Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    619 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το ιστορικό Dubai World Trade Center αποτελεί το «θεμέλιο λίθο» του σύγχρονου Ντουμπάι. Είναι ο πρώτος από τους 900, σήμερα, ουρανοξύστες που χτίστηκε στο εμιράτο. Το ρηξικέλευθο, για την εποχή, αρχιτεκτόνημα, τα θεμέλια του οποίου τέθηκαν το 1979, ήταν έμπνευση του Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ αλ Μάκτουμ, κυβερνήτη του Ντουμπάι και πρωθυπουργού των νεοσύστατων Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
       
    2. webTV

      GTnews

      Η Μόρια που αποτέλεσε Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης την περίοδο 2015-2019 περνά στη νέα εποχή. Αφήνει πίσω της τις εικόνες εκείνης της περιόδου και θα μετατραπεί σε χώρο Εκπαίδευσης, Καινοτομίας και Ανάπτυξης του τόπου αλλά και της χώρας. Η μεταβίβαση – παραχώρηση της έκτασης του πρώην ΚΥΤ Μόριας (Στρατοπέδου Παραδέλλη) στον Δήμο Μυτιλήνης ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2023 με την υπογραφή των τελικών συμβολαίων μεταξύ του Δήμου Μυτιλήνης και του Ταμείου Εθνικής Άμυνας.
      Στόχος είναι να αποτελέσει την αφετηρία υλοποίησης αναπτυξιακών έργων και να αντιστρέψει τα προβλήματα που δημιούργησε η μεταναστευτική κρίση στη Λέσβο. Το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου συντόνισε όλη τη διαδικασία παραχώρησης του «ΚΥΤ Μόριας» και εξασφάλισε την απαραίτητη χρηματοδότηση, μέσω του Ταμείου Αλληλεγγύης, για την αγορά, τον καθαρισμό και την αποκατάσταση των εκτάσεων που χρησιμοποιήθηκαν για τη φιλοξενία αιτούντων άσυλο.
      Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα συζητήσεις, προτάσεις και επιθυμίες του τοπικών φορέων, δηλαδή του Δήμου Μυτιλήνης και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο χώρο θα ανεγερθούν:
      • Ένα Μουσικό Σχολείο
      • Ένα Ειδικό Σχολείο
      • Φοιτητική Εστία
      • Συνεδριακό Κέντρο
      • Κέντρο Καινοτομίας
      Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από τον δήμο Μυτιλήνης και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, βάσει των διαδικασιών που προβλέπονται σε κάθε φορέα.
      Φωτογραφίες από τη Μόρια όταν ήταν χώρος φιλοξενίας μεταναστών


      Τα βίντεο που δείχνουν την κατάσταση του χώρου πριν και μετά την αναδιαμόρφωση.
       
    3. webTV

      Engineer

      Αυτά είναι τα γρηγορότερα τραίνα στον κόσμο:

      Αναλυτικά η σειρά κατάταξης ως προς την μέγιστη ταχύτητα έχει ως εξής:
       
      World's Fastest Trains Country Speed Record L0 Series Maglev Japan 374 mph (602 km/h) CRRC Qingdao Sifang 2021 Maglev* China 373 mph (600 km/h) TGV POS France 357 mph (575 km/h) CRH380A Hexie China 302 mph (486 km/h) Shanghai Maglev China 268 mph (431 km/h) HEMU-430X South Korea 262 mph (422 km/h) Fuxing Hao CR400AF China 260 mph (418 km/h) Frecciarossa 1000 Italy 245 mph (394 km/h) *No official name or designation has been given yet, so currently listed under the manufacturer’s name, CRRC Qingdao Sifang.
    4. webTV

      Engineer

      Ο Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού - Αγίου Κοσμά είναι η ονομασία που δίνεται στην υπό εξέλιξη αξιοποίηση/ανάπλαση του χώρου του πρώην Διεθνούς Αεροδρομίου του Ελληνικού και της παράκτιας Ολυμπιακής ζώνης του Αγίου Κοσμά Αττικής.
      Αποτελεί ένα υπό εξέλιξη έργο ανάπλασης στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, 8 χλμ. νοτιοδυτικά του κέντρου της Αθήνας. Η συνολική έκτασή του υπολογίζεται σε 6.200.000 τ.μ.
      Η έκταση του πρώην Διεθνούς Αεροδρομίου Ελληνικού είναι 5.300 στρέμματα, από τα οποία 4.010 στρέμματα προβλέπεται ότι θα καλύψει το Μητροπολιτικό Πάρκο, 1.000 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για πολεοδομική ανάπτυξη και τα υπόλοιπα 290 αφορούν νέες υποδομές ή υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Ο καταμερισμός αυτός έχει συναντήσει αντιδράσεις από επιτροπές κατοίκων των γύρω προαστίων, που ζητούν τη διάθεση ολόκληρου του χώρου του πρώην αεροδρομίου για τη δημιουργία πάρκου.
      Το έργο θα κοστίσει συνολικά 8 δις ευρώ, θα προσφέρει επί του συνόλου 75.000 θέσεις εργασίας και αναμένεται να ξεκινήσει το 2020.
      Η κατασκευαστική εταιρεία Foster and Partners έχει κατασκευάσει το ψηλότερο κτήριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Πολωνία. Μαζί με τους ARUP Engineers, Charles Anderson Landscape Architecture θα ολοκληρώσουν το σχέδιο.
      Σύμφωνα με τα σχέδια του ιδιοκτήτη του έργου, το μητροπολιτικό πάρκο πρόκειται να είναι το μεγαλύτερο που δημιουργήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. 
       
    5. webTV

      Engineer

      Συνεχίζονται οι εργασίες στη μεγάλη σήραγγα της Παναγοπούλας. Πρόκειται για το έργο κατασκευής μίας από τις μεγαλύτερες σήραγγες της Ελλάδας.
      Με την ολοκλήρωση της η Σήραγγα Παναγοπούλας θα γίνει η 4η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στη χώρα, μετά τη σήραγγα Καλλίδρομου, τη Όθρυος και την Τεμπών.
      Πρόκειται για μία δίδυμη σήραγγα με τον κλάδο προς Αθήνα να έχει μήκος 4.000 μέτρα και τον κλάδο προς Πάτρα 3.160 μέτρα. Το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ενώ σε κάθε κλάδο περιλαμβάνονται καθώς και 10 συνδετήριες δίοδοι μεταξύ των 2 κλάδων 3 σήραγγες διαφυγής και μία σήραγγα εκκαπνισμού.
      Δείτε το βίντεο:
      Πηγή: http://www.patrasevents.gr/article/256656-axaa-h-sidirodromiki-siragga-panagopoulas-mesa-apo-ena-time-lapse-vinteo
    6. webTV

      Engineer

      Η Αττική και οι 4 και πλέον εκατομμύρια κάτοικοι της πίνουν νερό από 2 "πηγές" - υδραγωγεία αυτά του Μόρνου και της Υλίκης. Αξίζει να αναφερθεί πως το νερό της Αττικής θεωρείται από τα πιο ποιοτικά νερά δικτύου πόλεων στον κόσμο.
      Αυτό που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι το πραγματικά γιγαντιαίο έργο που χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί προκειμένου το νερό να φτάνει από τον Μόρνο έως την Αττική και για την ολοκλήρωση του χρειάστηκαν περισσότερα από 10 χρόνια. 
      Ο ταμιευτήρας του Μόρνου δημιουργήθηκε με την κατασκευή χωμάτινου φράγματος στην κοίτη του ποταμού Μόρνου, 7 χλμ. δυτικά του Λιδορικίου στο Νομό Φωκίδος. Το έργο άρχισε τον Μάιο του 1969 και ολοκληρώθηκε μετά από μια δεκαετία, το 1979, αλλά η κανονική λειτουργία του άρχισε το 1981. Το φράγμα του Μόρνου, ύψους 126 μέτρων, είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης και αποτελείται από αδιαπερατό αργιλικό πυρήνα. Το νερό φτάνει στην Αθήνα διαμέσου του υδραγωγείου του Μόρνου, του δεύτερου μεγαλύτερου υδραγωγείου στην Ευρώπη.
      Το Up Stories για πρώτη φορά καταγράφει το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του "δρόμου του νερού" ξεκινώντας έξω από τους Δελφούς και ακολουθώντας το έως και μετά την Αράχωβα σε ένα πραγματικά άκρως εντυπωσιακό "γαλάζιο φίδι" που τρυπάει ακόμα και ολόκληρα βουνά.
      Το νερό ταξιδεύει για 188χλμ μέσω μίας σήραγγας, διασχιζει τους νομούς Φωκίδας, Βοιωτίας και Αττικής για να καταλήξει στις μονάδες επεξεργασίας νερού που βρίσκονται σε Αχαρναί, Γαλάτσι και Μάνδρα και από εκεί στο ποτήρι μας.
    7. webTV

      Engineer

      Στην κατασκευή ενός τεχνητού νησιού, το οποίο χαρακτηρίζεται ως το πρώτο τεχνητό ενεργειακό νησί στον κόσμο, προχωρούν οι βελγικές εταιρείες υπεράκτιων κατασκευών Jan De Nul και DEME, μέσω της κοινοπραξίας TM EDISON, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού.
      Το νησί θα κατασκευαστεί σε απόσταση περίπου 45 χιλιομέτρων από τις βελγικές ακτές και θα καταλαμβάνει έκταση περίπου 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Στόχος, να χρησιμεύσει ως συνδετήριος κρίκος μεταξύ του υπεράκτιου αιολικού πάρκου που αναπτύσσεται στην περιοχή, ισχύος 3,5 GW, και του χερσαίου δικτύου υψηλής τάσης της χώρας.
      Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νησιού ξεκίνησε τον Ιανουάριο, με την κοινοπραξία των δύο εταιρειών να επιλέγεται λόγω της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν. Η κατασκευή του θα βασιστεί σε τσιμεντένια μπλοκς γεμισμένα με άμμο. Θα διαθέτει ένα μικρό λιμάνι και μια πλατφόρμα ελικοπτέρου, που θα επιτρέπει στα συνεργεία συντήρησης να το επισκέπτονται.Ο τελικός σχεδιασμός για τη μορφή που θα λάβει το νησί, εκπονείται αυτή την περίοδο.
      Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ το νησί εκτιμάται ότι θα έχει σχηματιστεί έως τον Αύγουστο του 2026. Κατόπιν, θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την εγκατάσταση της υποδομής υψηλής τάσης που θα μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από τη μελλοντική υπεράκτια αιολική ζώνη του Βελγίου στην ξηρά.
      Το νησί θα συνδυάζει τόσο το συνεχές όσο και το εναλλασσόμενο ρεύμα, με την υποδομή υψηλής τάσης να είναι σε θέση να συσσωρεύει την ενέργεια που θα παράγεται από το υπό ανάπτυξη θαλάσσιο αιολικό πάρκο του Βελγίου που φέρει την επωνυμία «Princess Elisabeth». Παράλληλα, θα χρησιμεύσει ως κόμβος για μελλοντικές διασυνδέσεις με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία.
      Η κατασκευή του νησιού χρηματοδοτείται τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και από τη βελγική κυβέρνηση, η οποία θα επενδύσει το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
    8. webTV

      Engineer

      Μια καινούργια πόλη προβάλλει από τα νερά του Ινδικού Ωκεανού. Σε μια τιρκουάζ λιμνοθάλασσα, μόλις 10 λεπτά με το πλοίο από το Μαλέ, την πρωτεύουσα των Μαλδίβων, κατασκευάζεται μια πλωτή πόλη, αρκετά μεγάλη για να φιλοξενήσει 20.000 ανθρώπους.
      Η πόλη θα αποτελείται από 5.000 πλωτές μονάδες που θα περιλαμβάνουν σπίτια, εστιατόρια, καταστήματα και σχολεία, με κανάλια να τρέχουν ενδιάμεσα. Οι πρώτες μονάδες θα παρουσιαστούν αυτόν τον μήνα, με τους κατοίκους να αρχίζουν να μετακινούνται στις αρχές του 2024 και ολόκληρη η πόλη αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.
      Το έργο, μια κοινοπραξία μεταξύ της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Dutch Docklands και της κυβέρνησης των Μαλδίβων, δεν θεωρείται ένα πείραμα ή ένα φουτουριστικό όραμα: κατασκευάζεται ως μια πρακτική λύση στη σκληρή πραγματικότητα της ανόδου της στάθμης της θάλασσας. Ένα αρχιπέλαγος από 1.190 «χαμηλά» νησιά, οι Μαλδίβες είναι ένα από τα πιο ευάλωτα έθνη του κόσμου στην κλιματική αλλαγή. Το 80% της χερσαίας έκτασής του είναι λιγότερο από ένα μέτρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και με τα επίπεδα του νερού που προβλέπεται να ανέλθουν έως και ένα μέτρο μέχρι το τέλος του αιώνα, σχεδόν ολόκληρη η χώρα θα μπορούσε να βυθιστεί.

      @Waterstudio
      Αλλά αν μια πόλη επιπλέει, θα μπορούσε να υψωθεί μαζί με τη θάλασσα. Αυτή είναι «νέα ελπίδα» για τους περισσότερους από μισό εκατομμύριο ανθρώπους των Μαλδίβων, είπε ο Κέν Όλθιους, ιδρυτής του Waterstudio, της αρχιτεκτονικής εταιρείας που σχεδίασε την πόλη. «Το πρότζεκτ μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχουν προσιτές κατοικίες, μεγάλες κοινότητες και κανονικές πόλεις στο νερό που είναι επίσης ασφαλείς. Οι κάτοικοί τους θα μετατραπούν από πρόσφυγες του κλίματος σε καινοτόμους για το κλίμα», είπε στο CNNi.
      Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ολλανδία, όπου περίπου το ένα τρίτο της γης βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ο Όλθιους έζησε κοντά στο νερό όλη του τη ζωή. Η οικογένεια της μητέρας του ήταν ναυπηγοί και ο πατέρας του προέρχεται από μια σειρά αρχιτεκτόνων και μηχανικών, οπότε φαινόταν φυσικό να συνδυάσει και τα δύο, είπε. Το 2003, ο Όλθιους ίδρυσε την Waterstudio, μια αρχιτεκτονική εταιρεία αφιερωμένη αποκλειστικά στην κατασκευή στο νερό. Εκείνη την εποχή υπήρχαν σημάδια κλιματικής αλλαγής, αλλά δεν θεωρούνταν αρκετά μεγάλο ζήτημα που κάποιος θα μπορουσε να δημιουργήσει μια εταιρεία γύρω από αυτό, είπε. Το μεγαλύτερο πρόβλημα τότε ήταν ο χώρος: οι πόλεις επεκτείνονταν, αλλά η κατάλληλη γη για νέα αστική ανάπτυξη τελείωνε... @Waterstudio
      Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η κλιματική αλλαγή έχει γίνει «καταλύτης» καθιστώντας την πλωτή αρχιτεκτονική την επικρατούσα τάση, εξήγησε. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το Waterstudio έχει σχεδιάσει περισσότερα από 300 πλωτά σπίτια, γραφεία, σχολεία και κέντρα υγείας σε όλο τον κόσμο. Η Ολλανδία έχει γίνει ένα κέντρο για το κίνημα, με σπίτια σε πλωτά πάρκα, μια πλωτή φάρμα γαλακτοκομικών προϊόντων και ένα πλωτό κτίριο γραφείων, το οποίο λειτουργεί ως έδρα για το Παγκόσμιο Κέντρο Προσαρμογής (GCA), έναν οργανισμό που επικεντρώνεται στη δημιουργία λύσεων προσαρμογής στο κλίμα.
      Ο Patrick Verkooijen, Διευθύνων Σύμβουλος της GCA, βλέπει την πλωτή αρχιτεκτονική ως μια τόσο πρακτική όσο και οικονομικά έξυπνη λύση για την άνοδο της στάθμης της θάλασσας.
      «Το κόστος της μη προσαρμογής σε αυτούς τους κινδύνους πλημμύρας είναι εξαιρετικό», είπε στο CNNi. «Έχουμε μια επιλογή να κάνουμε: είτε καθυστερούμε και πληρώνουμε, είτε σχεδιάζουμε και ευημερούμε. Τα πλωτά γραφεία και τα πλωτά κτίρια αποτελούν μέρος αυτού του σχεδιασμού προσαρμογής στο κλίμα του μέλλοντος».
      Μια έκθεση από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Πόρων προβλέπει ότι μέχρι το 2030, αστική περιουσία αξίας άνω των 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα επηρεάζεται ετησίως από πλημμύρες στις ακτές και τα ποτάμια. Όμως, παρά τη δυναμική τα τελευταία χρόνια, η πλωτή αρχιτεκτονική έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει όσον αφορά την κλίμακα και την οικονομική προσιτότητα, είπε ο Verkooijen. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι: πώς μπορούμε να κλιμακώσουμε, και ταυτόχρονα, πώς μπορούμε να επιταχύνουμε; Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για κλιμάκωση και ταχύτητα».

      @Waterstudio
      Το έργο των Μαλδίβων στοχεύει να επιτύχει και τα δύο, κατασκευάζοντας μια πόλη για 20.000 ανθρώπους σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Και άλλα σχέδια για πλωτές πόλεις έχουν ξεκινήσει, όπως το Oceanix City στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας και μια σειρά πλωτών νησιών στη Βαλτική Θάλασσα που αναπτύχθηκε από την ολλανδική εταιρεία Blue21, αλλά κανένα δεν ανταγωνίζεται αυτήν την κλίμακα και το χρονοδιάγραμμα.
      Προσφέρει χώρο που είναι δύσκολο να βρεθεί στην πρωτεύουσα. Το Μαλέ είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις στον κόσμο, με περισσότερους από 200.000 ανθρώπους στριμωγμένους σε μια περιοχή περίπου οκτώ τετραγωνικών χιλιομέτρων. Και οι τιμές είναι ανταγωνιστικές με εκείνες στο Hulhumalé (ένα ανθρωπογενές νησί που χτίστηκε κοντά για να μειώσει τον συνωστισμό), ξεκινώντας από 150.000 δολάρια για ένα στούντιο ή 250.000 δολάρια για ένα οικογενειακό σπίτι, είπε ο Όλθιους.
      Οι αρθρωτές μονάδες κατασκευάζονται σε ένα τοπικό ναυπηγείο και στη συνέχεια ρυμουλκούνται στην πλωτή πόλη. Μόλις τοποθετηθούν, στερεώνονται σε μια μεγάλη υποβρύχια τσιμεντένια γάστρα, η οποία βιδώνεται στον βυθό της θάλασσας σε τηλεσκοπικά χαλύβδινα ξυλοπόδαρα που της επιτρέπουν να ανεβοκατεβαίνει απαλά με τα κύματα.
      Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι που περιβάλλουν την πόλη αποτελούν έναν φυσικό κυματοθραύστη, σταθεροποιώντας την και εμποδίζοντας τους κατοίκους να αισθάνονται ναυτία. Ο Όλθιους πρόσθεσε ότι οι πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής στα κοράλλια αξιολογήθηκαν αυστηρά από τοπικούς εμπειρογνώμονες και εγκρίθηκαν από τις κυβερνητικές αρχές πριν ξεκινήσει η κατασκευή. Για την υποστήριξη της θαλάσσιας ζωής, τεχνητές τράπεζες κοραλλιών από αφρό γυαλιού συνδέονται με το κάτω μέρος της πόλης, κάτι που, όπως είπε, βοηθά τα κοράλλια να αναπτυχθούν φυσικά.
      Αναλυτικά: A floating city in the Maldives begins to take shape, Nell Lewis, CNNi
       
    9. webTV

      Engineer

      Το βίωμα της ιστορίας, η αίσθηση του να ζεις μέσα σε κελύφη μεγάλης αρχιτεκτονικής. Μία από τις ομορφότερες και πιο ενδιαφέρουσες εμπειρίες που μπορεί να έχει ένας ταξιδευτής, είναι η παραμονή του σε κτήρια εμβληματικά, σε χώρους που η ιστορία έχει γράψει πάνω τους πολλά κεφάλαια. Κτήρια που χτίστηκαν από μεγάλα μυαλά και από σπουδαία χέρια.
      Εμβληματικοί χώροι, που συχνά μετρούν αιώνες ζωής και αποτελούν σημαντικά τοπόσημα, μετατρέπονται από εμπνευσμένους και πείσμωνες ανθρώπους σε λαμπρά ξενοδοχεία. Χώροι φιλοξενίας όπου ο επισκέπτης κάνει βουτιά στο παρελθόν, ψηλαφεί χειροπιαστά την ιστορία και βιώνει μια μεγάλη εμπειρία. Απολαύστε τα!
      Manna
      Ένα εμβληματικό κτήριο κρυμμένο μέσα στα βουνά της Αρκαδίας, στο Μαίναλο, ανάμεσα σε λίμνες, ελατοδάση και ποτάμια, φιλοδοξεί να γίνει ο επόμενος ποιοτικός τουριστικός προορισμός. Το κτήριο, το οποίο είναι χαρακτηρισμένο ως διατηρητέο, μετρά έναν αιώνα ζωής καθώς κατασκευάστηκε στα μέσα του 1925, όταν η αδερφή του Παύλου Μελά, γνωστή ως «μάνα», θέλησε εκεί να δημιουργήσει το μεγαλύτερο σανατόριο των Βαλκανίων. Αφού παρέμεινε για αρετές δεκαετίες εγκαταλειμμένο, πλέον μετά από μία εκτεταμένη ανακαίνιση, έχει μεταμορφωθεί υποδειγματικά και πρόκειται να λειτουργήσει ως 5άστερο με 32 δωμάτια. Ήρεμα χρώματα, λιτή διακόσμηση που σέβεται την ιστορία του κτιρίου, δίνει τον απαιτούμενο χώρο στην ιστορία του κτιρίου, και του επιτρέπει να συνομιλεί αρμονικά με τη φύση που το περιβάλλει.

      Το ξενοδοχείο Manna στο Μαίναλο

      Ένα από τα καταπληκτικά σαλόνια του εστιατορίου
      Πέρα από τους λάτρεις της φύσης, αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον και των foodies, καθώς το μενού του εστιατορίου, επιμελείται ο καταξιωμένος και με διεθνή πορεία σεφ, Αθηναγόρας Κωστάκος, με έμφαση στα προϊόντα της τοπικής παραγωγής, υψηλής θρεπτικής αξίας και ΠΟΠ, αλλά και τεχνικές που θα αναδεικνύουν τη γεύση. Στον χώρο θα λειτουργεί ένα κέντρο ευεξίας με 2 αίθουσες περιποίησης, cave pool, σάουνα, χαμάμ, αλλά και γυμναστήριο. Το ξενοδοχείο, μέλος των design hotels θα είναι ανοικτό όλο το χρόνο και αναμένεται να ανοίξει μέσα στο καλοκαίρι.
      Μαγούλιανα Αρκαδίας, Τηλ.: 2710309009 https://www.mannaarcadia.gr

      Δωμάτιο με θέα τον Αργοσαρωνικό
      Poseidonion Grand Hotel
      Με αφετηρία το μακρινό 1914, το Poseidonion Grand Hotel των Σπετσών είναι το αδιαφιλονίκητο τοπόσημο των Σπετσών και, την ίδια στιγμή, συνώνυμο της φιλοξενίας υψηλών προδιαγραφών. Η θρυλική του βεράντα, αλλά και κάθε γωνιά του πανέμορφου κτηρίου, είναι σημείο συνάντησης, αποτελώντας μέρος μίας εμπειρίας. Το Ποσειδώνιο είναι ένας τόπος μυθικής φιλοξενίας που χάρισε κοσμοπολίτικη λάμψη στις Σπέτσες, αλλά και σε όλο τον Αργασαρωνικό, και συνέβαλε τα μέγιστα στην καθιέρωση της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό του διεθνούς jet set. Εύποροι Αθηναίοι της εποχής, μέλη βασιλικών οικογενειών, δημοφιλή πρόσωπα από όλη την Ευρώπη και την Αμερική γεύτηκαν τη φιλοξενία του, δίνοντας σάρκα και οστά στο όραμα του μεγάλου ευεργέτη του νησιού, Ανάργυρου. Ήταν αυτός που δημιούργησε ένα πραγματικό αρχιτεκτονικό διαμάντι, με όλα τα χαρακτηριστικά του νεοκλασικισμού της εποχής, συμβάλλοντας καταλυτικά στην ανάπτυξη των Σπετσών. Το ξενοδοχείο με τη σημερινή του μορφή, λειτουργεί από το 2009, όπου μετά από μία εκτενή ανακαίνιση, με έμφαση στις λεπτομέρειες και στη διατήρηση του πρωτότυπου αρχιτεκτονικού του σχεδιασμού, συνεχίζει να χαρακτηρίζεται ως ένα έμβλημα του νησιού.
      Ντάπια, Σπέτσες, www.poseidonion.com

      Το ξενοδοχείο Hydrama Grand στην πόλη της Δράμας
      Hydrama Grand
      Πρόκειται για την ιστορική Καπναποθήκη Σπήρερ του 1924, η οποία ανήκε στον Ελβετοεβραίο καπνέμπορο Hermann Spierer και σήμερα αποτελεί διατηρητέο κτήριο. Αφού αγόρασε δύο μεγάλα οικόπεδα δίπλα στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας, αποφάσισε να χτίσει εκεί μία τεράστια καπναποθήκη η οποία, εξαιτίας του μεγέθους της, έγινε γνωστή και ως «ουρανοξύστης Σπήρερ». Το κτήριο είναι τετραώροφο σε σχήμα ορθογωνίου, διαθέτει δύο εισόδους και είναι αρχιτεκτονικό δημιούργημα του αυστριακού αρχιτέκτονα Konrad von Vilas εμβαδού περίπου 7.000 τ.μ. Λειτουργεί ως τοπόσημο – σύμβολο για την πόλη της Δράμας και κουβαλάει πάνω του ιστορίες ευημερίας και ανάπτυξης, από την εποχή που τόσο η Δράμα, όσο και η ευρύτερη περιοχή, αποτελούσαν καπνοπαραγωγικό κέντρο. Στην ανατολική πλευρά αυτού του κτηρίου, για το οποίο είχε προβλεφθεί από την κατασκευή τους η τοποθέτηση ανελκυστήρα για την μεταφορά των εμπορευμάτων, βρίσκεται το μικρότερο σε όγκο και έκταση γραφείο της εταιρίας. Στις αρχές του 1932, το κτήριο αγοράστηκε από την «Αυστροελληνικη Εταιρεία Καπνού ΑΕ», η όποια συνέχισε την επεξεργασία καπνού κατά την περίοδο της τελευταίας βουλγαρικής κατοχής, καθώς η εταιρεία δεν ήταν αμιγώς ελληνική. Το 1974 η επεξεργασία καπνού σταμάτησε, όπως και σε όλα σχεδόν τα καπνομάγαζα της Δράμας, και το κτήριο χρησιμοποιήθηκε μόνο σαν αποθήκη καπνού. Από το 2015 έχει μετατραπεί σε πολυτελές ξενοδοχείο με λεπτομερή και προσεκτικό σχεδιασμό του αρχιτεκτονικού γραφείου 3SK Στυλιανίδης. Διαθέτει 73 πολυτελή δωμάτια και σουίτες. Ειδικότερα, διαθέτει 9 σουίτες με την προεδρική να φτάνει τα 105 τ.μ. καθώς και 64 δωμάτια από 26 έως 33 τ.μ.
      Hydrama Grand Hotel, Πηγές Αγίας Βαρβάρας, Δράμα, Τηλ.: 2521 033322
      https://www.hydramagrandhotel.gr/

      Grande Albergo Delle Rose στη Ρόδο
      Grande Albergo Delle Rose
      Είναι το «Ξενοδοχείο των Ρόδων» ένα μοναδικής αισθητικής και αρχιτεκτονικής αξίας κτήριο, το οποίο βρίσκεται στη Ρόδο και είναι χτισμένο από τον Ιταλό κυβερνήτη Mario Lago στις αρχές του περασμένου αιώνα. Μεγαλοπρεπές και αριστοκρατικό αποτελεί ένα στολίδι Βυζαντινής, Αραβικής και Ενετικής αρχιτεκτονικής, σημείο αναφοράς, εδώ και δεκαετίες, στο χώρο της φιλοξενίας, όχι μόνο της Ρόδου αλλά και ολόκληρης της Μεσογείου. Βρίσκεται στην πόλη της Ρόδου, δίπλα στη θάλασσα, και μία ανάσα από το Ενετικό Κάστρο των Ιπποτών και την Παλιά Πόλη της Ρόδου. Είναι περιτριγυρισμένο από ένα μοναδικό κήπο με ρόδα και ιβίσκους, και αποτέλεσε την απαρχή της αλματώδους τουριστικής ανάπτυξης του νησιού. Στα σαλόνια του και στα δωμάτιά του, έχει φιλοξενήσει προσωπικότητες παγκόσμιου βεληνεκούς όπως ο Winston Churchill, ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και πολλοί άλλοι. Το 1949, το εμβληματικό Grande Albergo Delle Rose αποτέλεσε το μέρος που υπογράφηκε η Συμφωνία Ειρήνης και κατάπαυσης πυρός του Αραβο-Ισραηλινού πολέμου. Μία ιστορική στιγμή που οδήγησε στη δημιουργία του Κράτους του Ισραήλ. Μετά από ευρεία ανακαίνιση, η οποία ολοκληρώθηκε το 2002, μετατράπηκε σε ένα boutique ξενοδοχείο 5 αστέρων με 33 πολυτελείς σουίτες, το οποίο ανανεώνεται συνεχώς, διατηρώντας την αίγλη του και την ομορφιά του, και τα υψηλά standards της Modus & Amplio.

      Η παραλία Έλλη

      Στο Χαμάμ του ξενοδοχείου
      Πέρα από τις 33 σουίτες, με θέα θάλασσα ή κήπο, διαθέτει τρία εστιατόρια, πισίνα, συνεδριακή αίθουσα και ένα μοναδικής αισθητικής ιστορικό χαμάμ & spa. απευθύνεται στους απαιτητικούς επισκέπτες που αποζητούν κάτι παραπάνω από μία απλή διαμονή. Απευθύνεται στους ταξιδιώτες που θέλουν να εμπλουτίζουν τις διακοπές τους με ξεχωριστές εμπειρίες, και που θα βρουν στο εξαιρετικό αυτό κατάλυμα με την έντονη ιστορική αύρα και τη διακριτική πολυτέλεια, την ιδανική επιλογή.
      Γεωρ. Παπανικολάου 4, Ρόδος, Τηλ.: 22410 57700, www.gadr.gr

      Monsieur Didot στο κέντρο της Αθήνας
      Monsieur Didot
      Είναι ένα εντυπωσιακό νεοκλασικό του 1880 στη συμβολή των οδών Σίνα και Διδότου στο κέντρο της Αθήνας. Το κτήριο αυτό, στο πέρασμα των δεκαετιών, έχει φιλοξενήσει διάσημα ονόματα, ανάμεσά τους και τον Τζον Λένον και τη Γιόκο Όνο. Ζωγραφισμένα ταβάνια στο χέρι, vintage μωσαϊκά, μαρμάρινα τζάκια, μία επιβλητική ξύλινα σκάλα κλείνουν το μάτι σε φυσικά υλικά στην πιο λειτουργική και μοντέρνα τους εκδοχή, σε άνετα και αφράτα κρεβάτια, μοντέρνα μπάνια και φυσικά, επιλεγμένα έργα τέχνης.

      Βεράντα στο Μonsieur Didot

      Σουίτα στο Μonsieur Didot
      Αυτό που κυριαρχεί στις 2 σουίτες και τα 4 δωμάτια του Μonsieur Didot είναι η λιτή πολυτέλεια, η έμπνευση και η μέριμνα για μία εμπειρία διαμονής με περιεχόμενο. Μυστικές πόρτες, εκπλήξεις και, πάνω απ’ όλα, μια ισορροπία που απαντάει στα «πώς» αλλά κυρίως στα «γιατί» της φιλοξενίας. Μια εμπνευσμένη και πλήρως ισορροπημένη ανακαίνιση κατάφερε να διατηρήσει και ουσιαστικά να ενισχύσει τον αστικό χαρακτήρα της κατοικίας και το άρωμα της παλιάς Αθήνας που είχε εμποτίσει κάθε γωνιά του. Ταυτόχρονα όμως ενσωμάτωσε τον πυρήνα των μοντέρνων τάσεων στη φιλοξενία και στο design. Ζωγραφισμένα ταβάνια στο χέρι, vintage μωσαϊκά, μαρμάρινα τζάκια, μία επιβλητική ξύλινα σκάλα κλείνουν το μάτι σε φυσικά υλικά στην πιο λειτουργική και μοντέρνα τους εκδοχή, σε μαλακά κρεβάτια, μοντέρνα μπάνια και φυσικά, επιλεγμένα έργα τέχνης. Το rooftop του κτηρίου αποτελεί μια πραγματική ωδή στο φως με το δωμάτιο “Τhe Ode to the light” να ξεχωρίζει για την open space και μοντέρνα διαμόρφωσή του. Οι μεγάλες τζαμαρίες με το μεταλλικό πλαίσιο και η ιδιωτική βεράντα του συνθέτουν ένα urban σκηνικό που αιχμαλωτίζει τον επισκέπτη. Η προσπάθεια της επαναδιαπραγμάτευσης των νεοκλασικών του στοιχείων αλλά και ενός γόνιμου διαλόγου με την τοπική ιστορία και την ιστορία του δρόμου στον οποίο βρίσκεται πέτυχε.
      Σίνα 48, Αθήνα. Τηλ.: 210 3637625
      Το κτίριο του Azade Chania χρονολογείται πίσω στον 17ο αιώνα
      Azade Chania
      Το εμβληματικό κτήριο χρονολογείται στο 1640 και βρίσκεται στην παλιά πόλη των Χανίων, δίπλα στα ιστορικά ενετικά τείχη και το παλιό λιμάνι, ενώ μεταξύ των ιδιοκτητών και κατοίκων του ήταν ο Αμερικανός ποιητής και καλλιτέχνης Τσαρλς Χένρι Φορντ, καθώς o Οθωμανός διοικητής των Χανίων. Η προσεκτική ανακαίνιση το μετέτρεψε σε ένα πολυτελές boutique ξενοδοχείο με 9 σουίτες που πήρε το όνομα Azade, που περσικά σημαίνει «ελευθερία» και «ευγένεια». Οι περισσότερες σουίτες διαθέτουν εντυπωσιακή θέα στο Παλιό Λιμάνι και την Παλιά Πόλη των Χανίων, ενώ η ανακαίνιση που είχε διάρκεια 4 χρόνια κατάφερε να ενώσει τους δύο κόσμους των Χανίων, τον Ενετικό και τον Οθωμανικό σε ένα μοναδικό από αισθητικής και αρχιτεκτονικής πλευράς αποτέλεσμα.
      Ζαμπελίου 69, Παλιά Πόλη Χανίων, Τηλ.: 2821 101358, www.azade-chania.com
      The Lynx Μountain Resort στα βουνά της Φλώρινας
      The Lynx
      Εδώ που κάποτε λειτουργούσε το θρυλικό Ξενία της Φλώρινας βρίσκεται σήμερα το πολυτελές The Lynx Mountain Resort, αποτελώντας ένα υπερσύγχρονο mountain resort στην καρδιά της φύσης με φόντο τα καταπράσινα δάση και τα βουνά μιας περιοχής που, επάξια, αποτελεί έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς της Ελλάδος. Το πολυτελές θέρετρο της Φλώρινας γίνεται ορμητήριο για αμέτρητες δραστηριότητες, αλλά και καταφύγιο φιλοξενίας και πολυτέλειας, με 38 ευρύχωρα δωμάτια και σουίτες, state of the art παροχές και ένα όραμα ευζωίας στην καρδιά της φύσης.

      Πανοραμική άποψη του ξενοδοχείου The Lynx Mountain Resort
      Το εστιατόριο Six Lakes, που πήρε το όνομά του από τις έξι λίμνες που βρίσκονται στην περιοχή γίνεται σημείο συνάντησης. Πλημμυρισμένο με φυσικό φως το πρωί και θέα στα φώτα της πόλης το βράδυ το Six Lakes αξιοποιεί τα τοπικά προϊόντα δημιουργώντας αυθεντικά ελληνικά πιάτα για το πρωινό, το μεσημεριανό γεύμα ή το δείπνο σας, πάντα με πανοραμική θέα στην πανέμορφη Φλώρινα. Ο Head Chef Δημήτρης Τσανανάς και η ταλαντούχα ομάδα του δημιουργούν σύγχρονο Ελληνικό φαγητό, εμπνευσμένο από τις τοπικές παραδοσιακές συνταγές και εμπλουτισμένο με τα καλύτερα φρέσκα υλικά.
      Λόφος Αγίου Παντελεήμωνος, Φλώρινα, Τηλ.: 23854 40900, www.thelynxresort.gr
    10. webTV

      Engineer

      Η  εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες. 
      Το σημερινό επεισόδιο  αφορά τον έλεγχο κοντών υποστυλωμάτων και τοιχωμάτων.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/elegxos...
       
       
    11. webTV

      Engineer

      Η Ισπανία και το Μαρόκο σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα τούνελ που θα ενώνει τις δυο χώρες αλλά και για πρώτη φορά τις ηπείρους της Ευρώπης και της Αφρικής. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται στα 9,8 δις δολλαρίων. 
       
    12. webTV

      Engineer

      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      Την περσινή χρονιά είδαμε ένα κύμα ταινιών μικρού μήκους και φωτογραφικών projects που καταγράφουν το μετα-αποκαλυπτικό τοπίο στις πρωτεύουσες των χωρών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      «Ως φωτογράφος που ταξιδεύω συνήθως πολύ για τη δουλειά μου, έπρεπε να επικεντρωθώ στο νέο περιβάλλον μου» λέει ο Koopmans στην ιστοσελίδα Nowness. «Βρήκα συναρπαστική την αρχιτεκτονική, τη διάθεση και το χρώμα του συστήματος μετρό Tunnelbana της Στοκχόλμης».
      Οι κυλιόμενες σκάλες από χρώμιο, τα φώτα νέον και οι διάδρομοι του συστήματος μετρό της Στοκχόλμης έχουν περιγραφεί ως «η μεγαλύτερη γκαλερί τέχνης στον κόσμο» από πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι ένας υπόγειος κόσμος γεμάτος πολύχρωμες τοιχογραφίες και εκτεθειμένα θεμέλια που συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν μια αξέχαστη εμπειρία μετακίνησης.
      Το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» είναι το τελευταίο επεισόδιο της συνεχιζόμενης εξερεύνησης της σουρεαλιστικής αρχιτεκτονικής, των δομών και των μεγαλουπόλεων του Koopmans σε όλο τον κόσμο, με έμφαση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες της υπερ-παγκοσμιοποίησης.
      «Με ενδιέφερε ιδιαιτέρως να κινηματογραφήσω τα τρένα, τις κυλιόμενες σκάλες και τις πλατφόρμες σταθμών καθώς έφεραν μια ρετρό-φουτουριστική αισθητική» λέει ο σκηνοθέτης. «Έχω βιώσει τη δική μου εκδοχή του συνδρόμου της Στοκχόλμης, ας το πούμε. Με μάγεψε μια πόλη που έγινε ο ακούσιος δεσμώτης μου.»
       
    13. webTV

      Engineer

      Στην υλοποίηση επένδυσης ύψους 86,2 εκατομμυρίων ευρώ, στη Σερβία, προχώρησε η αμερικανική εταιρεία National Cash Register (NCR), όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας. Το έργο ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε μόλις σε λειτουργία.
      Η εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης μετρητών (ATM), άνοιξε, λοιπόν, ένα καινούριο τεχνολογικό πάρκο στο Βελιγράδι, με σκοπό την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, αλλά και την ανταλλαγή ιδεών και καινοτομίας ανάμεσα στην εταιρεία και την τοπική, εγχώρια κοινότητα.
      Άλλωστε ο αμερικανικός όμιλος δραστηριοποιείται τουλάχιστον μια δεκαετία στην περιοχή και η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του σε μια σφύζουσα τεχνολογική πολυπολιτισμική κοινότητα από όλον τον κόσμο, στην ουσία «επέβαλε» το περαιτέρω άνοιγμα των δραστηριοτήτων του στο Βελιγράδι.
      Υπολογίζεται ότι θα απασχολούνται στις νέες εγκαταστάσεις περίπου 5.000 εργαζόμενοι, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της σερβικής κυβέρνησης. Η κατασκευή του νέου κέντρου ξεκίνησε το Μάρτιο του 2019.
      Πρόκειται για το μεγαλύτερο τεχνολογικό πάρκο της National Cash Register (NCR) στη Γηραιά Ήπειρο. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις εκτείνονται σε μια επιφάνεια 30.000 τ.μ. Να σημειωθεί ότι ο αμερικανικός όμιλος κατασκευάζει περίπτερα υπηρεσιών self-service, αυτόματα μηχανήματα ανάληψης μετρητών (ATM), συστήματα διαδικασιών ελέγχου, barcode scanners, καθώς και άλλα επιχειρηματικά αναλώσιμα προϊόντα.
       
       
    14. webTV

      Engineer

      Συνήθως όταν ταξιδεύουμε σε μια πόλη στο εξωτερικό, σε μεγάλο ποσοστό για τις μετακινήσεις μας χρησιμοποιούμε το μετρό. Θα προσπαθήσουμε να δούμε το χρήσιμο μέσο μετακίνησης μέσα από διάφορα facts και αριθμούς που μας κίνησαν την περιέργεια. Χτυπάμε το εισιτήριο ή τη κάρτα και ξεκινάμε λοιπόν.
      Το πιο πολυσύχναστο
      Την πρώτη θέση έχει το μέτρο του Τόκιο με ετήσιο αριθμό επιβατών 3,46 δισεκατομμύρια επιβάτες. Ακολουθεί η Μόσχα με 2,37 δισεκατομμύρια επιβάτες ενώ την τριάδα κλείνει η Σανγκάη με 2,04 δισεκατομμύρια επιβάτες.
      Τυπικός σταθμός του μετρό του Τόκυο. Ο συγκεκριμένος είναι ο Meiji-Jingūmae της γραμμής Fukutoshin (πηγή: wikipedia) Στη δεκάδα θα συναντήσουμε την αγαπημένη  Νέα Υόρκη  με 1,81 δισεκατομμύρια επιβάτες -6η θέση- αλλά και την -λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό-  Γκουανγκτζόου  που βρίσκεται στην 8η θέση με 1,73 δισεκατομμύρια επιβάτες.
      Το παλαιότερο
      Το παλαιότερο υπόγειο σιδηροδρομικό σύστημα του κόσμου είναι το μετρό του Λονδίνου. Λειτούργησε το 1863 και εξυπηρετεί 1,06 δισεκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Είναι το τέταρτο σε μέγεθος μετρό του κόσμου.
      Οι επιβάτες περιμένουν να επιβιβαστούν σε ένα τρένο στο σταθμό της Baker Street το 1906 (πηγή: wikipedia) Είναι γνωστό με την επωνυμία Underground και διαθέτει δίκτυο με συνολικό μήκος γραμμών 402 χιλιόμετρα. Το αξιοσημείωτο είναι ότι παρά την ονομασία του, μόλις το 45% από τα 402 χιλιόμετρα είναι υπόγειο.
      Ακόμα διαθέτει και 272 σταθμούς και η μέση ταχύτητα των συρμών είναι 33 χλμ.. Έχει υπολογιστεί ότι κάθε συρμός διανύει ετησίως 184.269 χλμ..
      Το μεγαλύτερο
      Το Πεκίνο είναι εκείνο που κατέχει την πρωτιά. Εγκαινιάστηκε την 1η Οκτωβρίου 1969 και για δύο δεκαετίες είχε 2 γραμμές. Εκτείνεται σε μήκος 699,3 χλμ. και διαθέτει 23 γραμμές και 405 σταθμούς, 62 εκ των οποίων είναι σταθμοί μετεπιβίβασης. 
      Δύο τρένα στην Γραμμή 1 του μετρό του Πεκίνου (πηγή: wikipedia) Αποτελεί ένα από τα ταχύτατης ανάπτυξης συστήματα μετρό στον κόσμο, με πολλές γραμμές ακόμα υπό κατασκευή. Το συνολικό του μήκος εντός του 2022 αναμένεται να φτάσει τα 1.000 χιλιόμετρα.
      Στην δεύτερη θέση είναι το Μετρό της Σανγκάης. Η πρώτη γραμμή του άνοιξε το 1993. Το συνολικό μήκος του δικτύου είναι 676 χιλιόμετρα, με 16 γραμμές και 414 σταθμούς.
      Είναι το τρίτο πολυσύχναστο παγκοσμίως ενώ μέσα στο 2022 θα φτάσει τα 1.000 χιλιόμετρα και θα προσπαθήσει να πάρει εκ νέου την πρωτιά που κατείχε από το 2015 έως το 2020.
      Ο ωραιότερος σταθμός
      Ο σταθμός Komsomolskaya στην Μόσχα θεωρείται ο ομορφότερος. Λειτούργησε πρώτη φορά το 1952. Με θολωτό κίτρινο μπαρόκ ταβάνι και μαρμάρινες κολώνες περισσότερο μοιάζει με μουσείο ή παλάτι της εποχής του Τσάρου παρά με σταθμό του μετρό.
      Ο σταθμός Komsomolskaya (Circle Line) του μετρό της Μόσχας (πηγή: wikipedia) Είναι ο πρώτος και μοναδικός σχεδιασμός σταθμού μετρό του Shchusev. Μετά τον θάνατο του Shchusev, ο σταθμός ολοκληρώθηκε από τους Kokorin, Zabolotnaya, Varvarin, Velikoretsky και Pavel Korin, τον δημιουργό των ψηφιδωτών.
      Στο επίπεδο της πλατφόρμας υπάρχει η μπαρόκ κίτρινη οροφή με συνοδευτικές ζωφόρους. Στη μεγέθυνση της καμάρας στηρίζονται 68 οκταγωνικοί κίονες που επικαλύπτονται με λευκό μάρμαρο και καλύπτονται με μπαρόκ παραστάδες.
      Τα οκτώ μεγάλα ψηφιδωτά οροφής είναι έμπνευση του Pavel Korin. Ο ίδιος είχε δηλώσει ότι η έμπνευση προήλθε από την ομιλία του Ιωσήφ Στάλιν στην Παρέλαση της Μόσχας το 1941.
      Εξαιρετική περίπτωση είναι και ο σταθμός Solna Centrum του Μετρό της Στοκχόλμης, ο οποίος θυμίζει κρατήρα ηφαιστείου. Με έντονο κόκκινο χρώμα στους τοίχους, δημιουργεί μια ανεπανάληπτη ψευδαίσθηση και είναι πολύ πιθανόν να χάσετε το τρένο θαυμάζοντας την ομορφιά του σταθμού, που λειτουργεί από τις 31 Αυγούστου του 1975
      Ο σταθμός Solna centrum του μετρό της Στοκχόλμης (πηγή: wikipedia) Το μικρότερο
      Στην Χάιφα του Ισραήλ συναντούμε το μικρότερο μετρό παγκοσμίως. Ο Carmelit διαθέτει μόλις έξι σταθμούς, ένα τούνελ 1,7 χιλιομέτρων ενώ έχει τέσσερις συρμούς. Η κατασκευή ξεκίνησε το 1956 και ολοκληρώθηκε το 1959.
      Ο σταθμός Carmelit του μετρό της Χάιφα (πηγή: wikipedia) Το Carmelit, που πήρε το όνομά του από το όρος Carmel μέσω του οποίου διέρχεται. Η διαφορά υψομέτρου μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου σταθμού είναι 274 μέτρα.
      Το δημοφιλέστερο
      Το έχουμε δει σε πολλές ταινίες και πλέον η φήμη του είναι τεράστια. Το μυθικό μετρό της Νέα Υόρκης αποτελεί το δημοφιλέστερο μετρό του κόσμου.
      Ο σταθμός Grand Central Terminal του μετρό της Νέας Υόρκης (πηγή: wikipedia) Ξεκίνησε την λειτουργία του, το 1904. Διαθέτει 36 γραμμές και 472 σταθμούς ενώ έχει συνολικό μήκος δικτύου, 394 χιλιόμετρα. To 60% του δικτύου είναι υπόγειος.
      Η μέγιστη ταχύτητα των συρμών είναι 89 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι ένα από τα τέσσερα συστήματα σιδηροδρόμων των ΗΠΑ που λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως και 365 μέρες το χρόνο.
      Η απόσταση από το επίπεδο του δρόμου του σταθμού στην 191η οδό έως την αποβάθρα είναι 55 μέτρα και αποτελεί τον πιο βαθύ σταθμό του δικτύου.
      Η μεγαλύτερη διαδρομή σε μήκος που μπορεί να πραγματοποιήσει κανείς χωρίς να αλλάξει σταθμό είναι 50 χιλιόμετρα. Αρχίζει η διαδρομή από την 207η οδό του Μανχάταν και καταλήγει στο Φαρ Ρόκαγουεϊ του Κουίνς.
      Το χειρότερο ατύχημα στην ιστορία του μετρό της Νέας Υόρκης έγινε το 1918, όπου σκοτώθηκαν 97 άνθρωποι και τραυματίστηκαν πάνω από 200.
    15. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο διοργανώθηκαν 16 συνεδρίες, με πάνω από 75 ομιλητές. Η Εναρκτήρια Εκδήλωση διεξήχθη στον Φάρο, του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τις επόμενες ημέρες το Συνέδριο μεταφέρθηκε στο Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος του Ωδείου Αθηνών. 
      Παρακολουθήστε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου εδώ : 
       
      Παρακολουθήστε τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
       
      Παρακολουθήστε την τρίτη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
      Δείτε περισσότερα στην ιστοσελίδα του συνεδρίου: https://itcgreece.gr/
    16. webTV

      Engineer

      Κινεζική εταιρεία ανέλαβε να χρηματοδοτήσει την κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής σήραγγας στον κόσμο μήκους 100 χιλιομέτρων, που θα συνδέσει τις πρωτεύουσες της Φιλανδίας και της Εσθονίας, Ελσίνκι και Ταλίν.
      Το έργο θα κοστίσει 15 δισ. ευρώ και τη χρηματοδότησή της θα αναλάβει η εταιρεία Touchstone Capital Partners της Κίνας, που θα καλύψει το συνολικό κόστος του έργου, ανακοίνωσε η εταιρεία που έχει εκπονήσει το σχέδιο της σήραγγας Finest Bay Area Development.
      Η σήραγγα μεταξύ Ελσίνκι και Ταλίν θα έχει μήκος περισσότερα από 100 χιλιόμετρα και θα συνοδευτεί από την κατασκευή τουλάχιστον ενός τεχνητού νησιού.
      Οι κυβερνήσεις της Φινλανδίας και της Εσθονίας δήλωσαν ότι θα ζητήσουν και τη χρηματοδότηση του έργου και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που θα μπορούσε να μειώσει το ποσό της ιδιωτικής χρηματοδότησης που απαιτείται.
      Η χρηματοδότηση της Touchstone θα γίνει στην Finest Bay Area Development σε δόσεις, καθώς το έργο εξελίσσεται, ενώ οι οικονομικές λεπτομέρειες της σύμβασης θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης κατά τους επόμενους έξι μήνες.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Δείτε την ιστοσελίδα του project: https://finestbayarea.online/

       
       
       
    17. webTV

      GTnews

      Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν τα δύο θέματα της προσβασιμότητας και της βαδισιμότητας για τις αστικές και περιαστικές περιοχές. Πρόκειται για δύο ζητήματα που βρίσκονται πολύ ψηλά στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Αστικής Πολιτικής αλλά και διεθνώς και σχετίζονται μεταξύ άλλων με την μορφή και την λειτουργία των πόλεων και των οικισμών, την καθημερινή ζωή και την βελτίωση της ποιότητάς της, την μείωση των ρύπων που συντελούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, την κλιματική ουδετερότητα των αστικών περιοχών, την άρση των διακρίσεων και τον σεβασμό στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
      Η ημερίδα θα έχει αφενός ενημερωτικό χαρακτήρα καθώς γίνεται παρουσίαση των πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων, δράσεων και προγραμμάτων για τα δύο θέματα από πλευράς Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και βεβαίως δίνεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν καλές πρακτικές και παραδείγματα τοις πράγμασι, και άλλα ζητήματα που απασχολούν την τοπική αυτοδιοίκηση, τις υπηρεσίες και τους μελετητές. 
      https://youtu.be/MLq11za553k
    18. webTV

      Engineer

      Ο Παρθενώνας αποτελεί ένα απ’ τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της Ελλάδος, αλλά και ολόκληρου του κόσμου, ενώ μάλιστα θεωρείται από ιστορικούς και αρχιτέκτονες ως το απόλυτο συνταίριασμα μεταξύ απλότητας και δύναμης. Πόλος έλξης εκατομμυρίων επισκεπτών κάθε χρόνο, ο Παρθενώνας διατηρεί ακόμα κάποια μυστικά του αφανέρωτα, πάμε να τα ανακαλύψουμε.
      1. Η ύπαρξη του προ-Παρθενώνα. Ο Παρθενώνας αποτελεί ένα απ’ τα διασημότερα μνημεία παγκοσμίως, παρόλα αυτά δεν ήταν το πρώτο κτίσμα που ανεγέρθηκε στην περιοχή της Ακρόπολης. Στην πραγματικότητα στο ίδιο ακριβώς σημείο υπήρξε ένας ναός υπό κατασκευή αφιερωμένος στην θέα Αθηνά, ο οποίος σήμερα αποκαλείται ως προ- Παρθενώνας. Ο ναός αυτός φαίνεται να καταστράφηκε κατά την διάρκεια του Περσικού πολέμου το 480 Π.Χ και μετά από περίπου 30 χρόνια ξεκίνησε η ανοικοδόμηση του τωρινού Παρθενώνα από την ομάδα του Ικτίνου και του Καλλικράτη σε συνεργασία με το γλύπτη Φειδία, η οποία χρειάστηκε περίπου δέκα χρόνια κατασκευής (447-438 Π. Χ.)
      2. Ο Παρθενώνας ήταν χρωματιστός. Παρά το γεγονός ότι η εικόνα του Παρθενώνα στο μυαλό όλων μας είναι ταυτισμένη με την λευκή απόχρωση, πρόσφατες μελέτες με χρήση υπέρυθρου φωτισμού έχουν ανακαλύψει την ύπαρξη ιχνών από κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα που στόλιζε το διάκοσμο του, τα οποία μάλιστα σε σημεία μπορούν να γίνουν ορατά και με γυμνό μάτι. Ο λόγος που στο σήμερα το μνημείο παρουσιάζει αυτή την ελαφριά γκρι απόχρωση, οφείλεται στην αποσύνθεση του χρώματος που πραγματοποιείται με το πέρασμα των αιώνων. Δες εδώ τις εντυπωσιακές εικόνες.
      3. Το μεγαλύτερο έξοδο κατασκευής του. Μέσα στο βάθος των χρόνων κάποια από τα οικονομικά στοιχεία του χτισίματος του Παρθενώνα έχουν επιβιώσει στο σήμερα, αναδεικνύοντας πως το μεγαλύτερο έξοδο της κατασκευής αποτελούσε η μεταφορά του πεντελικού μαρμάρου στο λόφο της Ακροπόλεως, μια διαδρομή περίπου 16 χιλιομέτρων. Για το σκοπό της κατασκευής χρειάστηκαν περίπου 20 χιλιάδες τόνοι μαρμάρου, ενώ η απόσταση από το λατομείο καλυπτόταν μέσα σε έξι ώρες, με την τελική ανάβαση να επιτυγχάνεται με τη χρήση αυτοσχέδιων γερανών.
      Το αντίγραφο της Ακρόπολης στο Nashville του Tennessee
      4. Το ακριβές αντίγραφο στην Αμερική. Η αρχιτεκτονική του Παρθενώνα, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για την κατασκευή πολλών κτιρίων παγκοσμίως, που έχουν φανεί να αντιγραφούν την εμφάνιση του, όπως το Βρετανικό μουσείο στο Λονδίνο. Στην περιοχή του Νάσβιλ στην πολιτεία του Τενεσί των Ηνωμένων πολιτειών, υπάρχει μάλιστα ένα ακριβές αντίγραφο του μνημείου, που στέκει κοσμώντας το κέντρο του πάρκου της πόλης, από το 1897. Το 1990 εγκαταστάθηκε ένα αντίγραφο του περίφημου αγάλματος της Αθηνάς, ολοκληρώνοντας την αναπαράσταση.
      5. Η χρηματοδότηση δεν έγινε από τους Αθηναίους. Οι Αθηναίοι με την έκβαση των περσικών πολέμων κατάφεραν να μετατραπούν σε ηγέτιδα δύναμη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η χρηματοδότηση του μνημείου να έρθει απ΄ το κεφάλαιο των υπόλοιπών κρατών μελών της συμμαχίας της Δήλου που αποτελούσαν σύμμαχοι των Αθηναίων και όχι απευθείας από τους ίδιους τους πολίτες της.

      6. Η χρήση της χρυσής τομής. Ως χρυσή τομή αποκαλείται εκείνη η αναλογία μεταξύ μήκους και πλάτους που κάνει ένα παραλληλόγραμμο ευχάριστο στο μάτι. Ο γλύπτης Φειδίας που την χρησιμοποιούσε κατά κόρον στα γλυπτά του, κατασκεύασε και τον Παρθενώνα ως ένα “χρυσό” ορθογώνιο, ο οποίος χτίστηκε με την εξαιρετική ακρίβεια της μαθηματικής αυτής αναλογίας.
      7. Η κλοπή του χρυσού του αγάλματος. Το άγαλμα της Αθηνάς της Παρθένου, στο εσωτερικό του Παρθενώνα έπεσε θύμα καπήλευσης από τον τύραννο Λάχαρη, τον 3ο αιώνα Π. Χ., ο οποίος πήρε το χρυσό από τα μαλλιά και τα ρούχα της ώστε να κόψει νόμισμα για να πληρώσει τους μισθοφόρους του στρατού. Στην θέση του άλλοτε πολύτιμου μετάλλου, πιστεύεται από τους ειδικούς ότι τοποθετήθηκαν αυτήν την φορά πλάκες, οι οποίες είχαν επιχρυσωθεί.

      8. Η ονομασία Παρθενώνας. Παρότι η ονομασία Παρθενώνας είναι ταυτόσημη με το μνημείο, σε κείμενα του 5ου αιώνα Π. Χ. γινόταν αναφορά στο κτίσμα του ως “ο μεγάλος ναός”. Η πρώτη παρουσία του ονόματος που έμελλε να γίνει συνώνυμο του δέους και της υψηλής αρχιτεκτονικής παρουσιάζεται σε κείμενα του ρήτορα Δημοσθένη έναν αιώνα αργότερα και θεωρείται πως οι ρίζες του βασίζονται σ΄ ένα συγκεκριμένο δωμάτιο μέσα στο κτίσμα χωρίς να έχει διαλευκανθεί ποιο ακριβώς ήταν αυτό.
      9. Η αναστήλωση του Παρθενώνα. Χρονολογούμενη από την δεκαετία του ‘70 έχει ξεκινήσει από την ελληνική πολιτεία η διαδικασία αποκατάστασης και συντήρησης του Παρθενώνα, οπού τα αρχικά υλικά κατασκευής συμπληρώνονται με ανθεκτικότερα στις καιρικές συνθήκες και στην διάβρωση, ώστε να υποστηριχτεί η ακεραιότητα του μνημείου στο πέρασμα των αιώνων.

      10. Το σχέδιο κατασκευής του παλατιού. Ο Παρθενώνας μέσα στην μακραίωνη συνταρακτική ιστορία του έχει βιώσει πολλές μεταμορφώσεις με μια από αυτές να τον ήθελε να γίνει μεσοτοιχία με το νεόκτιστο παλάτι του βασιλιά Όθωνα. Μετά την δημιουργία των τολμηρών αυτών σχεδίων από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Σίνκελ, η ιδέα έμεινε τελικά αποτυπωμένη μόνο στα χαρτιά. Αν θες να διαβάσεις πέντε ακόμα συνταρακτικά στοιχεία για τον Παρθενώνα πάτησε εδώ.
      Ο μοναδικός Παρθενώνας μέσα στην διάρκεια των χιλιάδων του χρόνων πυρπολήθηκε, λεηλατήθηκε, άλλαξε ταυτότητα και σκοπό, καταφέρνοντας όμως πάντα να καθηλώνει καθέναν που ανεβαίνει τον ιερό βράχο για να τον επισκεφτεί.
    19. webTV

      Engineer

      Στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης βρίσκεται το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο, 100% πράσινο, θερμοκήπιο στον κόσμο. Πρόκειται για το πρότυπο θερμοκήπιο που αναπτύχθηκε και εγκαταστάθηκε από την ελληνική εταιρεία ΟΕΤ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Agrores, το οποίο έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο.
      Το θερμοκήπιο παραγωγής υδροπονικής τομάτας λειτουργεί με ενέργεια που παράγεται από τον ήλιο, τον αέρα και τα χρησιμοποιημένα λάδια, είτε από οικιακή είτε από βιομηχανική χρήση.
      Στο πρωτοποριακό θερμοκήπιο χρησιμοποιείται τόσο η ηλιακή ενέργεια όσο και η ενέργεια που παράγεται από τα οργανικά φωτοβολταϊκά που παράγει η ΟΕΤ, η αιολική ενέργεια όταν υπάρχει αυξημένη ένταση του ανέμου, αλλά και ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος το οποίο χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμα λάδια.
      Το μεγάλο πλεονέκτημα των 3ης γενιάς φωτοβολταϊκών που παράγονται στην Ελλάδα είναι ότι μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε επιφάνεια γιατί είναι εύκαμπτα, έχουν πολύ καλή απόδοση στο διαχεόμενο φως, αποκόπτουν τη βλαβερή UV ακτινοβολία και αφήνουν να περάσει στο εσωτερικό του θερμοκηπίου ηλιακή ακτινοβολία που επιτρέπει την ανεμπόδιστη εξέλιξη της φωτοσύνθεσης.
      Επιπλέον ο χρήστης του θερμοκηπίου μπορεί να ελέγξει τις λειτουργίες του από απόσταση, αλλά και να παρακολουθεί την παραγωγή ενέργειας από το υβριδικό σύστημα και επιπλέον να παρακολουθεί παραμέτρους που αφορούν στο μικροκλίμα που διαμορφώνεται στο εσωτερικό του (θερμοκρασία, υγρασία, ακτινοβολία κ.λπ.)
      Το ενεργειακά αυτόνομο αυτό σύστημα που λειτουργεί για πρώτη φορά στον κόσμο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε χρήση σε απομακρυσμένες περιοχές, σε νησιά, για τις ανάγκες του Στρατού, για camp προσφύγων, για στέγαση σε περίπτωση έκτακτων αναγκών ή φυσικών καταστροφών κ.ά.
      Δείτε εδώ βίντεο με την παρουσίαση του θερμοκηπίου της ΟΕΤ στην εκπομπή Ο3 της ΕΡΤ3.
       
    20. webTV

      Engineer

      Η συνέργεια στην πράξη. Με άξονα την προσφυγική αρχιτεκτονική και την επέτειο των 100 χρόνων από το 1922, η συνάντηση που οργανώθηκε στο Παρίσι ήταν ένα βήμα διασταύρωσης πολλών βλεμμάτων και εξέτασης αυτού του εξαιρετικά σημαντικού και διαρκώς επίκαιρου ζητήματος σε ένα διεθνές κάδρο σύγκρισης και παραλληλισμού. «Η ένταξη των προσφυγικών στην πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας συνομιλεί με ανάλογες πρακτικές στον διεθνή χώρο που έχουν οδηγήσει σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα και διαθέτουν τη δυνατότητα να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη του σχετικού προβληματισμού και στην Ελλάδα μέσα από τον διεθνή διάλογο», λέει η Μαρία Γράβαρη-Μπάρμπα, καθηγήτρια Université Paris I Pantheon-Sorbonne και διευθύντρια της Fondation Hellénique στην Πανεπιστημιούπολη του Παρισιού, όπου έγινε και η εκδήλωση.

      Η εξέταση των προσφυγικών με σύνθετα ερμηνευτικά εργαλεία έγινε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Εργαστηρίου Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, Πόλης και Πολιτισμού στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης, στο οποίο προΐσταται η Αμαλία Κωτσάκη, και του Université Paris I Pantheon-Sorbonne. Οι ομιλητές, όλοι διακεκριμένοι (Παναγιώτης Τουρνικιώτης, Γιάννης Πολύζος, Νίκος Μπελαβίλας, Βάσω Τροβά, Καλλιόπη Αμυγδάλου, Αλέξανδρος Βαζάκας, Αμαλία Κωτσάκη, Βίλμα Χαστάογλου, Μαρία Γράβαρη-Μπάρμπα), προσέγγισαν την προσφυγική κληρονομιά στο αστικό τοπίο της Ελλάδας από ποικίλες οπτικές γωνίες. Αυλή και εσωτερικό σπιτιού στην Καισαριανή της περιόδου 1950-1951. Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών. «Τα προσφυγικά αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής και πόλης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα έναν ενδιαφέροντα διάλογο με τη λαϊκή κουλτούρα», λέει η Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια Πολυτεχνείου Κρήτης και διευθύντρια του Εργαστηρίου Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, Πόλης και Πολιτισμού. «Η πάροδος των 100 ετών από την κατασκευή τους, διάστημα το οποίο, βάσει του αρχαιολογικού νόμου, τα καθιστά αυτοδικαίως διατηρητέα, ταυτόχρονα αναδεικνύει τον κίνδυνο που ελλοχεύει για την άμεση κατεδάφισή τους με σκοπό την αποφυγή αυτής της κήρυξης. Οι ενέργειες για την προστασία τους παραμένουν σημειακές, αν και όχι αμελητέες. Ο τρόπος της ένταξής τους στην πολιτιστική μας κληρονομιά αποτελεί πεδίο ενδιαφέροντος προβληματισμού αλλά και προκλήσεων».
        Από τη δική της πλευρά, η Μαρία Γράβαρη-Μπάρμπα, η οποία διατηρεί το «Ελληνικό Σπίτι» στην Πανεπιστημιούπολη του Παρισιού ως ένα ενεργό κύτταρο πολιτισμού, επισημαίνει πως «η ένταξη των προσφυγικών στην πολιτιστική ελληνική κληρονομιά παραμένει θέμα εξαιρετικά επίκαιρο, ελληνικό αλλά και συνάμα διεθνές, όσο και διαχρονικό. Κατά τούτο συνιστά πρόσφορο έδαφος για την προβολή της σύγχρονης Ελλάδας στο εξωτερικό, καθότι ενδιαφέρει και απασχολεί ένα εξαιρετικά ευρύ κοινό και εκτός Ελλάδας. Από τις έρευνες μάλιστα που παρουσιάστηκαν στην επιστημονική αυτή συνάντηση, αναδείχθηκε ότι η στέγαση των προσφύγων στην Ελλάδα απασχόλησε τη διεθνή αρχιτεκτονική κοινότητα και ανέδειξε τον κοινωνικό ρόλο της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας ως πρόταγμα».
      Αποψη του συνοικισμού Καισαριανής το 1923. Αρχείο ΚΕΜΙΠΟ. «Ηταν μια σπάνια ευκαιρία για την ανάδειξη μιας σιωπηλής αρχιτεκτονικής στη χώρα μας, με κύριο χαρακτηριστικό τον κοινωνικό της ρόλο και την ιστορικότητά της, ποιότητα που αυτοδικαίως την εντάσσει στην πολιτιστική μας κληρονομιά», λέει η Αμαλία Κωτσάκη, η οποία υπογραμμίζει ότι η κατανόηση της προσφυγικής φάσης των αστικών κέντρων είναι προϋπόθεση για την κατανόηση της νεοελληνικής πόλης και αρχιτεκτονικής. «Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της αρχιτεκτονικής προσφέρουν ενδιαφέρουσες εναλλακτικές για τη διατήρησή της, όπου ακόμη και ο τουρισμός μπορεί να παίξει ενδιαφέροντα ρόλο, σύμφωνα με κάποιες νέες τάσεις που απομακρύνονται από τις ανέσεις και αναζητούν την εμπειρία της κοινής ζωής με τους ντόπιους πλήρως ταυτισμένη με το παρελθόν της περιοχής. Παράλληλα επισημάνθηκε και το ζήτημα της προσφυγικής φάσης σημαντικών μνημείων, κυρίως θρησκευτικών, η οποία στάθηκε αιτία της προστασίας τους καθώς, περνώντας από τη μια κτήση στην άλλη, συνέβαλε στη διαδικασία εξελληνισμού τους».
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.