Μετάβαση στο περιεχόμενο

Άρτιο και ΜΗ οικοδομήσιμο που... βαπτίστηκε οικοδομήσιμο!


Recommended Posts

έχουμε ξανακάνει την ίδια συζήτηση και μπλεχτήκαμε πάλι με τις διατάξεις κτλ κτλ

συμφωνώ απόλυτα με τον avgoust, όσο πιο σαφείς είμαστε στη δήλωσή μας (μιας και θα την διαβάσουν και κάποιοι που δεν γνωρίζουν λεπτομέρειες) τόσο λιγότερη σκοτούρα στο κεφάλι μας, κι ας είναι έξω απο τις διατάξεις του νόμου της δήλωσης. Το έχω ξαναπεί και το πιστεύω οτι η δήλωσή μας βεβαιώνει την ορθότητα των γραφών άρα βαφτίζοντας ένα ακίνητο "Άρτιο και Οικοδομήσιμο" έχουμε βασιστεί πάνω στα εκάστοτε ΦΕΚ και στον ΓΟΚ.

Ειδικά στα εκτός οικισμών και ειδικότερα ακόμη σε περιοχές "ύποπτες" η αναφορά και μονο του "άρτιο και οικοδομήσιμο βάση του τάδε ΦΕΚ και με την επιφύλαξη της έκδοσης Πράξης χαρακτηρισμού απο την Δασική Υπηρεσία" σε σώζει από πολλές φασαρίες.

Θεωρώ οτι είναι αστοχία ή ακόμη και παραπλάνηση εκ μέρους μου η απόκρυψη τόσο σημαντικών λεπτομερειών (δασαρχείο - αρχαιολογία - ρυμοτομία - απαλλοτροίωση- αιγιαλός) από τον απλό πολίτη ακόμη και αν το Σύνταγμα με καλύπτει με το γεγονός οτι "κάθε πολίτης αυτής της χώρας οφείλει να γνωρίζει τους νόμους που την διέπουν"

Link to comment
Share on other sites

Το τι εφαρμόζει ο καθένας στην επαγγελματική πρακτική για να εξασφαλιστεί είναι δικό του θέμα. Και εγώ ανάλογα με την περίπτωση, επιλέγω να γράψω διάφορα στο αντίστοιχο Τ.Δ. ή σε οποιοδήποτε άλλο έγγραφο, για δική μου εξασφάλιση και για την πληρότητα της εργασίας μου.

Για το αν οι συγκεκριμένες διατάξεις του Ν.651/77, βάσει των οποίων συντάσσεται η δήλωση του μηχανικού, αναφέρουν άλλες εκτός των πολεοδομικών διατάξεων αμφιβάλλω.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και πάλι με τον SIGIO.

Η Δήλωση Μηχ/κού αναγράφεται βάσει των διατάξεων με τις οποίες θεσπίσθηκε, δηλ. το Ν.651/77.

Στο Τοπογραφικό Διάγραμμα αναγράφονται οι όροι δόμησης όπου οπωσδήποτε θα αναφέρεται η υποχρέωση έγκρισης από Δασαρχείο και Αρχαιολογία.

 

proteas Πουθενά στα προηγούμενα μηνύματα δεν τέθηκε θέμα ρυμοτομίας, απαλλοτρίωσης και αιγιαλού και δεν έχουν σχέση με ό,τι συζητάμε στην παρούσα φάση. Αυτά βέβαια σαφώς επηρεάζουν την αρτιότητα ενός ακινήτου και πρέπει να γίνεται αναφορά ασυζητητί.

Link to comment
Share on other sites

ΤΟΠΟΓΑΒΡΕ

αναφερόμουν αποκλειστικά σε απάντηση του SIGIO σχετικά με την δήλωση του ν.651 και την εγκύκλιο του ΤΕΕ περί της δήλωσης ... το ΤΕΕ έκανε την εισήγηση βασιζόμενο στο γράμμα του νόμου ... την εγκύκλιο δεν την θεωρώ δεσμευτική και προχωρώ παραπάνω στη δήλωσή μου βασιζόμενος και σε ηθικά κριτήρια, καθαρά απέναντι στον πελάτη - είτε είναι πωλητής είτε αγοραστής είτε οτιδήποτε άλλο ...

Link to comment
Share on other sites

Παίδες

Δεν διάβασα όλες τις παραθέσεις σας, αλλά θέλω να ρωτήσω:

Η βεβαίωση δασαρχείου για πόσα χρόνια ισχύει;

Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει δάσος και σε μελλοντική μεταβίβαση να μην ισχύει τίποτα από όσα και αν γράφτηκαν στο τ.δ (εκτός φυσικά από τα του ΓΟΚ)

Link to comment
Share on other sites

από την τεχνική ειδησεογραφία του ΤΕΕ 26/09/2003

 

Oρίζεται ότι, οι εκτάσεις που κρίθηκαν από τις Eπιτροπές Eπίλυσης Δασικών Aμφισβητήσεων ως μη δασικές, δεν υπάγονται στις διατάξεις του Δασικού Kώδικα, ενώ τυχόν αποφάσεις με τις οποίες οι εν λόγω εκτάσεις κηρύχθηκαν αναδασωτέες ή επεβλήθησαν διοικητικές ποινές προστίμου ή ειδικής αποζημίωσης, κατά τις διατάξεις των άρθρων 29 του ν. 2081/1992 και 45 του ν. 2145/1993 αντίστοιχα, αίρονται. O χαρακτηρισμός των εκτάσεων που εμφανίζονται στον προσωρινό ή οριστικό κτηματικό χάρτη που καταρτίστηκε με τις διατάξεις του ν. 248/1976, γνωστού ως "Δασικό Kτηματολόγιο", ως μη δασικές, καθώς και των εκτάσεων που κρίθηκε με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, κατά τη διαδικασία των άρθρων 12 επ. του ιδίου νόμου, ότι δεν αποτελούν δάσος ή δασική έκταση, θεωρείται οριστικός και δεν επανεξετάζεται από τον οικείο δασάρχη ή τις Eπιτροπές Eπιλύσεως Δασικών Aμφισβητήσεων. Mάλιστα, παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να ζητήσουν τον χαρακτηρισμό των εκτάσεών τους κατά τη διαδικασία του άρθρου 14 του ν. 998/1979, σύμφωνα με τους ορισμούς του προτεινόμενου νομοσχεδίου. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η αύξηση του αριθμού των Eπιτροπών Eπίλυσης Δασικών Aμφισβητήσεων για την επιτάχυνση της έκδοσης των σχετικών αποφάσεων

Link to comment
Share on other sites

Θεοχάρη

Γεια και χαρά

Μου είναι λίγο δύσκολο να παρακολουθήσω όλοι την νομολογία

Πως γίνεται όμως κλήρος που δόθηκε «σε αγροτική αποκατάσταση το 1969», το 2006 εν μέρει να θεωρείται δασική έκταση;

Δικαιολογείται από την νομ/σία που παραθέτεις;

Σ’ ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

ΚΑΝΑ

το ίδιο ακριβώς αντιμετωπίζω και εγώ. Δυστηχώς, παρ' ότι δοκίμασα και από εδώ να βρώ σχετική νομοθεσία, συμβολαιογράφος μου ανέφερε οτι το Δασαρχείο έχει το δικαίωμα αυτό εφόσον δεν έχει καταρτιστεί παλαιότερα σχετική απόφαση.

Ακόμη βέβαια το ψάχνω το θέμα αλλά προς το παρόν δεν έχω βρει κάτι σχετικό.

Link to comment
Share on other sites

αρθρο των δικηγόρων Παναγιώτη Γκινοσάτη και Ελευθερίας Πάνου

 

Το πρόβλημα των παρεμβάσεων της δασικής νομοθεσίας

στα κληροτεμάχια

Παρά ταύτα τα τελευταία είκοσι χρόνια παρατηρείται μία συνεχώς αυξανόμε-

νη προσπάθεια από την πλευρά της Διοίκησης να εφαρμόσει τη δασική νομοθε-

σία επί των κληροτεμαχίων, με αποτέλεσμα να αναιρείται στην πράξη η σκοπού-

μενη τόσο από τον συνταγματικό όσο και από τον κοινό νομοθέτη προστασία του

αγροτικού κλήρου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι Δασικές Αρχές :

• Θεωρούν ότι μπορούν να έχουν λόγο στη διαχείριση των κληροτεμαχίων,

ενώ τούτο είναι αρμοδιότητα αποκλειστικά της Δ/νσης Εποικισμού του

Υπουργείου Γεωργίας.

• Θεωρούν ότι εκτάσεις γεωργικώς καλλιεργούμενες και μάλιστα με την πα-

τροπαράδοτη καλλιέργεια της αμπέλου, μπορούν να υπάγονται στις διατά-

ξεις της δασικής νομοθεσίας, ενώ τούτο αποκλείεται ρητώς από την παρ. 6,

εδ. α., του άρθρου 3, του ν. 998/1979.

• Θεωρούν ότι μπορούν να εφαρμόσουν τη δασική νομοθεσία σε γεωτεμάχια

που περιλαμβάνονται σε οικισμούς προϋφισταμένους του έτους 1923, ενώ

τούτο αποκλείεται ρητώς από το εδάφιο ε. του προαναφερομένου άρθρου.

• Εφαρμόζουν τις διατάξεις του δασικού κώδικα ακόμη και σε ακίνητα για τα

οποία το ίδιο το κράτος έχει εκδώσει άδειες εκχέρσωσης.

Η στάση της Διοίκησης, όπως ενδεικτικά περιγράφηκε πιο πάνω, έχει ως συ-

νέπεια την γένεση δικαστικών διενέξεων, με πρωτοβουλία της Διοίκησης, με την

υποβολή μηνύσεων, με την έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής και κυ-

ρίως με τον χαρακτηρισμό εκτάσεων ως δασικών με εφαρμογή του άρθρου 14 του

ν. 998/1979, τους ατέρμονους δικαστικούς αγώνες, με συνακόλουθη την οικονομι-

κή εξάντληση των ιδιωτών και κυρίως την επικράτηση της ανασφάλειας δικαίου

στις συμβάσεις που αφορούν ακίνητα εκτός σχεδίων πόλεων και τη μείωση της

αξιοπιστίας του κράτους. Πράγματι, η εκ μέρους της Διοίκησης εφαρμογή της

σχετικής νομοθεσίας κατά τρόπο εσφαλμένο, ασταθή και αποσπασματικό, έχει

οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε μια δυσκαμψία τις συναλλαγές που αφορούν

ακίνητα εκτός σχεδίων πόλεων .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Θεοχάρη...

πολύ καλή η παράθεσή σου και διαφωτιστική (άρχισα να πιστεύω οτι είμουν ο μόνος που αντιμετώπιζα τέτοιο πρόβλημα) .

Το δια ταύτα ; παραμένουμε στο υφιστάμενο καθεστώς;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.