Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    664 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο που αφορά τη ζωή στην μινωική Κρήτη δείχνει πτυχές από τον πολιτισμό που άκμασε ως ναυτική δύναμη περίπου από τον 27ο αιώνα έως τον 15ο αιώνα π.Χ..
      Τα ανάκτορα της Κνωσού ανακαλύφθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα μ.Χ. από τον Βρετανό αρχαιολόγο Άρθουρ Έβανς.
      Ο Μινωικός πολιτισμός θεωρείται ότι ξεκινάει με τα ανακτορικά συγκροτήματα που εμφανίστηκαν στην Εποχή του Χαλκού.
      Στο βίντεο παρουσιάζεται η ναυτική δύναμη των Μινωιτών αλλά και εξαιρετικές αναπαραστάσεις από τα Ταυροκαθάψια, τη δημοφιλέστερη ψυχαγωγία της εποχής, αντίστοιχημε τις σημερινές ταυρομαχίες.
      Το τέλος του Μινωικού πολιτισμού ήρθε με την έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας περίπου το 1600 π.Χ.
      Δείτε το βίντεο…
       
      Πηγή: http://www.efimeridaki.gr/%CE%B7-%CE%B6%CF%89%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%BF-%CE%B2/
    2. webTV

      GTnews

      Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και οι όλο και πιο συχνές καταιγίδες προκαλούν διόγκωση των υδάτων, οι πλωτές γειτονιές προσφέρουν ένα πείραμα στην αντιπλημμυρική προστασία που θα μπορούσε να επιτρέψει στις παράκτιες κοινότητες να  αντισταθούν στην κλιματική αλλαγή. Στην πυκνοκατοικημένη  Ολλανδία, η ζήτηση για τέτοια σπίτια αυξάνεται. 
      Ένα πλωτό σπίτι μπορεί να κατασκευαστεί σε οποιαδήποτε ακτογραμμή και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την άνοδο της θάλασσας ή τις πλημμύρες που προκαλούνται από τη βροχή, παραμένοντας στην επιφάνεια του νερού. Στηριζόμενα σε χαλύβδινους στύλους, συνδέονται με το τοπικό αποχετευτικό σύστημα και το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Μοιάζουν δομικά με σπίτια, αλλά στο υπόγειο, διαθέτουν ένα κοίτος από σκυρόδεμα που λειτουργεί ως αντίβαρο, επιτρέποντάς τους να παραμένουν σταθερά στο νερό. 
      Ο Koen Olthuis, αρχιτέκτοντας που σχεδιάζει αποκλειστικά πλωτά κτίρια, λέει ότι : “σταθεροποιούνται από στύλους που σκάβονται περίπου 65 μέτρα μέσα στο έδαφος και εξοπλίζονται με υλικά που απορροφούν τους κραδασμούς για να μειώνουν την αίσθηση κίνησης από τα κύματα”.  Τα σπίτια ανεβαίνουν όταν τα νερά ανεβαίνουν και κατεβαίνουν όταν τα νερά υποχωρούν. 
      "Τώρα έχουμε την τεχνογνωσία να χτίσουμε πάνω στο νερό", λέει ο Olthuis, ο οποίος έχει σχεδιάσει 300 πλωτά σπίτια, γραφεία, σχολεία και κέντρα υγείας. Πρόσθεσε ότι αυτός και οι συνάδελφοί του "δεν βλέπουν τους εαυτούς τους ως αρχιτέκτονες, αλλά ως γιατρούς της πόλης, και το νερό ως φάρμακο".
      "Αισθανόμαστε πιο ασφαλείς σε μια καταιγίδα επειδή επιπλέουμε", λέει στο Yale e360, η Siti Boelen, μια Ολλανδή τηλεοπτική παραγωγός που μετακόμισε στο Schoonschip πριν από δύο χρόνια.
      Στο Άμστερνταμ,  το οποίο έχει σχεδόν 3.000 επίσημα εγγεγραμμένα παραδοσιακά σπίτια στα κανάλια του, εκατοντάδες άνθρωποι έχουν μετακομίσει σε πλωτά σπίτια σε παραμελημένες γειτονιές. 
      Το Schoonschip, που σχεδιάστηκε από την ολλανδική εταιρεία Space&Matter, αποτελείται από 30 κατοικίες, οι μισές από τις οποίες είναι διπλοκατοικίες, πάνω σε ένα κανάλι σε μια πρώην βιομηχανική περιοχή. Η γειτονιά βρίσκεται σε μικρή απόσταση με πλοίο από το κέντρο του Άμστερνταμ, όπου πολλοί από τους κατοίκους εργάζονται. Τα μέλη της κοινότητας μοιράζονται σχεδόν τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων, των αυτοκινήτων και των τροφίμων που αγοράζονται από τοπικούς αγρότες. Κάθε κτίριο λειτουργεί τη δική του αντλία θερμότητας και αφιερώνει περίπου το ένα τρίτο της οροφής του σε πράσινο και ηλιακούς συλλέκτες. Οι κάτοικοι πωλούν την πλεονάζουσα ενέργεια και στο εθνικό δίκτυο.
      Ωστόσο, τα πλωτά σπίτια θέτουν πολλές προκλήσεις. Ο δυνατός άνεμος και η βροχή, ή ακόμη και το πέρασμα μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, μπορεί να τα ταρακουνήσουν.  Η Siti Boelen,  λέει ότι όταν μετακόμισε για πρώτη φορά, οι καταιγίδες την έκαναν να το σκεφτεί δύο φορές να ανέβει στην κουζίνα του τρίτου ορόφου. "Το νιώθεις στο στομάχι σου", λέει, προσθέτοντας ότι από τότε το έχει συνηθίσει.
      Το Ρότερνταμ, το  μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, φιλοξενεί το μεγαλύτερο πλωτό κτίριο γραφείων στον κόσμο, καθώς και μια πλωτή φάρμα όπου οι αγελάδες αρμέγονται από ρομπότ, προμηθεύοντας γαλακτοκομικά προϊόντα στα τοπικά παντοπωλεία. 
      Οι ολλανδικές εταιρείες που ειδικεύονται στα πλωτά κτίρια έχουν κατακλυστεί από αιτήματα κατασκευαστών από το εξωτερικό για φιλόδοξα έργα. Η ολλανδική εταιρεία τεχνολογίας Blue21,  εργάζεται επί του παρόντος σε μια προτεινόμενη σειρά πλωτών νησιών στη Βαλτική Θάλασσα που θα στεγάζει 50.000 ανθρώπους και θα συνδέεται με μια ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα 15 δισ. ευρώ, η οποία θα συνδέει το Ελσίνκι  με το Ταλίν της Εσθονίας. Το έργο υποστηρίζεται από τον Φινλανδό επενδυτή και επιχειρηματία των "Angry Birds" Peter Vesterbacka.
      Ο Koen Olthuis, θα επιβλέψει ακόμα την κατασκευή μιας πλωτής κοινότητας 20.000 ατόμων κοντά στην πρωτεύουσα Μάλε των Μαλδίβων. Κάτω από την επιφάνεια του νερού θα υπάρχουν τεχνητοί ύφαλοι που θα βοηθήσουν στην υποστήριξη της θαλάσσιας ζωής. Τα κτίρια θα αντλούν κρύο θαλασσινό νερό από τον πυθμένα για να βοηθούν τα συστήματα κλιματισμού.
      "Δεν είναι πλέον η ιδέα ενός τρελού μάγου που χτίζει ένα πλωτό σπίτι", λέει ο Olthuis. "Τώρα δημιουργούμε γαλάζιες πόλεις, βλέποντας το νερό ως εργαλείο".
       
    3. webTV

      Engineer

      Αντικείμενο του έργου είναι, η εκτέλεση όλων των έργων επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου, της Διώρυγας Κορίνθου σε μήκος 1 χλμ. μετά από τις σοβαρές βλάβες, από καταπτώσεις.
      Το έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας περιλαμβάνει:
      1. Εκσκαφές σε μήκος 1χλμ. για τη σταθεροποίηση των υφισταμένων πρανών.
      2. Τον καθαρισμό της Διώρυγας από προϊόντα καταπτώσεων και συντρίμματα λιθεπένδυσης της αρχικής κατασκευής.
      3. Την κατασκευή πασσαλοτοίχου για την εξασφάλιση της προστασίας του ποδός του πρανούς της Διώρυγας. Οι πάσσαλοι είναι μήκους 15,80μ. από οπλισμένο σκυρόδεμα διαμέτρου 1,0μ. και θα δημιουργήσουν φράγμα μήκους 1.030,0μ. σε θέση που απέχει από το απέναντι κρηπίδωμα της Στερεάς Ελλάδος 24,60μ. 
      Ο πασσαλότοιχος θα κατασκευαστεί, στο ίδιο σημείο που υπήρχε κάποτε κρηπίδωμα και τώρα δεν υπάρχει λόγω των κατακρημνίσεων. 
      Από τον πάσσαλο τα 7,0μ. μπήγονται στον πυθμένα, τα 8,80μ. θα βρίσκονται στο νερό και πάνω από αυτόν θα κατασκευαστεί κεφαλόδεσμος ύψους 1,20μ. Ήτοι συνολικό ύψος του οπλισμένου τοίχου 17,0μ.
      4. Την κατασκευή μέτρων ενίσχυσης της θεμελίωσης του νοτίου ακροβάθρου της γέφυρας των αγωγών μεταφοράς λυμάτων (έχει γίνει ήδη).
      5. Την κατασκευή όλων των έργων διευθέτησης και απορροής των επιφανειακών υδάτων.
      Η λήψη των πλάνων έγινε από τις 5 Απριλίου, έως τις 20 Απριλίου 2023.
       
    4. webTV

      Engineer

      Βρισκόμαστε στην καρδιά της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη και πιο συγκεκριμένα στους στύλους του Ολυμπίου Διός, από εκεί που ξεκινάει η μεγαλύτερη απόλυτη ευθεία της Αθήνας, στην Λεωφόρο Ανδρέα Συγγρού. Παράλληλα είναι ο μοναδικός δρόμος στην Ελλάδα που σε κάποια σημεία του έχει έως και πέντε λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα.
      Καθημερινά την χρησιμοποιούν δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα για να κατευθυνθούν  από την Αθήνα προς την Λεωφόρο Ποσειδώνος ή προς Πειραιά και αντίστροφα. Το μήκος της ξεπερνάει τα 4 χιλιόμετρα και πιο συγκεκριμένα είναι 4,4 χλμ. το ρεύμα της καθόδου προς Ποσειδώνος-Πειραιά και λίγο λιγότερα το ρεύμα της ανόδου προς Αθήνα με μήκος τα 4,35 χλμ.
      Η σύλληψη της ιδέας για την κατασκευή σύγχρονου δρόμου έγινε στα τέλη του 19ου αιώνα επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη. Η κατασκευή της λεωφόρου ξεκίνησε το 1898, πριν από 126 χρόνια και  αποτέλεσε το έτος ορόσημο του χαρακτηριστικού αυτού δρόμου της Αθήνας. Την υλοποίηση των σχεδίων πραγματοποίησε ένας μηχανικός του στρατού, του Ιωάννη Γενίσαρλη. Εκείνη την εποχή η Λεωφόρος Συγγρού σίγουρα δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή της εικόνα. Ατελείωτα χωράφια και παλιά σπίτια βρίσκονταν δεξιά και αριστερά του δρόμου.
      Η λεωφόρος κατασκευάστηκε ακριβώς στην ίδια ευθεία όπου υπήρχε στην αρχαιότητα δρόμος με μεγαλύτερο πλάτος και τα πρώτα χρόνια μετά την ανεξαρτησία ήταν καρόδρομος, ο οποίος κάλυπτε τις ανάγκες μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών, από και προς το λιμάνι του Φαλήρου.
      Μεγάλο μέρος εξόδων του έργου καλύφθηκε από τον τραπεζίτη και πολιτικό Ανδρέα Συγγρό που έδωσε και το όνομα του πρώτου μεγάλου αυτοκινητόδρομου της Αθήνας. Τον Οκτώβριο του 1904, δημοπρατήθηκε το έργο στις 135.000 δραχμές για δενδροφυτεύσει της λεωφόρου. Tο 1901 χαράσσεται ο νέος δρόμος και αρχίζουν οι εργασίες. Σύμφωνα με τον Ν. Γαζή το μήκος θα ήταν περίπου τα 5 χιλιόμετρα και το πλάτος 28 μέτρα. Απ’ αυτά 16 μέτρα πλάτος κατείχαν τα δύο πεζοδρόμια και 12 μέτρα ήταν η κύρια οδός. Στην αρχική μορφή η Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το ένα, αυτό που βρισκόταν προς την πόλη από τη γέφυρα του Ιλισσού και το άλλο μέχρι τη Φαληρική ακτή. Το κόστος του έργου ανέρχεται στις 750.000 δραχμές, ενώ περίπου 460.000 δραχμές δαπανήθηκαν για την αποζημίωση απαλλοτριώσεις των χωραφιών των ιδιοκτητών.
      Τέλος Νοεμβρίου του 1904 δίνεται σε κυκλοφορία η νέα μεγάλη λεωφόρος της Αθήνας και για την χάρη της σπεύδει να υμνήσει ο Κωστής Παλαμάς με τα εξής λόγια : «Ο νεοχάρακτος αυτός δρόμος, ο κατάπλατος και ολόβαθος, ο διάδημα περιβαλλόμενος τας στήλας του Ολυμπείου και νίπτων τας πόδας του εις τα κύμματα του Σαρωνικού, επλήρωσε την πόλιν των Αθηνών με μίαν μονοκόμματην μεγαλοπρέπειαν», έγραφε καταγοητευμένος. Καλούσε τους Έλληνες να περπατήσουν «εις την καλλιτεχνικήν αυτήν λεωφόρον» και να απολαύσουν «νεοφανή και ονειρώδους φύσεως χώραν»!
      Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις έγιναν το 1954, με τις πρώτες εργασίες ανακατασκευής του δρόμου και το καλοκαίρι του 1959 εγκαινιάστηκε το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού της λεωφόρου. Την άνοιξη του 1979 η τότε κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή ήταν σε δημιουργικό αναβρασμό, έτσι τον Μάϊο θα υπογράφονταν η συμφωνία της εισόδου της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ). Για την τελετή θα έφτανε στην Αθήνα ο Γάλλος πρόεδρος Βαλερί Ζισκάρ Ντ’Εστέν, ο Καραμανλής είχε σχεδιάσει μεγαλειώδη υποδοχή που περιλάμβανε την μεταφορά του Γάλλου προέδρου με ανοιχτό αυτοκίνητο , ώστε να μπορούν να χαιρετούν τον κόσμο που είχε συγκεντρωθεί. Η πομπή θα περνούσε και από την Λεωφόρου Συγγρού που χρειαζόταν μεγάλη ανακαίνιση. Η νέα ασφαλτόστρωση έγινε σε χρόνο 24 ωρών ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Πλέον ο δρόμος είχε αλλάξει μορφή και τα αυτοκίνητα των Αθηναίων δεν χοροπηδούσαν στις λακκούβες.
      Η μετατροπή της Συγγρού σε οδό ταχείας κυκλοφορίας ξεκίνησε τη 10ετία του 1980 και για τις ανάγκες του έργου κατασκευάστηκαν συνολικά επτά κόμβοι και 10 υπόγειες διαβάσεις πεζών.
      Αποτελώντας μέρος της Εθνικής Οδού 91 που είναι και η μεγαλύτερη εθνική οδός της Αττικής, η Λεωφόρος Συγγρού χαρακτηρίζεται ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 90 χλμ./ώρα και αυτό σημαίνει ότι ως οδός είναι μια βαθμίδα κάτω από τον αυτοκινητόδρομο.
    5. webTV

      Engineer

      H σήραγγα της Μάγχης είναι μία σήραγγα μήκους 50,5 χιλιομέτρων κάτω από τη Μάγχη, στο στενό του Ντόβερ. Αποτελεί την πρώτη εδαφική σύνδεση της Μεγάλης Βρετανίας με την ηπειρωτική Ευρώπη. Η συμφωνία της Μεγάλης Βρετανίας με τη Γαλλία για συνεργασία σε ένα από κοινού σχέδιο, έκρυβε πίσω της ένα έντονο πολιτικό παρασκήνιο, αποτελούμενο από διαφορετικά στάδια μέσα στην ιστορία που έγραψαν οι δύο χώρες από τα χρόνια του Ναπολέοντα.
      Ο ρόλος των κυβερνήσεων στη κατασκευή του έργου, περιορίστηκε σε ρυθμιστικό επίπεδο αφήνοντας το ρόλο του επενδυτή ή/και δανειστή σε ιδιωτικά χέρια.
      Η κατασκευή της Σήραγγας της Μάγχης στη δεκαετία του '80, παρόλο που φαινομενικά εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της Μεγάλης Βρετανίας και της Γαλλίας, ουσιαστικά αποτέλεσε ένα σημάδι της εξέλιξης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας προς την Ενωμένη Ευρώπη, παρ' όλες τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις που συνεπάγονται αυτής. Παράλληλα με την εγχώρια ανάπτυξη που δέχτηκε η κάθε χώρα, το έργο συνέδεσε δύο περιφερειακές περιοχές, το Κεντ και το Πα-ντε-Καλαί, προσφέροντας έτσι έδαφος για εξισορρόπηση των συνθηκών που υπάρχουν στην κάθε περιοχή ξεχωριστά και την παράλληλη ενίσχυση των υφιστάμενων διασυνοριακών σχέσεων, μέσα στα πλαίσια πάντα της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
      Δείτε το ντοκυμαντέρ από το National Geographic εδώ:
      Δείτε όλες τις playlist από το Michanikos.gr webTV
      1.
      2.
      3.
    6. webTV

      Engineer

      Το ύψος 14 μέτρων ενυδρείο στο ξενοδοχείο Radisson στο Βερολίνο έσπασε, με αποτέλεσμα το νερό να φτάσει και να πλημμυρίσει ακόμα και κοντινούς δρόμους.
      Δύο άνθρωποι τραυματίστηκαν σύμφωνα με την αστυνομία και την πυροσβεστική.
      Αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι όταν έσπασε το ενυδρείο ακούστηκε σαν έκρηξη μέσα στο ξενοδοχείο.
      Πηγή: https://gr.euronews.com/video/2022/12/16/berolino-espase-to-ypsous-14-metron-enydrio-tou-ksenodoxeiou-radisson
      Από το ενυδρείο έφυγαν ενα εκατομμύριο λίτρα νερού και 1.500 είδη τροπικών ψαριών.

       
       
       
       
       
    7. webTV

      Engineer

      Το Michanikos.gr θα καλύψει ζωντανά την ενημερωτική εκδήλωση που διοργανώνει το Οικονομικού Επιμελητήριο Ελλάδας Περιφερειακό Τμήμα Ανατολικής Κρήτης και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Περιφερειακό Τμήμα Ανατολικής Κρήτης που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018 και ώρα 18:30 στο Ηράκλειο, Αίθουσα «Καστελάκη» Επιμελητηρίου Ηρακλείου με θέμα:
      «Brain Drain: Η μετανάστευση των Ελλήνων Επιστημόνων»
      Εισηγητές:
      κ. Λόης (Θεολόγος) Λαμπριανίδης, Γ.Γ.Ιδιωτικών Επενδύσεων Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης και  κ. Νεκτάριος Ταβερναράκης Πρόεδρος Δ.Σ. Ι.Τ.Ε. – Διευθυντής ΚΔ Ι.Τ.Ε.  Παράλληλα στην εκδήλωση θα μιλήσουν για το φαινόμενο brain drain νέοι επιστήμονες που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό.
      Παρακολουθήστε ζωντανά:
       
    8. webTV

      Engineer

      Το Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg είναι η πρώτη μονάδα παραγωγής σε ευρωπαϊκό έδαφος και το πιο εξελιγμένο, βιώσιμο και αποδοτικό εργοστάσιο της εταιρείας.
      Αναμένεται να κατασκευάσει χιλιάδες οχήματα του μοντέλου Model Y της Tesla καθώς και εκατομμύρια κυψέλες μπαταρίας για όλα τα οχήματα.
      Δείτε το βίντεο της παρουσίασης:
       
    9. webTV

      Engineer

      Ψηφιακή αναβίωση της Αρχαίας Ολυμπίας, με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού και της Microsoft.
       
    10. webTV

      Engineer

      Η BuildingHow Team και η π-Systems διοργανώνουν Webinar με τίτλο "Αντισεισμική Επιμέλεια" με τον Απόστολο Κωνσταντινίδη, Πολιτικό Μηχανικό και συγγραφέα.
      Το webinar θα έχει ως θεματολογία την κατασκευή ενός αντισεισμικού σκελετού ενός πραγματικού κτιρίου.
      Πληροφορίες:
      Απευθύνεται σε Αρχιτέκτονες, Πολιτικούς Μηχανικούς, Εργολάβους και Τεχνίτες Μόνο με κατασκευαστικά παραδείγματα Χωρίς εξισώσεις Μια ώρα παρουσίασης Μια ώρα Q&A (για τους συμμετέχοντες μέσω της πλατφόρμας Zoom) Η εκδήλωση είναι δωρεάν και απαιτεί προεγγραφή για την συμμετοχή της μέσα από το Zoom: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_h7-mNyBhQFqc5Xq2kM4itg
      Την εκδήλωση μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά μέσα από το παρόν θέμα στο Michanikos.gr
      ***Σύντομα θα ενεργοποιηθεί η προβολή μέσω Youtube***
    11. webTV

      GTnews

      Με ορόσημο το 2030 και με δεδομένο ότι βασική προϋπόθεση και πυλώνας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας είναι ο τομέας των υποδομών η Next is Now και η Dome Consulting συνδιοργάνωσαν συνέδριο με θέμα «Υποδομές και Δίκτυα: Η Ελληνική Πραγματικότητα. Εκσυγχρονισμός, Ανθεκτικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη».
      Συζητήθηκαν με τη συμμετοχή εκπροσώπων του πολιτικού, ακαδημαϊκού, κατασκευαστικού και τεχνικού κλάδου τα προβλήματα, οι βέλτιστες πρακτικές για την επίλυσή τους, όπως και οι ρεαλιστικές προοπτικές των εμβληματικών έργων υποδομής στη χώρα.
      Ο σχεδιασμός έως το 2030, τα εργαλεία χρηματοδότησης, η περιφερειακή ανάπτυξη, τα έργα νέας γενιάς για βιώσιμη ανάπτυξη και ανθεκτικότητα, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στις υποδομές και η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών είναι τα βασικά πεδία συζήτησης και γόνιμου διαλόγου στο πλαίσιο του συνεδρίου.
      Δείτε εδώ πληροφορίες για το συνέδριο και τις ομιλίες μεμονωμένα https://infrastructures.gr/
      Ακολουθεί το συνέδριο συνολικά: 
       
    12. webTV

      GTnews

      Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Την διοργάνωση ανέλαβε η ENIGMA MG, ενώ με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση εκπρόσωποι διάφορων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη διαχείριση αποβλήτων, καθώς και εκπρόσωποι ΦΟΔΣΑ.
      Η Κυκλική Οικονομία αποτελεί βιώσιμη λύση για την ανάπτυξη και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Άλλωστε η προώθηση βέλτιστων χρήσεων των πεπερασμένων φυσικών πόρων του πλανήτη για παραγωγή προϊόντων σχεδιασμένων ώστε να μπορούν να παραμένουν εντός της οικονομίας, είναι βασικός στόχος του ΟΗΕ και της ΕΕ. Παράλληλα, ζητούμενο παραμένει για τα προϊόντα κατά τη διαδικασία απόσυρσής τους, η απόθεση του μικρότερου δυνατού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στο φόντο αυτό εγγράφεται η αποτελεσματική και ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων.
      Ο κ. Γραφάκος μιλώντας στο Συνέδριο, αναφέρθηκε στην ιεράρχηση διαχείρισης των αποβλήτων που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος. «Έμφαση δίνεται στη πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων, στην επαναχρησιμοποίηση και στην ανακύκλωση. Εν συνεχεία, τα σύμμεικτα απόβλητα οδηγούνται σε Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων, όπου ανακτώνται τα προς ανάκτηση υλικά και το υπόλειμμα αντί να οδηγείται σε ταφή, μετατρέπεται σε δευτερογενές καύσιμο για την ενεργοβόρο βιομηχανία. Αυτή τη διαδικασία τη στηρίζει το Υπουργείο και με την αρχή της νέας χρονιάς θα γίνει διαβούλευση για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή της ενεργειακής αξιοποίησης στη χώρα», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού και Διαχείρισης Αποβλήτων.
       
    13. webTV

      Engineer

      Στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Αιολικής Ενέργειας – Global Wind Day, 15 Ιουνίου 2023, η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας ΕΛΕΤΑΕΝ διοργάνωσε διαγωνισμό φωτογραφίας. Το θέμα της κάθε φωτογραφίας – συμμετοχής είχε άμεση σχέση με τις σύγχρονες ανεμογεννήτριες στην Ελλάδα.
      Οι νικήτριες φωτογραφίες σε κάθε κατηγορία είναι :
      Η Ανεμογεννήτρια στο τοπίο – Το τοπίο της Ανεμογεννήτριας
      Η επιλεγείσα φωτογραφία στην κατηγορία Ανεμογεννήτρια στο τοπίο – το τοπίο της Ανεμογεννήτριας, είναι η φωτογραφία του Στέργου Σκούλουκα και λήφθηκε στο αιολικό πάρκο Καταβιάς, στη Ρόδο. Η φωτογραφία αυτή είναι η νικήτρια του διαγωνισμού.
      Ανεμογεννήτριες, Ανάπτυξη και Απασχόληση στην Ελλάδα
      Η επιλεγείσα φωτογραφία στην κατηγορία Ανεμογεννήτριες, Ανάπτυξη και Απασχόληση στην Ελλάδα, η οποία ανήκει στον Σπύρο Μπακαλέξη, είναι από το αιολικό πάρκο «Κέλλα» στη Φλώρινα και έχει ληφθεί από την ανοικτή καταπακτή της ατράκτου, με την αλυσίδα του γερανού της ριγμένη προς το έδαφος.
      Ανεμογεννήτριες στον Ελληνικό χώρο από ψηλά (αεροφωτογράφιση)
      Η επιλεγείσα φωτογραφία στην κατηγορία Ανεμογεννήτριες στον Ελληνικό χώρο από ψηλά (αεροφωτογράφιση) είναι από αιολικό πάρκο στον Άγιο Ιωάννη Βρουχά της Κρήτης και ανήκει στον Δήμο Ατσαλάκη.
      Ευχαριστούμε πολύ την Κριτική Επιτροπή για την πολύτιμη βοήθειά της στην επιλογή των φωτογραφιών:
      Γιάννης Τζώρτζης, Πρόεδρος Green Project, Μέλος Royal Photographic Society of Great Britain Βασίλης Πιτούλης, Φωτογράφος Θοδωρής Παναγούλης, Δημοσιογράφος Έφη Καρρά, Υπεύθυνη Βιωσιμότητας & Στρατηγικής Επικοινωνίας ΕΛΕΤΑΕΝ Δείτε επιλεγμένες φωτογραφίες του Διαγωνισμού
      Δείτε την προκήρυξη του Φωτογραφικού Διαγωνισμού
    14. webTV

      GTnews

      Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν σεισμολογικά δεδομένα και υπήρξε ενημέρωση για πορεία του επικαιροποιημένου προγράμματος πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου κτιρίων. Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν συμπεράσματα από τεχνικές εκθέσεις μετασεισμικών ελέγχων του ΕΤΑΜ στην Τουρκία (2023) και Ελλάδα.
       
    15. webTV

      Engineer

      Υπόγεια χαρτογράφηση σε ένα υδρευτικό δίκτυο 25 χιλιομέτρων, που άρχισε να φτιάχνεται το 125 μ.Χ. και που όπως φαίνεται μεταφέρει ακόμη νερό κάτω από την Αττική, 1.877 χρόνια μετά την κατασκευή του...
      Μια γοητευτική εξερεύνηση κάτω από τα πόδια των Αθηναίων, με οδηγό αρχαίες σήραγγες, βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγους μήνες. Η ΕΥΔΑΠ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο πραγματοποιούν για πρώτη φορά εκτεταμένη εξερεύνηση του Αδριάνειου Υδραγωγείου. Ο σκοπός του εγχειρήματος είναι εντυπωσιακός: να εκτιμηθεί η παροχετευτικότητα του δικτύου και η ποιότητα του νερού του, ώστε να αξιοποιηθεί για την άρδευση δημόσιων εκτάσεων στην Αθήνα.
      Ενα φιλόδοξο σχέδιο που θα ξαναβγάλει στο προσκήνιο το Υδραγωγείο που δημιουργήθηκε με εντολή του αυτοκράτορα Αδριανού λόγω της ξηρασίας που είχε χτυπήσει την πόλη και που τέθηκε για πρώτη φορά σε λειτουργία το 140 μ.Χ. Οι εργασίες άρχισαν τον περασμένο Ιούλιο, ενώ στις 19 Οκτωβρίου έγινε η πρώτη δοκιμή άντλησης υδάτων από πλημμυρισμένο τμήμα του, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ στην ιστορία του Υδραγωγείου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η έρευνα αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ώς τα Χριστούγεννα, ενώ οι αρμόδιοι περιμένουν ήδη με αγωνία τα αποτελέσματα.
      Στις σήραγγες
      Με τη βοήθεια ειδικών μηχανημάτων και εξοπλισμού, οι επιστήμονες του ΕΜΠ και τα συνεργεία της ΕΥΔΑΠ καταδύονται στις σήραγγες του Αδριάνειου, φωτογραφίζουν, βιντεοσκοπούν και λαμβάνουν δείγματα νερού. Σε αυτήν τη φάση η υπόγεια εξέταση γίνεται σε επιλεγμένα σημεία από τα οποία διέρχεται το δίκτυο, στη Μεταμόρφωση, στο Νέο Ηράκλειο, στο Μαρούσι, στο Χαλάνδρι, στο Νέο Ψυχικό, στους Αμπελοκήπους.
      Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία αυτοψία στο σύνολο του Υδραγωγείου είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές του περασμένου αιώνα από την Ούλεν. Κατά τη διάρκειά της είχαν χαρτογραφηθεί οι στοές και τα πηγάδια του, είχαν επισκευαστεί τμήματά του και το Αδριάνειο είχε λειτουργήσει για τελευταία φορά. Από τη δεκαετία του ’30 απέμεινε απλώς ως μια υπόμνηση του παρελθόντος.
      Την περίοδο 2013-2014 άρχισε για πρώτη φορά η εξερεύνηση του Υδραγωγείου – και συγκεκριμένα φρεατίων του στις περιοχές Αχαρνών και Κηφισιάς – υπό την έγκριση και παρακολούθηση της Β’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ, στο πλαίσιο της διδακτορικής διατριβής του Παναγιώτη Δευτεραίου με θέμα «Προσομοίωση λειτουργίας αρχαίων υδραυλικών έργων και ειδικότερα των υπόγειων υδραγωγείων της Αττικής» στον Τομέα Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Ο Παναγιώτης Δευτεραίος έχει σημαντική εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ παράλληλα έχει ιδρύσει την Αστική Σπηλαιολογία, η οποία ασχολείται με αυτοψίες, επιθεωρήσεις, ελέγχους, αποτυπώσεις αρχαίων, παλαιών και σύγχρονων υπόγειων δυσπρόσιτων τεχνικών έργων και πηγαδιών έως και πολύ μεγάλα βάθη. Η έρευνα σταμάτησε λόγω γραφειοκρατικών κωλυμάτων, ενώ τον περασμένο Ιούλιο άρχισε πάλι με τη συνεργασία της ΕΥΔΑΠ και του Πολυτεχνείου – το οποίο εκπροσωπείται από τον Παναγιώτη Δευτεραίο -, διανύοντας πλέον το τελικό της στάδιο.
      Εικόνες από το παρελθόν
      Μια καταβύθιση στο παρελθόν με κοινωνικές προεκτάσεις για το παρόν έχει ήδη ξεκινήσει. Οι πρώτες εικόνες είναι εντυπωσιακές. Σε ορισμένα σημεία το νερό σχηματίζει καταρράκτες, σε άλλα λιμνάζει λόγω της κατολίσθησης βράχων, αλλού ρέει. Στη Δεξαμενή υπάρχουν ακόμη υπόγειοι ρωμαϊκοί θόλοι, ενώ στην είσοδό της μπορεί κάποιος να δει επιγραφές που χαράχτηκαν πριν από εκατοντάδες χρόνια.
      Το Αδριάνειο αποτελεί το σπουδαιότερο υδρευτικό σύστημα που είχε η Αθήνα κατά την αρχαιότητα. Οι σήραγγές του ξεκινούν από τους πρόποδες της Πάρνηθας και της Πεντέλης και καταλήγουν στους πρόποδες του Λυκαβηττού, στη Δεξαμενή του Κολωνακίου. Μολονότι χρονολογείται τον 2ο αιώνα μ.Χ., θεωρείται σπουδαίο τεχνικό έργο διότι έχει κατασκευαστεί με κεκλιμένη διαδρομή ελεγχόμενης κλίσης, ενώ περνάει κάτω από τον ποταμό Κηφισό με ένα σύνθετο ελιγμό.
      Σε σημαντικό τμήμα του το δίκτυο αναπτύσσεται σε μεγάλα βάθη – μεγαλύτερα των 20 μέτρων -, με αποτέλεσμα να αξιοποιεί την υπόγεια υδροφορία και από άλλες περιοχές της διαδρομής του όταν ο υδροφόρος ορίζοντας βρίσκεται ψηλότερα. Τούτο το επιτυγχάνει μέσω των φρεατίων του αλλά και της ίδιας της σήραγγας. Κατά την κατασκευή του έργου διανοίχτηκαν συνολικά 465 πηγάδια, τα οποία απείχαν περίπου 35 μέτρα το ένα από το άλλο. Με το πέρασμα των χρόνων και επειδή ήταν εκτεθειμένα σε δολιοφθορές, κάποια σφραγίστηκαν ενώ άλλα γκρεμίστηκαν. Στις αρχές του 20ού αιώνα η Ούλεν κατέγραψε 299 φρεάτια. Σήμερα παραμένουν ορατά περίπου 130.
      Οπως επισημαίνει η ΕΥΔΑΠ, «το Αδριάνειο Υδραγωγείο και η Δεξαμενή λειτούργησαν υδροδοτώντας την περιοχή της Αθήνας μέχρι την εποχή της Τουρκοκρατίας. Τότε πια το Υδραγωγείο εγκαταλείφθηκε, με αποτέλεσμα να πέσουν τα σαθρά τοιχώματά του. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, την περίοδο εκείνη οι Αθηναίοι στράφηκαν στην κατασκευή πηγαδιών στα σπίτια τους».
      Κατά τη διάρκεια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στις υδροδοτικές υποδομές της Αθήνας, με αποτέλεσμα η πόλη να έρθει αντιμέτωπη με ένα οξύτατο πρόβλημα ύδρευσης. «Με πρωτοβουλία της εκάστοτε δημοτικής Αρχής έγιναν σημαντικά έργα, όπως επισκευές και καθαρισμοί του Αδριάνειου Υδραγωγείου, το οποίο τέθηκε και πάλι σε λειτουργία λίγο μετά το 1840. Το 1870 ανακαλύφθηκε και η Αδριάνειος Δεξαμενή, η οποία ανακατασκευάστηκε και λειτούργησε πάλι» επισημαίνει η ΕΥΔΑΠ.
      Σύμφωνα με τον Πέτρο Πρωτοπαπαδάκη, αρχιμηχανικό του Δήμου Αθηναίων κατά τον 19ο αιώνα, όταν υποστυλώθηκε το δίκτυο, η συνολική παροχή του Υδραγωγείου έφτανε τους θερινούς μήνες τα 7.000 κ.μ. ημερησίως. Ο ίδιος, την περίοδο 1903-1905, κατασκεύασε μια σειρά πηγαδιών πετυχαίνοντας αύξηση της παροχετευτικότητας του Αδριάνειου κατά 750 κ.μ. την ημέρα. Παρ’ όλ’ αυτά, οι ανάγκες καλύπτονταν μετά δυσκολίας. Το πρόβλημα έγινε ακόμη οξύτερο με τη Μικρασιατική Καταστροφή, εξαιτίας της οποίας ο πληθυσμός της Αθήνας πολλαπλασιάστηκε από τους 150.000 κατοίκους στους 800.000. Οι νερουλάδες από την Κηφισιά και το Μαρούσι που άρχισαν να προμηθεύουν με νερό τους Αθηναίους έκαναν πλέον «χρυσές δουλειές».
      Προσπάθεια αξιοποίησης
      Σήμερα, σχεδόν έναν αιώνα από όταν το Αδριάνειο σταμάτησε να χρησιμοποιείται, οι εμπλεκόμενοι εκτιμούν ότι κάποια τμήματα του δικτύου δεν συνδέονται μεν μεταξύ τους λόγω κατολισθήσεων, όμως σε άλλα σημεία μεταφέρεται ακόμη νερό, το οποίο παραμένει αναξιοποίητο. Τη δεκαετία του ’70, όπως είχε επισημάνει παλαιότερα σε άρθρο της στο www.urbanspeleology.blogspot.gr η Εφη Νεστορίδη, τότε διευθύντρια Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ, είχε επιχειρηθεί η άρδευση του Εθνικού Κήπου και του Πεδίου του Αρεως από το Αδριάνειο Υδραγωγείο λόγω λειψυδρίας.
      Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε σχεδόν αμέσως διότι κιτρίνιζαν τα φύλλα των φυτών. «Σήμερα όμως», συνέχιζε η Εφη Νεστορίδη, «το δίκτυο αποχέτευσης έχει επεκταθεί και οι βόθροι στο Λεκανοπέδιο έχουν μειωθεί κατά πολύ. Η εταιρεία Αττικό Μετρό, κατά την κατασκευή του σταθμού Πανόρμου, όπου αναγκάστηκε να διακόψει το Υδραγωγείο, μέτρησε μέση ωριαία παροχή της τάξεως των 480 κ.μ. και παρατήρησε ότι το νερό είχε ιδιαίτερη διαύγεια. Δειγματοληψίες του νερού που διενήργησε η ΕΥΔΑΠ κατά την περίοδο αυτή έδειξαν ότι το νερό έχει επανέλθει σε καλά επίπεδα, αλλά λόγω των πολλών πιθανών παράνομων συνδέσεων κατά μήκος της διαδρομής δεν κρίθηκε απόλυτα ασφαλής η εκμετάλλευσή του για πόσιμο νερό. Παρ’ όλ’ αυτά, λειτουργεί ακόμα…». Τα νεότερα μυστικά του αρχαίου αυτού μνημείου αναμένεται να αποκαλύψει σε λίγο καιρό η ενδιαφέρουσα έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.
       
      Πηγή: http://sekes-eydap.gr/κατάδυση-στο-αδριάνειο-υδραγωγείο-απ/
    16. webTV

      Engineer

      Σε αυτό το βίντεο εξηγούμε από τι αποτελούνται τα αυτόνομα φωτοβολταϊκά και σχεδιάζουμε βήμα-βήμα ένα μικρό αυτόνομο σύστημα για ένα προσωρινό, καλοκαιρινό κατάλυμα.
       
    17. webTV

      Engineer

      Το σημερινό επεισόδιο είναι covid edition και αφορά τον έλεγχο σε αντισεισμικό αρμό.
      Κρατάμε αποστάσεις μεταξύ μας αλλά και μεταξύ των κτιρίων μας...
      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/armos.xlsx
    18. webTV

      Engineer

      Στο νέο βίντεο του Up Stories, πετάμε με θερμικό drone πάνω από τα δύο μεγαλύτερα εργοτάξια της πόλης – Βοτανικός και Ελληνικό – και καταγράφουμε εικόνες που δύσκολα ξεχνιούνται.
      - Στον Βοτανικό, μετρήσαμε έως 130°C στα μηχανήματα και 80°C στο έδαφος.
      - Στο Ελληνικό, ακόμα και στην κορυφή του Riviera Tower, τα σίδερα έφτασαν τους 75°C, ενώ τα τσιμέντα στις παραθαλάσσιες κατοικίες άγγιξαν τους 80°C.
      Και όλα αυτά, σε μια μέρα που δεν είχε χαρακτηριστικά ακραίου καύσωνα, και χωρίς να έχουν ενεργοποιηθεί μέτρα για την προστασία των εργαζομένων από την Πολιτεία.
      Το βίντεο δεν είναι απλώς καταγραφή.
      Είναι τεκμηρίωση μιας σκληρής καθημερινότητας.
      Είναι οπτικό ντοκουμέντο για το τι σημαίνει να εργάζεσαι σε συνθήκες έντονης θερμικής καταπόνησης μέσα στην καρδιά της πόλης.
       
    19. webTV

      Engineer

      Η νέα εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον Δείκτη Σχετικής Μεταθετότητας θ.
       
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: 
      https://www.3dr.eu/images/xls/elegxos_theta.xlsx
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.