Μετάβαση στο περιεχόμενο

Συνεχής Δοκός Με Αλλαγή Διατομής


SideUnderSpin

Recommended Posts

Καλησπέρα , είμαι φοιτητής ΠΜ και λύνοντας ασκήσεις με την μητρωική μέθοδο μετακινήσεων έπεσα στην παρακάτω περίπτωση (έχω παραθέσει αρχείο jpg με την δοκό). Οι απορίες μου είναι οι εξής αν και είμαι 99 % σίγουρος απλά είπα να πάρω και μια δεύτερη γνώμη από έμπειρους μηχανικούς .

 

1)Εφόσον έχουμε αλλαγή διατομής τότε εύλογα θα χωρίσουμε τη δοκό σε μία αμφίπακτη με ροπή αδρανείας J1 και μια μονόπακτη με ροπή αδρανείας J2 (υπάρχει άλλος καλύτερος τρόπος προσομοίωσης?) και ο μοναδικός βαθμός ελευθερίας του φορέα είναι η στροφή στο σημείο 2 που ενώνονται οι δύο δοκοί , δεδομένου ότι έχουμε άπειρη ατένεια αλλά και ατμησία .

 

 

2)Στο sap θα πρέπει εκτός από κόμβο στο σημείο 2 να βάλω και κάποια άλλη παραδοχή για να το λύσει σωστά ?

post-75865-0-28933600-1341241455_thumb.jpg

Edited by SideUnderSpin
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Απαντήσεις 21
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Έχουμε δύο γραμμικά στοιχεία (στοιχεία δοκού) που συνδέονται στον ενδιάμεσο ελεύθερο κόμβο. επομένως έχουμε τρεις κόμβους.

 

Προσοχή στην ορολογία, εδώ υπάρχει μία μονόπακτη δοκός μεταβλητής διατομής.

 

Τα τμήματα που την αποτελούν δεν είναι ούτε μονόπακτα, ούτε αμφίπακτα, ούτε κάτι άλλο. Οι χαρακτηρισμοί αυτοί αναφέρονται στην συνολική δοκό.

 

Φυσικά το ένα άκρο του κάθε γραμμικού στοιχείου είναι πακτωμένο, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να ονομάσουμε τα στοιχεία μονόπακτα.

 

Κατά τα λοιπά , βάζεις τρεις κόμβους στο σαπ, καθορίζεις τους βαθμούς ελευθερίας, τους συνδέεις με τα αντίστοιχα γραμμικά στοιχεία και είσαι ΟΚ.

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει αμφίπακτη δοκός! Δεν στρέφεται το ενδιάμεσο σημείο? Στρέφεται! Επομένως δεν είναι αμφίπακτη. Η συμπεριφορά της δοκού εξαρτάται από την φόρτιση.

Σε ομοιόμορφο φορτίο π.χ. προς τα κάτω, εκτιμώ ότι θα υπάρχει "γόνατο" στο διάγραμμα ροπών στο σημείο 2

Link to comment