Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4572 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Θεαματική αύξηση 32% σε σχέση με ένα χρόνο πριν σημείωσαν οι επενδύσεις σε επαγγελματικά ακίνητα το δεύτερο τρίμηνο του 2015 με το συνολικό ποσό των επενδύσεων να υπολογίζεται από την CBRE στα €65 δισ.
       
      Πρόκειται για το δέκατο τρίτο τρίμηνο που σημειώνεται αύξηση των επενδύσεων σε ετήσια βάση, σημειώνει η εταιρεία συμβούλων.
       
      Η Βρετανία (+ €9,2 δισ.) και η Γερμανία (+ €5 δισ.) ήταν οι χώρες που προσέλκυσαν το μεγαλύτερο κομμάτι των κεφαλαίων. Ωστόσο, σημαντική αύξηση σημειώθηκε και στην Ισπανία και την Νορβηγία με τις επενδύσεις να αυξάνονται το δεύτερο τρίμηνο του έτους κατά €3,1 δισ. και €2,3 δισ. αντίστοιχα.
       
      Οι διεθνείς επενδυτές αύξησαν τις τοποθετήσεις τους στην Ευρώπη με σχεδόν τα μισά (48,5%) που επενδύθηκαν στην Ευρώπη να προέρχονται από αυτούς. Από τα €59 δισ. των διεθνών επενδυτών τα €20 δισ. προήλθαν από τις ΗΠΑ και τα €5,9 δισ. από την Ασία. Μάλιστα, οι επενδύσεις από την Ασία αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
       
      Σημαντικές ήταν και οι επενδύσεις από τη Μέση Ανατολή προερχόμενες κυρίως από κρατικά κεφάλαια όπως αυτό του Κατάρ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sta_%E2%82%AC65_dis_oi_ependuseis_se_epaggelmatika_akinita_/
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την απόφαση να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% για την πλειονότητα των χρηστών έλαβε η Αττική Οδός.
       
      Έτσι, η βασική τιμή των διοδίων που καταβάλλεται σε μετρητά για τα επιβατηγά οχήματα και δίκυκλα παραμένει η ίδια, €2,80 και €1,40, αντίστοιχα.
       
      Επίσης, όπως ήδη ανακοινώθηκε, από 1ης Ιουλίου τίθενται σε εφαρμογή μικρές αναπροσαρμογές στα εκπτωτικά προγράμματα που ισχύουν. Oι νέοι τιμοκατάλογοι των συνδρομητικών προγραμμάτων έχουν αναρτηθεί στο www.aodos.gr, ενώ λεπτομερείς πληροφορίες παρέχονται στα Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών (ΣΕΣ) της Αττικής Οδού (παρακείμενα στους Σταθμούς Διοδίων Κατεχάκη, Κορωπίου, Μεταμόρφωσης, Ρουπακίου, και Παλλήνης), στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) της Παιανίας και του Ασπροπύργου, και στους συνεργάτες που διανέμουν πομποδέκτες.
       
      Όπως επισημαίνεται στην σχετική ανακοίνωση, παρά τις αναπροσαρμογές, όλες οι κατηγορίες των συνδρομητών συνεχίζουν να απολαμβάνουν σημαντικές εκπτώσεις σε σχέση με το βασικό διόδιο, με τις τιμές να παραμένουν περίπου 30% χαμηλότερα από το όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/176994-%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%81%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%8D%CE%BE%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A6%CE%A0%CE%91-%CE%B7-%CE%91%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%9F%CE%B4%CF%8C%CF%82#.V1cGKvmLTDc
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ανατροπές στις εισφορές που δίνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι θα φέρει η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου με τις εκκρεμότητες για τη δόση.
       
      Οι περισσότεροι χάνουν χρήματα, ειδικά οι νέοι επιστήμονες, ενώ στους χαμένους είναι και οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων που χάνουν το δικαίωμα να ασφαλίζονται στον ΟΓΑ και εντάσσονται πλέον στον ΟΑΕΕ.
       
      Οι νέοι επιστήμονες όπως και οι αγρότες δεν θα έχουν μεταβατική περίοδο και έτσι από 1/1/2017 θα πληρώνουν 6,95% του εισοδήματός τους για την υγεία. Οι μικροξενοδόχοι με πάνω από 5 δωμάτια εντάσσονται στον ΟΑΕΕ και θα πρέπει να πληρώνουν για σύνταξη και υγεία το 26,95% του εισοδήματός τους.
       
      Οι νέες εισφορές στον ΟΑΕΕ από 1/1/2017
      Εισόδημα προηγούμενου έτους Εισφορές για σύνταξη - υγεία 10.000 2.695 15.000 4.042 20.000 5.390 25.000 6.737 30.000 8.085 40.000 10.780 50.000 13.475 70.000 18.865
       
      Μηχανικοί 7-9 έτη και έκπτωβση 48% Εισόδημα Εισφορές από 1/1/2017 Εισφορές 1/1/2021 15.000 2.960 5.692
       
      Δικηγόρος άνω των 5 ετών (νέος ασφαλισμέμνος) με 43% έκπτωση Εισόδημα Εισφορές από 1/1/2017 Εισφορές 1/1/2021 20.000 4.326 7.590
       
      Γιατρός 7-9 έτη με έκπτωση 33% Εισόδημα Εισφορές από 1/1/2017 Εισφορές 1/1/2021 30.000 6.220 7.590
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=114154596
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υποτονικό ήταν το ενδιαφέρον για τα έξι ακίνητα της ΕΒΖ που έχει βγάλει στο σφυρί η Πειραιώς Real Estate.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες μόνο για δυο ακίνητα στη Θεσσαλονίκη υπήρξε ενδιαφέρον από τα συνολικά έξι του χαρτοφυλακίου της ΑΕΕΑΠ. Το ενδιαφέρον των επενδυτών προσέλκυσαν τα δύο αστικά ακίνητα στην Θεσσαλονίκη, τα οποία λόγω των σημείων που βρίσκονται, αποτελούν φιλέτα στο κέντρο της πόλης.
       
      Ειδικότερα, πρόκειται για το ακίνητο που βρίσκεται στην οδό Μητροπόλεως το οποίο στεγάζει τη διοίκηση της ΕΒΖ και, για το ημιτελές πολυώροφο κτίριο επί της οδού Κουντουριώτου, που βρίσκεται απέναντι από το λιμάνι της πόλης.
       
      Για τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία που βγήκαν προς πώληση και είναι τα ακίνητα των πρώην εργοστασίων της ΕΒΖ σε Λάρισα και Ξάνθη, όπως και μεγάλη έκταση στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, δεν κατατέθηκαν προσφορές. Προσφορές όμως δεν υπήρξε και για το διαμέρισμα στο Κολωνάκι, επί της οδού Σκουφά.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Mono_duo_akinita_tis_EBZ_chtupisan_ependutes_/#.WIe2_VN97Dc
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      H υποθαλάσσια σήραγγα Γερμανίας-Δανίας είναι ένα φιλόδοξο έργο με στόχο να ξεκινήσει το 2018. Θα διευκολύνει τις μετακινήσεις και το εμπόριο. Ωστόσο πολλά ζητήματα παραμένουν ακόμη ανοιχτά.
       
       
      Πρόκειται δίχως αμφιβολία για ένα από τα πιο φιλόδοξα και ακριβά έργα υποδομών με ευρωπαϊκά κονδύλια. Πρόκειται επίσης για τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα... αν και βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά. Ο λόγος για το μεγάλο τούνελ Φέμαρνμπελτ που θα ενώνει υποθαλάσσια τη Γερμανία με τη Δανία, ένα έργο που ήδη έχει περάσει από χίλια κύματα. Παρά τις καθυστερήσεις και τα γραφειοκρατικά εμπόδια το μεγαλεπήβολο τούνελ των 18 χλμ. φαίνεται ότι μπαίνει ήδη στην τελική ευθεία. Μέσα στο 2018 αναμένεται η τελική έγκριση του σχεδίου ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η υλοποίηση της κατασκευής.
       
      Η σχετική σύμβαση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας έχει υπογραφεί εδώ και επτά χρόνια. Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση το έργο περιλαμβάνει την παράδοση σήραγγας με τέσσερις σιδηροδρομικές γραμμές και έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο διπλής κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό μελλοντικά θα συνδεθεί η Γερμανία με τη νοτιότερη πόλη της Δανίας μέσω θαλάσσης, κάτι που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τις εμπορικές συναλλαγές της Γερμανίας όχι μόνο με τη Δανία αλλά και τη Σουηδία, αναφέρει ο Φριτς Χορστ Μελσχάιμερ από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Αμβούργου. Το τούνελ αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη και στην τουριστική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή.
       
       
      Φόβος για τη δημιουργία μονοπωλιακών πρακτικών
       
       
      Ωστόσο πολλά ζητήματα παραμένουν ανοιχτά. Σύμφωνα με αναλυτές το έργο μέχρι στιγμής μπλοκάρεται κυρίως από την πλευρά της Δανίας, η οποία δεν έχει επιδείξει μέχρι στιγμής την απαραίτητη πολιτική βούληση για την επιτάχυνση των διαδικασιών. Άλλωστε η Δανία είναι αυτή που επιβαρύνεται με το μεγαλύτερο κόστος, το οποίο ανέρχεται σε πάνω από 7 δις ευρώ. Σύμφωνα με υπολογισμούς το συνολικό κόστος του τούνελ αναμένεται να αποπληρωθεί σε βάθος 36 χρόνων, κυρίως μέσω των επιβαλλόμενων διοδίων. «Ο λογαριασμός δεν βγαίνει» υπογραμμίζει όμως από την πλευρά του ο Λαρς Χάντριχ από το DIW Econ, παράρτημα του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Μελετών DIW, που έχει αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο στο συγκεκριμένο έργο. Μάλιστα σύμφωνα με γνωμοδότηση που συνέταξε κατ' εντολή των Σκανδιναβικών Aκτοπλοϊκών Γραμμών (Scandlines) «το έργο αυτό θα είναι καταστροφικό» από οικονομική άποψη. Σύμφωνα με οικονομολόγους το τούνελ αυτό ενδέχεται να προκαλέσει αναταράξεις στην αγορά, δημιουργώντας νέα μονοπώλια. Κάτι τέτοιο όμως θέλουν να αποφύγουν πάση θυσία οι ναυτιλιακές εταιρείες, όπως οι Scandlines, που δραστηριοποιούνται εδώ και δεκαετίες στην περιοχή.
       
      Πλεονεκτήματα για επιβάτες και περιβάλλον
       
      Στα θετικά πάντως του έργου συγκαταλέγονται η μείωση του απαιτούμενου χρόνου για να φτάσει κανείς από το Αμβούργο στη Κοπεγχάγη. Μέχρι σήμερα χρειάζεται κανείς οδικώς σχεδόν πέντε ώρες, ενώ σε αυτές προστίθεται και η αναμονή για το φέρι μπόουτ που συνδέει τις δύο χώρες. Με την υποθαλάσσια σύνδεση ο χρόνος θα μειωθεί στις δύο ώρες. Με τον τρόπο αυτό οι οδηγοί εξοικονομούν παράλληλα καύσιμα, ενώ σύμφωνα με μελέτες αναμένεται να μειωθούν αισθητά και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Εντούτοις όπως επισημαίνει ο επικεφαλής των Σκανδιναβικών Γραμμών Σόρεν Πόουλσγκάαρντ Γένσεν πολλές θέσεις εργασίας στις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή αναμένεται να χαθούν. Τέλος παραμένουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα ασφαλείας και περιβαλλοντικών προδιαγραφών που πρέπει να ρυθμιστούν άμεσα, ενώ το 2018 πλησιάζει. Με άλλα λόγια προκειμένου να αρχίσει να ρέει πράγματι το ευρωπαϊκό χρήμα στα στενά της Βαλτικής πρέπει να λυθούν ακόμη πολλά θέματα. Σημειωτέον ότι εκτός όλων των άλλων προβλημάτων εκκρεμούν και ενώπιον του γερμανικού Ομοσπονδιακού Δοικητικού Δικαστηρίου ομαδικές προσφυγές περιβαλλοντικών οργανώσεων, οι οποίες ενδέχεται να πάρουν χρόνια μέχρι να εκδικαστούν.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CF%87%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CE%BE%CE%B5%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9/a-37995696
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ομάδα εργασίας για τη μελέτη των αδειοδοτικών διαδικασιών και την επεξεργασία πρότασης μεταρρυθμίσεων απλοποίησης στον κλάδο της περιβαλλοντικής βιομηχανίας συστάθηκε στο υπουργείο Οικονομίας και οι προτάσεις θα κατατεθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου 2018.
       
      Όπως αναφέρει η απόφαση που υπογράφει ο γενικός γραμματέας Βιομηχανίας Ευστράτιος Ζαφείρης, έργο της ομάδας είναι η καταγραφή και αποσαφήνιση του ισχύοντος αδειοδοτικού καθεστώτος των περιβαλλοντικών υποδομών και η εξέταση των τρόπων απλούστευσης των διαδικασιών.
       
      Στην πρώτη φάση του έργου τα μέλη την ομάδας θα συνεργαστούν για την καταγραφή των υφιστάμενων αδειών και αδειοδοτικών διαδικασιών που διέπουν τις δραστηριότητες στον κλάδο των περιβαλλοντικών υποδομών. Η καταγραφή περιλαμβάνει:

      κάθε είδους άδεια που απαιτείται για την άσκηση των περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων, καθώς και των υποκατηγοριών αυτών (εφόσον υπάρχουν) ή κάποιας άλλης αντίστοιχης μορφής διοικητικής πράξης (γνωμοδότηση, βεβαίωση, σύμφωνη γνώμη κλπ) που δίνεται ως προαπαιτούμενο των αδειών αυτών,
      το θεσμικό πλαίσιο που τις διέπει,
      τις αδειοδοτούσες αρχές,
      το κόστος των αδειών.

       
      Κατά την ολοκλήρωση της φάσης αυτής θα αποφασιστεί από την ομάδα εργασίας ποιοι θα είναι οι τομείς εντός του κλάδου που θα εξεταστούν με στόχο την απλούστευση.
       
      Στη συνέχεια, θα εντοπιστούν τα προβλήματα και τα πεδία που χρήζουν απλούστευσης τόσο σε επίπεδο αδειών, όσο και σε επίπεδο επιμέρους δικαιολογητικών και σύνθετων διαδικασιών, προς υλοποίηση των κατευθύνσεων του Ν.4442/2016. Θα εξεταστούν οι προτεινόμενες από την Παγκόσμια Τράπεζα βέλτιστες διεθνείς πρακτικές αδειοδότησης σε συνδυασμό με την αξιολόγηση, μέσω ανάλυσης κινδύνου, των δραστηριοτήτων.
       
      Τέλος, η επιτροπή θα υποβάλει προτάσεις και θεσμικές αλλαγές προς απλούστευση της αδειοδοτικής διαδικασίας.
       
      Όπως αναφέρει η σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια: «Τα μέλη της ομάδας Εργασίας θα συνεργάζονται με τα μέλη της συμβουλευτικής ομάδας της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Ελλάδα και θα αποτελούν από κοινού το βασικό όργανο υποβοήθησης της Ομάδας Διαχείρισης Έργου, σε τεχνικό επίπεδο, για τον συγκεκριμένο κλάδο άσκησης οικονομικής δραστηριότητας».
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%AD%CF%89%CF%82-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82/
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Από τις 3 Μαρτίου, αλλάζει η πληρωμή του τέλους κτηματογράφησης, η οποία θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση του προεκτυπωμένου Εντύπου «ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΕΛΟΥΣ», το οποίο εκδίδεται από το Γραφείο Κτηματογράφησης κατά την υποβολή της δήλωσης και στο οποίο εμφανίζεται ο μοναδικός 20ψηφιος κωδικός και το ακριβές ποσό πληρωμής.
       
      Το «Έντυπο Πληρωμής παγίου τέλους Κτηματογράφησης» (14ψηφιος κωδικός πληρωμής με ΑΦΜ + κωδικό ΟΤΑ) και η ταχυδρομική αποστολή δηλώσεων καταργούνται.
       
      Πληρωμές που θα πραγματοποιηθούν πριν τις 3/3/2014 με χρήση του υπό κατάργηση εντύπου (14ψηφιος κωδικός), θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για υποβολή δήλωσης μέχρι και 31/3/2014. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εκ νέου.
       
      Για πληροφορίες σχετικά με την υποβολή της δήλωσης δείτε εδώ: http://www.ktimatologio.gr/cadastralsurvey/Pages/Kgcwbcv5d1GNBJFO.aspx
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=11313
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με εκατοντάδες κτίρια-φαντάσματα έχει γεμίσει η Αθήνα, με το μεγαλύτερο αριθμό τους να... στοιχειώνει το ιστορικό κέντρο. Παρά τις τεράστιες ανάγκες για κοινωνικές δομές, τα κτίρια αυτά, τα οποία στην πλειονότητά τους ανήκουν στο Δημόσιο και σε ασφαλιστικά ταμεία, μένουν ανενεργά και με το πέρασμα του χρόνου η καταστροφή τους οξύνεται.
       
      Βασικό «αγκάθι» για τους ιδιοκτήτες τους είναι η οικονομική κρίση και η πτώση του ενδιαφέροντος για επενδύσεις σε ακίνητα, παρ' όλα αυτά, ελάχιστες είναι οι πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για νέες δημιουργικές και πρωτότυπες ιδέες για την αξιοποίησή τους. Το ιστορικό ξενοδοχείο «La Mirage» είναι ένα από τα 1.200 κτίρια που έχουν βάλει λουκέτο, όταν εκατοντάδες φοιτητές δεν μπορούν να πληρώσουν ενοίκιο και εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Τα πρώην υπουργεία Παιδείας (στη Μητροπόλεως) και Εργασίας (στην Πειραιώς), καθώς και τα πρώην Εφετεία και Πταισματοδικεία στο κέντρο της Αθήνας αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα «κλειστών» κτιρίων.
       
      Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις της Αστυνομίας σε άδεια κτίρια του κέντρου, καθώς αυτά γίνονται στέκια ναρκομανών και κακοποιών, ενισχύοντας την έκρηξη της εγκληματικότητας στο κέντρο. Σύμφωνα με μελέτη που είχε ξεκινήσει η Περιφέρεια Αττικής μέσω της Διεύθυνσης Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Κεντρικού Τομέα, από το 2008 μέχρι και σήμερα τουλάχιστον 1.200 κτίρια -πολλά εκ των οποίων είναι διατηρητέα- έχουν εγκαταλειφθεί, ενώ σε αρκετά ήταν αδύνατο να εντοπιστεί ο ιδιοκτήτης!
       
      Το 96% των 1.200 εγκαταλειμμένων κτιρίων βρίσκεται στο Δήμο Αθηναίων. Με βάση τις αυτοψίες που έγιναν, το 31% εντοπίστηκε στην 1η Δημοτική Κοινότητα (Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια, Κουκάκι, Μακρυγιάννη, Πλάκα, Ψυρρή, εμπορικό κέντρο, πλατεία Βάθη), το 17% στην 6η (Κυψέλη, πλατεία Αττικής, πλατεία Αμερικής, Αγιος Παντελεήμονας, Αγιος Νικόλαος), το 16% στην 4η (Σεπόλια, Κολωνός, Ακαδημία Πλάτωνος), το 15% στην 3η (Πετράλωνα, Θησείο, Ρουφ, Γκάζι, Κεραμεικός, Μεταξουργείο, Βοτανικός), το 9% στην 5η (Αγιος Ελευθέριος, Πατήσια, Προμπονά, Ριζούπολη), το 5% στην 7η (Γκύζη, Πολύγωνο, Γηροκομείο, Τουρκοβούνια, Αμπελόκηποι, Γουδί, Ερυθρός Σταυρός) και το 4% στη 2η (Παγκράτι, Νέος Κόσμος).
       
      Στα υποβαθμισμένα στενά πέριξ της Ομόνοιας δεκάδες είναι τα κτίρια του Δημοσίου που ρημάζουν. Στην οδό Σωκράτους, στο ύψος της οδού Αγίου Κωνσταντίνου, το παλιό Εφετείο μένει κλειστό επί δεκαετίες. Το ακίνητο των 10.000 τ.μ., το οποίο ανήκει στο Επικουρικό Ταμείο Εμποροϋπαλλήλων, αρχικά λειτουργούσε ως ξενοδοχείο και μετέπειτα ως Εφετείο. Οταν τα γραφεία του Εφετείου μεταφέρθηκαν στην Ευελπίδων, δεν κλείστηκε κάποιο... deal για την αξιοποίησή του. Πριν από λίγα χρόνια, έπειτα από «ντου» της ΕΛ.ΑΣ., εκατοντάδες άστεγοι και χρήστες ναρκωτικών εγκατέλειψαν το κτίριο το οποίοι είχαν μετατρέψει σε άντρο παρανομίας. Εκτοτε παραμένει άδειο, με τις λαμαρίνες και τα συρματοπλέγματα να το προστατεύουν.
       
      Λίγο πιο κάτω, στην οδό Πειραιώς, το κτίριο το οποίο μέχρι πρότινος φιλοξενούσε το υπουργείο Εργασίας παραμένει άδειο. Ανήκει στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), όμως ακόμα καμία πρόταση δεν έχει κατατεθεί για την αξιοποίησή του, όταν δεκάδες είναι οι υπηρεσίες του Δημοσίου που ενοικιάζουν ιδιωτικούς χώρους. Επειτα από τις τελευταίες καταιγίδες, τα υπόγεια του κτιρίου πλημμύρισαν και αρκετοί σοβάδες έπεσαν, με το ΕΤΕΑ να προσπαθεί ν' αποκαταστήσει τις ζημιές.
       
      «Θέλουμε να έρθουν ξανά στο κέντρο δημόσιες υπηρεσίες. Το υπουργείο να ξανανοίξει, για οποιαδήποτε χρήση επιθυμούν, αρκεί να γεμίσει πάλι κόσμο η περιοχή της Ομόνοιας. Το υπουργείο, το ΙΚΑ παρακάτω πρέπει να δώσουν ζωή στην περιοχή. Μένω εδώ κοντά και δεν αντέχω να βλέπω το "ενοικιάζεται" και το "πωλείται" στα τζάμια των καταστημάτων. Εχουμε μείνει μόνοι μας. Οταν δύει ο ήλιος δεν τολμάμε να κυκλοφορήσουμε έξω», περιγράφει τη ζοφερή κατάσταση στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής η Μαρία Ουζουνίδου, κάτοικος της περιοχής.
       
      Το μεγάλο εργοτάξιο στο κτίριο του ΙΚΑ, απέναντι από την πλατεία Κουμουνδούρου, εδώ και χρόνια προσπαθεί να ολοκληρωθεί. Επειτα από χρόνιες διαβουλεύσεις έχει κατατεθεί η τελική πρόταση, ώστε εκεί να μεταφερθούν τα κεντρικά γραφεία της Διοίκησης του ΙΚΑ, όμως παραμένει άγνωστο το πότε θα συμβεί αυτό. «Δεν μπορούμε άλλο εδώ πέρα. Επειδή το κτίριο είναι έτσι εδώ και πολλά χρόνια, συνεχώς κάνουν την εμφάνισή τους έμποροι ναρκωτικών και χρήστες και μέρα μεσημέρι τους βλέπεις είτε να κάνουν χρήση είτε να αγοράζουν ναρκωτικά, ενώ άλλοι εκδίδονται, μπαίνοντας ακόμα και μέσα στο εργοτάξιο. Ελπίζουμε να επισκευαστεί γρήγορα και να σταματήσουν αυτά τα φαινόμενα. Κάθε βράδυ φοβάμαι να φύγω από τη δουλειά μου», σημειώνει σε δραματικούς τόνους η Μαρία Κανελλίδου, υπάλληλος καταστήματος, ακριβώς δίπλα στο εργοτάξιο.
       
      «Η πρώτη φάση των αλλαγών θα τελειώσει τον προσεχή Ιούνιο και κατόπιν θα ξεκινήσει η δεύτερη, χωρίς όμως να είναι ξεκάθαρο πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες», δηλώνει από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Αυγερινός, διευθυντής του ΙΚΑ στο τμήμα Τεχνικής και Στέγασης, στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/ellada/article/106512/1200-ktiria-fadasmata-stoiheionoun-tin-athina/
    9. Επικαιρότητα

      georgegaleos

      Ήταν σήμερα το πρωί όταν ο άτυχος άντρας βρέθηκε στην υψηλή γέφυρα της Χαλκίδας...
      Σήμερα το πρωΐ, έδωσε τέλος στην ζωή του 49χρονος γνωστός πολιτικός μηχανικός της πόλης με τραγικό τρόπο και όλος ο κόσμος έχει συγκλονιστεί από αυτό το γεγονός. Ο 49χρονος άντρας ήταν γνωστός στην πόλη, λόγω του επαγγέλματος του.
       
      Σε ώρα αιχμής ο αυτόχειρας, ανέβηκε τα κάγκελα της γέφυρας και στην συνέχεια πήδηξε στο κενό.Σύμφωνα με πληροφορίες έπεσε επάνω στο τσιμέντο.
       
      Ο άτυχος άνδρας ήταν πατέρας 2 παιδιών.Ακόμη δεν μας έχουν γίνει γνωστά τα αίτια που οδήγησαν τον 49χρονο να προβεί σε αυτή την κίνηση.
       
      Να σημειωθεί πως τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί οι αυτοκτονίες σε Χαλκίδα και Εύβοια, ατόμων, που έχουν οικογένειες και παιδιά.
       
       
      Ο 49χρονος δεν είχε αφήσει σημείωμα. Σύμφωνα με πληροφορίες εικάζεται ότι το κίνητρο της αυτοκτονίας ήταν οικονομικό.
       

       
      Πηγή: http://www.evianews.gr/%CE%BD%CE%B5%CE%B1/%CE%B5%CF%85%CE%B2%CE%BF%CE%B9%CE%B1/%CE%B8%CF%81%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%B9%CE%B4%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CF%80%CE%B7%CE%B4%CF%89%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CE%B2%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF/12645/
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ακίνητο 1.000 τ.μ. στο οποίο λειτουργούσε κατάστημα Lidl, θα στεγαστεί η πρώτη προσπάθεια της δανέζικης αλυσίδας καταστημάτων με είδη σπιτιού JYSK να εισέλθει στην ελληνική αγορά. Μέχρι τα τέλη Νοέμβρη η αλυσίδα θα μετρά τέσσερα καταστήματα στην Ελλάδα.
       
      Πιο συγκεκριμένα, η αρχή θα γίνει την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου όπου θα ανοίξει τις πύλες του το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στα Κάτω Πατήσια στην οδό Κουρτίδου. Θα ακολουθήσει στις 8 Οκτωβρίου το κατάστημα της εταιρείας στη Λάρισα, στο εμπορικό κέντρο «Θεσσαλία». Συνέχεια έχει το κατάστημα της Θεσσαλονίκης που θα λειτουργήσει στο εμπορικό πάρκο «Florida 1».
       
      Τέλος, το δεύτερο κατάστημα της JUSK στην Αθήνα θα ανοίξει στα τέλη Νοέμβρη στο Ελληνικό, σε παράλληλη της οδού Ιασωνίδου όπου λειτουργούσε κατάστημα Sprider. Εκεί θα είναι και τα κεντρικά της εταιρείας για την Ελλάδα.
       
      Ποια είναι η JYSK
       
      Η JYSK, είναι Δανέζικη αλυσίδα καταστημάτων που εμπορεύεται είδη για το σπίτι. Η εταιρεία ανήκει στον ιδρυτής της Lars Larsen, που άνοιξε το πρώτο κατάστημα JYSK στο Aarhus της Δανίας, το 1979. Σήμερα η JYSK διαθέτει περισσότερα από 2.275 καταστήματα σε 38 χώρες και απασχολεί περίπου 19.000 υπαλλήλους.
       
      «Η JYSK ανοίγει δύο νέα καταστήματα κάθε εβδομάδα κάπου στον κόσμο, αλλά είναι πάντα κάτι ξεχωριστό να ανοίγουμε σε μια νέα χώρα. Περιμένω πραγματικά με ανυπομονησία να γνωρίσω όλους τους καινούργιους υπαλλήλους και, ελπίζω, πολλούς πελάτες», αναφέρει ο Lars Larsen, ιδιοκτήτης της JYSK σχολιάζοντας το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της αλυσίδας στην Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Erchetai_i_daneziki_IKEA_stis_Treis_Gefures/#.Ve66zhHtlBc
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Να καθίσουν στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης πρώην υπάλληλοι του Β' Τελωνείου, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για υπόθεση συνδεόμενη με λαθρεμπορία, από την οποία εκτιμάται ότι προέκυψε ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 651.000 ευρώ, εισηγείται η αντεισαγγελέας Εφετών Ειρήνη Χρυσογιάννη.
       
      Η υπόθεση αφορά το 2007 και η εισαγγελική λειτουργός προτείνει προς το Συμβούλιο Εφετών Θεσσαλονίκης να παραπεμφθούν σε δίκη έξι υπάλληλοι, που υπηρετούσαν τότε στο Β' Τελωνείο του λιμένα Θεσσαλονίκης, ανάμεσά τους κι ο τότε προϊστάμενός του (οι υπόλοιποι ήταν ελεγκτές και επόπτες), κατηγορούμενοι -κατά περίπτωση- για απιστία στην υπηρεσία κατ' εξακολούθηση, απιστία κατ' εξακολούθηση σε βάρος του Δημοσίου, ψευδή βεβαίωση κατ' εξακολούθηση και άμεση συνέργεια στις παραπάνω πράξεις.
       
      Η εισαγγελέας ζητάει την παραπομπή ενός εκτελωνιστή -που το διάστημα εκείνο ήταν νόμιμος εκπρόσωπος εταιρείας με αντικείμενο την εμπορία, εισαγωγή/εξαγωγή υπολογιστών κινητής τηλεφωνίας, αναλώσιμων, είδη δώρων και μηχανών γραφείου, ενδυμάτων/υποδημάτων κ.ά.- ως ηθικό αυτουργό των παραπάνω πράξεων.
       
      Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση, η υπόθεση συνδέεται με την εισαγωγή -από την Κίνα και τις ΗΠΑ- εμπορευμάτων, για τα οποία δεν καταβλήθηκαν οι προβλεπόμενοι δασμοί και φόροι, με σκοπό να επωφεληθεί η συγκεκριμένη εταιρεία. Από την έρευνα των διωκτικών Αρχών φαίνεται ότι προέκυψε -μεταξύ άλλων- "καταστρατήγηση" του τελωνειακού "καθεστώτος 42" (σ.σ. καθεστώς που χρησιμοποιεί ο εισαγωγέας για να πετύχει την απαλλαγή από τον ΦΠΑ, όταν τα εισαγόμενα αγαθά πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. που στην προκειμένη περίπτωση είναι η Βουλγαρία), ενώ στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκαν 60 διασαφήσεις εισαγωγής (έντυπα), που κατέθεσε ο φερόμενος ως ηθικός αυτουργός και συνοδεύονταν από εικονικά και ανακριβή παραστατικά.
       
      Αφορμή για τον ποινικό έλεγχο των συνταξιούχων -σήμερα- τελωνειακών αποτέλεσε απόφαση του Β' Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης, το οποίο, αφού καταδίκασε τον εκτελωνιστή και τη σύζυγό του (ως νόμιμων εκπροσώπων της συγκεκριμένης εταιρείας) για λαθρεμπορία, διαβίβασε τα πρακτικά της δίκης στην Εισαγγελία Πρωτοδικών για περαιτέρω έρευνα.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/159773/sto-edolio-exi-teloneiakoi-gia-lathremporio-empleketai-megali-eisagogiki-epiheirisi
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το απόγευμα της Τρίτης 7/6 έπεσαν – όπως έγινε γνωστό – οι υπογραφές μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Lamda Development (συμφερόντων Λάτση).
       
      Πρόκειται για την υπογραφή ενός μνημονίου αλληλοκατανόησης (MoU) που ανοίγει το δρόμο για ευρύτερες συζητήσεις σχετικά με ορισμένα επίμαχα ζητήματα της σύμβασης τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν και να υπογραφή η σύμβαση, αλλά και να κυρωθεί από τη Βουλή, πιθανότατα το φθινόπωρο. Στο μνημόνιο περιλαμβάνονται ορισμένες αλλαγές στη σύμβαση υπέρ του ελληνικού δημοσίου, το οποίο δεσμεύθηκε ότι θα έχει εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις έως το φθινόπωρο προκειμένου πριν τις 16 Νοεμβρίου να έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.
       
      Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα 915 εκατ. ευρώ αφορούν το εφάπαξ τίμημα, η πρώτη δόση του οποίου θα καταβληθεί φέτος, μετά και την ολοκλήρωση ορισμένων ακόμη ενεργειών της κυβέρνησης, όπως η χορήγηση άδειας καζίνο μέσω διεθνούς διαγωνισμού.
       
      Το ελληνικό Δημόσιο επίσης πίεσε και εξασφάλισε ένα κομμάτι της έκτασης του Ελληνικού να εξαιρεθεί από την επένδυση και να αναπτυχθεί, προκειμένου να στεγαστούν δημόσιες υπηρεσίες, οι οποίες θα φύγουν από άλλες υποβαθμισμένες περιοχές, προκειμένου να αναβαθμιστούν και αυτές με τη σειρά τους.
       
      Επίσης, το ποσό των επενδύσεων που προορίζεται για έργα κοινής ωφέλειας αυξήθηκε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, από το 1,2 δισ. στο 1,5 δισ. Την ίδια ώρα, η συνολική δόμηση περιορίζεται από 2,9 εκατ. σε 2,7 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα.
       
      Σε κάθε περίπτωση είναι το πρώτο βήμα για να ξεμπλοκάρει η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που έγινε στη χώρα, μια επένδυση η οποία μπορεί να φτάσει τα 8 δισ. ευρώ και η οποία θα μπορούσε να δώσει αρχικά 50.000 θέσεις εργασίας.
       
      Πηγή: Ημερησία
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με «άριστα» βαθμολογεί η Επιτροπή Παρακολούθησης τις μέχρι τώρα εργασίες για την αποκατάσταση του εμβληματικού λιθόκτιστου μονότοξου γεφυριού της Πλάκας.
       
      Όπως αναφέρεται, όλα όσα έγιναν κατά το φετινό καλοκαίρι, κάλυψαν το κενό που υπήρχε, θέτοντας τις βάσεις ώστε στο επόμενο διάστημα με την οριστικοποίηση των μελετών να ξεκινήσει η αναστήλωση του μνημείου.
       
      Σε σύσκεψη που έγινε για το θέμα, στην οποία μετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς λέχτηκε ότι ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση πασσάλων για την θεμελίωση των βάθρων του γεφυριού, ενώ αποφασίστηκε η ανέλκυση και των υπολοίπου αυθεντικού υλικού που παραμένουν στην κοίτη του Αράχθου.
       
      Η προτεραιότητα για τους επόμενους μήνες όπως τονίστηκε στη σύσκεψη είναι μέχρι την άνοιξη να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες από το ΕΜΠ.
       
      Το έργο έχει αναλάβει να εκτελέσει η Περιφέρεια Ηπείρου, όπως προκύπτει από την προγραμματική σύμβαση που υπογράφηκε πέρυσι το καλοκαίρι ανάμεσα στο υπουργείο Πολιτισμού, το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, την Περιφέρεια Ηπείρου και το δήμο Βορείων Τζουμέρκων, με στόχο την αποκατάσταση του μνημείου. Την επίβλεψη των εργασιών θα έχουν το ΥΠΠΟ και το ΕΜΠ.
       
       
      Το Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας, το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων, και το τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη, χτίστηκε το 1866 και συνέδεε τους νομούς Ιωαννίνων και Άρτας και είναι κηρυγμένο μνημείο και έργο τέχνης.
       
      Κατέρρευσε την 1η Φεβρουαρίου 2015, έπειτα από τις ισχυρές βροχοπτώσεις που έπληξαν τα Τζουμέρκα. Ωστόσο, όπως διαπίστωσε η ομάδα μελετητών το Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, που προσέφερε αφιλοκερδώς τις προκαταρκτικές μελέτες για το έργο, οι πλημμύρες που δημιουργήθηκαν από τις βροχοπτώσεις δεν ήταν από μόνες τους ικανές να προκαλέσουν βλάβες στο μνημείο.
       
      Το έργο της αναστήλωσης του Γεφυριού είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο τεχνικό έργο, εξ ορισμού καινοτόμο, μιας και δεν έχει πραγματοποιηθεί ξανά πλήρης ανακατασκευή πέτρινου γεφυριού στην Ελλάδα, ενώ αποτελεί μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις παγκοσμίως
       
      Πηγή: http://www.newspepper.gr/arista-stis-mechri-tora-ergasies-apokatastasis-tou-gefyriou-tis-plakas/
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η ανέγερση του Ισλαμικού Τεμένους στην περιοχή του Βοτανικού του δήμου Αθηναίων απασχόλησε και πάλι το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και ειδικότερα το σκέλος εκείνο που αφορά τη λήψη αστυνομικών μέτρων για την ασφάλεια των έργων κατασκευής.
       
      Στο ΣτΕ έχουν προσφύγει ο Εξωραϊστικός Σύλλογος «Η Αθηνά» και 153 κάτοικοι του Βοτανικού και της Αττικής, οι οποίοι δηλώνουν Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Όπως είναι γνωστό, το Τέμενος κατασκευάζεται σε έκταση 17 στρεμμάτων στον χώρο του παλαιού συνεργείου αυτοκινήτων του Πολεμικού Ναυτικού, επί της Ιεράς Οδού στον Βοτανικό.
       
      Αναλυτικότερα, στο Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ με πρόεδρο τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθύμιο Αντωνόπουλο και εισηγήτρια την πάρεδρο Ουρανία Νικολαράκου, συζητήθηκε σήμερα η αίτηση του εν λόγω συλλόγου κ.λπ., ο οποίος ζητεί να ακυρωθεί το από 13.12.2016 έγγραφο του διοικητική του Αστυνομικού Τμήματος Κολωνού με το οποίο αφενός δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο χώρο ανέγερση του τεμένους και αφετέρου υπάρχει αστυνομική δύναμη για την αποτροπή έκνομων ενεργειών σε βάρος των εγκαταστάσεων της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο.
       
      Οι προσφεύγοντες υποστήριξαν ότι δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο χώρο του Βοτανικού και ειδικά στο τμήμα επί της Ιεράς Οδού 114, που υπάρχει ο Ιερός Ναός της Αγίας Τριάδας-Παναγιάς Ελευθερώτριας για να τελέσουν θεία λειτουργία, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η άσκηση των θρησκευτικών τους καθηκόντων κατά παράβαση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και των συνταγματικών επιταγών.
       
      Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης η κυρία Νικολαράκου ανέφερε καταρχάς ότι είναι υπό έρευνα εάν ο επίμαχος ναός έχει τεθεί νόμιμα σε δημόσια λατρεία και προσέθεσε ότι ο χώρος που βρίσκεται ο εν λόγω Ιερός Ναός ανήκει κατά κυριότητα στο ελληνικό Δημόσιο (μέχρι το 2010 το χρησιμοποιούσε το Πολεμικό Ναυτικό) και με το νόμο 4014/2011 προορίσθηκε για την ανέγερση του Ισλαμικού Τεμένους.
       
      Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του μέσα στο ερχόμενο έτος.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Xana_sto_StE_i_anegersi_Temenous_ston_Botaniko/#.Wh_IRFVl-70
    15. Επικαιρότητα

      Faethon11

      Σύμφωνα με ενημέρωση από την αρχή καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες :
       
      Σε συνέχεια της εγκυκλίου 65/Γ/2018 της Γ΄ Μονάδας της Αρχής και με αφορμή την ηλεκτρονική και τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με αρκετούς φορείς υπόχρεων, κρίνεται σκόπιμο να διευκρινιστούν τα εξής:
       
      1. Η ηλεκτρονική υποβολή των καταλόγων υπόχρεων 2018 (χρήση 2017) στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.) του ΠΟΘeN δεν είναι ακόμα εφικτή, καθότι αναμένεται η έκδοση νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α.) που θα ρυθμίζει την εν λόγω υποβολή. Με το άνοιγμα της ηλεκτρονικής υποβολής, οι πιστοποιημένοι χρήστες κάθε φορέα θα λάβουν αυτόματο email (συμπεριλαμβανομένων οδηγιών για την υποβολή του καταλόγου) στις διευθύνεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μας έχουν δηλωθεί. Από εκείνη τη χρονική στιγμή, όταν οι χρήστες θα συνδέονται στη φόρμα υποβολής καταλόγου στο αριστερό τμήμα της οθόνης θα εμφανίζεται ο ετήσιος κατάλογος 2018 προς υποβολή στη Γ’ Μονάδα. Σε κάθε περίπτωση, οι φορείς οφείλουν να έχουν έτοιμο τον κατάλογο υπόχρεων και να ενημερώσουν ενυπόγραφα τους υπόχρεους ότι έχουν περιληφθεί σε αυτόν.
       
      2. Όσοι από τους φορείς έχουν αποστείλει στοιχεία είτε για πιστοποίηση χρηστών είτε για μεταβολή στοιχείων προγενέστερης πιστοποίησης τους στο email της Γ’ Μονάδας δεν αναμένεται να λάβουν σχετικό email επιβεβαίωσης και δεν χρειάζεται να προβούν σε τηλεφωνική επικοινωνία με την Αρχή ή σε επαναποστολή των στοιχείων. Τα αιτήματα θα διεκπεραιωθούν πριν από την έναρξη υποβολής καταλόγων έτους 2018 και οι νέοι χρήστες θα λάβουν αυτοματοποιημένα σχετικά email για το άνοιγμα της εφαρμογής.
       
      3. Σε κάθε περίπτωση, καλείστε να ανατρέχετε για ενημέρωση και στον ιστότοπο της Αρχής, στο πεδίο «Ανακοινώσεις της Αρχής», όπου θα αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση όταν ενεργοποιηθεί η ηλεκτρονική υποβολή καταλόγων 2018, καθώς και κάθε άλλη απαραίτητη πληροφορία.
       
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/39627
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Κομμάτι – κομμάτι σχεδιάζει να «κουρέψει» η νέα κυβέρνηση το ΤΑΙΠΕΔ, αρχίζοντας από τα 16 περιφερειακά αεροδρόμια, συνεχίζοντας με το Ελληνικό (η συμφωνία του οποίου δεν έχει περάσει από τη Βουλή, και ούτε πρόκειται να περάσει) και ολοκληρώνοντας με την ακύρωση διαγωνισμών όπως της ΔΕΗ, των ΕΛΠΕ, της ΔΕΣΦΑ.
       
       
      Το νέο κομμάτι που αφαιρέθηκε σύμφωνα με πληροφορίες, είναι αυτό του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δρομολογήσει την πώληση του 30% και μάλιστα αυτό είχε μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Οπως όλα δείχνουν η νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ζητά πίσω το ποσοστό αυτό που είχε δοθεί το 2011, με αποτέλεσμα να τερματίζεται κάθε συζήτηση για διαγωνισμό. Στόχος της κυβέρνησης είναι διατηρηθεί υπό κρατικό έλεγχο ο αερολιμένας και να μείνει το 55% στην εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών».
       
      Ομοίως ανακαλείται και η πρόθεση για επέκταση της παραχώρησης στην Hochtief κατά 20 ακόμη χρόνια.
       
      Βεβαίως, η διαδικασία επιστροφής των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ στο Δημόσιο παρουσιάζει ορισμένα ουσιαστικά τεχνικά προβλήματα. Είτε θα αποφασιστεί η κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και η ευθύνη των περιουσιακών στοιχείων θα μεταφερθεί στη Γενική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων είτε θα πρέπει να εμπλακούν στην υπόθεση το Συμβούλιο της Επικρατείας και το Ελεγκτικό Συνέδριο.
       
      Σε κάθε περίπτωση, εκπεφρασμένη πρόθεση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι να μην υπάρχει το ΤΑΙΠΕΔ και να ανακληθούν όλοι οι διαγωνισμοί που έγιναν τα τελευταία χρόνια. Η «κρατικοποίηση» αυτή, όμως, προϋποθέτει χρήμα και πολλές δικαστικές διαμάχες με τους επενδυτές που ήρθαν στην Ελλάδα, πήραν μέρος στους διαγωνισμούς, πλειοδότησαν και πλέον θα πεταχτούν έξω.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Archise_to_%C2%ABkourema%C2%BB_tou_TAIPED/#.VMvWeyusVnY
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι επιβάτες του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελβετίας εδώ και ένα μήνα βλέπουν από τα παράθυρα των βαγονιών τους... νεοπροσλαμβανόμενους εργαζόμενους της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων. Πρόκειται για ένα κοπάδι προβάτων που καθαρίζουν το γκαζόν, αντικαθιστώντας τις μηχανές.
       
      Τα ζώα κάνουν την ίδια δουλειά με τις μηχανές του γκαζόν, διατηρώντας το πράσινο τακτοποιημένο χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων και μηχανημάτων που αποτελούν πηγή θορύβου.
       
      Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να πλησιάζουν σε πιο απότομα σημεία, όπου οι μηχανές του γκαζόν αδυνατούν να λειτουργήσουν. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελβετίας καλύπτει πάνω από 3.000 χιλιόμετρα και πολλές από τις διαδρομές των τρένων είναι ορεινές.
       
      Όποιος θέλει να ελέγξει την πρόοδο των εργασιών των προβάτων μπορεί να το κάνει μέσω ενός online χάρτη που ενημερώνει για τα σημεία όπου δουλεύουν οι... τετράποδοι εργαζόμενοι.
       
      Η εταιρεία δηλώνει πολύ ικανοποιημένη από αυτή της την απόφαση, τονίζοντας ότι τα πρόβατα κάνουν καλύτερη δουλειά από τις μηχανές του γκαζόν, καθώς τρώνε πολύ προσεκτικά το χορτάρι εκτός από τα αγριολούλουδα.
       
      Η λύση αυτή είναι οικονομική, καθώς τα ζώα σταματάνε μόνο για μία με δύο ώρες την ημέρα για να κοιμηθούν αλλά και οικολογική, καθώς περιορίζεται η χρήση μηχανημάτων που αποτελούν πηγή θορύβου και είναι ενεργοβόρα, καθώς και η χρήση φυτοφαρμάκων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/30350-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τρικλοποδιά βάζουν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών καναλιών στο νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και η κυβέρνησή του δεσμεύτηκαν πως θα κατατεθεί στη Βουλή αμέσως μετά την ψήφιση των προαπαιτούμενων για τη δόση.
       
      Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ήδη έχει παρέμβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία με επείγουσα επιστολής της προς το υπουργείο Οικονομικών θέτει ζήτημα, αφενός, για το νομοσχέδιο των τηλεοπτικών αδειών και αφετέρου για τον νόμο επαναλειτουργίας της ΕΡΤ! Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, έχει απαιτήσει επίσημες απαντήσεις εντός 20 ημερών σε σειρά ερωτημάτων που θέτει. Η προθεσμία λήγει αυτήν την εβδομάδα.
       
      Υπό το φως αυτής της αποκάλυψης αποκτούν άλλο νόημα οι δηλώσεις του πρωθυπουργού στη Βουλή αλλά και του αρμόδιου υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «δεν χρωστάει σε κανέναν» και θα τολμήσει να φέρει το νομοσχέδιο στη Βουλή.
       
      Είναι πασιφανές ότι οι καναλάρχες δεν έχασαν χρόνο και προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητώντας να παρέμβει στην ελληνική κυβέρνηση και στο υπουργείο Οικονομικών. Το μείζον ζήτημα που τίθεται, ειδικά για την ΕΡΤ, είναι η έναρξη εμπορικής δραστηριότητας με την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, κάτι που αντιτίθεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων!
       
      Ο νόμος για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ αλλά και το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες, που προβλέπει την ίδρυση και τη λειτουργία θυγατρικής εταιρείας για την ψηφιακή τηλεόρασή της, δίνουν τη δυνατότητα στην κρατική ραδιοτηλεόραση να παρέχει εμπορικές υπηρεσίες για τη μεταφορά του ψηφιακού σήματος άλλων καναλιών εντός της χώρας. Αυτό ακριβώς το σημείο εντόπισαν οι νομικοί της ΕΙΤΗΣΕΕ και εγείρουν ζήτημα κρατικών ενισχύσεων.
       
      Η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι η πρώτη και σημαντικότερη ίσως θεσμική τρικλοποδιά που βάζουν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών καναλιών στην κυβέρνηση για το σχέδιο νόμου των τηλεοπτικών αδειών, με το οποίο διαφωνούν. Τυχόν παρέμβασή τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ή στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα μπλόκαρε σε χρονοβόρες διαδικασίες. Με τη δύναμη, όμως, των λόμπι των Βρυξελλών υπήρξε κινητοποίηση και παρέμβαση των ευρωπαϊκών οργάνων.
       
      Η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας δεν αποκλείεται να ακολουθήσει σε δεύτερο στάδιο, αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην κατάθεση του νομοσχεδίου και επιμείνει στην έκδοση της προκήρυξης των τηλεοπτικών αδειών.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/146733/paremvasi-tis-eyropaikis-epitropis-antagonismoy-gia-tileoptikes-adeies-kai-ert
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περιορισμένο θα είναι το όφελος από το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους πλειστηριασμού ακινήτων στην Ελλάδα σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Fitch ο οποίος θεωρεί ότι είναι απίθανο να αυξηθούν οι πλειστηριασμοί καθώς δεν υπάρχει ρευστότητα στην αγορά και οι τιμές των κατοικιών εξακολουθούν να υποχωρούν.
       
      Η Fitch στην ανάλυσή της επισημαίνει ότι ο φόβος να χαθεί το ακίνητο θα κινητοποιήσει τους κακοπληρωτές (strategic defaulters), που εμφανίζονται να έχουν συμβάλει στην επίμονη αδυναμία της αγοράς ενυπόθηκων δανείων, όπου τα καθυστερούμενα δάνεια συνεχίζουν να αυξάνουν το β’ τρίμηνο του 2015.Οι Έλληνες τραπεζίτες, σύμφωνα με τη Fitch, δεν φαίνονται πρόθυμοι να προχωρήσουν σε κατασχέσεις κατοικιών, κάτι που καθιστά ευκολότερη και την πιθανή ανάκτηση της κύριας κατοικίας του οφειλέτη.
       
      Η Fitch εκτιμά ότι θα υπάρξει περαιτέρω μείωση στις τιμές κατοικιών στην Ελλάδα στο 6% το 2015, το 4% το 2016 και 2% το 2017.
      Ο όγκος των ακινήτων υπό πλειστηριασμό παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα και οι εξοφλήσεις δανείων θα προέλθει κυρίως από άλλες πηγές, όπως οι εκτός δικαστηρίου συμφωνίες.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Boutia_stis_times_ton_akiniton_mechri_to_2018_perimenei_i_Fitch_/#.VnL6XvmLS70
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Tον Απρίλιο του 2017 το Makedonia Palace θα παρουσιαστεί σε Θεσσαλονικείς και ξένους, σε τουρίστες, συνεδριακούς επισκέπτες αλλά και στο κοινό της πόλης, ριζικά ανακαινισμένο, με την ολοκλήρωση της πρώτης ριζικής του αναμόρφωσης στα 40 και πλέον χρόνια λειτουργίας του, για την οποία ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη επενδύει το ποσό των 12,4 εκατ. ευρώ.
       
      Το project του “Remake”, που τις επόμενες ημέρες όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά από την ηλεκτρονική διεύθυνση www.remakedoniapalace.com, έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται προκειμένου στους επόμενους μήνες, το εμβληματικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης και το 5άστερο με το μεγαλύτερο αριθμό δωματίων, να αναβαθμιστεί λειτουργικά και αισθητικά ώστε να μπορεί να απευθυνθεί και στο «high end» του πλέον απαιτητικού τμήματος της τουριστικής αγοράς.
       
       
      Αυτή η σημαντική επένδυση, η μεγαλύτερη στον κλάδο που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, αναμένεται να αποσβεστεί σε περίοδο 7ετίας.
       
      Τα παραπάνω τονίστηκαν σε παρουσίαση του επενδυτικού σχεδίου αλλά και κατά την ξενάγηση στον 8ο όροφο του ξενοδοχείου, στον οποίο δημιουργούνται νέες σουίτες και όπου οι εργασίες είναι στη φάση ολοκλήρωσης.
       
      Στην παρουσίαση, στα σχέδια του Ομίλου για το Μakedonia Palace, το πρώτο μεγάλο έργο της Dimera και του Ιβάν Σαββίδη στον κλάδο του τουρισμού και του real estate, αναφέρθηκε η managing director Μαρία Γκοντσαρόβα, ο διευθυντής του ξενοδοχείου Περικλής Βογιατζής και εκ μέρους της σχεδιαστικής και τεχνικής ομάδας η συντονίστρια του έργου Μαρία Δέδα και η επικεφαλής του αρχιτεκτονικού γραφείου MKV Design Κατσαρού- Βαφειάδη. Στην καμπάνια προώθησης αναφέρθηκε η υπεύθυνη μάρκετινγκ Άντη Παναγιωτίδου.
       
      Ο Ιβάν Σαββίδης, που πήρε το Makedonia Palace από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ με μακροχρόνια μίσθωση και με την υποχρέωση να επενδύσει 5 εκατ.ευρώ στην ανακαίνισή του, προχωράει σε μία ριζική αναμόρφωση του κτηρίου που σχεδίασε ο γνωστός αρχιτέκτονας και πολεοδόμος Κωνσταντίνος Δοξιάδης, ενώ κινεί παράλληλα και άλλα σημαντικά επενδυτικά projects στη Θεσσαλονίκη και πανελλαδικά.
       
       
       
       
      Το Makedonia Palace μετά την ανακαίνιση
       
       
      Η ανακαίνιση έχει ήδη αρχίσει από τους πάνω ορόφους και σταδιακά προχωράει από τους χώρους των δωματιών προς το ισόγειο. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το ξενοδοχείο θα κλείσει από τον Ιανουάριο του 2017 μέχρι τον Απρίλιο.
       
      Τα σχέδια του νέου Μakedonia Palace στηρίχθηκαν στο να αναδειχθεί η «τριπλή ταυτότητά του», καθώς είναι ξενοδοχείο πόλης, συνεδρίων και τουρισμού. Εξωτερικά θα γίνουν μόνο παρεμβάσεις αποκατάστασης, ενώ οι μεγάλες παρεμβάσεις αφορούν το εσωτερικό και σε πολύ μεγάλη έκταση του κοινόχρηστους χώρους του ισογείου.
       
      Πιο συγκεκριμένα, στο ισόγειο διαχωρίζονται λειτουργικά οι χρήσεις οι συνεδριακές από την υποδοχή και τις χρήσεις εστίασης και αναψυχής. Στο τμήμα που σήμερα βρίσκεται το μπαρ δημιουργούνται ένα πολυτελές spa σε 450 τ.μ. και ένα μεγάλο εστιατόριο και μπαρ με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα. Στο υπόλοιπο μισό τμήμα του ισογείου, σε ξεχωριστή ζώνη, θα βρίσκονται οι συνεδριακοί χώροι, με ένα ballroom 900 τ.μ. Στο σύνολό του ο συνεδριακός χώρος θα φτάνει στα 2.000 τ.μ.
       
      Όλα τα δωμάτια, 276 τον αριθμό, θα ανακαινισθούν ριζικά ενώ στον 9ο όροφο θα δημιουργηθεί εστιατόριο και μπαρ.
       
      Στο ξενοδοχείο, με την προσθήκη των νέων υπηρεσιών, θα δημιουργηθούν επιπλέον 70 θέσεις εργασίας στις 210 που υπάρχουν σήμερα, δηλαδή το προσωπικό θα αυξηθεί κατά 33%.
       
      Στο Remake του Makedonia Palace συνεργάζονται οι εταιρείες: International Architects MKV DESIGN, FOCAL, RED EX, Diamantidis SA, METE SYSM, V. Konstantinides, ELEFTHERIA DEKO & Associates, Acoustical Engineering.
       
      Δείτε το video του Remake
       
       

       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/to-makedonia-palace-xanaginete-to-saloni-tis-thessalonikis
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Επενδύσεις 1,7 δισ. ευρώ σε υποδομές και ενεργητικό στον εξορυκτικό κλάδο προγραμματίζουν τα μέλη του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων μέχρι το 2019.
       
      Οπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του συνδέσμου Αθ. Κεφαλάς, η ελληνική εξορυκτική βιομηχανία μπορεί να φτάσει ακόμα και σε διπλασιασμό της συμμετοχής της στο ΑΕΠ, εάν ξεπεραστούν οι σημερινές αγκυλώσεις.
       
      Ομως, ούτε η δυναμική της, ούτε τα οικονομικά περιθώριά της, ούτε η υπομονή των επενδυτών της είναι απεριόριστα, είπε στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΣΜΕ, επισημαίνοντας ότι η μετατροπή των ορυκτών πόρων σε πλούτο έχει μεγάλο ρίσκο επένδυσης και μικρή αποδοτικότητα, απαιτεί κεφάλαια, εργατικό δυναμικό και επιχειρηματικότητα, καθώς και σταθερό επενδυτικό κλίμα, αποτελεσματική χωροταξία και κανόνες αδειοδότησης, σταθερό και φιλικό προς τους επενδυτές φορολογικό καθεστώς, ασφάλεια δικαίου και καλές εργασιακές σχέσεις.
       
      Στην περίοδο της μακροχρόνιας κρίσης της ελληνικής οικονομίας, η εξορυκτική βιομηχανία διατήρησε το παραγωγικό της δυναμικό, αντιπροσωπεύει το 3,4% του ΑΕΠ και συνέχισε να υποστηρίζει τις εξαγωγές της χώρας, καθώς επίσης και να αποτελεί βάση εφοδιασμού και της εγχώριας μεταποιητικής βιομηχανίας.
       
      Οι επιχειρήσεις του κλάδου συνέχισαν να επενδύουν, παρόλο που οι δείκτες αποδοτικότητας βρίσκονται σε αρνητικό έδαφος και το 50% απ’ αυτές δεν παρουσίασε κερδοφορία.
       
      Η Ελλάδα βρίσκεται στην έκτη θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, βάσει της αξίας της εξόρυξης στη βιομηχανία, και στην τέταρτη θέση, βάσει της συμμετοχής της εξορυκτικής βιομηχανίας στην απασχόληση, ενώ για την ελληνική βιομηχανία η εξορυκτική δραστηριότητα είναι στην όγδοη θέση στην κατάταξη, βάσει προστιθέμενης αξίας, και στην έκτη θέση στην κατάταξη, βάσει συνεισφοράς στην απασχόληση.
       
      Προσφέρει 115.00 θέσεις εργασίας στη συντριπτική τους πλειονότητα πλήρους απασχόλησης και ασφάλισης και χωρίς να έχουν θιγεί ουσιαστικά από τα μέτρα εσωτερικής υποτίμησης οι μισθοί των εργαζομένων, στηρίζοντας κατά κύριο λόγο την περιφερειακή ανάπτυξη.
       
      Πηγή: Καθημερινή
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.