Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ανοίγει η πρώτη ιδιωτική Πολυτεχνική Σχολή


georgor

Recommended Posts

Άλλο θέμα για τα εργαστήρια..

 

Στο τμήμα Δομικών τα εργαστήρια είναι υποχρεωτικά και στις 2 απουσίες κόβεσαι. Οι θεωρίες είναι "προαιρετικές". Όποιος δεν πατάει, βγάζει ουρά στο τέλος και γίνεται "δεινόσαυρος"! Στις κατασκευές κτηρίων είχαμε στήσει 3όροφη μεταλλική σκαλωσιά, είχαμε σιδερώσει και καλουπώσει με μεταλλότυπο κολώνες και ένα ολόκληρο πλαίσιο Ο.Σ με σανίδια, χάραξη θεμελίωσης με νήμα, και δεν θυμάμαι τι άλλο. Τοπογραφία είχαμε μετρήσει ένα κτήριο της σχολής (όχι κάτι το φοβερό, αλλά είχαμε εξοπλισμό). Έπειτα είχαμε full εξοπλισμένο εργαστήριο υδραυλικής. εργαστήριο αντισεισμικού σχεδιασμού με πλαίσιο δοκιμών, σύστημα με αισθητήρες για τη μέτρηση φορτίων και μετατοπίσεων, κάμποσες υδραυλικές πρέσες.. Εργαστήριο εδαφομηχανικής με συσκευές ορίου υδαρότητας casagrande, Λος Ανχελες, κοκκομετρικής ανάλυσης, εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου όλα κομπλενταν με συσκευές για θραύση δοκιμίων σε δοκιμές εφελκυσμού και θλίψης, φωτοτυπικό με κάρτα στη βιβλιοθήκη!!! Και άλλα πολλά. Με τα χρόνια τα ξέχασα... Έτσι είναι αυτά...

 

Στας Αγγλίες τώρα.. 2 απουσίες στα εργαστήρια, προαιρετικές οι θεωρίες. Το πανεπιστήμιο είχε δικό του χώρο κάπου όπου κάθε άνοιξη πήγαιναν οι φοιτητές για να μάθουν "τη δουλειά" μετά τον σχεδιασμό. Το 2010 είχαν σαν project να κατασκευάσουν μία πεζογέφυρα από ΟΣ!!! Το 2009 αν θυμάμαι σωστά ένα offshore structure σε μία λιμνούλα που έχει η περιοχή... Έπαθα ΠΛΑΚΑ!!!!

 

Ακολουθεί βίδεο για του λόγου το αληθές:

 

@1:22: Κάπου είχα γράψει για έναν καθηγητή μου που είχε σχεδιάσει από πυρηνικό εργοστάσιο, μέχρι τον τρόπο ανέγερσης της ρόδας του Λονδίνου.

@2:51: Ο supervisor μου, και μέντοράς μου. Αυτόν τον άνθρωπο δεν θα τον ξεχάσω ποτέ μα ποτέ στη ζωή μου!!!!!!!! Μέντοράς μου, και το πρότυπο Μηχανικού για μένα! Ήρεμος πάντα, με αγάπη και μεράκι για το αντικείμενό μας. Στόχος μου μία μέρα να καταφέρω να τον φτάσω...

 

PS: Μου ξυπνήσατε όμορφες αναμνήσεις που φαίνονται από τις στίξεις μου.. Sorry. :)

http://www.youtube.com/watch?v=TnVFXGwTQ7w

Όλα τα παραπάνω όχι για να γίνει σύγκριση μεταξύ ΠΕ-ΤΕ, αλλά για να συζητήσουμε το κατά πόσο τα κολεγιόπουλά μας θα έχουν τον εξοπλισμό που είχαμε και τα αντίστοιχα μαθήματα!

Είμαι μεγάλος ΦΑΝ της εξειδίκευσης σε ένα μόνο πράγμα! Η επιστήμη της "Πολιτικής Μηχανικής" που λένε και στην Κύπρο, είναι η βάση! Από εκεί και πέρα, υπάρχει η μετέπειτα εξέλιξη και ειδίκευση. Σε άλλες χώρες όμως αυτά, όχι στην Ελλάδα ρε man21! Εδώ ο ΠΜ/Γεωτεχνικός μπορεί να ασχολείται και με Δομοστατικά, ή με Συγκοινωνιακά. Νο Προμπλέμοοο.

Edited by ilias
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 116
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

χάραξη θεμελίωσης με νήμα

Earl, ράμα λέγεται. Εξ' ου και όταν θέλεις να πεις σε κάποιον οτι θα του κάνεις μεγάλη ζημειά, λες" Θα σου γ@μ!σ# τα ράματα".

Με τα χρόνια τα ξέχασα... Έτσι είναι αυτά...

Ξέρεις όμως πως γίνονται και που χρησιμεύουν. Και για την ιστορία σου λέω οτι η καλύτερη συσκευή (μπουζούκι) Casagrade (στην σκιά του Terzaghi έζησε κι΄ αυτός) είναι οι ρόδες των φορτηγών. Ξέρεις πως τους ενδιαφέρει τους φορτηγατζήδες (και τους εργοταξιάρχες για τα δρομολόγια) αν το χώμα "λασπώνει" ή "ζυμώνει";

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν, να πω ότι έχω εμπειρία και από ΤΕΙ και από ΑΕΙ.

Παλιά, όταν ήμουν ακόμα φοιτητής, για τα προς το ζην έκανα μαθήματα σε φροντιστήριο για φοιτητές. Μαθήματα όπως Δυναμική, Ταλαντώσεις, Μηχανική. Ο φροντιστηριάκιας ήταν ένας "μάγκας" : "Δεν με νοιάζει που πέρασες τα μαθήματα αυτά με 8. Εγώ θέλω να μου βάλεις τα παιδιά μέσα από κατατακτήριες στο πανεπιστήμιο." Τα παιδιά ήταν μηχανολόγοι από Αγγλία. Στην πρώτη συνάντηση μαζί τους όλοι μου έλεγαν τι ωραία πράγματα έμαθαν στην Αγγλία, ότι έκαναν κατασκευές (ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυτοματισμούς) και πόσα πρακτικά πράγματα έμαθαν. Λέω τα παιδιά δεν θα με δυσκολέψουν, θα περάσουμε καλά. Πρώτο μάθημα... και με το που τραβάω ένα ολοκλήρωμα μου λένε "Τί είναι αυτό;". Δεύτερο μάθημα : "Ποια η διαφορά έργου και ενέργειας;"....

 

Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν παντού.

Και εγώ όταν ήμουν φοιτητής έκανα μερικά μαθήματα Μαθηματικής Ανάλυσης σε μια κοπέλα Αρχιτεκτονικής που είχε ασκήσεις λυμένες από καθηγητή ελληνικού ΤΕΙ και ο οποίος είχε πληρωθεί αρκετά καλά για να της μάθει Μαθηματικά. Το τι είδα ούτε να το φανταστείς μπορείς. Άλλα αντί άλλων τις δίδασκε. Ούτε τα μέγιστα και τα ελάχιστα των συναρτήσεων έβγαζε σωστά. Όλες οι ασκήσεις ήταν λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι δεν υπάρχει λόγος να επεκταθούμε άλλο, με το καλό να έρθει

κι ας μπορέσει να αποτελέσει έναν φάρο σωστής κι όχι παροχημένης γνώσης.

Πάντως αν στόχο έχει μόνο απλά τη λήψη ενός χαρτιού είμαστε πολλοί κι

απλά αυτό θα αποτελεί ένα διακοσμητικό κάδρο.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά σόρυ αν έχει ξαναγραφτεί και δεν το είδα, κοιτάξατε τα μαθήματα που θα κάνουν? Εγώ αυτά που είδα για πολιτικούς και αρχιτέκτονες, μου φάνηκαν πολύ φτωχά...Γενικές γνώσεις πάνω πάνω.... και λίγα μαθήματα, λιγότερα από τα δικά μας.

Θα μου πεις αυτοί σε 4 χρόνια σπουδών θα πάρουν bachelor και μετά θα κάνουν άλλο ένα για το master και τότε υποτίθεται ότι θα είναι ισάξια με τα ελληνικά, αλλά και πάλι, στον ένα έξτρα χρόνο τι να πρωτοκαλύψει κανείς?

Link to comment
Share on other sites

Αλεξιε

Μπες στον κοπος πρωτα να διαβασεις τους Κανονες Συμμετοχης.

 

Οκ, το Πολυτεχνειο ειναι τα π@#$τσο επειδη δεν καναμε δοκιμια.

(ασε που καναμε κανονικοτατο και μαλιστα υπηρχε και επισκεψη σε εργοστασιο παραγωγης σκυροδεματος)

 

Πολυ καλα εκανες και αποφοιτησες απο τη σχολη που αποφοιτησες.

Σιγα μην καθεσαι να διαβαζεις για 18500 μορια να μπεις στο Πολυτεχνειο και να μην κανεις ουτε ενα δοκιμο σκυροδεματος.

 

Τελος απο μενα.

 

ΥΓ Δεν διαφωνω ως προς τις πρακτικες γνωσεις αλλα δεν μπορει να στα μαθει ολα το Πόλυτεχνειο.

Διαφορετικα θα επρεπε να σου μαθει και λογισμικο για ΩΣ, για χαλυβα, για φερουσα τοιχοποιια, για ξυλο, για αλουμινιο, γεωτεχνικα, σηραγγες, πασσαλους, σχεδιαστιο, 3Δ, φοτοσοπ, να κανεις εργαστηριακα, ποιοτικο ελεγχο, ικριωματα, τεχνολογια υλικων και η διαρκεια φοιτησης να ηταν τα 15 χρονια.

 

Στο τμήμα Δομικών τα εργαστήρια είναι υποχρεωτικά και στις 2 απουσίες κόβεσαι. Οι θεωρίες είναι "προαιρετικές". Όποιος δεν πατάει, βγάζει ουρά στο τέλος και γίνεται "δεινόσαυρος"! Στις κατασκευές κτηρίων είχαμε στήσει 3όροφη μεταλλική σκαλωσιά, είχαμε σιδερώσει και καλουπώσει με μεταλλότυπο κολώνες και ένα ολόκληρο πλαίσιο Ο.Σ με σανίδια, χάραξη θεμελίωσης με νήμα, και δεν θυμάμαι τι άλλο. Τοπογραφία είχαμε μετρήσει ένα κτήριο της σχολής (όχι κάτι το φοβερό, αλλά είχαμε εξοπλισμό). Έπειτα είχαμε full εξοπλισμένο εργαστήριο υδραυλικής. εργαστήριο αντισεισμικού σχεδιασμού με πλαίσιο δοκιμών, σύστημα με αισθητήρες για τη μέτρηση φορτίων και μετατοπίσεων, κάμποσες υδραυλικές πρέσες.. Εργαστήριο εδαφομηχανικής με συσκευές ορίου υδαρότητας casagrande, Λος Ανχελες, κοκκομετρικής ανάλυσης, εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου όλα κομπλενταν με συσκευές για θραύση δοκιμίων σε δοκιμές εφελκυσμού και θλίψης, φωτοτυπικό με κάρτα στη βιβλιοθήκη!!! Και άλλα πολλά. Με τα χρόνια τα ξέχασα... Έτσι είναι αυτά...

 

 

 

Κανονικοτατα υπαρχουν ολα και στο ΕΜΠ τουλαχιστον που ξερω. Και φυσικα δεν ειναι μονο αυτα, αυτα που αναφερεις ειναι δειγμα.

Στα πλαισια του καθε μαθηματος γινονταν επισκεψεις στα εργαστηρια ειτε την ωρα του μαθηματος, ειτε σε προγραμματισμενη ωρα. Αν καποιος δεν πατουσε το ποδι του δεν φταιει το εργαστηριο.

 

 

@terry

Είπες τα "πάντα-όλα" σε λίγες σειρές. Όμως το "γιατί" περιλαμβάνει και το "πως" (+ άλλα 3"W"). Ο διπλωματούχος Μηχανικός οφείλει να ξέρει και τα 5"W".

 

 

Κανεις λαθος σε αυτο. Αν ξερεις το γιατι εχεις το υποβαθρο να ψαξεις και το πως. Ή απλα ειναι δουλεια αλλου, το πως.

Ισως απο τα γραφομενα μου να εχεις καταλαβει οτι παιδι του γραφειου δεν ειμαι.

Αλλα δεν περιμενα απο τη σχολη να μου μαθει τα της κατασκευης. Δεν ειναι δουλεια του πολυτεχνειου αυτο.

 

Φυσικά και είναι δουλειά του ΠολυΤΕΧΝΕΙΟΥ να σου μάθει και χαρμάνι να κάνεις, και να καλουπώνεις, και να δένεις, και να σοβαντίζεις, και να στοκάρεις, και να δονείς το σκυρόδεμα, και να στήσεις ικριώματα, και να χαράζεις την εκσκαφή θεμελίωσης, κ.ο.κ. Θα κάνεις επίβλεψη κάποια στιγμή. Κακός δεν έχουμε Site Engineers, Quantity Surveyors, κτλ. να τα κάνουν αυτοί. Από τη στιγμή που δεν έχουμε τότε όλα αυτά θα πρέπει να διδάσκοντα σε 4-5 χρόνια και ο Θεός βοηθός μας μετά... Αχταρμάς.. Όπως και να χει..

 

Αυτά είναι μέρος της δουλειάς μας η οποία ανήκει στον Τεχνικό Κλάδο, και όταν θα κληθείς να κάνεις μία επίβλεψη ο μάστορας θα σε δει με άλλο μάτι θα σε παραδεχτεί όταν του πεις πως να φτιάξει στη μπετονιέρα ένα σωστό κοκτέιλ C20/25 και όχι μία "σούπα", πως να δέσει σωστά τα σίδερα, να κάνει μία ωραία μάτιση, κτλ. Γιατί πολύ απλά, ποτέ δεν θα σε δει να λύνεις και να δένεις εξισώσεις και να κάνεις μοντέλα πεπερασμένων στον υπολογιστή. Θα σε σεβαστεί από τις πρακτικές σου γνώσεις τις οποίες κατέχει και αυτός. "Αυτός ξέρει καλά ρε Ντιμιτρόφ, δεν είναι σαν αυτούς στο γραφείο που κάθονται και το μόνο που ξέρουν είναι να δίνουν διαταγές (θα σκεφτεί)". Και άρα, η συνεργασία θα είναι ομαλότερη.

 

 

Βλεπεις οτι τα εχεις μπερδεψει τα πραγματα??

Τι σχεση εχει ο ΠΜ πχ με την χαραξη θεμελιωσης? Μηπως ειναι δουλεια του ΑΤΜ, λεω εγω τωρα.

Τι σχεση εχει ο ΠΜ- επιβλεπων με το χαρμανι του 20/25??

Μηπως ειναι ευθυνη της εταιρειας παραγωγης, του εργολαβου και τμηματος ποιοτικου ελεγου της εταιρειας παραγωγης?

Τι σχεση εχει να ξερει να σοβατιζει και τα στοκαρει?

Θα μας τρελανεις μου φαινεται.

Εχουμε μπερδεψει τις ευθυνες και τις αρμοδιοτητες, τα εχουμε κανει σαλατα.

Edited by terry
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

τα εργαστήρια είναι υποχρεωτικά, με παρουσίες-απουσίες και στα ΑΕΙ...

 

Αλλά... με 1-2-3-5-10 ώρες εργαστήριο το πιο πιθανό είναι να σου δημιουργηθούν περισσότερες απορίες (αν ψάχνεσαι) παρά να λύσεις...

 

Η δουλειά του μηχανικού είναι να εμβαθύνει στην θεωρία... αλλά για να γίνει ολοκληρωμένος μηχανικός πρέπει να "ζήσει" 20-50-100 μέρες στο γιαπί - μηχανουργείο - βιομηχανία κτλ... γιατί αν έχεις και το know how είναι "προστηθέμενη αξία"... και βεβαίως να το έχει στο αίμα του....

 

Τώρα για τους υποψηφίους "συναδέλφους", στις εποχές που ζούμε... μου φαίνεται απίθανο μαθητές με βαθμολογίες 15+ να επιλέξουν το.. "ιδιωτικό πανεπιστήμιο".... ;)

Edited by astrah
Link to comment
Share on other sites

Σε εμας τουλαχιστον δεν ηταν υποχρεωτικα.

Εκτος απο καποια μαθηματα, το αντικειμενο των οποιων ηταν τα ιδια τα εργαστηρια (πχ Πειραματικη Εδαφομηχανικη)

 

Αλεξιε εσυ εχεις κομπλεξ, εγω δεν εχω κανενα.

Εσυ τονισες ως κατορθωμα οτι φτιαξατε 10 δοκιμια.

Εγω συνεργαζομαι και θα συνεργαζομαι με ΤΕ συναδελφους, οχι στο φορουμ αλλα στη δουλεια μου, απο την οποια ζω.

Και μεχρι τωρα, ξερουμε που σταματει και που αρχιζει η αρμοδιοτητα του καθενος μας.

 

Για το το κλεισω απο μενα.

Προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι στην Ελλαδα τα εχουμε κανει αχταρμα.

Η δουλεια φυσικα ενος Μηχανικου δεν ειναι να ξερει να καλουπωνει και τα δενει σιδερα, ουτε πως να κανει θηλειες με το συρμα. Αν ξεριε, μπραβο του, αλλα δεν ειναι το ζητουμενο.

Η δουλεια του μηχανικου ειναι να κατεχει την επιστημη του.

Αλλα ποια επιστημη?? Του Ν4014????

Ασφαλως και πρεπει να εχει γνωσεις κατασκευης, πως αλλωστε θα εκπονει εφαρμοσιμες μελετες???

Αλλα δεν περιμενω να μου μαθουν τα "μυστικα" του μπετου με 2 δοκιμια στο εργαστηριο.

Edited by terry
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.