Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    608 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Μια παραδοσιακή φυτεία ρυζιού στην Κίνα, «γυρισμένη» τα έξω, μέσα.
       
      Έτσι ακριβώς είναι η βιβλιοθήκη που σχεδίασε το ολλανδικό γραφείο MVRDV στην κινεζική πόλη Τιαντζίν: ένα τετράγωνο κτίριο το οποίο εσωκλείει μια σειρά από ομόκεντρα επίπεδα σαν αναβαθμίδες. Όπου οι αναβαθμίδες είναι οι διάδρομοι, όπως τους ξέρουμε, μιας συμβατικής βιβλιοθήκης ανάμεσα σε ράφια με βιβλία.
       
      Στο κέντρο του χώρου, μια γιγάντια φωτεινή σφαίρα, που κάνει το κτίριο να μοιάζει με μάτι, στον περαστικό. Γι' αυτό και η Tianjin Binhai Library καθιερώθηκε στο Διαδίκτυο ως «Το Μάτι».
       
      Χρειάστηκαν τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί η κατασκευή αυτής της βιβλιοθήκης-μαμούθ, που καλύπτει πάνω από 33 τετραγωνικά χιλιόμετρα και μπορεί να στεγάσει 1,2 εκατομμύρια βιβλία!
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/structures/To_Mati_i_pio_theamatiki_bibliothiki_ston_kosmo/
       
      Περισσότερα για το έργο: https://www.mvrdv.nl/projects/tianjin-binhai-library
       

       

       
       

       

       

       

    2. webTV

      Engineer

      Ένα δέντρο για κάθε πολίτη. Η φύτευση δέντρων σε μια μεγαλούπολη είναι και δυνατή και απαραίτητη. Το πρότζεκτ "Forestami" στη μητροπολιτική περιοχή του Μιλάνου είναι το πρώτο του είδους του στην Ιταλία κι ένα από τα πιο προηγμένα στην Ευρώπη.
      Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής Στέφανο Μποέρι, «το "Forestami" είναι ένα πρότζεκτ, αλλά και μια ανάγκη, ένα όνειρο, διότι μιλάμε για μια έντονη αύξηση του αριθμού των δέντρων, ειδικά των ψηλών δέντρων, στη μητροπολιτική περιοχή του Μιλάνου για τα επόμενα χρόνια».
      «Πρώτα χρειάζεται να φανταστούμε μια πολιτισμική αλλαγή. Εκεί όπου έχουμε άσφαλτο, τώρα θα πρέπει να δούμε πράσινες ανοικτές περιοχές με πράσινο και δέντρα, περιοχές, όπου οι άνθρωποι μπορούν να ζήσουν. Αυτός είναι ένας από τους στόχους που έχουμε θέσει», σύμφωνα με την επιστημονική διευθύντρια του "Forestami" Μαρία Κιάρα-Παστόρε.
      Στόχος είναι να φυτευθούν έως και τρία εκατομμύρια δέντρα μέχρι το 2030. Ίσως φαίνεται πολύ φιλόδοξο, όμως το "Forestami" άρχισε με το δεξί και ήδη έχουν φυτευθεί 330.000 δέντρα. Παρ' όλα αυτά, το "Forestami" δεν είναι μόνο η φύτευση δέντρων, αλλά και ο καθαρισμός του αέρα, η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και η βελτίωση της ποιότητας ζωής.
      Όμως η φύτευση δέντρων σε μια μεγαλούπολη είναι ωφέλιμη και για ολόκληρο τον κόσμο.
      Σύμφωνα με τον Μποέρι, «η φύτευση δέντρων είναι ο πιο αποτελεσματικός, συμπεριληπτικός, δημοκρατικός, επειδή εμπλέκει τους πάντες, και οικονομικός τρόπος για να επιβραδυνθούν οι συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της κλιματικής αλλαγής. Φύτευση δέντρων σε μια πόλη σημαίνει μείωση του διοξειδίου του άνθρακα».
      Οι μεγαλουπόλεις ευθύνονται μέχρι και για το 75% της παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως. Με άλλα λόγια φέρουν ευθύνη για την κλιματική αλλαγή. Τα δέντρα μπορούν να απορροφήσουν τα μικροσωματίδια, τα οποία έχουν εξαιρετικά ακραία επίπτωση στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων που ζουν σε αστικές περιοχές.
      Η Μαρία Κιάρα-Παστόρε εξηγεί πως «μπορούμε να αναλογιστούμε ότι τρία εκατομμύρια δέντρα σημαίνει 5% αύξηση της φυλλώδους κάλυψης. Στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου υπολογίσαμε πως, όταν ξεκινούσαμε, αυτή η επιφάνεια ήταν 16% και ο στόχος ήταν να ξεπεράσουμε το 20%, δηλαδή να δουλέψουμε πάνω στην αύξηση της φυλλώδους κάλυψης, η οποία καθορίζει το ευ ζην μας».
      Περισσότεροι από τρία εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στη μητροπολιτική περιοχή του Μιλάνου. Μέχρι το 2030, κάθε πολίτης θα έχει το δικό του δέντρο, το οποίο θα παρέχει καλύτερο αέρα και ποιότητα ζωής, ενώ την ίδια ώρα θα συνδράμει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
      Η ιστοσελίδα του έργου: https://forestami.org/
       
    3. webTV

      Engineer

      Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) και συγκεκριμένα η θυγατρική εταιρεία «Deutsche Bahn Regio», παρουσίασαν το νέο περιφερειακό σιδηρόδρομο του μέλλοντος, με την επωνυμία «IdeenzugCity», ένα «concept» για την δημιουργία του νέου περιφερειακού σιδηροδρόμου του μέλλοντος, με σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την άνεση, την χωρητικότητα και την αξιοπιστία. Ο πρότυπος εκθεσιακός σιδηρόδρομος σχεδιάσθηκε από την «Deutsche Bahn Regio» και υλοποιήθηκε από την «Hubl&Hubl», με τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού από περισσότερους από 40 προμηθευτές.
      Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται καθίσματα που ανοίγουν και κλείνουν με το πάτημα ενός κουμπιού, έχοντας με αυτό τον τρόπο την δυνατότητα να προσφέρει έως και 40% μεγαλύτερη χωρητικότητα τις ώρες αιχμής μέσω αύξησης των θέσεων ορθίων και μεγαλύτερη άνεση τις υπόλοιπες ώρες με αυξημένο αριθμό θέσεων καθήμενων.
      Παράλληλα γίνεται δεκτή η μεταφορά για ποδήλατα ή και καρότσια για βρέφη και μικρά παιδιά. Την ίδια στιγμή, ο μεγαλύτερος αριθμός στηριγμάτων για όρθιους επιβάτες εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση, ενώ οι θέσεις Multiflex μπορούν να περιστρέφονται γύρω από τον άξονά τους και να μετακινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών.
      Εργασία στο... τρένο

      Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης και μία ζώνη «City Working» που διαθέτει καθίσματα για τραπεζάκια με φορητούς υπολογιστές και αναδιπλούμενες οθόνες που εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα των χρηστών και οι οποίες μπορούν να συνδέονται με τις συσκευές του επιβάτη. Τα παράθυρα του συγκεκριμένου βαγονιού μετατρέπονται σε οθόνες οι οποίες προσφέρουν πληροφορίες για τους επιβάτες και δείχνουν που βρίσκονται οι θέσεις για ποδήλατα ή καρότσια βρεφών και μικρών παιδιών, ενώ όταν ο συρμός είναι εν κινήσει γίνονται και πάλι διαφανή.

      Στη μετόπη του συρμού η πινακίδα προορισμού προσφέρει θέαση από γωνία 180 μοιρών, ενώ ο φωτισμός LED στο εξωτερικό των βαγονιών αλλάζει χρώμα ανάλογα με το δρομολόγιο αλλά και την πληρότητα στο εσωτερικό τους σε ζωντανό χρόνο. Αν και προς το παρόν, δεν προβλέπεται η κατασκευή του νέου σιδηροδρόμου σε ευρεία κλίμακα πολλά από τα χαρακτηριστικά του θα ενσωματωθούν σε άλλους συρμούς που κυκλοφορούν στη Γερμανία.

      Με αυτό τον τρόπο στοιχεία από το χώρο των επιβατών θα τοποθετηθούν στις ηλεκτράμαξες Class 423 του προαστιακού σιδηροδρόμου (S-Bahn) του Μονάχου και από το εξωτερικό του «IdeenzugCity» στους συρμούς του προαστιακού σιδηροδρόμου της Στουτγάρδης.
      Τέλος, οι θέσεις εργασίας και τα παράθυρα που μετατρέπονται σε οθόνες θα δοκιμασθούν από τον προσεχή Οκτώβριο στον προαστιακό του Αμβούργου, ενώ από το 2022 διώροφα βαγόνια επιβατών θα δοκιμασθούν σε δρομολόγια στο Μόναχο.
      Δείτε ένα virtual tour στο τρένο:
      https://ideenzug-event.de/virtual-tour/ideenzugcity/?language=en
       
    4. webTV

      GTnews

      Αξιοποιώντας την παρουσία στην Αθήνα, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Αμερικανικής Εταιρείας Πολιτικών Μηχανικών (ASCE – American Society of Civil Engineers), προκειμένου να πραγματοποιήσουν συναντήσεις εργασίας και τεχνικές επισκέψεις, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας διοργάνωσε, σε συνεργασία  με τον Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών  Ελλάδας και το Ελληνικό Τμήμα του ASCE (ASCE Hellenic Section (Greece)), διεθνές συμπόσιο με τίτλο “Sustainability and Infrastructure“, με τη συμμετοχή ομιλητών από τους επισκέπτες αλλά και Ελλήνων στελεχών της πολιτικής, ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας.
      Έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη για τους Μηχανικούς και τους επαγγελματίες του κατασκευαστικού κλάδου να παρακολουθούν τις εξελισσόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου και να κατανοούν τις αναδυόμενες τάσεις και τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων  έργων υποδομής.
      Με δεδομένο τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι υποδομές στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος, το Συμπόσιο θα απασχολήσουν :
      Οι προηγμένες τεχνικές απογραφής και οι συστηματικές πρακτικές διαχείρισης των υποδομών σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους,  για βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων και ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αξιοποιώντας τεχνολογίες BIM και Digital Twins για την ενίσχυση της βιωσιμότητας στις φάσεις σχεδιασμού, μελέτης και συντήρησης των έργων υποδομής. Δομικά υλικά με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα για μείωση των οικολογικών επιπτώσεων των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων. Η παραγωγή καθαρής ενέργειας, οι ΑΠΕ και η υλοποίηση πρωτοποριακών έργων περιβάλλοντος, που συμβάλλουν στην αειφόρο ανάπτυξη. Παράλληλα, σε μια εποχή αυξημένης περιβαλλοντικής συνείδησης, οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί υιοθετούν όλο και περισσότερο πολιτικές πράσινων δημόσιων προμηθειών που ενσωματώνουν κριτήρια βιωσιμότητας για φιλικά προς το περιβάλλον και με κοινωνικά υπεύθυνα έργα.
      Παρακολουθείστε το συμπόσιο εδώ: 
       
    5. webTV

      Engineer

      Βρίσκεται στο νοτιότερο σημείο της νορβηγικής ακτογραμμής, εκεί όπου συναντιούνται οι καταιγίδες από το Βορρά και το Νότο. Τα θαλάσσια είδη ευδοκιμούν εδώ τόσο στα αλμυρά όσο και στα υφάλμυρα νερά για να συμβάλουν στη βιοποικιλότητα της περιοχής. Το εστιατόριο που έχει σχεδιαστεί από τους αρχιτέκτονες της Snøhetta λειτουργεί επίσης ως ερευνητικό κέντρο για τη θαλάσσια ζωή, παρουσιάζοντας αφιερώματα στην άγρια πανίδα της θάλασσας και στη βραχώδη ακτή της νότιας άκρης της Νορβηγίας.
          Στα Νορβηγικά, το «under» έχει τη διπλή έννοια του «κάτω» και του «θαύματος». H μονολιθική μορφή 34 μέτρων του κτηρίου, μισή βυθισμένη στη θάλασσα, διαχωρίσει την επιφάνεια του νερού για να ακουμπήσει απευθείας στον βυθό πέντε μέτρα πιο κάτω.

      Η κατασκευή έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται πλήρως στο θαλάσσιο περιβάλλον της με την πάροδο του χρόνου, καθώς η τραχύτητα του κελύφους από σκυρόδεμα θα λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος, φιλοξενώντας τα φύκια και άλλα θαλάσσια στοιχεία.

      Με τα μεγάλα τοιχώματα από μπετόν να κείνται επί της απόκρημνης ακτογραμμής, η κατασκευή είναι κατασκευασμένη για να αντέχει σε μεγάλες πιέσεις από τις δύσκολες συνθήκες της θάλασσας. Όπως ένα βυθισμένο περισκόπιο, το τεράστιο παράθυρο του εστιατορίου προσφέρει θέα στον βυθό καθώς αλλάζει καθ 'όλη τη διάρκεια των εποχών και τις ποικίλες καιρικές συνθήκες.    Το έργο ολοκληρώθηκε το 2019, απολαύστε το και να θέλετε μπορείτε να κλείστε μια θέση...                         Πληροφορίες και εικόνες από snohetta.com    
    6. webTV

      GTnews

      Η τουρκική εταιρεία Limak ολοκλήρωσε την πρώτη φάση ένα μήνα πριν από τη λήξη της προθεσμίας, ενώ το γήπεδο πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Νοεμβρίου 2024. Η Μπαρτσελόνα κυνηγά την εκπληκτική Χιρόνα και την αιώνια αντίπαλό της Ρεάλ Μαδρίτης στο πρωτάθλημα, ενώ στο Champions League η αιφνιδιαστική ήττα από τη Σαχτάρ Ντόνετσκ ανέβαλε το ραντεβού με πρόκριση στους «16». Εκεί όμως που οι «Μπλαουγκράνα» βρίσκονται σε καλύτερη θέση από το αναμενόμενο είναι οι εργασίες για το νέο «Καμπ Νου».
      Όπως αναφέρει η καταλανική εφημερίδα Sport, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την κατεδάφιση τμήματος του γηπέδου της Βαρκελώνης, η Limak, κατάφερε να επιφέρει το τέλος της πρώτης φάσης των εργασιών κατά ένα μήνα, δεδομένου ότι η προθεσμία είχε οριστεί για τέλη Δεκεμβρίου. Έχουν περάσει μόλις πέντε μήνες από τότε που η τουρκική εταιρεία ξεκίνησε τη φάση κατεδάφισης, την πρώτη από τις τρεις.
      «Ο χρόνος είναι χρήμα», είπε ο Εμπρού Οζντεμίρ, πρόεδρος της Limak Holding. «Ο χρόνος είναι ουσιαστικός για εμάς. Υπάρχει λόγος που έχουμε το ρεκόρ για να ολοκληρώσουμε νωρίς τα έργα μας».
      Το στάδιο της Βαρκελώνης, το οποίο θα πάρει το όνομα του κύριου χορηγού (Spotify), θα πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Νοεμβρίου 2024, ακριβώς ένα χρόνο από τώρα. «Η “Μπάρτσα” μας είπε ότι αυτή η ημερομηνία είναι αδιαπραγμάτευτη. Και μέχρι αυτή την ημερομηνία θα φτιάξουμε το νέο γήπεδο», πρόσθεσε ο Οζντεμίρ.
      Για να μην σταματήσει σε αυτόν τον μήνα που κέρδισε με την πρώτη φάση της κατεδάφισης, η Limak σκοπεύει να προσθέσει 1.500 επιπλέον εργαζομένους προκειμένου να αποφύγει κάθε είδους επιβράδυνση.
      Οι λόγοι για τους οποίους η τουρκική εταιρεία είναι σε θέση, στις περισσότερες περιπτώσεις, να προβλέπει προθεσμίες, εξηγούνται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Χαλντούν Φιράτ: «Έχουμε ένα καινοτόμο κατασκευαστικό μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει την παράλληλη εργασία σε διαφορετικές πτυχές της εργασίας. Δεν χρειάζεται να ξεκινήσουμε το θεμέλιο μέχρι να ολοκληρώσουμε την κατεδάφιση.
      Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο εκτέλεσής μας είναι πολύ υψηλότερο. Κάποιοι εργαζόμενοι φροντίζουν την πλάκα, άλλοι τη δομή και άλλοι, ίσως, στην άλλη πλευρά του γηπέδου, να εγκαταστήσουν το Wi-Fi. Είναι πραγματικό αίνιγμα αν δεν το έχετε συνηθίσει, αλλά εμείς το έχουμε συνηθίσει».
      Επιπλέον, στον προγραμματισμό εργασίας της Μπαρτσελόνα υποτίθεται ότι η εταιρεία θα εργαζόταν πέντε ημέρες την εβδομάδα, αλλά χάρη στο μεγάλο εργατικό δυναμικό, το οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει πολλές βάρδιες, η Limak έχει προγραμματίσει εργασίες  τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα και, όταν είναι δυνατόν, και Κυριακές.
      Προφανώς, στο συμβόλαιο μεταξύ Limak και Μπαρτσελόνα υπάρχουν μπόνους για την κατασκευαστική εταιρεία εάν καταφέρει να ολοκληρώσει τις εργασίες πριν από την προθεσμία της 30ης Νοεμβρίου 2024, δεδομένου ότι ο σύλλογος θα αυξήσει τα έσοδα του χάρη στο νέο «Spotify Καμπ Νου», που θα φτάσει σε χωρητικότητα έως και 110.000 θέσεις μετά την ολοκλήρωσή του.
       
    7. webTV

      Engineer

      Με συγχρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ECOCITY και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ενώνουν τις δυνάμεις τους στοχεύοντας στη διάσωση των νεότερων μνημείων των Ενόπλων Δυνάμεων από τις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής.
      Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΕΘΑ, του ECOCITY και του ΑΠΘ αναπτύσσονται τα «Μνημεία σε Άμυνα», με ένα 18μηνο πρόγραμμα έρευνας, καταγραφής, τεκμηρίωσης και ανάδειξης του αντίστοιχου Πολιτιστικού Αποθετηρίου.
      Βασικοί τομείς ανάπτυξης των κοινών δράσεων είναι επιγραμματικά: Συντήρηση, αποκατάσταση, κατασκευές, οχυρά, πολυβολεία, παρατηρητήρια, φάροι, Ιστορικοί Τόποι, ναυάγια και κειμήλια των Πολεμικών Μουσείων που εκτίθενται σε υπαίθριους χώρους που απειλούνται από τις καταστροφικές επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων.
      Ειδικότερα, με τη συμβολή των ειδικών του ECOCITY και των επιστημόνων του ΑΠΘ θα διατυπωθούν προτάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης τεχνικών για την προστασία τους, ώστε να είναι δυνατή η προσέλκυση και εξασφάλιση πόρων για τη διάσωση και αποκατάστασή τους.
      Η καταγραφή και η τεκμηρίωση της υφιστάμενης κατάστασης των μνημείων πραγματοποιείται από τα αρμόδια στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
      Ένας οδηγός εν είδει εγχειριδίου, που θα εκπονηθεί, θα δίνει πληροφορίες για την αποτύπωση, καταγραφή και κατηγοριοποίηση των μνημείων ως προς την κλιματική τρωτότητα και τις φθορές που έχουν ήδη υποστεί ή/και αυτές που αναμένονται, οι οποίες θα συγκεντρώνονται σε ένα Ψηφιακό Αποθετήριο.
       
    8. webTV

      Engineer

      Η αισθητική των αρχιτεκτόνων φτάνει στην πραγματικότητα πέρα από τα κτήριά τους. Οι περισσότεροι επιλέγουν να τοποθετηθούν ακόμη και στο χαρτί με έναν πιο συναισθηματικό, στυλιζαρισμένο τρόπο εκφρασμένη με σκίτσα. Κάθε αρχιτέκτονας έχει το προσωπικό του στυλ και ύφος.
      Το ελεύθερο αρχιτεκτονικό σκίτσο είναι ο παραδοσιακός αλλά και πιο συνηθισμένος τρόπος για την παράσταση νέων αρχιτεκτονικών συνθέσεων ή προτάσεων οργανώσεως του χώρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρ’ όλη την μεγάλη ποικιλία των εικαστικών μέσων παραστάσεως (γραμμικό αρχιτεκτονικό σχέδιο, κατασκευή και φωτογράφιση προπλασμάτων, μηχανική σχεδίαση προοπτικών και αξονομετρικών σχεδίων με υπολογιστή συντεταγμένων), η δημιουργική σύλληψη του αρχιτεκτονικού εκφράζεται πηγαία, (σήμερα ακόμη όπως και στην αναγέννηση), με το ιδιόχειρο σκίτσο.
      Ρίξτε μια ματιά σε δέκα από τα αγαπημένα μας σκίτσα διάσημων αρχιτεκτόνων, συμπεριλαμβανομένου του Fallingwater του Frank Lloyd Wright και του Ludwig Mies van der Rohe για το σχεδιασμό ενός ιδιωτικού σπιτιού.
      Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Frank Gehry draw – Guggenheim Museum Bilbao Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Zaha Hadid – The Peak Leisure Club, Hong Kong.Photo: © 2018 Zaha Hadid   Πηγή εικόνας: www.dezeen.com 1560, Michelangelo Buonarroti, Porta Pia.Photo: © 2018. Photo Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ludwig Mies van der Rohe’s 1923 – Piet Mondrian.  Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano and Richard Rogers – Pompidou Centre.Photo: © Rogers Stirk Harbour + Partners Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Vladimir Tatlin, who was a pivotal figure in the Constructivism movement in Russia, drew this Monument to the Third International in 1920, but the structure was never built.Photo: Courtesy of the Museum of Modern Art, New York/Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ettore Sottsass’s Progetto di architettura monumentale per la conservazione delle memorie nazional-popolari, 1976, Bologna, Italy.Photo: © ADAGP, Paris and DACS, London Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano c,London’s Shard – 2004.Photo: Courtesy of Renzo Piano Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Chamberlin, Powell and Bon – London’s Barbican Centre in 1970.Photo: Courtesy of John Maltby / RIBA Collections Πηγές: www.dezeen.com, www.blogeikastika.gr
    9. webTV

      Engineer

      Πρόκειται για νέα κτίρια αλλά και για τροποποιήσεις ή ανασκευές προϋπαρχουσών δομών, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν κατά το τρέχων έτος. Βρίσκονται διάσπαρτα σε ολόκληρο τον πλανήτη και χαρακτηρίζονται από τολμηρές αρχιτεκτονικές επιλογές. Taipei Performing Arts Center, Ταϊβάν, από την OMA
      Μετά από πολλή προσμονή, το Θέατρο του Ταϊπέι θα ανοίξει τις πόρτες του στην πρωτεύουσα της Ταϊβάν το καλοκαίρι του 2022.
      Ο πολιτιστικός χώρος, ο οποίος αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από την ΟΜΑ το 2009, διαθέτει τρία μοναδικά θέατρα που συνδέονται σε έναν κεντρικό γυάλινο κύβο. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά θέατρα, όλοι οι χώροι των παρασκηνίων θα είναι ορατοί στο κοινό με τη βοήθεια ενός περιστρεφόμενου χώρου.

      Διεθνές Κέντρο Ποδοσφαίρου Xi'an, Κίνα, από την Zaha Hadid Architects
      Φέτος θα δούμε την ολοκλήρωση ενός ανακτορικού σταδίου ποδοσφαίρου από την Zaha Hadid Architects, ενόψει του Κυπέλλου Ασίας AFC 2023.
      Μεταξύ των καθοριστικών χαρακτηριστικών του θα είναι οι πανύψηλες κολώνες και μια προεξέχουσα οροφή, η οποία παρέχει καταφύγιο σε μια σειρά φυτεμένων επιπέδων στο νότιο όψη του κτηρίου.

      Sydney Modern, Αυστραλία, από τη SANAA
      Στην Αυστραλία, η SANAA θα ολοκληρώσει την επέκτασή της στην Πινακοθήκη της Νέας Νότιας Ουαλίας, η οποία έχει σχεδιαστεί για να έρχεται σε αντίθεση με τη νεοκλασική αρχιτεκτονική της υπάρχουσας γκαλερί.
      Η επέκταση θα αποτελείται από μια σειρά από κιόσκια με καταρράκτες με γυάλινους τοίχους και θα ενσωματώνει μια υπόγεια γκαλερί χτισμένη σε μια μετασκευασμένη δεξαμενή πετρελαίου, που χρονολογείται από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

      Lanternen, Δανία, από τους Snøhetta και WERK Arkitekter
      Ένα από τα μικρότερα έργα αυτής της λίστας είναι το Lanternen, ένα ξύλινο κοινοτικό κέντρο για θαλάσσια σπορ που κατασκευάζεται στην ακτή του Esbjerg στη Δανία.
      Σχεδιασμένο από τη Snøhetta σε συνεργασία με τη WERK Arkitekter, το κτίριο έχει σκοπό να θυμίζει τη «τέχνη της κατασκευής σκαφών» και θα διαθέτει ένα μεγάλο άνοιγμα στην πρόσοψή του που οδηγεί τους επισκέπτες στην άκρη του νερού.

      Μουσείο Καλών Τεχνών του Αρκάνσας, ΗΠΑ, από το Studio Gang
      Τα κτίρια που πρόκειται να ολοκληρωθούν στις ΗΠΑ φέτος περιλαμβάνουν το επανασχεδιασμένο Μουσείο Καλών Τεχνών του Αρκάνσας στο Λιτλ Ροκ, υπό την αιγίδα του Studio Gang.
      Το στούντιο προσέφερε μια προεπισκόπηση του ενημερωμένου μουσείου πέρυσι, όταν κυκλοφόρησε μια σειρά φωτογραφιών από τη νέα πτυχωτή οροφή. Κατασκευασμένη από σκυρόδεμα, αυτή η οροφή καλύπτει μια σειρά καμπυλωτών περιπτέρων που στοχεύουν να ενοποιήσουν τις υπάρχουσες κατασκευές του μουσίου.

      Κεντρικά γραφεία της DJI, Κίνα, από την Foster + Partners
      Η Foster + Partners έχει μια σειρά από έργα που πρόκειται να ολοκληρωθούν το 2022, αλλά ένα από τα πιο ασυνήθιστα είναι τα κεντρικά γραφεία που έχει σχεδιάσει για την εταιρεία ρομποτικής DJI στο Shenzhen.
      Αποτελείται από δύο πύργους με δικτυώματα από χάλυβα, τα οποία θα συνδέονται με μια κυρτή εναέρια γέφυρα που έχει σχεδιαστεί για να αναδεικνύει την τελευταία τεχνολογία drone της εταιρείας.

      Σχολείο Sundby, Δανία, από τη Henning Larsen Architects
      Το μόνο εκπαιδευτικό κτίριο που μπήκε σε αυτή τη λίστα είναι ένα δημοτικό σχολείο από την Henning Larsen Architects που θα διαθέτει μια οροφή διαθέσιμη για περπάτημα και προσαρμόσιμους εσωτερικούς χώρους.
      Με το όνομα Sundby School, πρόκειται να γίνει το πρώτο κτίριο του είδους του στη Δανία στο οποίο θα απονεμηθεί το Nordic Ecolabel – ένα επίσημο πιστοποιητικό βιωσιμότητας, που λαμβάνει υπόψη λεπτομέρειες όπως η κατανάλωση ενέργειας και η χρήση υλικών.

      Nanjing Zendai Himalayas Center, Κίνα, από τoυς MAD
      Άλλη μια καθυστερημένη άφιξη για το 2022 θα αποτελέσει το κέντρο μικτής χρήσης Nanjing Zendai Himalayas, η ολοκλήρωση του οποίου αναμένεται από το 2020.
      Σχεδιασμένο από την MAD, το συγκρότημα των 560.000 τ.μ. αποτελείται από ένα μείγμα μικρών κτιρίων, χώρων πρασίνου και υπερυψωμένων μονοπατιών που οριοθετούνται από πύργους που μοιάζουν με βουνά.

      San Pellegrino Flagship Factory, Ιταλία, από τους BIG
      Το Εργοστάσιο Ορόσημο της San Pellegrino από την BIG θα ολοκληρωθεί σε μια ορεινή κοιλάδα στην Ιταλία, σχεδόν πέντε χρόνια αφότου το στούντιο κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό για το σχεδιασμό του.
      Δημιουργημένο για την εταιρεία αναψυκτικών San Pellegrino, τα κεντρικά γραφεία και το εργοστάσιο εμφιάλωσης θα αποτελέσουν ένα φόρο τιμής στην παραδοσιακή ιταλική αρχιτεκτονική, με λεπτομέρειες όπως καμάρες και στοές.

      Valley, Ολλανδία, από την MVRDV
      Στην Ολλανδία, το συγκρότημα Valley των MVRDV θα ανοίξει με τρία πολυώροφα κτίρια μικτής χρήσης, επενδεδυμένα με προεξέχοντα πέτρινα παράθυρα και μπαλκόνια.
      Η κατασκευή του κτιρίου έχει ήδη ολοκληρωθεί, αλλά αναμένεται η έγκαιρη ανάπτυξη του «πράσινου στρώματος» των κτιρίων, αποτελούμενου από 13.000 φυτά, για να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του 2022.

      The ReefLine, ΗΠΑ, από την OMA
      Το δεύτερο έργο της OMA σε αυτήν τη λίστα είναι το The ReefLine, ένα υποθαλάσσιο πάρκο γλυπτών κοντά στην παραλία του Μαϊάμι ,που έχει σκοπό να προστατεύσει την ακτογραμμή του από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
      Αν και το πάρκο κατασκευάζεται σταδιακά, η πρώτη του φάση πρόκειται να ανοίξει τον Δεκέμβριο με τα πρώτα γλυπτά στη θέση τους. Πάνω και γύρω από τα έργα τέχνης θα υπάρχουν επίσης γεωμετρικές μονάδες από σκυρόδεμα, οι οποίες θα λειτουργούν ως τεχνητός ύφαλος.

      Minamisanriku 311 Memorial, Ιαπωνία, από την Kengo Kuma and Associates
      Η Kengo Kuma and Associates αναμένεται να ολοκληρώσει ένα μνημείο και τουριστικό κέντρο στην Ιαπωνία αφιερωμένο στον σεισμό και το τσουνάμι Tōhoku του 2011 - τον ισχυρότερο σεισμό που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ιαπωνία.
      Το κτίριο που ονομάστηκε Minamisanriku 311 Memorial από την πόλη στην οποία βρίσκεται, θα διαθέτει επένδυση από κέδρο και μια μεγάλη προεξέχουσα οροφή που τείνει προς τον ουρανό.

      ΠΗΓΗ: Dezeen
    10. webTV

      Engineer

      Είτε ακόμα βρίσκεστε στο σχολείο και μελετάτε γεωγραφία είτε αποφοιτήσατε πριν από δεκαετίες (καλή ώρα), υπάρχουν πιθανώς πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τον υπέροχο πλανήτη στον οποίο ζούμε.
      1) Η Αλάσκα είναι η δυτικότερη και ανατολικότερη πολιτεία στις ΗΠΑ
      Η Αλάσκα εκτείνεται τόσο μακριά από τη δύση που καταλήγει στο ανατολικό ημισφαίριο. Στην πραγματικότητα, το νησί Semisopochnoi, μέρος των Αλεούτιων νήσων της Αλάσκας, είναι πρακτικά το ανατολικότερο σημείο σε όλη τη Βόρεια Αμερική.
      2) Υπάρχει* ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί
      Στις Φιλιππίνες, *μέχρι τις αρχές του 2020 θα βρίσκατε το Vulcan Point, ένα νησί στη λίμνη Main Crater.
      Η λίμνη Main Crater βρίσκεται σε ένα ηφαιστειακό νησί, το οποίο με την σειρά του το βρίσκουμε στην λίμνη Taal.
      Η λίμνη Taal βρίσκεται στο νησί Luzon.
      Κι έτσι έχετε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί.
      3) Το όρος Mauna Kea είναι υψηλότερο από το Έβερεστ
      Το όρος Έβερεστ μπορεί να είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, αλλά όταν πρόκειται για το ψηλότερο βουνό στη γη, την πρωτιά την κατέχει το όρος Mauna Kea.
      Πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το Mauna Kea έχει ύψος μόλις 4,207 μέτρα. Αλλά όταν μετρήσουμε το βουνό από τη βάση του στον πυθμένα του Ειρηνικού, το ύψος του φτάνει τα 10,000 μέτρα – πάνω από 1000 μέτρα ψηλότερα από το Έβερεστ.
        4) Το Έβερεστ δεν είναι τόσο κοντά στη Σελήνη όσο το όρος Chimborazo
      Όχι μόνο δεν είναι το ψηλότερο βουνό στον κόσμο, αλλά δεν είναι και το πλησιέστερο στο διάστημα, παρόλο που έχει το υψηλότερο υψόμετρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αυτή η διάκριση πηγαίνει, αντίθετα, στο όρος του Ισημερινού (Εκουαδόρ), Τσιμποράσο.
      Η γη δεν είναι στην πραγματικότητα στρογγυλή, αλλά οβάλ, με μια διόγκωση στη μέση.
      Αν και το όρος του Ισημερινού έχει ύψος μόλις 6,263 μέτρα, η θέση του κοντά στον ισημερινό το ωθεί πιο κοντά στα αστέρια απ’ ότι το βορειότερο Έβερεστ των 8,848.86 μέτρων.
      5) Η Ισλανδία μεγαλώνει κατά 5 εκατοστά το χρόνο
      Η Ισλανδία, βρίσκεται πάνω στις τεκτονικές πλάκες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, οι οποίες κάθε χρόνο απομακρύνονται κατά 5 εκατοστά. Δείτε εδώ τις κινήσεις των τεκτονικών πλακών σε ένα βίντεο 40 δευτερολέπτων.
      6) Ο Ειρηνικός Ωκεανός συρρικνώνεται
      Χρόνο με το χρόνο η Βόρεια Αμερική και η Νότια Αμερική κινούνται πιο δυτικά, με αποτέλεσμα ο Ειρηνικός Ωκεανός να συρρικνώνεται. Έτσι η Ασία και η Βόρεια Αμερική έρχονται πιο κοντά αφού ο Ειρηνικός μειώνεται κατά δύο έως τρία εκατοστά περίπου κάθε χρόνο.
      7) Η Ρωσία εκτείνεται σε 11 διαφορετικές ζώνες ώρας
      Η Ρωσία έχει 11 ζώνες ώρας (σε σύνολο 24). Έτσι, όταν ένας Ρώσος από τη μία πλευρά της χώρας ξυπνά στις 7 π.μ., ένας άλλος από την άλλη πλευρά μπορεί να ετοιμάζεται για βραδινό του δείπνο.
      Η Γαλλία απ’ την άλλη έχει περισσότερες ζώνες ώρας – 12 – από τη Ρωσία ή και από οποιοδήποτε άλλο μέρος στον κόσμο, λόγω των υπερπόντιων περιοχών της.
      Το Λος Άντζελες είναι ανατολικά του Ρίνο της Νεβάδα
      Σίγουρα, η Καλιφόρνια βρίσκεται δυτικά της Νεβάδα, αλλά ελέγξτε προσεκτικά τον χάρτη και θα δείτε ότι η πόλη των αγγέλων είναι στην πραγματικότητα 138 χιλιόμετρα ανατολικά του Ρίνο.
      9) Η Πόλη του Μεξικού βυθίζεται κατά 1 μέτρο το χρόνο
      Οι Αζτέκοι δημιούργησαν ένα τεχνητό νησί πάνω στην λίμνη Texcoco για να χτίσουν την πόλη και οι Ισπανοί με τη σειρά τους συνέχισαν την οικοδόμηση πάνω στα ερείπια το 1521. Επειδή η πλειονότητα των ντόπιων βασίζεται στο νερό που εξάγεται από τον υδροφορέα κάτω από την πόλη, η στάθμη έχει μειωθεί συνολικά 10 μέτρα τα τελευταία 60 χρόνια!
      10) Ανακαλύφθηκαν νέα νησιά στις Φιλιππίνες
      Το Αρχιπέλαγος των Φιλιππίνων αποτελείται πλέον από 7.641 νησιά – αρκετές εκατοντάδες περισσότερα από τα 7.107 νησιά που οι επιστήμονες πίστευαν αρχικώς ότι η χώρα περιείχε.
      Με την ευκαιρία να αναφερθεί ότι τα νησιά έχουν ονομαστεί έτσι προς τιμήν του βασιλιά Φίλιππου του 2ου της Ισπανίας, και το μεγαλύτερο νησί της χώρας είναι το Luzon, με έκταση 109,965 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
      11) Η Ρωσία και η Κίνα συνορεύουν με 14 χώρες η καθεμία
      Η Ρωσία (συμπεριλαμβανομένης της περιοχής του Καλίνινγκραντ) συνορεύει με το Αζερμπαϊτζάν, τη Λευκορωσία, την Κίνα, την Εσθονία, τη Φινλανδία, τη Γεωργία, το Καζακστάν, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Μογγολία, τη Βόρεια Κορέα, τη Νορβηγία, την Πολωνία και την Ουκρανία.
      Η Κίνα συνορεύει με το Αφγανιστάν, το Μπουτάν, την Ινδία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, το Λάος, τη Μιανμάρ, τη Μογγολία, το Νεπάλ, τη Βόρεια Κορέα, το Πακιστάν, τη Ρωσία, το Τατζικιστάν και το Βιετνάμ.
      12) Τρεις χώρες στον κόσμο είναι αποκλεισμένες από μια άλλη χώρα
      Το Λεσότο, το Σαν Μαρίνο και η Πόλη του Βατικανού είναι οι μόνες τρεις χώρες που είναι εντελώς αποκλεισμένες από άλλη χώρα. Το Λεσότο βρίσκεται εξ ολοκλήρου στη Νότια Αφρική, ενώ ο Άγιος Μαρίνος και η Πόλη του Βατικανού βρίσκονται και οι δύο στην Ιταλία.
      13) Η Θάλασσα των Σαργασσών δεν έχει ακτές
      Η μόνη θάλασσα στον κόσμο χωρίς ακτές, η θάλασσα του Σαργασσών βρίσκεται στον βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Περιβάλλεται από τέσσερα ωκεάνια ρεύματα και ονομάστηκε έτσι από τα πλωτά φύκια που την καλύπτουν, τα φύκια Sargassum.
      14) Το εθνικό πάρκο Yellowstone φιλοξενεί ένα υπερηφαίστειο
      Κάτω από το Εθνικό Πάρκο Yellowstone βρίσκεται ένα ενεργό υπερηφαίστειο – μια διάκριση που απονέμεται σε ηφαίστεια που έχουν απελευθερώσει περισσότερα από 240 κυβικά μίλια υλικού (λίγο περισσότερο από το διπλάσιο του όγκου της λίμνης Erie, σύμφωνα με το National Geographic) κατά τη διάρκεια μιας έκρηξης.
      Το ηφαίστειο Yellowstone έχει βιώσει τρεις πολύ μεγάλες εκρήξεις, δύο εκ των οποίων χαρακτηρίζονται ως «υπέρ» – αν και ευτυχώς για τους λάτρεις του πάρκου, η πιο πρόσφατη ήταν πριν από 640.000 χρόνια.
      15) Το Σουδάν έχει περισσότερες αρχαίες πυραμίδες από την Αίγυπτο
      Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου της Γκίζας θεωρούνται ένα από τα θαύματα του αρχαίου κόσμου, αλλά γνωρίζατε ότι το Σουδάν έχει σχεδόν διπλάσιο αριθμό πυραμίδων; Στο Σουδάν θα βρείτε λοιπόν  255 πυραμίδες, χτισμένες από τα αρχαία κουσιτικά βασίλεια της Νουβίας, και είναι αρκετά περισσότερες από τις 138 της Αιγύπτου.
    11. webTV

      Engineer

      Η Εθνική Ωκεανική και Ατμοσφαιρική Διοίκηση (NOAA) των Ηνωμένων Πολιτειών έδωσε στη δημοσιότητα ένα διαδραστικό χάρτη της παγκόσμιας σεισμικής δραστηριότητας όπως αυτή έχει καταγραφεί τα τελευταία 15 χρόνια από την αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία (USGS).
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7598/15-xronia-pagkosmias-seismikis-drastiriotitas-se-ena-xarti
    12. webTV

      GTnews

      Το Δίκτυο Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Δίκτυο ΦοΔΣΑ) διοργάνωσε τη 15η Πανελλήνια Σύνοδο στην Καλαμάτα.
      Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τις εργασίες της Συνόδου του διημέρου αυτού.
       
       
    13. webTV

      Engineer

      Σχεδόν 20 ώρες ήταν στον αέρα! Γεγονός η πλέον πολύωρη πτήση στις αερομεταφορές.
      Αεροσκάφος της αυστραλιανή εταιρείας Qantas πραγματοποίησε την πρώτη πτήση Νέα Υόρκη- Σίδνεϊ, χωρίς στάση για ανεφοδιασμό.
      Η πτήση-ρεκόρ πέρασε στην ιστορία της αεροπλοΐας ως η πλέον πολύωρη, καθώς είχε διάρκεια 19 ωρών και 16 λεπτών.
      Το αεροπλάνο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Boeing 787 Dreamliner και σκοπός της πτήσης ήταν η διενέργεια μιας σειράς εξετάσεων στο πλήρωμα και στους επιβαίνοντες, αναφορικά με τις επιπτώσεις του “τζετ λαγκ” σε αεροπορικά ταξίδια τόσο μεγάλης διάρκειας.
      Συνολικά 49 άτομα επέβαιναν στο αεροπλάνο – πλήρωμα και επιβάτες- σε μια προσπάθεια να μειωθεί το βάρος και να μπορέσει να μεταφέρει το σκάφος το μέγιστο φορτίο καυσίμων.
      Όπως ανέφερε ο CEO της Qantas, Alan Joyce, “γνωρίζουμε τις προκλήσεις που παρουσιάζουν οι πτήσεις μεγάλης διάρκειας, όμως είναι αλήθεια ότι κάθε φορά η τεχνολογία μας επιτρέπει να προχωρήσουμε.
      Οι έρευνες που διεξάγουμε θα μας δείξουν τις στρατηγικές που θα ακολουθήσουμε για να βελτιώσουμε την άνεση των πτήσεων”.
    14. webTV

      Engineer

      Ναι, οι πόλεις του μέλλοντος θα είναι πιο μεγάλες, πιο έξυπνες, πιο βιώσιμες. Ποιες όμως είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις που πρέπει να προηγηθούν;
      Πώς σχεδιάζονται οι σύγχρονες πόλεις; Οδεύουμε σε ένα μέλλον με πόλεις που θα μεγαλώνουν όλο και περισσότερο σε έκταση και πληθυσμό; Ποιες παραμέτρους λαμβάνει (ή πρέπει να λαμβάνει) ο αστικός σχεδιασμός; Ποιοι συμμετέχουν; Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας; Στο νέο μας podcast αναζητούμε τις απαντήσεις σ’ αυτά και ακόμα περισσότερα ερωτήματα.
      Στις ερωτήσεις μας (και ελπίζουμε κάποιες από αυτές να αντιπροσωπεύουν και τις δικές σας απορίες) καλέσαμε να μας απαντήσει τη Γιάννα Σταυρουλάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Τσάλμερς στο Γκέτεμποργκ. Ως επιστήμονα, που μελετά και ερευνά το συγκεκριμένο πεδίο για αρκετά χρόνια και ταυτόχρονα ως κατοίκου της Σουηδίας για να μας δώσει μια εικόνα για τη διαδικασία που ακολουθείται και τους φορείς που συμμετέχουν στον αστικό σχεδιασμό. Φορείς, από τους οποίους δεν εξαιρούνται και οι ίδιοι οι πολίτες, όπως σημειώνει στη συζήτησή μας η κα Σταυρουλάκη.
      Για την ίδια, η αντιπαραβολή μεταξύ Ελλάδας – Σουηδίας και άλλων χωρών του ευρωπαϊκού βορά έγκειται στο γεγονός ότι τα συγκεκριμένα κράτη έχουν έντονη την κουλτούρα του σχεδιασμού. Του ολοκληρωμένου σχεδιασμού, που λαμβάνει υπόψη του όλους τους πολίτες, τη βιωσιμότητα και την κινητικότητα και πλήθος άλλων παραμέτρων. Όπως, όμως σπεύδει να προσθέσει υπάρχουν και στοιχεία από τις πόλεις της Ελλάδας ή του νότου συνολικά που τα αναζητεί πλέον και η άλλη πλευρά.
      Δεν θα τα πούμε όμως όλα από εδώ. Πατήστε το play και περιμένουμε τα σχόλιά σας.
       
    15. webTV

      Engineer

      Το όνειρο υπήρχε από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας, όμως άρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1882. Η διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου είναι σημείο σταθμός στην ιστορία της απελευθερωμένης Ελλάδας.

      Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, ο κυβερνήτης Καποδίστριας επιθυμώντας την ανάπτυξη της χώρας, ανέθεσε τη μελέτη της διάνοιξης της Διώρυγας της Κορίνθου σε ειδικό μηχανικό.

      Όμως, τo κονδύλι των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που απαιτούταν, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης, για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά και πόσο μάλλον να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό.

      Έπειτα από πολλές προσπάθειες έναρξης της διάνοιξης της Διώρυγας, το έργο πνοής ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε εν τέλει (1880-1893), επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος στόχευε μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

      Μια φωτογραφική αναδρομή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας, που σήμερα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών.



      Διώρυγα Κορίνθου 1907

      Καταστροφή της διώρυγας από τα γερμανικά στρατεύματα 1944



      Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια (1944-1949)
      Η Διώρυγα ξαναχρησιμοποιείται

      «Εγκαίνια της Διώρυγας». Πίνακας του Κωνσταντίνου Βολανάκη 1893

      18/06/1962 ένα καράβι περνάει τον Ισθμό , στο κατάστρωμα του έχει φορτωμένο ένα Ι.Χ.

      Πηγή : Archives historiques BNP Paribas/facebook
    16. webTV

      Engineer

      Μια εξαιρετική 3D αναπαράσταση της Παλιάς Θεσσαλονίκης, μια οπτική σύγκριση του παλιού με το σήμερα.
       
      Πηγή: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/thessaloniki/palia-thessaloniki/3d-anaparastasi-tis-palaias-thessalonikis/
    17. webTV

      GTnews

      Το Διεθνές Συνέδριο θα διεξαχθεί με φυσική παρουσία στο Ίδρυμα Ευγενίδου και δυνατότητα διαδικτυακής συμμετοχής. Το ευρύ κοινό μπορεί να παρακολουθήσει την εναρκτήρια και καταληκτήρια συνεδρίαση και όλες τις συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης του Διεθνούς Συνεδρίου κατά τις τρεις ημέρες εργασιών με δωρεάν είσοδο στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Παράλληλα θα υπάρχει δυνατότητα ζωντανής διαδικτυακής μετάδοσης ως ακολούθως.
      13 θεματικές Συζητήσεις Στρογγυλής Τραπέζης θα διεξαχθούν με τη συμμετοχή 142 προσκεκλημένων, συνδέοντας την Επιστήμη και την Καινοτομία με τη Διαμόρφωση της Πολιτικής, τη Βιομηχανία και την Κοινωνία, με τη συμμετοχή εκπροσώπων διεθνών οργανισμών και συμβουλίων, επιστημονικών ενώσεων, της Βιομηχανίας, της Κατασκευής, της ακαδημαϊκής και επιστημονικής κοινότητας, της Έρευνας, της Καινοτομίας και του Πολιτισμού.
      Στις 13 Επιστημονικές Συνεδρίες παρουσιάζονται 163 επιστημονικές εργασίες, από 487 συγγραφείς από τις 5 ηπείρους, που επελέγησαν μετά από κρίση από την Διεθνή Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου, σε σύνολο 416 επιστημονικών εργασιών που υπεβλήθησαν (ποσοστό αποδοχής 39%)
      Παρακολουθήστε την πρώτη και δεύτερη ημέρα του συνεδρίου εδώ : 
       
       
       
    18. webTV

      Engineer

      Τα υποθαλάσσια τούνελ κατασκευάζονται για να παρέχουν την δυνατότητα απρόσκοπτης οδικής-συγκοινωνιακής επικοινωνίας ανεξαρτήτων καιρικών συνθηκών.
      Το βίντεο παρουσιάζει 7 από τα πιο εντυπωσιακά και ασυνήθιστα τούνελ του κόσμου.
       
    19. webTV

      Engineer

      Στην διάθεση του κοινού βρίσκεται από την περασμένη βδομάδα το στο μεγαλύτερο υπόγειο σύστημα στάθμευσης στην Ολλανδία στην περιοχή των καναλιών της πόλης.
      Σε μια πόλη γνωστή ως φιλική προς το ποδήλατο και τους πεζούς, το έργο θα απαλλάξει το τμήμα του κέντρου που έχει καταγραφεί στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και θα δημιουργήσει χώρο για πεζούς, ποδηλάτες και πράσινο.
      Ο υπόγειος χώρος στάθμευσης περιλαμβάνει χώρο για 270 οχήματα. Το έργο υλοποιήθηκε από την Lödige Industries για λογαριασμό του δήμου του Άμστερνταμ και αποτελεί μέρος του «Agenda Amsterdam Autoluw», μια μακροπρόθεσμη πολιτική με τη γενική αρχή να υπάρχουν λιγότερα αυτοκίνητα στην πόλη. 
      Είναι το 34ο αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης στην Ολλανδία που εγκαθίσταται από την εταιρεία, η οποία έχει εγκαταστήσει συστήματα σε όλη την Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Βόρεια Αμερική.
      Τα μόνα σημεία του γκαράζ ορατά στο κοινό είναι οι τρεις γυάλινες καμπίνες εισόδου σχεδιασμένες από το ολλανδικό αρχιτεκτονικό γραφείο, Angie Abbink X CO. Οι οδηγοί αφήνουν το αυτοκίνητό τους στην είσοδο και το σύστημα Lödige αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.
      Το σύστημα μπορεί να σταθμεύει και να φορτίζει έως και 56 ηλεκτρικά οχήματα με δυνατότητα αναβάθμισης και φόρτισης περισσότερων οχημάτων στο μέλλον. Ένα σύστημα πληρωμών EV είναι υπό σχεδιασμό, το οποίο θα επιτρέψει στους χρήστες να χρεώνουν και να πληρώνουν για την κατανάλωσή τους σε μεταγενέστερο χρόνο.
       
    20. webTV

      Engineer

      Η Airbus σχεδιάζει να δοκιμάσει έως το τέλος του 2017 ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα, ως μέσο για τη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους των πόλεων.
       
       
      Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Airbus Τομ Έντερς σε συνέδριο ψηφιακής τεχνολογίας στο Μόναχο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
       
      Η Airbus δημιούργησε πέρυσι μία μονάδα με την ονομασία Urban Air Mobility, με στόχο να αναπτύξει εναλλακτικά μεταφορικά μέσα εντός των πόλεων. Ανάμεσά τους είναι η ιδέα για ένα όχημα τύπου ελικοπτέρου, που θα μπορεί να νοικιάζει κανείς μέσω ειδικής εφαρμογής (app).
       
      «Πριν 100 χρόνια οι αστικές μεταφορές έγιναν υπόγειες, τώρα έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να γίνουν ιπτάμενες», δήλωσε ο Έντερς, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος ότι έως το τέλος του έτους η Airbus θα είναι σε θέση να κάνει μία πτήση επίδειξης ενός πρωτότυπου οχήματος χωρητικότητας ενός ατόμου..
       
      «Είμαστε σε φάση πειραματισμού, αλλά παίρνουμε πολύ στα σοβαρά το ζήτημα», ανέφερε και τόνισε ότι οι μελλοντικές τεχνολογίες αυτού του είδους θα πρέπει να είναι καθαρές για μη μολύνουν κι άλλο τις πόλεις. Ακόμη, σημείωσε ότι με τα ιπτάμενα οχήματα θα μειωθούν τα κόστη για τις υποδομές των μεταφορών. «Όταν πετάς, δεν χρειάζεται να ρίχνεις δισεκατομμύρια σε τσιμεντένιες γέφυρες και δρόμους», δήλωσε.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμπορικών ελικοπτέρων, θέλει να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να φέρει πιο κοντά μία εποχή ιπτάμενων οχημάτων. Δεν διευκρίνισε, πάντως, πόσα κεφάλαια έχει επενδύσει ήδη η εταιρεία προς αυτήν την κατεύθυνση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_Airbus_etoimazei_iptameno_ochima_polis/
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/corporate-magazine/Forum-88/My-Kind-Of-Flyover.html
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.