Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Ξεκινά ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος»

    Sign in to follow this  

    Στην έναρξη διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 30% που έχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» (ΔΑΑ) προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ, όπως έγινε γνωστό από το Ταμείο.

    Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής (Α' Φάση) και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β' Φάση). Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου εφέτος.

    Η Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου προβλέπει περιορισμούς αναφορικά με τη μεταβίβαση μετοχών του ΔΑΑ πάνω από ορισμένο ποσοστό και οι λεπτομέρειες σχετικά με τον διαγωνισμό περιγράφονται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ.

    Οι τράπεζες Deutsche Bank AG (London branch) και Eurobank Ergasias ενεργούν ως Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι, η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών Your Legal Partners και Δρακόπουλος Βασαλάκης ως Νομικοί Σύμβουλοι και η Arup Partnership ως Τεχνικός Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο.

    Σημειώνεται ότι ο ΔΑΑ ιδρύθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για περίοδο 30 ετών σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Τον Φεβρουάριο 2019 τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για επιπλέον 20 έτη (έως τις 11/06/2046).

    Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και διακινεί 24 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, εκ των οποίων οι 16,4 εκατομμύρια επιβάτες είναι διεθνείς.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Με την συμμετοχή δέκα επενδυτικών σχημάτων έληξε η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Α φάση) για την απόκτηση ποσοστού συμμετοχής 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» (ΔΑΑ).
      Στον κατάλογο περιλαμβάνεται και η Avialliance, θυγατρική του καναδικού επενδυτικού ομίλου PSP, που ελέγχει ήδη το 45% της ΔΑΑ.
      Οπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ,  ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
      1. ADP GROUPE
      2. APG ASSET MANAGEMENT
      3. AVIALLIANCE GMBh
      4. FERROVIAL INTERNATIONAL SE
      5. FIRST STATE INVESTMENTS
      6. GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS
      7. VINCI AIRPORTS
      8. Κοινοπραξία εταιρειών ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND S.C.A, SICAR και ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND V B S.C.S. SICAV – RAIF
      9. Κοινοπραξία εταιρειών KKR και EGIS
      10. Κοινοπραξία εταιρειών MEIF 6 ATTIC INVESTMENT, RAFFLES INFRA HOLDING και CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION
      Οι σύμβουλοι αξιοποίησης, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με την συμμετοχή δέκα επενδυτικών σχημάτων έληξε η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Α φάση) για την απόκτηση ποσοστού συμμετοχής 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» (ΔΑΑ).
      Στον κατάλογο περιλαμβάνεται και η Avialliance, θυγατρική του καναδικού επενδυτικού ομίλου PSP, που ελέγχει ήδη το 45% της ΔΑΑ.
      Οπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ,  ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
      1. ADP GROUPE
      2. APG ASSET MANAGEMENT
      3. AVIALLIANCE GMBh
      4. FERROVIAL INTERNATIONAL SE
      5. FIRST STATE INVESTMENTS
      6. GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS
      7. VINCI AIRPORTS
      8. Κοινοπραξία εταιρειών ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND S.C.A, SICAR και ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND V B S.C.S. SICAV – RAIF
      9. Κοινοπραξία εταιρειών KKR και EGIS
      10. Κοινοπραξία εταιρειών MEIF 6 ATTIC INVESTMENT, RAFFLES INFRA HOLDING και CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION
      Οι σύμβουλοι αξιοποίησης, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.
    • By Engineer
      Ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε και το 2018 η επιβατική κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, "Ελευθέριος Βενιζέλος". Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης, συνολικά 24.135.736 επιβάτες χρησιμοποίησης τον αερολιμένα της πρωτεύουσας στο δωδεκάμηνο, σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα των 24 εκατομμυρίων επιβατών και συντρίβοντας το αντίστοιχο περυσινό νούμερο που ήταν 21,73εκατομμύρια.
      Το εντυπωσιακό αυτό ρεκόρ στατιστικά ήρθε μέσα από μία αύξηση της τάξης του 11% που κατά κύριο λόγο οφείλεται στους επιβάτες εξωτερικού που έφτασαν τους 16.405.197 επιβάτες με αύξηση 13,8% και κατά δεύτερο λόγο στους επιβάτες εσωτερικού που ήταν 7.730.539 αυξημένοι κατά 5,6%.
      Οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί μέσα στη διάρκεια του έτους. Στους επιβάτες εξωτερικού είχαμε 6 μήνες με κίνηση άνω των  2εκατ.επιβατών (5 το 2017) και τους άλλους 6 από 1,1 έως 1,44εκατ.επιβάτες. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 2,88εκατ.επιβάτες ενώ ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 1,11εκατ.επιβάτες. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε τον Μάϊο με 15,3%. Συνολικά 2 εκατομμύρια παραπάνω επιβάτες εξωτερικού χρησιμοποίησαν το Ελ.Βενιζέλος το 2018.
      Οι αυξήσεις στους επιβάτες εξωτερικού κυμάνθηκαν σε διψήφια ποσοστά εκτός από τον Δεκέμβριο (8,7%). Κορυφαίος μήνας ο Μάρτιος με 18,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος με 18,1%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 1,72εκατ.επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 792χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν κάτω από 1εκατ.επιβάτες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος).
      Αντίστοιχα στους επιβάτες εσωτερικού είχαμε διακυμάνσεις. Οι 3 πρώτοι μήνες κυμάνθηκαν πτωτικά με το Φεβρουάριο να καταγράφει -9,1% ενώ οι υπόλοιποι αυξητικά με εξαίρεση τον Οκτώβριο (-1,7%). Κορυφαίος μήνας ο Αύγουστος με 12,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος και Δεκέμβριος με 9,9%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 925 χιλιάδες επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 400χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν πάνω από 90 χιλιάδες επιβάτες (Ιούλιος-Αύγουστος).
      ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
      Την ώρα που τα ρεκόρ σπάνε το ένα μετά από το άλλο, η σύμβαση επέκτασης κατά 20 χρόνια δε λέει να κλείσει. Παρά του ότι έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς ο έλεγχος από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, απομένει να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων για να κυρωθεί.
      Πηγές της αγοράς σημειώνουν πως για όσο διάστημα η σύμβαση παραμένει εκκρεμής, θα είναι πολύ δύσκολο να ανακοινωθεί η μεγάλη επέκταση των υποδομών του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Με την ολοκλήρωση και της κύρωσης και έχοντας πλέον ένα ορίζοντας 25ετίας και πλέον είναι βέβαιο πως θα ανοίξει την πόρτα για τις μεγάλες αναμενόμενες επενδύσεις που έφερε αυτή η τεράστια αύξηση στη κίνηση του αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν ένα νέο τέρμιναλ (ή μεγάλη επέκταση του υφιστάμενου) και συνολικές επενδύσεις που φημολογείται ότι ξεπερνούν σε πρώτη φάση τα 300εκατ.ευρώ.
      Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΙΑΤΑ όταν τα αεροδρόμια φτάνουν στο 90% της συνολικής τους χωρητικότητας τότε ανακοινώνεται και ξεκινά το πλάνο επέκτασης τους. Στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας αυτό επιτεύχθηκε τον Δεκέμβριο που μας πέρασε καθώς το "ταβάνι" της κίνησης είναι σύμφωνα με τη σύμβαση 26εκατ.επιβάτες και το 90% είναι 23,6εκατ.επιβάτες ενώ είχαμε 24,1εκατ. Πρόκειται για σπουδαία νέα τα οποία τα οποία φέρνουν αέρα αισιοδοξίας σε ένα αεροδρόμιο που σχεδον διπλασίασε την κίνηση του την περίοδο 2013-2018 (από 12,5 σε 24,1εκατ.επιβάτες). 
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε και το 2018 η επιβατική κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, "Ελευθέριος Βενιζέλος". Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης, συνολικά 24.135.736 επιβάτες χρησιμοποίησης τον αερολιμένα της πρωτεύουσας στο δωδεκάμηνο, σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα των 24 εκατομμυρίων επιβατών και συντρίβοντας το αντίστοιχο περυσινό νούμερο που ήταν 21,73εκατομμύρια.
      Το εντυπωσιακό αυτό ρεκόρ στατιστικά ήρθε μέσα από μία αύξηση της τάξης του 11% που κατά κύριο λόγο οφείλεται στους επιβάτες εξωτερικού που έφτασαν τους 16.405.197 επιβάτες με αύξηση 13,8% και κατά δεύτερο λόγο στους επιβάτες εσωτερικού που ήταν 7.730.539 αυξημένοι κατά 5,6%.
      Οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί μέσα στη διάρκεια του έτους. Στους επιβάτες εξωτερικού είχαμε 6 μήνες με κίνηση άνω των  2εκατ.επιβατών (5 το 2017) και τους άλλους 6 από 1,1 έως 1,44εκατ.επιβάτες. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 2,88εκατ.επιβάτες ενώ ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 1,11εκατ.επιβάτες. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε τον Μάϊο με 15,3%. Συνολικά 2 εκατομμύρια παραπάνω επιβάτες εξωτερικού χρησιμοποίησαν το Ελ.Βενιζέλος το 2018.
      Οι αυξήσεις στους επιβάτες εξωτερικού κυμάνθηκαν σε διψήφια ποσοστά εκτός από τον Δεκέμβριο (8,7%). Κορυφαίος μήνας ο Μάρτιος με 18,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος με 18,1%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 1,72εκατ.επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 792χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν κάτω από 1εκατ.επιβάτες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος).
      Αντίστοιχα στους επιβάτες εσωτερικού είχαμε διακυμάνσεις. Οι 3 πρώτοι μήνες κυμάνθηκαν πτωτικά με το Φεβρουάριο να καταγράφει -9,1% ενώ οι υπόλοιποι αυξητικά με εξαίρεση τον Οκτώβριο (-1,7%). Κορυφαίος μήνας ο Αύγουστος με 12,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος και Δεκέμβριος με 9,9%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 925 χιλιάδες επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 400χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν πάνω από 90 χιλιάδες επιβάτες (Ιούλιος-Αύγουστος).
      ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
      Την ώρα που τα ρεκόρ σπάνε το ένα μετά από το άλλο, η σύμβαση επέκτασης κατά 20 χρόνια δε λέει να κλείσει. Παρά του ότι έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς ο έλεγχος από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, απομένει να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων για να κυρωθεί.
      Πηγές της αγοράς σημειώνουν πως για όσο διάστημα η σύμβαση παραμένει εκκρεμής, θα είναι πολύ δύσκολο να ανακοινωθεί η μεγάλη επέκταση των υποδομών του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Με την ολοκλήρωση και της κύρωσης και έχοντας πλέον ένα ορίζοντας 25ετίας και πλέον είναι βέβαιο πως θα ανοίξει την πόρτα για τις μεγάλες αναμενόμενες επενδύσεις που έφερε αυτή η τεράστια αύξηση στη κίνηση του αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν ένα νέο τέρμιναλ (ή μεγάλη επέκταση του υφιστάμενου) και συνολικές επενδύσεις που φημολογείται ότι ξεπερνούν σε πρώτη φάση τα 300εκατ.ευρώ.
      Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΙΑΤΑ όταν τα αεροδρόμια φτάνουν στο 90% της συνολικής τους χωρητικότητας τότε ανακοινώνεται και ξεκινά το πλάνο επέκτασης τους. Στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας αυτό επιτεύχθηκε τον Δεκέμβριο που μας πέρασε καθώς το "ταβάνι" της κίνησης είναι σύμφωνα με τη σύμβαση 26εκατ.επιβάτες και το 90% είναι 23,6εκατ.επιβάτες ενώ είχαμε 24,1εκατ. Πρόκειται για σπουδαία νέα τα οποία τα οποία φέρνουν αέρα αισιοδοξίας σε ένα αεροδρόμιο που σχεδον διπλασίασε την κίνηση του την περίοδο 2013-2018 (από 12,5 σε 24,1εκατ.επιβάτες). 
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
    • By Engineer
      Στα 7,9 δις. ευρώ ή αλλιώς, στο 4,4% του εγχώριου ΑΕΠ ανέρχεται η συνολική συνεισφορά του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στην εθνική οικονομία.
      Άμεσα και έμμεσα, το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει συμβάλλει στη δημιουργία 181.000 θέσεων εργασίας, αντιπροσωπεύοντας το 4,8% του εγχώριου συνολικού εργατικού δυναμικού.
      Τα ανωτέρω ανέδειξε ο Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, ο οποίος παρουσίασε χθες τα αποτελέσματα της έρευνας «Η αξιολόγηση της οικονομικής επίπτωσης του αεροδρομίου της Αθήνας στην ελληνική οικονομία», με στοιχεία του 2017.
      Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο αεροπορικού συνεδρίου (6ο ACES) που διοργάνωσε το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα.
      Σε αντίστοιχη έρευνα του 2012, το αεροδρόμιο της Αθήνας συνεισέφερε το 2,6% του εγχώριου ΑΕΠ.
      Η άνοδος της συνεισφοράς του αεροδρομίου οφείλεται στη βελτίωση των μεγεθών του αεροδρομίου, αλλά και στη συρρίκνωση της εγχώριας οικονομίας.
      Η συμβολή του «Ελ. Βενιζέλος», σε ποσοστιαία βάση, είναι αντίστοιχη των αεροδρομίων του Άμστερνταμ και του Δουβλίνου.
      Σημειώνεται ότι τα λειτουργικά έσοδα του ∆ΑΑ ανήλθαν, πέρσι, στο ποσό των 433,5 εκατ., αυξημένα κατά 6,61% (ή κατά 26,9 εκατ.) σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της βελτιωμένης απόδοσης των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
      Κατά τη διάρκεια του 2017, ο ∆ΑΑ κατέγραψε την υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών στην επιβατική κίνηση με 21,73 εκατ. επιβάτες, υπερβαίνοντας την επιβατική κίνηση του προηγούμενου έτους κατά 1,7 εκατ. (+8,6%).
      Φ. Φωτ.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.