Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      13.839


  2. GTnews

    GTnews

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.406


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 08/09/2025 in Ειδήσεις

  1. Το Συμβούλιο εξέδωσε τον κανονισμό σχετικά με την πρόληψη των απωλειών κόκκων πλαστικού στο περιβάλλον, κατόπιν προσωρινής συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Σκοπός του νέου κανονισμού είναι να μειωθεί η ρύπανση από μικροπλαστικά μέσω της ενίσχυσης των ελέγχων και της διαχείρισης των κόκκων πλαστικού, μιας σημαντικής βιομηχανικής πρώτης ύλης, σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Κύρια στοιχεία του κανονισμού Οι νέοι κανόνες εστιάζονται στην πρόληψη των απωλειών κόκκων πλαστικού και υποχρεώνουν τις εταιρείες να εφαρμόζουν σχέδια διαχείρισης κινδύνου που περιλαμβάνουν μέτρα για τη συσκευασία, τον χειρισμό, το προσωπικό, την κατάρτιση και τον εξοπλισμό. Με τον κανονισμό θεσπίζονται επίσης σαφείς υποχρεώσεις για τις διαδικασίες καθαρισμού σε περίπτωση ατυχημάτων που προκαλούν απώλειες. Για να διασφαλιστεί η δικαιοσύνη και η λογοδοσία, οι μη ενωσιακοί μεταφορείς θα πρέπει να ορίζουν εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο εντός της ΕΕ και οι φορείς εκμετάλλευσης που χειρίζονται πάνω από 1.500 τόνους κόκκων πλαστικού ετησίως θα υποχρεούνται να λαμβάνουν πιστοποίηση από ανεξάρτητο τρίτο φορέα. Οι μικρότερες εταιρείες θα επωφεληθούν από απλουστευμένα μέτρα συμμόρφωσης, όπως οι υπεύθυνες δηλώσεις συμμόρφωσης για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις. Επιπλέον, ο κανονισμός θεσπίζει ειδικές απαιτήσεις για τις θαλάσσιες μεταφορές κόκκων πλαστικού, οι οποίες αφορούν τη συσκευασία, τη μεταφορά και τις πληροφορίες φορτίου, με σκοπό την πρόληψη των απωλειών κόκκων πλαστικού στη θάλασσα. Επόμενα βήματα Με το στάδιο αυτό ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης στο πλαίσιο του Συμβουλίου. Η τελική ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται τον Οκτώβριο του 2025. Στη συνέχεια, οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Εκτός από ειδικές παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις, οι περισσότερες διατάξεις του κανονισμού θα αρχίσουν να εφαρμόζονται 2 έτη μετά την έναρξη ισχύος. Γενικές πληροφορίες Οι κόκκοι πλαστικού είναι μικροσκοπικά σωματίδια που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή πλαστικών υλικών. Όταν διαφεύγουν στο περιβάλλον κατά τις εργασίες κατασκευής ή τη μεταφορά τους, τα σωματίδια αυτά δεν βιοαποδομούνται, αλλά συσσωρεύονται στο περιβάλλον και σε ζώα, όπως τα ψάρια και τα οστρακοειδή, και μπορούν, κατά συνέπεια, να απορροφηθούν από τον άνθρωπο. Συμβάλλουν επίσης στη ρύπανση των θαλασσών, των γλυκών υδάτων και του εδάφους. Επί του παρόντος, εκτιμάται ότι 52 έως 184 χιλιάδες τόνοι κόκκων διαφεύγουν στο περιβάλλον ετησίως λόγω κακού χειρισμού σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Οι κόκκοι πλαστικού κατατάσσονται στην τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων πηγών ακούσιας έκλυσης μικροπλαστικών, μετά τις βαφές και τα ελαστικά αυτοκινήτων. Κανονισμός σχετικά με την πρόληψη των απωλειών κόκκων πλαστικού με σκοπό τη μείωση της ρύπανσης από μικροπλαστικά: https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-9047-2025-INIT/el/pdf
    1 point
  2. Σύμφωνα με την υπ' αριθ. πρωτ.: 74217 - 25-09-2025 ενημέρωση του Υπουργείου Ανάπτυξης με θέμα: «Ενημέρωση πολιτών/επιχειρήσεων και δημόσιων αρχών σχετικά με τις αλλαγές λόγω έναρξης λειτουργίας του ΟΠΣ-ΑΔΕ/OpenBusiness - Σημαντικά Ορόσημα», που εξέδωσε η Γ.Γ. Βιομηχανίας ορίζονται τα παρακάτω: Α. Θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ-ΑΔΕ του άρθρου 14 ν. 4442/2016 - Έκδοση απόφασης άρθρου 16 παρ. 4 ν. 4442/2016 Με την υπ΄ αριθμ. 6763/28-01-2025 (Β΄ 242) απόφαση Υφυπουργού Ανάπτυξης (ΑΔΑ: ΨΛΗΚ46ΝΛΣΞ-ΨΦ1) διαπιστώνεται η θέση σε λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14 ν. 4442/2016 υπό τον τίτλο «Openbusiness», για συγκεκριμένες δραστηριότητες που έχουν ρυθμιστεί με βάση τον ν.4442/2016 και οι οποίες μνημονεύονται στην εν λόγω υπουργική απόφαση. Ως ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του OpenBusiness ορίσθηκε η 3η Φεβρουαρίου 2025. Λόγω αλλαγών της αδειοδοτικής διαδικασίας που συνδέονται με την έκδοση της ως άνω απόφασης, προς διευκόλυνση των πολιτών και των αρμόδιων αρχών παρατίθενται κατωτέρω συνοπτικά οι σημαντικότερες εξ αυτών : Oι γνωστοποιήσεις και οι αιτήσεις έγκρισης σύμφωνα με τον ν. 4442/2016 διεκπεραιώνονται αποκλειστικά μέσω του ΟΠΣ-ΑΔΕ. Παύει η λειτουργία του NotifyBusiness, δηλαδή του ηλεκτρονικού συστήματος για την υποβολή των γνωστοποιήσεων του ν. 4442/2016. To NotifyBusiness παραμένει διαθέσιμο μόνο για αναζήτηση στοιχείων που έχουν υποβληθεί μέσω αυτού. Εκκινεί η ισχύς του Κεφαλαίου ΛΖ΄ ν. 4442/2016 αναφορικά με τις μονάδες ιαματικής θεραπείας, τα κέντρα ιαματικού τουρισμού θερμαλισμού και τα κέντρα θαλασσοθεραπείας. Αντιθέτως δεν εκκινεί ακόμα η ισχύς του Κεφαλαίου ΛΖ΄ ως προς τα κέντρα αναζωογόνησης (spa) δεδομένου ότι για τα εν λόγω κέντρα αναζωογόνησης (spa) δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η λειτουργία του ΟΠΣ-ΑΔΕ. Προβλέπεται υποχρέωση απογραφής των λειτουργουσών δραστηριοτήτων στο ΟΠΣ-ΑΔΕ (άρ. 14Α ν. 4442/2016, βλ. κατωτέρω υπό Γ). Προβλέπεται υποχρέωση ανάρτησης στο ΟΠΣ-ΑΔΕ των απαιτούμενων για τη γνωστοποίηση δικαιολογητικών (άρ. 14Β ν. 4442/2016, βλ. κατωτέρω υπό Δ). Β. Διαλειτουργικότητα του ΟΠΣ-ΑΔΕ του άρθρου 14 ν. 4442/2016 με το ΜΗ.Τ.Ε. του Υπ. Τουρισμού Με τη με αριθμό 9713/05-02-2025 (Β΄ 492) κοινή απόφαση Υπουργών Ανάπτυξης και Τουρισμού (ΑΔΑ: 6Ι8246ΝΛΣΞ-32Π) διαπιστώνεται πως από τη θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ-ΑΔΕ του άρθρου 14 ν. 4442/2016 ολοκληρώνεται η προβλεπόμενη στα άρθρα 258 και 267 ν. 4442/2016 αντιστοίχιση με το ηλεκτρονικό μητρώο τουριστικών επιχειρήσεων (ΜΗ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού, μέσω διαλειτουργικότητας μεταξύ των δύο πληροφοριακών συστημάτων. Συνεπώς: Από την έναρξη ισχύος της εν λόγω κυα (10-02-2025) τίθενται σε ισχύ τα Κεφάλαια ΛΕ΄ και ΛΣΤ΄ του ν. 4442/2016, συνεπώς ξεκινά η υπαγωγή των τουριστικών γραφείων και των τουριστικών επιχειρήσεων οδικών μεταφορών (ΤΕΟΜ) στη γνωστοποίηση του ν. 4442/2016, η οποία υποβάλλεται μέσω του ΟΠΣ-ΑΔΕ. Γ. Απογραφή στο ΟΠΣ-ΑΔΕ του άρθρου 14 ν. 4442/2016 Με στόχο την ένταξη στο ΟΠΣ-ΑΔΕ του συνόλου των οικονομικών δραστηριοτήτων που λειτουργούν και η αδειοδότηση των οποίων ρυθμίζεται βάσει του ν. 4442/2016, προστέθηκε (με την παρ. 1 του άρθρου 95 ν.5172/2025) στον ν. 4442/2016 το άρθρο 14Α, όπου προβλέπεται η υποχρέωση απογραφής των οικονομικών δραστηριοτήτων. Η απογραφή αφορά τις οικονομικές δραστηριότητες, εφόσον η αδειοδότησή τους υπάγεται σε σχετικό κεφάλαιο στο Ειδικό Μέρος του ν. 4442/2016, το οποίο έχει ξεκινήσει να ισχύει και (σωρευτικά) βρίσκονται σε λειτουργία. Τα ανωτέρω σημαίνουν πως σε απογραφή υποχρεούνται όλες οι λειτουργούσες δραστηριότητες των εν ισχύ κεφαλαίων του Ειδικού Μέρους του ν. 4442/2016 είτε διαθέτουν αποδεικτικό αδειοδότησης σύμφωνα με τον ν. 4442/2016 (γνωστοποίηση ή έγκριση) είτε διαθέτουν αποδεικτικό αδειοδότησης σύμφωνα με προηγούμενο αδειοδοτικό καθεστώς (όπως άδεια λειτουργίας, αναγγελία, Ειδικό Σήμα Λειτουργίας, Βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων κ.λπ.). Με δεδομένο ότι η απογραφή αφορά μόνο δραστηριότητες που λειτουργούν, στις περιπτώσεις που η αδειοδότηση έχει δύο (2) στάδια -εγκατάστασης και λειτουργίας- οι δραστηριότητες που έχουν ολοκληρώσει μόνο το στάδιο εγκατάστασης, αλλά όχι αυτό της λειτουργίας, δεν απογράφονται (π.χ. δεν απογράφεται μεταποιητική δραστηριότητα που έχει γνωστοποίηση ή έγκριση εγκατάστασης και όχι γνωστοποίηση ή έγκριση λειτουργίας). Δεν απογράφονται οι δραστηριότητες για τις οποίες έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά γνωστοποίηση μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος NotifyBusiness, διότι με την έναρξη του νέου συστήματος έγινε αυτόματη μετάπτωση των στοιχείων των δραστηριοτήτων από το NotifyBusiness στο ΟΠΣ-ΑΔΕ. Εξαίρεση αποτελούν οι εξορυκτικές δραστηριότητες των Κεφαλαίων ΙΒ΄ και ΙΓ΄, οι οποίες υποχρεούνται σε απογραφή ακόμα κι αν είχαν υποβάλλει γνωστοποίηση στο σύστημα NotifyBusiness, καθώς έχουν τροποποιηθεί σε μεγάλο βαθμό οι φόρμες γνωστοποίησης μεταξύ των δύο συστημάτων. Διευκρινίζεται επιπλέον ότι στους υπόχρεους απογραφής συμπεριλαμβάνονται οι φορείς δραστηριοτήτων των Κεφαλαίων ΙΒ΄ και ΙΓ΄ ν. 4442/2016 που βρίσκονται στο στάδιο της έρευνας (γνωστοποίηση ή έγκριση έρευνας). Η απογραφή συνοδεύεται μόνο από το αποδεικτικό αδειοδότησης (άδεια, αναγγελία, βεβαίωση νομίμων προϋποθέσεων, έγχαρτη γνωστοποίηση κ.λπ. ανάλογα με το θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης κάθε δραστηριότητας) και όχι από δικαιολογητικά αδειοδότησης. Στις περιπτώσεις δραστηριοτήτων που λειτουργούν νομίμως χωρίς αποδεικτικό αδειοδότησης είτε λόγω νόμιμης απαλλαγής είτε λόγω πρότερου θεσμικού κενού, οι φορείς των δραστηριοτήτων προβαίνουν στην απογραφή της δραστηριότητάς τους και αντί για αποδεικτικό αδειοδότησης αναρτούν όποιο σχετικό έγγραφο διαθέτουν, ανάλογα με την περίπτωση π.χ. απάντηση δημόσιας αρχής ότι απαλλάσσονται από αδειοδότηση ή ότι δεν υφίσταται αδειοδοτικό πλαίσιο, ή ακόμα και ένα απλό κείμενο στο οποίο εξηγούν οι ίδιοι τεκμηριωμένα την έλλειψη πλαισίου. Παράδειγμα δραστηριότητας για την οποία υπήρχε θεσμικό κενό (δηλαδή δεν υπήρχε ειδικό θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης) είναι τα κέντρα δεδομένων. Παρά ταύτα ορισμένα κέντρα δεδομένων έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με συναφές πλαίσιο (όπως αυτό των μεταποιητικών και συναφών δραστηριοτήτων ως δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών και εξοπλισμού επικοινωνίας). Παρεμπιπτόντως διευκρινίζεται ότι η απογραφή αφορά όλα τα κέντρα δεδομένων του ν. 4442/2016, δηλαδή και αυτά του άρθρου 322 ν. 4442/2016, για τα οποία δεν απαιτείται γνωστοποίηση. Στην περίπτωση των δραστηριοτήτων που για τη λειτουργία τους υπάγονται σύμφωνα με τον ν. 4442/2016 είτε σε γνωστοποίηση είτε σε έγκριση (βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων που θέτει ο νόμος), ο φορέας κατά την απογραφή στο πληροφοριακό σύστημα καλείται να επιλέξει είτε γνωστοποίηση είτε έγκριση. Η επιλογή δεν γίνεται κατά το δοκούν, αλλά ανάλογα με το καθεστώς στο οποίο υπάγεται σήμερα η δραστηριότητα σύμφωνα με τον ν. 4442/2016. Αυτό σημαίνει πως αν μια δραστηριότητα διαθέτει για τη λειτουργία της άδεια που εκδόθηκε σύμφωνα με θεσμικό πλαίσιο πριν τον ν. 4442/2016, αλλά σήμερα σύμφωνα με τον ν. 4442/2016 υπάγεται πλέον σε γνωστοποίηση, κατά την απογραφή ο φορέας θα επιλέξει τον τύπο της γνωστοποίησης και όχι της έγκρισης (η οποία θεωρητικά είναι το αντίστοιχο σχήμα της αδείας, άρα ο φορέας θα μπορούσε να σκεφτεί ως λογική επιλογή). Αυτή η επιλογή είναι κρίσιμη, γιατί ο τύπος της γνωστοποίησης ή της έγκρισης που θα επιλεγεί «ακολουθεί» τη δραστηριότητα και στις ενέργειες που τυχόν θα επιχειρηθούν στη συνέχεια μέσα στο ΟΠΣ-ΑΔΕ, όπως αλλαγή φορέα, λοιπές μεταβολές κ.λπ. δηλαδή η απογραφή με τη φόρμα της γνωστοποίησης δημιουργεί μια γνωστοποίηση για τη δραστηριότητα, η οποία συνοδεύεται από ένα μόνο δικαιολογητικό (το αποδεικτικό νόμιμης λειτουργίας). Ομοίως η απογραφή με τη φόρμα της έγκρισης συνοδεύεται από ένα μόνο δικαιολογητικό (το αποδεικτικό νόμιμης λειτουργίας). Η απογραφή δεν εξομοιώνεται με αδειοδοτική διαδικασία, γι’ αυτό και κατά την απογραφή δηλώνονται τα στοιχεία της δραστηριότητας, όπως αυτά αναγράφονται στο αποδεικτικό αδειοδότησης. Αν μετά από την απογραφή διαπιστωθεί διαφορά μεταξύ των στοιχείων της απογραφής και των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο αποδεικτικό αδειοδότησης, υπερισχύουν τα στοιχεία του αποδεικτικού αδειοδότησης. Οι μεταβολές των στοιχείων της δραστηριότητας γίνονται με τροποποίηση γνωστοποίησης ή με αίτηση για τροποποίηση έγκρισης, σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις που ισχύουν για την κάθε δραστηριότητα. Για τις κολυμβητικές δεξαμενές που υπάγονται στον ν. 4442/2016 υπάρχει ειδική ρύθμιση στην παρ. 3 του άρθρου 14Α ν. 4442/2016, σύμφωνα με την οποία δεν γίνεται απογραφή, αλλά γνωστοποίηση σύμφωνα με τις ειδικές για τις κολυμβητικές δεξαμενές ρυθμίσεις του ν. 4442/2016 και των σχετικών κανονιστικών πράξεων. Η προθεσμία απογραφής λήγει στις 31-12-2025. Η εμπρόθεσμη απογραφή δεν έχει οικονομικό κόστος, ενώ για την εκπρόθεσμη θα απαιτηθεί παράβολο διακοσίων (200) ευρώ. Δ.Ανάρτηση δικαιολογητικών στο ΟΠΣ-ΑΔΕ του άρθρου 14 ν. 4442/2016 Με το άρθρο 14Β ν. 4442/2016 (όπως αυτό προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 95 ν.5172/2025), προβλέφθηκε η ανάρτηση των δικαιολογητικών της γνωστοποίησης στο ΟΠΣ-ΑΔΕ. Συγκεκριμένα: Άρθρο 14Β παρ. 1: Με τη θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ-ΑΔΕ επέρχεται μια ριζική αλλαγή στη διαδικασία της γνωστοποίησης του ν. 4442/2016 σχετικά με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά: πριν το ΟΠΣ-ΑΔΕ τα δικαιολογητικά δεν συνόδευαν τη γνωστοποίηση κατά την υποβολή της, αλλά τηρούνταν στον χώρο εγκατάστασης της δραστηριότητας, διαθέσιμα στους ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές. Από τη θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ- ΑΔΕ η γνωστοποίηση συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία αναρτώνται στο ΟΠΣ-ΑΔΕ. Αν δεν αναρτηθούν, η υποβολή της γνωστοποίησης είναι τεχνικά αδύνατη. Άρθρο 14Β παρ. 2: Για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης ως προς τα απαραίτητα δικαιολογητικά των δραστηριοτήτων που υποβάλλουν γνωστοποίηση βάσει του ν. 4442/2016 πριν και μετά το ΟΠΣ-ΑΔΕ, προβλέπεται πλέον υποχρέωση ανάρτησης μέσω του ΟΠΣ-ΑΔΕ των αναγκαίων δικαιολογητικών για όλους τους φορείς των δραστηριοτήτων που κατά τη θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ-ΑΔΕ είχαν υποβάλει γνωστοποίηση, είτε μέσω του NotifyBusiness είτε έγχαρτη, η οποία, σύμφωνα με τα ισχύοντα κατά τον χρόνο υποβολής της γνωστοποίησης, δεν συνοδευόταν από δικαιολογητικά, τα οποία τηρούνταν στον χώρο εγκατάστασης της δραστηριότητας διαθέσιμα σε ελέγχους. Με άλλα λόγια οι φορείς των δραστηριοτήτων πρέπει να αναρτήσουν στο ΟΠΣ-ΑΔΕ τα δικαιολογητικά που είχαν συγκεντρώσει, ως όφειλαν, πριν από την υποβολή της γνωστοποίησης. Η ανάρτηση αυτή γίνεται μέσω «τροποποίησης» της φόρμας γνωστοποίησης που θα δημιουργηθεί στο ΟΠΣ-ΑΔΕ είτε λόγω μετάπτωσης από το NotifyBusiness είτε μετά από απογραφή της δραστηριότητας από τον φορέα, εφόσον το NotifyBusiness δεν υποστήριζε τη γνωστοποίηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας ή εφόσον πρόκειται για εξορυκτική δραστηριότητα. Η προθεσμία ανάρτησης των δικαιολογητικών λήγει στις 31-12-2025. Σε περίπτωση μη εκπλήρωσης της υποχρέωσης ανάρτησης επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις για έλλειψη δικαιολογητικών. Η υποχρέωση ανάρτησης δικαιολογητικών ισχύει μόνο για τις δραστηριότητες για τη λειτουργία των οποίων έχει υποβληθεί γνωστοποίηση του ν. 4442/2016 και όχι για εκείνες τις δραστηριότητες που σύμφωνα με σχετικές μεταβατικές διατάξεις εξακολουθούν να λειτουργούν με αποδεικτικό αδειοδότησης θεσμικού πλαισίου πριν τον ν. 4442/2016 (π.χ. τουριστικά καταλύματα που με βάση το άρθρο 48 ν. 4442/2016 εξακολουθούν να λειτουργούν με Ειδικό Σήμα Λειτουργίας -ΕΣΛ- που εκδόθηκε πριν από την υπαγωγή των τουριστικών καταλυμάτων στον ν. 4442/2016, συνεργεία που με βάση το άρθρο 172 ν. 4442/2016 εξακολουθούν να λειτουργούν με άδεια λειτουργίας ή με βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας συνεργείου οχημάτων που εκδόθηκε σύμφωνα με θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης που ίσχυε πριν από τον ν. 4442/2016 κ.λπ.). Σε αυτές τις περιπτώσεις ο φορέας της δραστηριότητας δεν αναρτά κανένα δικαιολογητικό στο ΟΠΣ- ΑΔΕ, αλλά λόγω της υποχρέωσης απογραφής που αναλύθηκε αμέσως ανωτέρω υπό Γ., αναρτά μόνο ένα αρχείο που είναι το αποδεικτικό αδειοδότησης βάσει του οποίου λειτουργεί (ΕΣΛ, άδεια λειτουργίας, βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας κ.λπ.). Σχηματικά περί απογραφής και ανάρτησης δικαιολογητικών: Δραστηριότητες ν. 4442/2016 εκτός από: · εξορυκτικές των κεφ. ΙΒ΄ και ΙΓ΄ · κολυμβητικές δεξαμενές ν. 4442/2016 Απογραφή Ανάρτηση δικαιολογητικών Παρατηρήσεις Δεν υπάρχει υποχρέωση γνωστοποίησης ν. 4442/2016 λόγω μεταβατικών διατάξεων √ Ανάρτηση μόνο του αποδεικτικού αδειοδότησης κατά την απογραφή Έχουν υποβάλει γνωστοποίηση μέσω NotifyBusiness √ Όχι απογραφή από τον φορέα λόγω αυτόματης μετάπτωσης από το NotifyBusiness Έχουν υποβάλει έγχαρτη γνωστοποίηση ν. 4442/2016 √ √ Μη λειτουργούσες ακόμα, αλλά σε στάδιο εγκατάστασης Εξορυκτικές δραστηριότητες των κεφ. ΙΒ΄ και ΙΓ΄ Εξορυκτικές δραστηριότητες ν. 4442/2016 που λόγω μεταβατικών διατάξεων εξακολουθούν να λειτουργούν βάσει αποδεικτικού αδειοδότησης προηγούμενου πλαισίου (πριν τον ν. 4442/2016) √ Ανάρτηση μόνο του αποδεικτικού αδειοδότησης κατά την απογραφή Εξορυκτικές δραστηριότητες ν. 4442/2016 που έχουν υποβάλει γνωστοποίηση μέσω NotifyBusiness √ √ Εξορυκτικές δραστηριότητες ν. 4442/2016 που λειτουργούν βάσει έγκρισης του ν. 4442/2016 √ Η/Μ εγκαταστάσεις λατομείων και μεταλλείων που λειτουργούν βάσει γνωστοποίησης λειτουργίας του ν. 4442/2016 √ √ Η/Μ εγκαταστάσεις λατομείων και μεταλλείων που λειτουργούν βάσει αποδεικτικού αδειοδότησης προηγούμενου πλαισίου (πριν τον ν. 4442/2016) √ Η/Μ εγκαταστάσεις λατομείων και μεταλλείων μη λειτουργούσες ακόμα, αλλά ευρισκόμενες σε στάδιο εγκατάστασης Κολυμβητικές δεξαμενές ν. 4442/2016 Κολυμβητικές δεξαμενές ν. 4442/2016 Υποβάλλουν γνωστοποίηση σύμφωνα με τα σχετικά άρθρα ν. 4442/2016 και τις σχετικές κανονιστικές πράξεις Ε. Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής ν. 5177/2025 (Α΄ 21) Με την ευκαιρία του παρόντος εγγράφου, θέτουμε υπόψη σας ότι στον ν. 5177/2025 (Βιβλίο πρώτο, άρθρα 1-31), υπάρχουν αναλυτικές ρυθμίσεις για το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής, που προβλέπεται μεταξύ άλλων: α) κατά την είσπραξη προστίμων πάσης φύσεως, τα οποία επιβάλλονται με απόφαση αρμόδιας αρχής (βλ. άρθρο 26 ν. 5177/2025 - αναλογικό τέλος) και β) σε ορισμένα είδη αδειών και εγγράφων που απαριθμούνται στο άρθρο 29 ν. 5177/2025 (πάγιο τέλος). Σημειώνεται ότι: για το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής έχει εκδοθεί η με αριθμό Α. 1149/03-10-2024 απόφαση Διοικητή Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) (Β΄ 5578) έχει δημιουργηθεί ηλεκτρονικό παράβολο με σκοπό την είσπραξη του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής επί προστίμων στον ΚΩΔ:5000. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ επίκειται η έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου εκ μέρους της σχετικά με το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής. ΣΤ. Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών – Μίτος (άρθρο 90 ν. 4727/2020 - Α΄ 184) Παρεμπιπτόντως υπενθυμίζεται η υποχρέωση επικαιροποίησης των διαδικασιών στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών – Μίτος, στην περίπτωση που συντρέχει περίπτωση τροποποίησης υφιστάμενων διαδικασιών ή εισαγωγής νέων λόγω της έναρξης λειτουργίας του ΟΠΣ-ΑΔΕ. Ειδικά για το συγκεκριμένο ζήτημα, αρμόδια αρχή για παροχή διευκρινίσεων είναι η Διεύθυνση Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών. Αλλαγές λόγω έναρξης λειτουργίας του ΟΠΣ-ΑΔΕ OpenBusiness Υπ.-Ανάπτυξης-74217-25.09.2025-2.pdf
    1 point
  3. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 15 πόλεις και νησιά, στην Ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη, το Ανατολικό Αιγαίο και τη Θεσσαλονίκη αποκτούν το δικό τους Πολιτιστικό Masterplan. Οι περιοχές που αφορά το νέο έργο, είναι οι: Ικαρία, Σάμος, Χίος, Λέσβος, Λήμνος, Λέρος, Κως, Ρόδος, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Καβάλα, Σουφλί και Θεσσαλονίκη. Τα «Πολιτιστικά Masterplans» είναι έργο που υλοποιήθηκε με τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από το Υπουργείο Πολιτισμού, δια της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας, με μελέτες που εκπονήθηκαν από τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα: Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, με πλήρη επιστημονική ελευθερία, και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ανήλθε σε 592.031,08 ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Πολιτιστικά Masterplans: Ένα έργο στρατηγικής σημασίας Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου, δίνεται λεπτομερής περιγραφή για το τι περιλαμβάνει το έργο, πού εστιάζει και ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του. Τα Πολιτιστικά Masterplans αποτελούν αποτύπωση και χαρτογράφηση της υφιστάμενης πολιτιστικής δραστηριότητας αλλά και ένα στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης, που φιλοδοξεί να ενσωματώσει τον πολιτισμό στον ευρύτερο περιφερειακό και τοπικό σχεδιασμό. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που για πρώτη, ίσως φορά, φέρνει κοντά στην επιστημονική γνώση τη δημιουργικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, με στόχο να συμβάλει στη δημιουργία ενός νέου προτύπου πολιτιστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, ξεπερνώντας την απλή χαρτογράφηση του πολιτιστικού πεδίου. Στόχος είναι η ολοκληρωμένη χαρτογράφηση του πολιτιστικού τοπίου κάθε περιοχής, η διαμόρφωση ταυτότητας (brand) που θα συνδέει την ιστορική μνήμη με τη σύγχρονη δημιουργία, η ανάπτυξη στρατηγικών κατευθύνσεων για την αξιοποίηση των πολιτιστικών πόρων, η σύνδεση πολιτισμού και οικονομίας, με στόχο τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, μέσω της συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών. H υπουργός Πολιτισμού δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά παρουσιάσαμε σήμερα το έργο που υλοποίησε το Υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας μας και αφορά στα πολιτιστικά masterplans, τα οποία εστιάζουν κατά κύριο λόγο στο σύγχρονο πολιτισμό και ενσαρκώνουν τη βασική πολιτική, την οποία ακολουθούμε από το 2019, της ώσμωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη δημιουργία. Ο Πολιτισμός είναι ένα δημόσιο κοινωνικό αγαθό, ένα εργαλείο κοινωνικής συνοχής, συγχρόνως όμως είναι ένα εργαλείο οικονομικής βιώσιμης ανάπτυξης και εξωστρέφειας. Είναι ένα έργο, το οποίο έχει σαφές αναπτυξιακό πρόσημο, ένα έργο στρατηγικής σημασίας με στόχο να συμβάλει στη δημιουργία ενός νέου προτύπου πολιτιστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης. Με τα συγκεκριμένα σχέδια χαρτογραφήθηκαν για πρώτη φορά οι δυνάμεις του σύγχρονου πολιτισμού σε 15 πόλεις και νησιά στο τόξο της Ανατολικής Μακεδονίας, της Θράκης και της Θεσσαλονίκης με στόχο να δοθεί στις τοπικές κοινωνίες ένα επιστημονικό εργαλείο που να αναδεικνύει την ταυτότητα κάθε τόπου, να ενισχύει την περιφερειακή συνοχή και να δημιουργεί τις βάσεις για βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη και εξωστρέφεια «Το ΥΠΠΟ, είπε η Υπουργός Πολιτισμού, δημιούργησε και προσφέρει στις συγκεκριμένες τοπικές κοινωνίες ένα εργαλείο στρατηγικής για τη χάραξη πολιτικών, τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων, την ανάπτυξη συνεργασιών και την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας, που αφενός μας δίνει μία εκτεταμένη και τεκμηριωμένη εικόνα της πολιτιστικής δημιουργίας σε τοπικό επίπεδο και αφετέρου μας προσφέρει ένα αναπτυξιακό εργαλείο για το μέλλον Τα πολιτιστικά στρατηγικά σχέδια είναι η αρχή ενός νέου τρόπου που πρέπει να σκεφτόμαστε τον πολιτισμό. Ο πολιτισμός δεν είναι κάτι στατικό. Ο στόχος μας, από την αρχή, ήταν να ξεφύγουμε από τη στατική διαχείριση, την οποία κληρονομήσαμε. Ο πολιτισμός είναι τεράστια δύναμη, η οποία κινητοποιεί τις κοινωνίες, ενώνει δυνάμεις, μας κάνει υπερήφανους και εμμέσως συντελεί στο να είμαστε υπεύθυνοι πολίτες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλο το προσωπικό και το επιτελείο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας στο πρόσωπο της Μόνικας Τσιλιμπέρδη, τα τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα, τους καθηγητές Θανάση Κ». Ο Υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού δήλωσε: «Πρόκειται για ένα έργο που αντανακλά με συνέπεια και καθαρότητα την ολιστική προσέγγιση που έχει χαραχθεί από την Υπουργό και υλοποιούμε συστηματικά, σε όλους τους τομείς και τα έργα του Υπουργείου. Το έργο αυτό δεν περιορίζεται στη στείρα αποτύπωση και χαρτογράφηση του πολιτιστικού τοπίου. Στην πραγματικότητα δημιουργούμε και θέτουμε την υπηρεσία της κοινωνίας ένα εργαλείο σχεδιασμού, μια βάση δεδομένων και προτάσεων, πάνω στην οποία μπορούν να στηριχθούν δράσεις, συνεργασίες και χρηματοδοτήσεις στο μέλλον. Ο πολιτισμός αντιμετωπίζεται εδώ όχι μόνο ως δημιουργία και μνήμη, αλλά και ως παράγοντας ανάπτυξης». Πολιτιστικά Masterplans: Το έργο σε αριθμούς 15 Πολιτιστικά Masterplans 3 Πανεπιστήμια 50 ερευνητές 157 συνεντεύξεις 2.250 ερωτηματολόγια 27 συμμετοχικά εργαστήρια/ομάδες εστίασης 4 ημερίδες Επόμενα βήματα Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων, προγραμματίζονται τέσσερις ημερίδες με φυσική παρουσία και διαδικτυακή μετάδοση: Κομοτηνή, 7 Οκτωβρίου 2025 Λέσβος, 21 Οκτωβρίου 2025 Ρόδος, 4 Νοεμβρίου 2025 Θεσσαλονίκη, 11 Νοεμβρίου 2025 Κατά τη διάρκεια των ημερίδων θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα Masterplans των αντίστοιχων Περιφερειών, με στόχο τη συνέχιση του διαλόγου και την ενεργό συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών. Με την ολοκλήρωση των δεκαπέντε Πολιτιστικών Masterplans, το Υπουργείο Πολιτισμού δημιούργησε και παραδίδει στις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας ένα σημαντικό εργαλείο πολιτιστικής αναπτυξιακής πολιτικής. Το έργο συμβάλλει στην πολιτισμική βιωσιμότητα, ενισχύει την περιφερειακή συνοχή και μπορεί να αποτελέσει πρότυπο στρατηγικού σχεδιασμού για όλη την Ελλάδα.
    1 point
  4. Ο e-ΕΦΚΑ κυκλοφόρησε την εφαρμογή myEFKAmobile, διαθέσιμη ήδη σε App Store και Google Play, φέρνοντας τις υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης στο κινητό των πολιτών. Η εφαρμογή κυκλοφορεί παράλληλα με το νέο Dashboard στην ιστοσελίδα του myEFKA, με στόχο και των δύο προσπαθειών να συγκεντρώσει όλες τις κρίσιμες ασφαλιστικές πληροφορίες του πολίτη σε ένα ενιαίο, εύχρηστο και ασφαλές περιβάλλον, είτε σε υπολογιστή είτε σε smartphone. Συγκεκριμένα μέσω της εφαρμογής, οι πολίτες αποκτούν γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση στα προσωπικά τους ασφαλιστικά δεδομένα, στο ιστορικό των εισφορών τους, στην κατάσταση των αιτήσεων συνταξιοδότησης και σε σημαντικά έγγραφα. Συκεκριμένα, μπορούν να: Έχουν άμεση πρόσβαση στην ασφαλιστική τους ιστορία Ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την πορεία αιτήσεων και παροχών Εκδίδουν και εκτυπώνουν πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας Υποβάλλουν αιτήσεις για επιδόματα και παροχές με απλουστευμένες διαδικασίες Παρακολουθούν και εξοφλούν εισφορές ή ληξιπρόθεσμες οφειλές μέσω της πλατφόρμας IRIS Λαμβάνουν ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων και στοιχεία αναπηρίας Η εφαρμογή myEFKAmobile παρέχει όλες τις λειτουργίες του Dashboard σε κινητά τηλέφωνα και tablet, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στους χρήστες. Όπως αναφέρθηκε, η νέα πλατφόρμα αποτελεί έναν από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ, μαζί με την αναβάθμιση των ΚΕΠΑ, την ψηφιοποίηση του αρχειακού υλικού και την ανάπτυξη του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος που θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2026. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή επιλέγοντας το κατάλληλο link ανάλογα με τη συσκευή τους. Download myEFKA app για Android | iPhone
    1 point
  5. Μπορεί ο κίνδυνος φούσκας στις μεγάλες πόλεις του κόσμου να έχει υποχωρήσει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αλλά σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της UBS και τον δείκτη Global Real Estate Bubble που κατήρτησε για το 2025, διαπιστώνεται ότι το Ντουμπάι και η Μαδρίτη καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κίνδυνο φούσκας, ενώ υψηλός παραμένει ο κίνδυνος σε πόλεις όπως το Λος Άντζελες, η Γενεύη και το Άμστερνταμ. Ειδικότερα, η σύμφωνα με τη UBS το Μαϊάμι παρουσιάζει τον υψηλότερο κίνδυνο φούσκας στην αγορά ακινήτων, ακολουθούμενο από το Τόκιο και τη Ζυρίχη. Ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση κινδύνου όμως καταγράφεται στο Ντουμπάι και τη Μαδρίτη, με τις τιμές κατοικιών να παραμένουν υψηλές, δυσχεραίνοντας την πρόσβαση στην κατοικία. Σε γενικές γραμμές, όμως, η μελέτη της UBS, που αναλύει τις τιμές κατοικιών σε 21 μεγάλες πόλεις παγκοσμίως, καταγράφει σταθεροποίηση των παγκόσμιων τιμών κατοικιών κατά το τελευταίο έτος σε όρους προσαρμοσμένους στον πληθωρισμό, καθώς η δυσκολία στην απόκτηση κατοικίας επιβαρύνει τη ζήτηση. Σε μέτριο επίπεδο κινδύνου βρίσκονται πόλεις όπως η Σίδνεϊ, το Βανκούβερ, το Τορόντο, η Φρανκφούρτη και το Μόναχο. Αντίθετα, το Λονδίνο, το Παρίσι και το Μιλάνο παρουσιάζουν χαμηλό κίνδυνο φούσκας, όπως και το Χονγκ Κονγκ, η Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο και το Σάο Πάολο, με το τελευταίο να έχει τον χαμηλότερο κίνδυνο από όλες τις πόλεις που μελετήθηκαν. Ο Matthias Holzhey, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης από το UBS Global Wealth Management, επισημαίνει πως η ευφορία στις αγορές ακινήτων έχει αρχίσει να μειώνεται, με τον μέσο κίνδυνο φούσκας στις μεγάλες πόλεις να υποχωρεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Πόλεις που είχαν υψηλό κίνδυνο φούσκας το 2021, όπως η Φρανκφούρτη, το Παρίσι και το Βανκούβερ, έχουν δει σημαντική πτώση των πραγματικών τιμών κατά περίπου 20%, λόγω της αύξησης των επιτοκίων. Προβλήματα στην προσιτότητα και κίνδυνοι ρύθμισης Το Χονγκ Κονγκ καταγράφεται ως η λιγότερο προσιτή αγορά, όπου απαιτούνται περίπου 14 χρόνια εισοδήματος για την αγορά ενός διαμερίσματος 60 τ.μ. Αρκετές μεγάλες πόλεις όπως το Τόκιο, το Παρίσι και το Λονδίνο παρουσιάζουν υψηλές αναλογίες τιμής-εισοδήματος, ξεπερνώντας το 10, με τα διαθέσιμα προς αγορά σπίτια να γίνονται κατά μέσο όρο 30% μικρότερα σε σχέση με το 2021. Η UBS προειδοποιεί επίσης ότι η αύξηση των τιμών σε συνδυασμό με την αδυναμία πρόσβασης των πολιτών στην κατοικία συχνά οδηγεί σε αυστηρότερους κανονισμούς, όπως επιβολή νέων φόρων, απαγορεύσεις αγοράς και μέτρα ελέγχου ενοικίων, που μειώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον σε αγορές όπως το Βανκούβερ, η Σίδνεϊ, το Άμστερνταμ και η Νέα Υόρκη. Ενδείξεις ανά περιοχή Μαϊάμι: Παρά την επιβράδυνση της ανόδου των τιμών τους τελευταίους μήνες, η διεθνής ζήτηση, ιδιαίτερα από τη Λατινική Αμερική, παραμένει ισχυρή, ειδικά για πολυτελή ακίνητα κοντά στη θάλασσα. Τόκιο: Οι τιμές κατοικιών είναι 35% υψηλότερες σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια, με τον πληθυσμό να αυξάνεται κυρίως μέσω μετανάστευσης και τη ζήτηση για επενδύσεις ακινήτων να αυξάνεται. Ζυρίχη: Οι τιμές κατοικιών έχουν αυξηθεί κατά 60% σε μία δεκαετία, με τη ζήτηση να μετατοπίζεται προς τα προάστια λόγω υψηλών τιμών. Ντουμπάι: Με αύξηση τιμών κατά 50% την τελευταία πενταετία και συνεχείς πιέσεις στην προσφορά, το Ντουμπάι αντιμετωπίζει υψηλό κίνδυνο φούσκας, ενώ ο πληθυσμός αυξήθηκε κατά 15% από το 2020. Λονδίνο: Παρά την ανάκαμψη στη ζήτηση από ξένους επενδυτές, ο κίνδυνος φούσκας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, με τις τιμές κατοικιών να είναι ακόμη περίπου 20% κάτω από τα υψηλά του 2016. Φρανκφούρτη: Η αγορά κατοικίας δείχνει σημάδια σταθεροποίησης, με τον κίνδυνο φούσκας να υποχωρεί σε μέτρια επίπεδα, καθώς η ζήτηση στηρίζεται από τον ισχυρό χρηματοοικονομικό τομέα.
    1 point
  6. Μια από τις πιο «διψασμένες» ηπείρους στον κόσμο για την κατανάλωση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας παραμένει η Ευρώπη με τις διαφορές, ωστόσο, ανάμεσα στους πρωτοπόρους και στους ουραγούς να γίνονται όλο και πιο έντονες. Η νέα δημόσια ανάλυση της Tefficient, που βασίζεται σε στοιχεία 116 παρόχων από όλο τον κόσμο για το 2024 και το πρώτο εξάμηνο του 2025, αποκαλύπτει μια εικόνα αντιθέσεων: εντυπωσιακή αύξηση χρήσης και εσόδων στις σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες, στασιμότητα ή ακόμη και πτώση σε μεγάλες δυτικοευρωπαϊκές αγορές, αλλά και πλήρη κυριαρχία των χωρών του Κόλπου σε παγκόσμιο επίπεδο. Αύξηση της χρήσης data και των εσόδων στις σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες-Στασιμότητα σε μεγάλες δυτικοευρωπαϊκές αγορές Το 2024, το 94% των παρόχων είδε αύξηση στη χρήση δεδομένων ανά συνδρομή, ενώ 69% μετέτρεψε αυτή την άνοδο σε υψηλότερα έσοδα ανά χρήστη (ARPU). Η εικόνα παρέμεινε παρόμοια και στο πρώτο εξάμηνο του 2025, με το 93% των παρόχων να καταγράφει αύξηση χρήσης και το 68% να μεταφράζει την τάση αυτή σε έσοδα. Ωστόσο, η μέση επίδοση εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2022, δείχνοντας ότι η περίοδος εκρηκτικής ανάπτυξης έχει παρέλθει. Η Φινλανδία και οι βαλτικές χώρες εξακολουθούν να ηγούνται. Στον αντίποδα, μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία και η Πορτογαλία καταγράφουν από τα χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης στην ήπειρο. Η διαφορά εξηγείται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτατη ανάπτυξη 5G στη Βόρεια Ευρώπη: στη Φινλανδία, η κάλυψη 5G άγγιξε το 100% του πληθυσμού στα τέλη του 2024, ενώ το 86% των συνδρομητών διαθέτει απεριόριστα πακέτα. Αυτό εξηγεί γιατί οι χρήστες φινλανδικών και βαλτικών δικτύων καταναλώνουν δεδομένα με άνεση, χωρίς τον περιορισμό ορίων. Η μάχη του ARPU Η μεγάλη πρόκληση για τους ευρωπαϊκούς παρόχους είναι η μετατροπή της αυξημένης κατανάλωσης σε περισσότερα έσοδα – το λεγόμενο μοντέλο «more for more». Οι φινλανδικές εταιρείες έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν τα απεριόριστα πακέτα με διαβαθμίσεις ταχύτητας, αυξάνοντας παράλληλα και το ARPU. Στη Λιθουανία, Telia και Bite πέτυχαν διπλό κέρδος: τόσο άνοδο στη χρήση όσο και στα έσοδα ανά χρήστη. Ωστόσο, τα στοιχεία για το έσοδο ανά gigabyte δείχνουν τεράστιες αποκλίσεις: στη Γερμανία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο φτάνει έως τα €2,8 ανά GB, ενώ στη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Φινλανδία υποχωρεί κάτω από το €1. Η VodafoneZiggo και η Orange Πολωνίας κατάφεραν να αυξήσουν την τιμή ανά GB, σε αντίθεση με τη γενική ευρωπαϊκή τάση. Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Αν η Ευρώπη είναι διαιρεμένη, η Μέση Ανατολή κυριαρχεί χωρίς αντίπαλο. Η Zain Kuwait οδηγεί παγκοσμίως με 74,8GB ανά SIM τον μήνα, χάρη σε καθολική κάλυψη 5G και πακέτα με όρια 2TB ή και απεριόριστα. Η Zain Σαουδικής Αραβίας ακολουθεί με 67,4GB, ενώ η Ooredoo Kuwait συμπληρώνει το βάθρο με 58,7GB. Στην Αφρική, η εικόνα είναι πιο υποτονική. Η MTN Γκάνας και η MTN Νιγηρίας βρίσκονται στη μέση της παγκόσμιας κατάταξης, αλλά πολλές θυγατρικές του ομίλου στην υποσαχάρια Αφρική παραμένουν στις τελευταίες θέσεις, με μέση χρήση λίγων GB τον μήνα. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι σε αγορές με έντονο πληθωρισμό, όπως η Τουρκία, οι πάροχοι κατάφεραν να αυξήσουν το έσοδο ανά GB περισσότερο από τον πληθωρισμό, δείχνοντας «pricing power» παρά τις πιέσεις στους καταναλωτές.
    1 point
  7. Με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθήσαμε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού στην ομιλία του στη ΔΕΘ σχετικά με τις Υ.ΔΟΜ. και όπως είναι λογικό οφείλουμε να πάρουμε θέση και κυρίως να προετοιμαστούμε συλλογικά για τις εξελίξεις της επόμενης περιόδου. Οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι όλη αυτή την περίοδο, απουσιάζει οποιοσδήποτε διάλογος με την Ομοσπονδία μας παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας προς όλους τους εμπλεκόμενους (ειδικά τα συναρμόδια Υπουργεία, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας). Η εν κρυπτώ συζήτηση με κάποιους πρόθυμους συνομιλητές, ερήμην των εργαζομένων και των φορέων τους δείχνει τόσο την απαξία προς τους εργαζόμενους, όσο και την πρόθεση να εμφανίσει έτοιμες και προαποφασισμένες «λύσεις» που μάλλον θα έχουν την τύχη όλων των μέχρι σήμερα ψευδεπίγραφων μεταρρυθμίσεων (βλ. Καλλικράτη κλπ). Η συστηματική προσπάθεια συσχετισμού των ΥΔΟΜ με τη διαφθορά δεν είναι ατυχής, αλλά στοχευμένη και προσβλητική για εκατοντάδες συναδέλφους μας που κάνουν τη δουλειά τους με αξιοπρέπεια και καθαρότητα. Οι περιπτώσεις διαφθοράς είναι απόλυτα καταδικαστέες, η πολιτεία οφείλει να τις αντιμετωπίσει και η Δικαιοσύνη να πράξει το καθήκον της. Παράλληλα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την πολυνομία, την απουσία κωδικοποίησης νομοθεσίας, την κακή νομοθέτηση και την ακύρωση Νόμων από το ΣτΕ, τις φωτογραφικές ρυθμίσεις, τις συνεχείς τροποποιήσεις του ΝΟΚ (48 από το 2012, ενώ ο Ν.4497/17 έχει 55 τροποποιήσεις!), τις προτεραιότητες αιρετών και πολιτικού συστήματος και τέλος την τεράστια κερδοσκοπική πίεση πάνω στο Περιβάλλον. Εξάλλου θα πρέπει να μην ξεχνάμε τη λαϊκή ρήση: «στο σπίτι του κρεμασμένου για σκοινί δεν μιλάμε», αφού η μπόχα των σκανδάλων και της διαφθοράς του συστήματος διαπλοκής έχει ξεχειλίσει. Επιπλέον, δε γνωρίζουμε αν το «λάθος» του Πρωθυπουργού να αναφερθεί στην «Κτηματολόγιο Α.Ε.» ήταν τυχαίο, ενώ ήδη με τον Ν. 4512/2018 συστάθηκε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο», το οποίο αρχικά εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στη συνέχεια μέχρι σήμερα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Βάσιμα φοβόμαστε ότι στο βάθος του μυαλού πολλών βρίσκεται η σκέψη πλήρους ιδιωτικοποίησης των διαδικασιών και προώθησης ιδίων συμφερόντων, με το πρόσχημα της «απλοποίησης» των διαδικασιών και της «ευελιξίας». Στόχος τους είναι η μείωση έως εξαφάνιση του Δημόσιου ελέγχου πάνω στο Δομημένο Περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται από γεγονότα όπως στο Ελληνικό όπου οργιάζουν τα ισχυρότατα κερδοσκοπικά συμφέροντα του κατασκευαστικού και τουριστικού τομέα. Το ίδιο συμβαίνει και στο Σαρακήνικο, καθώς επίσης και στον Ασπρόπυργο με τις ατελείωτες αποθήκες των logistics. Συνέπεια των παραπάνω είναι η τραγική υποβάθμιση του φυσικού και δομημένου Περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση του κοινωνικού, οικονομικού και πολιτιστικού γίγνεσθαι. Προφανώς δεν εντοπίσαμε πουθενά στις αρμοδιότητες του Κτηματολογίου οποιαδήποτε αναφορά σε περιβαλλοντικά ή πολεοδομικά ζητήματα. Η αποστολή του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι σπουδαία, επείγουσα και κρίσιμη (ολοκλήρωση της κτηματογράφησης). Χρειάζεται ολόπλευρη στήριξη με μέσα και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό. Όπως απόλυτα τεκμηριωμένα αναφέραμε σε προηγούμενη επιστολή μας προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με τα μεγάλα προβλήματα στις Ψηφιακές Λειτουργίες του Ελληνικού Κτηματολογίου: ο υφιστάμενος Μηχανογραφικός εξοπλισμός είναι παρωχημένος, οι πιέσεις στο προσωπικού, οδηγούν σε παραιτήσεις έμπειρου δυναμικού επιστημόνων και « επιχειρούνται παρεμβάσεις στην ψηφιακή υποδομή του Ν.Π.Δ.Δ. αποσπασματικά σχεδιασμένες, χωρίς συντονισμό, χωρίς συνολική μελέτη και καταγραφή μεθοδολογίας». Μας ανησυχεί επίσης ιδιαίτερα η εξαφάνιση από τη συζήτηση ο έλεγχος των αυθαιρέτων κατασκευών και οι Πολεοδομικές εφαρμογές. Οι αρμοδιότητες αυτές των ΥΔΟΜ είναι κρίσιμες, αλλά φαίνεται ότι μπροστά στην προτεραιοποίηση της έκδοσης αδειών από τα κατασκευαστικά συμφέροντα, υποβαθμίζονται. Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος πλήρους διάλυσης των ΥΔΟΜ, μέσω κατακερματισμού των 3 λειτουργιών (έκδοση αδειών, επικίνδυνες και αυθαίρετες κατασκευές, πολεοδομικές εφαρμογές) σε 3 διαφορετικούς φορείς (στο Κτηματολόγιο οι άδειες σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, στο ΥΠΕΝ τα αυθαίρετα, σύμφωνα με το Ν.5151/2024, στους Δήμους οι Πολεοδομικές Εφαρμογές). Αντίστοιχα άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα αρχεία. Στις σήμερα υποστελεχωμένες ΥΔΟΜ είναι απόλυτα συνηθισμένο, οι Μηχανικοί να εκτελούν παράλληλα καθήκοντα σε 2 από αυτά τα Τμήματα. Στα τμήματα που σήμερα υπηρετούν οι συνάδελφοι υπάρχει η αναγκαία συνεργασία. Ο κατακερματισμός τους θα αποβεί ανεδαφικός και καταστροφικός. Τέλος, δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να μην επιτρέψουμε διαδικασίες μεταφοράς ανεδαφικές και μάλιστα που δε θα έχουν τη συναίνεση των ίδιων των Υπαλλήλων που υπηρετούν στις ΥΔΟΜ. Οι συνάδελφοι έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί πολλαπλά από τις διαδοχικές αποτυχημένες μεταφορές (επαγγελματικά, κοινωνικά, μισθολογικά) για να γίνουν ξανά μπαλάκι, μεταξύ Αιρετών και άλλων φορέων. Για τα υπόλοιπα θέματα παραπέμπουμε σε πρόσφατη ανακοίνωση μας αλλά και στην πρόσφατη Ημερίδα μας για το θέμα των ΥΔΟΜ με τίτλο: «Υπηρεσίες Δόμησης: Πως φτάσαμε ως εδώ – Τι πρέπει να γίνει». Υπενθυμίζουμε προς όλους ότι οι Πολεοδομίες, ως θεσμός του ελληνικού κράτους, φέρουν έναν ουσιαστικό συνταγματικό ρόλο, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος, δηλαδή την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος μέσω ορθολογικού χωροταξικού σχεδιασμού και ελέγχου της δόμησης έχοντας την υποχρέωση να εξασφαλίζουν βιώσιμη ανάπτυξη, ισορροπία μεταξύ οικονομικών συμφερόντων και περιβαλλοντικής διαφύλαξης, καθώς και να αποτρέπουν τις αυθαιρεσίες που υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον. Κάθε προσπάθεια διάλυσης και υποβάθμισης τους, θα μας βρει απέναντι. Η Ομοσπονδία μας σε συνδυασμό με τις διεκδικήσεις μας για τα μισθολογικά μας θέματα, την ανάγκη προσλήψεων, την κατάργηση του νέου Πειθαρχικού, αλλά και το μέλλον των ΥΔΟΜ, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις στα τέλη Οκτώβρη με τη γνωστή μορφή, ώστε να στείλει παντού το μήνυμα ότι χωρίς αναβάθμιση των Υπηρεσιών και των Μηχανικών, δεν υπάρχει ούτε προστασία του Περιβάλλοντος, ούτε αναπτυξιακή διαδικασία.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.