισμού και καθαρών καυσίμων. Παράλληλα θα υπάρχουν και τα ηλεκτρικά που θα είναι 27% (οι εκτιμήσεις είναι του αρθρογράφου) καθαρότερα. 

Καθαρά καύσιμα: LNG, LPG, Βιοκαύσιμα, Κυψέλες Υδρογόνου και Υδρογονοκαύση, με τις κυψέλες υδρογόνου πρώτες και την υδρογονοκαύση δεύτερη σε καθαρότητα και μακράν.

Κοινώς: Μεγάλη αυτονομία, Αθήνα - Ουζμπεκιστάν για πλάκα, και οικονομικό και αθόρυβο στις εντός του "κλεινού άστεως" μετακινήσεις. Απλό, πολύ απλό, κι εγώ συμφωνώ!🚌 

Όλα αυτά προϋποθέτουν σχεδόν-στασιμότητα στην εξέλιξη της μπαταρίας γιατί ήδη υπάρχουν ηλεκτρικά με 600 χιλιόμετρα αυτονομία με τη διαφορά ότι είναι ακριβά και βαριά.

Δεν αποκλείω τη στασιμότητα αλλά η αγορά δεν φαίνεται να το πιστεύει, και κυκλοφορεί η φήμη (και από ακαδημαϊκούς κύκλους) ότι θα γίνει επανάσταση με solid state μπαταρίες.

Edited by gktpgeue
Link to comment
Share on other sites

Ο κέι. Έχουμε δύο απόψεις, μία του άρθρου που μιλάει για μεταβατική κατάσταση και υβριδικά καθαρής ενέργειας και μία τη δική σου που λέει ότι όπου να 'ναι βγαίνουν στην αγορά οι solid state μπαταρίες και θα γίνει χαμός με την ηλεκτροκίνηση. Να δούμε λοιπόν ποιον θα βγάλει η αγορά νικητή. :)

Εγώ προσωπικά προτιμώ να νικήσουν τα υβριδικά με καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια (καύση υδρογόνου και κυψέλες υδρογόνου) γιατί η ενέργεια που θα καίνε θα είναι 100% καθαρή και ανανεώσιμη. Το ποσοστό καθαρότητας αυτό, θα αργήσει πολυυύ να το φτάσει η κεντρική παραγωγή ηλεκτρενέργειας. 

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Konstantinos IB said:

τη δική σου που λέει ότι όπου να 'ναι

είπα δεν αποκλείω τη στασιμότητα. αλλά είναι κάτι που ακούγεται και από ακαδημαϊκούς κύκλους.

γιατί αποκλείεις τη μη στασιμότητα στην τεχνολογία μπαταριών;

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, gktpgeue said:

είπα δεν αποκλείω τη στασιμότητα. αλλά είναι κάτι που ακούγεται και από ακαδημαϊκούς κύκλους.

γιατί αποκλείεις τη μη στασιμότητα στην τεχνολογία μπαταριών;

Ξεκόλλα. :-D

Ο συσσωρευτής είναι η πεμπτουσία της ηλεκτροκίνησης. Πως μπορεί π.χ. να προχωράει η έρευνα για ηλεκτρικά μεταγωγικά αεροσκάφη χωρίς ενθαρρυντικά αποτελέσματα στις έρευνες για τους συσσωρευτές; Μήπως μπορεί ποτέ να υπάρξει "αεροσκάφος τρόλεϊ"; Άρα πως είναι δυνατόν να ισχυριστεί κάποιος στασιμότητα στην εξέλιξη των συσσωρευτών; 

Η εισαγωγή κάποιας τεχνολογικής λύσης στην ευρεία κατανάλωση είναι πρόβλημα πολυπαραμετρικό. Κύριες προϋποθέσεις του είναι η ασφάλεια των ενεργειακών πηγών του πλανήτη, η ασφάλεια της βιομηχανίας και των τραπεζών, το περιβάλλον και αρκετά άλλα. Γι αυτό όλοι ψάχνουν την optimum λύση. Έχουμε καιρό...

 

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.