Μετάβαση στο περιεχόμενο

250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτιστές για Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι τα τέλη Απριλίου


GTnews

Recommended Posts

Τη σύμβαση προμήθειας 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έως τα τέλη Απριλίου, υπέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με τον Chief Executive Officer Europe της «YUTONG BUS CO. LTD», Jack Li, παρουσία μελών του υπουργείου και της Account Manager Europe της εταιρείας, Frances Fan.

Η δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ουσιαστική βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, εκπληρώνεται με την προμήθεια των πρώτων 250 νέων υπερσύγχρονων, ηλεκτρικών αστικών οχημάτων, μήκους 12 μέτρων. Με την κυκλοφορία των πρώτων ηλεκτρικών λεωφορείων στις δύο πόλεις, προωθείται η βιώσιμη αστική κινητικότητα, εξασφαλίζεται η ενεργειακή αποδοτικότητα και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου, ενώ στο επιβατικό κοινό θα συνεχίσουν να παρέχονται οικονομικά προσιτές μετακινήσεις, με σαφώς υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών.

Στη σύμβαση προβλέπεται, επίσης, η προμήθεια ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, καθώς και επτά (7) κινητών μονάδων (συστημάτων συσσωρευτή – ταχυφορτιστή), με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για τη φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, σε περίπτωση ανάγκης επιτόπου φόρτισης.

Το συνολικό συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 110.825.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α., ενώ κατά την περίοδο της εγγυημένης λειτουργίας, ο ανάδοχος εγγυάται την καλή συντήρηση, αποκατάσταση βλάβης και λειτουργία του αντικειμένου της προμήθειας.

Η υπογραφή της σχετικής σύμβασης, ύστερα από ανοιχτό, διεθνή διαγωνισμό, αποτελεί το πρώτο βήμα στον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που προβλέπει συνολικά την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τους στόλους των συγκοινωνιακών φορέων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έως το τέλος της τετραετίας. Η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός του στόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών. 

Το σχέδιο της σύμβασης, η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς και όλα τα αναγκαία έγγραφα υπεβλήθησαν στην Βουλή, ενώ ενημερώθηκε και η αρμόδια Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Σημειώνεται ότι η ειδική πρόσκληση προς τον Ανάδοχο για την υπογραφή της Σύμβασης εγκρίθηκε τη Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου από τον Υπουργό, με προθεσμία προσέλευσης δεκαπέντε (15) ημερών.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Τα λεωφορεία θέλουν ταχυφορτιστές με ισχύ άνω των 100KW, κάποια φορτίζουν και με 250KW.

250 λεωφορεία x 100KW = 25MW (Ευχαριστώ τον astrah για την διόρθωση)

Έχω δύο απορίες:

1. Αντέχει το δίκτυο της Αττικής τόση επιπλέον ισχύ;

2. Πόσο θα ανέβει στους καταναλωτές το κόστος της κιλοβατώρας αν αυξηθεί η ζήτηση κατά 25GW; Πλέον με το χρηματιστήριο ενέργειας η τιμή της κιλοβατώρας ρυθμίζεται ανάλογα με την προσφορά και ζήτηση.

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sdim said:

250 λεωφορεία x 100KW = 25GW MW

  • Προφανώς και δεν θα φορτίζουν ταυτόχρονα
  • Θα βρίσκονται Αθήνα - Θεσσαλονίκη (και μάλλον σε άνω του ενός αμαξοστασίου...)
  • Ήδη οι ΑΠΕ παράγουν περίσσεια ενέργεια σε σχέση με την καταναλισκώμενη τις περισσότερες ώρες της ημέρας, ενώ αναμένεται στο δίκτυο ένταξη εκατοντάδων MW το άμεσο μέλλον
  • Το υφιστάμενο χρηματιστήριο ενέργειας είναι λίγο πιο "πολύπλοκο" σε σχέση με τους όρους της αγοράς "προσφορά-ζήτηση"
Link to comment
Share on other sites

@astrah

Δυστυχώς θα φορτίζουν ταυτόχρονα.

Τα αστικά λεωφορεία έχουν κοινό ωράριο που ξεκινάνε και σταματάνε τα δρομολόγια. Το βράδυ που θα πάνε στο αμαξοστάσιο θα τα συνδέσουν όλα για φόρτιση.

Οι ΑΠΕ όντως έχουν περίσσεια ενέργειας αλλά την μέρα που έχουν περίσσεια οι ΑΠΕ τα λεωφορεία θα είναι στον δρόμο. Το να φορτίζουμε μπαταρίες την μέρα για να φορτίζουμε το βράδυ τα λεωφορεία είναι αντιοικολογικό. Διπλάσιες μπαταρίες  για μειωμένη αποθήκευση (απόδοση φόρτισης περίπου 90% οπότε αν η μια μπαταρία φορτίζει από την άλλη τότε η δεύτερη θα πάρει το 0.9 * 0.9 = 0,81% της αρχικής ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sdim said:

@astrah

Δυστυχώς θα φορτίζουν ταυτόχρονα.

Τα αστικά λεωφορεία έχουν κοινό ωράριο που ξεκινάνε και σταματάνε τα δρομολόγια. Το βράδυ που θα πάνε στο αμαξοστάσιο θα τα συνδέσουν όλα για φόρτιση.

Δεν ισχύει αυτό....

Link to comment
Share on other sites

Τα νυχτερινά δρομολόγια είναι μετρημένα στα δάχτυλα.

https://www.oasa.gr/δρομολόγια/ειδικές-γραμμές/γραμμές-24ωρης-λειτουργίας/

 

Πολλά δρομολόγια δεν περνάνε κοντά από το αμαξοστάσιο οπότε θεωρώ απίθανο να επιστρέφουν στο αμαξοστάσιο για να φορτίσουν και μετά να επιστρέφουν στο δρομολόγιο. Κάτι τέτοιο θα ήταν και αντιοικολογικό καθώς θα ξοδεύεται επιπλέον ενέργεια για περιττές μετακινήσεις από το δρομολόγιο στο αμαξοστάσιο.

Link to comment
Share on other sites

η αθήνα έχει 6 αμαξοστάσια για λεωφορεία και 3 για τρόλεϊ. Τα νέα λεωφορεία θα είναι 140 με συσσωρευτές 420kWh οπότε μπορουν να διαμοιραστούν ως προς την ισχύ.

Link to comment
Share on other sites

Για τα Ε12 που θα παραληφθούν, διαβάζω στον σύνδεσμο https://pelicanyutong.co.uk/buses/e12-electric-bus/

"Fitted with 422kWh batteries, the vehicles are capable of daily operational range of over 370kms on a single charge subject to their specific operational conditions.", 

Απ΄ότι μου είπε ένας οδηγός - χωρίς ασφαλώς να αποτελεί στατιστικό δείγμα - κάνει ημερησίως πήγαινέλα από αμαξοστάσιο Ανθούσας στην οδό Ακαδημίας 30χλμ + 5 χ 10χλμ (πήγαινέλα Ακαδημία - Καρέας ) = 80 χλμ στην βάρδιά του. Το Σ/Κ με λιγότερο μποτιλιάρισμα βγαίνει ένα επιπλέον δρομολόγιο στην βάρδια.

Link to comment
Share on other sites

 Ο "στόλος" των υπαρχόντων λεωφορείων σήμερα: Τα περισσότερα είναι παροπλισμένα, με βλάβες, χωρίς ανταλλακτικά και χωρίς απολύτως καμία προοπτική να ενεργοποιηθούν ξανά! Τα υπόλοιπα, κινούνται χωρίς καμία συντήρηση, με συνεχώς επαναλαμβανόμενες βλάβες, με σκισμένα καθίσματα, με παράθυρα που δεν ανοίγουν, με πόρτες που ανοίγουν όποτε θέλουν κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.

Και τους "κουδουνισαν" τα ηλεκτρικά λεωφορεία! Τα λαμόγια μυρίστηκαν μπικικίνια... Δοξάστε τους!!!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.