Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    683 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το έργο εγκρίθηκε με Προεδρικό Διάταγμα από το 2013. Ο Δήμος Αθηναίων, ως ιδιοκτήτης του γηπέδου, έχει τη γενική ευθύνη για την πραγματοποίηση του εγχειρήματος, που βασίζεται στο μνημόνιο συναντίληψης που υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Δήμου Αθηναίων, του Παναθηναϊκού Αθλητικού Ομίλου, ΑΕΠ Ελαιώνα και ΠΑΕ Παναθηναϊκού. 
      Το γήπεδο κατασκευάζεται από την κοινοπραξία Άκτωρα-Τέρνα-Μυτιληναίος σύμφωνα με το άνοιγμα των προσφορών ενδιαφερόμενων αναδόχων στις 2 Φεβρουαρίου 2023 από τον Δήμο Αθηναίων.
      Το νέο ποδοσφαιρικό γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό θα έχει χωρητικότητα 40.000 θέσεων, θα είναι διεθνών προδιαγραφών FIFA & UEFA 4 αστέρων.
      Η αρένα θα περιλαμβάνει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ και επτά εμπορικά καταστήματα, ενώ στις εγκαταστάσεις του θα μπορεί να αγωνίζεται και η Εθνική ομάδα -ανδρών και γυναικών- της Ελλάδας.
      Στο Βοτανικό θα δημιουργηθούν, επίσης, οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού και του Δήμου Αθηναίων, χώροι πρασίνου, αλλά και αστικές υποδομές.
       
    2. webTV

      Engineer

      Με πυρετώδεις ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες, για να παραδοθεί η Διώρυγα της Κορίνθου και πάλι στη ναυσιπλοΐα. Βλέπουμε τα έργα αποκατάστασης, του δυτικού πρανούς της Διώρυγας της Κορίνθου.
      Η 1η φάση ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2023, καθώς την Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023 δόθηκε ξανά σε κυκλοφορία για την θερινή περίοδο έως τις 2 Οκτωβρίου 2023, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών.
      Η Διώρυγα έκλεισε πάλι τον Οκτώβριο για να συνεχιστούν οι εργασίες προκειμένου το έργο να παραδοθεί οριστικά στις αρχές του 2024.
      Σύμφωνα με την Ανώνυμο Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου το κανάλι θα είναι διαθέσιμο για την ναυσιπλοΐα από την 1η Μαΐου 2024 προκειμένου να εξυπηρετήσει την κίνηση της τρέχουσας τουριστικής περιόδου.
       
    3. webTV

      Engineer

      Αντικείμενο του έργου είναι, η εκτέλεση όλων των έργων επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου, της Διώρυγας Κορίνθου σε μήκος 1 χλμ. μετά από τις σοβαρές βλάβες, από καταπτώσεις.
      Το έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας περιλαμβάνει:
      1. Εκσκαφές σε μήκος 1χλμ. για τη σταθεροποίηση των υφισταμένων πρανών.
      2. Τον καθαρισμό της Διώρυγας από προϊόντα καταπτώσεων και συντρίμματα λιθεπένδυσης της αρχικής κατασκευής.
      3. Την κατασκευή πασσαλοτοίχου για την εξασφάλιση της προστασίας του ποδός του πρανούς της Διώρυγας. Οι πάσσαλοι είναι μήκους 15,80μ. από οπλισμένο σκυρόδεμα διαμέτρου 1,0μ. και θα δημιουργήσουν φράγμα μήκους 1.030,0μ. σε θέση που απέχει από το απέναντι κρηπίδωμα της Στερεάς Ελλάδος 24,60μ. 
      Ο πασσαλότοιχος θα κατασκευαστεί, στο ίδιο σημείο που υπήρχε κάποτε κρηπίδωμα και τώρα δεν υπάρχει λόγω των κατακρημνίσεων. 
      Από τον πάσσαλο τα 7,0μ. μπήγονται στον πυθμένα, τα 8,80μ. θα βρίσκονται στο νερό και πάνω από αυτόν θα κατασκευαστεί κεφαλόδεσμος ύψους 1,20μ. Ήτοι συνολικό ύψος του οπλισμένου τοίχου 17,0μ.
      4. Την κατασκευή μέτρων ενίσχυσης της θεμελίωσης του νοτίου ακροβάθρου της γέφυρας των αγωγών μεταφοράς λυμάτων (έχει γίνει ήδη).
      5. Την κατασκευή όλων των έργων διευθέτησης και απορροής των επιφανειακών υδάτων.
      Η λήψη των πλάνων έγινε από τις 5 Απριλίου, έως τις 20 Απριλίου 2023.
       
    4. webTV

      Engineer

      Ο Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού - Αγίου Κοσμά είναι η ονομασία που δίνεται στην υπό εξέλιξη αξιοποίηση/ανάπλαση του χώρου του πρώην Διεθνούς Αεροδρομίου του Ελληνικού και της παράκτιας Ολυμπιακής ζώνης του Αγίου Κοσμά Αττικής.
      Αποτελεί ένα υπό εξέλιξη έργο ανάπλασης στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, 8 χλμ. νοτιοδυτικά του κέντρου της Αθήνας. Η συνολική έκτασή του υπολογίζεται σε 6.200.000 τ.μ.
      Η έκταση του πρώην Διεθνούς Αεροδρομίου Ελληνικού είναι 5.300 στρέμματα, από τα οποία 4.010 στρέμματα προβλέπεται ότι θα καλύψει το Μητροπολιτικό Πάρκο, 1.000 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για πολεοδομική ανάπτυξη και τα υπόλοιπα 290 αφορούν νέες υποδομές ή υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Ο καταμερισμός αυτός έχει συναντήσει αντιδράσεις από επιτροπές κατοίκων των γύρω προαστίων, που ζητούν τη διάθεση ολόκληρου του χώρου του πρώην αεροδρομίου για τη δημιουργία πάρκου.
      Το έργο θα κοστίσει συνολικά 8 δις ευρώ, θα προσφέρει επί του συνόλου 75.000 θέσεις εργασίας και αναμένεται να ξεκινήσει το 2020.
      Η κατασκευαστική εταιρεία Foster and Partners έχει κατασκευάσει το ψηλότερο κτήριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Πολωνία. Μαζί με τους ARUP Engineers, Charles Anderson Landscape Architecture θα ολοκληρώσουν το σχέδιο.
      Σύμφωνα με τα σχέδια του ιδιοκτήτη του έργου, το μητροπολιτικό πάρκο πρόκειται να είναι το μεγαλύτερο που δημιουργήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. 
       
    5. webTV

      Engineer

      Το Στάδιο «OPAP Arena» γνωστό και ως Στάδιο «Αγιά Σοφιά», είναι το υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
       
    6. webTV

      Engineer

      Στο κέντρο των συζητήσεων του αρχιτεκτονικού κόσμου βρίσκονται τα οκτώ γήπεδα στη Ντόχα του Κατάρ - εκ των οποίων τα επτά χτίστηκαν ειδικά για τη διοργάνωση-, με αφορμή τη τελετή έναρξης του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA 2022. Η Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2022, σηματοδότησε την έναρξη των αγώνων της FIFA 2022, μέσα από την τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Al Bayt, την οποία ακολούθησε ο αγώνας Κατάρ – Εκουαδόρ. Εκτός, όμως, από τις ιδιαιτερότητες της ίδιας της τελετής -με τη FIFA να διοργανώνεται για πρώτη φορά σε χώρα του αραβικού κόσμου- και την ήττα της γηπεδούχου με 0-2, ουκ ολίγη συζήτηση πραγματοποιήθηκε και για τα γήπεδα της φετινής διοργάνωσης.
      Τοποθετημένα μέσα και γύρω από την πρωτεύουσα του Κατάρ, Ντόχα, τα οκτώ στάδια θα αποτελέσουν το φόντο του διεθνούς τουρνουά ποδοσφαίρου που θα διαρκέσει από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 18 Δεκεμβρίου. Ανάμεσά τους είναι το ανακαινισμένο εθνικό στάδιο του Κατάρ, καθώς και μια σειρά από νέες κατασκευές.
      Τι θα συμβεί, όμως, στα γήπεδα συνολικής χωρητικότητας 420.000 θέσεων μετά το πέρας του Παγκοσμίου Κυπέλλου;
      Δεδομένου ότι το Κατάρ φιλοξενεί λιγότερους από 3 εκατομμύρια ανθρώπους,  πρέπει να διαχειριστεί προσεκτικά τη «κληρονομιά» του τουρνουά. Αυτός είναι και ο λόγος που οι διοργανωτές κατασκεύασαν στάδια με αρθρωτά στοιχεία, τα οποία μπορούν να αναδιαμορφωθούν όταν ολοκληρωθεί  το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022.
       

      Lusail Stadium από την Foster + Partners
      Τα ισλαμικά μπολ και η τοπική αρχιτεκτονική του Κατάρ έδωσαν στο αρχιτεκτονικό γραφείο Foster + Partners έμπνευση για το σχεδιασμό του μεγαλύτερου γηπέδου της φετινής διοργάνωσης.
      Το στάδιο Lusail περιλαμβάνει 80.000 θέσεις που είναι διατεταγμένες σε δύο επίπεδα και καλύπτονται από ένα κυρτό εξωτερικό από χρυσά, τριγωνικά πάνελ, τοποθετημένα σε ένα ατσάλινο πλαίσιο.
      Δομικοί μηχανικοί της Arup και ειδικοί στην αθλητική αρχιτεκτονική από την Populous εργάστηκαν επίσης στο σχεδιασμό του χώρου, ο οποίος φιλοξένησε τον πρώτο του αγώνα εχθές, 22 Νοεμβρίου, και θα κλείσει τη διοργάνωση με τον τελικό στις 18 Δεκεμβρίου.
      Μετά το τέλος της διοργάνωσης, οι ανώτερες βαθμίδες θα μετατραπούν σε οικιστικά καταλύματα, ενώ ο αγωνιστικός χώρος θα χρησιμοποιηθεί για κοινοτικά παιχνίδια.
       


      Stadium 974 από την Fenwick-Iribarren Architects
      Το Stadium 974 πήρε το όνομά του από τον διεθνή κωδικό κλήσης του Κατάρ, αλλά και από τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των σκαλοπατιών, των περιπτέρων, των μπάνιων και τμημάτων του εξωτερικού του.
      Σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Fenwick-Iribarren, το πολύχρωμο κτίριο αποτελεί φόρο τιμής στη ναυτική ιστορία του Κατάρ, καθώς και στη βιομηχανική κληρονομιά της τοποθεσίας του, κοντά στο λιμάνι της Ντόχα.
      Τα εμπορευματοκιβώτια, πολλά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν αρχικά για τη μεταφορά υλικών στην τοποθεσία, διαθέτουν παράλληλα μια αρθρωτή δομή από χάλυβα που αναπτύχθηκε με σκοπό την πλήρη αποσυναρμολόγηση και επαναχρησιμοποίησή τους μετά το τέλος της διοργάνωσης. Το γήπεδο των 40.000 θέσεων θα φιλοξενήσει τον πρώτο του αγώνα στις 30 Νοεμβρίου.
       


      Al Janoub Stadium από την AECOM και τους Zaha Hadid Architects
      Το στάδιο Al Janoub βρίσκεται νότια του κέντρου της Ντόχα. Ο χώρος 40.000 θέσεων, ο οποίος φιλοξένησε τον πρώτο του αγώνα στις 22 Νοεμβρίου, δημιουργήθηκε από τη Zaha Hadid Architects σε συνεργασία με την AECOM και διαθέτει μια πλήρως αναδιπλούμενη οροφή, σχεδιασμένη να διατηρεί τη θερμοκρασία σε ανεκτά επίπεδα.
      Η χαρακτηριστική του μορφή προσομοιάζει με πανί από dhow, ένα παραδοσιακό ψαροκάικο της χώρας. Μετά το τουρνουά, το στάδιο θα γίνει το σπίτι της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας Al Wakrah Sports Club.
       


      Διεθνές στάδιο Khalifa από το Dar Al-Handasah
      Το μόνο υπάρχον κτίριο που επαναχρησιμοποιήθηκε για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022 είναι το εθνικό στάδιο του Κατάρ, Khalifa International Stadium, το οποίο βρίσκεται 10 χιλιόμετρα από το κέντρο της Ντόχα.
      Πρόσφατα ανακαινίστηκε από τον αρχικό του αρχιτέκτονα Dar Al-Handasah για να αυξήσει τη χωρητικότητά του σε 40.000, ακολουθώντας τα πρότυπα της FIFA.
      Άλλες πρόσφατες μετατροπές στο κτίριο από τότε που εγκαινιάστηκε το 1976, περιλαμβάνουν την προσθήκη ενός θόλου πάνω από την οροφή του, καθώς και σύγχρονο ψηφιακό φωτισμό.


      Στάδιο Al Bayt από το το Dar Al-Handasah
      Το στούντιο Dar Al-Handasah δημιούργησε και το στάδιο που μοιάζει με σκηνή στο Al Khor, το οποίο φιλοξένησε τον εναρκτήριο αγώνα του τουρνουά ποδοσφαίρου την περασμένη Κυριακή.
      Με το όνομα Al Bayt Stadium, ο σχεδιασμός του παραπέμπει στις παραδοσιακές σκηνές bayt al sha'ar που χρησιμοποιούνταν από νομάδες σε όλη την περιοχή. Στο εσωτερικό, παρέχει χωρητικότητα 60.000 θέσεων, ενώ η χαρακτηριστική μορφή της οροφής του επιτυγχάνεται με μια μεμβράνη από υφαντό πολυτετραφθοροαιθυλένιο (PTFE), η οποία περιλαμβάνει και ένα αναδιπλούμενο τμήμα.
      Μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο, η ανώτερη βαθμίδα των θέσεων θα αφαιρεθεί και θα διατεθεί για την κατασκευή αθλητικών υποδομών σε αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ στη θέση του θα κατασκευαστεί πολυτελές ξενοδοχείο, εμπορικό κέντρο και ένα νοσοκομείο.



      Στάδιο Al Thumama από τον Ibrahim M Jaidah
      Το παραδοσιακό καπέλο gahfiya που φορούν άνδρες σε όλη τη Μέση Ανατολή ήταν το σημείο αναφοράς για το κυκλικό στάδιο Al Thumama με χωρητικότητα 40.000 θέσεις από τον αρχιτέκτονα του Κατάρ Ibrahim M Jaidah.
      Σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα, ο μοναδικός σχεδιασμός του έχει και λειτουργικό σκοπό, προστατεύοντας τους θεατές από τον ήλιο «με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που χρησιμοποιεί το gahfiya για να καλύψει το κεφάλι από τη ζέστη». Αυτό θα λειτουργήσει παράλληλα με ένα σύστημα ψύξης που τροφοδοτείται από ηλιακή ενέργεια.
      Ένα boutique ξενοδοχείο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στην ανώτερη βαθμίδα του μετά την εκδήλωση, με τα δωμάτια να βλέπουν στον αγωνιστικό χώρο.


      Στάδιο Ahmad Bin Ali από τους Pattern Design και Ramboll
      Το βρετανικό αρχιτεκτονικό στούντιο Pattern Design και η εταιρεία μηχανικής Ramboll σχεδίασαν το Ahmad Bin Ali Stadium, το οποίο διακρίνεται για το περίτεχνο μεταλλικό εξωτερικό του που παραπέμπει στις παραδοσιακές προσόψεις του Κατάρ, Naqsh.
      Όπως όλοι οι χώροι που χρησιμοποιούνται για το τουρνουά, το υπαίθριο γήπεδο θα ψύχεται τεχνητά για να εξασφαλίζεται η άνεση των παικτών και των 40.000 επισκεπτών του.
       

      Education City Stadium από τους Fenwick-Iribarren Architects και Pattern Design
      Με το όνομα «διαμάντι στην έρημο», το Education City Stadium είναι ο όγδοος και τελευταίος χώρος για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022 στο Κατάρ.
      Το παρατσούκλι του σταδίου αναφέρεται στην πρόσοψή του, η οποία αποτελείται από ένα σχέδιο που μοιάζει με διαμάντι και παίρνει τη μορφή του από την παραδοσιακή αραβική αρχιτεκτονική. Είναι σχεδιασμένο να εκτρέπει το δυνατό ηλιακό φως και μπορεί να φωτίζεται τη νύχτα.
      Μετά τους αγώνες, σχεδιάζεται ο χώρος να μετατραπεί σε αθλητικό κόμβο για την περιοχή Education City, όπου βρίσκεται, με την κορυφαία βαθμίδα των θέσεων να αφαιρεθεί για να δημιουργηθεί χώρος για τις πανεπιστημιακές τάξεις και τους χώρους εκδηλώσεων.
      Συνολικά, σύμφωνα με δηλώσεις της διοργάνωσης, μετά το πέρας της, περίπου 170.000 θέσεις θα αποσυναρμολογηθούν και θα αποσταλούν σε αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν ανάγκη από υποδομές. 
      Μάλιστα, αν όλα συμβούν με βάση το πλάνο, υπολογίζεται ότι μέχρι και 22 νέα στάδια μπορούν να δημιουργηθούν σε αναδυόμενες οικονομίες, ενώ αυτή η αναδιάρθρωση θα αφήσει το Κατάρ με ορισμένα μόνο γήπεδα με χωρητικότητα μεταξύ 20-25.000 θέσεων, τα οποία υπερκαλύπτουν τις εγχώριες ανάγκες ψυχαγωγίας.
    7. webTV

      Engineer

      Η πρόοδος των εργασιών στο Al Wakrah Stadium στο Κατάρ καθώς και των υπολοίπων γηπέδων που θα χρησιμοποιηθούν στο Fifa World Cup του 2022.
      Αναλυτικά η παρουσίαση όλων των γηπέδων εδώ: https://sc.qa/en/stadiums
      Και μια παρουσίαση των Η/Μ εγκαταστάσεων και του συστήματος ψύξης του γηπέδου:
       
    8. webTV

      Engineer

      Με γοργούς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή του Ε65 και συγκεκριμένα του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα το οποίο οδεύει προς αποπεράτωση την προσεχή άνοιξη. Το έργο αυτό αναμένεται να αναβαθμίσει το επίπεδο της οδικής εξυπηρέτησης χιλιάδων οδηγών που ταξιδεύουν προς δυτική Θεσσαλία και Μακεδονία, περνώντας σήμερα μέσω της ορεινής διάβασης του Δομοκού και της στενής επαρχιακής οδού που συνδέει το Νέο Μοναστήρι με τις πόλεις της Καρδίτσας, των Τρικάλων και της Καλαμπάκας-Μετεώρων.
       
      Πρόσφατα ο γγ Υποδομών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τον οδικό άξονα Ε65, είχει σημειώσει τα εξής: «Όπως γνωρίζετε είμαστε πολύ κοντά στην υλοποίηση του νότιου τμήματος του Ε65 και αναμένουμε μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουμε τις οριστικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τη δρομολόγηση της κατασκευής του έργου αρχές του 2017. Το βόρειο κομμάτι είναι στην ατζέντα του υπουργείου, είναι μέσα στους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θέλουμε να προχωρήσουμε, έχουμε αναζητήσει εναλλακτικές χρηματοδοτήσεις, και αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα πάρα πολύ ικανοποιητικό και αισιόδοξο σημείο συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θέλουμε να χρηματοδοτήσει και το έργο».
       
      Δείτε την πρόοδο των εργασιών μέσα από τελευταίο βίντεο που ετοίμασε η κατασκευαστική κοινοπραξία:
       

       
      Πηγή: http://www.economy365.gr/article/18280/deite-teleytaio-vinteo-me-tin-proodo-ton-ergasion-ston-axona-e65
    9. webTV

      Engineer

      Βίντεο προόδου κατασκευαστικών εργασιών Νοτίου τμήματος (0-32,5χλμ.) Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, Απρίλιος 2022.
      Το βίντεο αποτελεί ουσιαστικά ένα ολοκληρωμένο ταξίδι στα 3 συνολικά εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί σε αυτό το υπό κατασκευή τμήμα. Υπενθυμίζουμε ότι το Νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, αφορά στο τμήμα από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, (32,5ο χλμ. Αυτοκινητοδρόμου Ε65).
      H συνολική πρόοδος κατασκευής ξεπερνά το 81,5%, ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 87%, οι σήραγγες 95,9%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 60,7% και οι χωματουργικές εργασίες 72,9%.
      Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά συναντάμε τα παρακάτω:
      • Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ. • 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
      • 15 Γέφυρες
      • 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
      • 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
      • 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
      • 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
      • 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)
      • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι)
      • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
      • 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
    10. webTV

      Engineer

      Video της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την δοκιμαστική λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/videos/item/44764-video-i-proti-episimi-volta-tou-ilektrikoy-trainou-sti-siragga-kallidromou
    11. webTV

      Engineer

      Η Πυραμίδα της Σούγιας, κοντά στον οικισμό Μονή της επαρχίας Σελίνου, αποτελεί ένα από αυτά τα αρχαία μνημεία που δεν έχουν μέχρι και τις μέρες μας απόλυτη εξήγηση για την σημασία και την χρήση τους.
      Πιθανολογείται από τους αρχαιολόγους πως η μικρή κωνοειδή πυραμίδα με περίμετρο 16 μέτρα και ύψος 4,60 μέτρα  χρησίμευσε ως τάφος της Ελληνορωμαϊκής περιόδου αν και στο λαξευμένο δωμάτιο 5 τετραγωνικών μέτρων δεν έχουν βρεθεί καθόλου αντικείμενα με ερευνητική σημασία.
      Αρκετοί είναι οι ντόπιοι βέβαια που την γνωρίζουν ως “φούρνο” καθώς το καμένο εσωτερικό του σε οδηγεί στην εκδοχή ότι ίσως παλαιότερα να χρησιμοποιούνταν ως καμίνι κεραμικών από όπου προκύπτει και η ονομασία που της έχουνε προσδώσει τις τελευταίες δεκαετίες…
       
    12. webTV

      Engineer

      Η κορυφή Ταύγετου η αλλιώς Πυραμίδα βρίσκεται στα 2407 μέτρα υψόμετρο. 
      Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή ίσως κορυφή βουνού στην Ελλάδα και την πιο μυστηριώδη συνάμα μιας και την συνοδεύει ένας άλυτος εδώ και χιλιάδες χρόνια γρίφος.
      Η απόλυτη πυραμίδα που σχηματίζεται στην κορυφή του Ταύγετου είναι άραγε ένα παιχνίδι της φύσης ή μία γιγάντια ανθρώπινη κατασκευή που ξεπερνά σε διάσταση και βαθμό δυσκολίας κατασκευής κάθε φαντασία;
      Οι εικόνες του φίλου Μανώλη Νιργιανάκη που κατέγραψε την κορυφή του Ταύγετου στα λευκά είναι πραγματικά καθηλωτικές και εξάπτουν την ανθρώπινη φαντασία.
      Μια μεγάλη μερίδα ερευνητών υποστηρίζει πως η κορυφή του Προφήτη Ηλία (2407μ. ύψος), λαξεύτηκε, είτε εξ’ ολοκλήρου είτε εν μέρει, προκειμένου να αποκτήσει σχήμα πυραμίδας και να λειτουργήσει τελετουργικά και λατρευτικά.
      Αυτό, όπως λένε, «αποδεικνύεται από την απόλυτη κανονικότητα της πυραμίδας» (οπτικά, είναι ένα τέλειο ισοσκελές τρίγωνο) και κυρίως, «από την τεχνητή οριζοντίωση της βάσεώς της», όπου το έδαφος είναι σχετικά πιο λείο και ομαλό.
      Αυτή η μερίδα κάνει λόγο για ένα μεγαλιθικό μνημείο, σαν αυτά που συναντώνται σε όλη την Ευρώπη, την περίοδο 3.500 – 2.000 π.Χ.
      Σε κάθε περίπτωση, τόσο η ηλικία της πυραμίδας όσο και οι αρχικές της διαστάσεις είναι αδύνατο να υπολογιστούν.
       
    13. webTV

      Engineer

      Ως μέρος της στρατηγικής του Σαουδαραβικού Οράματος 2030, η Σαουδική Αραβία, στο πλαίσιο των φιλόδοξων προσπαθειών της να προσελκύσει τουρίστες από όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μετατρέψει μια εγκαταλελειμμένη υπεράκτια πλατφόρμα πετρελαίου σε θεματικό πάρκο με θέμα το πετρέλαιο.
      Με την ονομασία “The Rig”, το επερχόμενο υπεράκτιο θεματικό πάρκο «ακραίων καταστάσεων, έκτασης 1,6 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, θα διαθέτει τρενάκια, υποβρύχια, bungee jumping και ελεύθερη πτώση, μεταξύ άλλων παροχών που προκαλούν αδρεναλίνη, καθώς και τρία ξενοδοχεία και 11 εστιατόρια στις διασυνδεδεμένες πλατφόρμες του The Rig.

      Η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας έχει δημοσιεύσει αρκετές ψηφιακές αποδόσεις υψηλής ποιότητας, καθώς και ένα εντυπωσιακό βίντεο που δείχνει πώς μπορεί να μοιάζει τελικά το The Rig.
      Οι τουρίστες θα μπορούν να φτάνουν στο The Rig με ελικόπτερο και μέσω μιας μαρίνας superyacht με 50 θέσεις ελλιμενισμού.
      Το The Rig διαφημίζεται ως η μεγαλύτερη υπεράκτια δομή πολλαπλών χρήσεων στον κόσμο, καθώς και ως ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο εμπνευσμένος από υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και έχει τραβήξει μεγάλη προσοχή, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης.
      Το Σαουδαραβικό Όραμα 2030 στοχεύει στη διαφοροποίηση της οικονομίας της χώρας, στην απεξάρτησή της από το πετρέλαιο και στην ενίσχυση της τουριστικής της βιομηχανίας.
       
       
       
    14. webTV

      Engineer

      Η σήραγγα Λάρνταλ βρίσκεται στη Νορβηγία, έχει μήκος 24μιση χιλιομέτρων και δεν χρεώνει κόστος διέλευσης.
      Η σήραγγα Λάρντλαλ (Lærdal/Lærdalstunnelen στα νορβηγικά) είναι μια οδική σήραγγα μήκους 24,51 χιλιομέτρων που συνδέει το Λάρνταλ με τον Άουρλαντ στη Νορβηγία. Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και αποτελεί τον τελικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου που συνδέει το Όσλο με το Μπέργκεν, αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο τα φέρι και τους δύσκολους ορεινούς επαρχιακούς δρόμους κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

      Η κατασκευή της σήραγγας Λάρνταλ ξεκίνησε το 1995 και δόθηκε στην κυκλοφορία το 2000. Το κόστος υλοποίησης έφτασε εκείνη την εποχή τα 1,082 δις κορώνες Νορβηγίας, κάτι παραπάνω από 100 εκ. ευρώ.

      Η κύρια σήραγγα έχει λευκό φωτισμό και οι σπηλιές και οι έξοδοι έχουν μπλε φωτισμό με κίτρινα φώτα στις παρυφές για να δίνουν την εντύπωση της ανατολής. Οι σπηλιές/πλατείες έχουν σκοπό να σπάνε τη ρουτίνα, παρέχοντας μια διαφορετική θέα και επιτρέποντας στους οδηγούς να ξεκουραστούν λίγο. Οι σπηλιές χρησιμοποιούνται επίσης ως σημεία αναστροφής και ως περιοχές ξεκούρασης για να βοηθηθούν οι κλειστοφοβικοί κατά τη διάρκεια της διαδρομής των 20 λεπτών μέσα από τη σήραγγα.

      Τέλος, στη σήραγγα Λάρνταλ υπάρχει πινακίδα σε κάθε χιλιόμετρο που δείχνει πόσα έχουν ήδη διανυθεί, αλλά και πόσα χιλιόμετρα απομένουν ακόμα. Ακόμα, προκειμένου να μην αποκοιμηθούν οι οδηγοί, οι διαχωριστικές λωρίδες διαθέτουν ειδικό υλικό που αυξάνει τον θόρυβο κύλισης και φέρνει μικρό κραδασμό στο τιμόνι για να κρατάει σε εγρήγορση του οδηγούς.
       
    15. webTV

      Engineer

      Η τάφρος των Μαριανών (Mariana Trench‎‎) είναι το βαθύτερο σημείο των ωκεανών του πλανήτη και το χαμηλότερο σημείο της επιφάνειας του φλοιού της Γης, καθώς φτάνει στα 10.994 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
      Στο νότιο άκρο της τάφρου των Μαριανών, μία επιστήμονας του κλάδου της Ωκεανογραφίας, μετά από αποστολή της το καλοκαίρι του ’22, στην Άβυσσο του Τσάλεντζερ (Challengers Deep), εντόπισε το βαθύτερο χαρτογραφημένο σημείο του βυθού της Γης, που βρίσκεται στον δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό.
      Εάν το όρος Έβερεστ, η υψηλότερη κορυφή της Γης σε ύψος 8.848 μέτρα, βρισκόταν στο βαθύτερο σημείο της τάφρου, τότε θα ήταν 2.146 μέτρα κάτω από την επιφάνεια.
      Η Τάφρος των Μαριανών συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον, με τους ερευνητές να καταβάλουν αρκετές προσπάθειες για να δώσουν όλο και πιο λεπτομερείς εικόνες των χαρακτηριστικών της.
      Η επιστήμονας Dawn Wright μίλησε για την εμπειρία της κατάδυσής της στον Guardian, στο οποίο εξήγησε τα σχέδιά της να εξερευνήσει μια περιοχή της τάφρου που δεν είχε επισκεφτεί προηγουμένως και να χρησιμοποιήσει ένα σόναρ υψηλής ανάλυσης για να δημιουργήσει ένα μοντέλο ανύψωσης και μια οπτικοποίηση που έμοιαζε με αεροφωτογραφία.
      «Η κατάδυση ήταν ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής διάρκειας 10 ωρών. Περίπου στα 1.000 μέτρα μπαίνεις στο απόλυτο σκοτάδι. Μέσα από τα φινιστρίνια του υποβρυχίου, είδαμε βιοφωταύγιες μέδουσες και σιφωνοφόρα που μοιάζουν με σκουλήκια, τα οποία έτρεξαν πίσω σε εμάς όταν ο Βίκτορ έριξε τα φώτα του υποβρυχίου πάνω τους».
      Το αποκαρδιωτικό κομμάτι της αποστολής της όπως τόνισε η Wright ήταν ότι στα χιλιάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, μπορείς ακόμη να δεις το αρνητικό αποτύπωμα του ανθρώπου στον πλανήτη.
      «Οι πρώτες στιγμές του να φτάσουμε στον πάτο ήταν αποκαρδιωτικές, καθώς ανάμεσα σε όλα αυτά τα υπέροχα του βυθού, είδαμε κι ένα μπουκάλι μπύρας»
      Η θλιβερή συνειδητοποίηση ότι οι άνθρωποι έχουν πραγματικά επηρεάσει κάθε μικρό κομμάτι του πλανήτη, είναι για την Wright και η σημασία του να γνωρίσει κάθε γωνιά της Γης ώστε να κατανοήσουμε τις επιπτώσεις που έχουν οι πράξεις μας στη Γη.
       
    16. webTV

      Engineer

      Αν είχατε ποτέ την ευκαιρία να βρεθείτε στις Μυκήνες, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ακρόπολη σας έκοψε την ανάσα! Πως όμως ήταν την εποχή του Αγαμέμνονα το ανάκτορο των Ατρειδών;
      Σύμφωνα με την ιστορία, ο βασιλιάς Αγαμέμνονας ένιωθε ανίκητος στο μπαλκόνι του κάστρου του –και όχι άδικα.
      Ένα εξαιρετικό βίντεο που έχει ανεβάσει στο κανάλι του στο YouTube ο κ. Αναστάσιος Ντίνος, παρουσιάζει πώς ακριβώς ήταν η ακρόπολη των Μυκηνών σε τρισδιάστατη αναπαράσταση.
      Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εν λόγω ανάρτηση: Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα.
      Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της Ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
      Σαφώς το να επισκεφθείτε οι ίδιοι την περιοχή είναι μία από τις εκδρομές που πραγματικά αξίζει να κάνετε με τα παιδιά σας, αλλά μέχρι τότε, προετοιμαστείτε (και προετοιμάστε τα) για αυτά που θα δείτε εκεί με το παρακάτω βίντεο:
      Επίσης δείτε τις Μυκήνες σήμερα με μια πτήση drone από την ομάδα updrones:
       
    17. webTV

      GTnews

      Στις 22 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 15:00 – 18:00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας έλαβε χώρα Ημερίδα με θέμα  «Η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και η απάντηση της έρευνας για την πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια» στο πλαίσιο των δράσεων της Βραδιάς του Ερευνητή και διοργανώθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και με τη συνδρομή του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Πολιτικός Μηχανικός, κος Γιώργος Στασινός, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και υπογράμμισε τον πολυδιάστατο ρόλο του ΤΕΕ στην πράσινη ανάπτυξη και έρευνα. Δήλωσε δε αρωγός στην υλοποίηση της καινοτομίας που χρειάζεται η κοινωνία, όπως στο πρόγραμμα ΑΕΙ, όπου μετείχε ο ίδιος στον τοπικό διάλογο.
      Ο Καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών, κος Ευάγγελος Σαπουντζάκης, Αντιπρύτανης  Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης ΕΜΠ, σημείωσε ότι το ΕΜΠ βρίσκεται κάθε χρόνο πρωταγωνιστής σε αυτή τη μεγάλη γιορτή για την επιστήμη και την έρευνα – καινοτομία,  προσβλέποντας στη βελτίωση της κοινωνικής αναγνώρισης των ερευνητών, την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του κοινού. Ενημέρωσε ότι στις 15 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την παρουσίαση του πρώτου Επαγγελματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διαχείριση έργων , υποδομών και κατασκευών» του ΕΜΠ με φορέα χρηματοδότησης τον όμιλο εταιρειών ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, το πρώτο στο είδος του στην Ελλάδα στο πλαίσιο του νέου θεσμικού πλαισίου για τα Πανεπιστήμια, που φιλοδοξεί να γίνει φορέας καινοτομίας και καταλύτης δράσεων για την αξιοποίηση και συγκράτηση του επιστημονικού δυναμικού στη χώρα.
      Ο εκπρόσωπος του Δημάρχου Αθηναίων, κος Βασίλειος – Φοίβος Αξιώτης, Αντιδήμαρχος Αστικών και Κτηριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως, επεσήμανε ότι η καινοτομία και η διαρκής έρευνα είναι μια διέξοδος για όλη την κοινότητα και κυρίως για τους νέους ανθρώπους προς τα εμπρός, μέσο διαφυγής από κάθε κρίση, από κάθε αγκύλωση της εθνικής αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας. Πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα μέσω του Athens Digital Lab πήραν το πράσινο φως δέκα ιδέες  από τις εβδομήντα που κατατέθηκαν, που θα γίνουν πραγματικότητα και θα κάνουν την Αθήνα πιο έξυπνη, την πρωτεύουσα πιο προσιτή, όπου  ταυτόχρονα οι νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν στήριξη και προοπτική για να αναπτυχθούν περαιτέρω.
      Ο εκπρόσωπος του Περιφερειάρχη Αττικής, κος Νικόλαος Παπαδάκης, Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος για το Περιβάλλον, αναφέρθηκε στην προτεραιότητα του θέματος για τη διοίκηση της Περιφέρειας και τόνισε ότι στο πλαίσιο του ΠΕΣΠΚΑ για το 2023 δημιουργείται παρατηρητήριο  για την κλιματική αλλαγή, εκπονείται πιλοτική εφαρμογή για την αντιμετώπιση του πλημμυρικού κινδύνου, δύο έργα αναμένονται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2023, ενώ προκηρύσσονται μέτρα στον τομέα των μεταφορών, όπου η Περιφέρεια Αττικής έχει υψηλή τρωτότητα.
      Η κα Μαρία Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ, Πρόεδρος ΔΣ του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, τόνισε ότι ο ΟΦΥΠΕΚΑ, από την ίδρυσή του το 2020, είναι συμπαραστάτης αδιάλειπτα στη διοργάνωση της Βραδιάς του Ερευνητή και ότι η προστασία από την κλιματική κρίση πρέπει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αειφόρο ανάπτυξη, ιδιαίτερα σε ορεινές, νησιωτικές, απομονωμένες περιοχές.  Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΦΥΠΕΚΑ υλοποιεί ένα πρόγραμμα 100 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη βρίσκεται στον αέρα το υπο-έργο που αφορά τα μονοπάτια αλλά και τις αναβαθμίδες, όπου οι νησιωτικές περιοχές, όπως αυτές για τις οποίες συζητάμε στην εκδήλωση, είναι επιλέξιμες.
      Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κος Πέτρος Βαρελίδης, παρουσιάζοντας τις εθνικές πολιτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης υπογράμμισε ότι  το ευρωπαϊκό Social Climate Fund στοχεύει να χρηματοδοτήσει τα φτωχότερα στρώματα, ενώ η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζει την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Ο Κλιματικός Νόμος θέτει στόχο μείωσης των εκπομπών σε σχέση με το 1990 κατά 55% και 80% για το 2030 και 2040 αντίστοιχα και μηδενισμού τους έως το 2050, με ταυτόχρονους στόχους και υποχρέωση μέτρησης του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα σε όλες τις δομές της χώρας, με έμφαση στη βιομηχανία και στους δήμους, υπογραμμίζοντας τον αναγκαίο ρόλο και τις θέσεις των μηχανικών στο έργο αυτό. Υπογράμμισε, επίσης, την ιδιαίτερη σημασία που έχουν τα δικαιώματα από την πράσινη μετάβαση για την απανθρακοποίηση των νησιών και για τη στρατηγική υποστήριξη των μικρών δήμων, αλλά και τους αυστηρούς δείκτες ποιότητας που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιαίτερα για τη βιοασφάλεια (ύδρευση, αποχέτευση απόβλητα) με τη θέσπιση Ανεξάρτητης Αρχής και κάλεσε τον επιστημονικό και τεχνικό κόσμο και τις start – up εταιρείες καινοτομίας να συμβάλουν στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών για την πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια.
      Η κα Αντωνία Μοροπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια ΕΜΠ, Επιστημονικά Υπεύθυνη της Βραδιάς του Ερευνητή στο ΕΜΠ και Μέλος ΔΕ ΤΕΕ, παρουσίασε το πρόγραμμα της Ημερίδας. Ως Επιστημονικά Υπεύθυνη, παρουσίασε το πρόγραμμα ΑΕΙ «Αειφόρος Ανάπτυξη Λιγότερο Αναπτυγμένων Περιοχών με την Δημιουργία Νέων Τουριστικών Πόρων & Προϊόντων μέσω Ανάλυσης, Τεκμηρίωσης, Μοντελοποίησης, Διαχείρισης, και Διατήρησης Πολιτιστικού Αποθέματος με χρήση Εφαρμογών ΤΠΕ», το οποίο χρηματοδοτείται από τη ΓΓΕΚ, το συντονίζει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, μετέχει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, το Ίδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας, το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων και οι εταιρείες Consortis και Telesto με μία διεπιστημονική παρουσία, μια συλλογική δουλειά, καθώς έχουν συνδράμει και όλοι οι τοπικοί φορείς, από τις εφορίες αρχαιοτήτων μέχρι τους δήμους, τα περιφερειακά γραφεία και όλους τους φορείς συνολικά, αφορά όλο τον εθνικό κορμό, τον Νομό Αιτωλοακαρνανίας που θεωρείται ο λιγότερο ανεπτυγμένος στην Ελλάδα, την Κεντρική και Βόρεια Εύβοια μετά τις φωτιές, τη Χίο, τα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου (Ηρωική Νήσο Κάσο, Χάλκη, Σύμη, Καστελόριζο). Η κα Μοροπούλου σημείωσε: «Πρόκληση σήμερα είναι η εφαρμογή. Έχουμε συζητήσει με την τοπική αυτοδιοίκηση, με την τοπική κοινωνία, το παρουσιάσαμε στη Βουλή με όλες τις πολιτικές δυνάμεις στην Επιτροπή Περιφερειών, όπου εκφράστηκε η συναίνεση όλων. Πιστεύουμε ότι αυτή τη στιγμή 40 χρόνια μετά την εποχή που εισηγηθήκαμε στους διεθνείς οργανισμούς την ιδέα της αειφόρου ανάπτυξης μπορούμε να πούμε ότι επειδή ακριβώς η κρίση έχει καταλάβει τον πλανήτη και οι στρατηγικές της πράσινης μετάβασης είναι εδώ στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, ότι όλα αυτά τα σχέδια θα υλοποιηθούν. Με αυτές τις σκέψεις μπορούμε να πάμε σε ένα ευρύτερο πεδίο σχεδιασμών.»
      Ο κος Θύμιος Μπακογιάννης, Επίκουρος Καθηγητής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, παρουσίασε ερευνητικές δράσεις της Γενικής Γραμματείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος στοπ πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ενώ ο Δήμαρχος Κοζάνης, κος Λάζαρος Μαλούτας, και οι Αντιδήμαρχοι  Θεσσαλονίκης, κος Μιχάλης Κούπκας και Καλαμάτας, κος Νίκος Μπασακίδης, καθώς και η εκπρόσωπος του Δήμου Ιωαννιτών, κα Κατερίνα Βίνη, έθεσαν τις εμπειρίες των ελληνικών πόλεων που μετέχουν στην Αποστολή των Κλιματικά Ουδέτερων και Έξυπνων Πόλεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ευρωπαϊκή πρωτοβουλία), ενώ ο Δήμαρχος της Ηρωικής Νήσου Κάσου, κος Μιχάλης Ερωτόκριτος, ο Πρόεδρος του ΠΤ ΤΕΕ Ευβοίας κος Κώστας Λάππας και ο πρόεδρος Νομαρχιακής Επιτροπής Χίου του ΠΤ ΤΕΕ ΒΑ Αιγαίου, κος Μάνος Μισυρλής, κατέθεσαν τη σημασία της εφαρμογής του προγράμματος στο οποίο μετέχουν για την ανάπτυξη των περιοχών τους.
      Στη συνέχεια, η κα Ειρήνη Κορωνάκη, Καθηγήτρια της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών και Επιμελήτρια της Επιστημονικής Επιτροπής Ειδικότητας Μηχανολόγων Μηχανικών του ΤΕΕ, και ο κος Χάρης Δούκας, Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ, Μέλος της Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, αναφέρθηκαν στη διάσταση της ενέργειας στην πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και κάλεσαν για την κατάθεση άρθρων στο νέο επιστημονικό  Διεθνές Περιοδικό του ΤΕΕ, Technical Annals, που το επόμενο τεύχος του είναι αφιερωμένο στην ενέργεια.
      Στη θεματική «Η ποιότητα της βιοασφάλειας στη δημοτική / δημόσια διαχείριση των υδάτινων πόρων», η κα Αναστασία Χασάπη, Αντιπρόεδρος Έρευνας της DNA Sequence SRL, παρουσίασε την καινοτομία της μεταγενομικής και βιοπληροφορικής ανάλυσης και ταυτοποίησης του μικροβιώματος, που επιτρέπει την άμεση και ταχεία εφαρμογή των προδιαγραφών της νέας Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη βιοασφάλεια. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, το Lifescience τίμησε την εταιρεία με τη διάκριση “Company of the Yeαr” διεθνώς.
      Η κα Φανή Μισκάκη, Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Υποστηρικτικών Λειτουργιών Ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ, παρουσίασε τις εφαρμογές ελέγχου ποιότητας στην ΕΥΔΑΠ με τη συνεργασία Πανεπιστημίων –  Ερευνητικών Κέντρων – Start-ups (ΕΚΠΑ, Δημόκριτος, DNA Sequence SRL)  στις καινοτόμες εφαρμογές που προαναφέρθηκαν και κατέγραψαν ότι η ΕΥΔΑΠ σκοράρει στις προδιαγραφές ποιότητας με επιτυχία 99,8 % !
      Ο κος Δημήτρης Τσίκκης, Πρόεδρος του ΔΣ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Δήμου Ρόδου,  δήλωσε ότι η ΔΕΥΑΡ είναι παρούσα στις πιλοτικές εφαρμογές ελέγχου ποιότητας κατά τα ανωτέρω με καινοτομία και ήδη έχει αναλάβει πρωτοβουλίες.
      Στη συζήτηση ο κος Μιχάλης Δρίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΣ της ΑΕ Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Elevate Greece, παρουσίασε το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων και το ρόλο τους στην εισαγωγή καινοτομίας για την πράσινη μετάβαση. Υπογράμμισε δε τη διεθνή και εθνική διάκριση start-up βιοασφάλειας.
      Ο κος Σταύρος Διβάνης, εκπροσωπώντας τον κο Βασίλη Κουτσιώρη, Γενικό Διευθυντή του Δικτύου Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη, αναφέρθηκε στο Δίκτυο ΔΕΠΑΝ, μέσω του οποίου 140 δήμοι έχουν έρθει κοντά, αναπτύσσοντας ένα πακέτο υπηρεσιών για τους μικρούς κυρίως δήμους που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν ως προς τις απαιτήσεις που τίθενται σήμερα στην κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης με βιοασφάλεια.
      Η σύμπραξη δημοσίου – ιδιωτικού τομέα στην έρευνα είναι μία μεγάλη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με καινοτομία στην πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια, όπως συμπέραναν ο κος Πέτρος Βαρελίδης και η κα Αντωνία Μοροπούλου στο κλείσιμο της Ημερίδας.
      Παρακολουθήστε το βίντεο της εκδήλωσης
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.