Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σε διαβούλευση προτεινόμενη διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο του ΤΕΕ


tomkat

Recommended Posts

Δηλαδή 5 χρόνια στα Πολυτεχνεία ΤΙ @ΚΑΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ; 

Για προχωρημένες και σύνθετες δουλειές; Αν λειτουργούσαν κανονικά ο νόμος και τα πειθαρχικά, οι περισσότεροι ΔΕ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ δουλειες "υψηλού επιπέδου" μη σου πω θα ειμασταν και λιγότεροι γενικά... τώρα πέφτουν όλοι στα μαλακά και μιλαμε εκ του ασφαλούς. Αυτός πιστεύω ότι είναι ένας ακόμα λόγος που έχουμε στην ελλάδα μεγάλο ποσοστό Ε.Ε. Μηχ. σε σχέση με υπαλλήλους ενώ στο εξωτερικό ειναι το ανάποδο

Link to comment
Share on other sites

Εάν τα 5 χρόνια στα πολυτεχνεία συνάδελφε αρκούσαν για να ...γεμίσει η αγορά εργασίας από άξιους συναδέλφους, που να παραδίδουν πάντα τεχνικά άρτιες δουλειές στους πελάτες τους, που γνωριζουν την νομοθεσία επαρκώς, που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για το πως να συντηρήσουν την επιχείρηση τους και αυτή να είναι βιώσιμη (σωστή τακτική αμοιβών κλπ), που γνωρίζουν μέχρι που φτάνουν οι γνώσεις τους και μέχρι που είναι το δέον να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους χωρίς να μπουν στα χωράφια άλλων ειδικοτήτων και πολλά άλλα...τότε η αγορά εργασίας για τους μηχανικούς στην Ελλάδα θα ήταν παράδεισος ως προς τις μεταξύ μας σχέσεις. Αυτό βλέπεις να ισχύει εσύ?????

Ποτέ δεν ήμουν εναντίον εξετάσεων και πιστοποιήσεων γιατί απ' ότι φαίνεται ίσως να είναι ο μόνος τρόπος να εξυγιανθεί η αγορά και να ανέβει το επίπεδο των μηχανικών, δεκτές οι ενστάσεις όλων ως προς το ποιος θα διενεργεί τέτοιες διαδικασίες με ορθό και αδιάβλητο τρόπο αλλά αυτό δεν παύει να ακυρώνει τον λόγο ύπαρξης.

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Βεβαίως γιατί μιλάμε γιά ΙΚΕ , ΕΠΕ η ΑΕ που οι εταίροι είναι μέτοχοι .

 

Η εντολή της τρόικας είναι : Σβήστε τους ΕΕ γιατί φοροδιαφεύγουν . Ενώ μιά εταιρεία θα έχει οργανωμένο λογιστήριο , δεν θα φοροδιαφεύγει γιά να μην κλέβονταί ο μέτοχοι μεταξύ τους και έτσι θα είναι πιό εύκολος ο έλεγχος της και μικρότερο το πλήθος των προς έλεγχο .

Link to comment
Share on other sites

Όσοι αντιδρούν σε μια τέτοια πρόταση είναι βολεμένοι. Και δεν θεωρώ κακό να είσαι κάπου βολεμένος, αρκεί να μην το κάνεις εις βάρος ενός συναδέλφους σου, μια ειδικότητας ή ακόμα και μιας πανεπιστημιακής βαθμίδας. 

Προτάσεις σαν την παραπάνω τις έχουμε συζητήσει εκατομμύρια φορές εδώ μέσα με διάφορους τρόπους και τις έχουμε δει να δουλεύουν σε αρκετές χώρες.

Θα το ξαναγράψω μέχρι να γίνει συνείδηση σε κάποιους εδώ μέσα : η εποχή που τελείωνες το πολυτεχνείο, νοίκιαζες ένα γραφείο, κρέμαγες μια νταμπέλα "ΜΕΛΕΤΕΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ" και έβγαζες λεφτά έχει τελειώσει και δεν θα ξαναγυρίσει!

Ο κλάδος μας δούλεψε έτσι για πολλά χρόνια και γιαυτό το σύστημα απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων ήταν έτσι. Τώρα ο κλάδος πρέπει να δουλέψει αλλιώς και το σύστημα θα αλλάξει.

Όσο δύσκολο και να είναι, ας μην μπερδεύουμε σε αυτή τη συζήτηση, την αεργία ή ανεργία που αντιμετωπίζουμε λόγω της οικονομικής κρίσης.

Καλό είναι ο καθένας από εμάς να κοιτάξουμε αυτό το θέμα με όσο το δυνατό λιγότερο δογματικά τρόπο! Δεν έχει να κάνει με αριστερά και δεξιά το όλο θέμα και αν κάποιος έχει να πει μια ιδέα προς τη σωστή ας γράψει. Αλλιώς ας μην γεμίζουμε συνέχεια σελίδες με βρισίδια και μιζέρια γιατί απλά το θέμα γίνεται αποκρουστικό, δεν διαβάζετε από κανέναν και στο τέλος παίρνονται αποφάσεις για εμάς, χωρίς εμάς.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Ως επαγγελματίες θα πρέπει να κρίνεται το έργο μας και οι υπηρεσίες μας .  Τη νομιμότητα και την ασφάλεια ενός τεχνικού έργου η Πολιτεία, αν θέλει, έχει τους νόμους και τον τρόπο να τα ελέγξει. Επίσης, όποιος δεν εκσυγχρονίζει την πρακτική του, όποιος δεν βελτιώνει διαρκώς τις υπηρεσίες του, όποιος μένει πίσω από τις εξελίξεις, δεν θα έχει δουλεία. Έτσι απλά.   

 

Το να παπαγαλίσουμε, π.χ. τον ΝΟΚ, ώστε ένα πρωί να ξαναδώσουμε ακαδημαϊκού τύπου εξετάσεις, δεν καταλαβαίνω πως εξασφαλίζει την ποιότητα του τεχνικού έργου.

 

Θαρρώ πως η πρόταση του ΤΕΕ έχει να κάνει με την οικονομική  επιβίωση του ιδίου και όσων βιοπορίζονται από αυτό.  Εξετάσεις σημαίνει εγκεκριμένα κρατικά κονδύλια και ίσως εξέταστρα (παράβολα κ.λπ.).   Στόχος είναι η βελτίωση των εισοδημάτων υπαλλήλων, αιρετών, καθηγητών κ.λπ. 

 

Άλλωστε, το τεχνικό έργο του καθενός είναι εκεί έξω,  χειροπιαστό και έτοιμο να κριθή τόσο απ΄ την Πολιτεία όσο κι απ΄ την αγορά.
 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το να παπαγαλίσουμε, π.χ. τον ΝΟΚ, ώστε ένα πρωί να ξαναδώσουμε ακαδημαϊκού τύπου εξετάσεις, δεν καταλαβαίνω πως εξασφαλίζει την ποιότητα του τεχνικού έργου.

 

Μια χαρά ειναι. Σε συνδυασμό με γερές καμπάνες και ποινολόγια, θα έχουμε πάλι έλλειψη μηχανικών σε λίγα χρόνια.... άσε που έτσι θα αναγκαστούμε να διαβάζουμε για να είμαστε καλοί και όχι για να παπαγαλίσουμε ή να πάρουμε το "χαρτι"

Ξέρω, ειναι δύσκολο από την Ελλάδα των αξιών των χαρτιών να μεταβούμε στην Ελλάδα των αξιών των Γνώσεων...

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Όσοι αντιδρούν σε μια τέτοια πρόταση είναι βολεμένοι. Και δεν θεωρώ κακό να είσαι κάπου βολεμένος, αρκεί να μην το κάνεις εις βάρος ενός συναδέλφους σου, μια ειδικότητας ή ακόμα και μιας πανεπιστημιακής βαθμίδας. 

Προτάσεις σαν την παραπάνω τις έχουμε συζητήσει εκατομμύρια φορές εδώ μέσα με διάφορους τρόπους και τις έχουμε δει να δουλεύουν σε αρκετές χώρες.

Θα το ξαναγράψω μέχρι να γίνει συνείδηση σε κάποιους εδώ μέσα : η εποχή που τελείωνες το πολυτεχνείο, νοίκιαζες ένα γραφείο, κρέμαγες μια νταμπέλα "ΜΕΛΕΤΕΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ" και έβγαζες λεφτά έχει τελειώσει και δεν θα ξαναγυρίσει!

Ο κλάδος μας δούλεψε έτσι για πολλά χρόνια και γιαυτό το σύστημα απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων ήταν έτσι. Τώρα ο κλάδος πρέπει να δουλέψει αλλιώς και το σύστημα θα αλλάξει.

Όσο δύσκολο και να είναι, ας μην μπερδεύουμε σε αυτή τη συζήτηση, την αεργία ή ανεργία που αντιμετωπίζουμε λόγω της οικονομικής κρίσης.

Καλό είναι ο καθένας από εμάς να κοιτάξουμε αυτό το θέμα με όσο το δυνατό λιγότερο δογματικά τρόπο! Δεν έχει να κάνει με αριστερά και δεξιά το όλο θέμα και αν κάποιος έχει να πει μια ιδέα προς τη σωστή ας γράψει. Αλλιώς ας μην γεμίζουμε συνέχεια σελίδες με βρισίδια και μιζέρια γιατί απλά το θέμα γίνεται αποκρουστικό, δεν διαβάζετε από κανέναν και στο τέλος παίρνονται αποφάσεις για εμάς, χωρίς εμάς.

 

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Η μέχρι τώρα κατάσταση , όσο και αν μας βόλευε όλους μας μέχρι τώρα ή έστω μέχρι πριν από λίγα χρόνια, απεδείχθη ότι πρέπει να αλλάξει. Θεωρώ ότι πρέπει να αακολουθήσουμε παραδείγματα άλλων χωρών, τα οποία λειτουργούσαν και λειτουργούν με επιτυχία και γιατί όχι να τα εξελίξουμε και να τα προσαρμόσουμε στα Ελληνικά δεδομένα.

Πιστεύω ότι η πρόταση του ΤΕΕ είναι στο σωστό δρόμο και καλό θα ήταν να κάνουμε εποικοδομητική κριτική και όχι στείρα αντιπαράθεση.

Όπως είπαν και άλοι συνάδελφοι σε προηγούμενα post, το επάγγελμα του μηχανικού εξελίσεται συνεχώς και η συνεχής εκπαίδευση είναι μάλλον αναγκαία. Το να εκπαιδευόμαστε, είτε υπό τη μορφή σεμιναρίων είτε υπό τη μορφή πιστοποιήσεων/εξετάσεων ανά διαστήματα και το να μένουμε ενημερωμένοι με τους νέους κανονισμούς και τις νέες τεχνολογίες δεν  είναι κάτι που υποβαθμίζει το επάγγελμα του μηχανικού, μάλλον το αντίθετο θα έλεγα. Έτσι γίνεται στις πολιτισμένες χώρες και έτσι θα πρέπει να γίνει κι εδώ εάν θέλουμε να λεγόμαστε πολιτισμένη χώρα.

Γιατί δηλαδή να μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Μεγ. Βρετανίας, όπου οι μηχανικοί για να διατηρήσουν το Chartered status πρέπει να επιμορφώνονται συνεχώς (βλέπε CPD ή Continuing professional development).  Ούτε μένω στη Μεγ Βρετανία ούτε δουλεύω εκεί για να ξέρω κατά πόσο δουλεύει το σύστημα, βλέπω όμως τα αποτελέσματα. Τα γραφεία της Αγγλίας αναλαμβάνουν έργα σε όλο τον κόσμο.

 

Με το σύστημα που υπάρχει τώρα, παίρνουμε άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος με το που τελειώνουμε το Πανεπηστίμιο και μετά από τις υποτυπώδεις εξετάσεις στο ΤΕΕ, που ουσιαστικά περνάνε όλοι. Εγώ ως Πολιτικός Μηχανικός μόλις τελείωσα το Πανεπηστίμιο είχα το δικαίωμα να υπογράφω στατικά. Κανένα ΤΕΕ και κανένα ΥΠΕΚΑ δεν με ρώτησε αν ξέρω τί θα πει στατικό πρόγραμμα. Δεν θα έπρεπε πρώτα να εκπαιδευτώ, να δουλέψω μαζί με έναν πιο έμπειρο μηχανικό και να αποκτήσω εμπειρία? Αυτό έκανα και αυτό πιστεύω ότι κάναμε οι περισσότεροι από  εμας, με τι διαφορά ότι κανείς δεν μας έλεγξε γι' αυτό.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Διαβάζω απο μερικούς συναδέλφους ότι δεν αρκούν τα 5 χρόνια του Πολυτεχνείου για να βγάλουν άξια στελέχη στην τεχνική επιστήμη και αγορά. Αν είναι έτσι τα βέλη πρέπει να βρουν στόχο στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Γιατί κάποια στιγμή πρέπει να υπάρχει ένα "ταβάνι" στον απαραίτητο χρόνο-χρήμα κατάρτισης-εκαπίδευσης που δίνει αναμφισβήτητα στον μηχανικό, επαγγελματικά δικαιώματα. Έχει ευτελιστεί το όλο ζήτημα.

Link to comment
Share on other sites

Διαβάζω απο μερικούς συναδέλφους ότι δεν αρκούν τα 5 χρόνια του Πολυτεχνείου για να βγάλουν άξια στελέχη στην τεχνική επιστήμη και αγορά. Αν είναι έτσι τα βέλη πρέπει να βρουν στόχο στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Γιατί κάποια στιγμή πρέπει να υπάρχει ένα "ταβάνι" στον απαραίτητο χρόνο-χρήμα κατάρτισης-εκαπίδευσης που δίνει αναμφισβήτητα στον μηχανικό, επαγγελματικά δικαιώματα. Έχει ευτελιστεί το όλο ζήτημα.

Μια χαρά άξια είναι. Δεν ειναι ακαδημαικό το θεμα. Δεν ειναι το ΕΜΠ που θα σου δώσει τη δυνατότητα να κάνεις ΑΜΕΣΩΣ σύνθετα έργα. Αυτό θα το πετύχεις ΕΣΥ με τη δουλειά σου σε απλά εργα, τη δίψα σου, τη συνεχιζόμενη εκπαίδευσή σου. Και εκεί θα καταλάβεις ότι σημασία έχει το ΕΦΟΔΙΟ που σου έδωσε η σχολή για να κάνεις όλα αυτά ΚΑΛΥΤΕΡΑ και όχι το "ΔΙΚΑΙΩΜΑ".

Έτσι δε θα είσαι ίδιος με κάποιον που ακόμα και αν έχει το ίδιο χαρτί με σένα, έχει τα ίδια δικαιώματα επειδή "περνάνε τα χρόνια και κάθεται"

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.