Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Engineer

    Τουρισμός: Ποιες χώρες έφεραν 13 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο

    Sign in to follow this  

    Την αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων στα 4,18 δισ. ευρώ τον Αύγουστο καταγράφει η Τράπεζα της Ελλάδος, με τα στοιχεία στο οκτάμηνο να δείχνουν εισπράξεις 13,2 δισ. ευρώ.

    Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο τον Αύγουστο του 2019 εμφάνισε πλεόνασμα 3.927 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 3.432 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

    Ειδικότερα, αύξηση κατά 16,1% κατέγραψαν τον Αύγουστο του 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 4.183 εκατ. ευρώ, έναντι 3.601 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018, ενώ αύξηση κατά 50,6% παρατηρήθηκε και στις ταξιδιωτικές πληρωμές (Αύγουστος 2019: 255 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 170 εκατ. ευρώ). Η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 4,8%, καθώς και στην αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 11,0% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2018. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι διαμορφώθηκε στα 607,8 ευρώ, αυξημένη κατά 4,8% σε ετήσια βάση.

    Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών συνέβαλαν με ποσοστό 87,0% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες και υπεραντιστάθμισαν (210,2%) το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών.

    Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 11.402 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 10.225 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 1.583 εκατ. ευρώ ή 13,6%, οι οποίες μόνο εν μέρει αντισταθμίστηκαν από την αύξηση των ταξιδιωτικών πληρωμών κατά 406 εκατ. ευρώ ή 28,3%.

    Η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 9,8%, καθώς και στην αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 3,6%. Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών αντιστάθμισαν κατά 73,7% το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών και συνέβαλαν κατά 74,8% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες.

    Ταξιδιωτικές εισπράξεις

    Τον Αύγουστο του 2019, όπως προαναφέρθηκε, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 16,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Αναλυτικότερα, αύξηση κατά 17,6% εμφάνισαν οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3.051 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28 αυξήθηκαν κατά 12,6% (Αύγουστος 2019: 1.059 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 941 εκατ. ευρώ). Η αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 ήταν αποτέλεσμα της αύξησης των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ κατά 4,8% (Αύγουστος 2019: 1.838 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 1.754 εκατ. ευρώ), καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 44,4% και διαμορφώθηκαν στα 1.213 εκατ. ευρώ.

    Ειδικότερα, όσον αφορά τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών, οι εισπράξεις από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 8,3% και διαμορφώθηκαν στα 549 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 7,9% και διαμορφώθηκαν στα 287 εκατ. ευρώ.

    Αύξηση κατά 54,7% παρουσίασαν και οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 637 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, αύξηση κατά 12,1% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 186 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 87,5% και διαμορφώθηκαν στα 113 εκατ. ευρώ.

    Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 13,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 13.242 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση κατά 12,7% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 9.145 εκατ. ευρώ, και στην αύξηση κατά 16,5% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3.788 εκατ. ευρώ.

    Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 8,5% και διαμορφώθηκαν στα 5.651 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 20,2% και διαμορφώθηκαν στα 3.494 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 4,8% και διαμορφώθηκαν στα 1.961 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 13,5% και διαμορφώθηκαν στα 825 εκατ. ευρώ. Οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης αυξήθηκαν κατά 33,6% και διαμορφώθηκαν στα 1.949 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, άνοδο κατά 13,3% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 763 εκατ. ευρώ, ενώ και οι εισπράξεις από τη Ρωσία σημείωσαν αύξηση κατά 20,4% και διαμορφώθηκαν στα 313 εκατ. ευρώ.

    Εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση

    Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση τον Αύγουστο του 2019 διαμορφώθηκε στις 6.762 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 6.093 χιλ. ταξιδιωτών τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 1,8%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 29,8%. Η αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες της ΕΕ-28 κατά 13,3%, καθώς και της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 κατά 4,8%.

    Αναλυτικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκε στις 2.310 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας μείωση κατά 8,5%, ενώ αύξηση κατά 42,6% εμφάνισε η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ (Αύγουστος 2019: 2.695 χιλ., Αύγουστος 2018: 1.890 χιλ.).

    Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία μειώθηκε κατά 7,1% και διαμορφώθηκε στις 718 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γαλλία μειώθηκε κατά 4,6% και διαμορφώθηκε στις 338 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 40,0% και διαμορφώθηκε στις 741 χιλ. ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, αυξημένη κατά 29,6% ήταν η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ, η οποία διαμορφώθηκε στις 192 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αύξηση κατά 33,8% εμφάνισε και η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία, η οποία διαμορφώθηκε στις 129 χιλ. ταξιδιώτες.

    Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 3,6% και διαμορφώθηκε στις 21.842 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 21.088 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε 2,4%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 5,6%. Κατά την επισκοπούμενη περίοδο, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 διαμορφώθηκε στις 15.402 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 εμφάνισε αύξηση κατά 5,8% και διαμορφώθηκε στις 6.440 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ μειώθηκε κατά 3,2%, ενώ αυτή από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά 9,5%.

    Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε μείωση κατά 8,5% και διαμορφώθηκε στις 2.659 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 3,7% και διαμορφώθηκε στις 1.151 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης αυξήθηκε κατά 19,3% και διαμορφώθηκε στις 2.486 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 11,1% και διαμορφώθηκε στις 787 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Ρωσία αυξήθηκε κατά 3,8% και διαμορφώθηκε στις 388 χιλ. ταξιδιώτες.

    Edited by Engineer

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η Ισπανία διατήρησε το θρόνο της και ανακηρύχθηκε για μια ακόμα φορά η καλύτερη χώρα για τουρισμό στον κόσμο,με τις καλύτερες υποδομές τόσο δημοσίου όσο και ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.  Τι είναι όμως αυτό που κάνει μια χώρα "καλή" για τουρισμό; 
      Σίγουρα ένα σημείο είναι η ιστορία της, τα αξιοθέατα και τα μέρη που μπορεί ο κάθε επισκέπτης να περάσει λίγες ή πολλές μέρες ξεκούρασης και περιπέτειας. Όμως δεν φτάνει αυτό. Για να θεωρηθεί μια χώρα "φιλικά προς τον τουρισμό" θα πρέπει να προσφέρει ποικιλία χαρακτηριστικών, να έχει τις κατάλληλες υποδομές και να προσφέρει διαφορετικές υπηρεσίες για όλες τις ανάγκες. 
      Σε ότι έχει να κάνει με τις υποδομές, δεν αναφερόμαστε φυσικά μόνο σε αεροδρόμια και λιμάνια, αλλά και σε όλα αυτά που κάνουν τη ζωή τουριστών και κατοίκων πιο εύκολη. Αστικές συγκοινωνίες που εξυπηρετούν όλους σχεδόν τους προορισμούς, ασφαλές οδικό δίκτυο, υπηρεσίες καθαρισμού λυμάτων. Θα πρέπει τα τουριστικά μέρη να μην "πνίγονται" από σκουπίδια, να υπάρχει πρόνοια για δραστηριότητες και επισκεψιμότητα όλο τον χρόνο. 

      Θα πρέπει η χώρα να προσφέρει ασφάλεια στους επισκέπτες της και να είναι ανοιχτή στις ιδιαιτερότητες των επισκεπτών της, ενώ θα πρέπει οι επισκέπτες ν μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και να κάνουν τις κρατήσεις τους από το διαδίκτυο, ενώ οι τιμές προϊόντων και υπηρεσιών να είναι ανταγωνιστικές. 
      Τέλος, θα πρέπει η ταξιδιωτική εμπειρία να περιέχει έντονο το εθνικό στοιχείο, με τοπικά προϊόντα, φεστιβάλ, εκδηλώσεις και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον. Η βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη παίζουν μεγάλο ρόλο στην βαθμολογία κάθε χώρας, ένας τομέας στον οποίο η χώρας μας δεν έχει κάνει σημαντικά βήματα. 
      Με βάση αυτά, και πολλά ακόμα, χαρακτηριστικά, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, κατέταξε 140 χώρες, ανάλογα με την βαρύτητα που δίνουν στους παραπάνω τομείς. Η κορυφή του πίνακα δεν είχε μεταβολές, εκτός από την Μεγάλη Βρετανία που έχασε την πέμπτη θέση από τις ΗΠΑ, λόγω της αβεβαιότητας του Brexit. 
      Ποιες είναι οι κορυφαίες τουριστικά χώρες στον κόσμο
      Στην κορυφή όπως είπαμε είναι η Ισπανία, η οποία βρίσκεται στο +41,4% από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών και ακολουθεί για μια ακόμα χρονιά η Γαλλία με +40,4%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με +40%, ενώ και η τέταρτη θέση είναι αμετάβλητη και καταλαμβάνεται από την Ιαπωνία με +39,6%. 
      Στην πέμπτη θέση ανέβηκαν οι ΗΠΑ με +36,6% ρίχνοντας στην έκτη την Βρετανία με +34,9%. Την δεκάδα συμπληρώνουν οι Αυστραλία, Ιταλία, Καναδάς και Ελβετία, επιβεβαιώνοντας την υπεροχή του Ευρωπαϊκού τουρισμού καθώς 6 στις 10 χώρες της πρώτης δεκάδας είναι στην Γηραιά Ήπειρο. 

      Η Ελλάδα βρίσκεται στην 25η θέση του σχετικού πίνακα, έχοντας χάσει μια θέση από την περσινή κατάταξη με +18,1% από τον παγκόσμιο μέσο όρο, κάτω από Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Σουηδία, και πάνω από Ιρλανδία, Κροατία και Φινλανδία. 
      Ο μεγάλος τουριστικός ανταγωνιστής μας στην περιοχή, η Τουρκία, βρίσκεται στην 43η θέση με +9,8%, μία θέση πάνω από την Κύπρο. 
      Ο τουρισμός αλλάζει
      Τι είναι αυτό που κάνει την Ισπανία τόσο ελκυστική για τους επισκέπτες; Η χώρα έχει αναρριχηθεί εδώ και χρόνια στην κορυφή της τουριστικής αγοράς, μέσα από τον πλούτο των φυσικών και πολιτιστικών της πόρων, ενώ οι υποδομές επιτρέπουν στην χώρα να επιτυγχάνει πολύ υψηλές βαθμολογίες. Η Ισπανία έχει δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ κατά την τελευταία δεκαετία για την αναβάθμιση των δρόμων, των σιδηροδρόμων και των αερολιμένων.
      Η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία συμβάλλει κατά 5% στο συνολικό ΑΕγχΠ της Ισπανίας, ποσό το οποίο φαίνεται ότι θα αυξηθεί κατά την επόμενη δεκαετία, καθώς η παγκόσμια μεσαία τάξη - ιδίως σε περιοχές όπως η Ασία - συνεχίζει να αυξάνεται.
      Στην πραγματικότητα, το ταξίδι και ο τουρισμός ως παγκόσμια βιομηχανία γνώρισε άνθηση από την τελευταία έκθεση του Π.Ο.Φ το 2017 και η συμβολή του στο παγκόσμιο ΑΕΠ (σήμερα 10%) αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% κατά την επόμενη δεκαετία. Ταυτόχρονα, ένα από τα μεγάλα ευρήματα της φετινής έκθεσης ήταν ότι η ανάπτυξη υποδομών που είναι φιλικές προς τον τουρισμό - δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια και καταλύματα σε ξενοδοχεία, για παράδειγμα - έχει μειωθεί μόλις στο 1,4%.
      "Καθώς η διεθνής συνδεσιμότητα συνεχίζει να αυξάνεται, βλέπουμε ότι η ταξιδιωτική και τουριστική ανταγωνιστικότητα συνεχίζει να αυξάνεται επίσης", αναφέρει ο Christoph Wolff, επικεφαλής της κινητικότητας, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. "Ο αυξημένος τουρισμός προσφέρει πολλά οφέλη σε πολλές οικονομίες, αλλά πρέπει να γίνεται σωστά από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις επιχειρήσεις, για ένα βιώσιμο μέλλον".

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η Ισπανία διατήρησε το θρόνο της και ανακηρύχθηκε για μια ακόμα φορά η καλύτερη χώρα για τουρισμό στον κόσμο,με τις καλύτερες υποδομές τόσο δημοσίου όσο και ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.  Τι είναι όμως αυτό που κάνει μια χώρα "καλή" για τουρισμό; 
      Σίγουρα ένα σημείο είναι η ιστορία της, τα αξιοθέατα και τα μέρη που μπορεί ο κάθε επισκέπτης να περάσει λίγες ή πολλές μέρες ξεκούρασης και περιπέτειας. Όμως δεν φτάνει αυτό. Για να θεωρηθεί μια χώρα "φιλικά προς τον τουρισμό" θα πρέπει να προσφέρει ποικιλία χαρακτηριστικών, να έχει τις κατάλληλες υποδομές και να προσφέρει διαφορετικές υπηρεσίες για όλες τις ανάγκες. 
      Σε ότι έχει να κάνει με τις υποδομές, δεν αναφερόμαστε φυσικά μόνο σε αεροδρόμια και λιμάνια, αλλά και σε όλα αυτά που κάνουν τη ζωή τουριστών και κατοίκων πιο εύκολη. Αστικές συγκοινωνίες που εξυπηρετούν όλους σχεδόν τους προορισμούς, ασφαλές οδικό δίκτυο, υπηρεσίες καθαρισμού λυμάτων. Θα πρέπει τα τουριστικά μέρη να μην "πνίγονται" από σκουπίδια, να υπάρχει πρόνοια για δραστηριότητες και επισκεψιμότητα όλο τον χρόνο. 

      Θα πρέπει η χώρα να προσφέρει ασφάλεια στους επισκέπτες της και να είναι ανοιχτή στις ιδιαιτερότητες των επισκεπτών της, ενώ θα πρέπει οι επισκέπτες ν μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και να κάνουν τις κρατήσεις τους από το διαδίκτυο, ενώ οι τιμές προϊόντων και υπηρεσιών να είναι ανταγωνιστικές. 
      Τέλος, θα πρέπει η ταξιδιωτική εμπειρία να περιέχει έντονο το εθνικό στοιχείο, με τοπικά προϊόντα, φεστιβάλ, εκδηλώσεις και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον. Η βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη παίζουν μεγάλο ρόλο στην βαθμολογία κάθε χώρας, ένας τομέας στον οποίο η χώρας μας δεν έχει κάνει σημαντικά βήματα. 
      Με βάση αυτά, και πολλά ακόμα, χαρακτηριστικά, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, κατέταξε 140 χώρες, ανάλογα με την βαρύτητα που δίνουν στους παραπάνω τομείς. Η κορυφή του πίνακα δεν είχε μεταβολές, εκτός από την Μεγάλη Βρετανία που έχασε την πέμπτη θέση από τις ΗΠΑ, λόγω της αβεβαιότητας του Brexit. 
      Ποιες είναι οι κορυφαίες τουριστικά χώρες στον κόσμο
      Στην κορυφή όπως είπαμε είναι η Ισπανία, η οποία βρίσκεται στο +41,4% από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών και ακολουθεί για μια ακόμα χρονιά η Γαλλία με +40,4%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με +40%, ενώ και η τέταρτη θέση είναι αμετάβλητη και καταλαμβάνεται από την Ιαπωνία με +39,6%. 
      Στην πέμπτη θέση ανέβηκαν οι ΗΠΑ με +36,6% ρίχνοντας στην έκτη την Βρετανία με +34,9%. Την δεκάδα συμπληρώνουν οι Αυστραλία, Ιταλία, Καναδάς και Ελβετία, επιβεβαιώνοντας την υπεροχή του Ευρωπαϊκού τουρισμού καθώς 6 στις 10 χώρες της πρώτης δεκάδας είναι στην Γηραιά Ήπειρο. 

      Η Ελλάδα βρίσκεται στην 25η θέση του σχετικού πίνακα, έχοντας χάσει μια θέση από την περσινή κατάταξη με +18,1% από τον παγκόσμιο μέσο όρο, κάτω από Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Σουηδία, και πάνω από Ιρλανδία, Κροατία και Φινλανδία. 
      Ο μεγάλος τουριστικός ανταγωνιστής μας στην περιοχή, η Τουρκία, βρίσκεται στην 43η θέση με +9,8%, μία θέση πάνω από την Κύπρο. 
      Ο τουρισμός αλλάζει
      Τι είναι αυτό που κάνει την Ισπανία τόσο ελκυστική για τους επισκέπτες; Η χώρα έχει αναρριχηθεί εδώ και χρόνια στην κορυφή της τουριστικής αγοράς, μέσα από τον πλούτο των φυσικών και πολιτιστικών της πόρων, ενώ οι υποδομές επιτρέπουν στην χώρα να επιτυγχάνει πολύ υψηλές βαθμολογίες. Η Ισπανία έχει δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ κατά την τελευταία δεκαετία για την αναβάθμιση των δρόμων, των σιδηροδρόμων και των αερολιμένων.
      Η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία συμβάλλει κατά 5% στο συνολικό ΑΕγχΠ της Ισπανίας, ποσό το οποίο φαίνεται ότι θα αυξηθεί κατά την επόμενη δεκαετία, καθώς η παγκόσμια μεσαία τάξη - ιδίως σε περιοχές όπως η Ασία - συνεχίζει να αυξάνεται.
      Στην πραγματικότητα, το ταξίδι και ο τουρισμός ως παγκόσμια βιομηχανία γνώρισε άνθηση από την τελευταία έκθεση του Π.Ο.Φ το 2017 και η συμβολή του στο παγκόσμιο ΑΕΠ (σήμερα 10%) αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% κατά την επόμενη δεκαετία. Ταυτόχρονα, ένα από τα μεγάλα ευρήματα της φετινής έκθεσης ήταν ότι η ανάπτυξη υποδομών που είναι φιλικές προς τον τουρισμό - δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια και καταλύματα σε ξενοδοχεία, για παράδειγμα - έχει μειωθεί μόλις στο 1,4%.
      "Καθώς η διεθνής συνδεσιμότητα συνεχίζει να αυξάνεται, βλέπουμε ότι η ταξιδιωτική και τουριστική ανταγωνιστικότητα συνεχίζει να αυξάνεται επίσης", αναφέρει ο Christoph Wolff, επικεφαλής της κινητικότητας, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. "Ο αυξημένος τουρισμός προσφέρει πολλά οφέλη σε πολλές οικονομίες, αλλά πρέπει να γίνεται σωστά από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις επιχειρήσεις, για ένα βιώσιμο μέλλον".
    • By ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Ενεργοποιήθηκε ήδη ο... άφαντος ως σήμερα area manager της εταιρείας, ξεκινώντας σειρά επαφών με ξενοδόχους μετά το σάλο που ξέσπασε με την επιστολή που επιβάλλει αλλαγές στις συμβάσεις. Η στάση του υπ. Τουρισμού.                                   
      Τρέχουν τώρα να «οριοθετήσουν» τη φωτιά πριν πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις οι υπεύθυνοι της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com. Μια φωτιά που άναψαν οι ίδιοι, στέλνοντας στους ξενοδόχους σε όλο τον κόσμο μια… απανταχούσα (επιστολή) με την οποία τους γνωστοποιεί αλλαγές στους όρους των μεταξύ τους συμφωνιών.
      Το σημαντικό είναι πως στην επιστολή της προς τους ξενοδόχους η Booking όρισε ως deadline την 31η Ιουλίου! Στο απόλυτο peak της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Ακόμα σημαντικότερο, όμως, είναι -σύμφωνα με ξενοδοχειακές πηγές- το αποικιοκρατικού χαρακτήρα ύφος της επιστολής, όταν φθάνει στο «δια ταύτα». Κι αυτό καθώς είναι της λογικής «ή αποδέχεστε τους νέους όρους ή διακόπτεται η συνεργασία μας». Η μη… συμμόρφωση, μάλιστα, εκ μέρους των ξενοδόχων σήμαινε πρακτικά πως δεν θα έχουν τη δυνατότητα να δέχονται κρατήσεις μέσω booking.com μετά τις 20 Αυγούστου!
      Ξενοδόχοι με τους οποίους επικοινώνησε το Euro2day.gr περιέγραφαν την επιστολή με τη φράση: take it or leave it.
      Η Booking βρίσκεται πλέον σε καθεστώς άτυπης «διαχείρισης κρίσης» μετά τις αντιδράσεις των ξενοδόχων της Καραϊβικής. Σ’ αυτές ήρθε να προστεθεί η ηχηρή κίνηση του αντιπροέδρου και δ/νοντα συμβούλου του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar Αλέξανδρου Αγγελόπουλου να σηκώσει το γάντι και να διακόψει εκείνος τη συνεργασία με την Booking! 
      Το Euro2day.gr παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή το θέμα και απευθύνθηκε άμεσα στον Α. Αγγελόπουλο, ζητώντας του να εξηγήσει τους λόγους και το σκεπτικό της κίνησης. Το άρθρο του δημοσιεύθηκε την Τρίτη και προκάλεσε αίσθηση. 
      Η απρόσμενα (ίσως για κάποιους) μεγάλες διαστάσεις που προσλαμβάνει το θέμα σήμανε alert στα headquarters της Booking. Σύμφωνα, μάλιστα, με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr, ενεργοποιήθηκε ο μέχρι σήμερα άφαντος από την ελληνική αγορά area manager της πλατφόρμας κρατήσεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κινείται ήδη για επαφές με βασικούς ξενοδοχειακούς παίκτες της ελληνικής αγοράς προκειμένου να κατασταλεί η… «φωτιά», πριν επεκταθεί.
      Ο διευθύνων σύμβουλος της Aldemar φέρεται να είναι ένας από αυτούς που δέχθηκαν κλήση για άμεση συνάντηση. Αλλά όχι ο μόνος. Την ίδια στιγμή, το θέμα είναι εν γνώσει του νέου υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος, προς το παρόν, εξετάζει τις παραμέτρους του θέματος

      View full είδηση
    • By ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Ενεργοποιήθηκε ήδη ο... άφαντος ως σήμερα area manager της εταιρείας, ξεκινώντας σειρά επαφών με ξενοδόχους μετά το σάλο που ξέσπασε με την επιστολή που επιβάλλει αλλαγές στις συμβάσεις. Η στάση του υπ. Τουρισμού.                                   
      Τρέχουν τώρα να «οριοθετήσουν» τη φωτιά πριν πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις οι υπεύθυνοι της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com. Μια φωτιά που άναψαν οι ίδιοι, στέλνοντας στους ξενοδόχους σε όλο τον κόσμο μια… απανταχούσα (επιστολή) με την οποία τους γνωστοποιεί αλλαγές στους όρους των μεταξύ τους συμφωνιών.
      Το σημαντικό είναι πως στην επιστολή της προς τους ξενοδόχους η Booking όρισε ως deadline την 31η Ιουλίου! Στο απόλυτο peak της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Ακόμα σημαντικότερο, όμως, είναι -σύμφωνα με ξενοδοχειακές πηγές- το αποικιοκρατικού χαρακτήρα ύφος της επιστολής, όταν φθάνει στο «δια ταύτα». Κι αυτό καθώς είναι της λογικής «ή αποδέχεστε τους νέους όρους ή διακόπτεται η συνεργασία μας». Η μη… συμμόρφωση, μάλιστα, εκ μέρους των ξενοδόχων σήμαινε πρακτικά πως δεν θα έχουν τη δυνατότητα να δέχονται κρατήσεις μέσω booking.com μετά τις 20 Αυγούστου!
      Ξενοδόχοι με τους οποίους επικοινώνησε το Euro2day.gr περιέγραφαν την επιστολή με τη φράση: take it or leave it.
      Η Booking βρίσκεται πλέον σε καθεστώς άτυπης «διαχείρισης κρίσης» μετά τις αντιδράσεις των ξενοδόχων της Καραϊβικής. Σ’ αυτές ήρθε να προστεθεί η ηχηρή κίνηση του αντιπροέδρου και δ/νοντα συμβούλου του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar Αλέξανδρου Αγγελόπουλου να σηκώσει το γάντι και να διακόψει εκείνος τη συνεργασία με την Booking! 
      Το Euro2day.gr παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή το θέμα και απευθύνθηκε άμεσα στον Α. Αγγελόπουλο, ζητώντας του να εξηγήσει τους λόγους και το σκεπτικό της κίνησης. Το άρθρο του δημοσιεύθηκε την Τρίτη και προκάλεσε αίσθηση. 
      Η απρόσμενα (ίσως για κάποιους) μεγάλες διαστάσεις που προσλαμβάνει το θέμα σήμανε alert στα headquarters της Booking. Σύμφωνα, μάλιστα, με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr, ενεργοποιήθηκε ο μέχρι σήμερα άφαντος από την ελληνική αγορά area manager της πλατφόρμας κρατήσεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κινείται ήδη για επαφές με βασικούς ξενοδοχειακούς παίκτες της ελληνικής αγοράς προκειμένου να κατασταλεί η… «φωτιά», πριν επεκταθεί.
      Ο διευθύνων σύμβουλος της Aldemar φέρεται να είναι ένας από αυτούς που δέχθηκαν κλήση για άμεση συνάντηση. Αλλά όχι ο μόνος. Την ίδια στιγμή, το θέμα είναι εν γνώσει του νέου υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος, προς το παρόν, εξετάζει τις παραμέτρους του θέματος
    • By Engineer
      Οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν για εργασία χρησιμοποιούν την Airbnb από την ίδρυσή της, όμως τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία που ξεκίνησε σαν startup έχει γίνει ένας από τους βασικότερους «παίχτες» στον χώρο των επαγγελματικών ταξιδιών.
      Για κάποιον λόγο, όμως, η εικόνα αυτή δεν συνδυάζεται με τον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων. Η Airbnb επιχειρεί να εισχωρήσει και στην κερδοφόρο βιομηχανία του συνεδριακού τουρισμού, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν έχει κάνει βήματα προόδου.
      Αυτό είναι απορίας άξιο αν λάβει κανείς υπόψη του τον αριθμό των δωματίων και των χώρων συνάντησης που διαθέτει. Η πλατφόρμα μέσω του νέου, Airbnb for Work, επιτρέπει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες να «φιλτράρουν» τα αποτελέσματα με βάση το αν θα ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή.
      Ετσι, επιλέγοντας το επαγγελματικό ταξίδι θα μπορούν να βλέπουν καταχωρήσεις που σχετίζονται περισσότερο με εταιρικά ταξίδια οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει καλές κριτικές και από άλλους επαγγελματίες για τις ανέσεις που διαθέτουν όπως το ισχυρό WiFi το εύκολο check in, ανιχνευτές καπνού κ.ά.
      Εκτός από την ταχύτερη κράτηση η κατηγορία αυτή βοηθάει όσους θέλουν να κάνουν κράτηση και σε κάτι πολύ σημαντικό όπως τα πρότυπα ασφάλειας τα οποία είναι απαραίτητα για σχεδιασμό εκδηλώσεων και επαγγελματικών συναντήσεων. Η Airbnb έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό και αναμένει στο άμεσο μέλλον να δει τα πρώτα αποτελέσματα.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.