Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    664 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το e-Village στεγάζεται στο συγκρότημα Green Pea στο Τορίνο, όπου και οι 5 όροφοι της εγκατάστασης είναι αφιερωμένοι στη βιώσιμη ανάπτυξη.
      H Fiat δημιούργησε το e-Village στο Τορίνο. Πρόκειται για το πρώτο «πράσινο χωριό» της αυτοκίνησης, όπου ο όμιλος θα παρουσιάζει στο κοινό όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του, αλλά και τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των προηγμένων και φιλικών προς το περιβάλλον μετακινήσεων.
      Το e-Village στεγάζεται στο συγκρότημα Green Pea στο Τορίνο, όπου και οι 5 όροφοι της εγκατάστασης είναι αφιερωμένοι στη βιώσιμη ανάπτυξη. Ακολουθώντας τον κανόνα 3R (Reuse=επαναχρησιμοποίηση, Recycle=ανακύκλωση, Reduce=μείωση), το e-Village, είναι σχεδιασμένο ώστε να έχει μηδενικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Με συνολική έκταση 1.300 τ.μ., το e-Village φιλοξενεί τις πιο πρωτοποριακές «πράσινες» τεχνολογίες και βέβαια τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του ομίλου FCA.
      Εκτός από τα μοντέλα παραγωγής, όπως το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, τα Plug-in Hybrid Jeep 4xe και το ηλεκτρικό E-Ducato, οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν το πρωτότυπο Fiat Centoventi, αλλά και την εκθαμβωτική Alfa Romeo Tonale, το πρώτο υβριδικό μοντέλο της μάρκας που αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2021.
    2. webTV

      GTnews

      Οι «Κήποι Αλιάρτου», συνολικής έκτασης 144 στρεμμάτων περίπου, είναι μοναδικό στη χώρα μας δείγμα Αγγλικής αρχιτεκτονικής κήπων, με ένα καταπληκτικό φυσικό περιβάλλον που εμπλουτίζεται από την ροή του ποταμού Λόφη, μαζί με σωζόμενο σε άριστη κατάσταση σύμπλεγμα αγροτό-βιομηχανικών εγκαταστάσεων, κατοικιών  και διοικητικών κτιρίων του 19ου  αιώνα της Αγγλικής εταιρείας «Lake Copais Co Ltd» η οποία το 1890 αποξήρανε με επιτυχία τη Λίμνη Κωπαΐδα και εκμεταλλεύτηκε την πεδιάδα μέχρι το 1953 όταν το Ελληνικό Δημόσιο την εξαγόρασε μαζί με το κτήμα.
       
    3. webTV

      Engineer

      Στην καρδιά της ερήμου Karakum του Τουρκμενιστάν, υπάρχει ο κρατήρας Darvaza ή όπως είναι διεθνώς γνωστός, “Η Πύλη της Κολάσεως”. Η ονομασία μπορεί να ακούγεται τρομακτική, πρόκειται όμως για ένα από τους πιο δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αν και η ίδια η κυβέρνηση δεν το προωθεί ως τουριστικό αξιοθέατο.  Πρόκειται για ένα κρατήρα με διάμετρο 70 μέτρα και βάθος 20 μέτρα, ο οποίος “φτύνει” φωτιά και δε σταματά να καίει εδώ και 50 χρόνια. Πώς δημιουργήθηκε όμως αυτό το παράξενο φαινόμενο;

      Όλα ξεκίνησαν στην τότε Σοβιετική Ένωση του 1971 και τη γεώτρηση που ξεκίνησαν για αναζήτηση πετρελαίου στην έρημο. Μόνο που αντί για θύλακα πετρελαίου, το τρυπάνι χτύπησε ένα θύλακα φυσικού αερίου. Το έδαφος κάτω από τις εγκαταστάσεις της γεώτρησης κατέρρευσε και δημιούργησε τον κρατήρα που ξέρουμε σήμερα. Το φυσικό αέριο όμως που απελευθερωνόταν αποτελούταν κυρίως από μεθάνιο, το οποίο έχει την ιδιότητα να δεσμεύει το διαθέσιμο οξυγόνο στον αέρα. Φοβούμενοι για την ασφάλεια των τοπικών κοινοτήτων και της πανίδας, αφού βρέθηκαν μερικά ζώα νεκρά στην έρημο, οι Σοβιετικοί αποφάσισαν να αναφλέξουν τα αποθέματα φυσικού αερίου και οι επιστήμονες υπολόγισαν πως σε μερικές εβδομάδες θα είχαν καεί, επιτρέποντας στην ποιότητα του αέρα να επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα.

      Λόγω της μυστικής φύσης τέτοιων πληροφοριών στη Σοβιετική Ρωσία, ειδικότερα σε περιπτώσεις λαθών, υπάρχουν και άλλοι ισχυρισμοί ως προς τη δημιουργία του Darvaza. Δυστυχώς δεν υπάρχει έγγραφη καταγραφή του περιστατικού. Γεωλόγοι του Τουρκμενιστάν ισχυρίζονται πως η κατάρρευση έγινε το 1960 και επί χρόνια ο κρατήρας εκτόξευε φυσικό αέριο και λάσπη, ενώ η ανάφλεξη δεν έγινε πριν το 1980. 
      Μισό αιώνα μετά οι φωτιές καίνε ακόμα και οι επιστήμονες δεν μπορούν ακόμα και σήμερα να υπολογίσουν για πόσο ακόμα θα καίει.
       
    4. webTV

      Engineer

      Σε ανακοίνωσή της πριν λίγα λεπτά, η NASA αποκάλυψε πως το νερό στη Σελήνη είναι πολύ πιο άφθονο και προσβάσιμο από αυτό που πιστεύαμε έως τώρα. Πέρα από τους βαθιούς, μεγάλους και επικίνδυνους κρατήρες στις πολικές περιοχές της Σελήνης, μικρότεροι και πιο ρηχοί κρατήρες διαθέτουν επίσης νερό σε μορφή πάγου εδώ και εκατομμύρια, ίσως και δισεκατομμύρια χρόνια. Οι μικρότερες αυτές αποθέσεις νερού μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα, αφού θα είναι πολύ πιο προσβάσιμες στους μελλοντικούς αστροναύτες.
      Την παρουσία νερού σε μορφή πάγου (H20) αντί για υδροξύλιο (OH) επιβεβαίωσε και το ιπτάμενο τηλεσκόπιο SOFIA, κάτι που δεν είχαν καταφέρει να διαχωρίσουν προηγούμενες έρευνες. Οι μετρήσεις συνάδουν με την παρουσία ξεχωριστών μορίων νερού ενσωματωμένα σε πετρώματα μέσα στη σεληνιακή επιφάνεια.

      Πέρα από πόσιμο νερό, ο πάγος μπορεί να σπάσει μοριακά σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το οξυγόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπνέουν οι αστροναύτες, ενώ τόσο το υδρογόνο όσο και το οξυγόνο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως καύσιμα πυραύλων. Λιγότερες προμήθειες σε νερό και καύσιμα από τη Γη προς τη Σελήνη, σημαίνει μείωση του κόστους των διαστημικών πτήσεων και αύξηση του αριθμού τους.
      Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης πως το νερό δεν υπάρχει μόνο στις μόνιμα σκιασμένες περιοχές της Σελήνης, αλλά είναι παγιδευμένο και σε κομμάτια γυαλιού τα οποία σχηματίστηκαν από συγκρούσεις μικρομετεωριτών ή βρίσκεται ανάμεσα από στρώματα του εδάφους.
       
    5. webTV

      Engineer

      Το InSight της NASA βρίσκεται στην επιφάνεια του Άρη εξοπλισμένο με σημαντικό επιστημονικό εξοπλισμό που θα μας αποκαλύψει πολλά για τον Κόκκινο Πλανήτη. Το lander όμως κατέγραψε και δεδομένα που δεν έχει καταγράψει καμία άλλη αποστολή και μάλιστα δεδομένα που δεν περίμεναν οι επιστήμονες – τον ήχο των ανέμων.
      Η καταγραφή του ήχου ήταν ένα μη σχεδιασμένο δώρο. Ένας από τους στόχους της αποστολής είναι να μετράει την κίνηση στον Άρη και φυσικά αυτό περιλαμβάνει την κίνηση που προκαλείται από τα ηχητικά κύματα. – Bruce Banerdt, επικεφαλής ερευνητής InSight.
      Στο InSight υπάρχει ένας σεισμογράφος ο οποίος θα καταγράφει τους σεισμούς του πλανήτη. Καταγράφει όμως και τις δονήσεις που προκαλούνται στο lander από τους ανέμους, οι οποίοι δονούν ελαφρώς τα ηλιακά πάνελ του InSight.
      Οι δονήσεις αυτές τυγχάνουν να βρίσκονται μέσα στο ακουστικό φάσμα του ανθρώπου αν και είναι πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Για τη βέλτιστη ακουστική, χρησιμοποιήστε ακουστικά και subwoofers. Η NASA προσφέρει τα αρχεία με ανεβασμένες συχνότητες κατά δύο οκτάβες ώστε ο ήχος να ακούγεται και από laptops ή κινητές συσκευές.
      Ήχος καταγράφηκε και από τον αισθητήρα πίεσης της ατμόσφαιρας, ο οποίος κατέγραψε τις δονήσεις του αέρα τη στιγμή που το σεισμόμετρο κατέγραφε τις δονήσεις των ηλιακών πάνελ. Οι ερευνητές εκτιμούν πως οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 16 – 24χλμ/ώρα.
      Η καταγραφή ήχου από το σεισμόμετρο είναι δυνατή μόνο τώρα, στην αρχή της αποστολής, επειδή όταν τοποθετηθεί στην επιφάνεια του πλανήτη θα καλύπτεται από ένα θόλο ο οποίος θα το προστατεύει από ανέμους και δονήσεις του lander, για να μπορεί να δίνει μετρήσεις ακριβείας για σεισμούς.

      Περισσότερους ήχους από τον Κόκκινο Πλανήτη θα έχουμε όταν προσεδαφιστεί το Mars 2020 rover το οποίο θα φτάσει εξοπλισμένο με δύο μικρόφωνα.
    6. webTV

      tetris

      Δεν είναι λίγες οι φορές που ειδήσεις για εκατοντάδες νεκρούς λόγω πλημμυρών στην Ασία κάνουν τον γύρο του κόσμου. Πολλές πόλεις στην Ασία έχουν να αντιμετωπίσουν ένα δυσεπίλυτο ζήτημα. Από τη μία η αστική ανάπτυξη τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Από την άλλη η κλιματική αλλαγή υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των πολιτών της.
      Μία πρωτοποριακή πρόταση όμως υπόσχεται τη λύση…
      Μια λύση για τις πλημμύρες Οι τεχνικές παρεμβάσεις για την επίλυση του προβλήματος των πλημμυρών που εφαρμόζονται ανά τον κόσμο, μπορεί να έχουν καταφέρει να μετριάσουν τον κίνδυνο αλλά, όπως αποδεικνύεται, σίγουρα όχι να τον εξαλείψουν.
      Η Κίνα όμως έχει θέσει τώρα έναν φιλόδοξο στόχο: να μετατρέψει έως το 2020 το 80% των αστικών περιοχών της σε πόλεις – «σφουγγάρια». Πόλεις που θα μπορούν να απορροφούν και να επαναχρησιμοποιούν τουλάχιστον το 70% των όμβριων υδάτων τους.
      Η πρωτοβουλία, που ξεκίνησε πειραματικά το 2015 σε 16 πόλεις, στοχεύει στο να μειώσει την ένταση της απορροής των όμβριων υδάτων, ενισχύοντας και κατανέμοντας τις δομές απορρόφησης πιο ομοιόμορφα και συνάμα οικολογικά. Η συλλογή του νερού της βροχής, αυξάνει αυτόματα και τη διαθεσιμότητα νερού για διάφορες χρήσεις. Έτσι η προσέγγιση αυτή όχι μόνο μειώνει τις πλημμύρες αλλά ενισχύει και τις αποθήκες νερού μιας πόλης.
      Πως μια πόλη γίνεται «σφουγγάρι»Πώς μοιάζει όμως μια πόλη – σφουγγάρι; Η πόλη του Lingang κοντά στη Σαγκάη, είναι ένα πολύ τυπικό παράδειγμα. Κάθε ελεύθερος χώρος στην πόλη έχει γίνει ένα μικρός ή μεγάλος κήπος με μπόλικο χώμα και φυτά και δέντρα που περιμένουν να ποτιστούν. Στην πόλη έχουν διατηρηθεί φυσικοί υγρότοποι που συγκεντρώνουν το νερό της βροχής, αλλά έχουν δημιουργηθεί και τεχνητές δομές όπως λίμνες και σιντριβάνια. Οι στέγες των κτιρίων έχουν γίνει «πράσινες», ενώ τα πεζοδρόμια είναι διαπερατά με το νερό να μπορεί να βρει διέξοδο στο χώμα ή να συγκεντρωθεί σε υπόγειες δεξαμενές για επαναχρησιμοποίηση. Φιλοδοξώντας να γίνει το πρότυπο για τις πόλεις – σφουγγάρια της Κίνας, η διοίκηση της πόλης Lingang έχει επενδύσει 119 εκατομμύρια δολάρια σε αναβαθμίσεις και καινοτομίες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το παράδειγμα για την πλειοψηφία των κινεζικών πόλεων που δεν διαθέτουν σύγχρονες υποδομές απορροής υδάτων.
      Οι κινεζικές πόλεις καταβάλλουν αξιοσημείωτες προσπάθειες. Σε μια δέσμευση να επεκτείνει την κάλυψη της αστικής πράσινης φύσης, η Σαγκάη ανακοίνωσε στις αρχές του 2016 την κατασκευή 400.000 τετραγωνικών μέτρων κήπων στις στέγες των κτιρίων της. Το έργο είναι μια συνεργατική προσπάθεια μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών των πόλεων, των ιδιοκτητών ακινήτων και των μηχανικών.
        Μια απάντηση στην κλιματική αλλαγή Με την κλιματική αλλαγή να απλώνει ένα πέπλο νέφους και αφόρητης ζέστης πάνω από την Κίνα, οι πόλεις - σφουγγάρια δίνουν επίσης μια απάντηση στο πως αντιμετωπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα του πλανήτη. Μπορούν να μειώσουν τη θερμοκρασία στις αστικές περιοχές που πνίγονται από το μπετόν.
      Τα φυτά και τα δέντρα απορροφούν νερό και στη συνέχεια το απελευθερώνουν μέσω της εξάτμισης. Αυτό δημιουργεί ένα φαινόμενο ψύξης, με τον ίδιο τρόπο που ο ιδρώτας που εξατμίζεται από το δέρμα κατεβάζει τη θερμοκρασία των ανθρώπων.
      «Η πτώση της θερμοκρασίας θεωρείται σε μεγάλο βαθμό ένα συμπληρωματικό πλεονέκτημα των πόλεων - σφουγγαριών. Και με τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην Κίνα και σε πολλά μέρη του κόσμου, γίνεται ένα βασικό εργαλείο στον στο να γίνουν οι πόλεις μας ανθεκτικές στο κλίμα», δήλωσε ο Boping Chen, διευθυντής του think tank World Future Council.
      Και πόλεις - δάση   Ενώ η Κίνα είναι αντιμέτωπη με τις τεράστιες οικονομικές και υλικοτεχνικές προκλήσεις της εποχής για τη δημιουργία πόλεων - σφουγγαριών, ο Ιταλός αρχιτέκτονας Στεφάνο Μπόρι έχει προτείνει τη δημιουργία «δασικών πόλεων» στη χώρα.
      Ο Μπόρι, ο οποίος έγινε πρωτοσέλιδο στον παγκόσμιο Τύπο όταν κάλυψε δύο οικιστικά μπλοκ στο Μιλάνο με 800 δέντρα, 4.500 θάμνους και 15.000 άλλα φυτά, έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει την κατασκευή μιας πόλης - δάσος στο Liuzhou της νότιας Κίνας.
      Σχεδιασμένη ως μια πράσινη μητρόπολη, η πόλη θα φιλοξενήσει 30.000 ανθρώπους και όλα τα κτίρια της θα καλύπτονται εξ ολοκλήρου με φυτά και δέντρα.
       
    7. webTV

      Engineer

      Οσοι αποζητούν μια «ένεση αδρεναλίνης» από τις ταξιδιωτικές τους περιπέτειες, μπορούν σίγουρα να προσθέσουν κάτι καινούργιο στην ταξιδιωτική τους λίστα: την πεζογέφυρα 516 Arouca στην Πορτογαλία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη πεζογέφυρα στον κόσμο και αναμένεται να ανοίξει τις «πύλες» της για το κοινό μέσα στον Οκτώβριο.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα, κοντά στο Πόρτο, ενώ έχει μήκος 516 μέτρα. Η διάβαση της πεζογέφυρας μπορεί να διαρκέσει από πέντε έως δέκα λεπτά, ανάλογα με τη «σχέση» που έχει ο επισκέπτης με τα ύψη.
      Πρόκειται για μια κρεμαστή πεζογέφυρα Θιβετιανού στιλ, που συγκρατείται από ατσάλινα σύρματα και δύο τεράστιους πύργους σε σχήμα V. H 516 Arouca συνδέει τον καταρράκτη Αγκιέιρας με το φαράγγι Πάιβα.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα © Município de Arouca Αυτό που κάνει τη γέφυρα να ξεχωρίζει, είναι το ανοιχτό μεταλλικό πλέγμα που παρέχει εκπληκτική θέα στον καταρράκτη και το φαράγγι που βρίσκονται ακριβώς από κάτω της. Οι κατασκευαστές τονίζουν μάλιστα ότι η συνολική εμπειρία «μιμείται την αίσθηση του να περπατάτε στο αέρα».
      «Αυτή η γέφυρα στοχεύει στο να κινήσει το ενδιαφέρον διαφορετικών τύπων ανθρώπων: από λάτρεις της μηχανικής και ειδήμονες της φύσης έως άτομα που λατρεύουν τις έντονες εμπειρίες», ανέφερε σε δήλωση του το τοπικό συμβούλιο του Δήμου Αρούκας.
      Η γέφυρα σχεδιάστηκε από το Πορτογαλικό Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για Κατασκευές, Ενέργεια, Περιβάλλον και Βιωσιμότητα (Itecons), το οποίο χρειάστηκε τρία χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο φέτος τον Ιούλιο.
      Η Arouca 516 «έκλεψε» τον τίτλο της μεγαλύτερης πεζογέφυρας από τη γέφυρα Charles Kuonen, η οποία βρίσκεται στην Ελβετία και «εκτείνεται» σε μήκος 429 μέτρων. Η συγκεκριμένη πεζογέφυρα παρέχει θέα στο Μάττερχορν και τις Βερνικές Άλπεις.
      Το φαράγγι Πάιβα είναι μέρος του γεωπάρκου της Αρούκα, μιας έκτασης 328 τετραγωνικών χιλιομέτρων με τεράστιο γεωλογικό ενδιαφέρον.
      Μέσα στο πάρκο, οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν καγιάκ, πεζοπορία, ράφτινγκ και να ακολουθήσουν 25 διαφορετικές ορειβατικές διαδρομές. Μπορούν επίσης να διασχίσουν το Paiva Walkways, ένα μονοπάτι οκτώ χιλιομέτρων από ξύλινους διαδρόμους και σκάλες που εκτείνεται μέσα στο πάρκο.
      Η τελική ημερομηνία κατά την οποία η γέφυρα θα ανοίξει για το κοινό, καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ωστόσο αυτή η στιγμή φαίνεται ότι δεν θα αργήσει πολύ.
      με πληροφορίες από CNN Travel, DailyMail
       
       
       
       
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Κατά η δεκαετία του 70 η κατασκευή δύο φραγμάτων άλλαξε για πάντα τη μορφή του μικρού ποταμού Παλαιοκαρίτη, που πηγάζει από τον αυχένα της Γκρόπας και εκβάλλει στον ποταμό Πορταϊκό. Οι δύο μικροί καταρράκτες μικρής κλίμακας που δημιουργήθηκαν στο παλιό πέτρινο γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, έδωσαν μια ξεχωριστή εικόνα στην τοποθεσία, που πλέον αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών.
      Το πυκνό παρόχθιο δάσος, τα νερά του ποταμού και οι πανέμορφοι καταρράκτες που δημιουργήθηκαν, έδωσαν άλλη πνοή στο παλιό πέτρινο γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, το οποίο κατασκευάστηκε γύρω στο 1550 και συνέδεε την περιοχή του Ασπροποτάμου με την Πύλη και τα υπόλοιπα χωριά.
      Πρόκειται για ένα μονότοξο πέτρινο γεφύρι μήκους 26 μέτρων, ύψους 10 μέτρων και το άνοιγμα του τόξου του φτάνει τα 19 μέτρα. Όμως παρά την παλαιότητα και την αρτιότητα που παρουσιάζει, στις μέρες μας την παράσταση κλέβουν τα τρεχούμενα νερά του καταρράκτη που πέφτουν πίσω από αυτό από ύψος 12 μέτρων σαν νεροκουρτίνα, αλλά και αυτά που ρέουν ακριβώς μπροστά του, ακόμα και αν το δικό τους ύψος φτάνει μονάχα τα δύο μέτρα.
      Το παραμυθένιο σκηνικό που αποτυπώνεται στα μάτια των επισκεπτών, συμπληρώνεται από το αέναο βουητό των καταρρακτών αλλά και από το πέπλο μυστηρίου που κρύβεται πίσω από κάθε γεφύρι της ελληνικής φύσης. Ο μύθος λοιπόν δεν θα μπορούσε να λείψει και από το γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, ο οποίος κάνει λόγο για νεράιδες και ξωτικά που κατοικούν στους κόλπους του και αναδύονται μέσα από τα νερά του ποταμού ώστε να ξελογιάσουν τον κάθε επισκέπτη.
    9. webTV

      Engineer

      Οι εικόνες των εγκαινίων της μακρύτερης γέφυρας της Ευρώπης, που συνδέει τη ρωσική ενδοχώρα…με την Κριμαία, έκαναν πρόσφατα τον γύρο του κόσμου, με «πρωταγωνιστή» τον Ρώσο πρόεδρο Πούτιν.
      Πέραν του υποβάθρου της υπόθεσης (η προσάρτηση της Κριμαίας στη Ρωσία, η κρίση στην Ουκρανία και οι εντάσεις με τη Δύση), η 19 χλμ γέφυρα αποτελεί σίγουρα για ένα εντυπωσιακό επίτευγμα- και για την αποπεράτωσή της χρειάστηκαν 27 μήνες. Οι μήνες αυτοί «συμπιέστηκαν» σε ένα βίντεο τριών λεπτών.
      Η γέφυρα ήδη χρησιμοποιείται από αυτοκίνητα, και το δεύτερο μέρος της, για τρένα, είναι ακόμα υπό κατασκευή- θεωρείται πως θα ολοκληρωθεί το επόμενο έτος.
       
    10. webTV

      Engineer

      Αυτό το συγκρότημα κατοικιών στην περιφέρεια Λένινγκραντ στην Αγία Πετρούπολη, , είναι ένα από τα μεγαλύτερα στη Ρωσία και είναι γνωστό ως «μυρμηγκοφωλιά».
      Το «Novy Okkervil» όπως ονομάζεται είναι ένα συγκρότημα κατοικιών με 35 εισόδους και 3.708 διαμερίσματα. Το μέγεθός του αναλογεί με αυτό μίας μικρής πόλης καθώς εκεί ζουν περίπου 18.000 άνθρωποι.
      Πλάνα από drone δείχνουν την αχανή κατοικία, ενώ κάτοικοι του συγκροτήματος μιλούν για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ζωής στο γιγάντιο κτίριο.
      «Τουλάχιστον οι φίλοι μου είναι κοντά, και γενικά, γνωρίζω πολλούς ανθρώπους εδώ», ανέφερε ένας από τους κατοίκους, ο Βλάντισλαβ Μπουλάνοφ, σημειώνοντας όμως ότι η στάθμευση και το πάρκινγκ αυτοκινήτων είναι ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα καθώς είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των αυτοκινήτων των ανθρώπων που διαμένουν στο κτίριο.
      Στον εξωτερικό χώρο του συγκροτήματος υπάρχουν παιδικές χαρές, παιδικοί σταθμοί, σχολείο και καταστήματα.
      Σύμφωνα με τον κατασκευαστή των κατοικιών, περισσότερα από 60 υποδομές λειτουργούν ήδη ή θα ανοίξουν στο εγγύς μέλλον στο συγκρότημα, συμπεριλαμβανομένης μιας πολυκλινικής, ενός σχολείου για 1600 μαθητές και τριών νηπιαγωγείων.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
    11. webTV

      Engineer

      Σχεδόν 40 χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής Battersea Power Station είχε τεθεί εκτός λειτουργίας αλλά το αρχιτεκτονικό γραφείο WilkinsonEyre ολοκλήρωσε επιτέλους την ανάπλασή του, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
      Πλέον, στο εμβληματικό αρχιτεκτόνημα στεγάζονται περισσότερα από 100 καταστήματα, διατίθενται 46.000 τετραγωνικά μέτρα για γραφεία της Apple και περιλαμβάνονται 254 διαμερίσματα.
      Σχεδιασμένος από τον Βρετανό αρχιτέκτονα Giles Gilbert Scott, ο Battersea Power Station εγκαινιάστηκε τη δεκαετία του 1930 και αργότερα επεκτάθηκε για να πάρει τη διακριτή μορφή του με τις τέσσερις καμινάδες στις όχθες του Τάμεση. Τέθηκε εκτός λειτουργίας μεταξύ 1975 και 1983.
      Το κτήριο παρέμεινε άδειο για σχεδόν 30 χρόνια πριν ξεκινήσει η ανάπλασή του από το WilkinsonEyre ως πόλος έλξης μιας νέας εμπορικής γειτονιάς και γειτονιάς κατοικιών στο Battersea.
      «Η κύρια αρχιτεκτονική απόκριση ήταν να εισάγουμε ένα πλούσιο μίγμα χρήσεων οι οποίες αξιοποιούν κατάλληλα τους χώρους» εξήγησε ο Sebastien Ricard, διευθυντικό στέλεχος στο αρχιτεκτονικό γραφείο. «Ταυτοχρόνως, ενδιαφερόμαστε να έχουν οι επισκέπτες διαρκώς συνείδηση του ιστορικού ιστού και του ότι βρίσκονται σε έναν μοναδικό χώρο» πρόσθεσε, μιλώντας στο Dezeen
      (https://www.instagram.com/p/CjBFxGRMBnH/).
    12. webTV

      Engineer

      Ένα πρωτοποριακό σύστημα “συναγερμού” για μεγάλους σεισμούς, έρχεται να προσφέρει πολύτιμα δευτερόλεπτα για λήψης μέτρων μετριασμού των επιπτώσεων.
      Το έχουν δημιουργήσει επιστήμονες από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής συντονιστή του έργου τον κ. Κυριαζή Πιτιλάκη, Ομότιμο Καθηγητή Τεχνικής Σεισμολογίας και Σεισμικής Μηχανικής στο ΑΠΘ και πρόεδρο της European Association of Earthquake Engineering.
      Συμμετέχουν μεταξύ άλλων, η ερευνητική μονάδα Εδαφοδυναμικής και Γεωτεχνικής Σεισμικής Μηχανικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών, το Εργαστήριο Γεωφυσικής, του Τμήματος Γεωλογίας και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικής του Τμήματος Φυσικής.

      Το ερευνητικό πρόγραμμα βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο σε σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης και χρηματοδοτείται από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας. Το έργο SafeSchools αφορά στον σχεδιασμό, την εγκατάσταση και λειτουργία σε σχολικές μονάδες ενός καινοτόμου συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης ενός επερχόμενου ισχυρού σεισμού και το σημαντικότερο, την σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή λίγα δευτερόλεπτα πριν τον ισχυρό σεισμικό κραδασμό, εκτίμηση της έντασης των αναμενόμενων ζημιών σε σχολικά κτίρια σύμφωνα με τις κατασκευαστικές τους ιδιαιτερότητες. Η έγκαιρη ειδοποίηση μέσω ηχητικών σημάτων και ταυτόχρονης πληροφόρησης των αρμοδίων παρέχει τη δυνατότητα ανάληψης κατάλληλων δράσεων προστασίας και ως εκ τούτου την καλύτερη δυνατή προστασία σε επερχόμενο σεισμό.
      “Το σύστημα αυτό με μικρές προσαρμογές θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες φυσικές καταστροφές αλλά και σε άλλες περιπτώσεις, εκτός των σχολείων” επισημαίνει ο κ. Πιτιλάκης. “Δεν κάνουμε πρόγνωση, εννοείται. Απλώς διαπιστώνουμε έγκαιρα το σεισμό και προσφέρουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα για να δώσουν οδηγίες οι δάσκαλοι στα παιδιά μετριάζοντας τις αντιδράσεις πανικού, επιστάτες να κλείσουν παροχές αερίου, κ.λ.π. Επίσης, θα μπορούσε στη περίπτωση ενός νοσοκομείου, να σταματήσει μια εξελισσόμενη λεπτή χειρουργική επέμβαση, ή ενός μεγάλου εργοστασίου να κλείσουν κάποια μηχανήματα για λόγους ασφαλείας, να σταματήσουν οι συρμοί του μετρό. Οι δυνατότητες εφαρμογής είναι πολλές.”
      Ο κ. Πιτιλάκης εξήγει, όσον αφορά στη λειτουργία: “Χρησιμοποιούνται σταθμοί του εθνικού και τοπικού δικτύου σεισμογράφων και επιταχυνσιογράφων όπως και μόνιμοι σταθμοί επιταχυνσιογράφων εγκατεστημένοι στα σχολικά κτίρια. Με την ανάπτυξη του κατάλληλου λογισμικού δίδεται σε πραγματικό χρόνο η δυνατότητα  εκτίμησης του επικέντρου και του πιθανού μεγέθους του επερχόμενου σεισμού, της εδαφικής ταλάντωσης στην κάθε θέση σχολείων καθώς και των αναμενόμενων βλαβών. Ταυτόχρονα αποστέλλεται ειδοποίηση των τελικών χρηστών μέσω διαφορετικής έντασης ηχητικών σημάτων, ανάλογα με το μέγεθος του σεισμού και την ένταση των αναμενόμενων βλαβών και κατάλληλων μηνυμάτων. Η όλη διαδικασία διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα, χρόνος ικανός για την άμεση λήψη αναγκαίων δράσεων προστασίας μαθητών και εργαζομένων.”

      Υπολογίζεται ότι το σύστημα θα μπορεί να προειδοποιήσει για έναν επερχόμενο σεισμό περίπου 5-10 δευτερόλεπτα νωρίτερα και η λειτουργία του στηρίζεται στα κύματα που μεταδίδονται από κάθε σεισμό. Είναι δε δομημένο έτσι, ώστε να μπορεί να προειδοποιεί μόνο για σεισμούς που υπολογίζει ότι θα προκαλέσουν ζημιές, στο κατά περίπτωση κτίριο, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία που αφορούν το συγκεκριμένο οικοδόμημα.
      Δείτε αναλυτικές πληροφορίες για τη λειτουργία του συστήματος ΕΔΩ.
      Δείτε σχετικό βίντεο παρουσίασης του συστήματος.
       
    13. webTV

      Engineer

      Το CopenHill αποτελεί μια καινοτόμα μονάδα συνδυασμένης παραγωγής ενέργειας και θερμότητας από απόβλητα που ταυτόχρονα παρέχει εγκαταστάσεις και υπηρεσίες αναψυχής όπως σκι και αναρρίχηση και η οποία βρίσκεται στο Amager της Κοπεγχάγης στη Δανία. Το CopenHill πριν γίνει χώρος για mountain sports για μικρούς και μεγάλους, ήταν ένας χώρος όπου πετούσαν οι Δανοί τα απόβλητά τους. Ωστόσο, η θέληση της τοπικής κυβέρνησης να μετατραπεί η Κοπεγχάγη στην πρώτη πόλη που δεν θα χρησιμοποιεί καθόλου διοξείδιο του άνθρακα μέχρι το 2025, σε συνδυασμό με τη θέληση για δημιουργία κάτι μοναδικού και ταυτόχρονα οικολογικού, οδήγησε το 2013 στην κατασκευή αυτού του χώρου. Το CopenHill άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό τον Οκτώβριο του 2019.
      Στο CopenHill υπάρχει ένα εργοστάσιο καύσης απορριμμάτων που αποτελεί ταυτόχρονα και τεχνητό βουνό με πλούσια βλάστηση, πεδίο αναρρίχησης και πίστα για σκι. Η εν λόγω εγκατάσταση παρέχει θέρμανση σε 150.000 νοικοκυριά με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί ως χώρος αναψυχής, τοπόσημο και τουριστικός προορισμός. 
      Το Copenhill καταλαμβάνει έκταση 17.000 τετραγωνικών μέτρων, εκ των οποίων τα 10.000 τ.μ. είναι η πίστα του σκι. Η πίστα του τεχνητού σκι είναι κατασκευασμένη από ένα ειδικό υλικό στην Ιταλία και ανακυκλώνεται όταν φθαρεί. Σε αυτή βρίσκεται και ένα μονοπάτι για περπάτημα και τρέξιμο, μήκους 490 μέτρων. Επίσης, στην ίδια εγκατάσταση έχει δημιουργηθεί και ένας τοίχος αναρρίχησης, ύψους 85 μέτρων. 
      Η επίσκεψη στον χώρο και η χρήση του είναι δωρεάν. Οι πολίτες πληρώνουν μόνο για τη χρήση των αναβατήρων ή για να ανεβούν στον τοίχο αναρρίχησης. Η κορυφή είναι επισκέψιμη και μέσω γυάλινου ανελκυστήρα, από τον οποίο κάποιος βλέπει το εσωτερικό του εργοστασίου καύσης. Στη βάση βρίσκεται ένα “afterski cafe & bar”, ένας χώρος ενοικίασης εξοπλισμού σκι και ένα επώνυμο κατάστημα.
      Ο τοίχος σχεδιάστηκε από την walltopia και είναι ο ψηλότερος τοίχος αναρρίχησης στον κόσμο, ύψους 85 μέτρων – πλάτους 10 μέτρων, και ενώνεται με την τεχνητή πίστα σκι στην ταράτσα του κτιρίου, δημιουργώντας έναν πολυχώρο για ορεινά αθλήματα μέσα στην πόλη.
      Ωστόσο, λόγω του πολύ μεγάλου ύψους του, η αναρρίχηση πρέπει να γίνεται από πολύ έμπειρα και εκπαιδευμένα άτομα, ενώ πρόκειται να ανοίξει επίσημα για το κοινό εντός του 2020.
      Ο τοίχος που δημιουργήθηκε σε στενή συνεργασία με την BIG, εναρμονίζεται με το κτίριο οπτικά και λειτουργικά. Οι τοποθετημένες λαβές είναι λειτουργικές για όλη την ανάβαση προς την κορυφή.
      «Ο σχεδιασμός του τοίχου ήταν μια πρόκληση καθώς προσπαθούσαμε να βρούμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ εμφάνισης και λειτουργικότητας. Ο στόχος ήταν να δημιουργήσουμε ένα τοίχος που να ταιριάζει με την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του κτιρίου ενώ θα προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία αναρρίχησης», αναφέρει ο Vasil Sharlanov, επικεφαλής της walltopia.
      Το αναρριχητικό τοίχωμα χωρίζεται σε τέσσερα επίπεδα, και κάθε 20 μέτρα είναι διαφορετικό επίπεδο αναρρίχησης. Η δυσκολία ανεβαίνει όσο πιο ψηλά πηγαίνει ο αναρριχητής. Ο τοίχος 1.200 τετραγωνικών μέτρων κατασκευάστηκε από 55 τόνους ανοξείδωτου χάλυβα και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ένα μείγμα 24 τόνων υαλοβάμβακα και πλεξιγκλάς. Αυτός ο συνδυασμός ήταν ο ιδανικός, σύμφωνα με τους ειδικούς, ώστε να μην εμποδίζεται ο φυσικός φωτισμός στο κτίριο.
      Ο αρχιτέκτονας Bjarke Ingels που σχεδίασε το CopenHill, είχε περιγράψει το έργο ως ανέγερση ενός αλπικού βουνού για να προσθέσει ενδιαφέρον στην επίπεδη τοπογραφία της Δανίας. «Η ιδέα για την πλαγιά του σκι προήλθε από το γεγονός ότι η Κοπεγχάγη έχει κρύο κλίμα με αρκετούς μήνες χιόνι, χωρίς όμως να έχει απολύτως κανένα βουνό», δήλωσε, εξηγώντας ότι οι κάτοικοι πρέπει να ταξιδέψουν αρκετές ώρες με το αυτοκίνητο για να φτάσουν στις πραγματικές πλαγιές του σκι στη Σουηδία.
      Για να πετύχει το εγχείρημα, χρειάστηκε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο business plan, καθορίζοντας τους πιθανούς επισκέπτες, προκειμένου το έργο να έχει και βιωσιμότητα, δεδομένου ότι απαιτήθηκαν 12,7 εκατ. ευρώ (εγκαταστάσεις σκι 5, εγκαταστάσεις αναρρίχησης 1,3, skicentre 1,6, πράσινο πάρκο στέγης 2,4, σχεδιασμός / σύμβουλοι 1,3, απρόβλεπτα 1,1 εκατ.). Στη Δανία, υπάρχουν 530.000 άτομα που ασχολούνται με το σκι κάθε χρόνο, κι αυτό αποτέλεσε ιδανική μαγιά σκέψης.
      Η χρηματοδότηση δε του έργου προήλθε από κοινή συνεργασία μεταξύ ιδιωτικών κεφαλαίων και δημοσίου, όπως τα δικά μας ΣΔΙΤ, καταδεικνύοντας ότι αποτελούν τον ιδανικό τρόπο κατασκευής και λειτουργίας μεγάλων έργων.
      Περισσότερες πληροφορίες: https://www.copenhill.dk/
       
    14. webTV

      Engineer

      Αν σας έλεγαν πως ένα από τα μεγαλύτερα «νεκροταφεία» τρένων στον κόσμο βρίσκεται στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα μόλις 10χλμ από την Πλατεία Αριστοτέλους που είναι η καρδιά της Θεσσαλονίκης θα το πιστεύατε;
      Κι όμως. Οι εικόνες που κατέγραψαν τα drone της ομάδας “Up Stories” είναι καθηλωτικές και σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό.
      Χιλιάδες βαγόνια και ντιζελομηχανές βρίσκονται ακινητοποιημένα για πάνω από 30 χρόνια στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Ιωνίας Θεσσαλονίκης σε ακτίνα τεσσάρων και πλέον χιλιομέτρων.
      Κάποιοι τα αποκαλούν τα φαντάσματα της Θεσσαλονίκης καθώς πλέον μέσα σε πολλά από αυτά τα βαγόνια βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες άστεγοι καθώς και διάφοροι άλλοι.
       
    15. webTV

      Engineer

      Η πρόταση που κέρδισε το τέταρτο βραβείο του διαγωνισμού ArXellence 2 για τη δυτική είσοδο της πόλης και τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της.
      Μέσα από περισσότερες από 170 προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του Ανοιχτού Διεθνή Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, επιλέχθηκαν και βραβεύτηκαν οι δέκα καλύτερες. Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν θα παρουσιαστούν σε επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στα Παλαιά Σφαγεία. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την ανάδειξη του καινοτόμου σχεδιασμού ως την ιδανική προσέγγιση για τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης (CBD) και τη βιώσιμη αστική ανάπλαση του δυτικού παράλιου μετώπου της πόλης.
      Σήμερα παρουσιάζουμε την πρόταση που κέρδισε το 4ο βραβείο.
      Όνομα πρότασης: “Bioclimatic Urban Lighthouse”

      Η πρόταση αυτή εμπνέεται από την ιστορία της Θεσσαλονίκης και ιδιαιτέρως από το Λευκό Πύργο. Στην πραγματικότητα δημιουργεί ένα διάλογο μεταξύ του Λευκού Πύργου και του προτεινόμενου συμβόλου της: του Νέου Βιοκλιματικού Πύργου της Θεσσαλονίκης. Η προτεινόμενη παρέμβασή σε αυτή τη στρατηγική τοποθεσία της πόλης δημιουργεί τις ακόλουθες ευκαιρίες στο χωροχρονικό αφήγημα της Θεσσαλονίκης:
      Α- Κατά τον οριζόντιο άξονα: η συνέχεια του δημόσιου χώρου που δημιουργείται με αυτήν την παρέμβαση (ταυτόχρονα σε επίπεδο εδάφους και ορίζοντα), αλληλοεπιδρώντας με άλλους αστικούς ελκυστές, θα δημιουργήσει νέες αστικές σχέσεις. Οι πεζόδρομοι δημιουργούν πορείες και θέα που φέρνουν τον ωκεανό πίσω στην πόλη.
      Β- Κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα: προτείνεται μια εμβληματική παρέμβαση, η οποία όχι μόνο καθιερώνει διάλογο σε χρόνο και χώρο με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, αλλά γίνεται ένα νέο ορόσημο που δηλώνει την επείγουσα ανάγκη επανακαθορισμού της σχέσης μεταξύ της ανθρώπινης κοινωνίας και του πλανήτη. Το σύγχρονο πλαίσιο απαιτεί μια αναγεννητική προσέγγιση του σχεδιασμού που επικεντρώνεται στις ακόλουθες επιταγές: παραγωγή οξυγόνου, δέσμευση άνθρακα, συσσώρευση ενέργειας, διαχείριση νερού, δημιουργία μικροκλίματος και προώθηση της αυτοανανέωσης.

      Η πρότασή μεγιστοποιεί τις δυνατότητές της σε όλους τους άξονες. Ενώ το οικοσύστημα αναπτύσσεται κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα-ως οπτική ηχώ του Λευκού Πύργου και ως νέα εικόνα του οράματος της Θεσσαλονίκης για βιωσιμότητα στο μέλλον-μια συνέχεια δημόσιου χώρου, διαθέσιμη για μικτή χρήση, αναπτύσσεται κατά μήκος του οριζόντιου άξονα. Η διασταυρούμενη συνέργεια αυτών των δύο αξόνων σημαίνει ότι τόσο το ισόγειο όσο και ο ορίζοντας διατίθενται για δημόσια χρήση.
      Οι στέγες των κτιρίων θα φυτευτούν με βλάστηση και θα είναι προσβάσιμες στο ευρύ κοινό. Η πρόσβαση των οχημάτων και των πεζών σε αυτά τα οικοσυστήματα θα γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.

      Κάθε οροφή συνιστά ένα χώρο πρασίνου στον οποίο μπορεί κανείς να περιαχθεί μέσα από ένα κυκλοφοριακό σύστημα από ράμπες και οικολογικά μονοπάτια που δίνουν νόημα σε αυτούς τους χώρους με ένα τρόπο που μια υπερυψωμένη οδός ή ένα χώρος με θέα θα έδινε. Η συμβίωση μεταξύ του λιμανιού και της πόλης τονίζεται από έναν υπερυψωμένο παραλιακό πεζόδρομο.
      Η ιδέα είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε έναν ελκυστικό προορισμό τοπικού και διεθνούς ενδιαφέροντος με ένα ορόσημο που αποτελεί μια δήλωση στον ορίζοντα: «ο Νέος Βιοκλιματικός Πύργος της Θεσσαλονίκης» και ένα δημόσιο πάρκο σε μητροπολιτική κλίμακα.
      Η πρόσβαση πεζών και οχημάτων παρέχεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ενσωμάτωση στον υπάρχοντα αστικό ιστό.
      Ο Νέος Πύργος της Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί ως ελαφριά κατασκευή με διπλό θερμικό και ακουστικό δέρμα. Ενσωματώνει κρεμαστούς κήπους. Στον πυρήνα του υπάρχει μια «Αγορά» : η πρόσβαση στο ισόγειο οδηγεί σε μια πλατεία για συναντήσεις και εκδηλώσεις.
      Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, υδροσυλλογή, κάθετα περιβόλια και κενά που ανοίγουν τη θέα προς τη θάλασσα. Το επιχειρηματικό κέντρο και τα γραφεία του βρίσκονται εδώ. Το υπόγειο λειτουργεί ως εμπορική περιοχή.
      Οι χώροι στάθμευσης βρίσκονται σε 3 ορόφους κάτω από το επίπεδο του εδάφους και η πρόσβαση των οχημάτων γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.
      Προτείνεται, λοιπόν, ένα οικοσύστημα που παράγει οξυγόνο, δεσμεύει άνθρακα, ορίζει άζωτο, αποστάζει το νερό, συσσωρεύει ηλιακή ενέργεια, παράγει σύνθετα σάκχαρα και τρόφιμα και δημιουργεί μικροκλίματα. Καθώς αλλάζει χρώμα με κάθε εποχή, λειτουργεί με τον δικό του κύκλο βιωσιμότητας αυτοανανέωσης.

      Οι We Are Architects and Urban Planners, η ομάδα που κατέθεσε τη συγκεκριμένη πρόταση, λέει πως το όραμά για τη Θεσσαλονίκη ήταν πολύ ξεκάθαρο από την αρχή: να δημιουργήσουν ένα μοναδικό και διακριτικό σύμβολο για την πόλη με τη μορφή κάθετου οικοσυστήματος ανοίγοντας παράλληλα μια συνέχεια δημόσιου χώρου για χρήση από τους πολίτες.
      Το πιο καινοτόμο στοιχείο της πρότασης τους θεωρούν ότι είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί ο Πύργος. Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, με υδροσυλλογή και κάθετα περιβόλια. Δεν είναι μια ερμητική, συμπαγής δομή αλλά μια που επιτρέπει στα εσωτερικά στοιχεία να τροφοδοτούν τον βιώσιμο κύκλο. Ο πύργος λειτουργεί ως ένα κατακόρυφο οικοσύστημα, με παρόμοιο τρόπο που θα έκανε ένας ζωντανός οργανισμός. Είναι ένας πνεύμονας που ζει και αναπνέει.
      *Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό της ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, θα παρουσιαστούν στην επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί από τις 11 έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2021, στην καρδιά της δυτικής εισόδου της πόλης, στα Παλαιά Σφαγεία.
    16. webTV

      Engineer

      Τα αρχιτεκτονικά σχέδια του Διοικητικού Μεγάρου στο Μαρούσι, του ΥΜΑ-ΝΥΜΑ στην οδό Πατησίων, του Πύργου Θεσσαλονίκης και πολλών άλλων εμβληματικών κτηρίων του Ομίλου ΟΤΕ παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό μέσα από το λεύκωμα «Από την καταγραφή στο απρόσμενο: Αρχείο Κτιριακών Μελετών ΟΤΕ». Μέσα από τα σχέδια σημαντικών αρχιτεκτόνων και μηχανικών για κατασκευές καινοτόμες για την εποχή τους, το λεύκωμα περιλαμβάνει 500 σχέδια σημαντικών κτιρίων του ΟΤΕ από το 1930 έως το 2000 που σηματοδότησαν την ιστορία της αρχιτεκτονικής και ταυτίστηκαν με την ιστορία των τηλεπικοινωνιών της χώρας. Το λεύκωμα  είναι διαθέσιμο στο κοινό σε ηλεκτρονική μορφή αλλά και έντυπη συλλεκτική έκδοση.

      «Οι τηλεπικοινωνίες έχουν αλλάξει ριζικά και με γρήγορους ρυθμούς. Στη χώρα μας η εξέλιξη αυτή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον Όμιλο ΟΤΕ και τους ανθρώπους του. Tα αρχιτεκτονικά σχέδια κτιρίων του ΟΤΕ, ντοκουμέντα μεγάλης ιστορικής αξίας, που φυλάσσονταν για χρόνια στα «άδυτα» του Διοικητικού Μεγάρου, δημοσιεύονται πρώτη φορά στο κοινό. Η έκδοση αυτή είναι αφιερωμένη σε όλους τους ανθρώπους του Ομίλου ΟΤΕ, που εδώ και επτά δεκαετίες εργάζονται με πίστη, πάθος και δέσμευση ώστε να δημιουργούμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους.» αναφέρει στο μήνυμά του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ.

      Η επιστημονική και ιστορική μελέτη του συνολικού Αρχείου Τηλεπικοινωνιών Κτιριακών Μελετών του ΟΤΕ, που περιλαμβάνει περισσότερα από 90.000 σχέδια κτιρίων, η έκδοση του λευκώματος και η ψηφιοποίηση 3.000 σχεδίων, αποτελούν παρακαταθήκη για το μέλλον. Είναι κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, της ιστορίας των τηλεπικοινωνιών και του ΟΤΕ στη χώρα μας.

      Το έργο της μελέτης, επεξεργασίας και παρουσίασης χιλιάδων σχεδίων ανέλαβε ειδική επιστημονική ομάδα. Στόχος της έκδοσης ήταν η καταγραφή των αξιολογότερων κτιρίων του Οργανισμού και η ανάδειξη της υψηλής επιστημονικής στάθμης των σχετικών μελετών που εκπονήθηκαν. Πρόκειται για μια εξαιρετική παρουσίαση σχεδίων & κτιρίων που αποτελούν τοπόσημα της Ελλάδας, αντιπροσωπευτικά δείγματα του μοντερνισμού, του μεταμοντερνισμού, των παραδοσιακών και ιστορικών οικισμών.

      Στο τελικό αποτέλεσμα του λευκώματος αξιοποιείται το αρχειακό υλικό σε συνδυασμό με βιβλιογραφική έρευνα, προφορικές συνεντεύξεις-μαρτυρίες μηχανικών του ΟΤΕ και εξωτερικών συνεργατών μηχανικών, ειδικών επιστημόνων, Καθηγητών Πανεπιστημίου και ανθρώπων του ΟΤΕ.
      Το Αρχείο Κτιριακών Μελετών του ΟΤΕ, που είναι διαθέσιμο στο κοινό και στους μελετητές, εμπλουτίζει την πλούσια αρχειακή συλλογή του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών, που έχει ως στόχο τη διαφύλαξη και διάδοση της ιστορίας των τηλεπικοινωνιών.
      ---
      Το Αρχείο Κτιριακών Μελετών του ΟΤΕ αποτελεί από μόνο του ένα σπάνιο συγκροτημένο σύνολο σχεδίων, στο μεγαλύτερο πλήθος του αρχιτεκτονικών, αλλά και κάποιων μηχανολογικών και στατικών.
      Κατεβάστε το αρχείο από εδώ: https://issuu.com/otegroupmuseum/docs/issuu-body
      https://www.otegroupmuseum.gr/portal/archeio-ktiriakon-meleton-ote
    17. webTV

      GTnews

      Ένα «πράσινο διαμάντι», με αιωνόβια δέντρα, δίπλα στη λίμνη Δοϊράνη, περιφραγμένο επί 20 χρόνια για να διασωθεί από την αθρόα επέλαση των επισκεπτών, αναμένεται μετά τις κατάλληλες παρεμβάσεις, να γίνει ξανά «ορατό» και προσβάσιμο και σε άτομα με αναπηρία.
      Η περίφραξη του Δάσους των Μουριών (ή «Χίλια Δέντρα»), με υδροχαρή δέντρα ηλικίας άνω των 500 ετών, κρίθηκε επιβεβλημένη το 2009, από το Δασαρχείο Κιλκίς. Σημειώνεται ότι το Μνημείο βρίσκεται στην περιοχή του αγροκτήματος Μουριών, στο Δημοτικό Διαμέρισμα Μουριών του δήμου Κιλκίς. Η πραγματική περιφραγμένη και προστατευμένη έκτασή του είναι 155 στρέμματα και ιδιοκτησιακά ανήκει στο Δασαρχείο Κιλκίς.
      «Υπήρχε θέμα να καταρρεύσει το σύστημα, γι' αυτό έγινε περίφραξη και μετά διαπιστώσαμε ότι αναγεννήθηκε» λέει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο δασάρχης Κιλκίς Γιώργος Βούρτσας, σε ξενάγηση που οργάνωσε για το ΑΠΕ-ΜΠΕ μέσα στο περιφραγμένο δάσος. Στην περιήγηση στο μοναδικό οικοσύστημα που έμεινε εδώ και χρόνια μακριά από τα μάτια επισκεπτών, με την απάτητη βλάστηση να φτάνει πλέον μέχρι το γόνατο και τα πουλιά να σε …ξεκουφαίνουν, η εικόνα των αιωνόβιων δέντρων με τους τεράστιους κορμούς, είναι εντυπωσιακή.
      «Κηρύχθηκε Μνημείο της φύσης το 1971 και μάλλον είχε 1.000 δέντρα όταν το ονόμασαν αλλά πλέον, τα μεγάλα δέντρα δεν είναι τόσα, ενώ για ένα διάστημα λειτούργησε και ως χώρος αναψυχής. Ο υφιστάμενος αριθμός των αιωνόβιων δέντρων ανέρχεται σε 100 άτομα περίπου και εντυπωσιακά αυξανόμενος είναι ο αριθμός των νέων δέντρων που προσφέρει η αναγέννηση με σπορόφυτα από τα υφιστάμενα είδη, η οποία καλύπτει όλο σχεδόν το φάσμα των ηλικιών της τελευταίας εικοσαετίας, όπου προστατεύεται η έκταση του μνημείου από την εκτεταμένη χρήση της ως χώρος δασικής αναψυχής» αναφέρει ο κ. Βούρτσας.
      Οι επισκέπτες με τα ΙΧ «πλήγωναν» το δάσος
      Το δάσος αποτελείται από υδροχαρή αιωνόβια δέντρα ηλικίας άνω των 500 ετών, των ειδών: Χνοώδους ποδισκοφόρου Δρυός (Quercus pentunculiflora), Φράξου (Fraxinus oxysporus) Φτελιάς (Ulmus minor), Πλατάνου (Platanus orientalis) και Λευκής Ιτιάς (Salix alba). Ο χώρος του μνημείου είναι περιφραγμένος με ξύλινη περίφραξη που κατασκευάστηκε το 2009 και βρίσκεται σε στάδιο «ανάνηψης» μετά την απαγόρευση της εισόδου των επισκεπτών σε αυτόν.
      Σύμφωνα με μελέτη για την προστασία και ανάδειξη του δάσους που υλοποίησε το Δασαρχείο Κιλκίς και η προϊσταμένη του Τμήματος Διοίκησης & Διαχείρισης Δασών Δασαρχείου Κιλκίς, Δρ Αγγελική Ουρούζη, στην πλούσια και ραγδαία ανάπτυξη της αναγέννησης σημαντικό ρόλο έχει παίξει τόσο η παρουσία άγριας πανίδας και κυρίως των αγριόχοιρων που λειτουργούν ως «καλλιεργητές» του εδάφους, όσο και η άνοδος της υπόγειας στάθμης των υπόγειων υδάτων που έχει εμφανιστεί μετά το 2014, και κατακλύζει για μεγάλο χρονικό διάστημα του έτους και κυρίως κατά τον χειμώνα και την άνοιξη, όλη σχεδόν την έκταση του μνημείου.
      Ο Χώρος Δασικής Αναψυχής που έχει δημιουργηθεί νοτιοδυτικά του μνημείου, έχει σταματήσει να λειτουργεί για περισσότερα από 20 χρόνια καθώς διαπιστώθηκε ότι οι επισκέπτες με τα οχήματά τους, «πλήγωναν» το δάσος και το οικοσύστημα κινδύνευε να καταρρεύσει.
      Μονοπάτια προσβάσιμα και από άτομα με αναπηρία
      Στη μελέτη που κατέθεσε το Δασαρχείο και θα υλοποιηθεί με χρηματοδότηση 400.000 ευρώ από πρόγραμμα LEADER, προβλέπεται η κατασκευή από λιθοδομή, μονοπατιών μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων και πλάτους 3,5 μέτρων για πρόσβαση και περιήγηση των επισκεπτών αλλά και ασφαλούς διέλευσης πυροσβεστικών οχημάτων σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς.
      «Η μελέτη συντάχθηκε με σκοπό να κάνει επισκέψιμο και προσβάσιμο το δάσος όλο τον χρόνο. Να μπορούν δηλαδή όλοι να θαυμάσουν θεόρατα και πανάρχαια δέντρα, να απολαύσουν τη βιοποικιλότητα, τον οργασμό της φύσης, να ακούσουν χιλιάδες πουλιά και να δουν ακόμη και ζαρκάδια» σχολιάζει ο κ. Βούρτσας.
      Στις παρεμβάσεις προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή πέτρινων παγκακιών και βρυσών, η σήμανση του προστατευόμενου χώρου με τοποθέτηση πληροφοριακών – ενημερωτικών πινακίδων για τα είδη, τη βλάστηση της περιοχής και την αναγκαιότητα της απόλυτης προστασίας τους και η τοποθέτηση μπαρών απαγόρευσης εισόδου σε οχήματα επισκεπτών στις 3 εισόδου του Μνημείου.
      «Παράλληλα, θα κατασκευαστεί μέσα στο δάσος, ειδικό παρατηρητήριο της πανίδας και χλωρίδας, ύψους περίπου 10 μέτρων, με ειδική ράμπα για ΑΜΕΑ. Επιπλέον, θα γίνει περιποίηση της υφιστάμενης δασικής βλάστησης και θα επισκευαστεί η περίφραξη στα τμήματα που έχει καταστραφεί» τονίζει ο δασάρχης Κιλκίς.
      Όπως ξεκαθαρίζει πάντως, όλες οι εργασίες, σύμφωνα και με το πρόγραμμα χρηματοδότησης, πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025 και το Μνημείο να αποδοθεί στην κοινωνία.
       
    18. webTV

      Engineer

      Κατεδαφίστηκε το Trump Plaza Hotel and Casino στο Ατλάντικ Σίτι, ύστερα από σχεδόν 40 χρόνια ιστορίας στην ακτή του Νιου Τζέρσεϊ.
      Το Trump Plaza άνοιξε το 1984 και ήταν κάποτε βασικό μέρος του χαρτοφυλακίου ακινήτων του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Ντόνλαντ Τραμπ. Ο Τραμπ έχασε τον έλεγχό του το 2009 και  το καζίνο έκλεισε το 2014. Έκτοτε το περίφημο κτίριο - που κάποτε αποτελούσε το στολίδι της πόλης - κατέρρευσε και έπρεπε να κατεδαφιστεί, ανέφεραν πρόσφατα αξιωματούχοι της πόλης.
      Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Καρλ Άικαν κατέχει τώρα την τοποθεσία και δεν έχει ανακοινώσει κάποια σχέδια γι' αυτό, σύμφωνα με τη WPVI, θυγατρική του CNN International. 

      Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στην περιοχή για να παρακολουθήσει την έκρηξη και τα κοντινά ξενοδοχεία προσέφεραν ειδικά πακέτα με εξαιρετική θέα.

      Περίπου 3.000 κομμάτια δυναμίτη χρησιμοποιήθηκαν για το 34όροφο κτίριο, σύμφωνα με τους New York Times. Η κατεδάφισή του πήρε μόνο λίγα δευτερόλεπτα και πρόσφερε εντυπωσιακό θέαμα.
      Με το απλό πάτημα ενός κουμπιού, η ελεγχόμενη έκρηξη πραγματοποιήθηκε λίγο μετά τις 09.00 τοπική ώρα (16.00 ώρα Ελλάδας) στην παράκτια πόλη του Νιου Τζέρσι. Ένα θέαμα με έντονη συμβολική σημασία, λιγότερο από έναν μήνα μετά την αποχώρηση του Ντόναλντ Τραμπ από τον Λευκό Οίκο.
    19. webTV

      Engineer

      Η Sagrada Familia, ένα από τα πιο εμβληματικά μνημεία της πόλης, γνωστή για τις φανταστικές μορφές που της έδωσε ο Gaudí και τους γερανούς και τις σκαλωσιές που την πλαισιώνουν μόνιμα εδώ και χρόνια, πλησιάζει επιτέλους στην τελική ευθεία της κατασκευής της, την ανέγερση των έξι κεντρικών του πύργων!
      Συγκεκριμένα, το γλυπτό του τετράμορφου με τη μορφή ενός βοδιού με ένα βιβλίο, το σύμβολο του Ευαγγελιστή Λουκά, έχει τοποθετηθεί στην κορυφή του πύργου που είναι αφιερωμένος στον ίδιο.
      Είναι ο πρώτος από τους δύο πύργους των Ευαγγελιστών που αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2022. Συνολικά υπάρχουν τέσσερις Ευαγγελικοί πύργοι, οι οποίοι περιλαμβάνουν και τον πύργο του Ιησού Χριστού, ο οποίος έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.
      https://www.instagram.com/p/Ck8P3XNMZiu/
      Πότε θα γίνει η ολοκλήρωση της Sagrada Familia;
      Επιπλέον, έχουν γίνει ήδη εργασίες και στον πύργο του Ευαγγελιστή Μάρκου,  με την τοποθέτηση, πρώτα, των φτερών και, αργότερα, του βιβλίου και της μορφής του λιονταριού, σύμβολο του συγκεκριμένου ευαγγελιστή, που είναι επίσης σύμβολο δύναμης, θάρρους και βασιλείας. Η σκαλωσιά αναμένεται να αφαιρεθεί σταδιακά από τους δύο πύργους προκειμένου να αποκαλυφθούν!
      Τα γλυπτά είναι κατασκευασμένα από μάρμαρο Θάσου, ένα λευκό μάρμαρο που χρησιμοποιήθηκε από την αρχαιότητα στα ελληνικά και ρωμαϊκά γλυπτά. Από το ίδιο υλικό είναι το βιβλίο του Ευαγγελίου που συνοδεύει κάθε γλυπτό και που ενσωματώνει τις αντίστοιχες συντομογραφίες του κάθε ευαγγελιστή.
      Οι δύο πύργοι έχουν προγραμματιστεί να φωταγωγηθούν για πρώτη φορά στις 16 Δεκεμβρίου, που συμπίπτει με την έναρξη της παραδοσιακής Χριστουγεννιάτικης Συναυλίας στη Βασιλική της Sagrada Familia.
      Το Συμβούλιο Κατασκευών της Sagrada Familia εργάζεται με στόχο την ολοκλήρωση του πύργου του Ιησού Χριστού το 2026, που συμπίπτει με την εκατονταετηρίδα από τον θάνατο του Antoni Gaudí.
      Ο πύργος του Ιησού θα είναι ο κεντρικός πύργος του ναού και ο ψηλότερος, φτάνοντας τα 172,50 μέτρα. Θα στεφανωθεί από έναν σταυρό ύψους 17 μέτρων, με τέσσερις βραχίονες πλάτους 13,50 μέτρων.
      Η ιστορία πίσω από την Sagrada Familia
      Αυτό το μεγαλοπρεπές αρχιτεκτονικό αριστούργημα το επισκέπτονται εκατομμύρια άνθρωποι όλο τον χρόνο λόγω του μοναδικού σχεδιασμού και του εντυπωσιακού μεγέθους του. Είναι, επίσης, αντικείμενο μελέτης πολλών αρχιτεκτόνων από όλο τον κόσμο, οι οποίοι ταξιδεύουν στην πόλη για να δουν αυτό το θαύμα με τα μάτια τους.
      Ωστόσο, μια από τις πιο αινιγματικές λεπτομέρειες αυτού του έργου είναι ότι είναι ημιτελές εδώ και τουλάχιστον 140 χρόνια. Ναι! Πριν από 140 χρόνια ξεκίνησε η κατασκευή του και τώρα έχει ξεκινήσει να ολοκληρώνεται.
      Δυστυχώς, ο εγκέφαλος πίσω από αυτή τη δημιουργία, ο Antoni Gaudí, πέθανε το 1926 και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει το έργο του επειδή ήταν ένα εξαιρετικά φιλόδοξο. Πρόλαβε να δει την ολοκλήρωση μόνο ενός καμπαναριού πριν πεθάνει. Τι συνέβη;
      Το αρχικό έργο για την κατασκευή της Sagrada Familia ξεκίνησε το 1882 από τον αρχιτέκτονα Francisco de Paula del Villar. Ωστόσο, απολύθηκε επειδή δεν κατέληγε σε συμφωνία σχετικά με το κόστος των υλικών. Παρά την απόλυση αυτή, η κατασκευή ξεκίνησε στις 19 Μαρτίου του ίδιου έτους.
      Την επόμενη χρονιά, το 1883, ο Antoni Gaudí ανέλαβε το έργο. Το αρχικό σχέδιο του Del Villar ήταν διαφορετικό από αυτό που πρότεινε αργότερα ο Gaudí.
      Σε κάθε περίπτωση, μόλις το 1914 ο Gaudí μπόρεσε να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην κατασκευή της Sagrada Familia μέχρι τον θάνατό του.
      Γνωρίζοντας ότι δεν θα μπορούσε να δει το έργο του τελειωμένο, άφησε όλες τις απαραίτητες οδηγίες και σχέδια για να συνεχιστεί η κατασκευή και μετά τον θάνατό του. Έτσι, τη διεύθυνση του έργου ανέλαβε ο μαθητής του Sugranyes το 1926.
      Από τότε, υπήρξαν αρκετοί αρχιτέκτονες που ανέλαβαν το έργο κι ελπίζουν να το έχουν ολοκληρώσει μέχρι το 2026, την 100ή επέτειο από τον θάνατο του Gaudí.
      Γιατί το έργο παραμένει ημιτελές μετά από τόσο καιρό;
      Μετά από 140 χρόνια, δεν μπορεί να ειπωθεί ότι η La Sagrada Familia δεν ολοκληρώθηκε για έναν μόνο λόγο, αλλά μάλλον ότι αρκετοί παράγοντες που έκαναν το έργο να διαρκέσει τόσο πολύ.
      Ωστόσο, ένας παράγοντας εμπόδισε πολύ την κατασκευή του ναού, που ήταν μια από τις πιο σημαντικές πτυχές αυτής της εποχής, και δεν είναι άλλος από τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο, που διήρκεσε από το 1936 έως το 1939.
      Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σημειώθηκαν πράξεις βανδαλισμού κατά τις οποίες κάηκαν γύψινα μοντέλα, σχέδια και άλλα έγγραφα, όπως φωτογραφίες, του έργου Sagrada Familia που άφησε ο Gaudí. Αυτό επιβράδυνε τη διαδικασία.
      Είναι επίσης απαραίτητο να αναφέρουμε ότι το 2020, οι εργασίες έπρεπε να σταματήσουν για αρκετούς μήνες λόγω της παγκόσμιας κατάστασης του Covid-19.
      Εκτός από όλα αυτά, ο ρυθμός κατασκευής δεν ήταν ποτέ σταθερός σε όλη την ιστορία, καθώς πάντα εξαρτιόταν από τις συνεισφορές των ανθρώπων. Στην αρχή το έργο χρηματοδοτήθηκε από τις εισφορές των πιστών και τις δωρεές. Σήμερα, χρηματοδοτείται από τα χρήματα που συγκεντρώνονται από τα τέλη εισόδου των τουριστών.
      Ο Gaudí ήξερε πάντα ότι η κατασκευή θα διαρκούσε πολύ λόγω των τεράστιων διαστάσεων του έργου, οπότε κατάλαβε ότι θα ήταν ένα έργο που θα εκτελούνταν από διαφορετικές γενιές, εξέφρασε, μάλιστα, ότι ο ιδιοκτήτης του ναού (ο Θεός) δεν βιαζόταν.
       
    20. webTV

      Engineer

      Το παραποτάμιο δάσος του Νέστου αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα υδροχαρή δάση της Μεσογείου. Στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε έκταση 120.000 στέμματα και καταλάμβανε σχεδόν το 1/4 της συνολικής έκτασης του δέλτα. Οι διαδοχικές εκχερσώσεις από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 και η ευθυγράμμιση της κοίτης του ποταμού την ίδια εποχή που ανακόπτει τη λειτουργία του δελταϊκού συστήματος, είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική συρρίκνωση του μεγαλοπρεπούς άλλοτε δάσους.
      Κατά τη διάρκεια της κατοχής και ιδιαίτερα στα δύο πρώτα δύσκολα χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής επιβίωσαν κυριολεκτικά χάρη στο παραποτάμιο δάσος. Οι βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής ανακήρυξαν το παραποτάμιο δάσος εθνικό πάρκο, απαγόρευσαν κάθε χρήση και μόνο ο Βούλγαρος μονάρχης είχε το δικαίωμα να κυνηγά εκεί. Επίσης, σε όλη τη διάρκεια της κατοχής το αδιάβατο δάσος του δέλτα χρησίμευε ως καταφύγιο και ορμητήριο των ανταρτών.
      Σήμερα, παρά το γεγονός ότι το παραποτάμιο δάσος του Νέστου περιορίζεται σε μόλις 8.000 περίπου στρέμματα, αποσπασματικά σωζόμενα εκατέρωθεν των αναχωμάτων του ποταμού, εξακολουθεί να κατέχει τα πρωτεία, ως το μοναδικό σε έκταση φυσικό παρόχθιο δάσος της Ελλάδας, και ως το ωραιότερο υδροχαρές δάσος της Ευρώπης. Στο δάσος απαντούν περισσότερα από 800 είδη ασπόνδυλων και σπονδυλωτών ζώων και 340 είδη φυτών, πολλά εκ των οποίων προστατεύονται από την Κοινοτική και την εθνική νομοθεσία. Λόγω του μεγάλου αριθμού ειδών το παραποτάμιο δάσος αποτελεί τμήμα του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και περιλαμβάνεται εντός των ορίων του Τόπου Κοινοτικής Σημασίας «Δέλτα Νέστου και λιμνοθάλασσες Κεραμωτής – ευρύτερη περιοχή και παράκτια ζώνη (GR1150010)».
           Η αξία του παραποτάμιου δάσους Νέστου σε συνδυασμό με το ιστορικό διαχείρισής του, ανέδειξαν την ανάγκη για την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου έργου αποκατάστασης και ανάδειξης της περιοχής.
      Το δέλτα του ποταμού Νέστου, έκτασης 550.000 στρεμμάτων, αποτελεί «Υδροβιότοπο Διεθνούς σημασίας. Εκτείνεται από τη Νέα Καρβάλη έως τα Άβδηρα, και προστατεύεται από τη συνθήκη Ramsar και το NATURA 2000.
      Δείτε την περιοχἠ στον χάρτη –> http://wikimapia.org/19330150/el/Μέγα-Δάσος-Κοτζά-Ορμαν
      Πληροφορίες –> Οικοτουριστικὸς οδηγός – EKBY, ΝΕΣΤΟΣ παραποτάμιο δάσος αποκατάσταση και ανάδειξη –> http://www.ekby.gr/nestos/
       
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.