Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πού πρέπει να ανήκουν οι Πολεοδομίες;


JTB

Πού προτιμάτε να ανήκουν οι Πολεοδομίες και γενικά ο έ  

813 μέλη ψήφισαν

  1. 1. Πού προτιμάτε να ανήκουν οι Πολεοδομίες και γενικά ο έ

    • Στο ΥΠΕΚΑ όπως παλιά
      174
    • Στις Νομαρχίες όπως τώρα
      98
    • Στους Δήμους όπως με τον Καλλικράτη
      227
    • Στους Δήμους αλλά αυτοψίες από ιδιωτικές εταιρίες.
      244
    • Αλλο ή συνδιασμός των παραπάνω
      70


Recommended Posts

Πές τα δικέ μου γιατί εδώ έχει επικρατήσει η στρεβλή αντίληψη ότι αν τελειώσεις μηχανικός τότε η κοινωνία είναι αναγκασμένη να σε ταίζει ή να σε διορίζει στο δημόσιο.

Link to comment
Share on other sites

μελετες μπορει να κανει και ο κυρ μητσος, και υπογραφη δεν χρειαζεται απο κανεναν για "μελετη χωρου". Καταρχην το 50-60% των αδειων ειναι προσθηκες μικρες. μονοι τους τα κανουν και τα σκεφτονται οι περισσοτεροι.

 

γιαυτο εγραψα και γραφω συνεχεια οτι ειμαστε πολλοι και εκει ειναι μια βασικη ριζα του κακου. οι δουλειες που "θα επρεπε να κανουμε" ειναι λιγες για να ζησουμε ολοι, και ετσι ασχολουμαστε οχι μονο με πραγματα που δεν θα επρεπε, αλλα θεωρουμε συνεχως οτι πρεπει να απαγορευσουμε και σε αλλους (πχ διακοσμητες, απο τει, ερασιτεχνες κλπ) να ασχολουνται με τα "δικα μας". βαλτε στον αχταρμα και το μπερδεμα των "δικαιωματων" μεταξυ ΠΜ, ΑΜ, ΤΜ και οποιος θελει καταλαβαινει. μοναδικα πραγματα συμβαινουν εδω περα.

Link to comment
Share on other sites

μελετες μπορει να κανει και ο κυρ μητσος, και υπογραφη δεν χρειαζεται απο κανεναν για "μελετη χωρου". Καταρχην το 50-60% των αδειων ειναι προσθηκες μικρες. μονοι τους τα κανουν και τα σκεφτονται οι περισσοτεροι.

 

γιαυτο εγραψα και γραφω συνεχεια οτι ειμαστε πολλοι και εκει ειναι μια βασικη ριζα του κακου. οι δουλειες που "θα επρεπε να κανουμε" ειναι λιγες για να ζησουμε ολοι, και ετσι ασχολουμαστε οχι μονο με πραγματα που δεν θα επρεπε, αλλα θεωρουμε συνεχως οτι πρεπει να απαγορευσουμε και σε αλλους (πχ διακοσμητες, απο τει, ερασιτεχνες κλπ) να ασχολουνται με τα "δικα μας". βαλτε στον αχταρμα και το μπερδεμα των "δικαιωματων" μεταξυ ΠΜ, ΑΜ, ΤΜ και οποιος θελει καταλαβαινει. μοναδικα πραγματα συμβαινουν εδω περα.

 

+10000 και το μισό σύμπαν μαζί !!!

Link to comment
Share on other sites

Πολύτιμη καταγραφή εμπειριών, ευχαριστούμε...howard_roark

Η μόνη μου ένσταση είναι το ζήτημα του να καταθέτει φάκελο ο καθένας...

Μου θυμίζει τη πρόσφατη (2-3 χρόνια) ξεφτίλα των τραγουδιστών, που τους νομίζουμε ότι κάποιοι είναι και τελικά μέσα από λίγα ριάλιτι βλέπουμε ότι υπάρχουν δεκάδες άλλοι στην αφάνεια και πιθανώς καλύτεροι... Η διαφορά είναι ότι δεν μιλάμε για φωνή αλλά γνώση που αποκτιέται με σπουδές... Αλλιώς αν είναι έτσι, πραγματικά να σκίσουμε όλοι ότι πτυχίο έχουμε και να κάνουμε δουλειά έτσι από hobby...

Link to comment
Share on other sites

ΚΑΝΑ

δεν μπορώ να αντιληφθώ ποιά προδιαγραφη είναι περιττή

ο κτιριοδομικός, η πυρασφάλεια .....

εκτός αν πας ένα βασικό ΔΚ και μετά παρελάσουν από το έργο

πιστοποιητές ΓΟΚ Α ευρώ/τμ

πιστοποιητές Κτιριοδομικού Β ευρώ/τμ

πιστοποιητές Πυρασφάλειας Γ ευρώ/τμ

κλπ

 

howard_roark

το αγγλικό σύστημα προαφανώς και είναι άθλιο

από τη στιγμή που η μελέτη είναι προεραιτική και επιτρέπεται στον καθένα να την κάνει

το μόνο δε που σώζει τους εκεί μηχανικούς είναι πως οι αποικιοκράτες αναλαμβάνουν πολλά έργα στο εξωτερικό

και μπορούν να διατηρούν το σύστημα

 

πόσο χρόνο παίρνει η ολοκλήρωση μιας μονοκατοικίας κατοικίας;

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι,

Το θέμα δεν είναι που και πως θέλουμε να ασκείται η αρμοδιότητα εφαρμογής των πολεοδομικών εφαρμογών, αλλά το υφιστάμενο πλαίσιο που αφορά στο χωροταξικό και τον πολεοδομικό σχεδιασμό. Όπως γνωρίζουμε, αυτοί ανήκουν στο Κράτος, με βάση το Σύνταγμα, και εκείνο που παίζει κάθε φορά είναι το όργανο που εφαρμόζει τους σχεδιασμούς αυτούς. Όταν έγινε η επανάσταση, επί Μάνου, της μεταφοράς των πολεοδομικών εφαρμογών στους δήμους, ξεσηκώθηκε το σύμπαν, όπως άλλωστε και με την πρωτοβουλία του για τους πεζόδρομους (πρώτος η Βουκουρεστίου, θυμίζω). Πέρασαν 30 χρόνια από τότε και οι (λίγες, είναι αλήθεια) δημοτικές πολεοδομίες, με τα λάθη και τις υπερβάσεις, μερικές φορές, στέριωσαν ως θεσμός. Το γεγονός ότι μεταφέρονται τώρα οι αρμοδιότητες σε όλους τους (νέους) δήμους δεν είναι, κατ΄αρχήν, κακό και υπάρχει αρκετή εμπειρία για να ξεκινήσουν σωστά οι νέες υπηρεσίες.

 

Πιστεύω ότι αυτό το βήμα είναι μια θετική εξέλιξη στην υπόθεση των πολεοδομικών εφαρμογών. Το πρόβλημα εξακολουθεί να παραμένει και λέγεται χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός. Πέρα από το γεγονός ότι, με τις αποφάσεις του ΣτΕ στο θέμα των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΚΑ έχει καταντήσει ένα χωνί, στο οποίο μαζεύονται ΟΛΕΣ οι πολεοδομικές επεμβάσεις σε κάθε γωνιά της χώρας, φαντάζεται κανείς τι έχει να γίνει από 1.1.2011 με τις πολεοδομικές αρμοδιότητες του εκλεγμένου πλέον (και όχι κρατικού) Περιφερειάρχη; Εκεί εστιάζεται, για μένα, το πρόβλημα και εάν δεν τροποποιηθεί το Σύνταγμα, στο θέμα αυτό, ή δεν αλλάξει τακτική το ΣτΕ (που δεν το βλέπω) θα παραμείνει μετέωρο το θέμα και θα βασανιζόμαστε όλοι (πολίτες και μηχανικοί) με την απαράδεκτη αυτή κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

myri, ενας αρχιτεκτονας και ενας πολιτικος μηχανικος στην αγγλια κανουν πραγματα πολυ πιο ενδιαφεροντα απο αυτα που κανει ενας μηχανικος στην ελλαδα.

 

αν νομιζετε οτι η δουλεια του μηχανικου ειναι να περναει την ωρα του στην πολεοδομια, εχετε μπερδεψει πολυ βασικα πραγματα κατα τη γνωμη μου. αν εξαντλειτε η κουβεντα στο τι "επιτρεπεται" και τι "επιβαλετε", εγω δεν εχω να προσθεσω τιποτα.

 

το δομημενο περιβαλλον τους δε, ειδικα το δημοσιο, ειναι σιγουρα ομορφοτερο απο το ελληνικο.

 

επισης δεν κατανοω το περι αποικιοκρατιας σχολιο. δεν αφορα το 99% των αγγλων μηχανικων. το συστημα κρατιεται γιατι δουλευει, ειναι ολοι ικανοποιημενοι και οσο και αν επιμενεις να το αγνοεις, σου ξαναλεω οτι οι μηχανικοι στην αγγλια εχουν πολυ μεγαλυτερα εισοδηματα απο οτι στην ελλαδα. για το συμφερον των μηχανικων δεν μιλαμε? πληρωνουν λιγοτερη εφορια, αμοιβονται περισσοτερο, και το αποτελεσμα της εργασιας τους ειναι παραδεκτο απο την κοινωνια και ενδιαφερον για αυτους.

 

εσενα το προβλημα σου ειναι τι επιβαλει το κρατος στους πολιτες σαν υποχρεωτικο? εδω σου ειπα οτι γινονται χιλιοι ελεγχοι απο το κρατος. το οτι γιναμε μηχανικοι δεν σημαινει οτι πιασαμε τους ορχεις του καρδιναλιου, και κανεις δεν μας χρωσταει τιποτα. πρεπει να κανουμε τη δουλεια μας. τη δουλεια μας ομως, ουτε δουλεια αλλουνου, ουτε δουλεια αλλα αντι αλλων. το αποτελεσμα στην ελλαδα σε αμοιβη/κοινωνια/στατους/ποιοτητα/εκτιμηση για το εργο μας, ειναι για μενα η επιβεβαιωση οτι για παραδειγμα το "αγγλικο συστημα" ειναι απειρως καλυτερο απο το "ελληνικο συστημα" που νομιζω κι εσυ κατακρινεις.

Link to comment
Share on other sites

Οπου και να ανήκουν το ίδιο είναι. Το ζητούμενο είναι η εξυπηρέτηση και ο σωστός έλεγχος.

+1908

 

Πρειπει να ανοικουν σε εμενα! ναι ναι!!!

 

ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

 

σημασια εχει ποια ειναι η διαδικασια, οχι που ανηκουν. κοψτε την επαφη ελεγκτη-μηχανικου, καντε την υποβολη ηλεκτρονικη, απλοποιηστε τη διαδικασια εκδοσης αδειας, καντε την διαδικασια κατασκευης οσο δυσκολη και πολυπλοκη απαιτειται για την διασφαλιση της ποιοτητας, προβλεψτε συνεχεις ελεγχους με εξωφρενικα προστιμα για λαδιαρηδες υπαλληλους ή πονηριδηδες ιδιωτες, μεταφερετε την ευθυνη σε αυτον που κατασκευαζει, βαλτε την εννοια της συμβασης στη δουλεια μας, και μετα αν ανηκει στο δημο ή στο υπεκα δεν ενδιαφερει κανεναν, ειναι η αποψη μου.

 

Ναι !!!!

 

'Οταν θέλεις μια και δυο μέρες για να βγάλεις τις αμοιβές και τις κρατήσεις για μια άδεια (και με τον κίνδυνο να ελοχεύει πάντα να βρεθείς εκτεθειμένος), όταν πρέπει να κάνεις αγχώδεις και συνεχείς καταδύσεις στά άδυτα του ΓΟΚ, των εγκυκλίων, των υπουργικών και του ΣΤΕ αποφάσεων, και όλα τα άλλα τα κω####ρτα που είναι διάσπαρτα στο σύμπαν και σε βομβαρδίζουν σαν τα αστροπελέκια, και με τον μόνιμο φόβο της διαφορετικής ερμηνείας από τον κάθε ελεγκτή που δεν έχει άλλωστε και ξεκάθαρες προδιαγραφές ελέγχου ούτε και κίνητρα για να αποδόσει, έ...τότε τι σκ### μελέτη να κάνεις και σε ποιά πολεοδομία να την πας. 'Εχει σημασία? Σε έχει φάει το σύστημα.

Είσαι περαιωμένος από χέρι!

 

επίκαιρος.

ps: πάρε και ανάσες.....δεν είχα που να κόψω την πρόταση !!!:mrgreen:

 

Για τα ίδια κτίρια δεν πρέπει να απαιτούνται οι μελέτες εγκ/σεων, χρονικού προγ/μού, τευχών δημ/σης. Η στατική μελέτη θα είναι μόνο ο ξυλότυπος, το τεύχος των στατικών θα κατατίθεται στην ενορία της εκκλησίας που βρίσκεται το κτίριο γιατί εκεί έχει περισσότερες πιθανότητες να διαβαστεί λόγω κεκτιμένης ταχύτητας....διαβάζοντας όλα τα άλλα....ποτέ δεν ξέρεις!

 

ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

 

ΚΛΑΙΩ !!!!

 

Συμφωνώ με howard_roark με τα μπούνια !!!

Link to comment
Share on other sites

myri, ενας αρχιτεκτονας και ενας πολιτικος μηχανικος στην αγγλια κανουν πραγματα πολυ πιο ενδιαφεροντα απο αυτα που κανει ενας μηχανικος στην ελλαδα. ....

επισης δεν κατανοω το περι αποικιοκρατιας σχολιο. δεν αφορα το 99% των αγγλων μηχανικων. το συστημα κρατιεται γιατι δουλευει, ειναι ολοι ικανοποιημενοι και οσο και αν επιμενεις να το αγνοεις, σου ξαναλεω οτι οι μηχανικοι στην αγγλια εχουν πολυ μεγαλυτερα εισοδηματα απο οτι στην ελλαδα. για το συμφερον των μηχανικων δεν μιλαμε? πληρωνουν λιγοτερη εφορια, αμοιβονται περισσοτερο, και το αποτελεσμα της εργασιας τους ειναι παραδεκτο απο την κοινωνια και ενδιαφερον για αυτους..

Τώρα δηλαδή θες να μας πείσεις πως αν εφαρμόσουμε τα της Αγγλίας ... την επόμενη μέρα θα είναι όλα ανθηρά.

Θα καταργήσουμε τις υποχρεωτικές μελέτες και ξαφνικά .... οι μηχανικοί θα προσληφθούν σε εταιρίες, θα πληρώνουν λιγότερη εφορία και θα αμείβονται περισσότερο;;;;;

Μόνο αν σε 15 χρόνια προσληφθούν σε Αγγλική εταιρία μπορεί να συμβεί αυτό ;)

Εδώ λοιπόν αρχίζει να κολλά η λέξη αποικιοκρατία.

 

Με τι ασχολούνται λοιπόν οι μηχανικοί στην Αγγλία;

Πιστεύω αρκετοί θα είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι για να επιβλέπουν την κατασκευή. Φυσικά θα μπορούσε να επιβλέπουν και νοσοκόμες.

Οι υπόλοιποι δουλεύουν ως υπάλληλοι σε εταιρίες.

Τι αντικείμενο έχουν αυτές οι εταιρίες;

Εφόσον δεν ασχολούνται με κατοικίες ή τουλάχιστον όχι με την πλειοψηφία της εγχώριας δόμησης.

 

Επίσης δεν μου απάντησες σε πόσο καιρό κτίζεται μια μονοκατοικία;

Άσε που το Αγγλικό σύστημα τελικά είναι πολύ περισσότερο γραφειοκρατικό και εμπλέκει πολύ περισσότερο το δημόσιο λειτουργό άρα την υποκειμενική του άποψη στο θέμα της κατασκευής.

Μη συζητήσω για τη γνώμη του κοινού, δηλ του κάθε γείτονα.

 

Πραγματικά με την ανάλυσή σου αρχίζω να καταλαβαίνω τι σημαίνει για την ΕΕ “ελάχιστη αμοιβή” και “απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων βάσει εμπειρίας”.

Οι αποικιοκράτες, μπορούν να ανεβάσουν και να κατεβάσουν κυβερνήσεις, να επιβάλλουν χωροταξικά σχέδια ( πχ ιδιωτική ρυμοτόμηση ), να επιβάλλον απευθείας αναθέσεις δημοσίων έργων κλπ.

Δυστυχώς όμως οι “ελάχιστες αμοιβές”, τα “επαγγελματικά διακαιώματα”, ο “τρόπος αδειοδότησης” και η “γραφειοκρατία” τους αναγκάζουν να συνεργάζονται με ημεδαπούς μηχανικούς και ακόμη χειρότερα οι ημεδαποί να μπορούν να τους ανταγωνίζονται!!!!

Πραγματικά τεράστιο το θράσος μας !!!

 

εσενα το προβλημα σου ειναι τι επιβαλει το κρατος στους πολιτες σαν υποχρεωτικο? εδω σου ειπα οτι γινονται χιλιοι ελεγχοι απο το κρατος. το οτι γιναμε μηχανικοι δεν σημαινει οτι πιασαμε τους ορχεις του καρδιναλιου, και κανεις δεν μας χρωσταει τιποτα.

Ως πολίτης θεωρώ πως πρέπει να είναι υποχρεωτικό, όπως πρέπει να είναι και πολλά άλλα πράγματα που αφορούν θέματα ασφάλειας, υγείας, δημόσιου συμφέροντος κλπ

 

Όπως είναι υποχρεωτικό τα παιδιά να μορφώνονται και να έχουν 9χρονή υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως θεωρώ υποχρεωτικό να ασκεί ιατρική ο γιατρός, να διδάσκει εκπαιδευτικός,

 

Θέτεις το θέμα σε λάθος βάση. Το υποχρεωτικό δεν είναι για να βγάζουν λεφτά οι μηχανικοί είναι θέμα ασφάλειας, δημοσίου συμφέροντος και προαγωγής της επιστήμης.

Link to comment
Share on other sites

Βάζω στοίχημα πως αν η χώρα μας δεν βρισκόταν στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα

και αν η οικοδομή τα δύο τελευταία χρόνια δεν έπνεε τα λοίσθια,

τότε δεν θα υπήρχε το παρόν thread.

Άσχετα αν συμφωνούσαμε ή όχι με την λειτουργία των πολεοδομιών.

Θα ταλαιπωρούμασταν λίγο (ή πολύ παραπάνω), στην έκδοση αδειών, αλλά λόγω κεκτημένης ταχύτητας και φόρτου εργασίας δεν θα είχαμε το χρόνο να φιλοσοφήσουμε το σύστημα.

 

Αλλά την οικονομική κρίση συνοδεύουν πολλών ειδών κρίσεις.

Πάντα η βαθιά κρίση της οικονομίας είναι το πρώτο σύμπτωμα μίας χώρας που ασθενεί εδώ και πολλά χρόνια.

Αυτό διότι στην οικονομία αντανακλούν πολλοί επιμέρους παράμετροι λειτουργίας ενός κράτους.

Το ότι βιώνουμε σήμερα μία κρίση στην οικονομία, σημαίνει πως εδώ και πολλά χρόνια ζούσαμε κρίσεις σε πολλές επιμέρους παραμέτρους, απλά επειδή υπήρχε χρήμα και πλούτος εθελοτυφλούσαμε. Τώρα που ήρθε και η κρίση στην οικονομία, αρχίσαμε να ψαχνόμαστε και να αναθεωρούμε τα πάντα, είτε δούλευαν αυτά σωστά, είτε λάθος.

 

Στα ιστορικά χρόνια μία κρίση στην οικονομία συνοδευόταν με τρομακτικές αλλαγές σε όλους τους τομείς: Πολίτευμα, ηθικές αξίες, θρησκεία, τα πάντα αλλάζανε, ίσως ακόμα και η γλώσσα επικοινωνίας ενός λαού.

 

Για αυτό, αν σε λίγα χρόνια γίνει η αγγλική γλώσσα επίσημη γλώσσα της χώρας μας, μην παραξενευτείτε, μπορεί να θεωρήσουν ακόμα και τα ελληνικά υπεύθυνα για την κατάντια μας...

 

Υ.Γ. Πάντως ο τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών, καθώς και ο τρόπος παραγωγής κατοικίας στην χώρα μας, οφείλουν να αναθεωρηθούν.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.