Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    620 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η καταστροφή της γέφυρας Ρίνσντορφ, ύψους 70 μέτρων, αποτελεί νέο ρεκόρ στη Γερμανία. Είναι η ψηλότερη γέφυρα που έχει ανατιναχθεί ποτέ στο πλαίσιο κατεδάφισης.
      Τα συνεργεία κατεδάφισης χρησιμοποίησαν περίπου 120 κιλά (265 λίβρες) εκρηκτικών την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου για να καταστρέψουν την γέφυρα Ρίνσντορφ (Rinsdorf) στον αυτοκινητόδρομο A45 της Γερμανίας, στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Η γέφυρα είχε ύψος 70 μέτρα (230 πόδια) και μήκος 500 μέτρα (1.640 πόδια).
      Με την έκρηξη καταγράφεται νέο ρεκόρ στη Γερμανία, η οποία δεν έχει ανατινάξει ποτέ μια τόσο ψηλή γέφυρα στο παρελθόν.
      THILO SCHMUELGEN VIA REUTERS Το τέλος μίας γέφυρας; σε έξι καρέ: H γέφυρα 'Talbrucke Rinsdorf' του αυτοκινητόδρομου 45 της Γερμανίας καταρρέει έπειτα από ελεγχόμενη έκρηξη, καθώς ακριβώς δίπλα της έχει ήδη παραδοδθεί στην κυκλοφορία η νέα γέφυρα, στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας. 6 Φεβρουαρίου 2022. REUTERS/Thilo Schmuelgen Συγκεντρώθηκαν αρκετοί θεατές, που κατέγραψαν καρέ καρέ την έκρηξη και την στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας, που είναι πραγματικά εντυπωσιακή, όπως βλέπουμε στο βίντεο παρακάτω. 
      Η κατασκευασμένη προ 55 ετών γέφυρα κατέρρευσε στις 11 π.μ. τοπική ώρα. Ο ειδικός κατεδάφισης Mίκαελ Σνάιντερ ακούγεται να δίνει το σύνθημα με βροντερή φωνή. Ακολουθεί έκρηξη και οι 16 κολόνες της γέφυρας ”λυγίζουν” και στην συνέχεια κομματιάζονται, ενώ  η επιφάνεια της γέφυρας με το οδόστρωμα πέφτει με κρότο στο έδαφος.
      Η κατάρρευση οργανώθηκε έτσι ώστε τα συντρίμμια να προσγειωθούν σε ένα προετοιμασμένο ”κρεβάτι” και να μην προκαλέσουν ζημιά στη νέα γέφυρα, που ήδη βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην παλαιότερη. Η νέα γέφυρα εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2021.
      https://www.instagram.com/p/CZq2ASvsemy/?utm_source=ig_web_copy_link
      Μια ομάδα δεκάδων ανθρώπων διακρίνεται στις εικόνες, καθώς στέκονται σε μια πλαγια.
      Οι θεατές συγκεντρώθηκαν σε ασφαλή απόσταση για να δουν την ογκώδη γέφυρα να καταρρέει, ενώ κάποια στιγμή ακολουθούν χειροκροτήματα.
      Περίπου 60 γέφυρες χρειάζονται αντικατάσταση ή επείγοντα έργα στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο της Γερμανίας, με 15 να κατασκευάζονται επί του παρόντος ή να έχουν προγραμματιστεί να γίνουν εργασίες σε αυτές φέτος.
      πηγές: DW, AFP, dpa
    2. webTV

      Engineer

      Οι καμπύλες –σήμα κατατεθέν της γραφής των Zaha Hadid Architects– σε ταξιδεύουν με ταχύτητες… μετρό στο μέλλον, ενώ οι γλυπτές ατσάλινες φόρμες τους φλερτάρουν με την ιστορία της πόλης που έχει συνδεθεί με τη χαλυβουργία. Το χθες και το αύριο δένουν σε μια εντυπωσιακά ρευστή ισορροπία στους τρεις νέους σταθμούς του μετρό που σχεδίασε το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο στο Ντνίπρο της Ουκρανίας.

      Φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για τους σταθμούς μετρό στο Dnipro που σχεδιάζουν οι Zaha Hadid Architects © ATCHAIN
      Οι εργασίες επέκτασης του υπόγειου δικτύου σταθερής τροχιάς της πόλης για επιπλέον 4 χιλιόμετρα ξεκίνησαν το 2016 και οι σταθμοί Teatralna, Tsentalna και Muzeina αναμένεται να υποδεχτούν τους πρώτους επιβάτες το 2025. Στόχος, φυσικά, να αποφορτίσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση προσφέροντας γρήγορη πρόσβαση από το κέντρο και τον σιδηροδρομικό σταθμό Dnipro-Holovnyi στις επιχειρήσεις, τα πολιτιστικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα, τα πάρκα και τις παραλίες στα ανατολικά.

      Είσοδος σε σταθμό μετρό στο Ντνίπρο της Ουκρανίας που σχεδίασαν οι Zaha Hadid Architects © ATCHAIN
      Για τον σχεδιασμό τους το γραφείο, που ίδρυσε η βραβευμένη με Πρίτζκερ Ιρακινοβρετανή Χαντίντ (1950-2016), άντλησε έμπνευση και υλικό από την τοπική βιομηχανική κληρονομιά.

      Άποψη από την οροφή στις εξόδους των σταθμών μετρό στο Ντνίπρο που σχεδίασε το γραφείο Zaha Hadid Architects © Omega Render
      Απηχώντας τη μακρά παράδοση της ουκρανικής πόλης στη μεταλλουργία και τη μηχανική, οι είσοδοι των σταθμών είναι φτιαγμένοι από ανακυκλωμένο συγκολλημένο χάλυβα που προέρχεται από χυτήρια της περιοχής και με την χαρακτηριστική αρχιτεκτονική τους θα γίνονται εύκολα ευδιάκριτοι στη νέα πλατεία όπου έχουν χωροθετηθεί.

      Η αίσθηση της ροής χαρακτηρίζει τον σχεδιασμό των Zaha Hadid Architects για τους νέους σταθμούς του μετρό στο Ντνίπρο της Ουκρανίας © ATCHAIN
      Οι γεωμετρίες της καμπύλης και η αίσθηση της ροής συνθέτουν την ατμόσφαιρα και στους εσωτερικούς χώρους, ενώ για τα εκδοτήρια εισιτηρίων έχει προβλεφθεί διαφορετικό ντιζάιν σε κάθε σταθμό. Σύμφωνα με το γραφείο: «οι εσωτερικοί χώροι, ακολουθώντας το σκεπτικό της διαισθητικής πλοήγησης, έχουν σχεδιαστεί ώστε να προσανατολίζουν και να κατευθύνουν τους επιβάτες σε κάθε σταθμό ενώ ενισχύουν την εμπειρία τους για να εξασφαλίσουν άνετη και ευχάριστη μετακίνηση στην πόλη». Ας το ομομολήσουμε: θέλουμε να μας πάρει αυτό το «ποτάμι»!

      Έτσι θα είναι οι εσωτερικοί χώροι για το κοινό στους νέους σταθμούς του μετρό στο Ντνίπρο που σχεδίασαν οι Zaha Hadid Architects © ATCHAIN
       
    3. webTV

      Engineer

      Βρίσκεται στο νοτιότερο σημείο της νορβηγικής ακτογραμμής, εκεί όπου συναντιούνται οι καταιγίδες από το Βορρά και το Νότο. Τα θαλάσσια είδη ευδοκιμούν εδώ τόσο στα αλμυρά όσο και στα υφάλμυρα νερά για να συμβάλουν στη βιοποικιλότητα της περιοχής. Το εστιατόριο που έχει σχεδιαστεί από τους αρχιτέκτονες της Snøhetta λειτουργεί επίσης ως ερευνητικό κέντρο για τη θαλάσσια ζωή, παρουσιάζοντας αφιερώματα στην άγρια πανίδα της θάλασσας και στη βραχώδη ακτή της νότιας άκρης της Νορβηγίας.
          Στα Νορβηγικά, το «under» έχει τη διπλή έννοια του «κάτω» και του «θαύματος». H μονολιθική μορφή 34 μέτρων του κτηρίου, μισή βυθισμένη στη θάλασσα, διαχωρίσει την επιφάνεια του νερού για να ακουμπήσει απευθείας στον βυθό πέντε μέτρα πιο κάτω.

      Η κατασκευή έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται πλήρως στο θαλάσσιο περιβάλλον της με την πάροδο του χρόνου, καθώς η τραχύτητα του κελύφους από σκυρόδεμα θα λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος, φιλοξενώντας τα φύκια και άλλα θαλάσσια στοιχεία.

      Με τα μεγάλα τοιχώματα από μπετόν να κείνται επί της απόκρημνης ακτογραμμής, η κατασκευή είναι κατασκευασμένη για να αντέχει σε μεγάλες πιέσεις από τις δύσκολες συνθήκες της θάλασσας. Όπως ένα βυθισμένο περισκόπιο, το τεράστιο παράθυρο του εστιατορίου προσφέρει θέα στον βυθό καθώς αλλάζει καθ 'όλη τη διάρκεια των εποχών και τις ποικίλες καιρικές συνθήκες.    Το έργο ολοκληρώθηκε το 2019, απολαύστε το και να θέλετε μπορείτε να κλείστε μια θέση...                         Πληροφορίες και εικόνες από snohetta.com    
    4. webTV

      Engineer

      Με συγχρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ECOCITY και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ενώνουν τις δυνάμεις τους στοχεύοντας στη διάσωση των νεότερων μνημείων των Ενόπλων Δυνάμεων από τις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής.
      Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΕΘΑ, του ECOCITY και του ΑΠΘ αναπτύσσονται τα «Μνημεία σε Άμυνα», με ένα 18μηνο πρόγραμμα έρευνας, καταγραφής, τεκμηρίωσης και ανάδειξης του αντίστοιχου Πολιτιστικού Αποθετηρίου.
      Βασικοί τομείς ανάπτυξης των κοινών δράσεων είναι επιγραμματικά: Συντήρηση, αποκατάσταση, κατασκευές, οχυρά, πολυβολεία, παρατηρητήρια, φάροι, Ιστορικοί Τόποι, ναυάγια και κειμήλια των Πολεμικών Μουσείων που εκτίθενται σε υπαίθριους χώρους που απειλούνται από τις καταστροφικές επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων.
      Ειδικότερα, με τη συμβολή των ειδικών του ECOCITY και των επιστημόνων του ΑΠΘ θα διατυπωθούν προτάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης τεχνικών για την προστασία τους, ώστε να είναι δυνατή η προσέλκυση και εξασφάλιση πόρων για τη διάσωση και αποκατάστασή τους.
      Η καταγραφή και η τεκμηρίωση της υφιστάμενης κατάστασης των μνημείων πραγματοποιείται από τα αρμόδια στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
      Ένας οδηγός εν είδει εγχειριδίου, που θα εκπονηθεί, θα δίνει πληροφορίες για την αποτύπωση, καταγραφή και κατηγοριοποίηση των μνημείων ως προς την κλιματική τρωτότητα και τις φθορές που έχουν ήδη υποστεί ή/και αυτές που αναμένονται, οι οποίες θα συγκεντρώνονται σε ένα Ψηφιακό Αποθετήριο.
       
    5. webTV

      Engineer

      Το βίντεο περιλαμβάνει πλάνα από τις κερκίδες, τον αγωνιστικό χώρο, τους προβολείς στις γέφυρες, τον συρόμενο διάδρομο στην καταπακτή, τα διαμερίσματα, τα αποδυτήρια και τα δημοσιογραφικά θεωρεία. 
       
    6. webTV

      Engineer

      Ένα πρωτοποριακό σύστημα “συναγερμού” για μεγάλους σεισμούς, έρχεται να προσφέρει πολύτιμα δευτερόλεπτα για λήψης μέτρων μετριασμού των επιπτώσεων.
      Το έχουν δημιουργήσει επιστήμονες από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής συντονιστή του έργου τον κ. Κυριαζή Πιτιλάκη, Ομότιμο Καθηγητή Τεχνικής Σεισμολογίας και Σεισμικής Μηχανικής στο ΑΠΘ και πρόεδρο της European Association of Earthquake Engineering.
      Συμμετέχουν μεταξύ άλλων, η ερευνητική μονάδα Εδαφοδυναμικής και Γεωτεχνικής Σεισμικής Μηχανικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών, το Εργαστήριο Γεωφυσικής, του Τμήματος Γεωλογίας και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικής του Τμήματος Φυσικής.

      Το ερευνητικό πρόγραμμα βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο σε σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης και χρηματοδοτείται από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας. Το έργο SafeSchools αφορά στον σχεδιασμό, την εγκατάσταση και λειτουργία σε σχολικές μονάδες ενός καινοτόμου συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης ενός επερχόμενου ισχυρού σεισμού και το σημαντικότερο, την σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή λίγα δευτερόλεπτα πριν τον ισχυρό σεισμικό κραδασμό, εκτίμηση της έντασης των αναμενόμενων ζημιών σε σχολικά κτίρια σύμφωνα με τις κατασκευαστικές τους ιδιαιτερότητες. Η έγκαιρη ειδοποίηση μέσω ηχητικών σημάτων και ταυτόχρονης πληροφόρησης των αρμοδίων παρέχει τη δυνατότητα ανάληψης κατάλληλων δράσεων προστασίας και ως εκ τούτου την καλύτερη δυνατή προστασία σε επερχόμενο σεισμό.
      “Το σύστημα αυτό με μικρές προσαρμογές θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες φυσικές καταστροφές αλλά και σε άλλες περιπτώσεις, εκτός των σχολείων” επισημαίνει ο κ. Πιτιλάκης. “Δεν κάνουμε πρόγνωση, εννοείται. Απλώς διαπιστώνουμε έγκαιρα το σεισμό και προσφέρουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα για να δώσουν οδηγίες οι δάσκαλοι στα παιδιά μετριάζοντας τις αντιδράσεις πανικού, επιστάτες να κλείσουν παροχές αερίου, κ.λ.π. Επίσης, θα μπορούσε στη περίπτωση ενός νοσοκομείου, να σταματήσει μια εξελισσόμενη λεπτή χειρουργική επέμβαση, ή ενός μεγάλου εργοστασίου να κλείσουν κάποια μηχανήματα για λόγους ασφαλείας, να σταματήσουν οι συρμοί του μετρό. Οι δυνατότητες εφαρμογής είναι πολλές.”
      Ο κ. Πιτιλάκης εξήγει, όσον αφορά στη λειτουργία: “Χρησιμοποιούνται σταθμοί του εθνικού και τοπικού δικτύου σεισμογράφων και επιταχυνσιογράφων όπως και μόνιμοι σταθμοί επιταχυνσιογράφων εγκατεστημένοι στα σχολικά κτίρια. Με την ανάπτυξη του κατάλληλου λογισμικού δίδεται σε πραγματικό χρόνο η δυνατότητα  εκτίμησης του επικέντρου και του πιθανού μεγέθους του επερχόμενου σεισμού, της εδαφικής ταλάντωσης στην κάθε θέση σχολείων καθώς και των αναμενόμενων βλαβών. Ταυτόχρονα αποστέλλεται ειδοποίηση των τελικών χρηστών μέσω διαφορετικής έντασης ηχητικών σημάτων, ανάλογα με το μέγεθος του σεισμού και την ένταση των αναμενόμενων βλαβών και κατάλληλων μηνυμάτων. Η όλη διαδικασία διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα, χρόνος ικανός για την άμεση λήψη αναγκαίων δράσεων προστασίας μαθητών και εργαζομένων.”

      Υπολογίζεται ότι το σύστημα θα μπορεί να προειδοποιήσει για έναν επερχόμενο σεισμό περίπου 5-10 δευτερόλεπτα νωρίτερα και η λειτουργία του στηρίζεται στα κύματα που μεταδίδονται από κάθε σεισμό. Είναι δε δομημένο έτσι, ώστε να μπορεί να προειδοποιεί μόνο για σεισμούς που υπολογίζει ότι θα προκαλέσουν ζημιές, στο κατά περίπτωση κτίριο, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία που αφορούν το συγκεκριμένο οικοδόμημα.
      Δείτε αναλυτικές πληροφορίες για τη λειτουργία του συστήματος ΕΔΩ.
      Δείτε σχετικό βίντεο παρουσίασης του συστήματος.
       
    7. webTV

      Engineer

      Αυτό το συγκρότημα κατοικιών στην περιφέρεια Λένινγκραντ στην Αγία Πετρούπολη, , είναι ένα από τα μεγαλύτερα στη Ρωσία και είναι γνωστό ως «μυρμηγκοφωλιά».
      Το «Novy Okkervil» όπως ονομάζεται είναι ένα συγκρότημα κατοικιών με 35 εισόδους και 3.708 διαμερίσματα. Το μέγεθός του αναλογεί με αυτό μίας μικρής πόλης καθώς εκεί ζουν περίπου 18.000 άνθρωποι.
      Πλάνα από drone δείχνουν την αχανή κατοικία, ενώ κάτοικοι του συγκροτήματος μιλούν για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ζωής στο γιγάντιο κτίριο.
      «Τουλάχιστον οι φίλοι μου είναι κοντά, και γενικά, γνωρίζω πολλούς ανθρώπους εδώ», ανέφερε ένας από τους κατοίκους, ο Βλάντισλαβ Μπουλάνοφ, σημειώνοντας όμως ότι η στάθμευση και το πάρκινγκ αυτοκινήτων είναι ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα καθώς είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των αυτοκινήτων των ανθρώπων που διαμένουν στο κτίριο.
      Στον εξωτερικό χώρο του συγκροτήματος υπάρχουν παιδικές χαρές, παιδικοί σταθμοί, σχολείο και καταστήματα.
      Σύμφωνα με τον κατασκευαστή των κατοικιών, περισσότερα από 60 υποδομές λειτουργούν ήδη ή θα ανοίξουν στο εγγύς μέλλον στο συγκρότημα, συμπεριλαμβανομένης μιας πολυκλινικής, ενός σχολείου για 1600 μαθητές και τριών νηπιαγωγείων.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Η ανάπτυξη της τεχνολογίας κατασκευής ρομποτικής τρισδιάστατης εκτύπωσης σκυροδέματος είναι ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα επιτεύγματα. Βασίζεται σε μεθόδους ψηφιακής αρχιτεκτονικής σχεδίασης και συστήματα ελέγχου ρομποτικού αυτοματισμού και αντιπροσωπεύει μια καινοτόμο, έξυπνη προσέγγιση στην κατασκευή κτιρίων, συνδυάζοντας την τρισδιάστατη εκτύπωση με τη μοναδική τεχνολογία υλικών σκυροδέματος.
      Αυτή η τεχνολογία έχει πολλά πλεονεκτήματα: χαμηλότερο κόστος εργασίας, αποτελεσματική παραγωγή, χαμηλό κόστος κατασκευής και υψηλή ποιότητα ανάλυσης. Επιπλέον, βοηθά στη δημιουργία προσιτών ευκαιριών στέγασης καθώς το κόστος κατασκευής για ένα σπίτι με απλό εσωτερικό είναι κάτω από $300 ανά τμ όταν κατασκευάζεται με τοπικά υλικά και εργασία.
      Στον εξοπλισμό τρισδιάστατης εκτύπωσης, ο ρομποτικός βραχίονας και το εργαλείο εκτύπωσης είναι τοποθετημένα στην ανυψωτική πλατφόρμα, ενώ ένα μηχάνημα που περιέχει τον φορτωτή, το μίξερ και το υλικό εκτύπωσης τοποθετείται στην πλατφόρμα ρυμούλκησης. Η πλατφόρμα χρειάζεται μόνο δύο εργάτες για να τη λειτουργήσουν και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εκτύπωσης ολόκληρου του σπιτιού. 
      Πρόσφατα η τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης χρησιμοποιήθηκε για να κατασκευάσει μια αγροικία 106 τμ στο χωριό Wujiazhuang, Zhangjiakou.
      Η αγροικία περιλαμβάνει τρία μεγάλα δωμάτια (ένα σαλόνι και δύο υπνοδωμάτια) με τοξωτές στέγες και δύο μικρά δωμάτια (κουζίνα και μπάνιο) με επίπεδες στέγες.
      Τρία σετ κινητού ρομποτικού εξοπλισμού 3DP, τοποθετημένα κατά μήκος του άξονα καθενός από τα μεγάλα δωμάτια, εκτύπωσαν την αγροικία. Το θεμέλιο και ο τοίχος τυπώθηκαν απευθείας επί τόπου και οι τοξωτές στέγες τυπώθηκαν παράλληλα έξω από το κτίριο. Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία εκτύπωσης, ένας γερανός σήκωσε τις τοξωτές στέγες στον προηγουμένως τυπωμένο τοίχο.
      Τρισδιάστατα ψηφιακά μοντέλα είχαν από την αρχή της διαδικασίας αποτυπώσει τη φυσική δομή, το σχεδιασμό του εσωτερικού, των υδραυλικών και ηλεκτρικών συστημάτων, προσδιορίζοντας με ακρίβεια το χρονοδιάγραμμα της εκτύπωσης και ολοκλήρωσης του έργου. 
      Βίντεο και εικόνες από: https://ukranews.com/en/news/817306-3d-printed-house-takes-shape-in-rural-region-of-hebei-china
      Photo by Xinhua.
    9. webTV

      Engineer

      Ο Πύργος του Πειραιά με 22 ορόφους και ύψος 84 μέτρα, δεσπόζει σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, στην αφετηρία της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Την Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, φόρεσε τα γιορτινά του και ως άλλος «φάρος», άναψε τα φώτα του σε ένα εντυπωσιακό υπερθέαμα, με φόντο το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η Piraeus Tower Α.Ε., κοινοπραξία της Cante Holdings Ltd (Όμιλος Dimand και EBRD) & της Prodea Investments, μαζί με τον Δήμο Πειραιά διοργάνωσαν για ακόμα μία χρονιά τη μοναδική αυτή φωταγώγηση, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων «Χριστούγεννα στον Πειραιά - Γιορτές στις Γειτονιές».   
      Ο Πύργος χρωματίζεται και ζωντανεύει σαν ένα μεγάλο installation εμπνέοντας και ξυπνώντας την αισιοδοξία. Τα εσωτερικά ζεστά φώτα στο χρώμα των κεριών αναδεικνύουν την ψυχή του και όλα αυτά που θα φέρει για τον Πειραιά στο μέλλον. Ταυτισμένος με τη νεότερη ιστορία της πόλης, αποτελεί σύμβολο αναγέννησης και ορόσημο ανάπτυξης, καθώς η οικολογική ανακαίνιση που επιχειρείται τον καθιστά έργο πνοής για την κοινωνία. 
      Το φωταγωγημένο κτίριο θα ‘συνομιλεί’ με τον κόσμο για ένα ολόκληρο μήνα, δημιουργώντας αίσθημα ευφορίας, στέλνοντας μηνύματα αισιοδοξίας και ελπίδας προς κάθε κατεύθυνση, που όλοι μας έχουμε ανάγκη, ιδιαίτερα τη δύσκολη αυτή περίοδο της υγειονομικής κρίσης. 
       
    10. webTV

      Engineer

      Η Λίμνη Κρεμαστών είναι η μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της Ελλάδας, η καθαρότερη στην Ευρώπη και η πέμπτη καθαρότερη παγκοσμίως. Δημιουργήθηκε το 1965, κατόπιν κατασκευής του φράγματος των Κρεμαστών και της συσσώρευσης των υδάτινων όγκων των ποταμών Αχελώου, Αγραφιώτη, Ταυρωπού και Τρικεριώτη. Βρίσκεται μεταξύ των νομών Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίοι ενώνονται μέσω της Γέφυρας Επισκοπής. Στη Λίμνη Κρεμαστών είναι επίσης και η Γέφυρα της Τατάρνας που βρίσκεται κοντά στο ομώνυμο μοναστήρι.
       
    11. webTV

      Engineer

      Το Ελληνικό Κτηματολόγιο, παρουσιάζει μία σειρά εκπαιδευτικών βίντεο - παρουσιάσεων με γενικό τίτλο «Κάνετε το Κτηματολόγιο… κτήμα σας», οι οποίες απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και στους πολίτες.
      Ο σκοπός των εκπαιδευτικών βίντεο – παρουσιάσεων είναι να επεξηγήσουν με εύληπτο τρόπο τη χρήση των ψηφιακών εφαρμογών του Κτηματολογίου, 
      Τα εκπαιδευτικά βίντεο έχουν πολλαπλή χρησιμότητα. Υπάρχουν σε μορφή βίντεο έτσι ώστε, σε συλλογικό επίπεδο, να γίνεται η αντίστοιχη παρουσίαση από τον εισηγητή αλλά και σε ατομικό επίπεδο ο ενδιαφερόμενος να αποκτά “σφαιρική εικόνα” για την εκάστοτε ψηφιακή εφαρμογή, αλλά παράλληλα μπορεί κανείς να τα εκτυπώσει σε μορφή παρουσίασης (pdf) με σκοπό να τα συμβουλεύεται σε κάθε στάδιο της διαδικασίας όπως και το αντίστοιχο εγχειρίδιο.
      Βρίσκονται αναρτημένα στην επίσημη ιστοσελίδα του Κτηματολογίου (www.ktimatologio.gr/el/media-videos) αλλά και στους επίσημους λογαριασμούς του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, έτσι ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση ανά πάσα στιγμή και να μπορούν να το αποθηκεύσουν, να το ξαναδούν όσες φορές χρειαστεί κλπ.
      Το πρώτο βίντεο διάρκειας 18 λεπτών αφορά στην Ηλεκτρονική Υποβολή Εγγραπτέων πράξεων από του δικηγόρους.
      Περιλαμβάνει οδηγίες για τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις πρόσβασης και υποβολής πράξεων, τη διαχείριση και τη δημιουργία ψηφιακού φακέλου με τα στοιχεία του κάθε εγγράφου, οδηγίες για την αναζήτηση και τη εισαγωγή στοιχείων  για κάθε πρόσωπο αλλά και για κάθε ακίνητο (πχ δημιουργία οριζόντιων ιδιοκτησιών), για την εισαγωγή εγγραπτέων πράξεων (τίτλοι κτήσεως, πιστοποιητικά κλπ), τον έλεγχο πληρότητας και την υποβολή του φακέλου καθώς και τις μεταβολές του και τη διαδικασία πληρωμής τελών και τυπικών ελλείψεων.
      Το Ελληνικό Κτηματολόγιο,  καλεί πολίτες και επαγγελματίες να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες του και να «κάνουν το Κτηματολόγιο… κτήμα τους» μέσω των εκπαιδευτικών βίντεο – παρουσιάσεων.
       
    12. webTV

      Engineer

      Συνήθως όταν ταξιδεύουμε σε μια πόλη στο εξωτερικό, σε μεγάλο ποσοστό για τις μετακινήσεις μας χρησιμοποιούμε το μετρό. Θα προσπαθήσουμε να δούμε το χρήσιμο μέσο μετακίνησης μέσα από διάφορα facts και αριθμούς που μας κίνησαν την περιέργεια. Χτυπάμε το εισιτήριο ή τη κάρτα και ξεκινάμε λοιπόν.
      Το πιο πολυσύχναστο
      Την πρώτη θέση έχει το μέτρο του Τόκιο με ετήσιο αριθμό επιβατών 3,46 δισεκατομμύρια επιβάτες. Ακολουθεί η Μόσχα με 2,37 δισεκατομμύρια επιβάτες ενώ την τριάδα κλείνει η Σανγκάη με 2,04 δισεκατομμύρια επιβάτες.
      Τυπικός σταθμός του μετρό του Τόκυο. Ο συγκεκριμένος είναι ο Meiji-Jingūmae της γραμμής Fukutoshin (πηγή: wikipedia) Στη δεκάδα θα συναντήσουμε την αγαπημένη  Νέα Υόρκη  με 1,81 δισεκατομμύρια επιβάτες -6η θέση- αλλά και την -λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό-  Γκουανγκτζόου  που βρίσκεται στην 8η θέση με 1,73 δισεκατομμύρια επιβάτες.
      Το παλαιότερο
      Το παλαιότερο υπόγειο σιδηροδρομικό σύστημα του κόσμου είναι το μετρό του Λονδίνου. Λειτούργησε το 1863 και εξυπηρετεί 1,06 δισεκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Είναι το τέταρτο σε μέγεθος μετρό του κόσμου.
      Οι επιβάτες περιμένουν να επιβιβαστούν σε ένα τρένο στο σταθμό της Baker Street το 1906 (πηγή: wikipedia) Είναι γνωστό με την επωνυμία Underground και διαθέτει δίκτυο με συνολικό μήκος γραμμών 402 χιλιόμετρα. Το αξιοσημείωτο είναι ότι παρά την ονομασία του, μόλις το 45% από τα 402 χιλιόμετρα είναι υπόγειο.
      Ακόμα διαθέτει και 272 σταθμούς και η μέση ταχύτητα των συρμών είναι 33 χλμ.. Έχει υπολογιστεί ότι κάθε συρμός διανύει ετησίως 184.269 χλμ..
      Το μεγαλύτερο
      Το Πεκίνο είναι εκείνο που κατέχει την πρωτιά. Εγκαινιάστηκε την 1η Οκτωβρίου 1969 και για δύο δεκαετίες είχε 2 γραμμές. Εκτείνεται σε μήκος 699,3 χλμ. και διαθέτει 23 γραμμές και 405 σταθμούς, 62 εκ των οποίων είναι σταθμοί μετεπιβίβασης. 
      Δύο τρένα στην Γραμμή 1 του μετρό του Πεκίνου (πηγή: wikipedia) Αποτελεί ένα από τα ταχύτατης ανάπτυξης συστήματα μετρό στον κόσμο, με πολλές γραμμές ακόμα υπό κατασκευή. Το συνολικό του μήκος εντός του 2022 αναμένεται να φτάσει τα 1.000 χιλιόμετρα.
      Στην δεύτερη θέση είναι το Μετρό της Σανγκάης. Η πρώτη γραμμή του άνοιξε το 1993. Το συνολικό μήκος του δικτύου είναι 676 χιλιόμετρα, με 16 γραμμές και 414 σταθμούς.
      Είναι το τρίτο πολυσύχναστο παγκοσμίως ενώ μέσα στο 2022 θα φτάσει τα 1.000 χιλιόμετρα και θα προσπαθήσει να πάρει εκ νέου την πρωτιά που κατείχε από το 2015 έως το 2020.
      Ο ωραιότερος σταθμός
      Ο σταθμός Komsomolskaya στην Μόσχα θεωρείται ο ομορφότερος. Λειτούργησε πρώτη φορά το 1952. Με θολωτό κίτρινο μπαρόκ ταβάνι και μαρμάρινες κολώνες περισσότερο μοιάζει με μουσείο ή παλάτι της εποχής του Τσάρου παρά με σταθμό του μετρό.
      Ο σταθμός Komsomolskaya (Circle Line) του μετρό της Μόσχας (πηγή: wikipedia) Είναι ο πρώτος και μοναδικός σχεδιασμός σταθμού μετρό του Shchusev. Μετά τον θάνατο του Shchusev, ο σταθμός ολοκληρώθηκε από τους Kokorin, Zabolotnaya, Varvarin, Velikoretsky και Pavel Korin, τον δημιουργό των ψηφιδωτών.
      Στο επίπεδο της πλατφόρμας υπάρχει η μπαρόκ κίτρινη οροφή με συνοδευτικές ζωφόρους. Στη μεγέθυνση της καμάρας στηρίζονται 68 οκταγωνικοί κίονες που επικαλύπτονται με λευκό μάρμαρο και καλύπτονται με μπαρόκ παραστάδες.
      Τα οκτώ μεγάλα ψηφιδωτά οροφής είναι έμπνευση του Pavel Korin. Ο ίδιος είχε δηλώσει ότι η έμπνευση προήλθε από την ομιλία του Ιωσήφ Στάλιν στην Παρέλαση της Μόσχας το 1941.
      Εξαιρετική περίπτωση είναι και ο σταθμός Solna Centrum του Μετρό της Στοκχόλμης, ο οποίος θυμίζει κρατήρα ηφαιστείου. Με έντονο κόκκινο χρώμα στους τοίχους, δημιουργεί μια ανεπανάληπτη ψευδαίσθηση και είναι πολύ πιθανόν να χάσετε το τρένο θαυμάζοντας την ομορφιά του σταθμού, που λειτουργεί από τις 31 Αυγούστου του 1975
      Ο σταθμός Solna centrum του μετρό της Στοκχόλμης (πηγή: wikipedia) Το μικρότερο
      Στην Χάιφα του Ισραήλ συναντούμε το μικρότερο μετρό παγκοσμίως. Ο Carmelit διαθέτει μόλις έξι σταθμούς, ένα τούνελ 1,7 χιλιομέτρων ενώ έχει τέσσερις συρμούς. Η κατασκευή ξεκίνησε το 1956 και ολοκληρώθηκε το 1959.
      Ο σταθμός Carmelit του μετρό της Χάιφα (πηγή: wikipedia) Το Carmelit, που πήρε το όνομά του από το όρος Carmel μέσω του οποίου διέρχεται. Η διαφορά υψομέτρου μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου σταθμού είναι 274 μέτρα.
      Το δημοφιλέστερο
      Το έχουμε δει σε πολλές ταινίες και πλέον η φήμη του είναι τεράστια. Το μυθικό μετρό της Νέα Υόρκης αποτελεί το δημοφιλέστερο μετρό του κόσμου.
      Ο σταθμός Grand Central Terminal του μετρό της Νέας Υόρκης (πηγή: wikipedia) Ξεκίνησε την λειτουργία του, το 1904. Διαθέτει 36 γραμμές και 472 σταθμούς ενώ έχει συνολικό μήκος δικτύου, 394 χιλιόμετρα. To 60% του δικτύου είναι υπόγειος.
      Η μέγιστη ταχύτητα των συρμών είναι 89 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι ένα από τα τέσσερα συστήματα σιδηροδρόμων των ΗΠΑ που λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως και 365 μέρες το χρόνο.
      Η απόσταση από το επίπεδο του δρόμου του σταθμού στην 191η οδό έως την αποβάθρα είναι 55 μέτρα και αποτελεί τον πιο βαθύ σταθμό του δικτύου.
      Η μεγαλύτερη διαδρομή σε μήκος που μπορεί να πραγματοποιήσει κανείς χωρίς να αλλάξει σταθμό είναι 50 χιλιόμετρα. Αρχίζει η διαδρομή από την 207η οδό του Μανχάταν και καταλήγει στο Φαρ Ρόκαγουεϊ του Κουίνς.
      Το χειρότερο ατύχημα στην ιστορία του μετρό της Νέας Υόρκης έγινε το 1918, όπου σκοτώθηκαν 97 άνθρωποι και τραυματίστηκαν πάνω από 200.
    13. webTV

      Engineer

      Από πολυτελή πεντάστερα στα κοσμικά νησιά της Ελλάδας έως boutique hotel στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ο χάρτης των νέων ξενοδοχείων που θα ανοίξουν τους επόμενους στην χώρα μας δεν έχει τελειωμό.
      Όπως ήδη σας έχει ενημερώσει το powergame.gr, το πρώτο νέο ξενοδοχείο της Αθήνας το Xenodocheion Milos στην αρχή της οδού Κολοκοτρώνη, πίσω από την Παλιά Βουλή, έχει ήδη ανοίξει τις πόρτες του και τον χορό των νέων αφίξεων. Στη λίστα που ακολουθεί καταγράφονται μερικά από τα πιο πολυαναμενόμενα ξενοδοχεία που θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους μέσα στους επόμενους μήνες και την τουριστική σεζόν σε όλη την Ελλάδα.
      Οn Residence – Θεσσαλονίκη
      Μόλις πριν από λίγες μέρες απελευθερώθηκε από τα προστατευτικά η πρόσοψη του «Όλυμπος Νάουσα» που πλέον βλέπει ξανά προς την παραλία της Θεσσαλονίκης. Το ιστορικό κτήριο που μετράει σχεδόν 100 χρόνια ζωής θα ανοίξει τις πόρτες του ως ξενοδοχείο On Residence του ομίλου Tor Hotel Group και της Grivalia Hospitalia, τον προσεχή Απρίλιο αν και αρχικά προγραμματίζονταν για τον περασμένο Δεκέμβριο. Θα διαθέτει 60 δωμάτια και ένα εστιατόριο που θα σε ταξιδεύει στην ιστορία
      Όλυμπος Νάουσα © Οn Residence Moxy – Αθήνα
      Και ξαφνικά η Ομόνοια και οι γύρω δρόμοι αναμένεται να γίνουν ξανά πόλος έλξης τουριστών. Σε αυτό θα βοηθήσει η έλευση νέων ξενοδοχείων κυρίως 3άστερων και 4άστερων που απευθύνονται σε νεότερες ηλικίες. Η αρχή έγινε με το Brown Acropol στην αρχή της Πειραιώς και η συνέχεια θα δοθεί τον Μάρτιο από το Moxy Athens City στην έξοδο προς την Σταδίου. Πρόκειται για μια κοινή επένδυση της Dimand και της Prodea Investment που θα φέρει την υπογραφή της Marriot με την διαχείριση να έχει η SWOT. To ξενοδοχείο που είναι το δεύτερο του σήματος μετά από αυτό της Πάτρας θα είναι 4άστερο και θα διαθέτει 200 δωμάτια.
      Moxy © Divercity Architects Niko Seaside Resort Crete – Άγιος Νικόλαος
      Το πλήρως ανακαινισμένο Coral στον παραλιακό δρόμο του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του τον Απρίλιο αυτή την φορά ως Niko Seaside Resort Crete μπαίνοντας κάτω από την ομπρέλα του σήματος Mgallery που αποτελεί το πλέον πολυτελές brand που διαθέτει η γαλλική Accor στο χαρτοφυλάκιο της. Το 5άστερο παραθαλάσσιο θέρετρο θα διαθέτει 141 δωμάτια από τα οποία τα περισσότερα θα έχουν βεράντα με ιδιωτική πισίνα, ενώ θα υπάρχουν και δύο εντυπωσιακές εξωτερικές πισίνες υπερχείλισης.
      Niko Seaside Resort Crete © Accor Magma Resort – Σαντορίνη
      Πρόκειται για το πρώτο θέρετρο σε ελληνικό νησί που θα φέρει της υπογραφή της Hyatt. To ξενοδοχείο που αναμένεται να ανοίξει στα μέσα του καλοκαιριού θα διαθέτει 59 δωμάτια και θα είναι φωλιασμένο ανάμεσα σε παραδοσιακούς αμπελώνες στις πλαγιές που Βουρβούλου που είναι σκεπασμένες από λάβα προσφέροντας στους επισκέπτες μοναδική θέα στο φημισμένο ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης.
      Magma Resort © SWOT Brown Beach Corinthia – Άγιοι Θεόδωροι
      Οι Ισραηλινοί της Brown Hotels που αναμένεται να ανοίξουν επιπλέον τέσσερα ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας κάνουν την πρώτη απόπειρα τους εκτός πόλης, στους Άγιους Θεοδώρους. Εκεί τον Απρίλιο θα εγκαινιαστεί το Brown Beach Corinthia με 166 δωμάτια και 110 bungalows. Το design φέρει την υπογραφή της βραβευμένης ομάδας της Elastic Architects και το ξενοδοχείο θα διαθέτει πισίνες, spa, γήπεδα τένις και πολυτελή εστιατόρια.
      Brown Beach Corinthia © Brown Hotels Grand Hyatt Athens – Athens
      Μπορεί να μην πρόκειται για νέο ξενοδοχείο καθώς το Grand Hyatt Athens άνοιξε τις πόρτες του πριν από τέσσερα χρόνια στο χώρο όπου φιλοξενούνταν το Ledra Marriott στην Λεωφόρο Συγγρού όμως μέσα στην φετινή χρονιά αναμένεται να ενωθεί κάτω από το ίδιο όνομα με το γειτονικό κτήριο διπλασιάζοντας σχεδόν την δυναμικότητα του. Στον χώρο όπου μέχρι και τα μέσα της περασμένης δεκαετίας (υπό)λειτουργούσε το Odeon Starcity εδώ και μία τριετία κατασκευάζεται ένας νέος τομέας του ξενοδοχείου με επτά υπόγεια και 9 ορόφους. Με την ολοκλήρωση και την ένωση με το υφιστάμενο Grand Hyatt θα δημιουργηθεί το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο της πρωτεύουσας με 538 συνολικά δωμάτια (από 309 που είναι σήμερα) πίσω από το Intercontinental που διαθέτει 563 δωμάτια.
      Grand Hyatt Athens © Intrakat Lesante Cape – Ζάκυνθος
      Τον προσεχή Μάιο θα τεθεί σε λειτουργία το τρίτο ξενοδοχείο του ομίλου Lezante Collection. Πριν ακόμη ανοίξει το Lezante Cape έχει ήδη μπει κάτω από την ομπρέλα του Leading Hotels of the World. H νέα μονάδα βρίσκεται κοντά στο χωριό Ακρωτήρι σε μικρή απόσταση από την πόλη της Ζακύνθου. Διαθέτει 55 σουίτες και 10 βίλες καθώς και ένα πλήρως εξοπλισμένο κέντρο ευεξίας.
      Lesante Cape © Lezante Collection Piperi – Πάρος
      Στην ομώνυμη παραλία της Πάρου το Piperi θα έρθει μέσα στο καλοκαίρι να δημιουργήσει σε έναν χώρο 6.100 τ.μ. μία μικρή όαση. Θα διαθέτει 38 δωμάτια αρκετά από τα οποία θα διαθέτουν πισίνα. Παράλληλα θα προσφέρει στους φιλοξενούμενους του υπαίθριους χώρους, γυμναστήριο, spa, χώρους εστίασης καθώς και καταστήματα. Το σχεδιασμό του ξενοδοχείου της Grivalia Hospitality υπογράφει η Tense Architecture Network.
      Yi Mykonos – Μύκονος
      To site του ξενοδοχείου έχει αρχίσει να γεμίζει με πληροφορίες καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει έως τον προσεχή Ιούλιο κοντά στην παραλία της Ελιάς. Την διαχείριση θα την έχει η SWOT ενώ το ξενοδοχείο είναι ιδιοκτησίας της ORA Hospitality ιδιοκτησίας του ομίλου Sawiris. O Αιγύπτιος μεγιστάνας ο οποίος διαθέτει και άλλα ακίνητα στο Νησί των Ανέμων πραγματοποιεί μέσω του Yi Mykonos την πρώτη του ξενοδοχειακή επένδυση στην χώρα μας.
      Yi Mykonos © Swot One & Only Aesthesis – Γλυφάδα 
      Τα πρώην «Αστέρια Γλυφάδας» αναμένεται να λάμψουν ξανά το προσεχές φθινόπωρο καθώς θα ανοίξουν αυτή την φορά ως One & Only Aesthesis. Αρκετά διεθνή έντυπα από το CNN έως τον βρετανικό Independent το έχουν συμπεριλάβει ως ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα ξενοδοχειακά project της χρονιάς παγκοσμίως. Το One & Only που θα ανοίξει στην Γλυφάδα με 127 δωμάτια είναι μία σύμπραξη της Grivalia Hospitality με την Kerzer και αποτελεί την δεύτερη είσοδο του σήματος στην χώρα μας καθώς μερικούς μήνες νωρίτερα αναμένεται να λειτουργήσει το One & Only Kea Island στην Τζιά κυρίως με κατοικίες οι οποίες θα είναι διαθέσιμες για πώληση.
      One & Only Aesthesis © Grivalia Hospitality
    14. webTV

      Engineer

      Η σήραγγα Λάρνταλ βρίσκεται στη Νορβηγία, έχει μήκος 24μιση χιλιομέτρων και δεν χρεώνει κόστος διέλευσης.
      Η σήραγγα Λάρντλαλ (Lærdal/Lærdalstunnelen στα νορβηγικά) είναι μια οδική σήραγγα μήκους 24,51 χιλιομέτρων που συνδέει το Λάρνταλ με τον Άουρλαντ στη Νορβηγία. Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και αποτελεί τον τελικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου που συνδέει το Όσλο με το Μπέργκεν, αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο τα φέρι και τους δύσκολους ορεινούς επαρχιακούς δρόμους κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

      Η κατασκευή της σήραγγας Λάρνταλ ξεκίνησε το 1995 και δόθηκε στην κυκλοφορία το 2000. Το κόστος υλοποίησης έφτασε εκείνη την εποχή τα 1,082 δις κορώνες Νορβηγίας, κάτι παραπάνω από 100 εκ. ευρώ.

      Η κύρια σήραγγα έχει λευκό φωτισμό και οι σπηλιές και οι έξοδοι έχουν μπλε φωτισμό με κίτρινα φώτα στις παρυφές για να δίνουν την εντύπωση της ανατολής. Οι σπηλιές/πλατείες έχουν σκοπό να σπάνε τη ρουτίνα, παρέχοντας μια διαφορετική θέα και επιτρέποντας στους οδηγούς να ξεκουραστούν λίγο. Οι σπηλιές χρησιμοποιούνται επίσης ως σημεία αναστροφής και ως περιοχές ξεκούρασης για να βοηθηθούν οι κλειστοφοβικοί κατά τη διάρκεια της διαδρομής των 20 λεπτών μέσα από τη σήραγγα.

      Τέλος, στη σήραγγα Λάρνταλ υπάρχει πινακίδα σε κάθε χιλιόμετρο που δείχνει πόσα έχουν ήδη διανυθεί, αλλά και πόσα χιλιόμετρα απομένουν ακόμα. Ακόμα, προκειμένου να μην αποκοιμηθούν οι οδηγοί, οι διαχωριστικές λωρίδες διαθέτουν ειδικό υλικό που αυξάνει τον θόρυβο κύλισης και φέρνει μικρό κραδασμό στο τιμόνι για να κρατάει σε εγρήγορση του οδηγούς.
       
    15. webTV

      Engineer

      Έντονα καιρικά φαινόμενα επικράτησαν τα ξημερώματα της Τρίτης στην Σύρο με δυνατές βροχές και καταιγίδες. Υπήρξαν μεταμεσονύχτιες στιγμές που έγινε η νύχτα μέρα από τις αστραπές και τις λάμψεις στον ουρανό. 
       Από την ένταση των φαινομένων προκλήθηκαν κεραυνοπτώσεις, μία εξ αυτών έπεσε στη θέση Βούλιας η οποία προκάλεσε ζημιές σε ανεμογεννήτρια της περιοχής.
      Συγκεκριμένα, ο κεραυνός έκοψε στη μέση το πτερύγιο μίας ανεμογεννήτριας το οποίο εκσφενδονίσθηκε στον αέρα. 
      Με αφορμή του περιστατικού, μήπως θα έπρεπε να δοθεί μια απάντηση, καθώς η συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια δεν λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια. Μήπως θα έπρεπε να ξεσηκωθούν και οι κάτοικοι της Σύρου όπως όλων φωνάζουν και αγωνίζονται στα υπόλοιπα νησιά; ή θα πρέπει να να περιμένουμε τους επόμενους κεραυνούς…;

    16. webTV

      Engineer

      Πρόκειται για νέα κτίρια αλλά και για τροποποιήσεις ή ανασκευές προϋπαρχουσών δομών, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν κατά το τρέχων έτος. Βρίσκονται διάσπαρτα σε ολόκληρο τον πλανήτη και χαρακτηρίζονται από τολμηρές αρχιτεκτονικές επιλογές. Taipei Performing Arts Center, Ταϊβάν, από την OMA
      Μετά από πολλή προσμονή, το Θέατρο του Ταϊπέι θα ανοίξει τις πόρτες του στην πρωτεύουσα της Ταϊβάν το καλοκαίρι του 2022.
      Ο πολιτιστικός χώρος, ο οποίος αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από την ΟΜΑ το 2009, διαθέτει τρία μοναδικά θέατρα που συνδέονται σε έναν κεντρικό γυάλινο κύβο. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά θέατρα, όλοι οι χώροι των παρασκηνίων θα είναι ορατοί στο κοινό με τη βοήθεια ενός περιστρεφόμενου χώρου.

      Διεθνές Κέντρο Ποδοσφαίρου Xi'an, Κίνα, από την Zaha Hadid Architects
      Φέτος θα δούμε την ολοκλήρωση ενός ανακτορικού σταδίου ποδοσφαίρου από την Zaha Hadid Architects, ενόψει του Κυπέλλου Ασίας AFC 2023.
      Μεταξύ των καθοριστικών χαρακτηριστικών του θα είναι οι πανύψηλες κολώνες και μια προεξέχουσα οροφή, η οποία παρέχει καταφύγιο σε μια σειρά φυτεμένων επιπέδων στο νότιο όψη του κτηρίου.

      Sydney Modern, Αυστραλία, από τη SANAA
      Στην Αυστραλία, η SANAA θα ολοκληρώσει την επέκτασή της στην Πινακοθήκη της Νέας Νότιας Ουαλίας, η οποία έχει σχεδιαστεί για να έρχεται σε αντίθεση με τη νεοκλασική αρχιτεκτονική της υπάρχουσας γκαλερί.
      Η επέκταση θα αποτελείται από μια σειρά από κιόσκια με καταρράκτες με γυάλινους τοίχους και θα ενσωματώνει μια υπόγεια γκαλερί χτισμένη σε μια μετασκευασμένη δεξαμενή πετρελαίου, που χρονολογείται από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

      Lanternen, Δανία, από τους Snøhetta και WERK Arkitekter
      Ένα από τα μικρότερα έργα αυτής της λίστας είναι το Lanternen, ένα ξύλινο κοινοτικό κέντρο για θαλάσσια σπορ που κατασκευάζεται στην ακτή του Esbjerg στη Δανία.
      Σχεδιασμένο από τη Snøhetta σε συνεργασία με τη WERK Arkitekter, το κτίριο έχει σκοπό να θυμίζει τη «τέχνη της κατασκευής σκαφών» και θα διαθέτει ένα μεγάλο άνοιγμα στην πρόσοψή του που οδηγεί τους επισκέπτες στην άκρη του νερού.

      Μουσείο Καλών Τεχνών του Αρκάνσας, ΗΠΑ, από το Studio Gang
      Τα κτίρια που πρόκειται να ολοκληρωθούν στις ΗΠΑ φέτος περιλαμβάνουν το επανασχεδιασμένο Μουσείο Καλών Τεχνών του Αρκάνσας στο Λιτλ Ροκ, υπό την αιγίδα του Studio Gang.
      Το στούντιο προσέφερε μια προεπισκόπηση του ενημερωμένου μουσείου πέρυσι, όταν κυκλοφόρησε μια σειρά φωτογραφιών από τη νέα πτυχωτή οροφή. Κατασκευασμένη από σκυρόδεμα, αυτή η οροφή καλύπτει μια σειρά καμπυλωτών περιπτέρων που στοχεύουν να ενοποιήσουν τις υπάρχουσες κατασκευές του μουσίου.

      Κεντρικά γραφεία της DJI, Κίνα, από την Foster + Partners
      Η Foster + Partners έχει μια σειρά από έργα που πρόκειται να ολοκληρωθούν το 2022, αλλά ένα από τα πιο ασυνήθιστα είναι τα κεντρικά γραφεία που έχει σχεδιάσει για την εταιρεία ρομποτικής DJI στο Shenzhen.
      Αποτελείται από δύο πύργους με δικτυώματα από χάλυβα, τα οποία θα συνδέονται με μια κυρτή εναέρια γέφυρα που έχει σχεδιαστεί για να αναδεικνύει την τελευταία τεχνολογία drone της εταιρείας.

      Σχολείο Sundby, Δανία, από τη Henning Larsen Architects
      Το μόνο εκπαιδευτικό κτίριο που μπήκε σε αυτή τη λίστα είναι ένα δημοτικό σχολείο από την Henning Larsen Architects που θα διαθέτει μια οροφή διαθέσιμη για περπάτημα και προσαρμόσιμους εσωτερικούς χώρους.
      Με το όνομα Sundby School, πρόκειται να γίνει το πρώτο κτίριο του είδους του στη Δανία στο οποίο θα απονεμηθεί το Nordic Ecolabel – ένα επίσημο πιστοποιητικό βιωσιμότητας, που λαμβάνει υπόψη λεπτομέρειες όπως η κατανάλωση ενέργειας και η χρήση υλικών.

      Nanjing Zendai Himalayas Center, Κίνα, από τoυς MAD
      Άλλη μια καθυστερημένη άφιξη για το 2022 θα αποτελέσει το κέντρο μικτής χρήσης Nanjing Zendai Himalayas, η ολοκλήρωση του οποίου αναμένεται από το 2020.
      Σχεδιασμένο από την MAD, το συγκρότημα των 560.000 τ.μ. αποτελείται από ένα μείγμα μικρών κτιρίων, χώρων πρασίνου και υπερυψωμένων μονοπατιών που οριοθετούνται από πύργους που μοιάζουν με βουνά.

      San Pellegrino Flagship Factory, Ιταλία, από τους BIG
      Το Εργοστάσιο Ορόσημο της San Pellegrino από την BIG θα ολοκληρωθεί σε μια ορεινή κοιλάδα στην Ιταλία, σχεδόν πέντε χρόνια αφότου το στούντιο κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό για το σχεδιασμό του.
      Δημιουργημένο για την εταιρεία αναψυκτικών San Pellegrino, τα κεντρικά γραφεία και το εργοστάσιο εμφιάλωσης θα αποτελέσουν ένα φόρο τιμής στην παραδοσιακή ιταλική αρχιτεκτονική, με λεπτομέρειες όπως καμάρες και στοές.

      Valley, Ολλανδία, από την MVRDV
      Στην Ολλανδία, το συγκρότημα Valley των MVRDV θα ανοίξει με τρία πολυώροφα κτίρια μικτής χρήσης, επενδεδυμένα με προεξέχοντα πέτρινα παράθυρα και μπαλκόνια.
      Η κατασκευή του κτιρίου έχει ήδη ολοκληρωθεί, αλλά αναμένεται η έγκαιρη ανάπτυξη του «πράσινου στρώματος» των κτιρίων, αποτελούμενου από 13.000 φυτά, για να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του 2022.

      The ReefLine, ΗΠΑ, από την OMA
      Το δεύτερο έργο της OMA σε αυτήν τη λίστα είναι το The ReefLine, ένα υποθαλάσσιο πάρκο γλυπτών κοντά στην παραλία του Μαϊάμι ,που έχει σκοπό να προστατεύσει την ακτογραμμή του από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
      Αν και το πάρκο κατασκευάζεται σταδιακά, η πρώτη του φάση πρόκειται να ανοίξει τον Δεκέμβριο με τα πρώτα γλυπτά στη θέση τους. Πάνω και γύρω από τα έργα τέχνης θα υπάρχουν επίσης γεωμετρικές μονάδες από σκυρόδεμα, οι οποίες θα λειτουργούν ως τεχνητός ύφαλος.

      Minamisanriku 311 Memorial, Ιαπωνία, από την Kengo Kuma and Associates
      Η Kengo Kuma and Associates αναμένεται να ολοκληρώσει ένα μνημείο και τουριστικό κέντρο στην Ιαπωνία αφιερωμένο στον σεισμό και το τσουνάμι Tōhoku του 2011 - τον ισχυρότερο σεισμό που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ιαπωνία.
      Το κτίριο που ονομάστηκε Minamisanriku 311 Memorial από την πόλη στην οποία βρίσκεται, θα διαθέτει επένδυση από κέδρο και μια μεγάλη προεξέχουσα οροφή που τείνει προς τον ουρανό.

      ΠΗΓΗ: Dezeen
    17. webTV

      Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο αποκαλύπτει τα μυστικά της ύδρευσης όλου του βόρειου μετώπου της Ανατολικής Κρήτης από το φράγμα του Αποσελέμη. Ο μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος μηχανικός, Ευάγγελος Μπικάκης, εξηγεί λεπτομερώς το ταξίδι του νερού από τις πηγές του μέχρι τις βρύσες των σπιτιών και βέβαια των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, αφού από το φράγμα του Αποσελέμη εξυπηρετούνται πάνω από 300.000 άνθρωποι.
      Όπως αναφέρει ο ίδιος, “σε αυτό το βίντεο παρουσιάζεται η εκπληκτική εγκατάσταση επεξεργασίας νερού του Φράγματος Αποσελέμη. Το έργο είναι εξαιρετικό τόσο στον σχεδιασμό και μελέτη του, στην υλοποίηση του, αλλά κυρίως στην λειτουργία του. Η δουλειά που γίνεται από όλη την ομάδα που εργάζεται εκεί είναι εξαιρετική και το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικής ποιότητας νερό ανθρώπινης κατανάλωσης. Δείτε το video και ξεναγηθείτε στις εγκαταστάσεις του“.
       
    18. webTV

      Engineer

      Την ώρα που πολλά μουσεία παγκοσμίως αναγκάζονται να εκποιήσουν έργα των συλλογών τους για να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές τους ανάγκες κι άλλα προχωρούν σε δραστικές περικοπές προσωπικού ως συνέπεια της δραματικής πτώσης των εισιτηρίων – αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι 230 εκατ. επισκέπτες υποδέχτηκαν τα μουσεία παγκοσμίως το 2019 και μόλις 54 εκατ. το 2020 – και των μειωμένων κρατικών επιχορηγήσεων, τα έξι μουσεία σε Ευρώπη, Αμερική και Αφρική που αναμένεται να ανοίξουν τις πύλες τους μέσα στο 2022 προσεγγίζονται ως προάγγελοι μιας νέας, καλύτερης εποχής, που όλοι ελπίζουν πως θα έρθει με την καινούργια χρονιά.
      ΟΣΛΟ, ΝΟΡΒΗΓΙΑ
      Εθνικό Μουσείο Τέχνης, Αρχιτεκτονικής και Ντιζάιν
      Για τις 11 Ιουνίου 2022 έχουν οριστεί τα εγκαίνια του νέου Εθνικού Μουσείου Τέχνης, Αρχιτεκτονικής και Ντιζάιν της Νορβηγίας. Το μουσείο του Οσλο ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 από τη συγχώνευση τεσσάρων μουσείων – μεταξύ αυτών της Εθνικής Πινακοθήκης και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης – και τη δημιουργία μιας μεγάλης συλλογής αντικειμένων που περιλαμβάνει ρωμαϊκά γλυπτά, εντυπωσιακές ταπισερί του τέλους του 12ου αιώνα, πορσελάνες από την αυτοκρατορική Κίνα και ίσως το πιο διάσημο έργο τέχνης της Νορβηγίας, την «Κραυγή» του Εντβαρτ Μουνκ.
      Το νέο κτίριο, συνολικής επιφάνειας 54.600 τ.μ. – το μεγαλύτερο του είδους του στις σκανδιναβικές χώρες -, που φέρει την υπογραφή των αρχιτεκτόνων Kleihues + Schuwerk, βρίσκεται στο παραλιακό μέτωπο της πόλης. Βασικό δομικό υλικό του είναι το μάρμαρο, κόστισε περί τα 645 εκατ. ευρώ, διαθέτει υπερδιπλάσιους εκθεσιακούς χώρους – συγκεκριμένα 90 αίθουσες στις οποίες θα φιλοξενηθούν 5.000 εκθέματα -, ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί και η πρώτη περιοδική έκθεσή του, στη 2.400 τ.μ. Αίθουσα του Φωτός, που θα εστιάζει στη σύγχρονη εικαστική σκηνή της Νορβηγίας.
      ΤΟΥΛΣΑ, ΗΠΑ
      Κέντρο Μπομπ Ντίλαν
      Ραντεβού στις 10 Μαΐου δίνει με τους θαυμαστές του Μπομπ Ντίλαν το κέντρο που φέρει το όνομά του και θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στην Τούλσα της Οκλαχόμα, με στόχο να αξιοποιήσει τη συλλογή που διαθέτει με περισσότερα από 100.000 αντικείμενα. Οι επισκέπτες θα μπορούν να ακούσουν ακυκλοφόρητες ηχογραφήσεις από τον δέκα φορές βραβευμένο με Γκράμι τραγουδιστή και τραγουδοποιό.
      Σημειωματάρια, επιστολές και άλλα χειρόγραφα θα αναδείξουν τις λογοτεχνικές ευαισθησίες που οδήγησαν τη Σουηδική Ακαδημία να του απονείμει το βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας το 2016. Χώρος θα υπάρχει βεβαίως και για την παρουσίαση της ενασχόλησης του Ντίλαν με τα εικαστικά, είτε μέσω του εξωφύλλου του άλμπουμ του «Self Portrait» (1970) είτε μέσω των εξπρεσιονιστικών του έργων. Σε ειδική αίθουσα θα προβάλλονται ντοκιμαντέρ και κινηματογραφημένες συναυλίες, ενώ θα στηθεί κι ένα ακριβές αντίγραφο του στούντιο ηχογράφησής του ώστε οι επισκέπτες να αισθάνονται σαν να ήταν παρόντες σε μία από τις ιστορικές ηχογραφήσεις τού αγαπημένου τους δημιουργού.
      ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, ΗΠΑ
      Μουσείο του Μπρόντγουεϊ
      Το ιδανικό μουσείο για τους θεατρόφιλους, και πιο συγκεκριμένα για τους λάτρεις του μιούζικαλ, ανοίγει το καλοκαίρι στη Νέα Υόρκη, στην Τάιμς Σκουέαρ. Πρόκειται για το Μουσείο του Μπρόντγουεϊ, το οποίο θα αφηγηθεί την ιστορία της ιστορικής περιοχής από το 1735, όταν άνοιξε το πρώτο θέατρο, μέχρι σήμερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν χτυπήσει η πανδημία, το Μπρόντγουεϊ είχε ζήσει την καλύτερη σεζόν του στην Ιστορία, με εισπράξεις 1,8 δισ. δολαρίων το 2019.
      Μέσω διαδραστικών εγκαταστάσεων οι επισκέπτες θα παίρνουν πληροφορίες για τους πρωτοπόρους της θεατρικής βιομηχανίας, θα επισκέπτονται τα παρασκήνια ιστορικών μιούζικαλ και θα ανακαλύπτουν πώς οργανώνεται μια παράσταση στο Μπρόντγουεϊ.
      ΓΛΑΣΚΩΒΗ, ΣΚΩΤΙΑ
      Συλλογή Μπάρελ
      Μία από τις μεγαλύτερες συλλογές έργων τέχνης του κόσμου, για τη σύνθεση της οποίας χρειάστηκαν τρία τέταρτα του αιώνα, εκείνη του σερ Ουίλιαμ Μπάρελ, αποκτά τη στέγη που της αξίζει στη Γλασκώβη. Το μουσείο που βρίσκεται στο πάρκο Πόλοκ είχε κλείσει από το 2016 και η ανακατασκευή του, ώστε να φιλοξενεί με ασφάλεια τη συλλογή Μπάρελ – κόστισε 68 εκατ. στερλίνες -, έχει ολοκληρωθεί, οπότε και τα εγκαίνια προγραμματίζονται για τον Μάρτιο της νέας χρονιάς.
      Η συλλογή που φημίζεται για την ποιότητα των έργων κινεζικής τέχνης, τα εξαίσια βιτρό, τις ταπισερί και τα έργα τέχνης θα παρουσιάζεται σε τρεις ορόφους, ενώ οι εκθεσιακοί χώροι που θα έχουν αυξηθεί κατά 35% θα επιτρέπουν την παρουσίαση αντικειμένων που ως  τώρα βρίσκονταν στις αποθήκες.
      ΠΑΡΙΣΙ, ΓΑΛΛΙΑ
      Οικία Γκενσμπούρ
      Κλειστό για το κοινό από τον θάνατό του το 1991, το εσωτερικό του σπιτιού του διάσημου (και αμφιλεγόμενου) γάλλου τραγουδιστή Σερζ Γκενσμπούρ θα ανοίξει στις αρχές του 2022, στο Παρίσι, ως μουσείο αφιερωμένο στη ζωή και στο έργο του.
      Το σπίτι έχει διατηρηθεί σαν χρονοκάψουλα καθώς δεν έχει αγγιχθεί τίποτα επί τρεις δεκαετίες, έτσι ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να δουν και να μυρίσουν ακόμη και  τα τελευταία αποτσίγαρά του που βρίσκονται σε ένα τασάκι. Το κύριο αξιοθέατο θα είναι το περίφημο εκκεντρικό σαλόνι του μουσικού με το πιάνο, το αρ ντεκό μπαρ και την τεράστια συλλογή από γλυπτά.
      ΓΚΙΖΑ, ΑΙΓΥΠΤΟΣ
      Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο
      Τα εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου, που διατείνεται ότι θα είναι το μεγαλύτερο αρχαιολογικό μουσείο στον κόσμο, αφιερωμένο σε έναν πολιτισμό, μετατίθενται ξανά, αυτή τη φορά για μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου του 2022. Το κτίριο καλύπτει 490.000 τ.μ., όσο ένας μεγάλος τερματικός σταθμός αεροδρομίου. Το μεγαλύτερο σε μέγεθος έκθεμα θα είναι ένα άγαλμα του Ραμσή του Μεγάλου από κόκκινο γρανίτη, ύψους 11 μ. και βάρους 83 τόνων, το οποίο και ήταν το πρώτο που τοποθετήθηκε στην τελική του θέση, στις αρχές του 2018, ώστε να κατασκευαστεί το αίθριο γύρω του.
      Συνολικά στο μουσείο θα φιλοξενηθούν περίπου 100.000 εκθέματα, μεταξύ αυτών η συλλογή ευρημάτων ηλικίας 3.300 ετών που συνόδευαν στο επέκεινα τον διάσημο φαραώ Τουταγχαμών και η οποία αποτελείται από 5.000 κομμάτια, οι 2.000 εκ των οποίων θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά. Το κόστος του μουσείου εκτιμάται σε 1 δισ. δολάρια.
    19. webTV

      Engineer

      Αυτά είναι τα οχτώ (8) υψηλότερα κτίρια στον κόσμο που έχουν κατεδαφιστεί.
      Περιλαμβάνει τα κτίρια:
      - Ocean Tower Demolition
      - Landmark Tower Demolition
      - AfE Tower Demolition
      - Building in Xi'an City
      - J.L. Hudson's Department Store
      - Brayton Point Power Station
      - Meena Plaza
      - Power Station Westerholt
       
    20. webTV

      Engineer

      H παράδοση θέλει την Kατάρα, το ορεινό ανάγλυφο της Πίνδου μέσω του οποίου διεξάγεται κυρίως η κυκλοφορία από  τη Θεσσαλία προς την Hπειρο, να πήρε το όνομα από ένα δεσπότη των Iωαννίνων που θέλησε να την διασχίσει το 1800 με προορισμό τα Tρίκαλα.

      Στη διαδρομή δεν άντεξε και όταν έφτασε σε κάποιο ξέφωτο, που σήμερα είναι γνωστό ως «κάμπος του δεσπότη», λίγο πριν ξεψυχήσει, καταράστηκε το μέρος…

      Θρύλοι και παραδόσεις, όπως αυτός του δεσπότη, τυλίγουν την ιστορία του περάσματος της Kατάρας ενώ άλλοι πολλοί αφορούν σε περιπέτειες καραβανιών τα παλαιότερα χρόνια και οδηγών αυτοκινήτων αργότερα που ταξίδευαν προς και από την Hπειρο.
      Σε υψόμετρο 1.699, στον αυχένα της, το χιόνι τον χειμώνα φτάνει και τα δύο μέτρα, αλλά τις συνθήκες καθιστούν εφιαλτικές οι σφοδροί άνεμοι που σαρώνουν τον ορεινό όγκο από κάθε κατέυθυνση.
      η διαβαση from georgios papadosifos georgiou on Vimeo.
      «Πρόκειται για μια διαδρομή 18 χιλιομέτρων με στενό δρόμο, ανηφόρες και στροφές και όταν χιονίζει και φυσάνε αέρηδες από παντού, είναι αδύνατο ο οδηγός να βρει τον δρόμο. Σε τέτοιες συνθήκες μπροστά καθαρίζουν τα εκχιονιστικά μηχανήματα και όταν οι χειριστές κοιτάξουν πίσω δεν βλέπουν τον δρόμο από το χιόνι»…
      Για τους οδηγούς παραμένει η δυσκολότερη διαδρομή στο ελληνικό οδικό δίκτυο και τον χειμώνα μετατρέπεται σε πραγματικό φόβητρο.
      Λέγεται μάλιστα ότι όταν κάποιος οδηγός φορτηγού περάσει την Kατάρα με χιονοθύελλα και τον ρωτήσουν συνάδελφοί του πώς είναι ο καιρός στην κορυφή απαντάει με τη φράση: «Xορεύουν οι διαβόλοι».
      Το 2010 η διάβαση της Κατάρας πέρασε στην ιστορία καθώς η διάνοιξη και λειτουργία της Εγνατίας οδού έφερε την παράκαμψη του δυσκολότερου  και πιο τρομακτικού σημείου της διαδρομής Καλαμπάκα Μέτσοβο μέσω του χωριού Μαλακάσι και του περάσματος του αυχένα της Κατάρας λίγο πριν ή μετά το Μέτσοβο ανάλογα την κατεύθυνση.

      Ο δρόμος χρησιμοποιείται βέβαια ακόμη και τώρα συνδέοντας διάφορα χωριά και για τους ταξιδιώτες που θέλουν να ζήσουν την άγρια οδηγική εμπειρία μέσα σε μια από τις δυσκολότερες διαδρομές αλλά συνάμα τις πλέον όμορφες  που υπάρχουν , αν σκεφτούμε ότι οδηγείτε επάνω στα υψόμετρα της Πίνδου ανάμεσα σε έλατα , κωνοφόρα δένδρα και οργιώδη πράσινο περιβάλλον .
      Αν είστε από αυτούς που θέλουν να δοκιμάσουν την διαδρομή και ίσως να είναι τυχεροί να ζήσουν σε μια απόσταση 20 χλμ  και κυριολεκτικά από στροφή σε στροφή την εναλλαγή του καιρού όλων των εποχών ( από λιακάδα σε βροχή από βροχή σε χιονόπτωση σε χαλάζι και ξανά σε λιακάδα ) ο δρόμος είναι δικός σας !!
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.