Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2021 in Ειδήσεις
-
Νέα χρηματική ποινή, ύψους 60.000 ευρώ επέβαλε το Τριμελές Συμβούλιο Συμμορφώσεων του ΣτΕ στα συναρμόδια υπουργεία Παιδείας, Υποδομών, Περιβάλλοντος και Οικονομίας, για την άρνησή τους να συμμορφωθούν με την 2040/17 απόφαση του ΣτΕ, η οποία έχει κρίνει παράνομη την άρνηση της Διοίκησης να εκδώσει το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων [ΤΕΙ Πάτρας και Λάρισας]. Η κύρωση αυτή έρχεται να προστεθεί στην προηγούμενη που είχε επιβάλει το ίδιο δικαστήριο πέρσι, ύψους 40.000 ευρώ και στις αποζημιώσεις του Δ. Πρωτοδικείου και Δ. Εφετείου Αθηνών ύψους 212.000 ευρώ που έχουν αποδοθεί ήδη σε πτυχιούχους Μηχανικών Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων ΤΕΙ. Το σκεπτικό της απόφασης «Επειδή κατά τον χρόνο συνεδρίασης του Συμβουλίου, στις 28.9.2021… παρά την παρέλευση εξαμήνου από την κοινοποίηση του 4/2021 πρακτικού στα αρμόδια υπουργεία, τα οποία δεν προσκόμισαν κανένα στοιχείο αναφορικά με τους λόγους στους οποίους οφείλεται η μη ολοκλήρωση της οικείας διαδικασίας για την έκδοση του διατάγματος και η, εντεύθεν συνεχιζόμενη παραβίαση των συνταγματικών τους υποχρεώσεων να συμμορφωθούν με την ακυρωτική απόφαση του Δικαστηρίου. Κατόπιν τούτου, το Συμβούλιο διαπιστώνει ότι η μη συμμόρφωση προς την ανωτέρω ακυρωτική απόφαση είναι αδικαιολόγητη. Κατ’ εκτίμηση δε της σημασίας της διαφοράς και των συνθηκών μη συμμόρφωσης και ειδικότερα α) της μακρόχρονης παράλειψης της Διοίκησης να ρυθμίσει κανονιστικώς σύμφωνα με τη συνταγματική της υποχρέωση…τα επαγγελματικά δικαιώματα των αιτούντων, β) της, εκ της παραλείψεως αυτής, απορρέουσας παραβίασης, επί μακρόν, των συνταγματικών δικαιωμάτων των αιτούντων στην εργασία…και στην ακώλυτη και ισότιμη συμμετοχή στην οικονομική ζωή της χώρας…και γ) της κατ’ εξακολούθηση παραβίασης της συνταγματικής της υποχρέωσης…να συμμορφωθεί με δικαστική απόφαση παρά την επιβολή ήδη χρηματικής κύρωσης για την ίδια αιτία, γεγονός που συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Κράτους Δικαίου, επιβάλλει σε βάρος των συναρμόδιων υπουργών χρηματική κύρωση ύψους 60.000 ευρώ…. Οίκοθεν νοείται ότι η καταβολή του ανωτέρω ποσού… δεν απαλλάσσει, αλλά αντιθέτως επιτείνει την υποχρέωση των συναρμόδιων υπουργών να επιταχύνουν τις σχετικές διαδικασίες, κατά τρόπον ώστε να μην καταστεί αναγκαία νέα παρέμβαση του παρόντος Συμβουλίου». Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, τονίζει τα εξής: Α. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο βάσει της πρόσφατης εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 257, Ν.4610/19 είναι το επισπεύδον υπουργείο σε αυτήν την ιστορία, δεν απέστειλε απόψεις επί του θέματος, επιδεικνύοντας μία άνευ προηγούμενου περιφρονητική στάση απέναντι στην δικαιοσύνη. Το ίδιο έπραξε και κατά την συζήτηση της νέας αιτήσεως ακυρώσεως, η οποία διεξήχθη ενώπιον του Δ’ τμήματος του ΣτΕ την Τρίτη 9/11/2021, όπου με εξαίρεση το Υπουργείο Οικονομικών, κανένα άλλο δεν εκπροσωπήθηκε. Ο δε νομικός εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών στην τοποθέτησή του επιχείρησε να υποβαθμίσει την διάρκεια της καθυστέρησης απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων στους Μηχανικούς Τ.Ε.Ι., προκαλώντας την αντίδραση ακόμη και της ίδιας της προέδρου του Δικαστηρίου. Β. Δυστυχώς όμως για τα εμπλεκόμενα υπουργεία, η πραγματικότητα μιλάει από μόνη της. Το ελληνικό κράτος όφειλε, βάσει των νόμων που το ίδιο έχει θεσπίσει, μαζί με την ίδρυση των σχολών μας να έχει εκδώσει και τα π.δ. που θα καθορίζουν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Αντίθετα, έχουν παρέλθει 21 χρόνια από την ίδρυση της ειδικότητάς μας στα Τ.Ε.Ι. της χώρας, 4 και πλέον χρόνια από την δημοσίευση της ΣτΕ 2040/17, 2,5 χρόνια από την ψήφιση της πλέον πρόσφατης εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 257, Ν.4610/19, έχουν μεσολαβήσει δύο πρακτικά και δύο αποφάσεις του Τριμελούς Συμβουλίου του ΣτΕ, δύο απόφασεις του Δ. Πρωτοδικείου και του Δ. Εφετείου Αθηνών, έχουν επιβληθεί (έως τώρα) συνολικές χρηματικές κυρώσεις ύψους 312.000 ευρώ (λεφτά που τα πληρώνουμε όλοι εμείς) και όμως τα υπουργεία δεν έχουν καν συγκροτήσει τα γνωμοδοτικά όργανα τα οποία θα εισηγηθούν το περιεχόμενο του επίμαχου π.δ. Γ. Είναι πλέον αυταπόδεικτο, ότι η Διοίκηση προκειμένου να προασπίσει τα συμφέροντα συγκεκριμένων επαγγελματικών κλάδων, δεν διστάζουν να επιβαρύνουν τους Έλληνες φορολογούμενους με την καταβολή αποζημιώσεων, παρά να εκδώσει ένα απλό προεδρικό διάταγμα που θα δίνει το (αυτονόητο) δικαίωμα σε πτυχιούχους δημόσιων Α.Ε.Ι. να ασκούν το επάγγελμά τους. Δ. Σε ότι αφορά τον ΣΥ.Μ.Α.Α.Κ., είναι αυτονόητο ότι όχι απλώς θα συνεχίσουμε, αλλά και θα εντείνουμε τις νομικές ενέργειές μας σε κάθε επίπεδο. Αναμένοντας την απόφαση επί της πρόσφατης αιτήσεως ακυρώσεως, που συζητήθηκε προ ολίγων ημερών ενώπιον του ΣτΕ (την οποία συνυπογράφουν 145 συνάδελφοι), είμαστε έτοιμοι να προβούμε και στην κατάθεση αιτήσεως συμμορφώσεως αμέσως μετά την παρέλευση του εύλογου – νομικά – χρόνου. Επιπλέον, ήδη προ διετίας έχει κατατεθεί ομαδική αγωγή συναδέλφων στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και αναμένεται η απόφαση αυτή ως πιλότος για τους υπόλοιπους συναδέλφους που θα ακολουθήσουν ευθύς αμέσως μετά την δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ. Ε. Δεν αρκούμαστε πλέον σε αποζημιώσεις, οι οποίες δεν μπορούν να αποκαταστήσουν την πραγματική ζημιά (ηθική, επαγγελματική - οικονομική) που έχουμε υποστεί όλα αυτά τα χρόνια. Στόχος μας πλέον είναι κάποια στιγμή στο εδώλιο να καθίσουν όλοι αυτοί (πολιτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι) που φέρουν την πραγματική ευθύνη για αυτή τη κατάντια. Και εκεί επικεντρώνουμε την προσοχή μας το τελευταίο διάστημα.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-