Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    ΤΕΕ: Δέσμη επτά, συγκεκριμένων, μέτρων ολοκληρωμένου πλαισίου για την αντισεισμική προστασία κτιρίων και υποδομών

    Sign in to follow this  

    «Το ΤΕΕ, ως ο επίσημος τεχνικός σύμβουλος κυβέρνησης και Πολιτείας, αλλά και ως ο μεγαλύτερος επιστημονικός φορέας της χώρας, οφείλει να τους υπενθυμίζει την υποχρέωση ότι είναι  πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τη ζωή και την Περιουσία των Πολιτών και να κάνει ρεαλιστικής, χρήσιμες και αποτελεσματικές προτάσεις», τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός,  παρουσιάζοντας την ολοκληρωμένη δέσμη των προτάσεων του, για την αντισεισμική προστασία κτιρίων και υποδομών.

    Παράλληλα υπογράμμισε ότι το ΤΕΕ με την συμμετοχή και την συμβολή των μηχανικών μελών του, όσον αφορά τις προτάσεις που διατυπώνει, έχει την επιστημονική και διοικητική επάρκεια και τις ψηφιακές υποδομές να αναλαμβάνει και την απολύτως επιτυχή υλοποίηση τους, με ευλαβική τήρηση ακόμη και των πιο ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων. Σχετικά ο Γ. Στασινός ανέφερε  ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ότι «το ΤΕΕ αναλαμβάνει με νομοθετική ρύθμιση, που ψηφίζεται στη Βουλή, τη δημιουργία του νέου Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το Μάτι και την Ανατολική Αττική και κάνοντας τα αδύνατα δυνατά θα το ολοκληρώσει σε διάστημα 9 μηνών, όταν ο μέσος χρόνος, που ισχύει για ένα τέτοιο έργο είναι 17 χρόνια».

    Παρουσιάζοντας τα μέτρα, που έχει προτείνει ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός προς την Πολιτεία, για τα οποία είπε «το καθένα μόνο του βελτιώνει κάπως την κατάσταση αλλά όλα μαζί αποτελούν ένα ολοκληρωμένο και κυρίως εφαρμόσιμο πλαίσιο πρόληψης των επιπτώσεων του σεισμού σε πρακτικό επίπεδο, σήμερα, εδώ, με τις συγκεκριμένες συνθήκες» ανέφερε αναλυτικά και συγκεκριμένα τα ακόλουθα:

    1. Έλεγχος όλων των δημοσίων κτιρίων με άμεσο πρωτοβάθμιο προσεισμικό έλεγχο δομικής τρωτότητας: Ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος για το σύνολο των δημοσίων κτιρίων, μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιηθεί για λιγότερο από το 25% των δημοσίων κτιρίων. Το μοναδικό θετικό είναι ότι έχουν ελεγχθεί όλες οι σχολικές μονάδες που κατασκευάστηκαν μέχρι το 1959, περίοδο κατά την οποία δεν υπήρχε κανένας αντισεισμικός κανονισμός. Είναι αναγκαίο όμως, να γίνουν έλεγχοι άμεσα για σχολεία, νοσοκομεία και γενικά  χώρους συνάθροισης κοινού  που κατασκευάστηκαν μέχρι το 1985, χρονική στιγμή που αρχίζει να εφαρμόζεται ο αντισεισμικός κανονισμός. Καταθέσαμε ως ΤΕΕ συγκεκριμένο σχέδιο, που μπορούμε να υλοποιήσουμε με τη βοήθεια όλων σας, για να ελέγξει η Πολιτεία το σύνολο των δημοσίων κτιρίων μέσα σε ένα εξάμηνο.

    2. Ταυτότητα Κτιρίου και προσεισμικός έλεγχος ιδιωτικών κτιρίων. Για τα ιδιωτικά κτίρια, η λύση του αναγκαίου ελέγχου  μπορεί να έρθει μέσα από την Ταυτότητα Κτιρίου. Ένας νέος θεσμός, που το ΤΕΕ προσπαθεί εδώ και 25 χρόνια να καθιερώσει. Που προβλέπεται ήδη σε πολλούς νόμους και θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα. Είναι αναγκαίο μέσα από την Ηλεκτρονική, πλέον, Ταυτότητα Κτιρίου, να γίνει αντίστοιχος προσεισμικός έλεγχος δομικής τρωτότητας. Για να αποκτήσει και η Πολιτεία και οι ιδιοκτήτες ακινήτων πραγματική και ρεαλιστική εικόνα της κατάστασης των οικοδομών. Προτεραιότητα και πάλι πρέπει να είναι όσα κτίρια έχουν κατασκευαστεί με προηγούμενους αντισεισμικούς κανονισμούς – ή χωρίς καθόλου αντισεισμικές προδιαγραφές. Ο έλεγχος πρέπει να ξεκινήσει από το 1985 μέχρι το 1995 και κατόπιν μέχρι σήμερα. Με συγκεκριμένο, δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, που θα αναλάβει συγκεκριμένος δημόσιος φορέας να παρακολουθεί και να ενημερώνει. Ώστε να κάνουμε κοινωνό της προσπάθειας και την κοινωνία. Χωρίς φόβο, αλλά με επιστημονική επάρκεια. Και οφείλουμε περαιτέρω να δώσουμε ιδιαιτέρως την προσοχή μας σε μη εμφανείς ζημιές και σε σοβαρές βλάβες χωρίς κατάρρευση.

    3. Μόνιμα οικονομικά κίνητρα για την ενίσχυση ιδιωτικών κτιρίων που διατρέχουν κίνδυνο βλαβών από σεισμό. Προτείνουμε, κατά το πρότυπο της Ιταλίας να εφαρμοστεί έκπτωση φόρου 50% για τις δαπάνες επεμβάσεων με συγκεκριμένο μέγιστο φορολογικό όφελος – στην Ιταλία το όριο είναι 96.000 ευρώ ανά κτήριο. Δεδομένων των δημοσιονομικών περιορισμών, ακόμη και ένα ποσοστό 40% θα μπορούσε να δημιουργήσει σοβαρό κίνητρο. Αυτή η πρόταση του ΤΕΕ περιλαμβάνεται σε κυβερνητικό προσχέδιο νόμου για να προωθηθεί άμεσα η εφαρμογή της, είπε ο Γ. Στασινός.

    4. Σύνδεση προγραμμάτων σεισμικής ενίσχυσης και ενεργειακής εξοικονόμησης. «Έχω πει δημοσίως – και έχω κατηγορηθεί από κάποιους για αυτό – ότι δεν μπορούμε να ανακαινίζουμε κτίρια που δεν έχουμε εξετάσει τη δομική τους τρωτότητα. Δεν μπορούμε να δίνουμε δημόσιο χρήμα και κοινοτικά κονδύλια σε κτίρια που δεν ξέρουμε αν θα αντέξουν έναν σεισμό αύριο»,  είπε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ και  συμπλήρωσε: «Ζήτησα να συνδεθεί και το Εξοικονομώ κατ’ οίκον και όλα τα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας με ελέγχους και εργασίες στατικής επάρκειας. Πρέπει όλα τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων που ενισχύουν αποκατάσταση ή ανακαίνιση κτιρίων να προβλέπουν τις δαπάνες που χρειάζονται για τη σεισμική τους θωράκιση».

    5. Ανακατασκευή κενών, παλαιών και διατηρητέων κτιρίων. Η πρόταση είπε ο Γ. Στασινός, αφορά ειδικά σε κενά κτίρια ή παλαιά ή διατηρητέα, που έχουν αυξηθεί ιδίως στα κέντρα των πόλεων τα τελευταία χρόνια. Οφείλουμε να προχωρήσουμε σε ανακατασκευή τους. Διαχωρίζουμε την έννοια της ανακατασκευής από την αποκατάσταση. Αποκατάσταση, στα περισσότερα από αυτά, με τον τρόπο και τα υλικά της αρχικής τους μορφής είναι πολλές φορές αδύνατον ή εξαιρετικά κοστοβόρο να γίνει. Μπορεί όμως να γίνει ανακατασκευή, σε μορφή εξαιρετικά κοντινή και συμβατή με την αρχική τους τυπολογία και μορφή, με νέες εφαρμόσιμες λύσεις και σύγχρονες μεθόδους και υλικά. Γνωρίζω ότι αυτό πιθανόν να δημιουργεί αντιδράσεις αλλά είναι απαραίτητο για την ασφάλεια του αστικού μας περιβάλλοντος.  Ειδικά για τα εγκαταλελειμμένα κτίρια και κενά κτίρια, ο τρόπος υλοποίησης τέτοιων παρεμβάσεων θα μπορούσε να περνά μέσα από τους δήμους, αρκεί να τους δοθούν τα θεσμικά εργαλεία. Προτείνουμε να καθιερωθεί μηχανισμός μέσω του οποίου θα επιτρέπεται, σε τέτοιες περιπτώσεις, ο δήμος να αναλάβει ένα κτίριο, να το παραχωρήσει σε ενδιαφερόμενο ιδιώτη που θα κάνει τις απαραίτητες εργασίες, θα το εκμεταλλευτεί για μια περίοδο και εν συνεχεία θα επιστρέψει στον νόμιμο ιδιοκτήτη του αποκατεστημένο – ή στο δημόσιο, αν είναι αγνώστου ιδιοκτήτη.

    6. Ψηφιακής Τράπεζας Γης και μηχανισμός ανακατασκευής των προσόψεων διατηρητέων κτηρίων. «Ειδικά για τα πολλά διατηρητέα που χρήζουν εργασιών, τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ,  έχω προτείνει συγκεκριμένο μηχανισμό ανακατασκευής των προσόψεων, τόσο για λόγους αισθητικής όσο και ασφάλειας, με χρηματοδότηση μέσα από τη λειτουργία της Ψηφιακής Τράπεζας Γης, που αναμένω το κράτος επιτέλους να προχωρήσει».

    7. Ηλεκτρονικό Μητρώο Έργων Υποδομής. Ο Γ. Στασινός αναφερόμενος στη σχετική πρόταση του ΤΕΕ είπε ότι «η αντισεισμική θωράκιση των δημόσιων υποδομών αποτελεί το πιο κρίσιμο ίσως, αυτό που προκαλεί περισσότερο το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, όταν το Κράτος αστοχεί». Τόνισε ότι είναι άμεση ανάγκη η δημιουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου Έργων Υποδομής για την καταγραφή και συντήρησή τους, τον προγραμματισμό των εργασιών και το ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων, σημειώνοντας ότι «νομίζω ότι πλέον έχει ωριμάσει και στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών η διαπίστωση ότι είναι αναγκαίο τόσο το μητρώο όσο και ο κατά το δυνατόν αντικειμενικός προγραμματισμός των εργασιών».

    «Η αλήθεια είναι ότι σήμερα κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά στοιχεία για τη συντήρηση των υποδομών. Δεν υπάρχει τις περισσότερες φορές τακτική συντήρηση. Δεν γνωρίζουμε πότε έχει συντηρηθεί μια γέφυρα για παράδειγμα. Το είδαμε και πάλι στην Καβάλα, στην Κρήτη και αλλού τους τελευταίους μήνες. Δεν υπάρχει προγραμματισμός. Δεν υπάρχει τακτικός προληπτικός έλεγχος της στατικότητας, της αντοχής τους» είπε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ σημειώνοντας ότι «σήμερα δεν υπάρχει ούτε μητρώο υποδομών, ούτε μητρώο συντήρησης και κανείς δεν ξέρει ποιος έχει την ευθύνη για κάθε έργο.  Έτσι οι ευθύνες συγχέονται και διαχέονται, όπως συμβαίνει σε πολλά πράγματα σε αυτή τη χώρα. Και αυτό δεν αφορά μόνο τον αντισεισμικό έλεγχο. Αφορά το σύνολο των παραγόντων που πρέπει να ελέγχονται και που διασφαλίζουν την ανθεκτικότητα των κατασκευών. Ιδίως λόγω της κλιματικής αλλαγής και των καιρικών φαινομένων που τη συνοδεύουν».

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μια από τις δραστηριότητες του ΤΕΕ που δεν είναι γνωστή στην ευρεία κοινή γνώμη – όχι τόσο όσο οι πραγματογνωμοσύνες του ΤΕΕ – αλλά χρησιμοποιείται αρκετά από εταιρείες και ιδιώτες στην αγορά αλλά και εν μέρει από το κράτος είναι ο θεσμός της Διαιτησίας.  Και το αποτέλεσμα των διαιτησιών νοείται ως δικαστική απόφαση σύμφωνα με την ελληνική έννομη τάξη. Έμπειροι μηχανικοί, επιστήμονες και στελέχη αναλαμβάνουν, με ορισμό από τον ΤΕΕ μέσα από έναν κατάλογο που συντάσσεται κάθε δύο χρόνια με βάση την εμπειρία και την εξειδίκευση, να διαιτητεύσουν ανάμεσα σε διαφορές που προκύπτουν για διάφορα τεχνικά θέματα.
      Τόσο ο Κώδικας Πολιτικής ∆ικονοµίας, όσο και τα ειδικότερα κανονιστικά κείµενα για το Τεχνικό Επιµελητήριο Ελλάδος, προβλέπουν τη δυνατότητα άρσης αµφισβητήσεων επί τεχνικών ζητηµάτων µέσω της πραγµατογνωµοσύνης ή της διαιτησίας.
      Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 902 του ΚΠολΔ, που προβλέπει ότι τα Επιμελητήρια κλπ μπορούν να οργανώνουν διαιτησίες υπό προϋποθέσεις, εκδόθηκε το ΠΔ723/1979 «περί συστάσεως παρά τω Τεχνικώ Επιμελητηρίω της Ελλάδος μονίμου διαιτησίας». Στο άρθρο 1 αυτού ορίστηκε ότι, η μόνιμος διαιτησία αφορά επίλυση τεχνικών διαφορών, ως «τεχνικών διαφορών» νοουμένων των  πάσης φύσης διαφορών, που προέρχονται από συμβάσεις μελέτης, εκτέλεσης, συντήρησης, λειτουργίας, ή πάσης άλλης αναλόγου επέμβασης επί τεχνικών έργων, κατασκευών, εγκαταστάσεων και εν γένει επί θεμάτων, που εμπίπτουν στις επιστημονικές γνώσεις, ή εμπειρίας, των μελών.
      Η επιλογή τόσο του πραγµατογνώµονα, όσο και του διαιτητή γίνεται από ειδικό κατάλογο που τηρείται στο ΤΕΕ και στον οποίο μετέχουν έμπειροι µμηχανικοί. Και οι δύο αυτές διαδικασίες προβλέπονται για όλες τις τεχνικής φύσης υποθέσεις, για παράδειγμα ενδεικτικά για εκτιμήσεις  κατασκευών και εγκαταστάσεων, τεχνικών εργασιών, κακοτεχνιών, για τον έλεγχο εφαρμογής τεχνικών προδιαγραφών και όρων σε κατασκευές, για θέµατα που άπτονται του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (ΓΟΚ), ως τεχνικής φύσης ζητήματα πρέπει να θεωρούνται και ο έλεγχος σταδίου εξελίξεως έργου, ο έλεγχος τεχνικών μελετών, ή ο έλεγχος θορύβου ή ρυπάνσεως από τη λειτουργία εγκαταστάσεων.
      Και φέτος, με την έναρξη της χρονιάς, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Π.Δ. 723/1979 «Περί συστάσεως παρά τω Τ.Ε.Ε. μονίμου διαιτησίας», ανακοίνωσε  τον νέο Κατάλόγο Διαιτητών για τη διετία 2020– 2021, σύμφωνα με τη σχετική της απόφαση και τις δηλώσεις που υποβλήθηκαν, ο οποίος ισχύει από 1.1.2020 μέχρι 31.12.2021. Σημειώνεται ότι στον κατάλογο αυτό περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον 100 μηχανικοί, ενώ αυτή τη φορά είναι αρκετοί περισσότεροι – σε μεγάλους αριθμούς σε κάποιες ειδικότητες, σε μικρότερους σε άλλες.
      Μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε τον πλήρη κατάλογο από το παρακάτω link Κατάλογο της Μόνιμης Διαιτησίας του ΤΕΕ για τη διετία 2020-2021
       ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΤΕΕ
      Ποια είναι τα στάδια και πως γίνεται μια πραγματογνωμοσύνη του ΤΕΕ;
      Κατρχήν απαιτείται αίτηση του ενδιαφεροµένου πολίτη, η οποία πρέπει να περιλαµβάνει µία έκθεση του τεχνικού ζητήµατος, για το οποίο απαιτείται η συνδροµή του πραγµατογνώµονα, καθώς και τα ακριβή στοιχεία τόσο τα δικά του (πολίτη), όσο και της «αντίπαλης» πλευράς.
      Ακολούθως γίνεται πληρωµή αντίστοιχου παραβόλου και ορισµός πραγµατογνώµονα. Το έγγραφο διορισµού του πραγµατογνώµονα κοινοποιείται στα αντίδικα µέρη µαζί µε την αίτηση του ενδιαφεροµένου.
      Στη συνέχεια ο πραγματογνώμονας κάνει κατ’ιδίαν συναντήσεις µε τα µέρη και προσωρά σε διενέργεια αυτοψιών (όταν, αλλά συνήθως, απαιτείται). Ακολουθεί η σύνταξη έκθεσης πραγµατογνωµοσύνης στην οποία δεν πρέπει να περιέχονται αξιολογικές ή νοµικές κρίσεις.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πραγµατογνώµονας δεν καταλογίζει ευθύνες. Έτσι για παράδειγµα ο πραγµατογνώµονας πρέπει να καταγράψει την ύπαρξη υγρασίας στο ακίνητο του αιτούντος, η οποία οφείλεται στην µη επαρκή µόνωση και όχι να αποδώσει την ευθύνη της προσωπικά στον ιδιοκτήτη του γειτονικού οικήµατος. Πρέπει επίσης να σηµειωθεί ότι δεν επιτρέπεται να επιχειρηθεί από τον πραγµατογνώµονα οποιαδήποτε προσπάθεια συµβιβασµού των εµπλεκόµενων µερών. Όσον αφορά το συνολικό κόστος της πραγµατογνωµοσύνης αυτό περιλαµβάνει τόσο το ποσό προκαταβολής που έχει οριστεί στα 960,89 ευρώ, αλλά και το τελικό ποσό της αµοιβής των ή του πραγµατογνώµονα που υπολογίζεται κάθε φορά ανάλογα µε τη φύση και την περιπλοκότητα της υπόθεσης.
      ΔΙΑΤΗΣΙΑ ΤΕΕ
      Παράλληλα, ο θεσµός της διαιτησίας, όπως προβλέπεται στο προεδρικό διάταγµα 723/1979, αφορά επίσης µόνο την άρση αµφισβητήσεων αυστηρά ως προς τεχνικά ζητήµατα. Ο θεσµός της µόνιµης διαιτησίας στο ΤΕΕ διέπεται και από τις γενικές διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής ∆ικονοµίας (867επ) περί διαιτησίας και προβλέπεται και από την πρώτη παράγραφο του άρθρου 902 ΚΠολ∆.
      Ως τεχνικές διαφορές, νοούνται οι διαφορές, που ανακύπτουν από συµβάσεις, που έχουν ως άµεσο αντικείµενο τεχνικά έργα, κατασκευές, εγκαταστάσεις, ή θέµατα εµπίπτοντα στις επιστηµονικές γνώσεις, ή εµπειρίες των µελών του ΤΕΕ. Αποκλείονται τα ζητήµατα που αφορούν για παράδειγµα τις αµοιβές των µηχανικών.
      Ποια είναι όμως τα στάδια της υπαγωγής υποθέσεων στη µόνιµη διαιτησία του ΤΕΕ;
      Καταρχήν πρέπει να υπάρξει έγγραφη συµφωνία των «αντιδίκων» η οποία μαζί με τη σχετική αίτηση για την επίλυση της διαφοράς µέσω διαιτησίας θα κατατεθεί στο ΤΕΕ, το οποίο ορίζει ένας ή περισσότερους διαιτητές και ενός επιδιαιτητή. Μαζί ορίζεται και γραµµατέας του διαιτητικού δικαστηρίου ένας έμπειρος υπάλληλος του ΤΕΕ.
      Αξίζει να σηµειωθεί ότι όσον αφορά το κόστος της διαιτησίας, η αµοιβή και τα έξοδα των µελών του ∆ιαιτητικού ∆ικαστηρίου καθορίζονται διά της διαιτητικής απόφασης ή εφόσον οι διάδικοι υποβάλουν σχετική αίτηση, τότε την αµοιβή καθορίζει µε απόφασή του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ. Το συνολικό κόστος, ακριβώς επειδή εν προκειµένω η διαιτητική απόφαση εξοµοιώνεται µε δικαστική απόφαση, άρα µε την επίλυση της διαφοράς είναι σίγουρα πολλαπλάσιο του κόστους της πραγµατογνωµοσύνης.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μια από τις δραστηριότητες του ΤΕΕ που δεν είναι γνωστή στην ευρεία κοινή γνώμη – όχι τόσο όσο οι πραγματογνωμοσύνες του ΤΕΕ – αλλά χρησιμοποιείται αρκετά από εταιρείες και ιδιώτες στην αγορά αλλά και εν μέρει από το κράτος είναι ο θεσμός της Διαιτησίας.  Και το αποτέλεσμα των διαιτησιών νοείται ως δικαστική απόφαση σύμφωνα με την ελληνική έννομη τάξη. Έμπειροι μηχανικοί, επιστήμονες και στελέχη αναλαμβάνουν, με ορισμό από τον ΤΕΕ μέσα από έναν κατάλογο που συντάσσεται κάθε δύο χρόνια με βάση την εμπειρία και την εξειδίκευση, να διαιτητεύσουν ανάμεσα σε διαφορές που προκύπτουν για διάφορα τεχνικά θέματα.
      Τόσο ο Κώδικας Πολιτικής ∆ικονοµίας, όσο και τα ειδικότερα κανονιστικά κείµενα για το Τεχνικό Επιµελητήριο Ελλάδος, προβλέπουν τη δυνατότητα άρσης αµφισβητήσεων επί τεχνικών ζητηµάτων µέσω της πραγµατογνωµοσύνης ή της διαιτησίας.
      Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 902 του ΚΠολΔ, που προβλέπει ότι τα Επιμελητήρια κλπ μπορούν να οργανώνουν διαιτησίες υπό προϋποθέσεις, εκδόθηκε το ΠΔ723/1979 «περί συστάσεως παρά τω Τεχνικώ Επιμελητηρίω της Ελλάδος μονίμου διαιτησίας». Στο άρθρο 1 αυτού ορίστηκε ότι, η μόνιμος διαιτησία αφορά επίλυση τεχνικών διαφορών, ως «τεχνικών διαφορών» νοουμένων των  πάσης φύσης διαφορών, που προέρχονται από συμβάσεις μελέτης, εκτέλεσης, συντήρησης, λειτουργίας, ή πάσης άλλης αναλόγου επέμβασης επί τεχνικών έργων, κατασκευών, εγκαταστάσεων και εν γένει επί θεμάτων, που εμπίπτουν στις επιστημονικές γνώσεις, ή εμπειρίας, των μελών.
      Η επιλογή τόσο του πραγµατογνώµονα, όσο και του διαιτητή γίνεται από ειδικό κατάλογο που τηρείται στο ΤΕΕ και στον οποίο μετέχουν έμπειροι µμηχανικοί. Και οι δύο αυτές διαδικασίες προβλέπονται για όλες τις τεχνικής φύσης υποθέσεις, για παράδειγμα ενδεικτικά για εκτιμήσεις  κατασκευών και εγκαταστάσεων, τεχνικών εργασιών, κακοτεχνιών, για τον έλεγχο εφαρμογής τεχνικών προδιαγραφών και όρων σε κατασκευές, για θέµατα που άπτονται του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (ΓΟΚ), ως τεχνικής φύσης ζητήματα πρέπει να θεωρούνται και ο έλεγχος σταδίου εξελίξεως έργου, ο έλεγχος τεχνικών μελετών, ή ο έλεγχος θορύβου ή ρυπάνσεως από τη λειτουργία εγκαταστάσεων.
      Και φέτος, με την έναρξη της χρονιάς, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Π.Δ. 723/1979 «Περί συστάσεως παρά τω Τ.Ε.Ε. μονίμου διαιτησίας», ανακοίνωσε  τον νέο Κατάλόγο Διαιτητών για τη διετία 2020– 2021, σύμφωνα με τη σχετική της απόφαση και τις δηλώσεις που υποβλήθηκαν, ο οποίος ισχύει από 1.1.2020 μέχρι 31.12.2021. Σημειώνεται ότι στον κατάλογο αυτό περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον 100 μηχανικοί, ενώ αυτή τη φορά είναι αρκετοί περισσότεροι – σε μεγάλους αριθμούς σε κάποιες ειδικότητες, σε μικρότερους σε άλλες.
      Μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε τον πλήρη κατάλογο από το παρακάτω link Κατάλογο της Μόνιμης Διαιτησίας του ΤΕΕ για τη διετία 2020-2021
       ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΤΕΕ
      Ποια είναι τα στάδια και πως γίνεται μια πραγματογνωμοσύνη του ΤΕΕ;
      Κατρχήν απαιτείται αίτηση του ενδιαφεροµένου πολίτη, η οποία πρέπει να περιλαµβάνει µία έκθεση του τεχνικού ζητήµατος, για το οποίο απαιτείται η συνδροµή του πραγµατογνώµονα, καθώς και τα ακριβή στοιχεία τόσο τα δικά του (πολίτη), όσο και της «αντίπαλης» πλευράς.
      Ακολούθως γίνεται πληρωµή αντίστοιχου παραβόλου και ορισµός πραγµατογνώµονα. Το έγγραφο διορισµού του πραγµατογνώµονα κοινοποιείται στα αντίδικα µέρη µαζί µε την αίτηση του ενδιαφεροµένου.
      Στη συνέχεια ο πραγματογνώμονας κάνει κατ’ιδίαν συναντήσεις µε τα µέρη και προσωρά σε διενέργεια αυτοψιών (όταν, αλλά συνήθως, απαιτείται). Ακολουθεί η σύνταξη έκθεσης πραγµατογνωµοσύνης στην οποία δεν πρέπει να περιέχονται αξιολογικές ή νοµικές κρίσεις.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πραγµατογνώµονας δεν καταλογίζει ευθύνες. Έτσι για παράδειγµα ο πραγµατογνώµονας πρέπει να καταγράψει την ύπαρξη υγρασίας στο ακίνητο του αιτούντος, η οποία οφείλεται στην µη επαρκή µόνωση και όχι να αποδώσει την ευθύνη της προσωπικά στον ιδιοκτήτη του γειτονικού οικήµατος. Πρέπει επίσης να σηµειωθεί ότι δεν επιτρέπεται να επιχειρηθεί από τον πραγµατογνώµονα οποιαδήποτε προσπάθεια συµβιβασµού των εµπλεκόµενων µερών. Όσον αφορά το συνολικό κόστος της πραγµατογνωµοσύνης αυτό περιλαµβάνει τόσο το ποσό προκαταβολής που έχει οριστεί στα 960,89 ευρώ, αλλά και το τελικό ποσό της αµοιβής των ή του πραγµατογνώµονα που υπολογίζεται κάθε φορά ανάλογα µε τη φύση και την περιπλοκότητα της υπόθεσης.
      ΔΙΑΤΗΣΙΑ ΤΕΕ
      Παράλληλα, ο θεσµός της διαιτησίας, όπως προβλέπεται στο προεδρικό διάταγµα 723/1979, αφορά επίσης µόνο την άρση αµφισβητήσεων αυστηρά ως προς τεχνικά ζητήµατα. Ο θεσµός της µόνιµης διαιτησίας στο ΤΕΕ διέπεται και από τις γενικές διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής ∆ικονοµίας (867επ) περί διαιτησίας και προβλέπεται και από την πρώτη παράγραφο του άρθρου 902 ΚΠολ∆.
      Ως τεχνικές διαφορές, νοούνται οι διαφορές, που ανακύπτουν από συµβάσεις, που έχουν ως άµεσο αντικείµενο τεχνικά έργα, κατασκευές, εγκαταστάσεις, ή θέµατα εµπίπτοντα στις επιστηµονικές γνώσεις, ή εµπειρίες των µελών του ΤΕΕ. Αποκλείονται τα ζητήµατα που αφορούν για παράδειγµα τις αµοιβές των µηχανικών.
      Ποια είναι όμως τα στάδια της υπαγωγής υποθέσεων στη µόνιµη διαιτησία του ΤΕΕ;
      Καταρχήν πρέπει να υπάρξει έγγραφη συµφωνία των «αντιδίκων» η οποία μαζί με τη σχετική αίτηση για την επίλυση της διαφοράς µέσω διαιτησίας θα κατατεθεί στο ΤΕΕ, το οποίο ορίζει ένας ή περισσότερους διαιτητές και ενός επιδιαιτητή. Μαζί ορίζεται και γραµµατέας του διαιτητικού δικαστηρίου ένας έμπειρος υπάλληλος του ΤΕΕ.
      Αξίζει να σηµειωθεί ότι όσον αφορά το κόστος της διαιτησίας, η αµοιβή και τα έξοδα των µελών του ∆ιαιτητικού ∆ικαστηρίου καθορίζονται διά της διαιτητικής απόφασης ή εφόσον οι διάδικοι υποβάλουν σχετική αίτηση, τότε την αµοιβή καθορίζει µε απόφασή του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ. Το συνολικό κόστος, ακριβώς επειδή εν προκειµένω η διαιτητική απόφαση εξοµοιώνεται µε δικαστική απόφαση, άρα µε την επίλυση της διαφοράς είναι σίγουρα πολλαπλάσιο του κόστους της πραγµατογνωµοσύνης.
    • By Engineer
      Έπειτα από 18 χρόνια κατά τα οποία το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας λειτούργησε βάσει του π.δ. 295/2002 «Οργανισμός Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.)», ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπέγραψε το νέο, επικαιροποιημένο προεδρικό διάγραμμα που καθορίζει εκ νέου την οργάνωση και τη λειτουργία του ΤΕΕ.
      Από το κείμενο του νέου Π.Δ. στο οποίο περιλαμβάνεται πλήθος λεπτομερειών για τη δομή και τη λειτουργία του επιμελητηρίου, ξεχωρίσαμε και παραθέτουμε τιην επίσημη αποστολή του ΤΕΕ:
      Μπορείτε να κατεβάσετε το νέο, επίσημο Π.Δ. από εδώ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έπειτα από 18 χρόνια κατά τα οποία το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας λειτούργησε βάσει του π.δ. 295/2002 «Οργανισμός Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.)», ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπέγραψε το νέο, επικαιροποιημένο προεδρικό διάγραμμα που καθορίζει εκ νέου την οργάνωση και τη λειτουργία του ΤΕΕ.
      Από το κείμενο του νέου Π.Δ. στο οποίο περιλαμβάνεται πλήθος λεπτομερειών για τη δομή και τη λειτουργία του επιμελητηρίου, ξεχωρίσαμε και παραθέτουμε τιην επίσημη αποστολή του ΤΕΕ:
      Μπορείτε να κατεβάσετε το νέο, επίσημο Π.Δ. από εδώ
    • By Engineer
      Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Π.Δ. 723/1979 «Περί συστάσεως παρά τω Τ.Ε.Ε. μονίμου διαιτησίας», ανακοινώνει τη σύνταξη Καταλόγου Διαιτητών για τη διετία 2020 – 2021, σύμφωνα με τη σχετική της απόφαση και τις δηλώσεις που υποβλήθηκαν, ο οποίος ισχύει από 1.1.2020 μέχρι 31.12.2021.
      Η σύνταξη του καταλόγου ανακοινώθηκε στο newsletter του ΤΕΕ, ενώ ο πλήρης κατάλογος αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ και θα δημοσιευθεί σε επόμενο τεύχος του Newsletter TEE.
      Μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε από το παρακάτω link τον πλήρη Κατάλογο της Μόνιμης Διαιτησίας του ΤΕΕ για τη διετία 2020-2021

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.