Κάτω από μια υπό κατασκευή διάβαση, μέσα σε κάτι λασπωμένες βουνοπλαγιές, με τη βροχή να περιορίζει την ορατότητα σε λίγα μέτρα, μας περίμεναν... τραπέζια με κοψίδια, αρνιά στη σούβλα, άπειρος κόσμος (κυρίως τοπικοί κομματάρχες και παραγοντίσκοι) και βέβαια οι απαραίτητοι κλαρινατζήδες! Ένα κανονικό ηπειρώτικο γλέντι στη μέση του πουθενά, προς τιμή του υπουργού.
Ήταν οι τελευταίες αναλαμπές μιας «λαμπρής» 25ετίας για τα δημόσια έργα. Μια εποχή στην οποία κυριάρχησε ο (τότε πανίσχυρος) Κώστας Λαλιώτης και ο κ. Σουφλιάς έδωσε τον επίλογο, υπογράφοντας τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων.
Το 2015 βρίσκει την κατάσταση αρκετά αλλά όχι ολότελα διαφορετική (επί της ουσίας). Τις ημέρες αυτές η κυβέρνηση προσπαθεί να κλείσει μια συμφωνία με τους εταίρους, έχοντας ουσιαστικά προχωρήσει σε στάση πληρωμών από τις αρχές της άνοιξης.
Οι συμβάσεις παραχώρησης «κολλούν» και πάλι, όχι μόνο από το χρηματοδοτικό πρόβλημα, αλλά και από τα τεράστια (και δυστυχώς, πολύ προφανή και επαναλαμβανόμενα) λάθη της συμφωνίας επανεκκίνησης των έργων που έγινε μόλις πριν ενάμισι χρόνο.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης (το μεγαλύτερο εν εξελίξει δημόσιο έργο σήμερα) έχει σταματήσει. Πριν από λίγες ημέρες, ένας από τους εγχώριους κατασκευαστικούς «κολοσσούς» (αν και ο συνδυασμός των λέξεων «εγχώριος» και «κολοσσός» ακούγεται πλέον χιουμοριστικός) εγκατέλειψε την επέκταση του αεροδρομίου Χανίων, λόγω καθυστέρησης πληρωμών. Τα «ζωντανά» έργα, όπως το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Στ. Νιάρχου και η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά μετρώνται στα δάκτυλα του ενός χεριού.
Τι μέλλει γενέσθαι; Άγνωστο. Το σίγουρο είναι ότι κάποιες από τις εταιρίες που «ανδρώθηκαν» σε κρατικές πλάτες την περασμένη 25ετία θα οδηγηθούν σε κλείσιμο. Ενδεχομένως και κάποια από τις μεγάλες, με ό,τι αυτό θα συνεπάγεται. Σε κάθε περίπτωση, το τοπίο δεν θα ξεκαθαρίσει πριν να αποσαφηνιστεί το γενικότερο οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο. Προσωπικά θεωρώ ότι η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη στο χώρο των δημοσίων έργων θα είναι η έκδοση του πολυαναμενόμενου πορίσματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τα καρτέλ στα δημόσια έργα.
Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/30643-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%AE%CF%82-25%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1


mob.png)








