Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όρια γηπέδων/αγροτεμαχίων με αγροτικό δρόμο


Recommended Posts

Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Θα ήθελα να θέσω ένα θέμα προς συζήτηση που αφορά γήπεδα με πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο. Όπως ξέρουμε, οι αγροτικοί δρόμοι είναι μια πονεμένη ιστορία που ο ορισμός τους πάει πίσω στο 1923 και επειδή οι αγροτικοί δρόμοι δημιουργούνται χωρίς σχεδιασμό, έχουν αυθαίρετο πλάτος, σε κάποια σημεία 5μ σε άλλα 2,5μ ανάλογα με το που τοποθετεί ο κάθε ιδιοκτήτης την περίφραξή του.

 

Όταν λοιπόν καλείσαι να κάνεις τοπογραφικό υπάρχουν περιπτώσεις όπου

1) Υπάρχουν συμβόλαια (που μπορεί να συνοδεύονται από παλαιότερο τοπογραφικό) ή όχι

2) που το όριο με το δρόμο είναι υπολοποιημένο ή μη

3) που ο ιδιοκτήτης γνωρίζει τα όρια του με το δρόμο

4) σε άλλες αφήνει τον μηχανικό να κρίνει που είναι τα όρια με το δρόμο

5) ο απέναντι τα έχει υλοποιήσει ή όχι

6) και πολλές άλλες υποπεριπτώσεις των παραπάνω.

 

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος παραθέτω μια περίπτωση που μου έτυχε:

Πελάτης με γήπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο με πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο (μη αναγνωρισμένο) με συμβόλαιο και τοπογραφικό που το συνοδεύει. Ο ιδιοκτήτης του γηπέδου στην απέναντι μεριά του δρόμου έχει τοποθετήσει περίφραξη στο πρόσωπο με το δρόμο. Θέλει λοιπόν ο πελάτης μου να τοποθετήσει κ εκείνος περίφραξη. Όμως σύμφωνα με το τοπογραφικό του συμβολαίου αλλού το πλάτος του δρόμου θα βγει 6,5μ και αλλού 3μ! τι δρόμος θα είναι αυτός?!! Εκεί λοιπόν τι κάνεις? αφήνεις σταθερό πλάτος 5μ από την περίφραξη του απέναντι? και το συμβόλαιο? Επίσης αν τίθεται και θέμα αρτιότητας περιπλέκονται τα πράγματα ακόμα περισσότερο.

 

Μπορεί να ψάχνω ψύλλους στ' άχυρα αλλά αυτές οι περιπτώσεις τυχαίνουν ουκ ολίγες φορές. Οπότε η πείρα των παλαιότερων θα με βοηθούσε πολύ να ξεμπλέξω κάποια πράγματα από το μυαλό μου.

 

Ευχαριστώ

 

Link to comment
Share on other sites

Κανένας αγροτικός δρόμος ακόμα και να αναφέρεται σε συμβόλαια του '23, δεν διατηρεί σταθερό πλάτος. Τουλάχιστο εγώ δεν έχω εντοπίσει κανέναν. Ειδικά αυτοί των οποίων το σχήμα έχει παγιωθεί από την εποχή που τα προϊόντα μεταφέρονταν με όνους και τα όρια είχαν υλοποιηθεί με ξερολιθιές!. Κι επειδή δε μιλάμε για ρυμοτομικό σχέδιο, ούτε για αναδασμό ή διανομή με οδούς σταθερού πλάτους... το όριο του γηπέδου που μετράς είναι εκεί που φαίνεται να τελειώνει το χωράφι. Αν εκεί σχηματίζεται "λαιμός" με πλάτος 3,5μ .... ε τί να γίνει!! ΕΚΕΙ είναι το όριο.

Θέλω δηλαδή να σου πω ότι δεν θα δημιουργήσεις εσύ πλάτος οδού 5μ. για λόγους κυκλοφοριακής σύνδεσης.

Link to comment
Share on other sites

σ'ευχαριστώ GRTOPO, οπότε πέρνουμε τα όρια στη άκρη του δρόμου.

Αν στο τοπογραφικό του συμβολαίου έχουν μπεί τα όρια 1μ από το δρόμο? μπορεί να μπεί η περίφταξη στον δρόμο ή πρέπει να τηρηθούν τα όρια του συμβολαίου?

 

ευχαριστώ και πάλι

 

Link to comment
Share on other sites

Στις παραπάνω περιπτώσεις, αν ο δρόμος είναι σε όρυγμα ή σε επίχωμα; Τι κάνουμε; Πιστέυω ότι το όριο του χωραφιού (κατά την κρίση του μηχανικού είναι στην πλευρά του χωραφιού (φρύδί ή πόδι του πρανούς αντίστοιχα). Αλλά συνήθως οι ιδιοκτήτες ισχυρίζονται τα αντίθετα...

Link to comment
Share on other sites

Σωστά τα λες, άσχετα με το τι υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες, εκτός αν ο δρόμος διανοίχθηκε παράνομα.

Link to comment
Share on other sites

συνάδελφοι

οι αγροτικοί δρόμοι είτε φαίνονται στα διαγράμματα διανομών, είτε αφέθηκαν απο τους ιδιοκτήτες εκεί που δεν υπάρχουν διανομές και αναδασμοί

άρα ή εφαρμόζουμε τα διαγράμμτα ή εκτιμάμε ένα πλάτος καταγράφοντας υφιστάμενα πλάτη εκεί που δεν υπάρχουν προστριβές τουλάχιστον προς το παρόν ή αναζητάμε α/φ για φωτοερμηνεία και πιθανόν φωτογραμμετρική απόδοση

τα ξαναλέμε

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Συνάδελφοι θα ήθελα τη βοήθειά σας.

 

Έχω ένα εκτος σχεδίου αγροτεμάχιο, το οποίο συνορεύει νότια με Δημοτική Οδό (έτσι είναι χαρακτηρισμένη), η οποία ενώνει δύο οικισμούς και βόρεια με αγροτική οδό.

Το αγροτεμάχιο είναι έντονα κατωφερικό στη διεύθυνση νότος προς βορρά και κατ' αυτόν τον τρόπο και στις δύο επίμαχες πλευρές του, που συνορεύει με τους προγραφόμενους δρόμους δημιουργείται πρανές.

Όριο απαλλοτριώσης δεν υφίσταται.

Όσον αφορά τη νότια πλευρά, έδωσα όλο το πρανές στη Δημοτική Οδό, σαν να είχα δηλαδή Επαρχιακή οδό (όριο αγροτεμαχίου σε πόδα πρανούς),

ενώ όσον αφορά τη βόρεια πλευρά, έδωσα όλη την επιφάνεια του πρανούς στο αγροτεμάχιό μου (όριο αγροτεμαχίου πάλι σε πόδα πρανούς).

Και στις δύο περιπτώσεις θεωρώ ότι έπραξα σωστά,

στη μεν πρώτη διότι υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία,

στη δε δεύτερη γιατί νομίζω ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία και έτσι ο κάθε μηχανικός μπορεί να κρίνει κατά το δοκούν και για αυτό κι εγώ θελησα να αυξήσω την επιφάνεια του αγροτεμαχίου μου.

 

Θεωρεί κάποιος ότι έχω κάνει κάτι λάθος στη συγκεκριμένη περίπτωση?

Οι αμφιβολίες μου αφορούν κυρίως την περίπτωση της αγροτικής οδού, αλλά νομίζω ότι πράγματι δεν υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία που να σου υπαγορεύει τι να κάνεις, όπως π.χ. συμβαίνει με Εθνικές, Επαρχιακές ή Δημοτικές Οδούς.

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει νομική υπόσταση για τους αγρ. δρόμους. Είναι διαβάσεις προς διευκόλυνση μεταφοράς προϊόντων και εργαλείων από και προς τους αγρούς. Είναι άτυπη η δημιουργία τους. Πρώτο-δημιουργήθηκαν αφού κάποτε σιωπηρώς παρεχωρήθησαν ατύπως, λωρίδες γης με την συναίνεση των όμορων ιδιοκτητών. Η διάνοιξή τους δεν έχει επίσημο χαρακτήρα.

Αποκτούν οι δρόμοι αυτοί ''επίσημο'' χαρακτήρα όταν συμπεριληφθούν εντός μιας επέκτασης ενός σχεδίου πόλης, οπότε αυτόματα γίνονται δημοτικοί πλέον, ή εφ' όσον βρίσκονται εκτός σχεδίου με την ''πρόκληση'' δικαστικής απόφασης, ότι δλδ ο δρόμος αυτός υφίσταται εκεί από αμνημονεύτων χρόνων (25τία) κι επομένως κατέστη κοινόχρηστος.

Έχουμε ξαναγράψει γι αυτό το θέμα και μια έρευνα στο φόρουμ θα σας δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.