Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    898 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Από σήμερα, το πιο φιλόδοξο λειτουργικό σύστημα της Microsoft, τα Windows 10, ξεκινάνε την πορεία τους στην αγορά, αρχής γενομένης από την έκδοση για προσωπικούς υπολογιστές και tablets και με στόχο την παρουσία τους σε 1 δισεκατομμύρια συσκευές σε διάστημα 2-3 ετών.
       
      Όπως γνωρίζουμε, όσοι είναι κάτοχοι νόμιμης άδειας Windows 7 ή Windows 8.1, μπορούν να αναβαθμιστούν από σήμερα στη νέα έκδοση εντελώς δωρεάν, εκμεταλλευόμενοι την προσφορά της Microsoft η οποία θα ισχύσει για 12 μήνες, με πλήρη υποστήριξη των αναβαθμίσεων έως το 2025.
       
       
      Η επιλογή της αναβάθμισης θα γίνει διαθέσιμη σταδιακά στους υπολογιστές παγκοσμίως, φτάνει ο χρήστης να έχει δηλώσει το ενδιαφέρον του πατώντας το ειδικό Popup που έχει εμφανιστεί από τον προηγούμενο μήνα στον υπολογιστή του. Για τους ανυπόμονους που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία αλλά δε βλέπουν ακόμα την επιλογή της αναβάθμισης μέσω του Windows Update, η Microsoft διαθέτει από σήμερα ένα ειδικό εργαλείο το οποίο κατεβάζει στον υπολογιστή σας το iso αρχείο των Windows 10, στην έκδοση και τη γλώσσα που επιθυμείτε, συμπεριλαμβανομένου της ελληνικής.
       
      Από το ίδιο εργαλείο ο χρήστης μπορεί μάλιστα να διαμορφώσει ένα usb stick με τα αρχεία εγκατάστασης των Windows 10, προκειμένου να προχωρήσει σε μια καθαρή εγκατάσταση στο σύστημα του, χωρίς να προϋπάρχει κάποια άλλη παλαιότερη εγκατάσταση των Windows. Στην περίπτωση αυτή, κατά την εγκατάσταση, θα ζητηθεί ο σειριακός αριθμός της άδειας των Windows 7/8 που διαθέτει ο χρήστης (με τη μορφή xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx), έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία. Αντιθέτως, αν αποφασίσετε να αναβαθμίσετε την υπάρχουσα εγκατάσταση σας των Windows 7 ή Windows 8.1, δε θα σας ζητηθεί η εισαγωγή κάποιου σειριακού αριθμού.
       
      Download: Windows 10 ISO
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/operating-systems-browsers/windows-10/windows-10-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-r9789
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      τη δημοσιότητα έδωσε η NASA φωτογραφίες του «σιωπηλού» φουτουριστικού υπερηχητικού αεροσκάφους X-59, το οποίο σημειωτέον, δεν διαθέτει μπροστινό παράθυρο. Πρόκειται για το αεροπλάνο X-59 Quiet SuperSonic Technology (Αθόρυβη Υπερηχητική Τεχνολογία), με φιλοδοξία να «στρώσει το δρόμο» για την επιστροφή των υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων όπως το θρυλικό γαλλικό υπερηχητικό αεροσκάφος Κονκόρντ, στο οποίο άλλωστε μοιάζει. 

      Ο στόχος του X-59 (το 59ο πειραματικό αεροπλάνο της NASA που κατασκεύασε η Lockheed Martin) είναι να μειώσει κατά πολύ τον ήχο της έκρηξης, όταν ένα υπερηχητικό σκάφος σπάει το φράγμα του ήχου.
      https://twitter.com/NASA/status/1676707806005587974
      Όπως αναφέρει η NASA το αεροσκάφος X-59 – στο πλαίσιο της αποστολής Quesst - θα πετάξει πάνω από διάφορες κατοικημένες περιοχές για να συγκεντρώσει δεδομένα σχετικά με τις ανθρώπινες αντιδράσεις στον ήχο που παράγει κατά τη διάρκεια της υπερηχητικής πτήσης. 


      Η NASA θα παραδώσει αυτό το σύνολο δεδομένων στις ΗΠΑ και στις διεθνείς ρυθμιστικές αρχές για να επιτρέψει πιθανώς την εμπορική υπερηχητική πτήση πάνω από την ξηρά.

      Το ιδιαίτερης σχεδίασης ρύγχος του αεροσκάφους σημαίνει ότι ο χειριστής κάθεται πιο κοντά στο κέντρο του αεροσκάφους χωρίς παρμπρίζ.

      Για να βλέπει ο χειριστής χρησιμοποιούνται δύο κάμερες, λογισμικό επεξεργασίας εικόνας με υπερυψηλή ανάλυση και έναν υπερσύγχρονο υπολογιστή, ώστε ο πιλότος να πιστεύει
      ότι κοιτάει από κανονικό φινιστρίνι, αλλά να έχει εικόνα πανοραμικά. 

      Σημειώνεται ότι η ομάδα της NASA θα χρειαστεί να πραγματοποιήσει σημαντικές δοκιμές εδάφους για να διασφαλίσει ότι το αεροσκάφος είναι ασφαλές για πτήση.

      Πηγή: skai.gr
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι οδηγοί θα είναι σε θέση να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εν κινήσει, αν πραγματοποιηθεί το αντίστοιχο προτεινόμενο έργο από την υπηρεσία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας.
       
      Ο κυβερνητικός οργανισμός έχει εξαγγείλει σχέδια για τη δοκιμή ασύρματης τεχνολογίας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, και ελπίζει να την εγκαταστήσει κάτω από τους αυτοκινητόδρομους και μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
       
      Μία αρχική μελέτη βιωσιμότητας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τώρα ο οργανισμός ζητά την υποβολή προσφορών από εταιρείες για δοκιμές εκτός δρόμων. Ωστόσο κάποιοι ειδικοί ακόμα αμφισβητούν το κατά πόσον ένα τέτοιο σύστημα θα είναι αποτελεσματικό από άποψη κόστους.
       
      Παρόμοιες τεχνολογίες έχουν ήδη δοκιμαστεί αλλού. Το 2013, η πόλη Γκούμι της Νότιας Κορέας ενεργοποίησε μια διαδρομή 12 χιλιομέτρων που επιτρέπει σε λεωφορεία με κατάλληλο εξοπλισμό να φορτίζονται ενώ κινούνται πάνω σε αυτή.
       
      Ηλεκτρικά καλώδια θαμμένα κάτω από το δρόμο χρησιμοποιούνται για να παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, τα οποία συλλέγονται από ένα πηνίο στο εσωτερικό της συσκευής και στη συνέχεια μετατρέπονται σε ηλεκτρισμό.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31320-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Παρουσιάζεται στην παραλία του Βόλου στις 6 του μηνός, το νέο μονοθέσιο αυτοκίνητο τύπου Φόρμουλα, από τη Centaurus Racing Team, το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και το Γραφείο Διαμεσολάβησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
       
      Η Centaurus Racing Team είναι μία ομάδα φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που ασχολείται με τη μελέτη, το σχεδιασμό και την κατασκευή μονοθέσιου αυτοκινήτου τύπου φόρμουλα.
       
      Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, το μονοθέσιο σχεδιάζεται με βάση τους κανόνες του παγκόσμιου διαγωνισμού Formula Student, στον οποίο συμμετέχουν αντίστοιχες ομάδες από όλο τον κόσμο.
       
      Η ομάδα από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Βόλου ιδρύθηκε το 2009 και έκτοτε, όπως αναφέρουν οι συμμετέχοντες φοιτητές, έχει συμμετάσχει στα τρία επίπεδα του παραπάνω διαγωνισμού. Οι διακρίσεις ξεκίνησαν το 2011, όταν η ομάδα πήρε την 1η γενική θέση στην Ιταλία, διαγωνιζόμενη μόνο με σχέδια για το μονοθέσιο. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε τόσο με σχέδια όσο και με μερικά κατασκευασμένα μηχανικά μέρη στο Silverstone της Αγγλίας, λαμβάνοντας την 3η θέση στο σχεδιασμό και την 5η θέση στην επιχειρηματική παρουσίαση. Η ολοκλήρωση του 1ου αυτοκινήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επιτεύχθηκε τον Ιούνιο του 2013. Η ομάδα, τιμώντας τις τοπικές παραδόσεις, έδωσε στο μονοθέσιο το όνομα του πιο γνωστού Κενταύρου της μυθολογίας, ονομάζοντας το ‘Χείρωνα’.
       
      Μετά τον Βόλο, επόμενος σταθμός για την παρουσίαση του μονοθέσιου οχήματος είναι η Ουγγαρία, όπου θα πραγματοποιηθεί σχετικός διαγωνισμός στις 21-24 Αυγούστου.
       
      Πηγή: http://www.enikos.gr/sports/239903,Agwnistiko_mono8esio_made_in_Thessaly.html
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Εκδόθηκε η ΚΥΑ Αριθμ. 43650 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2213/08.06.2019 με θέμα: Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων, της διαδικασίας, των δικαιολογητικών, και κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας για τη χορήγηση και την ανάκληση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπων.
      Διαδικασία και δικαιολογητικά χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπων απαιτείται άδεια η οποία εκδίδεται, με την επιφύλαξη των διατά­ξεων του άρθρου 10 της παρούσας, από τον δήμαρχο κατόπιν χορήγησης προέγκρισης από το κατά τόπο Συμ­βούλιο Κοινότητας και σε περίπτωση έλλειψης από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και σε περίπτωση έλλειψης από το Δημοτικό Συμβούλιο.
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπου σε Χερσαία Ζώνη Εμπορικού Λιμένα απαιτείται άδεια, η οποία εκ­δίδεται από τον Φορέα Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένα (Φ.Δ.Ε.Λ.), κατόπιν χορήγησης προέγκρισης από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπου εντός κύ­ριων ή μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων ή εγκα­ταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, εκδίδεται ξεχωριστή άδεια από την οικεία Περιφερειακή Υπη­ρεσίας Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Υπουργείου Τουρισμού ή την Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ), κατά περίπτωση.
      Για τη χορήγηση της προέγκρισης, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση στον οικείο δήμο, στην οποία δηλώνει την τοποθεσία στην οποία πρόκειται να λειτουργήσει ο παιδότοπος, επισυνάπτοντας διάγραμμα της περιοχής στο οποίο σημειώνεται η ακριβής του θέση.
      Εφόσον το κατάστημα στεγάζεται σε χώρο οριζό­ντιας ιδιοκτησίας, συνυποβάλλεται υπεύθυνη δήλω­ση του διαχειριστή της πολυκατοικίας, ή, εν ελλείψει ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του χώρου, στον οποίο θα εγκατασταθεί ο παιδότοπος, στην οποία δηλώνεται ότι ο Κανονισμός της Πολυκατοικίας ή εν ελλείψει, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών των στεγαζόμενων στο ίδιο κτίριο διαμερισμάτων, μη συμπεριλαμβανομένων των λοιπών χώρων, (καταστημάτων, βοηθητικών χώρων κ.λπ.) δεν απαγορεύει τη χρήση του χώρου τούτου για τη λειτουργία του υπό ίδρυση παιδότοπου. Εντός της Χερσαίας Ζώνης Εμπορικού Λιμένα το αίτημα απευθύ­νεται στον οικείο φορέα διαχείρισής του, συνοδευόμε­νο από Τοπογραφικό Διάγραμμα της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, στο οποίο σημειώνεται η ακριβής θέση της δραστηριότητας ως προς την οριογραμμή της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα.
      Η προέγκριση λογίζεται εκδοθείσα, μετά την άπρακτη πάροδο δεκαπενθημέρου από την αίτηση του ενδιαφε­ρομένου.
      Η προηγούμενη χορήγησή της δεν αποτελεί προϋπό­θεση έναρξης επιτηδεύματος στην οικεία Δ.Ο.Υ.
      Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι παρ. 2 και 3 του άρ­θρου 80 του ν. 3463/2006 (Α’ 114).
      Μετά τη χορήγηση της προέγκρισης, ο ενδιαφερόμε­νος οφείλει να προσκομίσει τα δικαιολογητικά της παρ. 2. Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου ή αδειοδοτούσα αρχή οφείλει, ευθύς ως συμπληρωθεί ο φάκελος, να τον διαβι­βάσει στην αρμόδια υγειονομική υπηρεσία, προκειμένου να γνωμοδοτήσει για τους υγειονομικούς όρους λειτουρ­γίας του παιδότοπου και στην πυροσβεστική υπηρεσία, για την έκδοση βεβαίωσης μέτρων πυροπροστασίας, οι οποίες οφείλουν μέσα σε τριάντα (30) ημέρες να προ- βούν σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες.
      Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των τριάντα (30) ημερών, από την υποβολή της αίτησης με τα δικαιολο­γητικά της παρ. 2, η άδεια λογίζεται εκδοθείσα. Στον ενδιαφερόμενο χορηγείται σχετική βεβαίωση, ύστερα από αίτησή του.
      Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, για τη χορή­γηση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου, μετά τη χορήγηση της προέγκρισης ίδρυσης είναι, κατά περίπτωση, τα ακόλουθα: α. Για τον κλειστό παιδότοπο:
      αα) αίτηση στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του κατά νόμο υπευθύνου, η επωνυμία, η έδρα και ο μέγιστος αριθμός των παιδιών που ψυχαγωγούνται,
      ββ) στις περιπτώσεις που αδειοδοτούσα αρχή είναι ο δήμος, το παράβολο που ορίζεται στην περίπτ. 1.6 της οικ. 61167/2007 απόφασης των Υφυπουργών Εσωτε­ρικών και Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός ύψους παραβόλου έκδοσης και αντικατάστασης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος» (Β’ 2438) κοινή υπουργική απόφαση.,
      γγ) φωτοαντίγραφο Δελτίου Ταυτότητας ή άλλου εγγράφου από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του ν. 1599/1986 και αν ο αιτών είναι αλλοδαπός – πολίτης κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φωτοαντί­γραφο ισχύουσας άδειας διαμονής που του επιτρέπει την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας. Αν πρόκειται για εταιρεία, φωτοαντίγραφο του καταστατι­κού της εταιρείας ή βεβαίωση έναρξης δραστηριότητας από το ΓΕ.Μ.Η., και δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της, με την οποία γνωστοποιείται ο υπεύθυνος των όρων λειτουργίας του παιδότοπου, καθώς και δήλωση απο­δοχής αυτού,
      δδ) υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του προσώ­που στο όνομα του οποίου εκδίδεται η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του παιδότοπου και, σε περίπτωση εταιρεί­ας του υπευθύνου του παιδότοπου, το περιεχόμενο της
      οποίας έχει ως εξής: «Ο/Η κάτωθι υπογράφων/ουσα δεν έχω καταδικαστεί σε οποιαδήποτε ποινή για κακούρ­γημα ή αμετάκλητα για ένα από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογράφη­σης, συκοφαντικής δυσφήμισης, παραχάραξης, σωμα­τικής βλάβης και παράβασης των διατάξεων περί ναρ­κωτικών ή για έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και δεν έχω στερηθεί λόγω καταδίκης για οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη των πολιτικών μου δικαιωμάτων», εε) σχεδιάγραμμα κάτοψης και τομή του καταστήμα­τος, σε τρία (3) αντίτυπα, διπλωματούχου ή πτυχιούχου μηχανικού ή άλλου, κατά νόμο έχοντος το δικαίωμα της υπογραφής, σε κλίμακα 1:50. Σε αυτά πρέπει να απεικο­νίζονται και να οριοθετούνται λεπτομερώς όλοι οι χώροι του παιδότοπου, οι εξοπλισμοί και οι παιχνιδοκατασκευ­ές, να αναφέρονται με ακρίβεια οι διαστάσεις, καθώς και οι τυχόν υπαίθριοι χώροι, εφόσον πρόκειται να χρησι­μοποιηθούν για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Επί του σχεδιαγράμματος βεβαιώνεται και υπογράφεται από το πρόσωπο που το συνέταξε, ότι το κτίριο είναι νόμιμο και ότι ο χώρος του παιδότοπου είναι κυρίας χρήσης, στστ) πιστοποιητικό Συμμόρφωσης του παιδότοπου από κατάλληλο διαπιστευμένο φορέα, ζζ) αποτύπωση του εγκατεστημένου εξοπλισμού παιχνιδιών σε κάτοψη υπό κλίμακα.
      β. Για τον υπαίθριο παιδότοπο απαιτούνται αναλόγως τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για τον κλειστό παιδότοπο.
      Δείτε την ΚΥΑ ριθμ. 43650 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2213/08.06.2019 εδώ:
       
    6. Τεχνολογία

      GTnews

      Στη διοργάνωση του πρώτου Μαραθώνιου Καινοτομίας Apps4Athens Hackathon, με επίκεντρο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Αθήνας και εν γένει των πόλεων θα προχωρήσει ο Δήμος Αθηναίων. Η δράση υλοποιείται από τη ΔΑΕΜ Α.Ε., την Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ του Δήμου Αθηναίων, την παλαιότερη εταιρεία ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
      Θα διεξαχθεί στις 30 και 31 Μαρτίου στο Σεράφειο και οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν έξυπνες λύσεις, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των πόλεων και στις απαραίτητες δεξιότητες για την αντιμετώπιση προκλήσεων, μέσω της τεχνολογίας. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Μαραθώνιος Καινοτομίας Apps4Athens Hackathon αποτελεί ένα ανοιχτό κάλεσμα συνεργασίας με την κοινότητα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας και απευθύνεται σε κάθε πολίτη που έχει ιδέες και προτάσεις για εφαρμογές και υπηρεσίες, οι οποίες θα υποστηρίξουν τη συμμετοχική στρατηγική του δήμου για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων σε σημαντικούς και κρίσιμους τομείς.
      Ενδεικτικές θεματικές ενότητες αφορούν στην καθημερινότητα και το περιβάλλον, την ανακύκλωση, τη διαχείριση ενέργειας, την εκπαίδευση, την προώθηση του εθελοντισμού, την προστασία των ευπαθών ομάδων, τον τουρισμό και τον πολιτισμό, τις υποδομές έξυπνης πόλης, την προώθηση της συμμετοχικότητας και της διαφάνειας και τη διασύνδεση των πολιτών. Κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου Καινοτομίας Apps4Athens Hackathon, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν προτάσεις και εφαρμογές οι οποίες θα ενισχύσουν την ψηφιακή παρουσία της Αθήνας, επιλύοντας προβλήματα και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών.
      Ειδικότερα, μπορούν να συμμετέχουν ως διαγωνιζόμενοι startup εταιρείες, μηχανικοί, προγραμματιστές, οικονομολόγοι, αναλυτές, ερευνητές, φοιτητές και γενικότερα οποιοσδήποτε έχει μια ιδέα σε θέματα που σχετίζονται με τις θεματικές ενότητες του Μαραθωνίου και ενδιαφέρεται να την αναπτύξει σε ολοκληρωμένη εφαρμογή.
      Για τις ομάδες που θα διακριθούν προβλέπονται συμβολικά χρηματικά βραβεία και δυνατότητες εξέλιξης των εφαρμογών σε συνεργασία με τον δήμο και με φορείς της οικονομίας και της κοινωνίας. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, ο δήμος Αθηναίων επιδιώκει να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα καινοτομίας και συνεργασίας, προσκαλώντας όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη μιας πιο ανθρώπινης, ανθεκτικής και ψηφιακά εξελιγμένης πόλης.
      Για πληροφορίες και εγγραφή οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα https://apps4athens.gr/ (τηλέφωνο 2144062700).
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο Δήμος Αθηναίων ενισχύει την ψηφιακή στρατηγική του και βελτιώνει σημαντικά την επικοινωνία και, κυρίως, την εξυπηρέτηση των πολιτών, με τη βοήθεια της «Νovoville». Της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων καθημερινότητας δημοτών και διάδρασης δήμου-δημότη που αναβαθμίζεται  τους τελευταίους μήνες προς όφελος των Αθηναίων.
      Η πλατφόρμα Novoville προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα αποστολής αιτημάτων, μέσω εφαρμογής κινητών τηλεφώνων και της ιστοσελίδας του Δήμου, για τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν στη λειτουργία της πόλης. Ο δημότης ή ο επισκέπτης της Αθήνας έχει τη δυνατότητα να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντά στην καθημερινότητα του, όπως π.χ. καμένες λάμπες, λακκούβες στο οδόστρωμα, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, μέχρι και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν την δημοτική συνδρομή. Κάθε πολίτης μπορεί να στείλει στις υπηρεσίες του Δήμου άμεσα και χωρίς κόστος ή γραφειοκρατικές διαδικασίες όλα τα αιτήματα που τον αφορούν.

      Η αποστολή αιτημάτων είναι δυνατή είτε μέσω της δωρεάν εφαρμογής Novoville για smartphones με λογισμικό Apple iOS και Google Android, είτε μέσω της Web εφαρμογής στην ιστοσελίδα του δήμου Αθηναίων. Γίνεται σε 4 απλά βήματα:
      ·         Επιλογή τοποθεσίας
      ·         Επιλογή κατηγορίας αιτήματος
      ·         Προσθήκη φωτογραφίας
      ·         Αποστολή του αιτήματος στο δήμο
      Στη συνέχεια, το αίτημα παραλαμβάνεται από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου Αθηναίων, ενώ ο δημότης λαμβάνει ενημερώσεις για την πορεία επίλυσης του μέχρι την οριστική του διευθέτηση.
      Με τον τρόπο αυτό, οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων έχουν πραγματική εικόνα των ζητημάτων της πόλης, μπορούν να προγραμματίσουν καλύτερα τις εργασίες τους και κυρίως είναι υπόλογες για το έργο και την ανταπόκριση τους προς του πολίτες. Κάθε φορά που ένα ζήτημα επιλύεται, ο δημότης λαμβάνει «ζωντανή» ενημέρωση στο κινητό του τηλέφωνο. Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής, οι δημότες μπορούν να ενημερώνονται για όλες τις εκδηλώσεις και για σημαντικά νέα και ανακοινώσεις του Δήμου.
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος θα δημιουργηθεί ένα νέο εκπαιδευτικό, διαδραστικό πολυμεσικό μουσείο, ανοιχτό στο κοινό. Στόχο του μουσείου αποτελεί η ανάδειξη των ιστορικών και αρχαιολογικών στοιχείων της Ακαδημίας και η προσέγγιση του χώρου της φιλοσοφίας και των ιδεών με την χρήση των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών.
       
      Το Ψηφιακό Μουσείο θα εγκατασταθεί σε ένα νέο κτήριο του Δήμου Αθηναίων, στην Ακαδημία Πλάτωνος και θα περιλαμβάνει σειρά φυσικών εκθεμάτων και πολυμεσικών εφαρμογών με ποικίλες θεματικές ενότητες. Μέσω πολλαπλών επιπέδων πληροφορίας αποτελούμενης από κείμενα, πολυμεσικό υλικό και εικόνες, ο επισκέπτης θα περιηγείται τόσο στον χώρο (Ακαδημία Πλάτωνος και ευρύτερη περιοχή) όσο και στον «κόσμο των ιδεών». Η παρουσίαση στοχεύει, πέρα από την ανάδειξη της περιοχής και του πλατωνισμού, στη δημιουργία ερεθισμάτων για συζήτηση εντός και εκτός του χώρου. Οι παρουσιάσεις θα είναι δίγλωσσες.
       
      Η έκθεση είναι μία «βουτιά» στο χρόνο. Θα ξεκινάει από τη σημερινή αθηναϊκή γειτονιά της Ακαδημίας Πλάτωνος. Σε μία διαδρομή, στον εξωτερικό χώρο του κτηρίου, ο χρόνος θα κυλάει προς τα πίσω και εμείς θα βλέπουμε τα στάδια της αποκάλυψης και της ανακάλυψης του αρχαιολογικού χώρου. Προετοιμαζόμαστε για τη «γνωριμία» με τον Πλάτωνα.
       
      Στην πρώτη αίθουσα του Μουσείου θα γνωρίζουμε τον Πλάτωνα ως ιστορικό πρόσωπο που έδρασε στην Αθήνα του 4ου π.Χ. αι., ενώ ταυτοχρόνως θα γνωρίζουμε τον αρχαιολογικό χώρο της «Ακαδημίας Πλάτωνος» ως τον τόπο που έδρασε ο Πλάτωνας.
       
      Η δεύτερη αίθουσα θα αφιερώνεται στο έργο και τις μεθόδους του Πλάτωνα. Εκεί θα δίνεται η ευκαιρία στον επισκέπτη να «φιλοσοφήσει» και να συνειδητοποιήσει κατά πόσο η σκέψη του Πλάτωνα τον αφορά.
       
      Στην τρίτη αίθουσα θα βλέπουμε τους τρόπους που η μορφή και το έργο του Πλάτωνα ταξιδέψε μέσα στο χρόνο, ξεκινώντας από τους άμεσους συνεχιστές της Ακαδημίας και φτάνοντας στο σήμερα. Πώς οι θέσεις του επηρέασαν τη φιλοσοφική σκέψη και ενέπνευσαν την ανθρωπότητα;
       
      Η έκθεση θα καταλήγει στο σήμερα με την έξοδο στη γειτονιά. Τι σημαίνει άραγε να ζει κανείς σήμερα στη «γειτονιά του Πλάτωνα»;
       
      Πηγή: http://www.filologikos-istotopos.gr/2015/11/27/akadimia-platonos-neo-psifiako-mousio/
    9. Τεχνολογία

      basgoud

      Το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo, το οποίο θα προσφέρει μακράν πιο ακριβές γεωγραφικό στίγμα σε σχέση με το GPS του αμερικανικού στρατού, θα είναι έτοιμο να αρχίσει να προσφέρει τις πρώτες υπηρεσίες μετά την εκτόξευση τεσσάρων ακόμα δορυφόρων το απόγευμα της Πέμπτης.
       
      Τα τέσσερα σκάφη εκτοξεύτηκαν στις 15.06 ώρα Ελλάδας από το ευρωπαϊκό διαστημικό κέντρο στο Κουρού της Γαλλικής Γουιάνας, κοντά στον ισημερινό.
       
      Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε εκτόξευση του Galileo ο νέος ευρωπαϊκός πύραυλος «βαρέων βαρών» Ariane 5 -μέχρι σήμερα οι δορυφόροι του συστήματος εκτοξεύονταν με ρωσικά Soyuz, δύο κάθε φορά.
       
      Στην τελική του μορφή, ο αστερισμός του Galileo θα αποτελείται από 30 δορυφόρους (Πηγή: Galileo)
       
      Με την ενεργοποίηση των νέων δορυφόρων, ο αστερισμός του Galileo θα περιλαμβάνει 18 σκάφη. Στην τελική του μορφή, το σύστημα θα περιλαμβάνει 24 πρωτεύοντες δορυφόρους, μοιρασμένους σε τρία τροχιακά επίπεδα στον ουρανό, καθώς και τουλάχιστον 6 εφεδρικούς δορυφόρους.
       
      Οι δορυφόροι που έχουν εκτοξευτεί ως σήμερα είναι ωστόσο αρκετοί προκειμένου να αρχίσει το Galileo να προσφέρει τις πρώτες υπηρεσίες του τις επόμενες εβδομάδες.
       
      Ακρίβεια ενός μέτρου
       
      Έξυπνα κινητά και άλλες συμβατές συσκευές θα μπορούν έτσι να λαμβάνουν το σήμα του Galileo, το οποίο θα προσφέρει τελικά ακρίβεια στίγματος μικρότερη από ένα μέτρο -συγκριτικά με περίπου δέκα μέτρα στο αμερικανικό GPS.
       
      Το ευρωπαϊκό και το αμερικανικό σύστημα είναι πάντως συμβατά μεταξύ τους ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια. Τσιπ δορυφορικής πλοήγησης που λαμβάνουν σήματα και από τα δύο συστήματα διατίθενται ήδη στην αγορά.
       
      Το Galileo, κόστους άνω των 7 δισ. ευρώ, ανήκει επισήμως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA να παίζει ρόλο εργολάβου και τεχνικού συμβούλου.
       
      Σε αντίθεση με το σύστημα GPS, το οποίο ανήκει επίσημα στον αμερικανικό στρατό, το Galileo έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα.
       
      Θα προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις μεταφορές και τα σωστικά συνεργεία, καθώς και δωρεάν υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.
       
      Η Ρωσία, στο μεταξύ, αναπτύσσει το δικό της αντίστοιχο σύστημα Glonass, ενώ στην Κίνα λειτουργεί ήδη το σύστημα Beidυ.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/physics-space/article/?aid=845156
       

    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια σειρά από τροποποιήσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), με βασικό στόχο τη μεγαλύτερη απορρόφηση των πόρων του προγράμματος με  ενίσχυση των κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στους εταιρικούς στόλους.
      Το ΥΠΕΝ κατέθεσε στη Βουλή, σχετικό έγγραφο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχουυ, σύμφωνα με το οποίο οι βασικές τροποποιήσεις θα είναι οι εξής:
      Οι εταιρίες θα έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν αίτημα υπαγωγής για την αγορά ή μίσθωση έως και 10 οχημάτων, έναντι 3 ή 6 για νησιωτικές περιοχές όπως ισχύει. Οι εταιρίες θα έχουν την δυνατότητα απόσυρσης ίσου αριθμού οχημάτων με τον αριθμό που αιτούνται προς επιδότηση. Οι εταιρίες θα έχουν την δυνατότητα υποβολής αιτήματος υπαγωγής για την αγορά και εγκατάσταση «έξυπνων» φορτιστών σε ποσοστό ίσο με 50% επί των οχημάτων που αιτούνται προς ενίσχυση, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση τους θα είναι αμιγώς εταιρική και όχι για εμπορικούς σκοπούς και θα τεκμαίρεται το δικαίωμα εγκατάστασης στον τόπο υλοποίησης.  Εταιρίες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, της διανομής κατ' οίκον και της διανομής δεμάτων (courier) θα έχουν τη δυνατότητα να επιδοτούνται για την αγορά έως 10 ποδηλάτων, προωθώντας με τον τρόπο αυτό την μικροκινητικότητα και το last mile της αλυσίδας διανομής. Το ποσό της απόσυρσης για τα ταξί θα αυξηθεί στις 5.500 ευρώ, ωστόσο, ειδικά για το στόλο των ταξί προβλέπεται συνολικά αύξηση του ποσοστού και ποσού επιδότησης, αξιοποιώντας και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σε ό,τι αφορά τα δίκυκλα και πιο συγκεκριμένα τις κατηγορίες από L5e έως L7e, αυτές, δηλαδή, στις οποίες περιλαμβάνονται τα μικροαυτοκίνητα, προβλέπεται αύξηση του μέγιστου ποσού επιδότησης, το οποίο θα διαμορφωθεί στις 2.500 ευρώ έναντι των 800 ευρώ που ισχύει σήμερα, με στόχο την προώθηση των τετράτροχων μικρού μεγέθους (λόγω χαρακτηριστικών, μέγιστης ταχύτητας κλπ, ταξινομούνται στην κατηγορία δικύκλων, τρικύκλων αν και το κόστος αγοράς τους κυμαίνεται ανάμεσα στις 8.000 ευρώ και 11.000 ευρώ). Προβλέπεται η άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στο πέρας της περιόδου χρονομίσθωσης (leasing), κίνητρο το οποίο αναμένεται να έχει ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στους εταιρικούς στόλους.  To «Κινούμαι Ηλεκτρικά» μέχρι σήμερα
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ΥΠΕΝ, στη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν υποβληθεί 14.990 αιτήσεις, εκ των οποίων έχουν ελεγχθεί 14.005 και έχουν εγκριθεί ως προς την υπαγωγή τους 11.002, ήτοι ποσοστό 78,5%.
      Ο αριθμός των αιτημάτων ολοκλήρωσης ανέρχεται σε 4.650, εκ των οποίων έχουν ελεγχθεί και ολοκληρωθεί επιτυχώς 2.500 και έχουν πληρωθεί 1.430.
      Το συνολικό ποσοστό επιδότησης που αντιστοιχεί στο πλήθος αυτό των πληρωμένων αιτήσεων ανέρχεται σε 1.460.501,21 ευρώ. Προς υπογραφή είναι νέα απόφαση πληρωμής, η οποία αφορά σε 336 αιτήσεις συνολικού ποσού επιδότησης 353.355,65 ευρώ.
      Με βάση τα παραπάνω, η συνολική απορρόφηση των αιτημάτων που έχουν υπαχθεί στην δράση ανέρχεται σε 13.941.070 ευρώ, ήτοι ποσοστό 31% επί του εγκεκριμένου προϋπολογισμού της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Η εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων Boeing είπε χθες ότι έχει εκμοντερνίσει τις τεχνικές προδιαγραφές της, ή τα χαρακτηριστικά απόδοσης, των αεριωθουμένων της για να συμφωνούν περισσότερο με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες και με την τάση προς βαρύτερους επιβάτες, καθίσματα και εμπορεύματα, προσθέτοντας ότι τα ίδια τα αεροσκάφη δεν θα αλλάξουν.
       
      Οι προδιαγραφές τροποποιήθηκαν εδώ και μερικές μέρες για να ταιριάζουν καλύτερα με την πραγματική τους απόδοση, κάτι που ειδικοί της βιομηχανίας είπαν ότι είχε γίνει με μεγάλη καθυστέρηση.
       
      Η Boeing αύξησε τον αριθμό θέσεων στα κύρια και πιο ευρύχωρα αεροπλάνα της, τα 787 και 777, πράγμα που θα μειώσει το κόστος κάθε θέσης για τις αεροπορικές εταιρείες. (Ο αριθμός των θέσεων για τα στενότερα 737 δεν θα αλλάξει.)
       
      Η εταιρεία επίσης μείωσε την εμβέλεια όλων των αεροπλάνων της, που βασίζεται στον όγκο καυσίμων του, με τη μέγιστη μείωση στο νέο μοντέλο 787-9, που μπήκε στην αγορά πρόσφατα, κατά 1.230 χιλιόμετρα.
       
      Οι αλλαγές σχετίζονται με την αλλαγή στα καθίσματα της ανώτερης κατηγορίας θέσεων (premium), οι οποίες ανοίγουν για να γίνουν κρεβάτια, και ζυγίζουν περίπου 45.5 κιλά παραπάνω απ' ό,τι στο παρελθόν. Οι υπολογισμοί για το μέσο βάρος των επιβατών και των αποσκευών είναι επίσης υψηλότεροι, αν και η εταιρεία αρνήθηκε να τις διευκρινίσει.
       
      Με τις αλλαγές, το μεγαλύτερο αεροπλάνο της Boeing, το 747-8, παύει να είναι το μεγαλύτερο επίσης και στην βασική χωρητικότητα. Το 777-9Χ, μια παραλλαγή σκάφους που θα κυκλοφορήσει μετά το 2020, αναμένεται να μπορεί να μεταφέρει έως 425 επιβάτες σε δύο κατηγορίες θέσεων, συγκριτικά με το 747-8, που μεταφέρει 410 επιβάτες σε τρεις κατηγορίες θέσεων.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138589/allazei-tis-prodiagrafes-ton-aeroplanon-tis-i-boeing#.VcGcdjr9SDk.facebook
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Αμερικανική start-up μπαταριών η Rondo Energy, η οποία ισχυρίζεται ότι είναι σε θέση να μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές CO2 χρησιμοποιώντας μπαταρίες από τούβλα, υπέγραψε συμφωνία με την Πορτογαλική EDP για να συνδυάσει την τεχνολογία της με ηλιακά πάρκα.
      Το σύστημα Rondo χρησιμοποιεί ηλεκτρικά θερμαντικά στοιχεία ανάλογα αυτών που βρίσκονται σε τοστιέρες και φούρνους για να θερμάνει χιλιάδες τόνους πήλινων τούβλων. Αυτά τα τούβλα μπορούν να φτάσουν σε θερμοκρασίες 1.500°C και ένα μόνο τεμάχιο μπορεί να αποθηκεύσει τόση ενέργεια όσο ένα Tesla Model X. Σύμφωνα με τη Rondo, αυτά τα τούβλα μπορούν να διατηρήσουν τη θερμότητα με λιγότερο από το 1% απώλειας ενέργειας καθημερινά. Η κατασκευή ενός συστήματος σε κλίμακα μπορεί να παρέχει αρκετή θερμική ενέργεια για την τροφοδοσία ενός εργοστασίου ή τη λειτουργία μιας γεννήτριας ατμού.
      Αυτή η μπαταρία είναι ικανή να τροφοδοτεί βιομηχανικές δραστηριότητες. Σε συνεργασία με την ενεργειακή εταιρεία EDP με έδρα την Πορτογαλία, η Rondo θα τροφοδοτήσει έως και 2 γιγαβάτ εγκαταστάσεων μπαταριών θερμότητας σε όλη την Ευρώπη. Η συμφωνία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2025.
      Η EDP θα αναπτύξει αποκεντρωμένα και μεγάλης κλίμακας ηλιακά και αιολικά πάρκα, τα οποία θα λειτουργούν σε συνδυασμό με την  Superhot Brick μπαταρία της Rondo για την παροχή θερμικής ενέργειας στους υπάρχοντες πελάτες.
      Η συνεργασία της Rondo με την EDP θα είναι η πιο σημαντική ανάπτυξη της αμερικανικής startup μέχρι σήμερα. 

      Η Rondo ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία της μπορεί να μειώσει τις βιομηχανικές εκπομπές κατά 80% και μπορεί να παρέχει σταθερότητα στο δίκτυο χρησιμοποιώντας και αποθηκεύοντας την υπερβάλλουσα ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Ως εκ τούτου, θα δημιουργήσει μια ευέλικτη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να απορροφήσει αυτήν την ισχύ όταν το δίκτυο είναι πλήρες.
      Το περασμένο έτος, επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Microsoft και του πετρελαϊκού γίγαντα Saudi Aramco, συμμετείχαν σε αύξηση κεφαλαίου της Rondo κατά $ 60 εκατ., με στόχο την επιτάχυνση της διάθεσης των μπαταριών της παγκοσμίως.
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια νέα επιβάρυνση αναμένεται να έχουν σύντομα οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τις ανάγκες συμπλήρωσης και ανανέωσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτιρίων.
       
      Όπως αναφέρει το «Εθνος», το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος έχει ήδη σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας και εκτιμάται ότι μέσα στο 2014 θα ξεκινήσει η εφαρμογή του θεσμού ο οποίος προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή όλων των κτιρίων της χώρας, εντός μίας 10ετίας.
       
      Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να πληρώνουν οι ίδιοι για τη σύνταξη της ηλεκτρονικής ταυτότητας με την αμοιβή του μηχανικού να είναι από 150 έως 200 ευρώ για κάθε διαμέρισμα.
       
      Η ηλεκτρονική ταυτότητα προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή των κτιρίων μέσα σε μία δεκαετία ενώ όσα κτίρια δεν δηλωθούν θα χαρακτηρίζονται αυθαίρετα και θα υπάρχουν κυρώσεις.
       
      Επίσης σε περίπτωση λανθασμένων στοιχείων οι μηχανικοί θα κινδυνεύουν με πρόστιμα από 2.000 έως 20.000 ευρώ και αναστολή άδειας άσκησης επαγγέλματος για 2-24 μήνες.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα στις πολιτικατοικίες μπορεί να γίνει καταγραφή στο σύνολο του κτιρίου είτε για κάθε διαμέρισμα ξεχωριστά. Οι ένοικοι μπορούν να συμφωνήσουν και να φτιάξουν την ταυτότητα του κτιρίου, αν όμως δεν συμφωνέι η πλειοψηφία μπορεί κάποιος ιδιοκτήτης στην έκδοση ταυτότητας μόνο για το διαμέρισμά του.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/article/46501/erhetai-neo-haratsi-150-eos-200-eyro-gia-kathe-diamerisma
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο οδηγός στη διαδικασία φόρτισης των μπαταριών.
      Εκτός από τον μεγάλο χρόνο που απαιτείται για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών, προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και όσοι κατοικούν σε πολυκατοικίες και συγκροτήματα κατοικιών χωρίς γκαράζ. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εντοπίσει τα προβλήματα και αναζητούν τις καλύτερες λύσεις για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των μελλοντικών τους πελατών.
      Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι οι έρευνες έδειξαν πως τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της καινούργιας σειράς ID, θα έχουν ανάγκη μόνο από μια φόρτιση την εβδομάδα. Οι προδιάγραφες τους αναφέρουν ότι η αυτονομία με πλήρη φόρτιση ανέρχεται έως τα 550 χλμ.
      Καθώς η πλειονότητα των οδηγών που θα χρησιμοποιούν τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα διανύει περίπου 50 χλμ., η αυτονομία αρκεί για να καλύψει τις εργάσιμες ημέρες. Με βάση τις αναλύσεις της Volkswagen, εκτιμάται ότι περίπου το 50% των φορτίσεων θα πραγματοποιούνται στο σπίτι κατά την διάρκεια της νύχτας ενώ το 20% θα πραγματοποιείται στους χώρους της εργασίας. Η Volkswagen θα προσφέρει ταχυφορτιστές νέας γενιάς οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε φορτηγά, γκαράζ ή εταιρικά πάρκινγκ.
      Η τιμή εκκίνησης για τους ταχυφορτιστές της Volkswagen θα είναι περίπου 300 ευρώ, συν το κόστος εγκατάστασης. Η γερμανική εταιρία σχεδιάζει επίσης να παράγει ταχυφορτιστές οι οποίοι δουλεύουν αμφίδρομα, δηλαδή επιτρέπουν την παροχή της ενέργειας που περισσεύει από τις μπαταρίες του αυτοκινήτου στο δημόσιο δίκτυο. Τη νύχτα (σε περιόδους χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας σε ιδιωτικές κατοικίες και επιχειρήσεις), τα ηλεκτρικά οχήματα που συνδέονται με τους αμφίδρομους ταχυφορτιστές χρησιμεύουν επίσης ως μπαταρία για πλεονάζουσα χωρητικότητα.
      Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι το 25% των φορτίσεων θα πραγματοποιείται σε δημόσιους σταθμούς γρήγορης φόρτισης, ενώ το 5% θα πραγματοποιείται στους αυτοκινητοδρόμους. Η εταιρία εκτιμά ότι με πλήρη φόρτιση και μια γρήγορη φόρτιση στον δρόμο τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα θα διανύουν ακόμη και 700 χλμ. Σε σταθμό ταχείας φόρτισης με ισχύ 125 kW, η φόρτιση θα ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά.
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Μία οπτική αναβάθμιση θα έρθει σύντομα στο Google Maps, το οποίο θα προσφέρει περισσότερες λεπτομέρειες στο χάρτη για άμεση αναγνώριση του τοπίου.
      Οι δορυφόροι της Google έχουν χαρτογραφήσει σε υψηλή ανάλυση τις περιοχές που κατοικεί το 98% του ανθρώπινου πληθυσμού και χάρη σε μία νέα αλγοριθμική τεχνική χρωματισμού του χάρτη, θα μπορεί εύκολα να μεταφραστεί το έδαφος σε κατανοητές, έντονες απεικονίσεις.
      Πλέον, ένα μέρος θα σας δίνει μία καλή ιδέα των φυσικών χαρακτηριστικών του, για να μπορείτε εύκολα να ξεχωρίσετε παραλίες, ερήμους, δάση, ποτάμια, λίμνες και άλλα. Με μία ματιά θα ξέρετε αν η περιοχή έχει έντονη βλάστηση ή αν υπάρχει χιόνι στις βουνοκορφές.




      Για τις πόλεις, η Google ετοιμάζει μία αναβάθμιση η οποία θα απεικονίζει με ακρίβεια το σχήμα και το πλάτος του δρόμου, ενώ θα περιλαμβάνει περισσότερες πληροφορίες για πεζοδρόμια και διαβάσεις. Η αναβάθμιση αυτή θα ξεκινήσει από τους δρόμους του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και του Σαν Φρανσίσκο.

       
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, 112, μπορεί τώρα να εντοπίσει τη θέση του καλούντος, χάρη στην τεχνολογική πρόοδο η οποία χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. αναφέρει η Euractiv Ισπανίας.
       
      Αυτό το βήμα προς τα εμπρός επιτεύχθηκε χάρη στο πρόγραμμα «Βοήθεια 112», το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ. Περίπου 300.000 καλούντες σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κάθε χρόνο δεν είναι σε θέση να δώσουν λεπτομέρειες σχετικά με τη θέση τους λόγω του στρες, της έλλειψης γνώσης ή ασθένειας: ένα πρόβλημα το οποίο το πρόγραμμα στοχεύει να λύσει. Στηριζόμενη σε δεδομένα από παγκόσμια δορυφορικά συστήματα πλοήγησης (GNSS), η πρωτοβουλία έχει δοκιμαστεί στη Λιθουανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστρία.
       
      Χρησιμοποιώντας το Galileo
       
      Σύμφωνα με την Επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς Elżbieta Bieńkowska, «η δορυφορική πλοήγηση είναι ζωτικής σημασίας για τον προσδιορισμό της ακριβούς θέσης των κλήσεων προς το 112 και για να σωθούν ζωές.
       
      Το Galileo μπορεί να εντοπίσει καλούντες με μεγαλύτερη ακρίβεια». Το Galileo είναι το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης το οποίο αναπτύχθηκε από την ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος. Θεωρείται ότι είναι πιο ακριβές και πιο προηγμένο από το αμερικανικό (GPS) και το ρωσικό (GLONASS), αλλά αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα και καθυστερήσεις.
       
       
      Η έναρξη των πρώτων υπηρεσιών του Galileo και τα πρώτα smartphones Galileo διατίθενται στην αγορά δείχνουν πώς τα χωρικά δεδομένα κάνουν τη διαφορά στις ζωές των πολιτών της ΕΕ», δήλωσε.
       
      Όταν θα είναι πλήρως λειτουργικό, το ευρωπαϊκό GNSS θα διαθέτει 30 δορυφόρους σε τροχιά οι οποίοι θα παρέχουν συνεχή, ακριβή δεδομένα θέσης, και θα διαχειρίζεται ταυτόχρονα από διάφορες τοποθεσίες για να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία τους. Το πρόγραμμα Βοήθεια 112 πέρασε ένα χρόνο αναλύοντας τη διαθέσιμη τεχνολογία και τον καθορισμό των προϋποθέσεων για τη βελτίωση του εντοπισμού των κλήσεων έκτακτης ανάγκης στην καλύτερη δυνατή τιμή.
       
      Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής για την ψηφιακή ενιαία αγορά Άντρους Άσιπ, δήλωσε ότι «Χαιρετίζω αυτό το σημαντικό βήμα, το οποίο βοηθά τους ανθρώπους σε κίνδυνο και δείχνει πώς η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να τους κάνει να νιώσουν πιο ασφαλείς. Ελπίζω ότι στο μέλλον όλοι οι Ευρωπαίοι θα μπορούν να επωφεληθούν από τη βελτίωση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, χάρη στον εντοπισμό των δεδομένων θέσης».
       
      Η ευρωπαϊκή μέρα για το 112
       
      Οι εξελίξεις αυτές δημοσιεύθηκαν στην έκθεση για την Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112, στις 11 Φεβρουαρίου. Αυτή η μέρα βρίσκεται στο ημερολόγιο της ΕΕ από το 2009, για την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και τον τρόπο πρόσβασης σε αυτές. Σύμφωνα με την Ένωση για τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης, λιγότερο από το ήμισυ των πολιτών της ΕΕ γνωρίζουν για αυτή την υπηρεσία, παρά τις περισσότερες από δύο δεκαετίες λειτουργίας της υπηρεσίας. Ο αριθμός 112 είναι χωρίς χρέωση από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, χάρη στη νομοθεσία που ψηφίστηκε το 1991.
       
      Πηγή: http://www.euractiv.gr/section/kainotomia-texnologia/news/anavathmisi-tou-enieou-arithmou-112-logo-tis-doryforikis-technologias/
    17. Τεχνολογία

      VirusX2

      O ΔΕΔΔΗΕ θέτει υπόψη των καταναλωτών του δικτύου ΧΤ ότι στον ιστότοπο του, στο χώρο «Χρηστικές Εφαρμογές» διατίθεται εφαρμογή για την αναζήτηση από τους ίδιους της ημερομηνίας λήξης της Υπεύθυνης Δήλωσης Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) της παροχής τους, προκειμένου να προβαίνουν έγκαιρα σε επανελέγχους των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων τους.
    18. Τεχνολογία

      GTnews

      Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι υποδέχεται πλέον αιτήσεις σύνδεσης για σταθμούς AΠΕ & ΣΥΘΗΑ ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού (net billing) & εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού (virtual net billing) για το σύνολο της επικράτειας.
      Ακολουθούν οδηγίες καταχώρησης αιτήσεων ανά δίκτυο διανομής:
      Hπειρωτική χώρα και διασυνδεδεμένων με αυτή νησιών (συμπεριλαμβάνεται η Κρήτη):
      Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας όπου απαιτείται είσοδος μέσω ΓΓΠΣ, αποκλειστικά με τους κωδικούς TAXISnet του αιτούντος. 
      Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών:
      Αποκλειστικά μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο με την συνυποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Για όλα τα νησιά του παρακάτω πίνακα, τα αιτήματα θα υποβάλλονται στην κεντρική ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]
      ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΦΒ ΣΤΑΘΜΩΝ
      ΑΡΜΟΔΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΔΕΔΔΗΕ
      ΝΗΣΙ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΩ
      ΑΡΚΙΟΙ, ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ, ΓΥΑΛΙ, ΚΑΛΥΜΝΟΣ, ΚΩΣ, ΛΕΙΨΟΙ, ΛΕΡΟΣ, ΝΙΣΥΡΟΣ, ΠΑΤΜΟΣ, ΤΕΛΕΝΔΟΣ, ΨΕΡΙΜΟΣ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΡΟΔΟΥ
      ΜΕΓΙΣΤΗ, ΡΟΔΟΣ, ΣΥΜΗ, ΤΗΛΟΣ, ΧΑΛΚΗ, ΚΑΡΠΑΘΟΣ, ΚΑΣΟΣ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
      ΣΚΥΡΟΣ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
      ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ, ΟΘΩΝΟΙ
      ΥΠΟΤΟΜΕΑΣ
      ΚΙΜΩΛΟΣ, ΚΥΘΝΟΣ, ΜΗΛΟΣ, ΣΕΡΙΦΟΣ, ΣΙΦΝΟΣ
      ΔΥΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΥΡΟΥ
      ΑΜΟΡΓΟΣ, ΔΟΝΟΥΣΑ, ΑΝΑΦΗ, ΘΗΡΑ, ΘΗΡΑΣΙΑ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΛΕΣΒΟΥ
      ΛΕΣΒΟΣ, ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΙ
      ΑΓ.ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ, ΛΗΜΝΟΣ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΑΜΟΥ
      ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ, ΣΑΜΟΣ, ΘΥΜΑΙΝΑ, ΙΚΑΡΙΑ, ΦΟΥΡΝΟΙ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΧΑΝΙΩΝ
      ΓΑΥΔΟΣ, ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ
      ΠΕΡΙΟΧΗ ΧΙΟΥ
      ΟΙΝΟΥΣΣΕΣ, ΧΙΟΣ, ΨΑΡΑ
      ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
      ΑΡΜΟΔΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΔΕΔΔΗΕ
      ΝΗΣΙ
      ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ ΔΙΚΤΥΟΥ
      Όλα τα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά (ΜΔΝ)
      Τα παραπάνω ισχύουν στο πλαίσιο της Υπουργικής Απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/93976/2772 (ΦΕΚ 5074/Β/05.09.2024) «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/15084/382/19.02.2019 υπουργικής απόφασης «Εγκατάσταση σταθμών παραγωγής από αυτοπαραγωγούς με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού ή εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού σύμφωνα με το άρθρο 14Α του ν. 3468/2006, όπως ισχύει, και από Ενεργειακές Κοινότητες με εφαρμογή εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4513/2018» (Β’ 759).».
      Την Τρίτη 08/10/2024 θα εκδοθεί νεότερη ανακοίνωση σχετικά με την υποδοχή αιτήσεων για:
      Σταθμούς με σύστημα αποθήκευσης Σταθμούς συμψηφισμού αυτοκαταναλωτών που ενεργούν από κοινού (πολυκατοικία) σταθμούς αυτοκαταναλωτή που ανήκουν ή διαχειρίζονται από τρίτο πρόσωπο
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο σχεδιαστής Joe Doucet αποκάλυψε τον στρόβιλο Airiva – ένα αρθρωτό σύστημα παραγωγής αιολικής ενέργειας που σχεδιάστηκε ωστε να μπορεί να εγκατασταθεί εντός του αστικού ιστού.
      Επί του παρόντος, το ενεργειακό σύστημα Airiva διαθέτει κατακόρυφα πτερύγια ύψους δύο μέτρων με σχήμα γλυπτικής έλικας, αντί για την έλικα που συνήθως παρατηρείται σε μεγάλες ανεμογεννήτριες αιολικών πάρκων.
      Αυτές οι λεπίδες δημιουργούν μια ρέουσα κίνηση καθώς περιστρέφονται, η οποία είναι το κλειδί για τη σχεδίαση, σύμφωνα με τον Doucet, καθώς βοηθά αυτά τα συστήματα να θεωρηθούν ως μια επιθυμητή προσθήκη σε κτίρια, πανεπιστημιουπόλεις ή στις άκρες των δρόμων.
      Το Airiva είναι μια μορφή παραγωγής ενέργειας, η οποία κατατάσσεται σε εκείνες που τοποθετούνται σε στέγες, κήπους ή άλλες μικρές τοποθεσίες για χρήση από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου ή άλλους στη γύρω περιοχή. Οι υποστηρικτές της επιτόπιας ενεργειακής υποδομής υποστηρίζουν ότι υπάρχει λιγότερη απώλεια ενέργειας όταν η ενέργεια χρησιμοποιείται τοπικά και ότι αυτά τα συστήματα παρέχουν στους χρήστες τους ανθεκτικότητα έναντι των διακοπών στο δίκτυο.
      Για να γίνει το Airiva προσαρμόσιμο σε πολλά αστικά σενάρια, το σύστημα είναι αρθρωτό και κλιμακωτό με τέσσερις λεπίδες που περικλείονται σε τετράγωνα "τμήματα τοίχου" που μπορούν να ενωθούν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν μια μονάδα βασικά ατελείωτου μήκους.
      Ο Doucet σχεδίασε για πρώτη φορά μια έκδοση του Airiva concept το 2021, αφού ερεύνησε διανεμημένα ενεργειακά προϊόντα για ένα έργο και διαπίστωσε ότι δεν ήταν πολλά κατασκευασμένα με προσοχή στην αισθητική.
      Η τρέχουσα έκδοση είναι το αποτέλεσμα δύο ετών μηχανικής, ανάπτυξης και δοκιμών, με τη βασική αλλαγή να είναι το σχήμα και το μέγεθος των λεπίδων. Το ελικοειδές σχήμα τους προέκυψε ως το πιο υψηλών επιδόσεων αφού αξιολογήθηκαν 16 ιδέες λεπίδων και δοκιμάστηκαν τρεις εκδόσεις σε εγκαταστάσεις αεροδυναμικής σήραγγας.
      Οι τουρμπίνες δεν έχουν σχεδιαστεί για να είναι τόσο ισχυρές όσο η μεγάλη βιομηχανική εκδοχή, με την Airiva να υπολογίζει ότι κάθε τμήμα τοιχώματος τεσσάρων στροβίλων μπορεί να παρέχει μια σχετικά μικρή ετήσια παραγωγή ενέργειας της τάξης των 1.100 κιλοβατώρων, βάσει αρχικών δοκιμών.
      Ωστόσο, η Airiva σχεδιάστηκε για να συμπληρώνει αντί να αντικαθιστά άλλες πηγές ενέργειας, όπως η ηλεκτρική ενέργεια του δικτύου, και η εταιρεία αναμένει ότι τα συστήματά της θα συμβάλουν σημαντικά στην κάλυψη των ενεργειακών απαιτήσεων των αστικών κτιρίων.

      Η εταιρεία θεωρεί ως καλούς πιθανούς χώρους για τις μονάδες της εμπορικά κτίρια και πανεπιστημιουπόλεις, δημοτικές και δημόσιες εγκαταστάσεις, αεροδρόμια, οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα υποδομής και λιμάνια και παράκτιες περιοχές .
      Οι τουρμπίνες Airiva είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο με πλαστικό με έγχυση για τις λεπίδες. Η εταιρεία έχει στόχο τη χρήση 80% ανακυκλωμένων υλικών, μόλις περάσει στη φάση της μαζικής παραγωγής.



      Η Airiva θα δοκιμάσει ένα πρωτότυπο πλήρους κλίμακας της μονάδας της αργότερα φέτος, το οποίο θα αποτελείται από δύο τμήματα τοίχου με τέσσερις τουρμπίνες το καθένα, καθώς και έναν "τελικό κόμβο" για να φιλοξενήσει τα χειριστήρια, τις επικοινωνίες και τη διαχείριση ενέργειας.
      Η εταιρεία σχεδιάζει να πραγματοποιήσει πιλοτικά προγράμματα το δεύτερο εξάμηνο του 2024, με στόχο να λάβει τις πρώτες παραγγελίες το 2025.
      Πηγή: Dezeen
    20. Τεχνολογία

      GTnews

      «Λάθος οικόπεδα» επέλεξαν οι επενδυτές για τα ενεργειακά «αδηφάγα» data centers. Η διερεύνηση του ΑΔΜΗΕ σε σχέση με την επάρκεια του δικτύου να σηκώσει πρόσθετα φορτία κατανάλωσης, πιστοποίησε τον κορεσμό του δικτύου της Αττικής που αποτελεί τον βασικότερο επενδυτικό προορισμό των πολυεθνικών τεχνολογικών κολοσσών, και συνολικότερα των αστικών κέντρων της χώρας με τις μεγάλες καταναλώσεις.
      Η μελέτη που αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί τον Φεβρουάριο στα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για να αποτελέσει τη βάση του χωροταξικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη data centers, κατευθύνει τις επενδύσεις προς την περιφέρεια, σε περιοχές όπου υπάρχει αυξημένη παραγωγή ενέργειας και χαμηλή κατανάλωση.
      H ακτινογραφία του δικτύου δίνει επίσης ένα σήμα για την ανάπτυξη κυρίως μεγάλων επενδύσεων που συνδέονται με την υπερυψηλή τάση (γραμμές 400 κιλοβόλτ), και αυτό γιατί αυτά τα σημεία σύνδεσης εμφανίζουν μεγαλύτερα περιθώρια απορρόφησης νέων φορτίων. Αντίθετα οι γραμμές των 150 κιλοβόλτ εμφανίζονται πιο πιεσμένες, που σημαίνει ότι είναι δύσκολο να υποδεχτούν νέα φορτία. Οι επενδύσεις των πολλών δισεκατομμυρίων που προορίζονται για την Ελλάδα σε data centers θα πρέπει να επανασχεδιαστούν με βάση τον ενεργειακό χάρτη που θα παραδώσει ο ΑΔΜΗΕ, αξιολογώντας και τη δυνατότητα σύνδεσης με τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, τα οποία όμως δεν συμπίπτουν απαραίτητα με τις περιοχές ενεργειακής επάρκειας.
      «Ο σχεδιασμός που στηρίχτηκε στο βρίσκουμε πρώτα το οικόπεδο που μας βολεύει γιατί είδαμε ότι υπάρχει δίκτυο, αλλά δεν ήρθαμε σε επαφή για να το επιβεβαιώσουμε, έχει φτάσει σε ένα όριο που χρειάζεται διόρθωση», τονίζουν αρμόδια στελέχη του ΑΔΜΗΕ και του ΥΠΕΝ, αποδίδοντας τις διαμαρτυρίες που έχουν εκφραστεί στο Μαξίμου το προηγούμενο διάστημα από μερίδα επενδυτών σε αυτόν τον λάθος σχεδιασμό. Στο πλαίσιο αυτό του σχεδιασμού ο ΑΔΜΗΕ έχει ανταποκριθεί εκδίδοντας 8 όρους σύνδεσης με το δίκτυο σε έργα συνολικής ισχύος 500 MW σε Αττική και Κόρινθο, ενώ υπό μελέτη βρίσκονται άλλες 5 προσφορές συνολικής ισχύος 280 MW.Στη διερεύνηση για τη χωρητικότητα του δικτύου ο ΑΔΜΗΕ χώρισε το σύστημα σε 50 κόμβους και έλαβε υπόψη του την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τα φορτία κατανάλωσης ανά κόμβο, ώστε να προσδιορίσει ακριβώς τα περιθώρια πρόσθετης ζήτησης χωρίς να υπάρχει πρόβλημα αποσταθεροποίησης, αναδεικνύοντας την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας με τη μεγάλη ισχύ των φωτοβολταϊκών και τη χαμηλή κατανάλωση ως την καταλληλότερη για την υποδοχή ενεργόβορων επενδύσων data centers. Στους σχεδιασμούς του ΑΔΜΗΕ είναι και η ανάπτυξη ενίσχυσης του δικτύου στην Αττική που παρουσιάζει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, με νέα ΚΥΤ και υποσταθμούς, η υλοποίηση ωστόσο των οποίων εξαρτάται από τις μακρόχρονες αδειοδοτικές διαδικασίες.
      Σε κάθε περίπτωση, ο χορός των επενδύσεων που άνοιξε πρώτη η Microsoft και ακολούθησαν οι Google, Digital Realty, Sparkle, Amazon, Lancom αλλά και ελληνικές εταιρείες, όπως η ΔΕΗ και ο ΑΔΜΗΕ σε συνεργασία με την DAMAC από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Serverfarmν αντίστοιχα θα κριθεί ως προς την υλοποίησή του από τη χωρητικότητα του ηλεκτρικού δικτύου.
      Άλλωστε, ο παράγοντας δίκτυα κατευθύνει διεθνώς τις ενεργοβόρες επενδύσεις των data centers καθώς η εξάπλωση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης πολλαπλασιάζει τις ανάγκες τους που σήμερα περιορίζονται στις απαιτήσεις του cloud (ψηφιακό νέφος) σε ενέργεια και θα κάνει πολύ πιο ακριβά τα έργα. Το επενδυτικό ενδιαφέρον των μεγάλων κολοσσών στην περιοχή της Ευρώπης έχει μεταφερθεί από τους παραδοσιακούς προορισμούς στη Νότια Ευρώπη, λόγω και περιορισμών που συνδέονται με την κατανάλωση ενέργειας. Οι δημοτικές αρχές σε πόλεις όπως το Αμστερνταμ και το Παρίσι είναι ήδη αρνητικές σε νέες επενδύσεις.
      Η Goldman Sachs σε έρευνά της σημειώνει πως οι ενεργειακές ανάγκες των data centers θα αυξηθούν κατά 160% έως το 2030, και στην Ευρώπη τα data centers θα καταναλώνουν μέχρι τότε ενέργεια αντίστοιχη με το σύνολο της κατανάλωσης σε Ελλάδα, Ολλανδία και Πορτογαλία. Στην Ιρλανδία ήδη έχουν υπάρξει αντιδράσεις, καθώς εκτιμάται ότι μέχρι το 2027 θα καταναλώνουν το 31% της ιρλανδικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Η σχετική ανακοίνωση στον ιστότοπο του http://geodata.gov.gr/ αναφέρει:
      Η λειτουργία του geodata.gov.gr έχει ανασταλεί
      Σας ζητάμε συγνώμη για την ενόχληση και σας προτείνουμε να επικοινωνήσετε με μία από τις ακόλουθες δημόσιες αρχές για την πρόσβαση σε γεωχωρικά δεδομένα και υπηρεσίες για την Ελλάδα
      Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών
      Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Εθνικός Κατάλογος Ανοικτών Δεδομένων
      Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δεσμεύσεις της Ελλάδας για την ανοικτή διακυβέρνηση και την υλοποίηση της Οδηγίας INSPIRE εδώ:
      Open Government Partnership
      INSPIRE in your Country
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.