Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εμπειρία μηχανικών - δικαίωμα υπογραφής


cmkapos

Recommended Posts

Γνωρίζω ότι πολλοί από τους συναδέλφους μηχανικούς θα αντιδράσουν γιατί όντως θίγονται με την πρόταση μου. Αλλά ας πούμε 2 πραγματάκια:

 

1. Σε αντίθεση με όλες τις αναπτυγμένες χώρες που κάθε απόφοιτος πολυτεχνικής σχολής αποκτά δικαίωμα υπογραφής μετά από 3-5 χρόνια αποδεδειγμένης εμπειρίας και μάλιστα με κλιμακωτή δικαιοδοσία, ο Ελληνας Μηχανικός, πρίν στεγνώσει το μελάνι του πτυχίου του βγάζει μια σφραγίδα 3Χ8 και "όποιον πάρει ο Χάρος".

 

2. Ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει θεσπίσει τα Μελετητικά και Εργοληπτικά Πτυχία για έργα του δημοσίου, δεν έχει θεσπίσει ένα αντίστοιχο νομικό πλαίσιο για τα ιδιωτικά έργα, ως ώφειλε, λες και το ΚΑΠΗ κάτω Τραχανοπλαγιάς είναι πιο σπουδαίο από ένα ιδιωτικό κτίριο 40.000 τ.μ. με Υ/Σ, πυροσβέσεις και δε συμμαζεύεται.

 

3. Με την κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών που οδηγούμαστε; Ενας μηχανικός με 15-20-30 χρόνια εμπειρίας, προσωπικό, λειτουργικά και πάγια έξοδα, δάνεια, εξοπλισμο κλπ να πρέπει να ανταγωνιστεί ένα νεοφώτιστο συνάδελφο που μένει με τους γονείς του, και ψάχνει να βγάλει 1-2 χιλιάρικα για να πάει το κορίτσι του εκδρομή στην Αράχωβα. Ποιον λέτε να επιλέξει ο πρώην μανάβης και νυν μεγαλοεργολάβος οικοδομών για να του βγάλει την άδεια; Και ποιο θα είναι τελικά το ποιοτικό αποτέλεσμα;

 

Μήπως θα πρέπει οπωσδήποτε να θεσπιστεί ό νόμος περί εργοληπτικών και μελετητικών πτυχίων ΚΑΙ στον ιδιωτικό τομέα; Ακούω τις γνώμες σας...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 44
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Κάπως έτσι ξεκινούν οι θύελλες στο νήμα "εργασιακά"...

 

Το θέμα είναι πολυσυζητημένο... Ναι, γενικά δεν είναι λογικό να υπογράφουν όλοι τα πάντα χωρίς καμία αξιολόγηση...

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα θα πρέπει να θεσπιστούν επαγγελματικά δικαιώματα σε αρκετές κατηγορίες μηχανικών και να γίνει σαφές το τι μπορεί να υπογράφει ο κάθε μηχανικός και τι όχι.

Μετά θα πρέπει να υπάρχουν προϋποθέσεις ο νέος μηχανικός να μπορεί να αποκτήσει αυτήν την εμπειρία που αναφέρετε.

Το πρόβλημα δεν είναι ο νέος μηχανικός που ψάχνει 1-2 χιλιάρικα. Το πρόβλημα είναι ότι πλέον δεν υπάρχουν δουλειές για παλιούς και καινούριους. Και όσες υπάρχουν σίγουρα οι πιο παλιοί μπορούν να τις πάρουν από τους νέους λόγω γνωριμιών και καλής φήμης. Το πιο πιθανό είναι ότι ο νέος μηχανικός δεν θα βρει δουλειά για να τα πάρει τα 1-2 χιλιάρικα. Και αν βρει σίγουρα δεν θα πάει την κοπελιά του στην Αράχωβα αλλά θα ξεχρεώσει το φοιτητοδάνειο.

Link to comment
Share on other sites

1. Σε αντίθεση με όλες τις αναπτυγμένες χώρες που κάθε απόφοιτος πολυτεχνικής σχολής αποκτά δικαίωμα υπογραφής μετά από 3-5 χρόνια αποδεδειγμένης εμπειρίας και μάλιστα με κλιμακωτή δικαιοδοσία, ο Ελληνας Μηχανικός, πρίν στεγνώσει το μελάνι του πτυχίου του βγάζει μια σφραγίδα 3Χ8 και "όποιον πάρει ο Χάρος".

 

2. Ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει θεσπίσει τα Μελετητικά και Εργοληπτικά Πτυχία για έργα του δημοσίου, δεν έχει θεσπίσει ένα αντίστοιχο νομικό πλαίσιο για τα ιδιωτικά έργα, ως ώφειλε, λες και το ΚΑΠΗ κάτω Τραχανοπλαγιάς είναι πιο σπουδαίο από ένα ιδιωτικό κτίριο 40.000 τ.μ. με Υ/Σ, πυροσβέσεις και δε συμμαζεύεται.

 

3. Με την κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών που οδηγούμαστε; Ενας μηχανικός με 15-20-30 χρόνια εμπειρίας, προσωπικό, λειτουργικά και πάγια έξοδα, δάνεια, εξοπλισμο κλπ να πρέπει να ανταγωνιστεί ένα νεοφώτιστο συνάδελφο που μένει με τους γονείς του, και ψάχνει να βγάλει 1-2 χιλιάρικα για να πάει το κορίτσι του εκδρομή στην Αράχωβα. Ποιον λέτε να επιλέξει ο πρώην μανάβης και νυν μεγαλοεργολάβος οικοδομών για να του βγάλει την άδεια; Και ποιο θα είναι τελικά το ποιοτικό αποτέλεσμα;

 

Θα πω την γνώμη μου και για τα 3 ώστε να είμαι ξεκάθαρη:

1. Συμφωνώ απολύτως... Παρ' όλο που σαν απόφοιτο ΑΕΙ αυτό μπορεί να μου κοστίσει, ναι έχεις δίκιο... Δε βρίσκω κάνενα λόγο ο κάθε απόφοιτος να μπορεί κατευθείαν να υπογράφει παπάδες... Τα 3 χρόνια προυπηρεσίας πιστεύω ότι είναι ένα καλό κριτήριο για να δωθούν οι ανάλογες άδειες...

2. Συμφωνώ... Άσε που κατα τη γνώμη μου, εκεί γίνονται οι μεγαλύτερες κακοτεχνίες και παραλήψεις...

3. Εδώ τώρα τα χαλάμε... Τι σημαίνει ο νέος θέλει 1-2 χιλιάρικα για την γκόμενα ενώ ο παλιός έχει πάγια έξοδα? Όλοι θέλουν να δουλέψουν και να πληρώνονται γι αυτό... Τώρα αν ο νέος επειδή δεν έχει κάνει ακόμα οικογένεια και σταθερό τεχνικό γραφείο έχει την ''πολυτέλεια'' να είναι περιζήτητος, αυτό είναι μια λάθος εικόνα... Ίσα ίσα στις λίγες δουλειές που υπάρχουν τώρα, ο νέος δεν προτιμάται γιατί ακριβώς είναι νέος=άπειρος=χρόνος εκπαίδευσης=χαμένα λεφτά για κάπου 6 μήνες...

Άσε που εμμέσως χλευάζεις κάθε νέο μηχανικό... Και αυτός, κουτσά στραβά προσπαθεί να χτίσει μια καριέρα, ώστε να μπορεί στα 50 του να έχει ένα σταθερό οικογενειακό εισόδημα... Και πιστεψέ με, η τελευταία έννοια κάθε σοβαρού (τονίζω το σοβαρός γτ παντού υπάρχουν και οι δυσάρεστες εξαιρέσεις) μηχανικού είναι αν θα πάει την γκόμενα Αράχωβα ή Μύκονο ή στα μπουζούκια...

Και αν είναι έτσι οι νέοι, τότε τι μας λέει αυτό? Ότι η προηγούμενη γενιά έμαθε την επόμενη γενιά να είναι καλοπερασάκηδες... Ευτυχώς που είμαι γυναίκα λοιπόν άρα δε έχω θέμα αν θα πάω τον γκομενό μου στην Αράχωβα...

 

Πέρα από την πλάκα και την ολίγο ειρωνία, είναι λυπηρό να απαξιώνεται μια νέα γενιά εργαζόμενων από τους παλιότερους...

Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω και γω (έντονα) με το 3.

 

Ο νέος που τρέμει να πληρώσει το ΤΣΜΕΔΕ τώρα ανταγωνίζεται τους παλιούς και πάει τις γκόμενες στην Αράχωβα? Από πότε?

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω ότι πολλοί από τους συναδέλφους μηχανικούς θα αντιδράσουν γιατί όντως θίγονται με την πρόταση μου. Αλλά ας πούμε 2 πραγματάκια:

 

1. Σε αντίθεση με όλες τις αναπτυγμένες χώρες που κάθε απόφοιτος πολυτεχνικής σχολής αποκτά δικαίωμα υπογραφής μετά από 3-5 χρόνια αποδεδειγμένης εμπειρίας και μάλιστα με κλιμακωτή δικαιοδοσία, ο Ελληνας Μηχανικός, πρίν στεγνώσει το μελάνι του πτυχίου του βγάζει μια σφραγίδα 3Χ8 και "όποιον πάρει ο Χάρος".

 

2. Ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει θεσπίσει τα Μελετητικά και Εργοληπτικά Πτυχία για έργα του δημοσίου, δεν έχει θεσπίσει ένα αντίστοιχο νομικό πλαίσιο για τα ιδιωτικά έργα, ως ώφειλε, λες και το ΚΑΠΗ κάτω Τραχανοπλαγιάς είναι πιο σπουδαίο από ένα ιδιωτικό κτίριο 40.000 τ.μ. με Υ/Σ, πυροσβέσεις και δε συμμαζεύεται.

 

3. Με την κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών που οδηγούμαστε; Ενας μηχανικός με 15-20-30 χρόνια εμπειρίας, προσωπικό, λειτουργικά και πάγια έξοδα, δάνεια, εξοπλισμο κλπ να πρέπει να ανταγωνιστεί ένα νεοφώτιστο συνάδελφο που μένει με τους γονείς του, και ψάχνει να βγάλει 1-2 χιλιάρικα για να πάει το κορίτσι του εκδρομή στην Αράχωβα. Ποιον λέτε να επιλέξει ο πρώην μανάβης και νυν μεγαλοεργολάβος οικοδομών για να του βγάλει την άδεια; Και ποιο θα είναι τελικά το ποιοτικό αποτέλεσμα;

 

Μήπως θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να θεσπιστεί ό νόμος περί εργοληπτικών και μελετητικών πτυχίων ΚΑΙ στον ιδιωτικό τομέα; Ακούω τις γνώμες σας...

 

1&2 : αν αντεχεις και κοιμασαι ησυχος υπεγραψε οτι θες.Μην ξεχνας οτι ειναι ο μονος κλαδος με εσαει ποινικες ευθυνες.Οποιος τολμαει ας υπογραφει χωρις να ξερει

 

3: γι αυτο ειναι οι ελαχιστες αμοιβες, για να κρατουν τις ισορροπιες

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα να διορθώσω ότι είπες τρία πραγματάκια... αν ήταν δύο θα ήταν σοβαρά... Το τρίτο είναι τουλάχιστον για σβήσιμο...

 

Δηλαδή όταν πάμε να επανακαθορίσουμε την έννοια της ελεύθερης αγοράς το 2010 ->2011 τί σοβαρότητα να υπάρχει...

 

Εσύ δηλαδή όταν ξεκίνησες τη δουλειά σου ο στόχος του να βγάλεις λεφτά ήταν για να βρείς γκόμενα και να τη πάς στην Αράχοβα; Ποιό είναι το παράλογο δηλαδή, το ότι κυνηγάς δουλειές και κάνεις καλύτερες τιμές για να φτιάξεις όνομα ή το ότι ο κουρασμένος πενηνταπεντάρης μηχανικός που σαφέστατα θα κυνηγήσει τη δουλειά λιγότερο από τον νεαρό που θα σκιστεί λόγω απειρίας και επειδή θέλει να κάνει κάποιο καλό όνομα θα πάρει τα ίδια ή/και περισσότερα (μέσω συνεργείων);;;

Στο κάτω-κάτω... ο εξοπλισμός του νέου γραφείου είναι πράγματι ακριβώς ενώ του παλιού έχει κάνει σχεδόν απόσβεση... και δεν είναι κάτι παραπάνω... Οσο για το προσωπικό, πρόβλημά του... Αντί να τα χώνει στους διεκπαιρεωτές και τους μηχανικούς της πολεοδομίας να πληρώνει κόσμο που εργάζεται... Σιγά μη λυπάμαι τον παλιό... το νέο λυπάμαι που θα φάει κάτι χαστούκια με το που θα βγεί στην αγορά... που δεν τα φανταζότανε... Ο παλιός έχει μόνο ευθύνες... Ο νέος όρεξη και όνειρα...

Το παράλογο είναι ότι θέλεις να πάς τη κοπέλα σου στην Αράχωβα ενώ θα μπορούσες να τη πάς Βυτίνα που είναι πολύ πιο όμορφα, άνετα και με περισσότερα μέρη να δείς.... αυτό είναι το παράλογο...

 

Για το Νο1...

Δυστυχώς, έχεις δίκιο... Αλλά στην Ελλάδα όπως ίσως γνωρίζεις (εγώ βέβαια από την αδελφή μου...) ακόμη και στα διδακτορικά, καφέδες φτιάχνεις περισσότερο παρά ασχολείσαι με το αντικείμενο... Πόσο μάλλον στα ελληνικά τεχνικά γραφεία που θα ξημεροβραδιαζόσουν στις Πολεοδομίες... εκτός αν εσύ αυτό το εντάσεις στην εμπειρία μηχανικού...Φαντάζομαι όχι, όπως όλοι μας άλλωστε... Ασε που αν είχαμε και τέτοια προβλήματα, θα πεινάγαμε όλοι μας, ειδικά έχοντας και το στρατιωτικό... Δηλαδή για 5-6 χρόνια μετά την αποφοίτησή μας θα μας ταϊζαν οι γονείς μας... Μπράβο...

 

Για το Νο2...

Να λές πάλι καλά που έστω τυπικά υπάρχουν και αυτές οι δικλείδες ασφαλείας για τα δημόσια έργα... ότι δηλαδή να μην τα παίρνει κάθε κομματό-παιδο που πήρε πτυχίο... Αλλά θεωρώ ότι ο χρόνος που μεσολαβεί μέχρι να πάρεις δημόσιο έργο, δεν διδάσκει τελικά κάτι περί ποιότητας και αυτό φαίνεται άλλωστε καθημερινά.

Link to comment
Share on other sites

1.

Απλώς μιά καλή ιδέα. Ναί, έτσι θά επρεπε να γίνεται.

Επειδή ομως (σε αντιθεση με τα εξωτερικα) εδώ δεν υπαρχουν οι μηχανισμοι

που θα ελέγχουν τήν εμπειρία, καλύτερα να μείνουν τά πράγματα ώς εχουν.

Ο AlexisPap συνοψίζει τό θέμα τέλεια.

 

 

2.

Καλό ακούγεται. Νά υποχρεωθούν οί ιδιώτες να αγοραζουν από αυτούς πού

έχουν εργοληπτικά πτυχία?

 

 

3.

Ο νεοφώτιστος δέν μπορεί νά συναγωνιστει ενα οργανωμενο γραφειο

μελετων-κατασκευαστικη-κλπ, ΙΜΗΟ, ισως εδω νά κανω λαθος.

Ο νέος πού θέλει 1-2 χιλιαρικα γιά νά παει εκδρομή είναι εκτός συναγωνισμού.

Τό κέφι του κάνει ό άνθρωπος, θά βαρεθει καί θά φύγει γιά νά ασχοληθεί μέ

τίς business τού μπαμπά γιά νά μπορεί επιτέλους νά παει μέ την μοντέλα του

στό Chamonix.

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω ότι πολλοί από τους συναδέλφους μηχανικούς θα αντιδράσουν γιατί όντως θίγονται με την πρόταση μου. Αλλά ας πούμε 2 πραγματάκια:

 

1. Σε αντίθεση με όλες τις αναπτυγμένες χώρες που κάθε απόφοιτος πολυτεχνικής σχολής αποκτά δικαίωμα υπογραφή.....................νυν μεγαλοεργολάβος οικοδομών για να του βγάλει την άδεια; Και ποιο θα είναι τελικά το ποιοτικό αποτέλεσμα;

 

Καταρχάς το τι κάνει ο καθένας με τα λεφτά του που βγάζει δουλεύοντας ειναι δικό του θέμα.

ναι μπορεί να γουστάρει να περάσει καλά..Δηλαδή ο πενηντάρης που θα τα δώσει στις που@$@νες..ή στο να παρει κανα ακριβοτερο αυτοκίνητο ειναι καλύτερα??

τέλος παντων ηταν τουλαχιστον ανωριμο και αγενες αυτό που έγραψες..και μόνο ζήλεια κακία και κομπλεξ κρύβει....

 

τωρα στο θεμα, ο νομος καλά κάνει και είναι ελεύθερος, πιστεψε με ο νεος και απειρος δε θα παει να υπογραψει κατι, γιατί απλούστα δε ξερει...θα μαθει σιγά σιγά και θα παρει δουλειες... η απαξίωση που έκανες κυρίως απέναντι στους νεους επειδη εχει μειωθεί η δουλειά και νομίζεις οτι σου παίρνουν αυτοί δουλειές επειδή είναι πιο φτηνοί δεν ειναι σωστή επιχειρηματολογία για το αν πρεπει να μπει οριο και στα ιδιωτικά έργα..

 

Μπορεί να χρειαζεται να μπει ορια στα ιδιωτικά εργα, αλλά νομιζω υπάρχουν καλύτερα επιχειρήματα, από το ότι οι νεοι δε ξερουν.... και εν τελει οι παλιοι δε θα δουλεύουν για παντα...καποτε πρεπει να μαθουν και οι νεοι.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ καλύτερο τον τρόπο απονομής επαγγαλμετικών δικαιωμάτων στον κλάδο των λογιστών και εξηγούμαι:

 

Διαβάθμιση της άδειας άσκησης επαγγέλματος. Υπάρχουν 4 τάξεις (Δ'-Γ'-Β'-Α').

Με την αποφoοίτηση λαμβάνουν την άδεια Γ' τάξης η οποία δίνει δικαίωμα υπογραφής μέχρι κάποιο όριο ισολογισμών.

Για ανάβαθμιση της στην Β' τάξη απαιτείται 2ετής εμπειρία και εξετάσεις. Η άδεια Β' τάξης δίνει δικαίωμα υπογραφής μέχρι κάποιο όριο ισολογισμών, ανώτερο όμως σε σχέση με την άδεια Γ' τάξης.

Για ανάβαθμιση της στην Α' τάξη (καταληκτική τάξη άδεια) απαιτείται επιπλέον 2ετής εμπειρία και εξετάσεις. Η άδεια Α' τάξης δίνει δικαίωμα υπογραφής για όλους τους ισολογισμούς, δεν υπάρχει χρηματικό όριο ισολογισμών, και για ισολογισμούς εταιρείων με Γ' κατηγορίας βιβλία (με Δ', Γ' και Β΄τάξη άδειας δεν επιτρέπεται η υπογραφή ισολογισμών ετιαρειών με Γ' κατηγορίας βιβλία).

 

Δηλαδή θεωρω καλύτερο ένα σύστημα απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων σε μηχανικούς όπου με την κτήση του διπλώματος / πτυχίου ο μηχανικός έχει κάποια επαγγλματικά δικαιώματα (όχι καθόλου) στη συνέχεια με εμπειρία στο επάγγελμα και εξετάσεις να αναβαθμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματά του (με κάποιο όριο πάλι) και τέλος με επιπλέον εμπειρία και εξέτασεις να αναβαθμίζει τα επαγγελματικά του δικαιώματα και να γίνονται απεριόριστα (όπως σήμερα που αποκτώνται όμως με την κτήση του διπλώματος).

 

Κάπως έτσι, εντάξει όχι ακριβώς το ίδιο σύστημα, είναι η εξέλιξη στην βαθμίδες του ΜΕΚ.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.